Dan staan wij daar anders in. Niet in de zin van dat de Russen daar helemaal niet hadden moeten zijn, dat is duidelijk, maar de slachtoffers daar zijn niet dezelfden als degenen die besloten hebben tot oorlog voeren. Als die namelijk zelf hun leven in de waagschaal hadden moeten gooien, dan was er geen oorlog geweest.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben alleen tegen bloedvergieten onder oekrainers. De orcs zijn immers de agressors, moeten gewoon optieven daar, ik ben immers geen concern troll.
Wat een leuke foto. Die werd gisteren gebruikt om te claimen dat er een Patriot gebombardeerd was, als ik het goed heb.quote:Op donderdag 16 mei 2024 02:48 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Wat meer foto's van de aanval van gisteren. En mogelijk dus meer luchtafweer systemen te zien in de achtergrond.
En als ze bij de EU komen zal het land alleen maar meer leeglopen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Laten we gewoon eens wat getallen erbij pakken.
Bronnen: CBS, 1Vandaag, Rijksoverheid
Rijksoverheid: 03/05/2024
110.140 Ukraieners
90.050 bedden in gebruik in noodopvang
CBS:
De landelijke opvanglocatie in Utrecht voor Oekraïense ontheemden ziet dat meer alleenreizende mannen naar Nederland komen.
1 Vandaag:
Grootste gedeelte van de mannen komt niet als vluchteling, maar neemt wel de vluchteling capaciteit in gebruik.
Als belangrijkste reden om naar Nederland te komen wordt nu werk opgegeven
Rijksoverheid:
Arbeidsparticipatie is hoog. Van de Ukraiense mannen 20-45 jaar heeft 55% een baan.
De Landelijke opvang stelde in januari dat de verhouding mannen/vrouwen 50/50 was. En dat het hier ging om 100 personen per dag. Dus 36.500 personen per jaar. Bovenop de 110.000 die er nu zijn.
Bij Jeroen en Sophie kwam voorbij dat er nu meer mannen dan vrouwen binnenkwamen. Maar wat op dit moment nu precies die mannelijke Ukraiense instroom is per week is niet zo makkelijk te vinden.
Conclusie:
Het is aannemelijk dat er op dit moment meer Ukraiense mannen dan vrouwen Nederland binnenkomen.
"Vooral in het begin, kort na het uitbreken van de oorlog, zagen we heel veel mensen komen vanuit de oorlog. Mensen die hun hele hebben en houwen hebben verloren, mensen die niks meer hebben", vertelt Jaap Donker, directeur van de Veiligheidsregio Utrecht, waar de opvanglocatie onder valt. "We zagen voornamelijk vrouwen en kinderen, mensen met een plastic tasje met een paar spullen. Maar we zien nu dat er een andere populatie binnen komt, meer mannen, op zoek naar arbeidskansen"
Als de Russen winnen kun je je lol pas op wat dat betreft. Dan gaan ze echt allemaal.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En als ze bij de EU komen zal het land alleen maar meer leeglopen.
Hoe lang duurde dat met Afghanistan?quote:
De Russen willen helemaal niet het hele land bezetten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de Russen winnen kun je je lol pas op wat dat betreft. Dan gaan ze echt allemaal.
Zeg dat tegen Putin als je hem ziet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ik ben tegen bloedvergieten, vooral omdat het altijd het bloed is van de armste mensen. Degene die aan de touwtjes trekken zorgen altijd wel dat ze buiten schot blijven.
Ze wilden ook geen invasie van Ukraine.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Russen willen helemaal niet het hele land bezetten.
Dat is appels met peren vergelijken. Nog afgezien van dat je veel beter onder Russisch regime kan leven dan wat er nu aan de macht is. Dat lijkt mij toch wel een no brainer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe lang duurde dat met Afghanistan?
Zal ik doen. Maar hij zal het niet horen, ik zie hem alleen op tv enzo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zeg dat tegen Putin als je hem ziet.
Klopt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze wilden ook geen invasie van Ukraine.
Nee hoor. Pure economics.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken.
Als jij onder Putin wil leven emigreer je toch naar Rusland?quote:Nog afgezien van dat je veel beter onder Russisch regime kan leven dan wat er nu aan de macht is. Dat lijkt mij toch wel een no brainer.
En toen deden ze het toch.quote:
Dat klopt. Weet alleen niet wat dat ermee te maken heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de Russen winnen kun je je lol pas op wat dat betreft. Dan gaan ze echt allemaal.
Als je je leven wil geven door naar de frontlinie te gaan (en daadwerkelijke onschuldige Oekraieners te vermoorden die gewoonweg hun land verdedigen), en je baalt daar ontzettend van, waarom zou je dan niet gaan demonstreren op het Rode Plein ofzo (of simpelweg gewoon weigeren te schieten als je lui bent)? Goed in het ergste geval ga je dan ook dood, maar dood ga je waarschijnlijk toch. Dan in ieder geval nog voor een nobel doel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan staan wij daar anders in. Niet in de zin van dat de Russen daar helemaal niet hadden moeten zijn, dat is duidelijk, maar de slachtoffers daar zijn niet dezelfden als degenen die besloten hebben tot oorlog voeren. Als die namelijk zelf hun leven in de waagschaal hadden moeten gooien, dan was er geen oorlog geweest.
Het zal je verbazen, maar ik woon niet in Afghanistan…quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Pure economics.
[..]
Als jij onder Putin wil leven emigreer je toch naar Rusland?
Dan moeten die orcs daar maar wat aan doen, denk je ook niet?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan staan wij daar anders in. Niet in de zin van dat de Russen daar helemaal niet hadden moeten zijn, dat is duidelijk, maar de slachtoffers daar zijn niet dezelfden als degenen die besloten hebben tot oorlog voeren. Als die namelijk zelf hun leven in de waagschaal hadden moeten gooien, dan was er geen oorlog geweest.
Probeer je nou je eigen discussie te saboteren met onzin?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal je verbazen, maar ik woon niet in Afghanistan…
Jij bent toch zo van het Russen uitmoorden? Als dit is hoe jij erin staat stoor ik je kennelijk bij het inpakken van jouw plunjezak en ben je volgende week hier met ooggetuigenverslag van het front.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:02 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je je leven wil geven door naar de frontlinie te gaan (en daadwerkelijke onschuldige Oekraieners te vermoorden die gewoonweg hun land verdedigen), en je baalt daar ontzettend van, waarom zou je dan niet gaan demonstreren op het Rode Plein ofzo (of simpelweg gewoon weigeren te schieten als je lui bent)? Goed in het ergste geval ga je dan ook dood, maar dood ga je waarschijnlijk toch. Dan in ieder geval nog voor een nobel doel.
Jij denkt echt dat jij daar als individu invloed op hebt?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan moeten die orcs daar maar wat aan doen, denk je ook niet?
Zoals die mensen nu in georgie, of de oekrainers in 2014?
Niet geregeerd worden door een dictator is niet een kwestie van "puur geluk", waar dan zogenaamd uit zou volgen dat de orcs eigenlijk wel 'zielug' zijn omdat ze dat 'geluk' nooit hebben gehad.
Ik schreef dat het in Afghanistan overduidelijk slechter is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Probeer je nou je eigen discussie te saboteren met onzin?
Van mij mogen de Russen die oorlogje voeren in Oekraine stuk voor stuk afgeslacht worden inderdaad, geen seconde medelijden mee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij bent toch zo van het Russen uitmoorden? Als dit is hoe jij erin staat stoor ik je kennelijk bij het inpakken van jouw plunjezak en ben je volgende week hier met ooggetuigenverslag van het front.
Ik hoop (oprecht) voor je dat je het overleeft.
Ze zullen wel moeten. Anders blijft Oekraïne vechten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens wordt er vanaf het begin gezegd dat de oorlog nog wel 10 jaar kan duren, dus wat is 2 jaar? Hoe het verder gaat kan ik niet voorspellen, maar ik denk wel dat het zonder westelijke steun over is voor Oekraïne. Die steun moet dus blijven al duurt het 10 jaar. Als je wil janken over alle ellende die deze oorlog meebrengt, richt dan je pijlen op de aanstichters hiervan.quote:
Nazi’s snap ik. Wehrmacht niet. Dat is gewoon een kwestie van waar je wieg toevallig stond.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Van mij mogen de Russen die oorlogje voeren in Oekraine stuk voor stuk afgeslacht worden inderdaad, geen seconde medelijden mee.
Als ik zie hoe de Nazi's afgeslacht worden in films heb ik ook geen medelijden.
Dat hoeft niet. Er kan een vrede onderhandeld worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten. Anders blijft Oekraïne vechten.
Maar dat doe ik ook. Rusland had het recht niet om aan te vallen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Volgens wordt er vanaf het begin gezegd dat de oorlog nog wel 10 jaar kan duren, dus wat is 2 jaar? Hoe het verder gaat kan ik niet voorspellen, maar ik denk wel dat het zonder westelijke steun over is voor Oekraïne. Die steun moet dus blijven al duurt het 10 jaar. Als je wil janken over alle ellende die deze oorlog meebrengt, richt dan je pijlen op de aanstichters hiervan.
Ze willen iig wel Charkov, Dnipro, Cherson, Odessa... Waar moet de grens gelegd worden?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke overgave? Dat aat Oekraïne niet doen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Er kan een vrede onderhandeld worden.
Wehrmacht deed net zo hard mee. De 'schone wehrmacht' is een mythe.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nazi’s snap ik. Wehrmacht niet. Dat is gewoon een kwestie van waar je wieg toevallig stond.
Ga bij het Ukraiense Foreign Legion.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Van mij mogen de Russen die oorlogje voeren in Oekraine stuk voor stuk afgeslacht worden inderdaad, geen seconde medelijden mee.
Als ik zie hoe de Nazi's afgeslacht worden in films heb ik ook geen medelijden.
Welke oorlog is in 2 jaar tijd gewonnen op economisch gebied?quote:
Het enige wat mij erg zeer doet zijn al de Oekraieners die dood of gehandicapt zijn geworden door deze ordinaire veroveringsoorlog.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nazi’s snap ik. Wehrmacht niet. Dat is gewoon een kwestie van waar je wieg toevallig stond.
Ik houd het wel bij belasting betalen. Laat ze er maar lekker veel mijnen, granaten en raketten kopen van ons belastinggeld en naar Oekraine verschepen. Daarnaast doneer ik ook periodiek geld aan verschillende (lokale) hulporganisaties.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:30 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ga bij het Ukraiense Foreign Legion.
Ze kunnen wel wat manschappen gebruiken nu veel Ukraiense mannen in Europa zitten.
Via Reddit kun je met ze in contact komen. Overlevingskansen staan er ook bij. 3e Brigade zit in anderhalf jaar op de derde lichting. Dus de verliezen zijn schrikbarend. Maar zeker als je het leuk vind om Russen af te slachten en geen medelijden hebt lijkt me dat zeker iets voor jou.
Mwa, ik denk dat het wat film betreft wat genuanceerder moet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat de grens elders gelegd moet worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ze willen iig wel Charkov, Dnipro, Cherson, Odessa... Waar moet de grens gelegd worden?
Totdat je niet anders kan natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke overgave? Dat aat Oekraïne niet doen.
Ik heb het over de soldaten. Natuurlijk zitten daar ook altijd rotte appels tussen, maar de gewone soldaat had simpelweg de keuze tussen gaan vechten of meteen de kogel. Ik zie niet in waarom ze dan maar dood moeten. Dat is het logische gevolg van oorlog, maar daarom ben ik ook een realistisch pacifist. Ik vind dat oorlog gewoon zoveel mogelijk voorkomen moet worden en als het niet voorkomen kan worden alles in het werk gezet moet worden om er zo snel mogelijk een einde aan te maken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wehrmacht deed net zo hard mee. De 'schone wehrmacht' is een mythe.
Ik kijk gewoon naar de feiten zoals die door de diverse media gepresenteerd worden en afhankelijk van de kleur zit daar nog best wat verschil in, maar het algemene beeld is dat Oekraïne veel dichter bij verlies is gebracht dan de Russen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Welke oorlog is in 2 jaar tijd gewonnen op economisch gebied?
Op welke macro economische cijfers baseer je jouw mening?
Rusland heeft haar kans wat dat betreft gemist.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Totdat je niet anders kan natuurlijk.
Ik verleen zelfs hulp aan ze, dus als je denkt dat ik iets tegen Oekraïeners heb, dan heb je mij verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het enige wat mij erg zeer doet zijn al de Oekraieners die dood of gehandicapt zijn geworden door deze ordinaire veroveringsoorlog.
Betekent dat dat ik zelf mee wil vechten ofzo? Nee hoor. Maar ik vind het een stuk minder vervelend om belasting te betalen nu ik weet dat daar hulp voor Oekraine mee betaald wordt. En ik vind het ook niet erg als ze hier komen. In het algemeen is er niks mis met hun werkethos enz.
Nu de media nog in de verslaggeving. Dat lukt ze overigens deels vrij aardig in Gaza.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa, ik denk dat het wat film betreft wat genuanceerder moet.
De meeste mensen zullen tijden het “tiefer” gaan in das boot niet hebben lopen duimen dat het ding plop zegt. Veel films laten juist zien dat er meerdere kanten aan een oorlog zitten.
Ook frozen conflicts worden ooit opgelost. En wat mij betreft hoe eerder hoe beter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland heeft haar kans wat dat betreft gemist.
Dat had wellicht gekunt als ze zonder al te veel bloedvergieten een Blitzkrieg konden uitvoeren (goh, hebben ze ook geprobeerd).
In het algemeen is het onwaarschijnlijk na x jaar een mooi succes te bereiken als je een aantal jaar ervoor hebt zitten aankloten.
Rusland kan het misschien nog proberen door nog meer terreur te zaaien (zoals met nog meer fab xxx(x) bommen te strooien op bewoond gebied dan wat ze nu al doen) maar dat wakkert ook des te meer het vuurtje in het Westen aan om Oekraine nog meer en beter te steunen.
Dusja, ik zie het niet gebeuren eigenlijk. De Donbas zullen ze wel vroeg of laat veroveren en dan zullen we een frozen conflict situatie ingaan.
Dat kan Rusland niet afdwingen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Totdat je niet anders kan natuurlijk.
Misschien wel, of we dat zelf nog meemaken is een tweedequote:Op donderdag 16 mei 2024 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook frozen conflicts worden ooit opgelost. En wat mij betreft hoe eerder hoe beter.
Bijna allemaal..noord en zuid korea is er een uitzondering opquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook frozen conflicts worden ooit opgelost. En wat mij betreft hoe eerder hoe beter.
Je hebt nogal een korte termijn blik.quote:
Ah, misschien is het handiger om naar de geschiedenis te kijken hoe lang een (economische) oorlog duurt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon naar de feiten zoals die door de diverse media gepresenteerd worden en afhankelijk van de kleur zit daar nog best wat verschil in, maar het algemene beeld is dat Oekraïne veel dichter bij verlies is gebracht dan de Russen.
Komop zeg, een beetje zeuren over een verloren arm, been of mensenlevenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het enige wat mij erg zeer doet zijn al de Oekraieners die dood of gehandicapt zijn geworden door deze ordinaire veroveringsoorlog.
Betekent dat dat ik zelf mee wil vechten ofzo? Nee hoor. Maar ik vind het een stuk minder vervelend om belasting te betalen nu ik weet dat daar hulp voor Oekraine mee betaald wordt. En ik vind het ook niet erg als ze hier komen. In het algemeen is er niks mis met hun werkethos enz.
Nee, als je goed leest dan zie ik vooral dat tijd niet in het voordeel van Oekraïne werkt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je hebt nogal een korte termijn blik.
Het is beter om naar andere conflicten te kijken uit het verleden dan naar het conflict waar het om gaat?quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Ah, misschien is het handiger om naar de geschiedenis te kijken hoe lang een (economische) oorlog duurt.
Ik zou om te beginnen de 80-jarige oorlog willen adviseren.
Qua economie, zou je kunnen kijken naar basisrente, daadwerkelijke inflatie (zie vooral auto's, witgoed, basisbehoeften, eieren (lol), een tekort van 5 miljoen op de arbeidsmarkt, en vanaf nu worden de brandstof prijzen interessant.
Wil je naar de toekomst kijken, dan is het uitroepen van de noodtoestand in de (op 1 na?) grootste agrarische oblast wel interessant. Noodtoestand uitgeroepen in Rostov vanwege vorst. En bijvoorbeeld in het minder agrarische Lipetsk is 50% van het fruit kwijt.
Zo zie je maar weer, ook God straft niet meteen, maar doet daar minimaal 2 jaar over.
Je zou er lessen uit kunnen trekken. Zoals bijvoorbeeld dat 2 jaar niet heel lang is voor een oorlog.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is beter om naar andere conflicten te kijken uit het verleden dan naar het conflict waar het om gaat?
Dat ben ik niet met je eens.
Dit zou een goede samenvatting voor de OP zijn.quote:Nadat Rusland in 2008 grote delen van Georgië tijdelijk bezette, ging het in Oekraïne in 2014 definitief mis. De wil van de meeste Oekraïners om zich op het Westen te oriënteren, bleek sterker dan de wil van het Kremlin om het land in zijn eigen politiek-economische systeem te dwingen. Poetins antwoord was de verovering van de Krim en een deel van de Donbas.
Die Russische agressie bezegelde, ironisch genoeg, de westerse lotsbestemming van Oekraïne. De bevolking zag met eigen ogen tot welke ellende toegang tot de ‘Russische wereld’ leidde en concludeerde: dit nooit weer. In 2014 en 2015 werden met het mes op tafel de Minsk-akkoorden gesloten, waarin westerse landen Poetins verdere agressie (voorlopig) afkochten met Oekraïense concessies.
Maar het bleek niet genoeg. In 2021 besloot Poetin zijn rol als heroveraar van ‘verloren gebieden’ weer op zich te nemen. Het bracht Europa de grootste landoorlog sinds de Tweede Wereldoorlog – reden voor Finland en Zweden zo snel mogelijk aansluiting te zoeken bij de alliantie.
Ik mag toch hopen dat het uiteenvallen van de Russische Federatie en het vernielen van de Russische economie ook twee doelstellingen zijn. Anders zitten we over twee of drie decennia weer met hetzelfde probleem na de volgende Russische invasie van een buurland.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat is het recept voor eeuwige oorlog.
Het doel is toch een vrij, democratisch en welvarend Oekraïne, als onderdeel van de EU?
Als het doel is om zoveel mogelijk Russen te doden, ja dan zou ik vooral zo doorgaan. Zeker als het je niet kan schelen wat het de Oekraïeners kost.
Maar het doel dat steeds wordt gecommuniceerd, dat komt echt geen mm dichterbij. Sterker nog, het raakt alleen maar steeds verder uit zicht.
Degenen die besloten hebben om oorlog te voeren kunnen dat besluit alleen nemen omdat die zogenaamde "slachtoffers" dat zelf mogelijk gemaakt hebben. Er is geen enkele reden om compassie te hebben met de Russen, ze kiezen zelf al sinds mensenheugenis voor een horigenbestaan en oorlogszuchtige dictaturen als staatsvorm.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als er nou iets gevaarlijk is, dan is dat het. Dan heb je meerdere instabiele landen erbij met een enorm arsenaal aan kernwapens. Waarvan een deel met een overwegend moslimbevolking. Die zich misschien wel gaan verenigen met Iran.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:47 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat het uiteenvallen van de Russische Federatie en het vernielen van de Russische economie ook twee doelstellingen zijn. Anders zitten we over twee of drie decennia weer met hetzelfde probleem na de volgende Russische invasie van een buurland.
Daar heb je als individu helemaal geen invloed op. In Nederland al niet. Laat staan in een land waarbij iedere serieuze oppositie gewoon wordt geweigerd op basis van onzin.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:53 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Degenen die besloten hebben om oorlog te voeren kunnen dat besluit alleen nemen omdat die zogenaamde "slachtoffers" dat zelf mogelijk gemaakt hebben. Er is geen enkele reden om compassie te hebben met de Russen, ze kiezen zelf al sinds mensenheugenis voor een horigenbestaan en oorlogszuchtige dictaturen als staatsvorm.
Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van volkeren die de dictatuur waarin ze leefden af wisten te schaffen en die volkeren bestaan ook uit allerlei individuen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat jij daar als individu invloed op hebt?
De macht en invloed van het Europese deel van Rusland (Moskou, Sint Petersburg) moet gebroken worden, net als de economische en demografische mogelijkheden om hun militaire agressie continu te botvieren op hun buurlanden. Het etnisch Russische deel van Rusland vervult binnen de Russische Federatie dezelfde rol als Pruissen indertijd in het Duitse rijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als er nou iets gevaarlijk is, dan is dat het. Dan heb je meerdere instabiele landen erbij met een enorm arsenaal aan kernwapens. Waarvan een deel met een overwegend moslimbevolking. Die zich misschien wel gaan verenigen met Iran.
Echt zoiets van kan goed uitpakken, kan ook enorm fout gaan. Gelet op dat fout gaan in het meest extreme geval massavernietiging van leven is vind ik dat je dat nooit moet laten gebeuren.
Had Oekraïne iets aan de nukes die na de val van de USSR in dat land stonden?quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als er nou iets gevaarlijk is, dan is dat het. Dan heb je meerdere instabiele landen erbij met een enorm arsenaal aan kernwapens. Waarvan een deel met een overwegend moslimbevolking. Die zich misschien wel gaan verenigen met Iran.
Echt zoiets van kan goed uitpakken, kan ook enorm fout gaan. Gelet op dat fout gaan in het meest extreme geval massavernietiging van leven is vind ik dat je dat nooit moet laten gebeuren.
Ik vind 1 instabiel land die dagelijks met kernwapens dreigt niet echt een vooruitgang.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We hebben de Sovjet Unie al een keer gered. En nu zijn we hier, dus dat was overduidelijk geen goed idee. Het kapot maken van de Russische Federatie is een betere oplossing.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit wordt gewoon een Noord/Zuid Korea situatie denk ik.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En hoe gaat Rusland dan zorgen dat ze internationaal weer mogen meedoen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit wordt gewoon een Noord/Zuid Korea situatie denk ik.
Een nieuw IJzeren Gordijn. Koude Oorlog. James Bond.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit wordt gewoon een Noord/Zuid Korea situatie denk ik.
Internationaal = Europa & VS. Je weet dat er nog vol op handel is met India of China? En waarom zouden ze? Denk niet eens dat ze dat nog willen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe gaat Rusland dan zorgen dat ze internationaal weer mogen meedoen?
Ze zouden heel graag best willen. Beter die gewillige westerlingen die van je afhankelijk zijn dan die brute Chinezen & Indiërs die je volledig uitknijpen omdat ze dondersgoed weten dat je geen kant uit kan. Ofnie?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Internationaal = Europa & VS. Je weet dat er nog vol op handel is met India of China? En waarom zouden ze? Denk niet eens dat ze dat nog willen.
[quote]quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Internationaal = Europa & VS. Je weet dat er nog vol op handel is met India of China? En waarom zouden ze? Denk niet eens dat ze dat nog willen.
Noord-Korea deed rond 1970 ook volledig internationaal mee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe gaat Rusland dan zorgen dat ze internationaal weer mogen meedoen?
Rusland deed ook mee tot 2022.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Noord-Korea deed rond 1970 ook volledig internationaal mee.
Het is pas met de door Nederland via Pakistan naar Noord-Korea doorgesluisde atoombominformatie in de jaren '80, dat Noord-Korea geïsoleerd kam te staan m.b.t Westerse wereld..
Klopt, want moslimlanden staan erom bekend met atoombommen te strooien. In tegenstelling tot het Westen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alleen Pakistan heeft er een paar toch?quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, want moslimlanden staan erom bekend met atoombommen te strooien. In tegenstelling tot het Westen.
De beschrijving aangaande Georgië is simpelweg onjuist. De gemeente Akhalgori en de Kodorivallei zijn de enige twee stukken de verloren werden in de oorlog van 2008, over de overige delen was Georgië al eerder de controle verloren aan Abchazië en Zuid-Ossetië.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je zou er lessen uit kunnen trekken. Zoals bijvoorbeeld dat 2 jaar niet heel lang is voor een oorlog.
Wil niet zeggen dat Oekraine er voor mijn gevoel nu niet slechter voorstaat dan vorig jaar rond deze periode maar ik blijf vertrouwen hebben in de lange adem van het westen.
In ander nieuws:
https://www.volkskrant.nl(...)er-de-tong~bc43f952/
[..]
Dit zou een goede samenvatting voor de OP zijn.
Dat wordt wel eens vergeten inderdaad. Enkel de VS heeft onnodig kernwapens gebruikt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, want moslimlanden staan erom bekend met atoombommen te strooien. In tegenstelling tot het Westen.
Het is gokken wie ze wel en niet heeft inmiddels. Van Pakistan is het wel duidelijk in ieder geval. Elke lente strooien de Pakistani's er 1 of 2 op een willekeurig land.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen Pakistan heeft er een paar toch?
Maar niet omdat andere landen een veel betere moraliteit hadden ofzo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat wordt wel eens vergeten inderdaad. Enkel de VS heeft onnodig kernwapens gebruikt.
Blijkbaar liepen er in oekraine toen en wellicht in georgie nu wel individuen rond die daar invloed op hadden en hebben?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat jij daar als individu invloed op hebt?
Nee, dat is eigenlijk voor alle landen wel bedenkelijk. Achteraf is het ook misschien beter dat de kernbom gebruikt is, daarmee is voldoende aangetoond dat het gebruik ervan geen goed idee is. De mens heeft meestal zo'n praktijkvoorbeeld nodig.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar niet omdat andere landen een veel betere moraliteit hadden ofzo.
Waar quote ik die?quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De beschrijving aangaande Georgië is simpelweg onjuist. De gemeente Akhalgori en de Kodorivallei zijn de enige twee stukken de verloren werden in de oorlog van 2008, over de overige delen was Georgië al eerder de controle verloren aan Abchazië en Zuid-Ossetië.
En de redenen ervoor waren toen wel te verdedigen. Al was het idd maar als voorbeeld.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat is eigenlijk voor alle landen wel bedenkelijk. Achteraf is het ook misschien beter dat de kernbom gebruikt is, daarmee is voldoende aangetoond dat het gebruik ervan geen goed idee is. De mens heeft meestal zo'n praktijkvoorbeeld nodig.
Dit:quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waar quote ik die?
Overigens wat lag daar aan ten grondslag?
Oekraïne staat niet op het punt om hetzelfde te doen. Zij zullen geen moordenaars, verkrachters of zelfs erger gaan vrijlaten om aan het front te laten vechten. Ook zullen de gevangenen geen gratie krijgen na het dienen van 6-12 maanden in het leger. Zij komen ook niet terecht in huurlingen legers zoals Wagner en Rusich.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:38 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je weet dat Ukraine op het punt staat hetzelfde te gaan doen?
Prisoners in Ukraine to be granted parole for military service
CNN
https://edition.cnn.com/2(...)ntl-latam/index.html
In 2014 ging dat echt niet alleen van de burgers uit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar liepen er in oekraine toen en wellicht in georgie nu wel individuen rond die daar invloed op hadden en hebben?
Moslimextremisten staan bekend om hun bereidheid te sterven om 72 maagden mis te lopen omdat als je dood bent er niets meer te neuken valt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gek dat het grootste gedeelte van Nederland dan nog geen Pools (of welke andere Oost Europese taal) dan ook spreekt. Elke keer dat er zo'n land bij de EU komt trekken er een groot aantal naar het westen toe. Maar nooit zoveel dat het hele land leegloopt, en vaak trekken naar een aantal jaar deze mensen ook weer terug naar hun eigen land. En op dit ogenblik hebben wij nog steeds een groot overschot aan banen hier in Nederland.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En als ze bij de EU komen zal het land alleen maar meer leeglopen.
Dat willen zij dus wel. In de eerste weken van de oorlog hebben zij geprobeerd om Kiev in te nemen en de regering daar van de troon af te stoten. Hierin faalden zij. Dus hebben zij hun doelen verlegt naar het oosten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook in Sudan heeft Rusland een hand in de pap. Volgens mij in bijna elk conflict die op dit ogenblik gaande is in de wereld. Rusland moet inderdaad vleugellam gemaakt worden. En zij moeten hun invloed in de wereld verliezen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:30 schreef Ulx het volgende:
Kijk nou, Tankie Tonio ontdekt dat er buiten Gaza ook andere oorlogen zijn. Denken jullie dat hij het durft om Rusland ook zo aan te pakken?
[ x ]
Niet geheel onnodig. Juist dankzij de kernbommen die Amerika op Japan gebruikt heeft is de rest van de wereld nu zo huivering om deze te gebruiken. En zijn er nu zoveel regels tegen het gebruik ervan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat wordt wel eens vergeten inderdaad. Enkel de VS heeft onnodig kernwapens gebruikt.
Het heeft ontelbare doden gescheeld, dus zo "onnodig" was het niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
quote:The Netherlands “very actively” helping Ukraine fend off Russia - deputy foreign minister
Deputy Minister for Foreign Affairs Iryna Borovets of Ukraine emphasized that "the Netherlands is a country that very actively helps Ukraine repel the enemy."
She spoke in an exclusive comment to an Ukrinform correspondent in The Hague.
The official noted that a number of important meetings took place during her working visit to the Netherlands, including with the head of the Ministry of Foreign Affairs, Hanke Bruins Slot, Minister of Defense Kajsa Ollongren, Director General for Political Affairs at the Ministry of Foreign Affairs Marcel de Vink, and Minister of Education, Culture and Science Robbert Dijkgraaf.
"We are grateful for the financial, military, and humanitarian assistance being provided by the Netherlands. We are also grateful for the very active participation of the Netherlands in the F-16 coalition as we hope that we will see these warplanes in our skies really soon. The allocation of an additional EUR 1 billion worth of military aid is also critical for Ukraine as it will give us the ability to fight effectively. In addition, we spoke of the engagement of the Netherlands in implementing the Ukrainian Peace Formula. We also appreciate that the Netherlands has confirmed its participation in the Peace Summit, that the Netherlands will be represented at the highest level. We spoke of how Ukraine sees further steps beyond the Summit. The main thing is that the Netherlands stands with us, it’s with us on all these issues. That is, here in the Netherlands, we enjoy massive support," she said.
As Ukrinform reported earlier, the Prime Minister of the Netherlands, Mark Rutte, will participate in the Peace Summit in Switzerland.
President Volodymyr Zelensky held a phone call with Rutte, discussing the inaugural Peace Summit and further defense cooperation.
The head of state briefed Rutte on the ongoing Russian shelling of Ukrainian cities, communities, and energy facilities.
Dat is de vraag dus, in principe wilde de VS een onvoorwaardelijke overgave van Japan en daarmee verdedigde men het gebruik van het wapen. Het probleem hiermee is dat Japan eigenlijk geen gevaar meer vormde voor de VS en het gebruik hier dus niet defensief van aard was.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En de redenen ervoor waren toen wel te verdedigen. Al was het idd maar als voorbeeld.
Er valt ook wel wat voor te zeggen dat juist de afschrikking van kernwapens heeft gezorgd voor een vredevollere wereld.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:53 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Niet geheel onnodig. Juist dankzij de kernbommen die Amerika op Japan gebruikt heeft is de rest van de wereld nu zo huivering om deze te gebruiken. En zijn er nu zoveel regels tegen het gebruik ervan.
Natuurlijk had ik liever gezien dat Amerika ze nooit gebruik had. En is elke burger die hierbij gedood is er één te veel. Maar het heeft wel een afschrikwekkend effect gehad.
Als Amerika de kernbommen niet had gebruikt, dan was er wel een ander land geweest die dit als eerste gedaan had. Mogelijk met nog ergere gevolgen.
Hiermee praat ik het gebruik van kernwapens niet goed natuurlijk. En had ik liever een wereld gehad zonder deze uitvinding. Maar wij weten gewoon niet hoe de wereld nu zou zijn als deze toen nooit gebruikt was.
Dat is een vals argument aangezien het gebaseerd is op de veronderstelling dat het Trumanesque idee van onvoorwaardelijke overgave onvermijdbaar is. Honderden oorlogen zijn beëindigd zonder een dergelijk principe toe te passen waardoor het gebruik van kernwapens simpelweg onnodig was.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 01:07 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het heeft ontelbare doden gescheeld, dus zo "onnodig" was het niet.
quote:Russian Cinemas Resort to Pirating Hollywood as Domestic Movies Flop
Russian cinemas have returned to the post-Ukraine war practice of showing pirated screenings of Hollywood movies after a recent effort to push domestic films flopped.
After major U.S. movie studios said in 2022 that they would be pulling out of the country in response to the war in Ukraine, many Russian movie theaters illegally screened pirated copies of Hollywood movies, coupled with domestically produced short films.
In a bid to support domestic movies, the Russian Association of Cinema Owners (RACO) asked that cinema chains stop this practice from April 18 to May 12.
However, domestic films failed to perform despite the initiative, and a number of theaters have returned to showing Hollywood movies, Russian publication RBC reported on Wednesday.
Die boefjes! Tijd om een Russische tak van Brein op te richten of heel Brein maar die kant op te sturen (dan zijn wij er ook van verlost).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |