Osdorp ligt Zuidzuidoost van de Schreursweg.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:15 schreef casita het volgende:
[..]
Nee schat, noord oost bedoel je daarom kon ik het niet vinden ik zat in osdorp
Kom er maar in Pullup..quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:28 schreef Rob het volgende:
Wat sneller dan verwacht.
Een verdomd moeilijke opgave .
Naamloos steegje zover ik kon vinden.
Een verlengde zij steeg van een eerdere opgave ergens in Amsterdam Oost
[ afbeelding ]
Ja die die wist de genoemde eerdere opgave ook dus zal @pullup deze denkelijk ook wel (her)kennen.quote:
Ik zou niet direct willen zeggen dat dit makkelijk was....ja het was 1 van mijn eerste ingevingen maar uiteindelijk heeft het me toch nog 5 dagen bezig gehoudenquote:
Haha sorryquote:Op maandag 14 oktober 2024 18:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik zou niet direct willen zeggen dat dit makkelijk was....ja het was 1 van mijn eerste ingevingen maar uiteindelijk heeft het me toch nog 5 dagen bezig gehouden
Will do; zal hem nog even openhouden voor het geval nog meer mensen deze bermuda driehoek in de tijd weten te vinden.quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:36 schreef pullup het volgende:
[..]
Haha sorryMet die wonderbaarlijke Sherlocks hier dacht ik dat het zo gevonden zou zijn
![]()
Ik ben een weekje naar de USA dus check maar of je een nieuwe wil plaatsen
We bevinden ons op de "Jan Vroegopsingel"quote:
Moet ik me nu dom voelen dat ik in de buurt van de Paasheuvelweg aan het zoeken ben?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 19:20 schreef Rob het volgende:
daar komen de chocolaatjes toch vandaan ??
De straat ernaast en het pad wat ernaartoe leid
Dat niet, en al zou je letterlijk beter iets zuidelijker kunnen wandelen moet je vanaf de Paasheuvelweg juist meer naar het NoordWesten toe.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 08:08 schreef PPL het volgende:
[..]
Moet ik me nu dom voelen dat ik in de buurt van de Paasheuvelweg aan het zoeken ben?
De Zuidelijke Wandelweg dus…quote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:18 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dat niet, en al zou je letterlijk beter iets zuidelijker kunnen wandelen moet je vanaf de Paasheuvelweg juist meer naar het NoordWesten toe.
Ik had het over de Baroniestraat en Baroniepadquote:Op donderdag 17 oktober 2024 08:08 schreef PPL het volgende:
[..]
Moet ik me nu dom voelen dat ik in de buurt van de Paasheuvelweg aan het zoeken ben?
btw.. mis het linkje naar de straat..quote:
Die heb ik nooit geplaatst, staat niks over in de OP…quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:17 schreef Rob het volgende:
[..]
btw.. mis het linkje naar de straat..
Nu is je rijmelarij overigens wel juist…quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:17 schreef Rob het volgende:
[..]
het wordt mij wel eens verweten
dat ik veel straten zou weten
op de spit een lekkere rollade
dus vandaag geen karbonade
Maar ook dit plekkie zal ik niet vergeten..
ja ik was het ritme vergeten. nu volgens de regeltjesquote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nu is je rijmelarij overigens wel juist…
Lol ik dacht dat je het had over de Peelstraat aka de Peel aka Helmondquote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:52 schreef Rob het volgende:
[..]
Ik had het over de Baroniestraat en Baroniepad![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Van straatjes zoeken krijg ik soms een kickquote:
1 gedachte bleek onmiddellijk juist. Maar zit mobiel dus ik laat 'm even voorbij gaanquote:
Het probleem achter de rug in de Jacob Obrechtstraat.quote:
Ik had 'm al gevonden, maar aangezien ik vals gespeeld heb laat ik 'm aan iemand die het wel zelf kan vindenquote:Op woensdag 13 november 2024 18:01 schreef PPL het volgende:
En uit een iets andere hoek...
[ afbeelding ]
Er kruist wel een straat met deels een vogelnaam maar het is niet in Noordquote:Op donderdag 28 november 2024 11:58 schreef PPL het volgende:
ZIer er uit als de Vogelbuurt.
Ben ik warm, dan ga ik lekker streetviewen!
Zal me er verder niet mee bemoeien voordat ik er ook aan blijf hangen.quote:Op donderdag 28 november 2024 21:08 schreef Rob het volgende:
[..]
Er kruist wel een straat met deels een vogelnaam maar het is niet in Noord
Ga maar lekker naar Oost, daar is het warm.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:58 schreef PPL het volgende:
ZIer er uit als de Vogelbuurt.
Ben ik warm, dan ga ik lekker streetviewen!
Leuke Kerstverwijzing met het gebouw rechts.quote:Op donderdag 5 december 2024 10:58 schreef Rob het volgende:
Achter Oosteinde
Nieuwe opgave:
[ afbeelding ]
Ach de spelers hier hebben wel hardere noten gekraakt met de opgaven.quote:Op donderdag 5 december 2024 15:17 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Leuke Kerstverwijzing met het gebouw rechts..
Vooralsnog ben ik woest enthousiast.quote:Op donderdag 5 december 2024 19:18 schreef Rob het volgende:
[..]
Ach de spelers hier hebben wel hardere noten gekraakt met de opgaven.
Dus ik denk dat dit ook wel goed komt
Ik wist niet dat je kwaad werdquote:Op vrijdag 6 december 2024 11:47 schreef Jappie het volgende:
[..]
Vooralsnog ben ik woest enthousiast.
quote:Op donderdag 5 december 2024 15:17 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Leuke Kerstverwijzing met het gebouw rechts..
quote:
quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:09 schreef Jappie het volgende:
Is er dan niemand die aan de vishaak wil bijten ?
Deze was op dezelfde manier herkenbaar aan de dwarsstraat (zeilstraat) op het eind als die met het eind van de brug over de Amstel een paar opdrachten geleden.quote:
In het hoekpand rechts (huisnummer 11) heb ik 3 jaar op de 1e etage gewoond.quote:Op zondag 15 december 2024 09:57 schreef Jappie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Deze was op dezelfde manier herkenbaar aan de dwarsstraat (zeilstraat) op het eind als die met het eind van de brug over de Amstel een paar opdrachten geleden.
Anyway..de Baarsstraat dus.
kan me wel voor de kop slaan.quote:Op zondag 15 december 2024 09:57 schreef Jappie het volgende:
Deze was op dezelfde manier herkenbaar aan de dwarsstraat (zeilstraat) op het eind als die met het eind van de brug over de Amstel een paar opdrachten geleden.
Anyway..de Baarsstraat dus.
Wat zoek jequote:
quote:
Jij bent dus aan de beurt @PPLquote:Op maandag 16 december 2024 13:49 schreef PPL het volgende:
Als ik via Google Maps brug 420 met dát uitzicht opzoek, dan zie ik linksboven de naam van de laan naar links.
Die van de alternatieve vierdaagse?quote:Op donderdag 19 december 2024 14:08 schreef PPL het volgende:
Nou... op naar de eindejaarsfeesten dan maar.
[ afbeelding ]
Oplossing: Buiksloterdijkquote:Op donderdag 19 december 2024 14:08 schreef PPL het volgende:
Nou... op naar de eindejaarsfeesten dan maar.
[ afbeelding ]
Geen idee welke steeg. Kom daar natuurlijk nooit.quote:
Waar kom je nooitquote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Geen idee welke steeg. Kom daar natuurlijk nooit.
quote:
Doe je deze nou alleen om mij te pesten? #kutbrugquote:Op vrijdag 17 januari 2025 18:34 schreef Rob het volgende:
[..]
Lang genoeg geduurd!
Denkelijk te makkelijk
Stadhouderskade vanaf Oosteinde
Nieuwe opgave:
[ afbeelding ]
Ja wat jij zegtquote:
ja dat is zo.quote:
Hmm. Ik zie geen geel. Geen spot dusquote:Op woensdag 5 februari 2025 20:10 schreef Rob het volgende:
Oplossing:
Nieuwe Utrechtseweg
[..]
Ja daag.. Dat is te makkelijk
NIEUWE OPGAVE:
[ afbeelding ]
Ik had ook Google lens nodig om hem te vinden hoorquote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:51 schreef casita het volgende:
Nee deze weet ik niet, weet wel op de oudezijds voorburgwal wat nu de Grand is vroeger stadhuis, ook zo een mooie gevel heeft.
Dat lijkt mij niet de bedoeling van dit spelquote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:27 schreef DJMO het volgende:
Ik had ook Google lens nodig om hem te vinden hoor
Staat dat ergens in de spelregels?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:49 schreef APK het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet de bedoeling van dit spel
In de OP van dit spel staat niet dat het niet mag, en ook niet in de opgave van Het Parool niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:49 schreef APK het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet de bedoeling van dit spel
Reijnier Vinkeleskadequote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:53 schreef DJMO het volgende:
bovenstaande opgave is natuurlijk volkomen kul. Maar voor de diehards heb ik een opgave van het Parool:
[ afbeelding ]
Zelf heb ik hem al gevonden, maar weten jullie ook waar dit is?
quote:Op zondag 2 maart 2025 07:53 schreef Jappie het volgende:
[..]
Lijkt niet je sterkste punt te zijn he?
Misschien dat het antwoord dan een keer niet weer meer dan een week op zich laat wachten zodat we een beetje door kunnen spelen.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:40 schreef Rob het volgende:
Alleen een ei heeft het niet door n weet het niet te vinden (denk ik)
[duurt lang]quote:Op maandag 3 maart 2025 07:10 schreef PPL het volgende:
[..]
Misschien dat het antwoord dan een keer niet weer meer dan een week op zich laat wachten zodat we een beetje door kunnen spelen.
Europapaquote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:44 schreef Rob het volgende:
[..]
[duurt lang]
IJdoornlaan
Nieuw kiekje:
[ afbeelding ]
Jammer dat het zo lang moest duren.. Even proberen wat leven er in te blazen.quote:
Ha, ik had deze gezien maar kwam mij niet bekend voor. Pas toen ik van de week weer hier keek kende ik het toch ergens van: Precies in de Kerstomaatplantsoen woont iemand die ik kenquote:Op zaterdag 12 april 2025 10:08 schreef Rob het volgende:
[..]
Jammer dat het zo lang moest duren.. Even proberen wat leven er in te blazen.
Oplossing:
Willem Leevendstraat
Nieuwe opgave:
[ afbeelding ]
Dus toch. Zocht het wel in die straat, maar kon de juiste pinpoint niet vinden. (zat mobiel en weinig tijd om goed te zoeken)quote:Op zondag 20 april 2025 15:47 schreef stokj het volgende:
Precies in de Kerstomaatplantsoen woont iemand die ik ken
Ik krijg weer een imgur error ipv van een plaatjequote:Op zondag 20 april 2025 15:47 schreef stokj het volgende:
[..]
Ha, ik had deze gezien maar kwam mij niet bekend voor. Pas toen ik van de week weer hier keek kende ik het toch ergens van: Precies in de Kerstomaatplantsoen woont iemand die ik ken
Nieuwe opgave:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 april 2025 19:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik krijg weer een imgur error ipv van een plaatjeLukt het hiermee wel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Wat mij betreft niet.quote:
Lukt mij ook niet, maar het klopt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:36 schreef PPL het volgende:
Lijkt wel heel erg op de Amsteldijk, ergens onder de Rozenoordbrug. Lukt mij niet helemaal goed te pinpointen via Google Maps.
In en oogopslag wist ik waar het was. Vroeger zat aan de overzijde de Victoria? bios. en achteruitkijkend van de foto de Tjoklat fabriekquote:Op donderdag 15 mei 2025 16:50 schreef PPL het volgende:
Wanneer er aanknopingspunten zijn wil ik wel eens op zoek gaan, maar ik ken verre van elk (willekeurig) straatje, pleintje of parkje. Dan haak ik af. Deze opgave vond ik echt leuk al zei het mij niet zo snel iets op het eerste gezicht. Maar hoeveel viaducten over breed water met gescheiden rijstroken hebben we nu helemaal? Ik zat eerst bij de bruggen bij de Nieuwe Meer en heb vanaf daar eerst de ringweg afgezocht.
Om het even compleet te maken → Google Earth
Deze zou ook moeten lukken: ook als je er niet elke dag komt zitter er genoeg aanwijzingen in om op zoektocht te gaan.
[ afbeelding ]
Doe je nu ook een nieuwe ? Of wacht je op iemand anders ?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:35 schreef Rob het volgende:
[..]
In en oogopslag wist ik waar het was. Vroeger zat aan de overzijde de Victoria? bios. en achteruitkijkend van de foto de Tjoklat fabriek
Ik doe wel een nieuwe.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 02:10 schreef chufi het volgende:
[..]
Doe je nu ook een nieuwe ? Of wacht je op iemand anders ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |