quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Ik zei niet reglement omgooien, ik zei een nieuw ESF beginnen. En als dat zou gebeuren (ik acht de kans erop overigens erg klein) denk ik dat er aardig wat steun zou zijn voor een regel dat alleen landen die daadwerkelijk in Europa liggen mee kunnen doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:52 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het slaat nergens op om nu het hele reglement om te gooien dat een land geografisch in Europa moet liggen omdat er nu toevallig iets is in Israël. Nu komt het misschien even goed uit dat Israël niet in Europa ligt en dat als argument gebruikt kan worden: Niet-Europese landen niet toelaten.
Als er ooit iets is in Finland, moeten we dan ook meer Scandinavische landen uitnodigen? Of Ierland, waar in het verleden ook van alles was, alleen Europese landen op het vasteland mee laten doen?
Laten we ophouden met die onzin, je kan een land (ongeacht de locatie) uitsluiten als daar een goede reden en draagvlak voor is, daar hoef je niet een geografisch uitsluitprotocol voor te hanteren.
en tieten traalalalalalaquote:
Mij heb je al. Australië is toch een beetje vreemd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zei niet reglement omgooien, ik zei een nieuw ESF beginnen. En als dat zou gebeuren (ik acht de kans erop overigens erg klein) denk ik dat er aardig wat steun zou zijn voor een regel dat alleen landen die daadwerkelijk in Europa liggen mee kunnen doen.
Alleen landen die deelnemen aan de EBU lijkt me een goede startquote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zei niet reglement omgooien, ik zei een nieuw ESF beginnen. En als dat zou gebeuren (ik acht de kans erop overigens erg klein) denk ik dat er aardig wat steun zou zijn voor een regel dat alleen landen die daadwerkelijk in Europa liggen mee kunnen doen.
heb ik niet gezien bij Joost (daar gaat dit topic overquote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:57 schreef Troel het volgende:
[..]
en tieten traalalalalala
(en we zijn weer ontopic, want die tieten waren ook veelvuldig zichtbaar tijdens de liveshows)
Puur even over bovenstaande:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:52 schreef Shreyas het volgende:
Of Ierland, waar in het verleden ook van alles was
Ook wat dat betreft zou ik heel graag een volledige revisie van het stemsysteem willen zien. Om te beginnen gewoon 1 stem per apparaat.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt er politiek gestemd, maar dat is niet nieuw toch? Oekraïne won ook een aantal jaar geleden tot groot ergernis van Engeland.
Zo waren er ook mensen die al aangaven 20 keer op Loreen te gaan stemmen toen men hoorde dat zij het weer ging doen voor Zweden, nog voordat haar nummer Tattoo was uitgebracht.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
de reactie van Nattekat op dit stuk heeft denk ik meer betrekking op het feit dat tweede worden in de televoting in het geval van Israel een beetje raar gegaan lijkt te zijn.
True enoughquote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
heb ik niet gezien bij Joost (daar gaat dit topic over)
dat is het al.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Alleen landen die deelnemen aan de EBU lijkt me een goede start
Mooie grote billen ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:57 schreef Troel het volgende:
[..]
en tieten traalalalalala
(en we zijn weer ontopic, want die tieten waren ook veelvuldig zichtbaar tijdens de liveshows)
Ik was niet onwelwillend die link aan Andromache te geven, en heb dat ook al gedaan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:51 schreef Nizno het volgende:
heb even een deel van de post van Za gegoogled en kom o.a. bij deze site uit
https://www.mr-online.nl/(...)en-rond-joost-klein/
JURISTEN OVER DE SONGFESTIVALPERIKELEN ROND JOOST KLEIN
Die met die leren luiers bedoel je van Spanje?quote:
Ja tochquote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Mij heb je al. Australië is toch een beetje vreemd.
Waarom denk je daar steun voor te krijgen? Veel mensen in Europa vinden het juist leuk dat Australië en Israël meedoen. Maar goed, ik ben wel met je eens dat je de anti-Israël groep het hardste hoort de laatste weken, dat betekent echter niet dat die groep groter is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:56 schreef Strani het volgende:
[..]
twintig stemmen is wat anders dan 60 of 100 he....quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zo waren er ook mensen die al aangaven 20 keer op Loreen te gaan stemmen toen men hoorde dat zij het weer ging doen voor Zweden, nog voordat haar nummer Tattoo was uitgebracht.
Het is in ieder geval wel een signaal dat mensen veel op Israël stemmen en dus toch enigszins sympathie hebben voor het land en het land er graag bij willen hebben.
Maar zoals ik al zei, als er draagvlak voor is kun je natuurlijk best een land voor een aantal jaar uitsluiten, daar hoef je niet een nieuw protocol of nieuw toernooi voor in het leven te roepen.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook wat dat betreft zou ik heel graag een volledige revisie van het stemsysteem willen zien. Om te beginnen gewoon 1 stem per apparaat.
Nee die met een bil bloot van een Italië (achtergrondzangeressen). Bleek achteraf dat het dezelfde achtergrond en podium die werd gebruikt voor Joost zijn optreden. En hij had inderdaad grote schouders, die nog lang iconisch gaan zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Die met die leren luiers bedoel je van Spanje?
In het geval van Joost mooie grote schouders
Gewoon een stempas in de bus net zoals voor de verkiezingenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook wat dat betreft zou ik heel graag een volledige revisie van het stemsysteem willen zien. Om te beginnen gewoon 1 stem per apparaat.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Gewoon een stempas in de bus net zoals voor de verkiezingen
"De stemlokalen zijn nu open!"quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Gewoon een stempas in de bus net zoals voor de verkiezingen
Waarom kom je hier threads volledig vervuilen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:57 schreef Troel het volgende:
en tieten traalalalalala
Ok, maarquote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
twintig stemmen is wat anders dan 60 of 100 he....
twintig is de 'max' per persoon.
Er waren blijkbaar mogelijkheden om meermaals te betalen om vanuit 'andere landen' te kunnen stemmen en zo meer dan 20 per persoon te kunnen doen.
Ik kan natuurlijk geen cijfers overleggen dus dit is puur een indruk die ik heb, niet meer dan dat.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom denk je daar steun voor te krijgen? Veel mensen in Europa vinden het juist leuk dat Australië en Israël meedoen. Maar goed, ik ben wel met je eens dat je de anti-Israël groep het hardste hoort de laatste weken, dat betekent echter niet dat die groep groter is.
geintje moet kunnen. niet hetgene doen waar je haar in vorig topic nog van beschuldigd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:03 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom kom je hier threads volledig vervuilen?
Wat een laag niveau, zo zeg.
En een streep eronder.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:03 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom kom je hier threads volledig vervuilen?
Wat een laag niveau, zo zeg.
Ik heb altijd het idee dat mensen die ze allebei maar triest vinden doen nooit worden meegerekend of het is een select groepje, dat kan ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk geen cijfers overleggen dus dit is puur een indruk die ik heb, niet meer dan dat.
Wat het tweede betreft: Ik las van de week een Spaanse enquete waarin stond dat 60% van de Spanjaarden meer sympathie heeft voor de Palestijnse kant van het verhaal dan voor de Israëlische kant. Geen idee hoe dat momenteel in Nederland zit.
Daarnaast is het erg bijzonder dat men de stemmen voor Israël lijkt te gebruiken als een soort Europese goedkeuring voor hun campagne in Palestina. Ik had wel eens willen zien hoeveel stemmen Palestina dan had gekregen als ze als land vrij genoeg waren geweest om mee te kunnen doen met iets als het ESF.
euh...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok, maar
1) Is er verder bewijs voor dat dit op grote schaal is gebeurd, anders dan een paar stoere gephotoshopte berichten op internet
2) Is dat alleen bij Israël gebeurd of hebben meerdere landen van deze mogelijkheid geprofiteerd?
Nou ja, uiteindelijk komt het op hetzelfde neer en gaat het om de verhouding tussen pro en contra, ook als je een groep weglaat. Maar daar komt ook wel bij dat veel mensen Hamas en Palestina als één iets zien.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat mensen die ze allebei maar triest vinden doen nooit worden meegerekend of het is een select groepje, dat kan ook.
Dat is natuurlijk niet omdat televoting rigged was, maar omdat alle juryleden van alle deelnemende landen antisemitisch zijn. Snap dat dan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
euh...
1 heb jij bewijs dat het fotoshop is?
2 geen idee
maar vind je het nu serieus zelf niet verdacht dat een land die bij de jury amper votes krijgt en ook niet een heel bijzonder nummer had bij de televotes tweede wordt met slechts 10 punten verschil tov de eerste?
Ik ook, excuses voor oftopic zijn. Ik hoop dat je aanvaart, unlike de EBU, in het geval van Joost.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, uiteindelijk komt het op hetzelfde neer en gaat het om de verhouding tussen pro en contra, ook als je een groep weglaat. Maar daar komt ook wel bij dat veel mensen Hamas en Palestina als één iets zien.
Anyway, excuus overigens voor het toch wel off-topic gepraat.
Je gaat er wel heel makkelijk vanuit dat het gephotoshopt is, ik heb zelf geen idee.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok, maar
1) Is er verder bewijs voor dat dit op grote schaal is gebeurd, anders dan een paar stoere gephotoshopte berichten op internet
2) Is dat alleen bij Israël gebeurd of hebben meerdere landen van deze mogelijkheid geprofiteerd?
Je hebt wel een beetje gelijk, screenshots zijn geen bewijs of bron.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok, maar
Ik denk dat haar optreden niet zoveel te maken heeft met wat Israël als land allemaal uitspookt. Deze mevrouw kwam door de halve finale en mocht daarom naar de finale. Ze kwam gewoon haar best doen door een nummer zingen en wilde dat zo goed mogelijk doen. Ze probeerde een leuke show te geven en heeft er veel energie, tijd en moeite in gestoken in een setting waarbij bijna iedereen haar uitkotste.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk geen cijfers overleggen dus dit is puur een indruk die ik heb, niet meer dan dat.
Wat het tweede betreft: Ik las van de week een Spaanse enquete waarin stond dat 60% van de Spanjaarden meer sympathie heeft voor de Palestijnse kant van het verhaal dan voor de Israëlische kant. Geen idee hoe dat momenteel in Nederland zit.
Daarnaast is het erg bijzonder dat men de stemmen voor Israël lijkt te gebruiken als een soort Europese goedkeuring voor hun campagne in Palestina. Ik had wel eens willen zien hoeveel stemmen Palestina dan had gekregen als ze als land vrij genoeg waren geweest om mee te kunnen doen met iets als het ESF.
ow en daarom stemden ze allemaal op een neutraal land.... klinkt plausibel eigenlijk welquote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet omdat televoting rigged was, maar omdat alle juryleden van alle deelnemende landen antisemitisch zijn. Snap dat dan.
In het verleden waren er toch ook wel aanwijzingen dat Malta en Azerbeidzjan met stemmen gesjoemeld hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok, maar
Maar ook een X-bericht zegt natuurlijk nog niets hequote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt wel een beetje gelijk, screenshots zijn geen bewijs of bron.
Daarom ben ik even in haar tijdlijn gedoken.
[ x ]
Ja, maar is het ooit concreter geworden dan aanwijzingen? Zijn er stemmen ongeldig verklaard en is er een nieuwe uitslag gekomen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:09 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
In het verleden waren er toch ook wel aanwijzingen dat Malta en Azerbeidzjan met stemmen gesjoemeld hebben.
Gezien de hele post historie van deze persoon (ze plaatst per dag meer Tweets dan ik in 12 jaar op Twitter / X) is het wel aannemelijkquote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar ook een X-bericht zegt natuurlijk nog niets heMaar het maakt het wel aannemelijker
Wellicht dat ze dan niet twee eerdere versies van haar liedje in had moeten leveren die heel duidelijk antwoord geven op deze vragenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:09 schreef Shreyas het volgende:
Misschien is zij wel anti-Israël, of wil helemaal geen politieke positie kiezen
Oh dat denk ik ook hoor, dat er ook genoeg mensen zijn die gewoon sympathie voor haar voelden. Alleen ik denk niet dat de mensen die bijvoorbeeld 60 keer stemmen in die categorie vallen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat haar optreden niet zoveel te maken heeft met wat Israël als land allemaal uitspookt. Deze mevrouw kwam door de halve finale en mocht daarom naar de finale. Ze kwam gewoon haar best doen door een nummer zingen en wilde dat zo goed mogelijk doen. Ze probeerde een leuke show te geven en heeft er veel energie, tijd en moeite in gestoken in een setting waarbij bijna iedereen haar uitkotste.
Misschien is zij wel anti-Israël, of wil helemaal geen politieke positie kiezen. Toch werd ze daar even neergezet als de dochter van Netanyahu. Ik begrijp dat mensen ook gewoon sympathie hebben voor deze deelneemster, wat kan zij er verder aan doen dat "haar" land (ze is vooral in Rusland opgegroeid en van Oekraïnse/Letse ouders) zich nu misdraagt in Palestina?
In 2022 zijn er stemmen ongeldig verklaard. Daar heb ik al eerder iets over geschreven. (en ik ga dat even terugzoeken)quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, maar is het ooit concreter geworden dan aanwijzingen? Zijn er stemmen ongeldig verklaard en is er een nieuwe uitslag gekomen?
Zij is niet degene die het lied geschreven, dat weet je hè?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Wellicht dat ze dan niet twee eerdere versies van haar liedje in had moeten leveren die heel duidelijk antwoord geven op deze vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |