En hamas is ook een meester om zo het vuurtje te blijven opstoken en Israël alle reden te geven om door te gaan met haar acties om gegijzelden te bevrijden, terreur te doen stoppen en daders ter verantwoording (om) te brengen.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:15 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Kratertje
Maar goed, Hamas is er een meester in om te jennen op deze manier. ICC zegt dat Israël Rafah niet binnen mag vallen? Wij doen dit!
Met alle zogenaamde oorlogsmisdaden valt het nogal mee en de slachtoffers komen allemaal op het conto van de Palestijnse terroristen. Kortom, Israël moet de strijd gewoon voorzetten. En wellicht dat dit niet is wat jij persoonlijk graag wilt, maar een groep barbaren steunen waar terrorisme, martelaarschap en Jodenhaat de norm zijn is nog altijd een keuze.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of gewoon nu want Israël kan duidelijk geen oorlog voeren zonder enorme bergen oorlogsmisdaden en burgerdoden te veroorzaken.
Mensen gaan er niet aan voorbij, maar te veel mensen vinden helaas dat Israël zulke aanslagen maar moet accepteren en ermee zien te leven. En dan negeer ik nog even degenen die het gewoon openlijk hebben zitten rechtvaardigen.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:47 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik kan maar niet begrijpen dat mensen vooral kritiek op Israël hebben maar compleet voorbijgaan aan wat op 7 oktober is gebeurd.
Bloederige beelden mogen niet getoond worden, maar ze zijn er wel. En die zijn niet fraai![]()
Insh'Allahquote:Op zondag 26 mei 2024 17:35 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
US naval vessels disconnect from Gaza aid pier, wash up on Israeli beaches
[ x ]
Nou ja, niet dus.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met alle zogenaamde oorlogsmisdaden valt het nogal mee
Ahum?quote:Op zondag 26 mei 2024 11:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, het is een zorgwekkende situatie, die precies verloopt in lijn met het gewenste draaiboek van de Palestijnen en de bredere Arabische en Islamtische wereld. Daar ziet men dit als een strijd van de lange adem en hoopt dat naarmate de steun voor Israël over tijd afbrokkelt, er steeds meer kan worden toegewerkt naar een eigen staat om vervolgens via die staat, met de hulp van Iran, Hezbollah en wellicht nog andere landen, pas echt de aanval in te kunnen zetten op Israël.
In redelijk veel Westerse media is al een duidelijke omslag te merken in vergelijking met de berichtgeving en sentimenten van enkele decennia geleden en als de activisten die we nu op universiteitscampussen zien in de toekomst op belangrijke posities bij invloedrijke instituten en organisaties zitten, dan is de kans aanwezig dat men gewoon wegkijkt als er zich een vernietiging van Israël en het Israëlische volk zich zou ontvouwen.
We hebben nu immers al een Spaanse vice-premier kunnen zien die rustig oproept voor de 'bevrijding' van 'Palestina' 'van de rivier tot aan de zee'. En nog andere Europese landen die in de nasleep van 7 oktober, terwijl er nog vele gijzelaars gevangen zijn, een Palestijnse staat gaan erkennen. Dat zijn natuurlijk geen goede ontwikkelingen.
quote:Eerder vandaag werden acht lanceringen uitgevoerd vanuit het Rafah-gebied richting het grondgebied van het land. Kort nadat de bron van de schietpartij was geïdentificeerd, hebben gevechtsvliegtuigen van de luchtmacht in samenwerking met de strijdkrachten van de 162e divisie de lanceerinrichting aangevallen en vernietigd, die zich nabij twee moskeeën bevindt
Te walgelijk voor woorden.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met alle zogenaamde oorlogsmisdaden valt het nogal mee en de slachtoffers komen allemaal op het conto van de Palestijnse terroristen.
Waar mensen zoals jij vooral aan voorbij gaan is dat de kolonisten al tientallen jaren de Palestijnen moorden en verkrachten.quote:Mensen gaan er niet aan voorbij, maar te veel mensen vinden helaas dat Israël zulke aanslagen maar moet accepteren en ermee zien te leven. En dan negeer ik nog even degenen die het gewoon openlijk hebben zitten rechtvaardigen.
Bron: IDF.quote:
Nou ja, wel dus.quote:
Absoluut onzin, maar ze stonden wel weer naast twee moskeeën.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bron: IDF.
Oftewel onzin en ze hadden weer een excuus nodig om burgers af te slachten.
Net als bij elke vorige zogenaamd terroristische locatie van het IDF.
Absoluut onzin wat het IDF zegt idd.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Absoluut onzin, maar ze stonden wel weer naast twee moskeeën.
De hele tijd, maar vind je het ook weer niet typisch dat Hamas raketten lanceert van tussen de heilige gebouwen uit?quote:Op zondag 26 mei 2024 19:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Absoluut onzin wat het IDF zegt idd.
Dat blijkt elke keer weer een paar dagen later uit onafhankelijke bronnen.
Hoe vaak is die onzin van het IDF wel al niet ontkracht?
Dat zal inderdaad wel weer, maar het zijn toch weer 30 terroristen minder. Reden tot tevredenheid, toch?quote:Op zondag 26 mei 2024 19:49 schreef bianconeri het volgende:
30 terroristen gedood volgens Israël in Rafah!
Feitelijk zal er dus wel weer een voedselpunt platgegooid zijn en 30 burgerdoden vermoord zijn die net hun eerste brood in maanden kregen.
Afhankelijk of Hamas in de huidige omstandigheden meer mensen per dag weet te recruiteren dan het martelaarschap bereikt.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad wel weer, maar het zijn toch weer 30 terroristen minder. Reden tot tevredenheid, toch?
Kijk, nog zo een nuttige idioot.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:49 schreef bianconeri het volgende:
30 terroristen gedood volgens Israël in Rafah!
Feitelijk zal er dus wel weer een voedselpunt platgegooid zijn en 30 burgerdoden vermoord zijn die net hun eerste brood in maanden kregen.
Ik zal even door je onmogelijke zinsopbouw heen proberen te lezen, daar is namelijk geen touw aan vast te knopen. Maar goed;quote:Op zondag 26 mei 2024 18:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap je reactie wanneer die voortkomt uit frustratie.
Je roept oneigenlijke redenaties die ik alleen maar kan begrijpen wanneer je dat zo voelt om uit te kramen.
Antisemitisme (haat jegens Semieten) komt niet ergens vandaan maar is een welbewust keuze met als onderliggende verklaring dat de Joden en hun leefwijze ongewenst zijn omdat zij in dat denken, een schandelijke misdaad hebben begaan om als mens te willen en laat staan, zelfs succesvol te kunnen bestaan.
Definieer wie of wat, laat staan de gemiddelde Palestijn is, zou zijn en door wie vertegenwoordigd ?
Ook benieuwd hoe je je een oplossing in welke vorm voorstelt en door wie precies dan hoe wordt nagekomen ?
De gedachte samen te werken met een terreurorganisatie als hamas, lijkt mij niet van deze wereld en welke "godsnaam" bedoel je hier aan op te hangen ?
Hoe kom je erbij dat de bevolking, laat staan de helft en met welk doel, in Gaza door wie dan wordt uitgemoord ?
London police working to identify man seen wearing soccer shirt with ‘Hamas 7’ on backquote:
Dat maakt niet uit natuurlijk, hoe zouden die "recruten" in Gaza moeten komen?quote:Op zondag 26 mei 2024 20:17 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Afhankelijk of Hamas in de huidige omstandigheden meer mensen per dag weet te recruiteren dan het martelaarschap bereikt.
quote:Op zondag 26 mei 2024 20:25 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik zal even door je onmogelijke zinsopbouw heen proberen te lezen, daar is namelijk geen touw aan vast te knopen. Maar goed;
Laat ik het zo zeggen, alle pro-Israël figuren in dit topic stelen continue Hamas gelijk aan de gehele bevolking van Gaza en daarbij dus alle Palestijnen in Gaza. Dat zeg ik zelf niet hè, dat staat in je eigen post.
Maar als je weet dat er minstens net zoveel burgerslachtoffers vallen dan dat er terroristen gedood worden, dan betekent dat dus dat je de gehele bevolking in Gaza weg moet vagen om ook alle Hamas strijders uit te roeien.
quote:Maar dat is blijkbaar dan wat jullie willen.
Je gevolgtrekkingen zijn matig. Misschien, na een calculator te hebben aangeschaft, zou je eens kunnen overwegen of je informatiebubbel misschien niet helemaal correct met de feiten omgaat?quote:Ik noem dat gewoon genocide.
Hilarisch. Hoe kunnen er twee staten bestaan als je zegt dat er een Palestijnse staat moet komen van de Jordaan tot aan de Middellandse Zee? Dat is natuurlijk totaal tegenstrijdig, maar dat zal deze vrouw zelf ook wel weten.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:38 schreef Aether het volgende:
Context, eh?
Spanish minister says ‘river to the sea’ slogan endorses 2-state solution
https://www.timesofisrael(...)es-2-state-solution/
Elke staat en persoon die Israël steunt die bevordert terrorisme.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hilarisch. Hoe kunnen er twee staten bestaan als je zegt dat er een Palestijnse staat moet komen van de Jordaan tot aan de Middellandse Zee? Dat is natuurlijk totaal tegenstrijdig, maar dat zal deze vrouw zelf ook wel weten.
Het benadrukt weer hoe het in zulke kringen gaat, eerst zegt men iets dat controversieel is en als er dan ophef over ontstaat gaat men gashlighten tot men een ons weegt, in een poging om iedereen zand in de ogen te strooien.
Ik zie wel enige gelijkenis met de overheden van Ierland en Noorwegen, die door het erkennen van een Palestijnse staat, terrorisme hebben beloond en het moeilijker hebben gemaakt de gijzelaars vrij te krijgen, en dan zeggen dat men dit doet om de vrede in de regio te bevorderen, haha. Het is zo clownesk allemaal.
Je bent drogredenen aan het gebruiken. De aanval op persoon maakt je argumentatie niet sterker. Jij weet niet wat ik weet dus ga mij niet jouw veronderstellingen aanwrijven, laat staan je punt maken door te gaan raaskallen met generalisaties met "jullie en ik" om vervolgens gezegden uit context te kunnen trekken.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:25 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik zal even door je onmogelijke zinsopbouw heen proberen te lezen, daar is namelijk geen touw aan vast te knopen. Maar goed;
Laat ik het zo zeggen, alle pro-Israël figuren in dit topic stelen continue Hamas gelijk aan de gehele bevolking van Gaza en daarbij dus alle Palestijnen in Gaza. Dat zeg ik zelf niet hè, dat staat in je eigen post.
Maar als je weet dat er minstens net zoveel burgerslachtoffers vallen dan dat er terroristen gedood worden, dan betekent dat dus dat je de gehele bevolking in Gaza weg moet vagen om ook alle Hamas strijders uit te roeien. Maar dat is blijkbaar dan wat jullie willen.
Ik noem dat gewoon genocide.
Maar goed; antisemietisme; jij begrijpt niet dat als je huis wordt platgegooid door Israëlieten (in de ogen van Palestijnen waarschijnlijk joden), dat het dan de weg naar antisemitisme om de hoek ligt?
Zoiets van, als je Israël steunt dan heb je toestemming geven voor een terroristische aanslag. Zo werkt dat.quote:Op zondag 26 mei 2024 21:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Elke staat en persoon die Israël steunt die bevordert terrorisme.
Ik denk dat elke discussie die teruggrijpt om de situatie in Gaza te vergelijken met een oorlog elders in heden of verleden, hopeloos verzand in afleiding.quote:Op zondag 26 mei 2024 21:30 schreef Oud_student het volgende:
In de 2e wereldoorlog bombardeerden de geallieerden doelbewust Duitse steden, daarbij zijn 100duizenden onschuldige burgers omgekomen. Denk ook aan Dresden, daar vilen aan het einde van de oorlog 25.000 slchtoffers. Zijn de verantwoordelijken veroordeeld voor oorlogs misdaden?
Wat Isreal doet is het bombarderen van stellingen van de Hamas, die ervoor gekozen hebben om hun eigen bevolking als schild te gebruiiken, de Amerikanen noemen dat collateral damage. Amerikanen hebben dat ook gedaan in Afganistan en Irak en Vietnam niet te vergeten (1 miljoen burgerdoden).
Zijn de verantwoordelijken veroordeeld voor oorlogsmisdaden?
Rapporten dat IDF bezig is het gebied onleefbaar te maken, 2.000 pond bommen gooien en zoals nu weer tien dagen lang maar vrachtwagens per dag binnenlaten klinkt bij mij niet als humane oorlogsvoeringquote:Op zondag 26 mei 2024 22:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat elke discussie die teruggrijpt om de situatie in Gaza te vergelijken met een oorlog elders in heden of verleden, hopeloos verzand in afleiding.
Inzake die "onschuldigheid" is dat wmb discutabel wanneer een bevolking actief (of juist in passiviteit) bestaansrecht geeft aan een regime dat in -of uit haar naam, misdaden jegens de mensheid pleegt.
Daarom is mijn langspeelplaat vanaf dag één: dat Israël uitgelokte oorlog voert om gegijzelden te bevrijden, hamas terreur te doen stoppen en daders van de aanslag ter verantwoording (om?) te brengen.
En ja, de rampzalige tragiek van Israëlische acties is dat hamas die over de mensen in Gaza afroept door zich in en achter de bevolking op te stellen. Het doel van Israël in reactie zijn niet kinderen, zwakken, noch onschuldige burgers of andere bewoners te treffen maar de (infra)structuur te vernietigen die het terreurbestaan van hamas mogelijk maakt.
De hamvraag is dan hoe Israël zich anders kan of zou moeten "verdedigen" zonder zich over te geven aan het doel dat hamas zich voor ogen heeft gesteld door de "situatie" te doen kantelen ?
De vijver waar hamas uit kan vissen is even maal 1000 gebombardeerd door Israël. Ze hoeven de leden niet eens meer te gaan werven, ze zullen zich bij bosjes melden. Dat je wat tunneltjes bombardeert raakt ze echt niet. Maar het is ook nooit de intentie geweest om hamas kleiner te maken. Zo dom kunnen ze onmogelijk zijn in Israël.quote:Op zondag 26 mei 2024 13:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, in bijna de hele Gazastrook is de terroristische infrastructuur verwijderd en er zijn tienduizenden terroristen gedood. Dus waar zie jij Hamas groter zijn dan ooit en zelfs groeien?
Als je Israël steunt dan steun je walgelijke oorlogsmisdaden.quote:Op zondag 26 mei 2024 21:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zoiets van, als je Israël steunt dan heb je toestemming geven voor een terroristische aanslag. Zo werkt dat.
Dat Israël weer een hoop onschuldige burgers kun je opmaken uit de terroristen steuners hier.quote:Op zondag 26 mei 2024 21:57 schreef Ulx het volgende:
Dat Hamas raketjes heeft afgevuurd kun je uit de 'het is de schuld van de joden' posts hier weer duidelijk opmaken.
Tienduizenden terroristen?quote:Op zondag 26 mei 2024 13:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, in bijna de hele Gazastrook is de terroristische infrastructuur verwijderd en er zijn tienduizenden terroristen gedood. Dus waar zie jij Hamas groter zijn dan ooit en zelfs groeien?
Geen eten geen drinken wel rakettenquote:Op zondag 26 mei 2024 21:57 schreef Ulx het volgende:
Dat Hamas raketjes heeft afgevuurd kun je uit de 'het is de schuld van de joden' posts hier weer duidelijk opmaken.
quote:Op zondag 26 mei 2024 23:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tienduizenden terroristen?
Hahahahahahhaa wat een onzin.
Misschien een keer 500.
Je bedoelt tienduizenden onschuldige burgers.
Echte cijfers ga je niet krijgen, maar we hebben tienduizenden slachtoffers.quote:Op zondag 26 mei 2024 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]![]()
Misschien moeten we Hamas eens vragen naar de cijfers, oh wacht, na dat ziekenhuis incidentje kan je die niet meer serieus nemen.
Zelf vraag ik me altijd af wat dit soort teksten probeert te bereiken. Probeer je iemand te overtuigen van je gelijk (en dat je aan goede kant van de historie dient te staan) of probeer je mensen juist af te stoten?quote:Op zondag 26 mei 2024 22:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je Israël steunt dan steun je walgelijke oorlogsmisdaden.
Dan steun je nog vreselijkere terroristen dan Hamas.
Want ja, dat zijn ook terroristen.
In deze oorlog is de enige goede kant die van de vrede en de burgers.
In Israël lijkt weinig behoefte te zijn om de Gaza-strook te besturen. Maar dan kun je ook geen denazificatie van de Palestijnen uitvoeren, en zal de haat alleen maar meer gaan groeien. Hamas heeft genoeg materiaal voor de komende 20 jaar.quote:Op zondag 26 mei 2024 22:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
De vijver waar hamas uit kan vissen is even maal 1000 gebombardeerd door Israël. Ze hoeven de leden niet eens meer te gaan werven, ze zullen zich bij bosjes melden. Dat je wat tunneltjes bombardeert raakt ze echt niet. Maar het is ook nooit de intentie geweest om hamas kleiner te maken. Zo dom kunnen ze onmogelijk zijn in Israël.
Die 7 miljard die naar Hamas is gegaan had Israël hoogstwaarschijnlijk wel geïnvesteerd in het verbeteren van Gaza.quote:Op zondag 26 mei 2024 23:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
In Israël lijkt weinig behoefte te zijn om de Gaza-strook te besturen. Maar dan kun je ook geen denazificatie van de Palestijnen uitvoeren, en zal de haat alleen maar meer gaan groeien. Hamas heeft genoeg materiaal voor de komende 20 jaar.
Ze konden veel beter Gaza bezetten en besturen. Had veel geld en meer slachtoffers gekost, maar dan had je een deel van de Palestijnen nog meegekregen.
Waren het niet weer eens 500 doden waarvan 300 kinderen en 150 moeders?quote:Op zondag 26 mei 2024 23:24 schreef egayalS het volgende:
Tis wat. ICJ zegt dat Israël moet stoppen met hun aanval op Rafah. En nu zet Israël tentenkampen van mensen in lichterlaaie met de slachting van vanavond een shit load aan verkoolde lichamen en minimaal 1 onthoofde baby, waarop Rutte ongetwijfeld zal zeggen, "nee dit is geen rode lijn, zolang ik mijn functie bij de Navo binnen heb zal die rode lijn ook niet in zicht zijn."
Zou je ook zo resoluut zijn als IDF bewezen gelogen heeft?quote:Op zondag 26 mei 2024 23:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]![]()
Misschien moeten we Hamas eens vragen naar de cijfers, oh wacht, na dat ziekenhuis incidentje kan je die niet meer serieus nemen.
Dit is een aannemelijke analyse waar Israël mee bezig is. Een relatief klein schalige contra terreur operatie tot ergens in 2026. En uiteraard zullen ze de Palestijnen blijven terroriseren zoals ze dat vanavond hebben gedaan, wat er alle schijn van heeft dat het een wraak actie is op de raketten van Hamas.quote:Op zondag 26 mei 2024 22:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
De vijver waar hamas uit kan vissen is even maal 1000 gebombardeerd door Israël. Ze hoeven de leden niet eens meer te gaan werven, ze zullen zich bij bosjes melden. Dat je wat tunneltjes bombardeert raakt ze echt niet. Maar het is ook nooit de intentie geweest om hamas kleiner te maken. Zo dom kunnen ze onmogelijk zijn in Israël.
Zeker, net zoals ze goed zorgen voor de bewoners in de West Bank.quote:Op zondag 26 mei 2024 23:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die 7 miljard die naar Hamas is gegaan had Israël hoogstwaarschijnlijk wel geïnvesteerd in het verbeteren van Gaza.
Gebruik ik ergens IDF cijfers dan?quote:Op zondag 26 mei 2024 23:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou je ook zo resoluut zijn als IDF bewezen gelogen heeft?
quote:Op zondag 26 mei 2024 23:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker, net zoals ze goed zorgen voor de bewoners in de West Bank.
Vertel dan maar wat slim(mer) zou zijn ?quote:Op zondag 26 mei 2024 22:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan moet je niet zoiets geks zeggen dat Israël dat geld wel in Gaza zou hebben gestopt. Of misschien bedoel je dat Israël dat wel zou hebben gedaan als al die mensen daar weg zijn, dan geloof ik er ook wel inquote:Op zondag 26 mei 2024 23:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Deze jongens bedanken je voor je grenzeloze naïviteit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |