ik ga naar bonairequote:Op donderdag 16 mei 2024 10:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat voor punt probeer je nu te maken eigenlijk?
Denk je dat er geen Nederlandse mannen gaan vluchten als er hier oorlog uitbreekt?
Vluchtgedrag zul je altijd houden. De overheid probeert ze in ieder geval sinds de start van de invasie in het land te houden (staan gewoon celstraffen op enz).
Ik denk dat het veel belangrijker is om een realistische inschatting te maken wat er nodig is om te winnen en vervolgens het Westen diep in de ogen te kijken of ze bereid zijn dat nu te leveren (beloftes voor de toekomst heb je niet zoveel aan, vooral ook omdat vanaf januari 2025 alles anders kan zijn). Zo niet, dan zul je voor de second best optie moeten plannen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Inderdaad.
Beter sturen ze meer dan genoeg mijnen, granaten en raketten.
Oekraine kan mijn inziens beter zorgen dat ze risicogebieden snel kunnen bemijnen, bestoken met granaten enz.
En als er in de toekomst iets van geexploiteerd wordt in de Donbas, flikker er dan gelijk een zware bom op.
Net zo lang als nodig is.
Ja, en rus weet niet hoe hard ze negerts uit afrika en spleetogen uit azie onder valse voorwendselen moeten importeren, zo vol zit die voorraadschuur, is het niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het valt jou niet op dat Oekraïne bepaald niet de wind in de rug heeft? Zelf vinden ze het wel een probleem, het gebrek aan manschappen. Ik neig ernaar om dat te geloven.
De speciale operatie gaat voor Rusland ook niet van het leien dakje.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het valt jou niet op dat Oekraïne bepaald niet de wind in de rug heeft? Zelf vinden ze het wel een probleem, het gebrek aan manschappen. Ik neig ernaar om dat te geloven.
Niet echt. Daar hadden ze voornamelijk Wagner voor dat vanaf het begin al bestond uit (zeer zware) criminelen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:31 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Las het. Zo begon het bij de Russen ook.
Mij lijkt het logisch dat de Oekrainse legerleiding enz ook aan iets doen als kansberekening.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel belangrijker is om een realistische inschatting te maken wat er nodig is om te winnen en vervolgens het Westen diep in de ogen te kijken of ze bereid zijn dat nu te leveren (beloftes voor de toekomst heb je niet zoveel aan, vooral ook omdat vanaf januari 2025 alles anders kan zijn). Zo niet, dan zul je voor de second best optie moeten plannen.
Blijven dromen over iets wat niet gaat gebeuren is zinloos.
Starhopper stelt dat het meerendeel geen mannen zijn. De getallen vertellen iets anders.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat voor punt probeer je nu te maken eigenlijk?
Denk je dat er geen Nederlandse mannen gaan vluchten als er hier oorlog uitbreekt?
Die voorraadschuur zit vol. Alleen levert het nogal wat woede op als je je bevolking verplicht om zichzelf te laten vermoorden. Dus zo lang het niet hoeft…quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en rus weet niet hoe hard ze negerts uit afrika en spleetogen uit azie onder valse voorwendselen moeten importeren, zo vol zit die voorraadschuur, is het niet.
Ik heb het niet over standhouden. Ik had het over de gedachte dat men Rusland het land uit kan schoppen. Deze oorlog is niet van de grote terreinwinsten. En dan krijg je een slijtageslag. Die is niet in het voordeel van Oekraïne.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De speciale operatie gaat voor Rusland ook niet van het leien dakje.
Voor de rest kan Oekraine prima standhouden als ze het slim spelen.
Maar daar moeten ze wel voldoende middelen voor krijgen.
Nee, niet in frankrijk. Dat land zit zo niet in de race. Die hebben een (zeer) rijke traditie van militaire interventies.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die voorraadschuur zit vol. Alleen levert het nogal wat woede op als je je bevolking verplicht om zichzelf te laten vermoorden. Dus zo lang het niet hoeft…
Dat is natuurlijk ook het probleem van Macron. Mensen zullen juichen als hij manschappen die kant op stuurt. Maar komen er body bags terug, dan komt de woede.
De beslissingen worden op hoger niveau genomen. Ik ga er ook wel vanuit dat de legerleiding al lang weet wat er nodig is. En weet dat ze dat nimmer gaan krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Mij lijkt het logisch dat de Oekrainse legerleiding enz ook aan iets doen als kansberekening.
De slijtageslag krijg je als je het als Oekraine verkeerd aanpakt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over standhouden. Ik had het over de gedachte dat men Rusland het land uit kan schoppen. Deze oorlog is niet van de grote terreinwinsten. En dan krijg je een slijtageslag. Die is niet in het voordeel van Oekraïne.
Ik denk dat het politiek niet te verkopen is dat je de Oekraïense mannen veilig in Frankrijk laat schuilen en de eigen jongens daar de gehaktmolen in stuurt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, niet in frankrijk. Dat land zit zo niet in de race. Die hebben een (zeer) rijke traditie van militaire interventies.
Maar dat is het recept voor eeuwige oorlog.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De slijtageslag krijg je als je het als Oekraine verkeerd aanpakt.
Rusland is hier de aanvaller en Rusland is hier degene die aast op grondgebied.
Dus moet je zorgen dat elke vierkante meter terreinwinst zo duur mogelijk betaald wordt.
Dusja, dat moet je slim en snel verdedigingsposities kunnen aanleggen en ook slim/tactisch terugtrekken als dat nodig is. Daar heeft Oekraine gewoon in het verleden steken laten vallen (bij Bachmut oa) en hopelijk hebben ze er van geleerd.
Dat is jouw onderbuik sentiment. En dat heeft 0,0 te maken met eventuele politieke beslissingen van europese leiders.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat het politiek niet te verkopen is dat je de Oekraïense mannen veilig in Frankrijk laat schuilen en de eigen jongens daar de gehaktmolen in stuurt.
Uh huh, en ondertussen hebben ze die VS' mindef gewipt, als opperhoofd van dat ramstein overleg. Omdat europa wat andere ideeen heeft dan hun eigen veiligheid compleet ondergeschikt maken aan de VS verkiezingen.quote:Maar goed, ik denk ook dat we dat niet gaan meemaken. Biden heeft vaak genoeg gezegd dat er een no boots policy is en de VS betaalt, dus bepaalt.
Het doel is om de Russen terug naar Rusland te jagen, o.a. door de kosten van de oorlog ondraaglijk te maken voor ze.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat is het recept voor eeuwige oorlog.
Het doel is toch een vrij, democratisch en welvarend Oekraïne, als onderdeel van de EU?
Als het doel is om zoveel mogelijk Russen te doden, ja dan zou ik vooral zo doorgaan. Zeker als het je niet kan schelen wat het de Oekraïeners kost.
Maar het doel dat steeds wordt gecommuniceerd, dat komt echt geen mm dichterbij. Sterker nog, het raakt alleen maar steeds verder uit zicht.
Als je slim verdedigt en op zijn minst drie Russen kan doden tegenover een Oekraiense verlies, dan is het prima verder want vroeg of laat zijn beiden partijen uitgespeeld. En ik heb het idee dat de Oekraiense legerleiding daar min of meer ook zo over denkt gezien ze stug doorgaan met verdedigen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat is het recept voor eeuwige oorlog.
Het doel is toch een vrij, democratisch en welvarend Oekraïne, als onderdeel van de EU?
Als het doel is om zoveel mogelijk Russen te doden, ja dan zou ik vooral zo doorgaan. Zeker als het je niet kan schelen wat het de Oekraïeners kost.
Maar het doel dat steeds wordt gecommuniceerd, dat komt echt geen mm dichterbij. Sterker nog, het raakt alleen maar steeds verder uit zicht.
Onderbuik nog wel… Maar jij denkt dus dat Europa gaat meevechten daar?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is jouw onderbuik sentiment. En dat heeft 0,0 te maken met eventuele politieke beslissingen van europese leiders.
[..]
Uh huh, en ondertussen hebben ze die VS' mindef gewipt, als opperhoofd van dat ramstein overleg. Omdat europa wat andere ideeen heeft dan hun eigen veiligheid compleet ondergeschikt maken aan de VS verkiezingen.
Dat werkt al ruim 2 jaar niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het doel is om de Russen terug naar Rusland te jagen, o.a. door de kosten van de oorlog ondraaglijk te maken voor ze.
En toch zijn het de Oekraïeners die nu manschappen tekort hebben… En die komen er niet bij. Want ook al wil bv Polen best mensen terugsturen om te vechten, de EU heeft aangegeven dat het niet mag.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je slim verdedigt en op zijn minst drie Russen kan doden tegenover een Oekraiense verlies, dan is het prima verder want vroeg of laat zijn beiden partijen uitgespeeld. En ik heb het idee dat de Oekraiense legerleiding daar min of meer ook zo over denkt gezien ze stug doorgaan met verdedigen.
Prima toch, hun keuze.
Klinkt heel goed, btw.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
Als het doel is om zoveel mogelijk Russen te doden, ja dan zou ik vooral zo doorgaan.
Vergeleken bij nieuwe beelden van (totaal corrupt) aangelegde Oekraiense verdedigingslinies was Bagmoet de Atlantikwall.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De slijtageslag krijg je als je het als Oekraine verkeerd aanpakt.
Rusland is hier de aanvaller en Rusland is hier degene die aast op grondgebied.
Dus moet je zorgen dat elke vierkante meter terreinwinst zo duur mogelijk betaald wordt.
Dusja, dat moet je slim en snel verdedigingsposities kunnen aanleggen en ook slim/tactisch terugtrekken als dat nodig is. Daar heeft Oekraine gewoon in het verleden steken laten vallen (bij Bachmut oa) en hopelijk hebben ze er van geleerd.
Ja, ik ben tegen bloedvergieten, vooral omdat het altijd het bloed is van de armste mensen. Degene die aan de touwtjes trekken zorgen altijd wel dat ze buiten schot blijven.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klinkt heel goed, btw.
Orcs zijn immers niet zielig. Hoe meer dooie orcs, hoe beter.
Dat we ons maar blijven inspannen om het meest ranzige wapentuig die kant op te sturen, zodat oekraine dat maximaal vol kan houden.
Ik ben alleen tegen bloedvergieten onder oekrainers. De orcs zijn immers de agressors, moeten gewoon optieven daar, ik ben immers geen concern troll.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ik ben tegen bloedvergieten, vooral omdat het altijd het bloed is van de armste mensen. Degene die aan de touwtjes trekken zorgen altijd wel dat ze buiten schot blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |