quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Even gecheckt. Daar stond het niet in. Het stond in de Tubantia, maar dat artikel is van dezelfde auteur.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aftenbildet geloof ik dat 't heet ja, maar dat weet ik niet zeker. Dat is dezelfde krant die vrijdag zei dat hij haar geslagen zou hebben en dat (naar mijn weten) nooit gerectificeerd heeft.
wat heeft hij precies gedaan?quote:Op zondag 12 mei 2024 22:35 schreef Vincent_student het volgende:
Wel een erg domme actie van Joost....
Petra keep on smilingquote:Op zondag 12 mei 2024 22:35 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Opdat wij nooit vergeten hoe de executive supervisor werd weggehoond bij ongetwijfeld zijn laatste ESF in die functie. Met Cornald als commentator in topvorm.
Ik heb hier niet terug zitten lezen, maar ik neem aan dat iedereen het al wel weet van die kapotgegooide camera?quote:
heb je een bron?quote:Op zondag 12 mei 2024 22:37 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb hier niet terug zitten lezen, maar ik neem aan dat iedereen het al wel weet van die kapotgegooide camera?
Dan is het wel handig om procedures op te zetten voor het zero-tolerancebeleid dat je zo belangrijk vindt.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:36 schreef Lichtloper het volgende:
Ik denk wel dat we veel te veel professionaliteit toeschrijven aan die organisator. Die zijn gewoon gewend een prima tv-show neer te zetten, maar meer ook niet.
En nu wordt er al weken op ze ingehakt vanwege het Israel-gebeuren en zitten ze daar al onder hoogspanning. Dan komt er opeens een verhaal dat er een vrouw bedreigd is door een deelnemer. Oh fuck, nu heeft ze aangifte gedaan. Oh fuck fuck fuck, nu gaat die deelnemer verhoord worden door de politie. Aaaargh, wat moeten we doen? Is dit een metoo ding? Kan je iemand die verdachte is nog wel laten meedoen? FUCKKK!
En ja, dan nemen ze waarschijnlijk de verkeerde beslissing, met de wijsheid van nu. Omdat het gewoon een paar amateurs in een congreskamertje in Zweden zijn die hier helemaal niet mee kunnen dealen.
Aftonbladetquote:Op zondag 12 mei 2024 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aftenbildet geloof ik dat 't heet ja, maar dat weet ik niet zeker. Dat is dezelfde krant die vrijdag zei dat hij haar geslagen zou hebben en dat (naar mijn weten) nooit gerectificeerd heeft.
Wat precies?quote:Op zondag 12 mei 2024 22:35 schreef Vincent_student het volgende:
Wel een erg domme actie van Joost....
Wonderboyquote:Op zondag 12 mei 2024 22:35 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Opdat wij nooit vergeten hoe de executive supervisor werd weggehoond bij ongetwijfeld zijn laatste ESF in die functie. Met Cornald als commentator in topvorm.
Dat er iets kapot kan gaan blijkt wel uit de trofee van de EBU die na 10 seconden al kapot was ...quote:Op zondag 12 mei 2024 22:36 schreef michiel_merk het volgende:
Volgens mij hebben OM en politie bevestigd dat sprake was van niet-fysieke bedreiging. Dit verhaal wijst op een fysieke aanval en vernieling. Dat is toch iets anders....toch?
ah oke nog steeds die zweedse krant die dat beweerd waarvan dus geen bevestiging is.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:39 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)mera-van-vrouw-kapot
Ik zie niets over kapotgegooide camera's.quote:
Het zou me niet verbazen als er niets van klopt. Anders zou de EBU dat toch wel hebben gemeld? We hebben al een keer een waarschuwing gegeven, two strikes and your're out - iets in die trant.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aftonbladet![]()
En ik heb het verder nérgens gezien. De AVROTROS-baas zei wel dat er eerder in de week al een aanvaring was over ongewenst filmen, maar dat daarom juist afspraken waren gemaakt dat dat NIET meer zou gebeuren. Niks over een berisping.
Beetje vreemd dat dat aftenblad een bron zou hebben terwijl verder iedereen zwijgt en er niks over wil vertellen.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:39 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)mera-van-vrouw-kapot
Er kloot gewoon niks vh verhaal van Aftonbladet. Die schreven eerder ook al dat Joost fysiek was geworden..quote:Op zondag 12 mei 2024 22:36 schreef michiel_merk het volgende:
Volgens mij hebben OM en politie bevestigd dat sprake was van niet-fysieke bedreiging. Dit verhaal wijst op een fysieke aanval en vernieling. Dat is toch iets anders....toch?
of kapotgeslagen.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie niets over kapotgegooide camera's.
Daarnaast is de bron dubieus, gezien de verklaring van de politie dat er geen fysiek contact is geweest.
quote:Op zondag 12 mei 2024 22:37 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik heb hier niet terug zitten lezen, maar ik neem aan dat iedereen het al wel weet van die kapotgegooide camera?
Dat zero-tolerance beleid hebben ze ook helemaal geen idee bij joh. Lijkt me ook maar gewoon ter plekke verzonnen.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan is het wel handig om procedures op te zetten voor het zero-tolerancebeleid dat je zo belangrijk vindt.
Ik kan het ook nergens vinden. Als het daadwerkelijk zo zou zijn had EBU dat echt wel bevestigd inmiddels. Waarom zou je het verhaal van AvroTros betwisten en dat niet noemen?quote:Op zondag 12 mei 2024 22:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als er niets van klopt. Anders zou de EBU dat toch wel hebben gemeld? We hebben al een keer een waarschuwing gegeven, two strikes and your're out - iets in die trant.
Precies. Ik geloof er helemaal niks van. Ze kwamen eerder ook al met een onjuist verhaal (dat Joost fysiek was geworden).quote:Op zondag 12 mei 2024 22:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als er niets van klopt. Anders zou de EBU dat toch wel hebben gemeld? We hebben al een keer een waarschuwing gegeven, two strikes and your're out - iets in die trant.
story privequote:Op zondag 12 mei 2024 22:41 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
of kapotgeslagen.
Maar goed, dus daar hadden jullie het over. Ik kom net binnen. Dat Aftontbladed is een soort Zweedse Bild, begrijp ik?
"deze wonderboy"quote:Op zondag 12 mei 2024 22:35 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Serieus?quote:Op zondag 12 mei 2024 22:37 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
sowieso zeiden ze een zero tolerance beleid aan te houdenquote:Op zondag 12 mei 2024 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het ook nergens vinden. Als het daadwerkelijk zo zou zijn had EBU dat echt wel bevestigd inmiddels. Waarom zou je het verhaal van AvroTros betwisten en dat niet noemen?
Ik denk dat AT zich realiseerde dat het al klaar was. De vakjury zou echt wel meenemen dat er een aanklacht tegen 'm liep. Lijkt me dat AT geprobeerd heeft te redden wat er te redden valt.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:42 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat zero-tolerance beleid hebben ze ook helemaal geen idee bij joh. Lijkt me ook maar gewoon ter plekke verzonnen.
Sowieso vanuit PR-perspectief hebben ze het wel zo gigantisch verkloot, door niet meteen met een besluit te komen, door überhaupt niet met een verklaring te komen. Ze lieten de geruchtenmachine er maar mee aan de haal gaan en waren alle controle kwijt. Een professionele organisatie was hier véél beter mee omgegaan, los van het inhoudelijke besluit.
Ik denk eigenlijk ook dat als AVROTROS direct publiekelijk de aanval had gezocht, ze tot een ander besluit waren gekomen. Alles aan de aanpak van de EBU schreeuwde dat ze in paniek waren en geen idee hadden van wat ze aan het doen waren.
of misschien is er wel helemaal geen camera/telefoon kapot/gevallenquote:
Als het om een telefoon gaat dan is dat ook best goedkoop te repareren, scherm kost zo'n ¤100, achterkant ¤50 (of goedkoper)quote:
Inderdaad.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
sowieso zeiden ze een zero tolerance beleid aan te houden
daar past een waarschuwing niet bij
Of was ze toe aan een nieuwe ... en dachtquote:Op zondag 12 mei 2024 22:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
of misschien is er wel helemaal geen camera/telefoon kapot/gevallen
Goed zichtbaar bij een zekere delegatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
sowieso zeiden ze een zero tolerance beleid aan te houden
daar past een waarschuwing niet bij
dan had ze beter gewoon zaterdag in gesprek kunnen gaan, had AT of Joost prima de nieuwe betaald.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:47 schreef chufi het volgende:
[..]
Of was ze toe aan een nieuwe ... en dacht
De EBU heeft het in ieder geval niet gehad over vernieling. En de politie ook niet, toch?quote:Op zondag 12 mei 2024 22:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
nopequote:Op zondag 12 mei 2024 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De EBU heeft het in ieder geval niet gehad over vernieling. En de politie ook niet, toch?
Aannemende dat er inderdaad iets van apparatuur kapot is gegaan. Daar ben ik nog niet van overtuigd.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
dan had ze beter gewoon zaterdag in gesprek kunnen gaan, had AT of Joost prima de nieuwe betaald.
Geen van de betrokken partijen. En juist dat zou denk ik een eenvoudige reden geweest zijn voor diskwalificatie, als er echt wat kapotgeslagen of vernield was.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De EBU heeft het in ieder geval niet gehad over vernieling. En de politie ook niet, toch?
Kloptquote:Op zondag 12 mei 2024 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
ik ook nietquote:Op zondag 12 mei 2024 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aannemende dat er inderdaad iets van apparatuur kapot is gegaan. Daar ben ik nog niet van overtuigd.
ook niet over een "attack", alleen een "incident"quote:Op zondag 12 mei 2024 22:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Preciesquote:Op zondag 12 mei 2024 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geen van de betrokken partijen. En juist dat zou denk ik een eenvoudige reden geweest zijn voor diskwalificatie, als er echt wat kapotgeslagen of vernield was.
Zou misschien wel aardig zijn om de officiële verklaringen aan de OP toe te voegen.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geen van de betrokken partijen. En juist dat zou denk ik een eenvoudige reden geweest zijn voor diskwalificatie, als er echt wat kapotgeslagen of vernield was.
quote:Op zondag 12 mei 2024 22:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
ook niet over een "attack", alleen een "incident"
Mooie cameraquote:Op zondag 12 mei 2024 22:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zelfs dan...
BlackRapid to the rescue.
[ afbeelding ]
Dan nog komen mensen waarschijnlijk triomfantelijk doen als er weer een (latent) roddelblad met onzin aan komt zettenquote:Op zondag 12 mei 2024 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou misschien wel aardig zijn om de officiële verklaringen aan de OP toe te voegen.
Een delegatielid van Israël heeft Bambie ook enkele keren op instagram gezet met 'not a friend' enzo erbij.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:28 schreef Andromache het volgende:
[..]
Jawel toch? Na de halve finale? Ze hebben hem behandeld en de commentator van KAN heeft niks verkeerd gezegd.
Dat is niet eens het kernpunt. Het gaat er vooral om op welke gronden de EBU dit besluit genomen heeft, of ze zichzelf wel aan de afspraken gehouden heeft, en of deze straf proportioneel was. Wat het Zweedse OM besluit is in principe bijzaak.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:49 schreef d_elise het volgende:
Hoop niet dat het nog weken gaat duren voordat er een uitspraak van het OM komt. We zijn nu amper twee dagen verder en de een zegt dit, de ander dat. Het zou voor iedereen goed zijn als er snel duidelijkheid komt.
denk dat het gewoon een A6 notitieblokje wasquote:Op zondag 12 mei 2024 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooie camera![]()
Als hij daadwerkelijk haar camera/telefoon/gopro/schetsboek uit 'r hand heeft geslagen is 't natuurlijk dom, maar daar ga je toch over in gesprek met elkaar? Je roept 'm bij de productie/regie samen met iemand van AT en zegt "yo, dit is dus echt niet de bedoeling. We begrijpen volledig dat je emotioneel bent en stijf van de adrenaline staat, maar dit moet je echt niet doen."
Dat handel je toch niet af zoals nu gedaan is?
Het was al klaar toen het bericht naar buiten kwam dat hij onderzocht werd. Toen was zijn deelname eigenlijk al onmogelijk. Kon niet meedoen met de jurystemming, kon niet repeteren, had de publieke opinie tegen etc.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:52 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat is niet eens het kernpunt. Het gaat er vooral om op welke gronden de EBU dit besluit genomen heeft, of ze zichzelf wel aan de afspraken gehouden heeft, en of deze straf proportioneel was. Wat het Zweedse OM besluit is in principe bijzaak.
Nou ja, als het Zweedse OM de zaak seponeert komt de EBU in een nog slechter daglicht te staan en zullen ze toch wel met iets van een verklaring moeten komen, nu zeiden ze 'het onderzoek af te wachten'.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:52 schreef Andromache het volgende:
Dat is niet eens het kernpunt. Het gaat er vooral om op welke gronden de EBU dit besluit genomen heeft, of ze zichzelf wel aan de afspraken gehouden heeft, en of deze straf proportioneel was. Wat het Zweedse OM besluit is in principe bijzaak.
Het vervelende is dat de EBU het alleen heeft gehad over een veilige werkomgeving voor MEDEWERKERS. En daarom een zero tolerance beleid.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Een delegatielid van Israël heeft Bambie ook enkele keren op instagram gezet met 'not a friend' enzo erbij.
Dat zou toch ook moeten vallen onder zero tolerance?
Als dat een reactie was op andere hotelkamers verzoeken omdat de heks haar spuitende jodenhaat, kuch, antizionismequote:Op zondag 12 mei 2024 22:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Een delegatielid van Israël heeft Bambie ook enkele keren op instagram gezet met 'not a friend' enzo erbij.
Dat denk ik eerder. Als ook iedereen om hem heen roept dat het allemaal niks is. Zeggen ze vast niet als hij iets heeft gesloopt en als hij dat wel had gedaan was hij er vast wel sneller helemaal uitgegooid.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
Heb ik je vaker zien schrijven. Maar ondanks dat hij niet meer mocht optreden heeft hij wél meegedaan aan de juryshow op vrijdag (met de opname van semi 2). Dat optreden is ook gewoon beoordeeld door alle juryledenquote:Op zondag 12 mei 2024 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was al klaar toen het bericht naar buiten kwam dat hij onderzocht werd. Toen was zijn deelname eigenlijk al onmogelijk. Kon niet meedoen met de jurystemming, kon niet repeteren, had de publieke opinie tegen etc.
En dat allemaal nog voordat de politie uitspraak deed.
Ik zit misschien in een bubbel, maar volgens mij heeft hij tijdens met name de onzekerheid voor het EBU statement (en ook daarna) de publieke opinie behoorlijk mee gehad.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was al klaar toen het bericht naar buiten kwam dat hij onderzocht werd. Toen was zijn deelname eigenlijk al onmogelijk. Kon niet meedoen met de jurystemming, kon niet repeteren, had de publieke opinie tegen etc.
Zeg ik dan anders? Die hele aangifte is bijzaak. Wat is het toetsingskader van de EBU, wat is het sanctiebeleid, zijn alle partijen daar redelijk en proportioneel in behandeld, dat zijn de vragen die hier gesteld moeten worden, en waarbij AVROTROS spoedeisende juridische bijstand had moeten inschakelen.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat ze hoogst optimistisch zijn als ze denken dat dit doodgezwegen kan worden.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:49 schreef chufi het volgende:
Dit wordt gewoon een doofpot affaire , waar de EBU niets meer over gaat melden wabt het is inmiddels overgedragen aan de Zweedse Justitie ...
Dat is waar, maar de kans is groot dat het toch wel invloed heeft gehad op zijn kansen. De jury's leven ook niet onder een steen.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb ik je vaker zien schrijven. Maar ondanks dat hij niet meer mocht optreden heeft hij wél meegedaan aan de juryshow op vrijdag (met de opname van semi 2). Dat optreden is ook gewoon beoordeeld door alle juryleden
Heb je daar een bron van dat de ierse zangeres dat gedaan zou hebben?quote:Op zondag 12 mei 2024 22:55 schreef Andromache het volgende:
[..]
Als dat een reactie was op andere hotelkamers verzoeken omdat de heks haar spuitende jodenhaat, kuch, antizionismeniet wenste te verbloemen tegen haar hotelgenoten, snap ik dat wel. Maar maakt het nog niet goed. Kernpunt blijft: hier had veel strikter en normerender jegens de hele godganse wereld moeten worden opgetreden. Crisismanagement van lik-mijn-vestje.
Die middelvingers.quote:
Ik bedoel meer dat hij daar zelf niet kon optreden, zijn optreden uit de halve finale is gebruikt. Daarnaast heeft de jury dit ook meegekregen, het lijkt me aannemelijk dat dat op één of andere manier meeweegt in hun stemming. Kunnen we natuurlijk alleen maar over speculeren, maar het was een beetje: "Hey hier is Joost Klein, hij mag er niet bij zijn omdat hij één van onze medewerkers geslagen heeft (dat was toen nog het gerucht), maar stemmen jullie wel eerlijk?"quote:Op zondag 12 mei 2024 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb ik je vaker zien schrijven. Maar ondanks dat hij niet meer mocht optreden heeft hij wél meegedaan aan de juryshow op vrijdag (met de opname van semi 2). Dat optreden is ook gewoon beoordeeld door alle juryleden
nee er was een tweet of iets waar werd gezegd dat de jury's niets door hadden omdat het zo goed naadloos in elkaar over gingquote:Op zondag 12 mei 2024 22:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar de kans is groot dat het toch wel invloed heeft gehad op zijn kansen. De jury's leven ook niet onder een steen.
Dat klopt, maar betreffende user/mod lijkt te denken dat er geen jurybeoordeling is geweest. Maar wellicht begrijp ik diegene verkeerd.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar de kans is groot dat het toch wel invloed heeft gehad op zijn kansen. De juries leven ook niet onder een steen.
Op het moment dat je de woorden "zero tolerance" durft te gebruiken als organisatie en je laat vervolgens de ene na de andere steek vallen, en feitelijk al de maanden daarvoor, ben je echt geen knip voor de neus waard.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Dat laatste dus. Wij hoeven het helemaal niet over alles eens te zijn (ik vind bv oproepen tot staakt het vuren geen jodenhaat maar die discussie is voor elders) maar daarover wel. Ze hebben alles laten ontploffen. Uiteindelijk was zo ongeveer iedereen boos en verdrietig en ongelukkig.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:55 schreef Andromache het volgende:
Kernpunt blijft: hier had veel strikter en normerender jegens de hele godganse wereld moeten worden opgetreden. Crisismanagement van lik-mijn-vestje.
Ja, maar die juryleden stemden met in hun achterhoofd dat Joost was geschorst, vermoedelijk dan wegens wangedrag, dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor zijn score.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepenquote:Op zondag 12 mei 2024 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat hij daar zelf niet kon optreden, zijn optreden uit de halve finale is gebruikt. Daarnaast heeft de jury dit ook meegekregen, het lijkt me aannemelijk dat dat op één of andere manier meeweegt in hun stemming. Kunnen we natuurlijk alleen maar over speculeren, maar het was een beetje: "Hey hier is Joost Klein, hij mag er niet bij zijn omdat hij één van onze medewerkers geslagen heeft (dat was toen nog het gerucht), maar stemmen jullie wel eerlijk?"
Zo, die gaan flink uit hun dak!quote:
Daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op zondag 12 mei 2024 23:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar die juryleden stemden met in hun achterhoofd dat Joost was geschorst, vermoedelijk dan wegens wangedrag, dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor zijn score.
Ochquote:
Daarom denk ik dat de winnaar totaal anders geweest zou zijn had Joost meegedaan. Zwitserland heeft voornamelijk gewonnen dankzij de monster zege bij de jury. Het publiek was minder positief.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, maar die juryleden stemden met in hun achterhoofd dat Joost was geschorst, vermoedelijk dan wegens wangedrag, dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor zijn score.
Ik ben nog zo labiel als de pest door vermoeidheid en alle spanning enzo van de afgelopen dagen en kan die beelden dus niet zien zonder misselijk van onverteerbaar te worden.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:04 schreef d_elise het volgende:
[..]
Och![]()
Dit gaat een eeuwige "wat als?" blijven... Een top 5 was zo goed als zeker.
Nee, daar dacht ik ook nog aan. Stel dat het andersom was, en wij de organisator waren, en de deelnemer van bijvoorbeeld UK had een incident gehad van deze orde. Dan hadden we niet gewaardeerd natuurlijk, maar toch ook gedacht van “hoe haal je het in je hoofd om dit zo te laten escaleren en duizenden Britten in de zaal helemaal uit hun plaat te zien gaan, wat voor altijd het beeld is dat aan deze editie gaat blijven kleven”.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooie camera![]()
Als hij daadwerkelijk haar camera/telefoon/gopro/schetsboek uit 'r hand heeft geslagen is 't natuurlijk dom, maar daar ga je toch over in gesprek met elkaar? Je roept 'm bij de productie/regie samen met iemand van AT en zegt "yo, dit is dus echt niet de bedoeling. We begrijpen volledig dat je emotioneel bent en stijf van de adrenaline staat, maar dit moet je echt niet doen."
Dat handel je toch niet af zoals nu gedaan is?
Je bent niet de enigequote:Op zondag 12 mei 2024 23:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben nog zo labiel als de pest door vermoeidheid en alle spanning enzo van de afgelopen dagen en kan die beelden dus niet zien zonder misselijk van onverteerbaar te worden.
Mag ik even aantekenen dat dit m.i. sowieso een verdiende winnaar was. Goed lied, uitstekend gezongen, sympathiek persoon ook nogquote:Op zondag 12 mei 2024 23:06 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat de winnaar totaal anders geweest zou zijn had Joost meegedaan. Zwitserland heeft voornamelijk gewonnen dankzij de monster zege bij de jury. Het publiek was minder positief.
Joost zou het extreem goed gedaan hebben onder de tele voters. Gecombineerd met een redelijk positieve jury beoordeling zou Joost zeker kans gemaakt hebben.
Na alle shitzooi was dit de beste uitkomst inderdaad. Dat maakte de avond nog enigszins positief.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mag ik even aantekenen dat dit m.i. sowieso een verdiende winnaar was. Goed lied, uitstekend gezongen, sympathiek persoon ook nog
Lastig als de tafel draaitquote:Op zondag 12 mei 2024 23:09 schreef Greys het volgende:
Het instagram account van het Israëlische delegatielid dat zich zo misdroeg op haar socials over andere deelnemers staat nu ineens op privé.
Die Kelen? Geen idee of het haar voor-of achternaam isquote:Op zondag 12 mei 2024 23:09 schreef Greys het volgende:
Het instagram account van het Israëlische delegatielid dat zich zo misdroeg op haar socials over andere deelnemers staat nu ineens op privé.
Bij Big 5 had men diskwalificatie ook niet gedurfd denk ikquote:Op zondag 12 mei 2024 23:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, daar dacht ik ook nog aan. Stel dat het andersom was, en wij de organisator waren, en de deelnemer van bijvoorbeeld UK had een incident gehad van deze orde. Dan hadden we niet gewaardeerd natuurlijk, maar toch ook gedacht van “hoe haal je het in je hoofd om dit zo te laten escaleren en duizenden Britten in de zaal helemaal uit hun plaat te zien gaan, wat voor altijd het beeld is dat aan deze editie gaat blijven kleven”.
Dat had ik precies hetzelfde! Was erg blij dat Nemo won.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:10 schreef d_elise het volgende:
[..]
Na alle shitzooi was dit de beste uitkomst inderdaad. Dat maakte de avond nog enigszins positief.
Mijn gevoel is dat het alleen maar naar de politie gestuurd is zodat ze kunnen zeggen "Ja we konden toch niet met een gerust hart iemand deel laten nemen die door de politie onderzocht werd?"quote:Op zondag 12 mei 2024 23:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, daar dacht ik ook nog aan. Stel dat het andersom was, en wij de organisator waren, en de deelnemer van bijvoorbeeld UK had een incident gehad van deze orde. Dan hadden we niet gewaardeerd natuurlijk, maar toch ook gedacht van “hoe haal je het in je hoofd om dit zo te laten escaleren en duizenden Britten in de zaal helemaal uit hun plaat te zien gaan, wat voor altijd het beeld is dat aan deze editie gaat blijven kleven”.
Die persoon is ernstig naief als ze denken dat er niet van alles van de laatste dagen screenshots in omloop zijnquote:Op zondag 12 mei 2024 23:09 schreef Greys het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |