abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213700673
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit gaat al tientallen jaren zo.

Het is kwaad met kwaad bestrijden.
De ene terrorist (Hamas) strijdt met de andere terrorist (Israël).

Daarom dat ik ook zeg dat er geen goede partij te kiezen is tussen die 2.
De enige partij die je kan kiezen is die van de burger en de vrede.

Ik snap dan ook niet hoe nog zoveel mensen pro-Israël kunnen zijn.
Je zal maar Hamas verdedigen door te stellen dat alles de schuld van Israel is lol. Dan sta je dus aan de kant van verkrachters en de 70% van de palestijnen die de daden van 7 oktober toejuichen, en langs de kant van de straten staan om op lijken te spugen. Je zal dat maar goed vinden. Je zal dat maar kunnen begrijpen. Je zal Israel daar maar de schuld van geven. Je zal maar continue met je vinger naar Israel wijzen als je iedere keer weer wordt geconfronteerd met het absolute barbaarse gedrag van de gemiddelde Hamas strijder en zijn helper-Palestijntjes. Keer op keer. Keer op keer wijzen naar Israel. Keer op keer wijzen naar de Joden. Keer op keer "ja maar roepen". Iedere.Keer.Weer.
  maandag 27 mei 2024 @ 11:29:48 #242
3542 Gia
User under construction
pi_213700675
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar geldt dat ook voor het gebruiken van ziekenhuizen als basis, weigeren je te onderscheiden als strijder en het gebruik van burgers als menselijk schild zoals Hamas doet? Dat soort middelen lijkt men het namelijk wèl te accepteren van Hamas. Terwijl die uiteraard niet voor niets op de lijst met oorlogsmisdaden staan.
Hamas vindt zichzelf waarschijnlijk ongelooflijk slim. Ze kunnen oorlogsrecht naast zich neerleggen en ziekenhuizen, ambulances en burgers als schild gebruiken. En Israel mag daar dan, volgens velen pro palestijnen figuren, niets tegen doen, want 'onschuldig burgers'.

Nogmaals, het is niet Israel die verantwoordelijk is voor al die doden, maar Hamas. Als Hamas ze niet als schild gebruikt, raken ze ook niet gedood of gewond als hamas doelbewust wordt aangevallen.
pi_213700686
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
Israel 'moet' geen massaslachtingen aanrichten, medische infrastructuur vernietigen of hongersnoden veroorzaken. De doelen die Israel zou hebben zijn niet 1-op-1 verbonden met de acties die Israel uitvoert.
Met een burgerdodenratio van 1:2 zoals gesteld is eerder kom je niet eens in de buurt van massaslachtingen.
Je zou een beter argument hebben als je zou zeggen dat Israel mondjesmaat hulp binnenlaat, ook al zijn ze daar helemaal niet toe verplicht (HEY EGYPTE, HEY LIBANON, WAAR ZIJN JULLIE DAN?).
pi_213700690
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Hamas vindt zichzelf waarschijnlijk ongelooflijk slim. Ze kunnen oorlogsrecht naast zich neerleggen en ziekenhuizen, ambulances en burgers als schild gebruiken. En Israel mag daar dan, volgens velen pro palestijnen figuren, niets tegen doen, want 'onschuldig burgers'.

Nogmaals, het is niet Israel die verantwoordelijk is voor al die doden, maar Hamas. Als Hamas ze niet als schild gebruikt, raken ze ook niet gedood of gewond als hamas doelbewust wordt aangevallen.
Hamas zit vuistdiep in UNWRA, gebruikt alle middelen van die partij en andere partnerorganisaties van de VN, steelt voedselhulp en schiet burgers neer als ze proberen te jatten, bouwt tunnels en schuilplaatsen alleen voor zichzelf met geld dat voor de Palestijnen is bestemd, gebruikt Palestijnen als menselijke schilden, liegt ronduit over aanvallen (HOI ZIEKENHUIS MET 500 DODEN!) en er is zelfs een term bedacht voor hun zelf opgenomen filmpjes "Pallywood".

Gemiddelde jodenhatende useful idiot: "jA mAaR IsRaEl!!!21393!!!!"

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 11:33:23 ]
  maandag 27 mei 2024 @ 11:34:32 #245
3542 Gia
User under construction
pi_213700698
quote:

[..]
Israel 'moet' geen massaslachtingen aanrichten, medische infrastructuur vernietigen of hongersnoden veroorzaken. De doelen die Israel zou hebben zijn niet 1-op-1 verbonden met de acties die Israel uitvoert.
Nogmaals: Wat mag Israel wel doen om de daders van 7 oktober te kunnen straffen en de gegijzelden vrij te kunnen krijgen?
pi_213700701
quote:

[..]

Ik snap wel dat veel mensen pro Israël zijn. Veel van hen kunnen zich beter identificeren met Israël dan met Hamas. Zijn dan vooral mensen uit Westerse landen. Die weten ook dat je ook achter Israël kan staan maar het niet eens bent met de huidige regering van Israël. Daar waren ook de afgelopen dagen weer veel demonstraties.
  maandag 27 mei 2024 @ 11:38:55 #247
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213700715
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Nogmaals: Wat mag Israel wel doen om de daders van 7 oktober te kunnen straffen en de gegijzelden vrij te kunnen krijgen?
Geen oorlogsmisdaden plegen. Dat mogen ze doen.

Israel straft ook de daders van 7 oktober helemaal niet; ze proberen Hamas uit te schakelen. Genoeg Hamasleden die niets met 7 oktober van doen hebben. Wat ze al helemaal niet proberen, is de gegijzelden vrij krijgen. Het bombarderen van wooncomplexen gaat geen enkele gegijzelde bevrijden - dat blijkt ook uit de cijfers, Israel heeft na 7 maanden met hun brute oorlogsvoering amper mensen bevrijd.

De acties die Israel uitvoert, leiden op geen enkele manier tot de doelen die ze zeggen dat ze hebben. De acties zorgen wel voor extreem veel slachtoffers onder de Gazanen.
Antifa
pi_213700730
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 23:32 schreef egayalS het volgende:

[..]
Dit is een aannemelijke analyse waar Israël mee bezig is. Een relatief klein schalige contra terreur operatie tot ergens in 2026. En uiteraard zullen ze de Palestijnen blijven terroriseren zoals ze dat vanavond hebben gedaan, wat er alle schijn van heeft dat het een wraak actie is op de raketten van Hamas.

[ x ]
Dit zou veel verklaren waarom Israël geen duidelijk plan heeft voor wat er met Gaza moet gebeuren na de oorlog.

Maar zou Israël daadwerkelijk het aandurven om de oorlog voort te zetten in Libanon? Hezbollah heeft zich tot nu toe redelijk koest gehouden. Ik denk niet dat ze zo'n operatie kunnen verkopen aan hun bondgenoten en wellicht zelfs de eigen bevolking.
Incelfrikandel
pi_213700732
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Israel straft ook de daders van 7 oktober helemaal niet; ze proberen Hamas uit te schakelen. Genoeg Hamasleden die niets met 7 oktober van doen hebben. Wat ze al helemaal niet proberen, is de gegijzelden vrij krijgen. Het bombarderen van wooncomplexen gaat geen enkele gegijzelde bevrijden - dat blijkt ook uit de cijfers, Israel heeft na 7 maanden met hun brute oorlogsvoering amper mensen bevrijd.

De acties die Israel uitvoert, leiden op geen enkele manier tot de doelen die ze zeggen dat ze hebben. De acties zorgen wel voor extreem veel slachtoffers onder de Gazanen.
Hamasleden die niets met 7 oktober te maken hebben zijn onschuldig.

Only on de foks kan je zoiets lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 11:40:56 ]
pi_213700757
quote:

[..]
Israel 'moet' geen massaslachtingen aanrichten
Zeker wel. Als het kan, moeten alle terroristen eraan.
quote:
medische infrastructuur vernietigen
Alleen als het door Hamas wordt misbruikt
quote:
of hongersnoden veroorzaken.
De hoofdschuld daarvan ligt bij...

Jawel...

Hamas. :)

Trouwens, waarom verschijnen er maar geen foto's en filmpjes van hongerende Palestijnse kindertjes? Waar zijn de stapels en stapels uitgemergelde lijken?
quote:
De doelen die Israel zou hebben zijn niet 1-op-1 verbonden met de acties die Israel uitvoert.
Tot nu toe is er geen aanwijzing voor dat dit zo zou zijn.

Laat me raden: je gaat niet eens overwegen of je eigen argumenten wel kloppen. :')
Intolerant voor intolerantie
pi_213700784
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dit zou veel verklaren waarom Israël geen duidelijk plan heeft voor wat er met Gaza moet gebeuren na de oorlog.

Maar zou Israël daadwerkelijk het aandurven om de oorlog voort te zetten in Libanon? Hezbollah heeft zich tot nu toe redelijk koest gehouden. Ik denk niet dat ze zo'n operatie kunnen verkopen aan hun bondgenoten en wellicht zelfs de eigen bevolking.
Hezbollah is hierna aan de beurt.

Israël kan geen terreurorganisaties meer tolereren aan hun grenzen na 7 oktober, dus dat betekent ook dat Hezbollah op de korrel wordt genomen.

Kan nog wel even duren, maar dat is onvermijdelijk. En met de ontwikkelingen zoals ze nu gaan, zal Israël dat zeer goed moeten plannen, want ook dan zal de propagandamachine gaan draaien, de studenten met Libanese vlaggen gaan zwaaien en de internationale steun wegvallen.
pi_213700791
quote:
15s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Met het handelen van israel creëren ze eigenhandig de Hamas strijders van morgen. :{

:{²
Zonder het handelen van Israël creëren ze ook de Hamas strijders van morgen.
  maandag 27 mei 2024 @ 11:49:49 #253
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213700813
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zeker wel.
Nee.
Antifa
  maandag 27 mei 2024 @ 11:50:23 #254
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213700816
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hamasleden die niets met 7 oktober te maken hebben zijn onschuldig.

Dat staat er niet. Maar ze hebben niets met 7 oktober te maken.
Antifa
pi_213700818
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee.
Prachtreactie _O_
  maandag 27 mei 2024 @ 11:52:53 #256
3542 Gia
User under construction
pi_213700838
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag wat ze wel mogen en kunnen doen om de gegijzelden vrij te krijgen en de daders te straffen?
  maandag 27 mei 2024 @ 11:54:17 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213700848
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag wat ze wel mogen en kunnen doen om de gegijzelden vrij te krijgen en de daders te straffen?
Daadwerkelijk gerichte acties die die doelen dichterbij brengen zonder extreem veel burgerslachtoffers en schade te veroorzaken.
Antifa
pi_213700874
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 07:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Daar had die 7 miljard die Hamas aan VN geld achterover hebben gedrukt best wel wat aan kunnen veranderen niet ?
Nou, al dat gaat geld naar zo een gebied ómdat de Verenigde Naties het in stand houden. Er vindt geen integratie plaats ergens, ómdat dit een wens is vanuit de Verenigde Naties.

Vervolgens, als het dan uit d e klauwen loopt, trekken ze hun handen eraf en zeggen zelfs: Israël moet maar orde handhaven en kan zichzelf verdedigen als dat moet - nu gebeurd dat dan ook, zijn de over de fles - maar vervolgens dan gebruiken ze niet hun vetorecht om een UN-macht neer te plempen, gewoon desnoods zonder welwillendheid van de beide groepen. Deden ze in het geval van meerdere oorlogen ook. '78 FIL '92 PROFOR - hoe lang nog, zou je denken.
pi_213700878
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Daadwerkelijk gerichte acties die die doelen dichterbij brengen zonder extreem veel burgerslachtoffers en schade te veroorzaken.
En dat doe je door wat precies te doen?
  maandag 27 mei 2024 @ 12:01:49 #260
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_213700915
Weer een paar haatbaarden uit hun jurken geschoten. _O_
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_213700939
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 08:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je weet dat deze oorlog al tientalen jaren aan de gang is?
Al ver voor Hamas uberhaupt bestond.
Je weet dat de aanval van 7 oktober alleen maar ontstaan is dus door walgelijkheden van Israel richting Palestijnen?

Misschien moet je je eens verdiepen in die regio ipv alleen maar dit soort blinde haat te gooien.
Abbas is het met deze redenatie niet met je eens. Meerdere Palestijnse mensen in Israël ook niet. Uiteindelijk is het simpel: de Gazaanse mensen hadden, uitgezonderd van import restricties, niet zozeer de zware voortduurt van Israël in hun nek - maar van een kapot regime als dat van Harakat al Muqawama al Islamiya. Dus de boosheid die leefde was dat zij niet de vrijheid hadden te leven zoals zij dat wilden, anders dan onder de dwang van de gemeenschap.

Vervolgens konden zij met de vluchtelingenstatus niet zomaar ook emigreren, wat ik een recht zou vinden; maar dat vind ik persoonlijk, ook voor bijvoorbeeld Noord Koreanen.

Dus uiteindelijke situatie bespreking zou dan liggen aan het onderwijs en de opvoeding die kinderen krijgen, thuis en op (hun door UNWRA gefinancierde) school in Gaza. Want het specifieke oorlogsprobleem ligt nu in Gaza - naast ook nog het lopende conflict in Judea en Samaria, waar vrij vervoer en verkeer ook niet mogelijk is en er ook een problematisch houding is tegenover elkaar.
  maandag 27 mei 2024 @ 12:14:40 #262
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213701005
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Israël kan geen terreurorganisaties meer tolereren aan hun grenzen na 7 oktober, dus dat betekent ook dat Hezbollah op de korrel wordt genomen.

Kan nog wel even duren, maar dat is onvermijdelijk. En met de ontwikkelingen zoals ze nu gaan, zal Israël dat zeer goed moeten plannen, want ook dan zal de propagandamachine gaan draaien, de studenten met Libanese vlaggen gaan zwaaien en de internationale steun wegvallen.
Het zou Israel sieren om in ieder geval Zuid-Libanon te zuiveren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_213701053
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Op deze vraag zou ik ook weleens antwoord willen krijgen.
Moet Israel dan maar stoppen, alle troepen terugtrekken en doorgaan met het leven, alsof er niets aan de hand is? En wat als Hamas dan weer raketten afvuurt of een terroristische aanslag pleegt? Maar gewoon de andere wang toekeren en accepteren dat Hamas zijn gang mag gaan, maar Israel niets mag terug doen?

Wat wil men concreet dat Israel doet?
Nou, ik heb een antwoord gegeven, refereer er ook vaak aan. Maar dat zou voor vele van de gevraagden een oplossing zijn die niet voorziet in de (Islamitische) staat Palestina, voor de vrijheidsstrijders die nu zo hard en veel gemartyrd worden. Dus dan krijg je geen reactie erop of ben ik hypocriet, ook al ken ik alle situaties en leef ik er in. Maar dan is het weer een argument van autoriteit en dat kan niet, want iets moet gewoon mijn mening zijn en vooral niet een schets van de werkelijke situatie - want dat is alleen mijn mening en visie: weet je wel? ;)

Oftewel, je komt zelfs met antwoorden niet verder hoor, al worden die gegeven.
pi_213701113
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Om nog maar te zwijgen over dat opschaling van UNFIL met ene handdruk wordt geregeld. Al jaren. Maar zeg nooit nooit! De Verenigde Naties hebben tot nu toe sowieso wel vaker afwijkende keuzes gemaakt.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Dus dit betwijfel ik wel. '78 UNFIL was ook een heel gebeuren en uiteindelijk noodzakelijk: die is toch wat steviger vastgelegd qua grenzen die gesteld worden tijdens en in het conflict - dan dat ze hebben besloten dat het Gazagebied een vluchtelingenstrook zou blijven en integratie niet werd afgedwongen. We zien in de voormalige Joegoslavische staten dat dit niet hoeft te betekenen dat opdelen een oplossing bied - onderling zijn er nogsteeds hetzes - maar er is relatieve rust nu.

Ik wordt wel eens vergeten 'waarom.ik nou weer andere oorlogen en situaties erbij zou halen en zo zwaar irrelevant zou zijn' - maar ik heb baat bij een oplossing en we hoeven absoluut het wiel niet opnieuw uit te vinden. Door alle ervaringen die ik in mijn leven heb mogen opdoen - is dat besef toch wel overduidelijk voor mij.
pi_213701143
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hamas zit vuistdiep in UNWRA, gebruikt alle middelen van die partij en andere partnerorganisaties van de VN, steelt voedselhulp en schiet burgers neer als ze proberen te jatten, bouwt tunnels en schuilplaatsen alleen voor zichzelf met geld dat voor de Palestijnen is bestemd, gebruikt Palestijnen als menselijke schilden, liegt ronduit over aanvallen (HOI ZIEKENHUIS MET 500 DODEN!) en er is zelfs een term bedacht voor hun zelf opgenomen filmpjes "Pallywood".

Gemiddelde jodenhatende useful idiot: "jA mAaR IsRaEl!!!21393!!!!"
Hamas zit volgens Israël vuistdiep in UNRWA. Israël die sinds 1949, direct na de oprichting van UNRWA, als een van de speerpunten heeft om UNRWA in diskrediet te brengen. Israel die vier maanden na de bewering dat ze keihard bewijs hebben dat Hamas diep in UNRWA zit met niemand maar dan ook niemand dat keiharde bewijs heeft gedeeld.

Iets claimen en daarna bewust dat bewijs niet delen, ook niet met een bondgenoot, maakt de claim voorlopig onbetrouwbaar. dat de claim met enige voorbehoud benaderd moet worden

Als Hamas beweert dat Israël een parkeerplaats van een zeker ziekenhuis heeft aangevallen waarbij 500 doden zijn gevallen, dan wordt er gevraagd om dat bewijs. Israël is vele malen betrouwbaarder dan Hamas alleen dat sporadisch onderbouwing leveren doet voor de geloofwaardigheid geen goed

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 27-05-2024 12:50:15 ]
pi_213701342
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat ze doen, dus.

Rest de vraag: waarom wil je de Hamas-propaganda blijven geloven?
pi_213701387
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Massamoord.. toe maar.
Daar pleit hij letterlijk voor in dit topic. Zie ook de reactie onder jouw post. _O-
  maandag 27 mei 2024 @ 13:20:02 #268
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_213701409
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Het ICJ is een orgaan van de Verenigde Naties en die hebben natuurlijk 0,0 geloofwaardigheid of autoriteit meer.
Dit idd, denk bijvoorbeeld aan de agressor Rusland met zijn permanente zetel in de Veiligheidsraad. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  maandag 27 mei 2024 @ 13:22:06 #269
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_213701425
quote:

[..]

Jij bent zo grappig. :')
pi_213701448
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Massamoord.. toe maar.
Vannacht nog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')