Het eerste woord is raak, min of meer. De rest kan de prullenbak in.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:18 schreef OllieA het volgende:
Coach voor projectbegeleiders in het kader van het stimuleren van niet uit de kast gekomen cliniclowns?
Welnee joh.quote:
Tja, ik trapte in de niet-cryptiek van Tokay. Had ik kunnen weten natuurlijk, la donna è mobile. Maar goed, ik kak ten minste aan.quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:51 schreef Gellius het volgende:
Heb je pyl nodig inzake het Rijnland, komt-i aankakken met een opruimcoach.
Ja Dag! Hoe moet ik dat weten, ik lees die krant niet joh.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:59 schreef Scrutinizer het volgende:
Stond er gister een interview met haar in het Financieel Dagblad?
Van mij mag je haar gerust een intrigerende dame noemen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:21 schreef pyl het volgende:
Zo is dat.
Intrigerende dame trouwens. (Of mag je dat tegenwoordig niet zeggen?) Ik ben benieuwd welke rol zij speelt in het Financieel Dagblad van Scrutinzer. Dat hij überhaupt zo'n krant léést!?! Zou-i aan het rentenieren zijn?
Ik dacht eigenlijk aan een ballerina. Of een opruimcoach natuurlijk.
Mwa. Ik mis toch die verzenuwde erotiek wat hier.quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:27 schreef OllieA het volgende:
Het lijkt wel een soort van gymnasiummeisje ...
Is dit bewust een geweldige woordspeling ?quote:Op donderdag 30 mei 2024 18:33 schreef Tokay het volgende:
Nou vooruit, @:Scrutinizer had haar hálve naam gepost.We zien hier Zeynep Dag.
Ze maakte, ondanks een moeilijke jeugd haar meisjesdroom waar: de meest succesvolle schoenontwerper van Nederland worden.
Haar exclusieve hoge hakken worden gedragen van Parijs tot Hollywood.
Inmiddels heeft ze haar bedrijf verkocht en zette ze haar eigen school op poten.
Leeswaardig interview:
https://www.rtl.nl/rubrie(...)esign-rihanna-hakken
Ik plaatste haar omdat ik haar onlangs zag in De Geknipte Gast, en zij me intrigeerde en ontroerde.
Whehe, nee, niet eens bij stilgestaan!quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:05 schreef tong80 het volgende:
Is dit bewust een geweldige woordspeling ?
Daar zit dan weer een Koos-grap in.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:35 schreef Tokay het volgende:
[..]
Whehe, nee, niet eens bij stilgestaan!
Hier laat ik het maar bij zitten.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:39 schreef tong80 het volgende:
Daar zit dan weer een Koos-grap in.
P.S.: "stilstaan"
quote:
Quequote:Op donderdag 30 mei 2024 21:57 schreef Gellius het volgende:
double-entendre. That's just not how we roll.
Wel zo rustig.quote:Op donderdag 6 juni 2024 19:21 schreef Tokay het volgende:
Ja Tong, ‘t is hier altijd hollen of stilstaan.
Vermoedelijk de (oud-)burgemeester van Amstelveen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:34 schreef Gellius het volgende:
Deze is waarschijnlijk een weggevertje, maar goed.
[ afbeelding ]
Gerbrandie ?quote:
Tja, en dat is dan geheel aan haar voorbijgegaan. Typisch.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:49 schreef Gellius het volgende:
Èn burgemeester van Amstelveen, of eigenlijk toen nog Nieuwer-Amstel, per aandragen van Toaky.
Penny de Jager ?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:26 schreef pyl het volgende:
[..]
Tja, en dat is dan geheel aan haar voorbijgegaan. Typisch.
Plaatje dan maar:
[ link | afbeelding ]
Cher?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:26 schreef pyl het volgende:
[..]
Tja, en dat is dan geheel aan haar voorbijgegaan. Typisch.
Plaatje dan maar:
[ link | afbeelding ]
Daar zat Susan Saradon in.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 19:02 schreef Gellius het volgende:
Kijk we hier naar iets gerelateerd aan The Rocky Horror Show?
Dzjellyquote:Op zaterdag 8 juni 2024 23:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Daarmee kan Dzjelly dan wel weer verder.
Ik zie er eerder Joanna Lumley in.quote:
Mejuf was een eerdere echtgenote van Mick Jagger?quote:Op zondag 9 juni 2024 14:59 schreef pyl het volgende:
Niet Joanna en niet Jerry, al vertoonde de laatste wezenlijke overeenkomsten met de geplaatste juffrouw. Jerry was een van haar opvolgers.
Heb een ontstoken enkel/voet.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:57 schreef pyl het volgende:
We gaan zo snel dat Tong het niet eens kan bijhouden!
Je kunt het niet bijbenen.quote:
Mag "wou"? Mag een nieuw plaatje?quote:Op maandag 10 juni 2024 20:40 schreef Gellius het volgende:
Ik wou Jessica Voeten plaatsen, maar ik zie er vanaf.
Van Agt is laatst overleden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 07:56 schreef pyl het volgende:
Uit de categorie snel-op-hun-teentjes-getrapte amateurpolitici?
Voor de sportkenners is dit een mega hint.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 11:23 schreef pyl het volgende:
Met dat soort "hints" haal je het tempo er wel uit, Tong ...
Nee, wel de goede richting.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Heeft mijnheer iets met de 8 van Chaam van doen?
Hij deed z'n colbert en een boekje open.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:29 schreef Gellius het volgende:
Ik heb echt geen idee. Wel het vermoeden dat het colbert iets te groot is.
Een beetje. Maar geen Quasimodo.quote:
Hoe vaak heb je deze zin teruggelezen? Het klopt wel.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:14 schreef Gellius het volgende:
Er schuilt wel een zekere apologetische "dit doen we allemaal maar ik doe het om mij moverend-opportunistische redenen niet meer, verklaar mij heilig"-achtige glim in die voor 't overige vrij kille reigeroogjes, inderdaad.
Andere sport. Zitten soms wel valkuilen in.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:40 schreef Z het volgende:
Een voetbal-voorzitter uit de categorie 'Hoogmoed Komt Voor de Val'?
Veldrijden?quote:Op donderdag 13 juni 2024 10:47 schreef tong80 het volgende:
Andere sport. Zitten soms wel valkuilen in.
Ook "gewoon" wielrennen. Hij kaartte die misstanden pas aan toen ie zelf de kaarten had verspeeld.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:08 schreef Tokay het volgende:
[..]
Veldrijden?
Een fysiotherapeut die wat misstanden aankaartte?
Willian Vloet en Willy Voet idd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Het is geen lelijke lach.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:53 schreef pyl het volgende:
Dat is de (altijd wat onverklaarbaar optimistische) lach van een Australiër.
Smile (Beach Boy) voet, surfplank ?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:38 schreef pipster het volgende:
Australië check
Hij heeft het niet uitgevonden , wel groot gemaakt
Maar dat was in Californië
Geen kruiden, want het was ook soort van vervolgvraag
Weimig. Ik vind alleen ergens in een addendum terug dat plaatjes voor dummies in die dummie-topic horen en plaatjes voor genieën in die genieën-topic horen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:26 schreef Gellius het volgende:
Helder. Wat is dat met die 'vervolgvraag'? Ik wil natuurlijk iedereen ter wille zijn, maar in ons huishoudelijk reglement is hiervoor niks geregeld (Z? Input plz!) Hoe onderscheiden die zich van een normale vraag en hoe verhoudt zich deze tot de normale vervolgvragen - waarvan de antwoordverwachting schaterlachend zich boven de jaargrens beweegt?
Mijn lieftallige @sacha denkt dat mijnheer Shane Stedman is, de uitvinder van de Uggs. Hierbij wil zij wel laten aantekenen dat zij daarvan nooit een paar in de kast, laat staan aan haar voeten, heeft gehad.quote:Op zondag 16 juni 2024 21:55 schreef pipster het volgende:
Ik denk dat zeker een groot van de vrouwelijke populatie deze “lelijke “ dingen een paar in de kast heeft (gehad).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
Houzee ende hoera, dan kunnen we nu weer verder. Brian Smith is inderdaad de gezochte persoon.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:26 schreef pyl het volgende:
Dat deze man Brian Smith heet, is nu dus helemaal niet zo moeilijk te vinden. Als bedenker van het minst charmante vrouwelijke kledingstuk sinds de burka, had Smith ook wel een gang naar de guillotine verdiend, trouwens - liefst voorafgaand aan zijn "uitvinding".
Volgens mij had ik dat ergens daarboven al een beetje aangegeven. Maar ik haal mijn inspiratie meestal gewoon uit de vraag waar ik het antwoord op heb gegeven. Je hebt echter wel te maken met mijn gedachtenkronkels, dus soms is het makkelijk en soms onnavolgbaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:26 schreef Gellius het volgende:
Helder. Wat is dat met die 'vervolgvraag'? Ik wil natuurlijk iedereen ter wille zijn, maar in ons huishoudelijk reglement is hiervoor niks geregeld (Z? Input plz!) Hoe onderscheiden die zich van een normale vraag en hoe verhoudt zich deze tot de normale vervolgvragen - waarvan de antwoordverwachting schaterlachend zich boven de jaargrens beweegt?
Een soort van … mevrouw draagt de achternaam ‘Smith’?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:26 schreef pyl het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ook een soort van vervolgplaatje.
Nee, nee, een andere soort van ....quote:Op maandag 17 juni 2024 16:00 schreef Tokay het volgende:
[..]
Een soort van … mevrouw draagt de achternaam ‘Smith’?
Ja, tong80, het kan de moeite lonen om het topic nog eens terug te kijken.quote:
Ik zal dat hele topic gebeuren eens tot me door laten dringen. Een stukje herlezen kan geen kwaad.quote:Op maandag 17 juni 2024 19:29 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja, tong80, het kan de moeite lonen om het topic nog eens terug te kijken.
Dat zou me verbazen, hoewel ..... mevrouw heeft de neiging anderen te imiteren.quote:Op maandag 17 juni 2024 17:29 schreef Gellius het volgende: De madame met de totaal onopzettelijk geprononceerde ring komt me bekend voor.
Met een knipoog, zoals dat minder fraai heet.quote:
Probeer aan mevrouw én aan een stervende duif te denken.quote:
Een zangeres.quote:Op maandag 17 juni 2024 23:25 schreef pyl het volgende:
Brits is goed. Geen comédienne, wel gevoel voor humor.
En behoorlijk wat meer om het lijf dan Patricia P.
Juist, met een ernstige beroepskwaal. Maar daar heeft ze iets op gevonden.quote:
Snelle!quote:
Deze niet Nederlandse mevrouw doet ‘iets’ in de politiek?quote:
Ja maar nee.quote:Op donderdag 20 juni 2024 13:08 schreef pyl het volgende:
Ze heeft de gelijkhebberige blik van een Brusselse bureaucraat. Niet dat ik principiële bezwaren tegen de EU heb hoor.
Ik ook, altijd kapper willen worden.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:12 schreef Z het volgende:
Is iemand dat niet altijd beide? Ik vind haar okay.
Het is een luit (of een teorbe, maar die hebben doorgaans 8 snaren terwijl ik er hier 6 tel) maar voor mijnheer was het bespelen daarvan slechts tijdverdrijf en daarom doet het er inderdaad niet erg toe.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:17 schreef Z het volgende:
Is het een teorbe of doet dat er niet zoveel toe?
Je hebt gelijk. Een teorbe it is. En nog steeds doet het er niet toequote:Op donderdag 20 juni 2024 22:37 schreef Z het volgende:
Staat bij een luit de kam niet altijd haaks op de nek? Er zweven ook wat snaren boven de nek lijkt het.
Prentenboeken, vermoed ik.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 21:14 schreef Gellius het volgende:
Al die dunne boekjes op de plank duiden er in ieder geval op dat we hier te maken hebben met een heerschap dat weliswaar niet geheel onontwikkeld is, maar waarvan we qua intellect ook niet gelijk al te overspannen verwachtingen moeten koesteren?
Zeker niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:21 schreef Tokay het volgende:
Meneer de kinderboekenschrijver illustreerde zijn eigen werk?
Van een contemporanist verwacht ik meer dan dat.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 12:15 schreef pyl het volgende:
Overigens heb ik geen idee van wie er op dat plaatje de teorbe bespeelt. Maar dat doet er niet toe.
Een stadsdichter.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Mijnheer legde dichter bij huis vast en minder (pseudo)wetenschappelijk.
Mijnheer was fotograafquote:Op donderdag 27 juni 2024 10:27 schreef pyl het volgende:
Mijnheer is een fotograaf. Ik zie iets Zwitsers in hem: die wereldvreemde, land-locked haardracht en brilmontuur, zijn zelfbewuste neutraliteit en oppervlakkigheid (de dunne boekjes).
Scherp, pyl. We zien ook nog net een stukje van een hoog model schoen met rijgveters (bruin, waarschijnlijk). Echt iets voor een Zwitser.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:27 schreef pyl het volgende:
Mijnheer is een fotograaf. Ik zie iets Zwitsers in hem: die wereldvreemde, land-locked haardracht en brilmontuur, zijn zelfbewuste neutraliteit en oppervlakkigheid (de dunne boekjes).
Maar het is een Duitser.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:57 schreef Gellius het volgende:
[..]
Scherp, pyl. We zien ook nog net een stukje van een hoog model schoen met rijgveters (bruin, waarschijnlijk). Echt iets voor een Zwitser.
Ken je Sepp Herberger ? Die werd met Duitsland wereldkampioen in Zwitserland.quote:Op donderdag 27 juni 2024 17:42 schreef Gellius het volgende:
Alle Duitsers herbergen een innerlijke Zwitser in hun ziel, Scrut.
Voetbal. WK-54. Zo'n beetje het begin van de wederopstanding van naoorlogs Duitsland. "Das wunder von Bern." Googlen aan te raden. Focus op Hongarije.quote:
Nee, mijnheer is het meest bekend als portretfotograaf van de maatschappij waar hijzelf deel van uitmaakte.quote:
Mijnheer had ideeën over de hiërarchische samenstelling van de samenleving die de Nazi's in eerste instantie wel aansprak. De resultaten van zijn werk stond hen echter minder aan, het volk was een stuk minder Arisch dan ze wilden doen voorkomen. Een groot deel van zijn werk hebben ze daarom vernietigd.quote:
Dat is 'm inderdaad niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 22:09 schreef Tokay het volgende:
Nee, dat zal ‘m dan wel niet zijn. We postten zowat tegelijk, @:Scrutinizer
Herr Sander es istquote:Op donderdag 4 juli 2024 09:26 schreef pyl het volgende:
Ik vermoed dat we van doen hebben met August Sander.
Een tussenweg lijkt inderdaad nauwelijks mogelijkquote:Wat een tragiek overigens, al die biografieën van twintigste-eeuwse Duitse fotografen. Is er eentje die '33-'45 ongeschonden heeft doorstaan? Ofwel schuldig, ofwel slachtoffer, lijkt het wel.![]()
Kijk maar uit, de Olympische Spelen komen eraan!quote:
Wie het is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:19 schreef marcel.de het volgende:
Uh... 216 versies oud maar ik kende dit topic niet. Wat is de bedoeling, het staat niet in de topic header. Raden wie dit is? Raden wat zij doet? Waar ze vandaan komt?
Directrice van een kinderopvang?
Welkom. Zoals Tong al zei: het is de bedoeling om de identiteit van de persoon op het plaatje te raden.quote:Op maandag 19 augustus 2024 15:19 schreef marcel.de het volgende:
Uh... 216 versies oud maar ik kende dit topic niet. Wat is de bedoeling, het staat niet in de topic header. Raden wie dit is? Raden wat zij doet? Waar ze vandaan komt?
Directrice van een kinderopvang?
Zijn er nog regels aan gebonden, beperkingen enzo?quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:29 schreef Tokay het volgende:
[..]
Welkom. Zoals Tong al zei: het is de bedoeling om de identiteit van de persoon op het plaatje te raden.
Doe een suggestie, roep iets (je moet tenslotte ergens beginnen) en/of stel vragen aan degene die het plaatje heeft geplaatst en probeer aan de hand van de gegeven antwoorden, hints, cryptische aanwijzingen enz. uit te vogelen wie het is.
Het is echter uit den boze om de identiteit te achterhalen door een plaatjeszoekmachine te gebruiken!![]()
Mevrouw is geen directrice van een kinderopvang.
Niks opzoeken op wat voor manier dan ook. Gerichte vragen stellen die al dan niet cryptisch worden beantwoord.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:40 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Zijn er nog regels aan gebonden, beperkingen enzo?
Of kan je gewoon met Google Afbeeldingen gaan zoeken?
Kortom; vaak staat in de topic header een overzicht van wat de bedoeling is. Dat mis ik een beetje
Ook geen mevrouw uit de politiek, maar @Z herkende haar meteen juist: Hester Carvalho, onvolprezen muziekrecensent van NRC. Lekker snel weer, Z.quote:
Leuk een gezicht erbij. In m'n geheugen is ze eeuwig 25.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:17 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ook geen mevrouw uit de politiek, maar @:Z herkende haar meteen juist: Hester Carvalho, onvolprezen muziekrecensent van NRC. Lekker snel weer, Z.
Ze is van 1964, Tong.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:08 schreef tong80 het volgende:
Leuk een gezicht erbij. In m'n geheugen is ze eeuwig 25.
Vanaf de camping in Frankrijk. Dus een nieuw plaatje laat nog even op zich wachten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:17 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ook geen mevrouw uit de politiek, maar @:Z herkende haar meteen juist: Hester Carvalho, onvolprezen muziekrecensent van NRC. Lekker snel weer, Z.
Ik bedoelde al zo lang een bekende naam. Ik vergeet soms dat ik zelf van 62 ben.quote:
Ik begreep je.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:14 schreef tong80 het volgende:
Ik bedoelde al zo lang een bekende naam. Ik vergeet soms dat ik zelf van 62 ben.
okay. Maar dan nog denk ik dat t een moeilijke is....quote:Op woensdag 21 augustus 2024 18:45 schreef Z het volgende:
Wat je in die topic vooral niet moet hebben is haast! En hints bijna voorkeur ietwat cryptisch.
Bekend gezicht. Puntje tong.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:42 schreef marcel.de het volgende:
Het is het RTL ontbijtnieuws.... .
nee was geen sportpresentator.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:39 schreef Tokay het volgende:
O verrek, dat is Jan de Hoop, wat een broekie nog. Die andere is (was?) volgens mij een sportpresentator, maar ik weet geen naam.
Nope.quote:
Stalenburg ?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:34 schreef marcel.de het volgende:
Het RTL Ontbijtnieuws, met Jan de Hoop en Marc...
Maar dat is niet zo. Wat is zijn naam?
nou kom maar op danquote:Op maandag 2 september 2024 21:53 schreef Gellius het volgende:
Ik vind dat we wat snel gaan nu. Dat màg, maar laten we het wel een béétje bezonken houden. Ik was er bijna.
Peter Hollandquote:Op maandag 9 september 2024 20:50 schreef marcel.de het volgende:
Nope
Oa bij regionale omroep het laand in met "Dam op" maar ook radioprogramma's en als voice over voor onder andere RTL programma's.
Nu ik mij er verder in verdiep en op wiki las ontdekte ik dat de pseudoniem Marc Jabobs ontstond in de tijd dat hij op zo'n illega zeepiraten radiozender actief was.
Radio-actief.quote:
Ja daar was Rob ook actief. Nou kom op, nu is het zo gemakkelijkquote:
quote:Op woensdag 11 september 2024 21:38 schreef Z het volgende:
Marc Jacobs. Rob van Dam. Bekende kop wel.
Dacht eerst aan Tonko Dop.quote:Op donderdag 12 september 2024 15:55 schreef Z het volgende:
Neen. Maar wel een vrouw van een schrijver. Scherp!
Oh ja. Maar als ik niet gok en het is wel goed, sla ik mezelf voor m'n Tongko Kop.quote:
Het gaat goed met je, hè?quote:Op vrijdag 13 september 2024 14:48 schreef tong80 het volgende:
Oh ja. Maar als ik niet gok en het is wel goed, sla ik mezelf voor m'n Tongko Kop.
Ha ha ha. Kunde da merrekequote:
Uit principe deed ze niks. Het stond haar ook tegen dat haar man succes had in zijn werk. Promoties en salarisverhoging vond ze voor patsers. Ze komt er niet alt8jd erg goed af in zijn boeken. Toch zijn ze een heel leven samen gebleven.quote:Op vrijdag 13 september 2024 14:40 schreef Tokay het volgende:
Is deze mevrouw, echtgenote van een vermoedelijk gevierde schrijver, slechts bekend bij het publiek als de bescheiden eega van, of heeft/had ze zelf ook nog wat in haar mars?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |