nu nog een succesvolle uitschakeling van Galant en Netanyahu van die andere terreurorganisatie.quote:
Ik ga je natuurlijk niet vragen om die beelden te delen, maar kan je het duiden? Heeft Israël een oorlogsmisdaad begaan?quote:Op maandag 27 mei 2024 02:34 schreef koos_vriendloos het volgende:
De afschuwelijke beelden die ik vandaag heb gezien gaan echt nooit meer van mn netvlies verdwijnen. Ik heb veel gore gezien maar dit ging echt alle perken te buiten.
Vader hield zijn hoogstens 4 jaar oude kind in zijn armen, compleet onthoofd, haar/zijn hoofdje was nergens te bekennen en het lichaampje was verbrijzeld door vuur.quote:Op maandag 27 mei 2024 02:39 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik ga je natuurlijk niet vragen om die beelden te delen, maar kan je het duiden? Heeft Israël een oorlogsmisdaad begaan?
Ja, heb ik ook gezien. Ik ga het ook nergens mee vergelijken want dat is verschrikkelijk.quote:Op maandag 27 mei 2024 02:42 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Vader hield zijn hoogstens 4 jaar oude kind in zijn armen, compleet onthoofd, haar/zijn hoofdje was nergens te bekennen en het lichaampje was verbrijzeld door vuur.
Je weet dat Hamas de oorzaak is, toch? Israel heeft alles gedaan om het conflict op te lossen, er was een staakt het vuren. En toen vond 7 oktober plaats. Hamas is daarin veel te ver gegaan en heben israel feitelijk geen keus gelaten. Als het een moslimland was gweest, of landen zoals rusland en china dan was gaza nu 2 miljoen palestijnen lichter.quote:Op maandag 27 mei 2024 02:34 schreef koos_vriendloos het volgende:
De afschuwelijke beelden die ik vandaag heb gezien gaan echt nooit meer van mn netvlies verdwijnen. Ik heb veel gore gezien maar dit ging echt alle perken te buiten. Alle liederen in Israel die hier verantwoordelijk voor zijn moeten voor een tribunaal staan
Geen grootschalige oorlogsmisdaden begaan gericht op Gazaanse burgers.quote:Op maandag 27 mei 2024 04:08 schreef Bensel het volgende:
[..]
<aar jij weet vast wat israel had moeten doen?
Dat ontslaat Israël niet van enige verantwoordelijkheid richting de civile populatie natuurlijkquote:Op maandag 27 mei 2024 04:08 schreef Bensel het volgende:
[..]
Je weet dat Hamas de oorzaak is, toch? Israel heeft alles gedaan om het conflict op te lossen, er was een staakt het vuren. En toen vond 7 oktober plaats. Hamas is daarin veel te ver gegaan en heben israel feitelijk geen keus gelaten. Als het een moslimland was gweest, of landen zoals rusland en china dan was gaza nu 2 miljoen palestijnen lichter.
Daar had die 7 miljard die Hamas aan VN geld achterover hebben gedrukt best wel wat aan kunnen veranderen niet ?quote:Op maandag 27 mei 2024 00:55 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Palestijnen hebben inderdaad wel wat beters te doen in hun eeuwige vluchtelingenkamp…
Geen vrijbrief, maar we kunnen wel genoegelijk stellen dat zonder 7 oktober dit kind hoogstwaarschijnlijk nog geleefd was.quote:Op maandag 27 mei 2024 06:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat ontslaat Israël niet van enige verantwoordelijkheid richting de civile populatie natuurlijk
Niet dat je met deze beschrijving een oordeel kunt vellen linksom of rechtsom ook kinderen gaan nu eenmaal dood in een oorlog, daar valt niet per definitie iets mee te doen voor een tribunaal
Maar 7 oktober is niet een vrijbrief voor shit
Nee zo werkt dat niet, Israel is de verantwoordelijke van deze oorlogsmisdaden en alleen israelquote:Op maandag 27 mei 2024 04:08 schreef Bensel het volgende:
[..]
Je weet dat Hamas de oorzaak is, toch? Israel heeft alles gedaan om het conflict op te lossen, er was een staakt het vuren. En toen vond 7 oktober plaats. Hamas is daarin veel te ver gegaan en heben israel feitelijk geen keus gelaten. Als het een moslimland was gweest, of landen zoals rusland en china dan was gaza nu 2 miljoen palestijnen lichter.
zij en 30.000 anderenquote:Op maandag 27 mei 2024 07:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen vrijbrief, maar we kunnen wel genoegelijk stellen dat zonder 7 oktober dit kind hoogstwaarschijnlijk nog geleefd was.
Israel gooit die bommen toch wel want proportionaliteit is geen overweging - er mogen oneindig veel Palestijnen dood als er de kans is dat er een Hamasfiguur bij zit.quote:Op maandag 27 mei 2024 07:45 schreef Janneke141 het volgende:
Op het moment dat Israël een veilig gebied aanwijst en je gaat er als hamas-kopstuk in zitten dan is het eigenlijk al win-win. Want of je gaat in alle rust je volgende terroristische aanslag voorbereiden, of Israël gooit een bom op je ei en schakelt je uit en dan gaat iedereen weer roepen dat Israël burgerdoelen bombardeert.
Of wellicht mag jij eens proberen om inhoudelijk en feitelijk te reageren.quote:Op zondag 26 mei 2024 23:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zelf vraag ik me altijd af wat dit soort teksten probeert te bereiken. Probeer je iemand te overtuigen van je gelijk (en dat je aan goede kant van de historie dient te staan) of probeer je mensen juist af te stoten?
Ik weet het niet precies, maar mijn advies is wel om niet voor zo'n hulplijn te gaan werken.
Je weet dat deze oorlog al tientalen jaren aan de gang is?quote:Op maandag 27 mei 2024 04:08 schreef Bensel het volgende:
[..]
Oh ja hoor. Maar je ziet mij ook niet beweren dat Hamas geen schuld heeft en dat ook zij hebben nagelaten om de eigen bevolking te helpen.quote:Op maandag 27 mei 2024 07:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar had die 7 miljard die Hamas aan VN geld achterover hebben gedrukt best wel wat aan kunnen veranderen niet ?
Het is toch te gek voor woorden dat er gebruik wordt gemaakt van het getracht zoals dat bedoelt is. Maar het is natuurlijk de schuld van Hamas dat Israël miljoenen onschuldige mensen waaronder babies, peuters, bejaarden zieken en andere kwetsbaren met opzet uithongeren bombardeert.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
En hamas is ook een meester om zo het vuurtje te blijven opstoken en Israël alle reden te geven om door te gaan met haar acties om gegijzelden te bevrijden, terreur te doen stoppen en daders ter verantwoording (om) te brengen.
Als methode is wat hamas doet ongeëvenaarde oorlogstactiek waarbij zij de wet & regelgeving van Westerse zetels inzet als direct aanvalsmiddel om zo de rechtmatigheid als bv zelfverdediging te kunnen torpederen.
Ik krijg steeds een beter beeld op wat de planmakers bij hamas voor ogen hadden om in een alles of niets poging, hun zaak naar eigen voordeel te doen laten kantelen.
Het gaat al lang niet meer om een oplossing maar die eenzijdig afdwingen.
Voor Israël is het als vechten met één hand op de rug waarbij hamas c.s. alles toepast en rechtvaardigt tot aan het het slachtofferen van ongeacht welke burgers.
Ik snap het ICC als Usefull-Idiot organisatie verder ook wel: hamas is feitelijk ongrijpbaar en Israël kan als entiteit wel worden aangesproken op (on)rechtmatig handelen dat direct voortvloeit omdat hamas op meedogenloze wijze, Israël weet te dwingen tot die reacties.
In het dagelijks leven geconfronteerd door een "uitdager" zou iemand moedeloos geslagen verhuizen naar elders. Israël heeft alleen geen plek om ergens anders naartoe te kunnen dan waar zij nu is (om te blijven).
Israël ging eens in de paar weken naar binnen en moorde erop los en niemand die er wat van zei. Nu dachten ze hier ook mee weg te komen maar gelukkig zijn een hoop mensen opgestaan en anderen wakker geschud.quote:Op zondag 26 mei 2024 23:32 schreef egayalS het volgende:
[..]
Dit is een aannemelijke analyse waar Israël mee bezig is. Een relatief klein schalige contra terreur operatie tot ergens in 2026. En uiteraard zullen ze de Palestijnen blijven terroriseren zoals ze dat vanavond hebben gedaan, wat er alle schijn van heeft dat het een wraak actie is op de raketten van Hamas.
[ x ]
Je vergeet even dat hamas zelf deze week ook raketten heeft afgevuurd?quote:Op maandag 27 mei 2024 08:23 schreef bianconeri het volgende:
Weer tientallen onschuldige burgers gedood in een tentenkamp.
IDF komt vast weer met een excuus. Iets van dat Hamas een hologram technologie heeft en dat al die tenten eigenlijk kastelen waren vol met Hamas strijders en wapens.
Hoe kunnen mensen Israel nog steunen?
Hoe kunnen mensen nog roepen dat 7 oktober het begin was?
Ik probeer de gore filmpjes tegenwoordig te vermijden, maar in de eerste dagen zaten we zo al aan over de 100 gewapende doden op film. Ik weet dat je extreem anti IDF bent, maar dit is ook wel een beetje los van de realiteit.quote:Op zondag 26 mei 2024 23:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tienduizenden terroristen?
Hahahahahahhaa wat een onzin.
Misschien een keer 500.
Je bedoelt tienduizenden onschuldige burgers.
Deze tekst gebruikte je ook bij dat ziekenhuis toen volgens jou er miljoenmiljard doden waren gevallen allemaal door Israël, en toen bleef het daarna angstvallig stil toen je verhaal niet bleek te kloppen…quote:Op maandag 27 mei 2024 08:23 schreef bianconeri het volgende:
IDF komt vast weer met een excuus. Iets van dat Hamas een hologram technologie heeft en dat al die tenten eigenlijk kastelen waren vol met Hamas strijders en wapens.
Wat slimmer zou zijn is om heel gericht doelwitten te pakken. Je bent daarmee de levens van de gijzelaars en die van onschuldigen niet in gevaar. Wel met meer gevaar voor eigen soldaten maar er zouden er niet meer dan nu gesneuveld zijn. Hamas had zichzelf letterlijk in een onmogelijke positie gebracht met het doden van zoveel onschuldigen tijdens 7 oktober. Maar wat hamas wist en wat anderen voor onmogelijk hadden gedacht, is de reactie daarna.quote:Op zondag 26 mei 2024 23:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vertel dan maar wat slim(mer) zou zijn ?
Terzijde vermoed ik ook dat de mensen die daar getroffen worden, verteld wordt dat ze boos moeten zijn want hamas doet er alles aan om burgers te bevrijden van de Israëliërs - Joden incluis - die in hun botte kop blijven halen zich niet te schikken in dat bevel.
Lastig is idd dat de zg. hamas "vrijwilligers" geen andere kant op kunnen dan hun tribaal afgedwongen plichten vervullen. In het beste geval ben je de held en in het andere geval beland je win-win in de schoot van het martelaarschap. In dit laatste geval kunnen je nabestaanden rekenen op een uitkering.
Op grond waarvan denk je dat het of er geen intentie is van Israël cq IDF om hamas kleiner te maken ?
Of is dat een gedachte die beter bevalt dan wat wordt aangegeven. Zover ik de berichtgeving bezie, is het juist één van de doelen van Israël om hamas te verdrijven en daarmee het verwijt van hen die dat zo ervaren.
Of vind je dat ze daarin weinig effectief zijn en dan is de vrag hoe dat beter zou kunnen ?
Ik snap natuurlijk dat er ter plaatste geen onderscheid is dat een jonge man die goed voor zijn ouders weet te zorgen door het water te laten bezorgen, de gestolen hulpgoederen te verkopen en zijn spandiensten aanbiedt, niet wordt gezien als hamas.
Ik denk zelfs dat ook veel medewerkers in die beleving zich niet beschouwen als terroristen die anderen hun bestaan onmogelijk wil maken maar zichzelf beschouwen als vrijheidsstrijders. Het bekende probleem van elke activist in en eigen tunnel levend die desnoods kwaadschiks, bepaalt dat anderen het verkeerd begrijpen of doen.
Dat hamas een terreurorganisatie is, is puur een Westers waanbeeld dat maar niet weet te begrijpen dat Israël geen bestaansrecht heeft.
Je doet net of Israël niet volwassen genoeg is om eigen verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:35 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je vergeet even dat hamas zelf deze week ook raketten heeft afgevuurd?
Hamas probeert Israël continue uit de tent te lokken, over de rug van de palestijnen. Om op deze manier nog meer reacties zoals bijv die van jou te krijgen...
maar hoe had jij nu gereageerd als israel zijnde? Je als makke lammetjes af laten slachten? Want 7 oktober laat zien wat er gebeurt als de aandacht verslapt.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat deze oorlog al tientalen jaren aan de gang is?
Al ver voor Hamas uberhaupt bestond.
Je weet dat de aanval van 7 oktober alleen maar ontstaan is dus door walgelijkheden van Israel richting Palestijnen?
Misschien moet je je eens verdiepen in die regio ipv alleen maar dit soort blinde haat te gooien.
Hamas vernietigen, hun infrastructuur vernietigen, hun de middelen ontnemen om terreur te kunnen plegen en hun de grip op de Gazaanse bevolking ontnemen.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:53 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
En wat moet Israël doen om Hamas te stoppen?
Zo werkt dat inderdaad. De burgers zijn de klos, hun dood is niks waard. Als ze het proberen te voorkomen dat er een Hamas lid in hun buurt schuilt en dus niet naar zo'n veilige zone gaan dan worden ze door IDF neergeschoten.quote:Op maandag 27 mei 2024 07:45 schreef Janneke141 het volgende:
Op het moment dat Israël een veilig gebied aanwijst en je gaat er als hamas-kopstuk in zitten dan is het eigenlijk al win-win. Want of je gaat in alle rust je volgende terroristische aanslag voorbereiden, of Israël gooit een bom op je ei en schakelt je uit en dan gaat iedereen weer roepen dat Israël burgerdoelen bombardeert.
dast doet israel al. Er zijn voor een dergelijk conflict feitelijk nauwelijks burgerslachtoffers (dicht bevolkt gebied, een tegenstander die zich onder de bevolking begeeft en zich van geen enkele regel of overeenkomst zich ook maar iets aantrekt, die militair gebruik maakt van alle nutsvoorzieningen en ziekenhuizen, die kinderen inzet, doet aan menselijke schilden etc.)quote:Op maandag 27 mei 2024 09:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je doet net of Israël niet volwassen genoeg is om eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Maar dat kunnen ze niet. Je zogenaamde doel blijven herhalen terwijl je honderdduizenden burgers uithongert, alle medische infrastructuur bewust vernietigt, en tentenkampen en woongebieden blijft bombarderen, betekent niet dat je daadwerkelijk dichter bij je doel komt, of dat al je oorlogsmisdaden goed te praten zijn omdat je nou eenmaal het doel zou hebben om Hamas te vernietigen.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:12 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas vernietigen, hun infrastructuur vernietigen, hun de middelen ontnemen om terreur te kunnen plegen en hun de grip op de Gazaanse bevolking ontnemen.
Hamas gaf IDF een excuses om dit te doen door raket aanvallen uit te voeren op Israëlische steden.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:23 schreef bianconeri het volgende:
Met het handelen van israel creëren ze eigenhandig de Hamas strijders van morgen.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:12 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hamas vernietigen, hun infrastructuur vernietigen, hun de middelen ontnemen om terreur te kunnen plegen en hun de grip op de Gazaanse bevolking ontnemen.
Niet handig om dit te doen? Vanuit Hamas oogpunt was het afvuren van die raketten handig en uiteindelijk zeer succesvol.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:23 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hamas gaf IDF een excuses om dit te doen door raket aanvallen uit te voeren op Israëlische steden.
Ik riep gisteren al op de frontpage terwijl ik een aantal enthousiaste reacties las dat het niet handig was. En nu zie je waarom.
https://www.telegraaf.nl/(...)-op-tentenkamp-rafah
Helaas wel, elke onschuldige burger die omkomt creert genoeg haat/ woede voor nieuwe strijders.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met het handelen van israel creëren ze eigenhandig de Hamas strijders van morgen.²
Wat is dit dan voor een rare opmerking? Hiermee zeg je dus eigenlijk dat je wil dat er nog meer Palestijnen omkomen? Door de aanval van Hamas had IDF een excuses voor nieuwe bommen gooien op Palestina waarbij onschuldig emensen zijn omgekomen. Hoe kan je dat een succes noemen? Of vind jij het een succes als er onschuldigen omkomen (denk ik niet, maar ik check het even ;-) )quote:Op maandag 27 mei 2024 09:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet handig om dit te doen? Vanuit Hamas oogpunt was het afvuren van die raketten handig en uiteindelijk zeer succesvol.
Amenquote:Op maandag 27 mei 2024 00:29 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Terroristen steunen is dus je oplossing?
Gewoon Israël laten doen wat het moet doen en ze daarin zoveel mogelijk steunen.
kan je dat ook onderbouwen verder? Met bronnen, bewijs etc?quote:Op maandag 27 mei 2024 09:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er blijkt amper een verband te zijn tussen Israëls slachtpartijen en het doel van Israel. En dan nog is het maar de vraag of het gerechtvaardigd is om honderdduizenden slachtoffers te maken omdat je Hamas zou willen uitschakelen.
Some men just want to watch the world burnquote:Op maandag 27 mei 2024 09:26 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat is dit dan voor een rare opmerking? Hiermee zeg je dus eigenlijk dat je wil dat er nog meer Palestijnen omkomen? Door de aanval van Hamas had IDF een excuses voor nieuwe bommen gooien op Palestina waarbij onschuldig emensen zijn omgekomen. Hoe kan je dat een succes noemen? Of vind jij het een succes als er onschuldigen omkomen (denk ik niet, maar ik check het even ;-) )
De Telegraaf is echt een walgelijke krant. Gewoon niet benoemen dat de fittie tussen Iran en Israel begon met de aanslag op de ambassade van Iran maar schrijven dat Iran de joodste staat wilt vernietigen.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:23 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hamas gaf IDF een excuses om dit te doen door raket aanvallen uit te voeren op Israëlische steden.
Ik riep gisteren al op de frontpage terwijl ik een aantal enthousiaste reacties las dat het niet handig was. En nu zie je waarom.
https://www.telegraaf.nl/(...)-op-tentenkamp-rafah
Er is nooit bewijs geleverd dat Hamas zich tussen burgers bevindt. Kan jij bewijs aanleveren dat Hamas voor de oorlog in het gebouw van de internationale media zat toen het IDF deze bombardeerde? Of was dit gewoon een goed excuus om de media als Israel weer aan te vallen. Zelfs Al Jazeera wordt beticht van het helpen van Hamasquote:Op maandag 27 mei 2024 09:17 schreef Bensel het volgende:
[..]
dast doet israel al. Er zijn voor een dergelijk conflict feitelijk nauwelijks burgerslachtoffers (dicht bevolkt gebied, een tegenstander die zich onder de bevolking begeeft en zich van geen enkele regel of overeenkomst zich ook maar iets aantrekt, die militair gebruik maakt van alle nutsvoorzieningen en ziekenhuizen, die kinderen inzet, doet aan menselijke schilden etc.)
Uiteindelijk zal israel deze tegenstander uit moeten schakelen want alle, en dan ook echt alle andere opties zijn al geprobeerd. vaak overigens ronduit afgewezen door hamas (en voorganger) of als er een akkoord was, verbroken door hamas. Er is diplomatiek geen optie, er is cultureel geen oplossing en zelfs isolatie helpt niet. Wat dient volgens jou israel dan te doen, exact? Eigen verantwoordelijkheid klinkt leuk, maar wordt eens concreet?
Ja zitten hier een hoop gefrustreerde mensen. Zie je ook bij de Russia- Ukraine war. Sommige in het Oekraïne topic worden opgewonden van foto's/ filmpjes van lijken. Ik vind het walgelijk. Elke dode is er één teveel vind ik.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:29 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Some men just want to watch the world burn
Als morgen WW3 er is en er met kernbommen worden gegooid kan je ongetwijfeld erop rekenen dat sommige op FOK! daarvan zullen genieten. Desnoods met een Twitch live stream.
Op deze vraag zou ik ook weleens antwoord willen krijgen.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:17 schreef Bensel het volgende:
Wat dient volgens jou israel dan te doen, exact? Eigen verantwoordelijkheid klinkt leuk, maar wordt eens concreet?
Ze willen Hamas vernietigen en na 7 maanden is er nog geen plek in de Gazastrook waar ze Hamas weg hebben kunnen werken. Ze hebben wel heel veel burgerdoden veroorzaakt. Oftewel, hun strategie is waardeloos en helemaal niet doelgericht. Dit wordt al maanden aangekaart door analisten, overigens.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:28 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
kan je dat ook onderbouwen verder? Met bronnen, bewijs etc?
je verzint de helft hier bij elkaar. of je hebt hele slechte info. er zijn geen honderdduizenden slachtoffers. hamas zegt 35.000 geloof ik. waar haal jij honderdduizenden vandaan? of roep je maar een dramatisch getal?quote:Op maandag 27 mei 2024 09:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat kunnen ze niet. Je zogenaamde doel blijven herhalen terwijl je honderdduizenden burgers uithongert, alle medische infrastructuur bewust vernietigt, en tentenkampen en woongebieden blijft bombarderen, betekent niet dat je daadwerkelijk dichter bij je doel komt, of dat al je oorlogsmisdaden goed te praten zijn omdat je nou eenmaal het doel zou hebben om Hamas te vernietigen.
Er blijkt amper een verband te zijn tussen Israëls slachtpartijen en het doel van Israel. En dan nog is het maar de vraag of het gerechtvaardigd is om honderdduizenden slachtoffers te maken omdat je Hamas zou willen uitschakelen.
quote:Op maandag 27 mei 2024 09:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Er is nooit bewijs geleverd dat Hamas zich tussen burgers bevindt.
quote:"We weten dat Hamas zich bewust schuilhoudt tussen burgers, dat is gedocumenteerd", zegt Jens Franssen, defensiespecialist bij VRT NWS, in "De ochtend" op Radio 1. "In 2014 gebruikten ze bijvoorbeeld scholen als mortierposten." We weten ook dat Hamas over een uitgebreid ondergronds tunnelnetwerk (heeft) beschikt, met lange gangen en ruime kamers. Israël heeft in het verleden delen van dat netwerk vernietigd. Hoe groot het vandaag nog is, is niet duidelijk.
Slachtofferschap is niet beperkt tot mensen die overlijden. Gewonden zijn ook slachtoffers, getraumatiseerden zijn ook slachtoffers, en dan hebben we het nog niet eens over de honderdduizenden die worden uitgehongerd door Israel.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je verzint de helft hier bij elkaar. of je hebt hele slechte info. er zijn geen honderdduizenden slachtoffers. hamas zegt 35.000 geloof ik. waar haal jij honderdduizenden vandaan? of roep je maar een dramatisch getal?
de rest wat je zegt klopt ook niet. allemaal overdreven geroep om israel zo slecht mogelijk weg te zetten.
Dat het extreem lastig is Hamas te vernietigen maakt het niet dat het ineffectief is wat er tot nu toe gedaan is. Dat bepaal jij niet namelijk.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze willen Hamas vernietigen en na 7 maanden is er nog geen plek in de Gazastrook waar ze Hamas weg hebben kunnen werken. Ze hebben wel heel veel burgerdoden veroorzaakt. Oftewel, hun strategie is waardeloos en helemaal niet doelgericht. Dit wordt al maanden aangekaart door analisten, overigens.
Israel’s return to areas of Gaza it said were clear of Hamas raises doubts about its military strategy
Net als het zogenaamde doel om gijzelaars te bevrijden. Weet je wanneer Israel veel gijzelaars vrij wist te krijgen? Tijdens een staakt-het-vuren in november. Verder hebben ze heel veel bommen gegooid op de Palestijnen en zelfs enkele gijzelaars doodgeschoten omdat die met een witte vlag zwaaiden, maar het aantal levend bevrijdde gijzelaars staat na al die maanden op 2 of 3?
De acties van Israel zijn extreem ineffectief als je kijkt naar wat ze zeggen dat ze willen bereiken en wat ze bereikt hebben tot dusver. Dat kan betekenen dat ze gewoon in hoge mate incapabel zijn, of dat de doelen die ze uitspreken niet serieus nastreven en dat er een ander doel is - bijvoorbeeld de volledige destructie van de Gazastrook en het collectief straffen van de Gazaanse bevolking - dat ze eigenlijk willen uitvoeren onder de mantel van hun zogenaamde militaire doelen.
Nee, ik sta aan de goede kant.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En daarmee sta je dus aan de verkeerde kant. Zo simpel is het dan ook wel weer.
Het is wel degelijk ineffectief want je hebt extreem veel burgerdoden veroorzaakt - onder andere doordat je als Israel bewust de medische infrastructuur probeert te vernietigen - zonder dat er iets tegenover staat. Dat het doel blijkbaar buiten de realistische mogelijkheden van Israel ligt, is geen excuus voor het veroorzaken van tienduizenden doden als nevenschade waarbij je doel niet eens echt dichterbij komt.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Dat het extreem lastig is Hamas te vernietigen maakt het niet dat het ineffectief is wat er tot nu toe gedaan is. Dat bepaal jij niet namelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |