Dan staan wij daar anders in. Niet in de zin van dat de Russen daar helemaal niet hadden moeten zijn, dat is duidelijk, maar de slachtoffers daar zijn niet dezelfden als degenen die besloten hebben tot oorlog voeren. Als die namelijk zelf hun leven in de waagschaal hadden moeten gooien, dan was er geen oorlog geweest.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben alleen tegen bloedvergieten onder oekrainers. De orcs zijn immers de agressors, moeten gewoon optieven daar, ik ben immers geen concern troll.
Wat een leuke foto. Die werd gisteren gebruikt om te claimen dat er een Patriot gebombardeerd was, als ik het goed heb.quote:Op donderdag 16 mei 2024 02:48 schreef Delenlill het volgende:
[ x ]
Wat meer foto's van de aanval van gisteren. En mogelijk dus meer luchtafweer systemen te zien in de achtergrond.
En als ze bij de EU komen zal het land alleen maar meer leeglopen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Laten we gewoon eens wat getallen erbij pakken.
Bronnen: CBS, 1Vandaag, Rijksoverheid
Rijksoverheid: 03/05/2024
110.140 Ukraieners
90.050 bedden in gebruik in noodopvang
CBS:
De landelijke opvanglocatie in Utrecht voor Oekraïense ontheemden ziet dat meer alleenreizende mannen naar Nederland komen.
1 Vandaag:
Grootste gedeelte van de mannen komt niet als vluchteling, maar neemt wel de vluchteling capaciteit in gebruik.
Als belangrijkste reden om naar Nederland te komen wordt nu werk opgegeven
Rijksoverheid:
Arbeidsparticipatie is hoog. Van de Ukraiense mannen 20-45 jaar heeft 55% een baan.
De Landelijke opvang stelde in januari dat de verhouding mannen/vrouwen 50/50 was. En dat het hier ging om 100 personen per dag. Dus 36.500 personen per jaar. Bovenop de 110.000 die er nu zijn.
Bij Jeroen en Sophie kwam voorbij dat er nu meer mannen dan vrouwen binnenkwamen. Maar wat op dit moment nu precies die mannelijke Ukraiense instroom is per week is niet zo makkelijk te vinden.
Conclusie:
Het is aannemelijk dat er op dit moment meer Ukraiense mannen dan vrouwen Nederland binnenkomen.
"Vooral in het begin, kort na het uitbreken van de oorlog, zagen we heel veel mensen komen vanuit de oorlog. Mensen die hun hele hebben en houwen hebben verloren, mensen die niks meer hebben", vertelt Jaap Donker, directeur van de Veiligheidsregio Utrecht, waar de opvanglocatie onder valt. "We zagen voornamelijk vrouwen en kinderen, mensen met een plastic tasje met een paar spullen. Maar we zien nu dat er een andere populatie binnen komt, meer mannen, op zoek naar arbeidskansen"
Als de Russen winnen kun je je lol pas op wat dat betreft. Dan gaan ze echt allemaal.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En als ze bij de EU komen zal het land alleen maar meer leeglopen.
Hoe lang duurde dat met Afghanistan?quote:
De Russen willen helemaal niet het hele land bezetten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de Russen winnen kun je je lol pas op wat dat betreft. Dan gaan ze echt allemaal.
Zeg dat tegen Putin als je hem ziet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ik ben tegen bloedvergieten, vooral omdat het altijd het bloed is van de armste mensen. Degene die aan de touwtjes trekken zorgen altijd wel dat ze buiten schot blijven.
Ze wilden ook geen invasie van Ukraine.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Russen willen helemaal niet het hele land bezetten.
Dat is appels met peren vergelijken. Nog afgezien van dat je veel beter onder Russisch regime kan leven dan wat er nu aan de macht is. Dat lijkt mij toch wel een no brainer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe lang duurde dat met Afghanistan?
Zal ik doen. Maar hij zal het niet horen, ik zie hem alleen op tv enzo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zeg dat tegen Putin als je hem ziet.
Klopt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze wilden ook geen invasie van Ukraine.
Nee hoor. Pure economics.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken.
Als jij onder Putin wil leven emigreer je toch naar Rusland?quote:Nog afgezien van dat je veel beter onder Russisch regime kan leven dan wat er nu aan de macht is. Dat lijkt mij toch wel een no brainer.
En toen deden ze het toch.quote:
Dat klopt. Weet alleen niet wat dat ermee te maken heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de Russen winnen kun je je lol pas op wat dat betreft. Dan gaan ze echt allemaal.
Als je je leven wil geven door naar de frontlinie te gaan (en daadwerkelijke onschuldige Oekraieners te vermoorden die gewoonweg hun land verdedigen), en je baalt daar ontzettend van, waarom zou je dan niet gaan demonstreren op het Rode Plein ofzo (of simpelweg gewoon weigeren te schieten als je lui bent)? Goed in het ergste geval ga je dan ook dood, maar dood ga je waarschijnlijk toch. Dan in ieder geval nog voor een nobel doel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan staan wij daar anders in. Niet in de zin van dat de Russen daar helemaal niet hadden moeten zijn, dat is duidelijk, maar de slachtoffers daar zijn niet dezelfden als degenen die besloten hebben tot oorlog voeren. Als die namelijk zelf hun leven in de waagschaal hadden moeten gooien, dan was er geen oorlog geweest.
Het zal je verbazen, maar ik woon niet in Afghanistan…quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Pure economics.
[..]
Als jij onder Putin wil leven emigreer je toch naar Rusland?
Dan moeten die orcs daar maar wat aan doen, denk je ook niet?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan staan wij daar anders in. Niet in de zin van dat de Russen daar helemaal niet hadden moeten zijn, dat is duidelijk, maar de slachtoffers daar zijn niet dezelfden als degenen die besloten hebben tot oorlog voeren. Als die namelijk zelf hun leven in de waagschaal hadden moeten gooien, dan was er geen oorlog geweest.
Probeer je nou je eigen discussie te saboteren met onzin?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zal je verbazen, maar ik woon niet in Afghanistan…
Jij bent toch zo van het Russen uitmoorden? Als dit is hoe jij erin staat stoor ik je kennelijk bij het inpakken van jouw plunjezak en ben je volgende week hier met ooggetuigenverslag van het front.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:02 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je je leven wil geven door naar de frontlinie te gaan (en daadwerkelijke onschuldige Oekraieners te vermoorden die gewoonweg hun land verdedigen), en je baalt daar ontzettend van, waarom zou je dan niet gaan demonstreren op het Rode Plein ofzo (of simpelweg gewoon weigeren te schieten als je lui bent)? Goed in het ergste geval ga je dan ook dood, maar dood ga je waarschijnlijk toch. Dan in ieder geval nog voor een nobel doel.
Jij denkt echt dat jij daar als individu invloed op hebt?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan moeten die orcs daar maar wat aan doen, denk je ook niet?
Zoals die mensen nu in georgie, of de oekrainers in 2014?
Niet geregeerd worden door een dictator is niet een kwestie van "puur geluk", waar dan zogenaamd uit zou volgen dat de orcs eigenlijk wel 'zielug' zijn omdat ze dat 'geluk' nooit hebben gehad.
Ik schreef dat het in Afghanistan overduidelijk slechter is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Probeer je nou je eigen discussie te saboteren met onzin?
Van mij mogen de Russen die oorlogje voeren in Oekraine stuk voor stuk afgeslacht worden inderdaad, geen seconde medelijden mee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij bent toch zo van het Russen uitmoorden? Als dit is hoe jij erin staat stoor ik je kennelijk bij het inpakken van jouw plunjezak en ben je volgende week hier met ooggetuigenverslag van het front.
Ik hoop (oprecht) voor je dat je het overleeft.
Ze zullen wel moeten. Anders blijft Oekraïne vechten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Russen willen helemaal niet het hele land bezetten.
Volgens wordt er vanaf het begin gezegd dat de oorlog nog wel 10 jaar kan duren, dus wat is 2 jaar? Hoe het verder gaat kan ik niet voorspellen, maar ik denk wel dat het zonder westelijke steun over is voor Oekraïne. Die steun moet dus blijven al duurt het 10 jaar. Als je wil janken over alle ellende die deze oorlog meebrengt, richt dan je pijlen op de aanstichters hiervan.quote:
Nazi’s snap ik. Wehrmacht niet. Dat is gewoon een kwestie van waar je wieg toevallig stond.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:13 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Van mij mogen de Russen die oorlogje voeren in Oekraine stuk voor stuk afgeslacht worden inderdaad, geen seconde medelijden mee.
Als ik zie hoe de Nazi's afgeslacht worden in films heb ik ook geen medelijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |