Ik heb de statuten nooit gelezen. Staat daar echt in dat het verboden is voor anderen om lid te worden?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er staat nergens in de kieswet dat je lid zou moeten zijn van een partij om namens die partij op de lijst te staan of zitting te nemen in het parlement. En aangezien de statuten van de PVV het aan iedereen op de Grote Leider na verbieden om lid te worden, zijn alle Kamerleden namens de PVV, op Wilders na, geen lid van de PVV. Idem voor gemeenteraadsleden en andere lagere overheden.
Sorry, dacht dat je een grap maakte mbt de andere betekenis van het woord lidquote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vereniging 'PVV' heeft 2 leden, namelijk de persoon Geert Wilders en een stichting waar Geert Wilders in zijn eentje in zit. Een vereniging moet namelijk altijd minimaal 2 leden hebben, anders ben je geen vereniging. Dus 2 leden, waarvan 1 mens.
Hij was dan ook rechts.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
LOL
Over smeerlap en incompetent gesproken, Colijn.
Volgens mij mag een bestuur gewoon beslissen wie wel een wie niet lid mag worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb de statuten nooit gelezen. Staat daar echt in dat het verboden is voor anderen om lid te worden?
Ik heb ze ook nooit gelezen, maar dat is wat de media er van maken. Dus dat neem ik dan maar aan. Dat Wilders en de stichting op dit moment de enige leden zijn is in elk geval wel zeker, en als de mogelijkheid om lid te worden had bestaan dan had vast wel iemand dat gedaan in de afgelopen 20 jaar toch?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb de statuten nooit gelezen. Staat daar echt in dat het verboden is voor anderen om lid te worden?
En? Moet ik je een lijstje geven van Hufters, smeerlappen, massamoordenaars en incompetentie op links? Das een lange lange lijst, net als de lijst van hun slachtoffers.quote:
Ach gut, whataboutism.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En? Moet ik je een lijstje geven van Hufters, smeerlappen, massamoordenaars en incompetentie op links? Das een lange lange lijst, net als de lijst van hun slachtoffers.
Dat dat de twee enige leden zijn op dit moment, is een feit.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb ze ook nooit gelezen, maar dat is wat de media er van maken. Dus dat neem ik dan maar aan. Dat Wilders en de stichting op dit moment de enige leden zijn is in elk geval wel zeker, en als de mogelijkheid om lid te worden had bestaan dan had vast wel iemand dat gedaan in de afgelopen 20 jaar toch?
Nee, ik probeer je duidelijk te maken dat de koppeling die jij legt tussen rechts en incompetent/Hufter onzin is. Net zo als die tussen intellectueel en linksquote:
De statuten staan wel degelijk andere leden toe. Maar of iemand lid mag worden is ter beoordeling van het bestuur Geert.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat dat de twee enige leden zijn op dit moment, is een feit.
Voor mij, maar dat is wel semantisch geef ik toe, is er wel een verschil tussen geen mogelijkheid hebben om lid te worden, of te verbieden dat iemand lid wordt.
De uitwerking blijft natuurlijk gelijk, dat er geen overige leden zijn.
Speaking of which, waarom wordt de wet op dit punt niet een keer aangepast? Niet per se vanwege de PVV, maar intuitief zou ik een onnatuurlijk rechtspersoon sowieso nooit als lid tellen van een vereniging... welke dan ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vereniging 'PVV' heeft 2 leden, namelijk de persoon Geert Wilders en een stichting waar Geert Wilders in zijn eentje in zit. Een vereniging moet namelijk altijd minimaal 2 leden hebben, anders ben je geen vereniging. Dus 2 leden, waarvan 1 mens.
Hij is al zo vaak door de mand gevallen, die heeft een hoop eelt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:53 schreef klaasweetalles het volgende:
Als Geert morgen van de trap afvalt en zijn nek breekt bestaat de pvv officieel niet meer
En elk lid weer met een lid?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is normaal rechts en er is extreem/dom rechts. Extreem als in geen respect kennen voor de rechtsstaat, mensenrechten of internationale verdragen, dom als in oplossingen “bedenken” die enkel op wensdenken zijn gebaseerd.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik probeer je duidelijk te maken dat de koppeling die jij legt tussen rechts en incompetent/Hufter onzin is. Net zo als die tussen intellectueel en links
Dit klopt. Iemand als Hero Brinkman heeft zich best hard gemaakt voor democratisering van de PVV ten tijde van Rutte 1. Hij durfde hier pas over te beginnen toe zijn naam definitief op de kieslijst stond en werd derde op voorkeurstemmen (achter Wilders en Agema). Inmiddels is Brinkman geen PVV’er meer en heeft de PVV leden noch een jongerenpartij.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:53 schreef klaasweetalles het volgende:
Als Geert morgen van de trap afvalt en zijn nek breekt bestaat de pvv officieel niet meer
Momenteel lees ik Duidelijkheid van Tom-Jan Meeus, geeft o.a. een mooi kijkje in het mailverkeer van de PVV door de jaren heen. Het wordt al gauw duidelijk dat Wilders echt helemaal niemand durft te vertrouwen, zelfs zogenaamde vertrouwelingen als Agema en Bosma. De beste man lijkt soms paranoïde, heel vermakelijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:05 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit klopt. Iemand als Hero Brinkman heeft zich best hard gemaakt voor democratisering van de PVV ten tijde van Rutte 1. Hij durfde hier pas over te beginnen toe zijn naam definitief op de kieslijst stond en werd derde op voorkeurstemmen (achter Wilders en Agema). Inmiddels is Brinkman geen PVV’er meer en heeft de PVV leden noch een jongerenpartij.
Dat niet, maar hij zal wel vervangen moeten worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:53 schreef klaasweetalles het volgende:
Alleen is er geen vervanging.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat niet, maar hij zal wel vervangen moeten worden.
Ik mis Mat Herben bij Kopspijkersquote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen is er geen vervanging.
En dan krijg je net als in de tijd van na Fortuin, weer van dat volk dat dingen wil doen "zoals Geert het bedoeld had'.
Wat een onzin. Vind jij een kabinet van CDA en PvdA of VVD en PvdA een rechtse regering?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, rechts had alleen in 1998 geen meerderheid.
Je bent gewoon aan geschiedsvervalsing aan het doen.
Op het moment dat de enige rechtspersoon overlijdt van een vereniging dan houdt het gewoon op volgens mij juridisch gezienquote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat niet, maar hij zal wel vervangen moeten worden.
Nee het is het aantal zetels dat tot een meerderheid komtquote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vind jij een kabinet van CDA en PvdA of VVD en PvdA een rechtse regering?
Een rechtse regering is voor mij in elk geval een regering zonder PvdA, Christenunie of D66.
Het is natuurlijk zo dat er behalve in 1998 vrijwel altijd regeringen zijn geweest die meer rechts dan links waren. Maar als we het over een rechtse meerderheid hebben: nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |