Dat hoeft niet. Er kan een vrede onderhandeld worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten. Anders blijft Oekraïne vechten.
Maar dat doe ik ook. Rusland had het recht niet om aan te vallen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Volgens wordt er vanaf het begin gezegd dat de oorlog nog wel 10 jaar kan duren, dus wat is 2 jaar? Hoe het verder gaat kan ik niet voorspellen, maar ik denk wel dat het zonder westelijke steun over is voor Oekraïne. Die steun moet dus blijven al duurt het 10 jaar. Als je wil janken over alle ellende die deze oorlog meebrengt, richt dan je pijlen op de aanstichters hiervan.
Ze willen iig wel Charkov, Dnipro, Cherson, Odessa... Waar moet de grens gelegd worden?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Russen willen helemaal niet het hele land bezetten.
Onvoorwaardelijke overgave? Dat aat Oekraïne niet doen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Er kan een vrede onderhandeld worden.
Wehrmacht deed net zo hard mee. De 'schone wehrmacht' is een mythe.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nazi’s snap ik. Wehrmacht niet. Dat is gewoon een kwestie van waar je wieg toevallig stond.
Ga bij het Ukraiense Foreign Legion.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Van mij mogen de Russen die oorlogje voeren in Oekraine stuk voor stuk afgeslacht worden inderdaad, geen seconde medelijden mee.
Als ik zie hoe de Nazi's afgeslacht worden in films heb ik ook geen medelijden.
Welke oorlog is in 2 jaar tijd gewonnen op economisch gebied?quote:
Het enige wat mij erg zeer doet zijn al de Oekraieners die dood of gehandicapt zijn geworden door deze ordinaire veroveringsoorlog.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nazi’s snap ik. Wehrmacht niet. Dat is gewoon een kwestie van waar je wieg toevallig stond.
Ik houd het wel bij belasting betalen. Laat ze er maar lekker veel mijnen, granaten en raketten kopen van ons belastinggeld en naar Oekraine verschepen. Daarnaast doneer ik ook periodiek geld aan verschillende (lokale) hulporganisaties.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:30 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ga bij het Ukraiense Foreign Legion.
Ze kunnen wel wat manschappen gebruiken nu veel Ukraiense mannen in Europa zitten.
Via Reddit kun je met ze in contact komen. Overlevingskansen staan er ook bij. 3e Brigade zit in anderhalf jaar op de derde lichting. Dus de verliezen zijn schrikbarend. Maar zeker als je het leuk vind om Russen af te slachten en geen medelijden hebt lijkt me dat zeker iets voor jou.
Mwa, ik denk dat het wat film betreft wat genuanceerder moet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat de grens elders gelegd moet worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ze willen iig wel Charkov, Dnipro, Cherson, Odessa... Waar moet de grens gelegd worden?
Totdat je niet anders kan natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke overgave? Dat aat Oekraïne niet doen.
Ik heb het over de soldaten. Natuurlijk zitten daar ook altijd rotte appels tussen, maar de gewone soldaat had simpelweg de keuze tussen gaan vechten of meteen de kogel. Ik zie niet in waarom ze dan maar dood moeten. Dat is het logische gevolg van oorlog, maar daarom ben ik ook een realistisch pacifist. Ik vind dat oorlog gewoon zoveel mogelijk voorkomen moet worden en als het niet voorkomen kan worden alles in het werk gezet moet worden om er zo snel mogelijk een einde aan te maken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wehrmacht deed net zo hard mee. De 'schone wehrmacht' is een mythe.
Ik kijk gewoon naar de feiten zoals die door de diverse media gepresenteerd worden en afhankelijk van de kleur zit daar nog best wat verschil in, maar het algemene beeld is dat Oekraïne veel dichter bij verlies is gebracht dan de Russen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Welke oorlog is in 2 jaar tijd gewonnen op economisch gebied?
Op welke macro economische cijfers baseer je jouw mening?
Rusland heeft haar kans wat dat betreft gemist.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Totdat je niet anders kan natuurlijk.
Ik verleen zelfs hulp aan ze, dus als je denkt dat ik iets tegen Oekraïeners heb, dan heb je mij verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het enige wat mij erg zeer doet zijn al de Oekraieners die dood of gehandicapt zijn geworden door deze ordinaire veroveringsoorlog.
Betekent dat dat ik zelf mee wil vechten ofzo? Nee hoor. Maar ik vind het een stuk minder vervelend om belasting te betalen nu ik weet dat daar hulp voor Oekraine mee betaald wordt. En ik vind het ook niet erg als ze hier komen. In het algemeen is er niks mis met hun werkethos enz.
Nu de media nog in de verslaggeving. Dat lukt ze overigens deels vrij aardig in Gaza.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa, ik denk dat het wat film betreft wat genuanceerder moet.
De meeste mensen zullen tijden het “tiefer” gaan in das boot niet hebben lopen duimen dat het ding plop zegt. Veel films laten juist zien dat er meerdere kanten aan een oorlog zitten.
Ook frozen conflicts worden ooit opgelost. En wat mij betreft hoe eerder hoe beter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland heeft haar kans wat dat betreft gemist.
Dat had wellicht gekunt als ze zonder al te veel bloedvergieten een Blitzkrieg konden uitvoeren (goh, hebben ze ook geprobeerd).
In het algemeen is het onwaarschijnlijk na x jaar een mooi succes te bereiken als je een aantal jaar ervoor hebt zitten aankloten.
Rusland kan het misschien nog proberen door nog meer terreur te zaaien (zoals met nog meer fab xxx(x) bommen te strooien op bewoond gebied dan wat ze nu al doen) maar dat wakkert ook des te meer het vuurtje in het Westen aan om Oekraine nog meer en beter te steunen.
Dusja, ik zie het niet gebeuren eigenlijk. De Donbas zullen ze wel vroeg of laat veroveren en dan zullen we een frozen conflict situatie ingaan.
Dat kan Rusland niet afdwingen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Totdat je niet anders kan natuurlijk.
Misschien wel, of we dat zelf nog meemaken is een tweedequote:Op donderdag 16 mei 2024 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook frozen conflicts worden ooit opgelost. En wat mij betreft hoe eerder hoe beter.
Bijna allemaal..noord en zuid korea is er een uitzondering opquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook frozen conflicts worden ooit opgelost. En wat mij betreft hoe eerder hoe beter.
Je hebt nogal een korte termijn blik.quote:
Ah, misschien is het handiger om naar de geschiedenis te kijken hoe lang een (economische) oorlog duurt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon naar de feiten zoals die door de diverse media gepresenteerd worden en afhankelijk van de kleur zit daar nog best wat verschil in, maar het algemene beeld is dat Oekraïne veel dichter bij verlies is gebracht dan de Russen.
Komop zeg, een beetje zeuren over een verloren arm, been of mensenlevenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het enige wat mij erg zeer doet zijn al de Oekraieners die dood of gehandicapt zijn geworden door deze ordinaire veroveringsoorlog.
Betekent dat dat ik zelf mee wil vechten ofzo? Nee hoor. Maar ik vind het een stuk minder vervelend om belasting te betalen nu ik weet dat daar hulp voor Oekraine mee betaald wordt. En ik vind het ook niet erg als ze hier komen. In het algemeen is er niks mis met hun werkethos enz.
Nee, als je goed leest dan zie ik vooral dat tijd niet in het voordeel van Oekraïne werkt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je hebt nogal een korte termijn blik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |