Nee, niet als het een onderwerp is dat die kiezer aangaat.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:41 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Maar een populist kan een onzinantwoord geven om weg te komen, dat is het lastige.
Ben het grotendeels met je eens maar het betreft niet alleen links maar ook middenpartijen.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Alleen gaat een kabinet niet ploffen op een vuurwerk- of plofkipverbod. Nu schiet links wéér in de reactiemodus (en zelfs kopieermodus), terwijl de oplossing juist bij henzelf gezocht moet worden: charismatisch leiderschap (dus geen Timmermans), sterke oppositie op de punten waar je kan scoren en duidelijk het (vermeend) ongelijk van de regering kan aantonen en werken aan een eigen tastbaar alternatief voor het gevoerde beleid, dat wél doelmatig en haalbaar is. Tot nu toe is het een hoop "zij" geweest: zij zijn een ramp, hoe kan de VVD zich hiervoor lenen, hoe kan in godsnaam Omtzigt hiervoor lenen, "we gaan er alles aan doen om Wilders uit de regering te houden" (hoe dan Frans?), Bosma heeft in 2017 dit getweet... een hoop zelfmedelijden en nul eigen verhaal.
Nee, maar je kan er wel onrust mee zaaien onder hun kiezers en dat is nuttig om het kabinet te verzwakken.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Alleen gaat een kabinet niet ploffen op een vuurwerk- of plofkipverbod.
Volgens mij is vertellen waar het regeringsbeleid niet deugt ook deel van het oppositie voeren.quote:Nu schiet links wéér in de reactiemodus (en zelfs kopieermodus), terwijl de oplossing juist bij henzelf gezocht moet worden: charismatisch leiderschap (dus geen Timmermans), sterke oppositie op de punten waar je kan scoren en duidelijk het (vermeend) ongelijk van de regering kan aantonen en werken aan een eigen tastbaar alternatief voor het gevoerde beleid, dat wél doelmatig en haalbaar is. Tot nu toe is het een hoop "zij" geweest: zij zijn een ramp, hoe kan de VVD zich hiervoor lenen, hoe kan in godsnaam Omtzigt hiervoor lenen, "we gaan er alles aan doen om Wilders uit de regering te houden" (hoe dan Frans?), Bosma heeft in 2017 dit getweet... een hoop zelfmedelijden en nul eigen verhaal.
Alleen is het eigen risico naar 0 gewoonweg niet haalbaar. Beter wordt er ingezet op plannen om de armsten uit de ellende te trekken en te laten zien dat die groep verder in de shit komt met het nieuwe kabinet en met alernatieven komen voor de jongerennaaiplannen.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je zult nog harder moeten gillen dat je eigen risico naar 0 kan krijgen door geld bij de rijken te halen.
Ik vind ook dat de oppositie moet kijken waar ze elkaar kunnen vinden en dan heel hard bekend laten maken dat die plannen haalbaar en betaalbaar zijn.
Nou ja, ik heb het idee dat bijvoorbeeld het CDA voornamelijk wél bezig is met het zichzelf herpakken onder Bontebal.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben het grotendeels met je eens maar het betreft niet alleen links maar ook middenpartijen.
Mijns inziens is het enige mogelijke gevolg daarvan dat er gewoon een nieuwe messias gevonden wordt om op te stemmen. Zie je in zekere zin al de laatste jaren met FvD en BBB.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, niet als het een onderwerp is dat die kiezer aangaat.
En als je maar genoeg buigt komt er wel metaalmoeheid. Kwestie dan doorzetten. Dat is dus wat anders dan bij voorbaat gaan roepen dat het niet lukt zoals nu.
Volgens mij zijn de wetenschappelijke bureaus van die partijen ook voortdurend bezig met het nadenken over dat verhaal.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:53 schreef -XOR- het volgende:
Dit regeerakkoord is ook wel zo slecht dat het voor links enorm verleidelijk is om het compleet aan flarden te schieten zonder zelf over een eigen verhaal na te denken.
Ik vrees dat armoedeplannen, hoe belangrijk ook, niet interessant genoeg is voor het volk.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Alleen is het eigen risico naar 0 gewoonweg niet haalbaar. Beter wordt er ingezet op plannen om de armsten uit de ellende te trekken en te laten zien dat die groep verder in de shit komt met het nieuwe kabinet en met alernatieven komen voor de jongerennaaiplannen.
Het probleem is ook dat geen enkel verhaal aanslaat. Het makkelijkst is natuurlijk om gewoon te wachten, de duct tape waarmee het regeerakkoord aan elkaar zit laat vanzelf wel los en dan blijkt dat VVD en NSC financieel broddelwerk hebben afgeleverd en de plannen van PVV en BBB compleet onhaalbaar zijn.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de wetenschappelijke bureaus van die partijen ook voortdurend bezig met het nadenken over dat verhaal.
Het is gewoon een beetje zeuren om kritiek op het nieuwe kabinet af te wuiven.
Enig cynisme is natuurlijk niet zo vreemd na zo’n verkiezingsuitslag, hoofdlijnenakkoord en als je de rechtse opinie een beetje volgt online.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:58 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed ik lees bij velen vooral een hoop "kan niet, kan niet, kan niet, ja maar dan zegt wilders dit" geneuzel
Dat is geen strijdbaarheid en creatief denken. Dat is slappe hap.
Nouja dat kan best. Je moet vooral disruptieve denkers erbij betrekken.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat geen enkel verhaal aanslaat. Het makkelijkst is natuurlijk om gewoon te wachten, de duct tape waarmee het regeerakkoord aan elkaar zit laat vanzelf wel los en dan blijkt dat VVD en NSC financieel broddelwerk hebben afgeleverd en de plannen van PVV en BBB compleet onhaalbaar zijn.
Het volk dat er geen last van heeft interesseert het inderdaad ook geen flikker. Ik heb overigens ook een beetje het idee dat men "bestaanszekerheid" is gaan verwarren met "de middenklasse mag er vooral geen dag wintersport op achteruit gaan".quote:Op maandag 20 mei 2024 09:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vrees dat armoedeplannen, hoe belangrijk ook, niet interessant genoeg is voor het volk.
Maar daarmee ga je dus niet winnen. Er moet een houding zijn van "we gaan er tegenaan".quote:Op maandag 20 mei 2024 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Enig cynisme is natuurlijk niet zo vreemd na zo’n verkiezingsuitslag, hoofdlijnenakkoord en als je de rechtse opinie een beetje volgt online.
Dat is natuurlijk tweerichtingverkeer..quote:Op maandag 20 mei 2024 10:05 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zie vooral veel praten over hoe vreselijk Wilders is, hoe erg het is dat VVD, NSC en BBB daar in mee gaat. Zul je dan als kiezer niet het gevoel krijgen de oppositie vind ons kabinet verwerpelijk en daarmee mijn stem verwerpelijk, ze motten mij dus niet.
Dat roepen ze op rechts nog veel harder over Timmermans. Ter rechterzijde zijn ze behoorlijk militant daarin.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:05 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zie vooral veel praten over hoe vreselijk Wilders is, hoe erg het is dat VVD, NSC en BBB daar in mee gaat. Zul je dan als kiezer niet het gevoel krijgen de oppositie vind ons kabinet verwerpelijk en daarmee mijn stem verwerpelijk, ze motten mij dus niet.
Gewoon even voor mijn beeldvorming, bedoel je dan types als de Groot en Paternotte van D66?quote:Op maandag 20 mei 2024 10:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja dat kan best. Je moet vooral disruptieve denkers erbij betrekken.
Maar men kan meerdere dingen tegelijk doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mooi dat hij dat oppakt om plassterk te slopenquote:Op maandag 20 mei 2024 00:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Sarolea?
Ik ken die naam ergens van...
https://www.parool.nl/nie(...)ps://www.google.com/
Gewoon een advocaat met een linkse (of anti-Wilders) agenda.
Nee dat zijn gewoon beroepspolitici die hun vak uitoefenen.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Gewoon even voor mijn beeldvorming, bedoel je dan types als de Groot en Paternotte van D66?
Ik denk dat er wel belangrijkere zaken spelen dan vuurwerk en zielige poezen. Laat een schaduwkabinet bestaande uit PvdaGL, CDA, D66 en CU zich bezighouden met woningcrisis, stikstof en energietransitie.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vuurwerk is er zo eentje waar de ene helft van de PVV voor is en de ander tegen. Of zielige diertjes. Prima tastbare onderwerpen waar je flink verdeeldheid mee kan zaaien. En dingen versimpelen kan de oppositie natuurlijk ook gewoon.
En dat schud ik zo even uit mijn mouw. Dus als men er even voor gaat zitten met een paar strategen moeten er nog veel betere onderwerpen uitkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |