25 juli 2019 was de hoogst gemeten temp van 40 gradenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed dat het hier 2 dagen 41 graden was in Nederland een paar jaar terug.
Toen kwam de temperatuur buiten 's nachts ook niet onder de 32 of zelfs 34 of zo.
Wat een horror was dat
Het was toch kutweer geweest in LA zei je?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:18 schreef Nattekat het volgende:
Ben ik ff blij dat ik m'n dosis mooie weer al gehad heb op vakantie
Denk je nou echt dat ik 2 weken alleen daar geweest ben?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was toch kutweer geweest in LA zei je?
Ja nou jij verteld ons verder niks… dan moet ik maar gaan radenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ik 2 weken alleen daar geweest ben?
Het officiële record was gemeten door het weerstation in Gilze-Rije en dat was 40,7quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
25 juli 2019 was de hoogst gemeten temp van 40 graden
maar de nachten waren rond de 15-22 graden.
https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2019/juli
Wel een vrij slechte gokquote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja nou jij verteld ons verder niks… dan moet ik maar gaan raden
Nou ik laat het jullie dinsdag weten als ik er ben.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
@:Salina ik hoorde dat je naar Spanje ging. Hoe is het weer daar deze morgen?
Ik vraag dit voor een vriend.
Nee joh warmste nacht ooit in NL was rond de 24 graden. Thank God.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed dat het hier 2 dagen 41 graden was in Nederland een paar jaar terug.
Toen kwam de temperatuur buiten 's nachts ook niet onder de 32 of zelfs 34 of zo.
Wat een horror was dat
Het weer is stukquote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:43 schreef Momo het volgende:
Je kan beter in het noorden van Noorwegen zitten als je warm weer zoekt
[ x ]
dit?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het officiële record was gemeten door het weerstation in Gilze-Rije en dat was 40,7
Maar er zijn maar een beperkt aantal officiële KNMI weerstations.
Hier lokaal, in mijn dorp iig, gaven de thermometers en weerstations van dorpsgenoten iig 41 aan.
Was het gesprek van de dag.
Nachttemperatuur twijfel ik nou wel over, maar dat was hoger dan 22.
Voelde gewoon de warme lucht door het dakraam.
Ja Finland had ook al een hittegolfje, erg bijzonder allemaal.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:43 schreef Momo het volgende:
Je kan beter in het noorden van Noorwegen zitten als je warm weer zoekt
[ x ]
Het probleem is niet de warmte, maar het vocht.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja Finland had ook al een hittegolfje, erg bijzonder allemaal.
Heb wel vertrouwen dat NW frontje snel verdreven zal worden er zit warmte genoeg in Europa.
Ik wilde je voorpret ook niet verpesten.quote:
Echt warm is het ook niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem is niet de warmte, maar het vocht.
de LV blijft gewoon echt hoog, dus indoor is het ook niet naar beneden te krijgen.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem is niet de warmte, maar het vocht.
Omdat de zon geen kans krijgt en wij een noordwestelijke aanvoer hebben over de Noordzee. De atmosfeer in Europa is warm genoeg voor zomers weer.quote:
Jep dat zei ik, genoeg warmte om ons heen. Kwestie van tijd voor het de goede kant op draait.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat de zon geen kans krijgt en wij een noordwestelijke aanvoer hebben over de Noordzee. De atmosfeer in Europa is warm genoeg voor zomers weer.
Gelijk even gedownload. Dank je welquote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik wilde je voorpret ook niet verpesten.![]()
Op de WeatherPro app stond het gister al aangegeven voor vandaag: grijs, af en toe een spetter. Nul zon.
Vanaf morgen beter.![]()
Nog dodelijk ookquote:Wet-bulb temperatures above 30 °C (86 °F) pose potential fatal danger to humans outside. It's also very uncomfortable. In these conditions, you should avoid direct sunlight and drink lots of water.
Exact. De relatieve luchtvochtigheid is best hoog. Dan wil je echt geen warmte.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 14:43 schreef Straatcommando. het volgende:
De fixatie op hogere temperaturen snap ik op dit moment ook niet echt. Laat het maar eens droog en zonnig worden.
Ik heb zo het idee dat als het nu goed heet word het totaal niet uit te houden gaat zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |