En wat als je weet dat de instantie waar je je klacht bij in moet dienen die niet serieus neemt, wat moet je dan? Ik kan me goed voorstellen hoe frustrerend dat moet zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik dat er afspraken worden gemaakt, en misschien krijgen we nog te horen welke afspraken allemaal gemaakt zijn geworden. Ondanks dat het de omstandigheden iets verzacht blijft de reactie van Joost, mits het laatste nieuws klopt, toch overdreven. Hij had zich moeten beheersen en een klacht moeten indien of zich melden bij zijn vertegenwoordigers. Feit blijft dat hij zich toch niet heeft kunnen beheersen, waarmee ik niet wil zeggen dat het een slechte gozer is, dat idee heb ik totaal niet. Een emotionele uitbarsting, hebben we allemaal wel eens last van.
Maar ondanks dat ben ik wel van mening dat de straf te zwaar was. Dit had op een andere manier opgelost kunnen worden.
Ga even naar de voorpagina van AD.nl. Ik heb even een screenshot gemaakt voor je:quote:Op zondag 12 mei 2024 22:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is nu al een aantal keer gezegd dat er al een berisping lag voor de cameravrouw, niet voor Joost. Er is niet blijkbaar iets gesloopt, het gerucht gaat dat er iets gesloopt is.
Maargoed, het maakt allemaal niet zo heel veel meer uit. EBU heeft de deelname van Klein al onmogelijk gemaakt toen hij niet mee mocht doen voor de jurytelling, dat was al een diskwalificatie zonder een daadwerkelijke diskwalificatie.
Ik ben het niet eens oneens met diskwalificatie indien er echt iets gebeurd is wat niet door de beugel kan, maar de manier waarop EBU aan 't communiceren is geweest in die eerste 30 uur neigde vooral naar een poging tot karaktermoord ipv feitelijk communiceren. Oftewel, eigen straatje schoonvegen.
Maar hij zei er achteraan iets van: "Oh, nu zeg ik het toch." Telt het dan nog wel?quote:Op zondag 12 mei 2024 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's een geweldig stijlfiguur, praeteritio. Ik gebruik het regelmatig.
Dat wordt me te ingewikkeld - laten we maar de politie inschakelen voor onderzoek.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:18 schreef -Spring het volgende:
[..]
Maar hij zei er achteraan iets van: "Oh, nu zeg ik het toch." Telt het dan nog wel?
"Het sijpelde uit" maar het is nooit officieel bevestigd.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga even naar de voorpagina van AD.nl. Ik heb even een screenshot gemaakt voor je:[ afbeelding ]
Volgens mij staat daar wat anders. Uit de tekst: “ Al op vrijdag sijpelde door dat de EBU Joost Klein eerder al zou hebben berispt voor een akkefietje achter de schermen.”
Dus dat kan hier wel gezegd zijn, maar dat klopt in ieder geval niet met wat er in de krant staat.
Maar als je dat als maatstaf neemt kun je de journalistiek wel opdoeken. Dat lijkt me op z’n best een gelegenheidsargument.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Het sijpelde uit" maar het is nooit officieel bevestigd.
JIj verzint het niet, maar laat wel keer op keer dingen weg die in het voordeel van Joost zouden zijn. Ik snap niet wat je doel nou precies is?quote:Op zondag 12 mei 2024 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je doet nu net of ik van alles verzin. Maar elk deeltje uit die post kan ik onderbouwen met verwijzing naar een bron. Het meerendeel hier interpreteert/weegt die informatie anders. Dat kan. Daarom is dit ook een discussieforum.
Hè, ik rekende op je analytisch taalkundige vermogenquote:Op zondag 12 mei 2024 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wordt me te ingewikkeld - laten we maar de politie inschakelen voor onderzoek.
De zin erna is wel cruciaal om op te nemen in je quote, vind je ook niet? ".. Het is nooit bevestigd."quote:Op zondag 12 mei 2024 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga even naar de voorpagina van AD.nl. Ik heb even een screenshot gemaakt voor je:[ afbeelding ]
Volgens mij staat daar wat anders. Uit de tekst: “ Al op vrijdag sijpelde door dat de EBU Joost Klein eerder al zou hebben berispt voor een akkefietje achter de schermen.”
Dus dat kan hier wel gezegd zijn, maar dat klopt in ieder geval niet met wat er in de krant staat.
Je kan "uitgesijpelde" bronnen niet op 1 hoop gooien met "bevestigde bronnen".quote:Op zondag 12 mei 2024 22:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als je dat als maatstaf neemt kun je de journalistiek wel opdoeken. Dat lijkt me op z’n best een gelegenheidsargument.
De grap daarvoor is ook al spot on. Normaal zit er altijd iets van een duw-scène in het intro en vandaag dus niet.quote:
Juist, het AD houdt het supervaag. Het AD doet bovendien alsof Corno Maas de eerdere berisping heeft bevestigd, maar dat is niet zo. Corno Maas heeft alleen gezegd dat Joost eerder meerdere keren door deze dame is lastig gevallen.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Het sijpelde uit" maar het is nooit officieel bevestigd.
Bambie was ook al woest dat er met hun officiële klacht niks werd gedaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En wat als je weet dat de instantie waar je je klacht bij in moet dienen die niet serieus neemt, wat moet je dan? Ik kan me goed voorstellen hoe frustrerend dat moet zijn.
Ten onrechte, zo blijkt.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Daar komt de Story mee weg, maar van het AD verwacht ik meer.
Het lijkt me sowieso wel dat Twan of iemand anders van de delegatie continu met Joost in contact is over hoe het gaat/wat er speelt/hoe de momenten zijn geweest waar zij niet bij waren. Als Joost hier inderdaad vanaf het begin al last van had, lijkt me dat de delegatie daarvan op de hoogte is en dus meteen iets is gaan regelen: het afspreken om dit niet te doen. Daarom geloof ik dat statement dus ook wel. De AT heeft hiermee veel te verliezen als het niet klopt.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Bambie was ook al woest dat er met hun officiële klacht niks werd gedaan.
Stond het niet ook in de Zweedse Telegraaf?quote:Op zondag 12 mei 2024 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
De zin erna is wel cruciaal om op te nemen in je quote, vind je ook niet? ".. Het is nooit bevestigd."
Het artikel van AD hierover is het eerste wat ik gezien heb dat hij een berisping zou hebben gehad, ik had tot nu toe alleen gelezen over eerdere conflicten tussen ze. Indien hij daadwerkelijk eerder berispt is (en zij ook), zou je toch juist met elkaar om tafel willen voordat het donderdag is? De angel eruit halen voor het escaleert.
Het enige wat me tot nu toe duidelijk is is dat de EBU echt moet werken aan hun crisiscommunicatie.
Jawel toch? Na de halve finale? Ze hebben hem behandeld en de commentator van KAN heeft niks verkeerd gezegd.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Bambie was ook al woest dat er met hun officiële klacht niks werd gedaan.
Dat de Zweedse politie gezegd heeft dat het strafrechtelijke verhaal zich enkel richt op een bedreiging en “nothing physical” is inderdaad iets wat in het voordeel van Klein spreekt. Maar als je het bij het totaal aan informatie voegt is dat voor mij niet doorslaggevend. Nogmaals, kun je anders over denken. Mag. Daarom is dit een discussieforum.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
JIj verzint het niet, maar laat wel keer op keer dingen weg die in het voordeel van Joost zouden zijn. Ik snap niet wat je doel nou precies is?
Bijv. dat Joost meerdere keren heeft aangegeven niet direct na zijn optreden gefilmd te willen worden.
Bijv. dat de politie heeft gezegd dat er geen sprake is van fysiek geweld.
Dan begin je over mogelijke gesneuvelde camera's (waar trouwens na 3 dagen nog een beelden van zijn, bij een evenement waar je nog niet eens kan omkleden zonder dat bepaalde delegaties foto's van je proberen te maken). Je haalt alle mogelijke geruchten er bij om maar te blijven pushen dat Joost eigenlijk wel heel zeker weten schuldig zou zijn aan iets ernstigs. Ik snap je oprecht niet. Word je daar blij van?
Hadden nog wat nieuwjaars vuurwerk in een gangkast liggen.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:23 schreef Em31 het volgende:
BNNVARA heeft dus wel gewoon budget voor pyro.
Aftenbildet geloof ik dat 't heet ja, maar dat weet ik niet zeker. Dat is dezelfde krant die vrijdag zei dat hij haar geslagen zou hebben en dat (naar mijn weten) nooit gerectificeerd heeft.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Stond het niet ook in de Zweedse Telegraaf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |