Hezbollah is hierna aan de beurt.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dit zou veel verklaren waarom Isral geen duidelijk plan heeft voor wat er met Gaza moet gebeuren na de oorlog.
Maar zou Isral daadwerkelijk het aandurven om de oorlog voort te zetten in Libanon? Hezbollah heeft zich tot nu toe redelijk koest gehouden. Ik denk niet dat ze zo'n operatie kunnen verkopen aan hun bondgenoten en wellicht zelfs de eigen bevolking.
Zonder het handelen van Isral creren ze ook de Hamas strijders van morgen.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met het handelen van israel creren ze eigenhandig de Hamas strijders van morgen.
Dat staat er niet. Maar ze hebben niets met 7 oktober te maken.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hamasleden die niets met 7 oktober te maken hebben zijn onschuldig.
Is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag wat ze wel mogen en kunnen doen om de gegijzelden vrij te krijgen en de daders te straffen?quote:Op maandag 27 mei 2024 11:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geen oorlogsmisdaden plegen. Dat mogen ze doen.
Israel straft ook de daders van 7 oktober helemaal niet; ze proberen Hamas uit te schakelen. Genoeg Hamasleden die niets met 7 oktober van doen hebben. Wat ze al helemaal niet proberen, is de gegijzelden vrij krijgen. Het bombarderen van wooncomplexen gaat geen enkele gegijzelde bevrijden - dat blijkt ook uit de cijfers, Israel heeft na 7 maanden met hun brute oorlogsvoering amper mensen bevrijd.
De acties die Israel uitvoert, leiden op geen enkele manier tot de doelen die ze zeggen dat ze hebben. De acties zorgen wel voor extreem veel slachtoffers onder de Gazanen.
Daadwerkelijk gerichte acties die die doelen dichterbij brengen zonder extreem veel burgerslachtoffers en schade te veroorzaken.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag wat ze wel mogen en kunnen doen om de gegijzelden vrij te krijgen en de daders te straffen?
Nou, al dat gaat geld naar zo een gebied mdat de Verenigde Naties het in stand houden. Er vindt geen integratie plaats ergens, mdat dit een wens is vanuit de Verenigde Naties.quote:Op maandag 27 mei 2024 07:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar had die 7 miljard die Hamas aan VN geld achterover hebben gedrukt best wel wat aan kunnen veranderen niet ?
En dat doe je door wat precies te doen?quote:Op maandag 27 mei 2024 11:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daadwerkelijk gerichte acties die die doelen dichterbij brengen zonder extreem veel burgerslachtoffers en schade te veroorzaken.
Abbas is het met deze redenatie niet met je eens. Meerdere Palestijnse mensen in Isral ook niet. Uiteindelijk is het simpel: de Gazaanse mensen hadden, uitgezonderd van import restricties, niet zozeer de zware voortduurt van Isral in hun nek - maar van een kapot regime als dat van Harakat al Muqawama al Islamiya. Dus de boosheid die leefde was dat zij niet de vrijheid hadden te leven zoals zij dat wilden, anders dan onder de dwang van de gemeenschap.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat deze oorlog al tientalen jaren aan de gang is?
Al ver voor Hamas uberhaupt bestond.
Je weet dat de aanval van 7 oktober alleen maar ontstaan is dus door walgelijkheden van Israel richting Palestijnen?
Misschien moet je je eens verdiepen in die regio ipv alleen maar dit soort blinde haat te gooien.
Het zou Israel sieren om in ieder geval Zuid-Libanon te zuiveren.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hezbollah is hierna aan de beurt.
Isral kan geen terreurorganisaties meer tolereren aan hun grenzen na 7 oktober, dus dat betekent ook dat Hezbollah op de korrel wordt genomen.
Kan nog wel even duren, maar dat is onvermijdelijk. En met de ontwikkelingen zoals ze nu gaan, zal Isral dat zeer goed moeten plannen, want ook dan zal de propagandamachine gaan draaien, de studenten met Libanese vlaggen gaan zwaaien en de internationale steun wegvallen.
Nou, ik heb een antwoord gegeven, refereer er ook vaak aan. Maar dat zou voor vele van de gevraagden een oplossing zijn die niet voorziet in de (Islamitische) staat Palestina, voor de vrijheidsstrijders die nu zo hard en veel gemartyrd worden. Dus dan krijg je geen reactie erop of ben ik hypocriet, ook al ken ik alle situaties en leef ik er in. Maar dan is het weer een argument van autoriteit en dat kan niet, want iets moet gewoon mijn mening zijn en vooral niet een schets van de werkelijke situatie - want dat is alleen mijn mening en visie: weet je wel?quote:Op maandag 27 mei 2024 09:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Op deze vraag zou ik ook weleens antwoord willen krijgen.
Moet Israel dan maar stoppen, alle troepen terugtrekken en doorgaan met het leven, alsof er niets aan de hand is? En wat als Hamas dan weer raketten afvuurt of een terroristische aanslag pleegt? Maar gewoon de andere wang toekeren en accepteren dat Hamas zijn gang mag gaan, maar Israel niets mag terug doen?
Wat wil men concreet dat Israel doet?
Om nog maar te zwijgen over dat opschaling van UNFIL met ene handdruk wordt geregeld. Al jaren. Maar zeg nooit nooit! De Verenigde Naties hebben tot nu toe sowieso wel vaker afwijkende keuzes gemaakt.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dit zou veel verklaren waarom Isral geen duidelijk plan heeft voor wat er met Gaza moet gebeuren na de oorlog.
Maar zou Isral daadwerkelijk het aandurven om de oorlog voort te zetten in Libanon? Hezbollah heeft zich tot nu toe redelijk koest gehouden. Ik denk niet dat ze zo'n operatie kunnen verkopen aan hun bondgenoten en wellicht zelfs de eigen bevolking.
Dus dit betwijfel ik wel. '78 UNFIL was ook een heel gebeuren en uiteindelijk noodzakelijk: die is toch wat steviger vastgelegd qua grenzen die gesteld worden tijdens en in het conflict - dan dat ze hebben besloten dat het Gazagebied een vluchtelingenstrook zou blijven en integratie niet werd afgedwongen. We zien in de voormalige Joegoslavische staten dat dit niet hoeft te betekenen dat opdelen een oplossing bied - onderling zijn er nogsteeds hetzes - maar er is relatieve rust nu.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hezbollah is hierna aan de beurt.
Isral kan geen terreurorganisaties meer tolereren aan hun grenzen na 7 oktober, dus dat betekent ook dat Hezbollah op de korrel wordt genomen.
Hamas zit volgens Isral vuistdiep in UNRWA. Isral die sinds 1949, direct na de oprichting van UNRWA, als een van de speerpunten heeft om UNRWA in diskrediet te brengen. Israel die vier maanden na de bewering dat ze keihard bewijs hebben dat Hamas diep in UNRWA zit met niemand maar dan ook niemand dat keiharde bewijs heeft gedeeld.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hamas zit vuistdiep in UNWRA, gebruikt alle middelen van die partij en andere partnerorganisaties van de VN, steelt voedselhulp en schiet burgers neer als ze proberen te jatten, bouwt tunnels en schuilplaatsen alleen voor zichzelf met geld dat voor de Palestijnen is bestemd, gebruikt Palestijnen als menselijke schilden, liegt ronduit over aanvallen (HOI ZIEKENHUIS MET 500 DODEN!) en er is zelfs een term bedacht voor hun zelf opgenomen filmpjes "Pallywood".
Gemiddelde jodenhatende useful idiot: "jA mAaR IsRaEl!!!21393!!!!"
Wat ze doen, dus.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daadwerkelijk gerichte acties die die doelen dichterbij brengen zonder extreem veel burgerslachtoffers en schade te veroorzaken.
Dit idd, denk bijvoorbeeld aan de agressor Rusland met zijn permanente zetel in de Veiligheidsraad.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het ICJ is een orgaan van de Verenigde Naties en die hebben natuurlijk 0,0 geloofwaardigheid of autoriteit meer.
Jij bent zo grappig.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit gaat al tientallen jaren zo.
Het is kwaad met kwaad bestrijden.
De ene terrorist (Hamas) strijdt met de andere terrorist (Isral).
Daarom dat ik ook zeg dat er geen goede partij te kiezen is tussen die 2.
De enige partij die je kan kiezen is die van de burger en de vrede.
Ik snap dan ook niet hoe nog zoveel mensen pro-Isral kunnen zijn.
Beetje Reichstagbrand scenario.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:31 schreef Pleun2011 het volgende:
7 oktober was een massamoord, alles wat daarna is gebeurd is voor rekening van Hamas,
hoe ga jij hamas bestrijden/voorkomen dat ze nog meer staakt het vurens verbreken en slachtoffers maken?quote:Op maandag 27 mei 2024 13:31 schreef Buitendam het volgende:
Als Hamas in Rafah zit help je ze op deze manier perfect in het zadel. Tientallen burgerdoden en van de VN tot ICJ tot de EU die met afschuw reageert.
Geen idee, maar ik zou wel ten alle tijden de VN, het Internationaal Strafhof, de EU etc. meenemen in de besluitvorming, want op deze manier maak je van jezelf een paria.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:34 schreef Bensel het volgende:
[..]
hoe ga jij hamas bestrijden/voorkomen dat ze nog meer staakt het vurens verbreken en slachtoffers maken?
Gelukkig is 100 keer genocide roepen en iedereen die het niet met je eens is een oorlogsmisdadiger noemen wel een goede benoeming van de feiten.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of wellicht mag jij eens proberen om inhoudelijk en feitelijk te reageren.
Net als de meeste Israel aanhangers hier. Probeer de feiten eens te begrijpen. Probeer de daden van Israel eens te zien.
Vraag waar niemand antwoord op heeft. Op lange termijn zou het helpen als de bewoners perspectief in het leven hebben. Beetje zoals in de criminologie de drie pijlers voor een laag recidive. Als de crimineel naar huis mag dan is het recidive beduidend lager als hij een woning heeft, vast werk en een wijf. Heeft een Gazaan werk en perspectief dan zijn ze minder geneigd als martyr te eindigen.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:34 schreef Bensel het volgende:
[..]
hoe ga jij hamas bestrijden/voorkomen dat ze nog meer staakt het vurens verbreken en slachtoffers maken?
Maar dat is niet de taak van Isral maar van de Palestijnen zelf. Zolang zij blijven gillen dat alles de schuld is van Isral en weigeren iets constructiefs te doen want redenen en recht van terugkeer en blablabla etcetera gaat dat gewoon niet gebeuren.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:51 schreef opgebaarde het volgende:
Op lange termijn zou het helpen als de bewoners perspectief in het leven hebben.
De gegijzelden hebben niet zoveel te maken met de acties van Israel. Daarom accepteren ze (Israel) ook geen bestand waarbij de gegijzelden vrij zouden zijn, en hebben ze berhaupt nog amper gegijzelden bevrijd (ze hebben er overigens wel een paar doodgeschoten omdat ze met een witte vlag zwaaiden).quote:Op maandag 27 mei 2024 13:49 schreef Zoddie het volgende:
zolang Hamas de gegijzelden niet vrij laten zal Isral blijven komen.
Het is aan Palestijnse burgers om constructief te doen en niet aan Isral om niet destructief te doen, ok dan.quote:Op maandag 27 mei 2024 14:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat is niet de taak van Isral maar van de Palestijnen zelf. Zolang zij blijven gillen dat alles de schuld is van Isral en weigeren iets constructiefs te doen want redenen en recht van terugkeer en blablabla etcetera gaat dat gewoon niet gebeuren.
De acties van de kolonisten heb je wel degelijk zelf in de hand. Het is niet alleen maar terreur van Hamas waar je je tegen moet wapenen.quote:Op maandag 27 mei 2024 14:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat is niet de taak van Isral maar van de Palestijnen zelf. Zolang zij blijven gillen dat alles de schuld is van Isral en weigeren iets constructiefs te doen want redenen en recht van terugkeer en blablabla etcetera gaat dat gewoon niet gebeuren.
Komt het wel op neer.quote:Op maandag 27 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het is aan Palestijnse burgers om constructief te doen en niet aan Isral om niet destructief te doen, ok dan.
Maar Israel staat toch ontzettend open voor een beschaafde dialoog!quote:Op maandag 27 mei 2024 14:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het is aan Palestijnse burgers om constructief te doen en niet aan Isral om niet destructief te doen, ok dan.
israel vecht tegen een vijand. kan je je afvragen waarom israel uberhaubt een plan zou moeten hebben wat er met die vijand gebeurt nadat ze ze hebben verslagen.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vraag waar niemand antwoord op heeft. Op lange termijn zou het helpen als de bewoners perspectief in het leven hebben. Beetje zoals in de criminologie de drie pijlers voor een laag recidive. Als de crimineel naar huis mag dan is het recidive beduidend lager als hij een woning heeft, vast werk en een wijf. Heeft een Gazaan werk en perspectief dan zijn ze minder geneigd als martyr te eindigen.
Dus na de oorlog een nieuwe politieke macht met Palestijnen maar ook andere partijen, totdat Gaza op eigen benen kan staan. Kan de blokkade ook versoepeld worden. Totdaf Isral niet meer bang hoeft te zijn voor Gaza, voor de radicalisering.
Dan hebben we het over minimaal vijftig jaar. Nu hopen dat Isral dat ziet zitten. Helaas is er tot nu toe geen enkel plan voor hoe het na de oorlog moet of waar naar toe gewerkt wordt. De enorme vernietiging van woningen 60%, landbouw 55% en scholen 80% gaat niet helpen.
En dat lukt aardig. Overgrote deel van de bataljons is out of order.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geen oorlogsmisdaden plegen. Dat mogen ze doen.
Israel straft ook de daders van 7 oktober helemaal niet; ze proberen Hamas uit te schakelen.
Ja daaaag. Je doet nu net of er een paar rotte appels de goede naam van een liefdadigheidsorganisatie bezoedelen.quote:Genoeg Hamasleden die niets met 7 oktober van doen hebben.
Dat is ze maar n keer gelukt inderdaad, maanden geleden. Bij die operatie zag je overigens dat er uit belendende gebouwen, met een woonbestemming, hevig geschoten werd op de Isralische troepen, wat dus leidt tot:quote:Wat ze al helemaal niet proberen, is de gegijzelden vrij krijgen.
...quote:Het bombarderen van wooncomplexen
Drie inderdaad. Wel hebben ze meerdere dode lichamen kunnen bergen. De afgelopen dagen nog vonden ze in Rafah en in Jabaliya lichamen in tunnels.quote:gaat geen enkele gegijzelde bevrijden - dat blijkt ook uit de cijfers, Israel heeft na 7 maanden met hun brute oorlogsvoering amper mensen bevrijd.
De doelen die ze zeggen te hebben is bijvoorbeeld het elimineren van Hamas. Dat hebben ze voor een groot deel gedaan, en nu moet de rest nog.quote:De acties die Israel uitvoert, leiden op geen enkele manier tot de doelen die ze zeggen dat ze hebben.
Het zijn er juist extreem weinig in verhouding tot het aantal militanten dat ze meenemen.quote:De acties zorgen wel voor extreem veel slachtoffers onder de Gazanen.
Jij denkt dat het voor Palestijnen echt een utopisch feest was? Ja, misschien hoe het voor indianen ook een feest was toen de Europeanen kwamen. Die mensen zijn letterlijk derderangs burgers daar, en dan niet op de manier waarop men in Nederland klaagt over hoe het 'eigen volk' wordt behandeld.quote:Op maandag 27 mei 2024 14:26 schreef pokkerdepok het volgende:
en wat je zegt klopt in principe wel. alleen blijkt bij de palestijnen niets te werken. gaza had al het perspectief. ze kregen democratie, vrijheid, voorzieningen, mochten in israel werken, nederland heeft er zelfs een haven gebouwd, noem maar op. en arm was het ook niet.
maar ze hebben altijd vastgehouden aan de 'droom'om israel te vernietigen, gelijk het extremistische hamas verkozen, die heeft de macht niet meer uit handen gegeven (en de bevolking in grote meerderheid was het daarmee eens) en nu zijn we hier.
grappig genoeg waren de joden en palestijnen, hun voorouders, een volk, en dus beide die indianen.quote:Op maandag 27 mei 2024 14:41 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Jij denkt dat het voor Palestijnen echt een utopisch feest was? Ja, misschien hoe het voor indianen ook een feest was toen de Europeanen kwamen. Die mensen zijn letterlijk derderangs burgers daar, en dan niet op de manier waarop men in Nederland klaagt over hoe het 'eigen volk' wordt behandeld.
Gek h, dat mensen radicaliseren tegen een grootmacht die hen marginaliseert en onderdrukt, wanneer niks anders voor hen lijkt te werken?
Wat hield je tegen om zelf te protesteren? Last van je knie?quote:Op maandag 27 mei 2024 15:11 schreef deedeetee het volgende:
Waar waren de protesten al die jaren dat Isral onder het terrorisme moest lijden ? Dat was dan een dagje nieuwswaardig en weer door.....
En de enige reden waarom is omdat Hamas niet de middelen heeft die Isral wel heeft. Geef Hamas betere wapens, en dan trekken ze dit zonder twijfel en met grote blijdschap "recht". Zou Isral niet de beschikking hebben over Iron Dome, dan zouden de tienduizenden raketten vanuit Gaza de cijfers ook wat opkrikken aan Isralische kant.quote:Op maandag 27 mei 2024 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat hield je tegen om zelf te protesteren? Last van je knie?
Overigens zijn dit de slachtoffercijfers door de jaren heen:
[ link | afbeelding ]
Elk jaar is dodelijker voor de Palestijnen dan het voor Israel is. De aanslagen van Hamas in Israel zijn afschuwelijk voor de slachtoffers en hun familie; datzelfde geldt natuurlijk ook voor de slachtoffers van Isralisch geweld aan Palestijnse zijde.
Oh, VoMy! Ik heb je gemist met je protestconclusies: deel je die nog even - voel ik mij wat minder alleen.quote:Op maandag 27 mei 2024 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Elk jaar is dodelijker voor de Palestijnen dan het voor Israel is.
Deradicalisatieprogramma. Dat is echt het enige dat helpt.quote:Op maandag 27 mei 2024 14:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
israel vecht tegen een vijand. kan je je afvragen waarom israel uberhaubt een plan zou moeten hebben wat er met die vijand gebeurt nadat ze ze hebben verslagen.
die verantwoordelijkheid is er eigenlijk niet.
en wat je zegt klopt in principe wel. alleen blijkt bij de palestijnen niets te werken. gaza had al het perspectief. ze kregen democratie, vrijheid, voorzieningen, mochten in israel werken, nederland heeft er zelfs een haven gebouwd, noem maar op. en arm was het ook niet.
maar ze hebben altijd vastgehouden aan de 'droom'om israel te vernietigen, gelijk het extremistische hamas verkozen, die heeft de macht niet meer uit handen gegeven (en de bevolking in grote meerderheid was het daarmee eens) en nu zijn we hier.
ik neem aan dat iedereen snapt dat je niet gewoon weer dit weggetje kan gaan bewandelen na deze oorlog. want er zijn vast nog genoeg andere extremistische organisaties over die erop zullen springen.
beste uitkomst is misschien dat fatah daar de macht over neemt, en dat er een soort vrede komt met de palestijnen, de westbank. en dat fatah machtig genoeg zal zijn om andere extremistische organisaties zelf te bestrijden. en ja, dan is misschien over 50 jaar gaza klaar om een echt vrij land te worden. wie weet. maar verwacht er niets van.
kijk als voorbeeld maar naar bosnie. daar zit de VN ook nog steeds, en kan het gewoon weer los gaan als er incidenten zijn. een echt plan is er verder niet, aleen de tijd, die generaties af wacht.
Er is niets onduidelijks aan de cijfers, ze geven precies aan wat ze zeggen dat ze aangeven.quote:Op maandag 27 mei 2024 15:23 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Oh, VoMy! Ik heb je gemist met je protestconclusies: deel je die nog even - voel ik mij wat minder alleen.![]()
Overigens laat je gedeelde statistiek sinds 2014 juist minder doden zien. Of ja erhhh, hoe moet ik eigenlijk je gedeelde statistiek lezen?
Isral kan dus beter mikken.quote:Op maandag 27 mei 2024 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Elk jaar is dodelijker voor de Palestijnen dan het voor Israel is. De aanslagen van Hamas in Israel zijn afschuwelijk voor de slachtoffers en hun familie; datzelfde geldt natuurlijk ook voor de slachtoffers van Isralisch geweld aan Palestijnse zijde.
Isral heeft geen keus meer. Die is voor ze gemaakt op 7 oktober 2023, door Hamas.quote:Op maandag 27 mei 2024 12:29 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over dat opschaling van UNFIL met ene handdruk wordt geregeld. Al jaren. Maar zeg nooit nooit! De Verenigde Naties hebben tot nu toe sowieso wel vaker afwijkende keuzes gemaakt.
[..]
Dus dit betwijfel ik wel. '78 UNFIL was ook een heel gebeuren en uiteindelijk noodzakelijk: die is toch wat steviger vastgelegd qua grenzen die gesteld worden tijdens en in het conflict - dan dat ze hebben besloten dat het Gazagebied een vluchtelingenstrook zou blijven en integratie niet werd afgedwongen. We zien in de voormalige Joegoslavische staten dat dit niet hoeft te betekenen dat opdelen een oplossing bied - onderling zijn er nogsteeds hetzes - maar er is relatieve rust nu.
Ik wordt wel eens vergeten 'waarom.ik nou weer andere oorlogen en situaties erbij zou halen en zo zwaar irrelevant zou zijn' - maar ik heb baat bij een oplossing en we hoeven absoluut het wiel niet opnieuw uit te vinden. Door alle ervaringen die ik in mijn leven heb mogen opdoen - is dat besef toch wel overduidelijk voor mij.
321 van de naar schatting 100.000+. Zo kan je wel even doorgaanquote:Op maandag 27 mei 2024 15:34 schreef opgebaarde het volgende:
Ze vallen Hezbollah al maanden aan. Of begrijp ik je verkeerd?
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |