Warm? Is er een hittegolf geweest tijdens mijn vakantie ofzo?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:35 schreef Frutsel het volgende:
Lente 2024:
recordnat...recordwarm...
https://www.nu.nl/binnenl(...)aat-die-brengen.html
Ja het was hier bloedheet, veel beter dan in LA.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Warm? Is er een hittegolf geweest tijdens mijn vakantie ofzo?
Wat vind je van de echte Joel?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vond ik je Joel Beukers act toch veel fijner.
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou hier is het 50 tinten grijs (opnieuw)..
Als je het niet te heet wilt, is vijftig tinten grijs misschien geen goed idee.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je wilde niet te heet, dan krijg je een laffe lente.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En nu: Weekend.Vakantie.
Spanje here we come.
(that's what she said, hihi).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Knappe gast die Joel.
(Jammer van die graatmagere rug.)
Hier ook. Veel zon.quote:
Ik vind het vooral vermakelijk hoe hij een hoop tere zieltjes op de kast krijgt met zijn act. Althans, ik hoop dat het een act is, anders wel ernstig sneu figuur.quote:
Het 4,99 effect.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:10 schreef Evangelion het volgende:
Elke dag 18-19 graden in de tweeweken-voorspelling is ook deprimerend.
20 lijkt psychologisch gezien veel hoger
Ik zie 20-22 graden, waar zit jij?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 16:10 schreef Evangelion het volgende:
Elke dag 18-19 graden in de tweeweken-voorspelling is ook deprimerend.
20 lijkt psychologisch gezien veel hoger
Wat jij hier omschrijft is eigenlijk mei 2024 ten voeten uit.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 15:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier ook. Veel zon.Prima temperatuur ook.
komt door die zonne flares.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:35 schreef Frutsel het volgende:
Lente 2024:
recordnat...recordwarm...
https://www.nu.nl/binnenl(...)aat-die-brengen.html
wees maar blij dat je Monaco gemist hebt, dat was gewoon sport vervalsing.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Warm? Is er een hittegolf geweest tijdens mijn vakantie ofzo?
Ik heb m'n wekker ervoor gezetquote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wees maar blij dat je Monaco gemist hebt, dat was gewoon sport vervalsing.
Prima weer bij mij vandaagquote:Op donderdag 30 mei 2024 12:26 schreef Elan het volgende:
Zondvloed is weer gaande. We moesten maar eens een ark gaan bouwen voor alle FOK!ers + huisdieren .
Waar de regen eerst uit de kaarten was lijkt het toch weer instabiel kut weer te worden komende tijd
[ afbeelding ]
Hier de zoveelste avond op rij met pittige buien. Arme kindertjes die de avondvierdaagse lopen.quote:
Ohhhjeeee, ja dat is wel beetje sneu.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier de zoveelste avond op rij met pittige buien. Arme kindertjes die de avondvierdaagse lopen.
Je hebt ons gefopt.quote:
bewolktquote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
@:Salina ik hoorde dat je naar Spanje ging. Hoe is het weer daar deze morgen?
Ik vraag dit voor een vriend.
Ik kan me nog goed dat het hier 2 dagen 41 graden was in Nederland een paar jaar terug.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:24 schreef Elan het volgende:
Sprak een collega die net terug is uit India (New Delhi). Kwik niet onder de 37 graden geweest inclusief de nachten.
Zijn ouders waar hij verbleef hebben geen airco maar hij slaapt daar altijd heerlijk, geen last van de warmte. Hoe dan
25 juli 2019 was de hoogst gemeten temp van 40 gradenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed dat het hier 2 dagen 41 graden was in Nederland een paar jaar terug.
Toen kwam de temperatuur buiten 's nachts ook niet onder de 32 of zelfs 34 of zo.
Wat een horror was dat
Het was toch kutweer geweest in LA zei je?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:18 schreef Nattekat het volgende:
Ben ik ff blij dat ik m'n dosis mooie weer al gehad heb op vakantie
Denk je nou echt dat ik 2 weken alleen daar geweest ben?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was toch kutweer geweest in LA zei je?
Ja nou jij verteld ons verder niks… dan moet ik maar gaan radenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ik 2 weken alleen daar geweest ben?
Het officile record was gemeten door het weerstation in Gilze-Rije en dat was 40,7quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
25 juli 2019 was de hoogst gemeten temp van 40 graden
maar de nachten waren rond de 15-22 graden.
https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2019/juli
Wel een vrij slechte gokquote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja nou jij verteld ons verder niks… dan moet ik maar gaan raden
Nou ik laat het jullie dinsdag weten als ik er ben.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
@:Salina ik hoorde dat je naar Spanje ging. Hoe is het weer daar deze morgen?
Ik vraag dit voor een vriend.
Nee joh warmste nacht ooit in NL was rond de 24 graden. Thank God.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed dat het hier 2 dagen 41 graden was in Nederland een paar jaar terug.
Toen kwam de temperatuur buiten 's nachts ook niet onder de 32 of zelfs 34 of zo.
Wat een horror was dat
Het weer is stukquote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:43 schreef Momo het volgende:
Je kan beter in het noorden van Noorwegen zitten als je warm weer zoekt
[ x ]
dit?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het officile record was gemeten door het weerstation in Gilze-Rije en dat was 40,7
Maar er zijn maar een beperkt aantal officile KNMI weerstations.
Hier lokaal, in mijn dorp iig, gaven de thermometers en weerstations van dorpsgenoten iig 41 aan.
Was het gesprek van de dag.
Nachttemperatuur twijfel ik nou wel over, maar dat was hoger dan 22.
Voelde gewoon de warme lucht door het dakraam.
Ja Finland had ook al een hittegolfje, erg bijzonder allemaal.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:43 schreef Momo het volgende:
Je kan beter in het noorden van Noorwegen zitten als je warm weer zoekt
[ x ]
Het probleem is niet de warmte, maar het vocht.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja Finland had ook al een hittegolfje, erg bijzonder allemaal.
Heb wel vertrouwen dat NW frontje snel verdreven zal worden er zit warmte genoeg in Europa.
Ik wilde je voorpret ook niet verpesten.quote:
Echt warm is het ook niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem is niet de warmte, maar het vocht.
de LV blijft gewoon echt hoog, dus indoor is het ook niet naar beneden te krijgen.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem is niet de warmte, maar het vocht.
Omdat de zon geen kans krijgt en wij een noordwestelijke aanvoer hebben over de Noordzee. De atmosfeer in Europa is warm genoeg voor zomers weer.quote:
Jep dat zei ik, genoeg warmte om ons heen. Kwestie van tijd voor het de goede kant op draait.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat de zon geen kans krijgt en wij een noordwestelijke aanvoer hebben over de Noordzee. De atmosfeer in Europa is warm genoeg voor zomers weer.
Gelijk even gedownload. Dank je welquote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wilde je voorpret ook niet verpesten.![]()
Op de WeatherPro app stond het gister al aangegeven voor vandaag: grijs, af en toe een spetter. Nul zon.
Vanaf morgen beter.![]()
Nog dodelijk ookquote:Wet-bulb temperatures above 30 C (86 F) pose potential fatal danger to humans outside. It's also very uncomfortable. In these conditions, you should avoid direct sunlight and drink lots of water.
Exact. De relatieve luchtvochtigheid is best hoog. Dan wil je echt geen warmte.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:43 schreef Straatcommando. het volgende:
De fixatie op hogere temperaturen snap ik op dit moment ook niet echt. Laat het maar eens droog en zonnig worden.
Ik heb zo het idee dat als het nu goed heet word het totaal niet uit te houden gaat zijn.
Slapen onder een lekkere deken is dan wel een voordeel van deze temperatuur. Heerlijk.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 16:54 schreef Nattekat het volgende:
Ik hou alles gewoon hermetisch dicht. Niet zo moeilijk met deze temperaturen gelukkig.
Ik had echt niet verwacht bij terugkomst weer onder een deken te slapenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 16:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Slapen onder een lekkere deken is dan wel een voordeel van deze temperatuur. Heerlijk.![]()
En geen vogels die me vanaf 5u wakker fluiten door het mindere weer.
Achterlijk veel slakken ook.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 16:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ze zijn vroeg dit jaar met al die modderpoelen
Over Finland gesprokenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja Finland had ook al een hittegolfje, erg bijzonder allemaal.
Heb wel vertrouwen dat NW frontje snel verdreven zal worden er zit warmte genoeg in Europa.
Hier fluiten de vogels je gewoon wakker hoorquote:Op zaterdag 1 juni 2024 16:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Slapen onder een lekkere deken is dan wel een voordeel van deze temperatuur. Heerlijk.![]()
En geen vogels die me vanaf 5u wakker fluiten door het mindere weer.
Hier ook, en 2 soorten in het bijzonder houtduiven en eksters. Vooral die laatste beginnen gerust om 06:00 al de eerste territoriale conflicten te beslechten.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier fluiten de vogels je gewoon wakker hoor
Die kunnen echt een teringherrie maken. Hier kutten ze altijd samen een kat in de buurt. Ziet er wel grappig uit, die kat draait dan helemaal doorquote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier ook, en 2 soorten in het bijzonder houtduiven en eksters. Vooral die laatste beginnen gerust om 06:00 al de eerste territoriale conflicten te beslechten.
Die laatste zijn bijzonder fijn om aan te horen. Heb je ook nauwelijks last van.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 23:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die kunnen echt een teringherrie maken. Hier kutten ze altijd samen een kat in de buurt. Ziet er wel grappig uit, die kat draait dan helemaal door
Maar eigenlijk zijn het bijna altijd fluitende merels en roodborstjes die beginnen, later versterkt door een groep mussen, mezen en vinken.
Heb dat serieus liever dan een zomer met vroege en/of lange hittegolven, waardoor de binnenhuis temperatuur langdurig oploopt naar 28/29/30+ gradenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:54 schreef Elan het volgende:
Zou wel weer eens lachen zijn een ouderwetse verzopen zomer met temperaturen veelal onder normaal.
Kan me de laatste niet meer herinneren, 2012/2013 of zo?
Dat was ook ons plan. Gelukkig kunnen annuleren en we gaan nu naar de Franse kust. En wellicht later nog naar de Pyreneen. Flexibel kunnen zijn wat betreft vakantie wordt steeds belangrijker….quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik wilde komende week een weekje wandelen in de Alpen, maar dat stel ik toch maar uit denk ik
Beter ja. Ik kan gelukkig ook gaan wanneer ik wil in principe, dus sla nu maar ff over. Kijk over een aantal weken wel weer.quote:Op zondag 2 juni 2024 07:00 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Dat was ook ons plan. Gelukkig kunnen annuleren en we gaan nu naar de Franse kust. En wellicht later nog naar de Pyreneen. Flexibel kunnen zijn wat betreft vakantie wordt steeds belangrijker….
Hangt er van af in welk land je wil wandelenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik wilde komende week een weekje wandelen in de Alpen, maar dat stel ik toch maar uit denk ik
Want? Je kan nu prima wandelen in de Alpen, hoorquote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |