Niemand. Als Rutte nou iets niet doet, dan is het wel iets waar hij geen zin in heeft.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Rutte is jarenlang premier geweest terwijl hij eigenlijk niet meer wilde? Wie gelooft dat?
Als er volgens mij iemand in de innercircle van Wilders zit is het Fleur Agema wel. Of de verhoudingen zijn bekoeld maar ik gok dat ze gewoon een mispeer heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:26 schreef Gimmick het volgende:
Dat Fleur Agema een nep tweet deelt zegt misschien niet dat Plasterk het wordt. Het zegt wel dat ook Agema niet in de inner circle van Wilders zit. Net als ons moet ze het doen met de openbare mededelingen van Wilders. Dan heb je het over de nummer 2 of 3 op de lijst.
Correct. https://www.volkskrant.nl(...)paars-plus~b0e852cb/quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Niemand. Als Rutte nou iets niet doet, dan is het wel iets waar hij geen zin in heeft.
Ik vermoed dat ze het gewoon bij haar volle verstand heeft gedaan. Want ophef=aandacht=nieuws.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als er volgens mij iemand in de innercircle van Wilders zit is het Fleur Agema wel. Of de verhoudingen zijn bekoeld maar ik gok dat ze gewoon een mispeer heeft gemaakt.
Dat. Ik zie Ron Fresen als een goed journalist, maar ik kan mij totaal niet indenken dat Rutte vrijwillig het premierschap zou opheven. Hij heeft het hele VVD programma en alle uitgangspunten opzij gezet om maar te kunnen regeren.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Niemand. Als Rutte nou iets niet doet, dan is het wel iets waar hij geen zin in heeft.
24 uur non stop onderhandelen vanaf nu en dan morgen even door de fracties jassen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaan we vandaag voor het eerst diep in de nacht met de onderhandelingen?
18 op 19 mei zou een fraaiere daarvoor zijn, op het 25-jarig jublieum van.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaan we vandaag voor het eerst diep in de nacht met de onderhandelingen?
Ik zie het ook wel gebeuren ja, alleen schiet de PVV dan naar 50 zetels en wordt Pieter geminimaliseerd. Nu zal Omtzigt dat zelf misschien niet zo'n ramp vinden, maar dan wordt het er niet makkelijker opquote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik verwacht dat Pieter de boel toch opblaast.
Even los van de lachwekkende toestand het laatste half jaar is dat toch wel de persoon die precies gaat tegenwerken als je net even moet meebewegen. Lijkt me een bloedirritante gozer om mee te onderhandelen.
Ware het niet dat nieuwe verkiezingen totaal niet aan de orde zijn. Dus die 50 virtuele zetels zeggen weinig.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie het ook wel gebeuren ja, alleen schiet de PVV dan naar 50 zetels en wordt Pieter geminimaliseerd. Nu zal Omtzigt dat zelf misschien niet zo'n ramp vinden, maar dan wordt het er niet makkelijker op
Als we Sywert van Lienden even met Pietertje laten bellen, dan draait hij wel weer bij.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even los van de lachwekkende toestand het laatste half jaar is dat toch wel de persoon die precies gaat tegenwerken als je net even moet meebewegen. Lijkt me een bloedirritante gozer om mee te onderhandelen.
Nee da's waar... maar als we nu toch Timmermans I gaan krijgen gaat dat in het land ook niet heel lekker vallen, zeker niet als de PVV niet als brekende partij wordt gezien.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ware het niet dat nieuwe verkiezingen totaal niet aan de orde zijn. Dus die 50 virtuele zetels zeggen weinig.
Tja, verantwoordelijkheid nemen is niet altijd leuk…quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee da's waar... maar als we nu toch Timmermans I gaan krijgen gaat dat in het land ook niet heel lekker vallen, zeker niet als de PVV niet als brekende partij wordt gezien.
Het moment dat die Plasterk hoort als MP-kandidaat loopt die hard huilend weg.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Er zijn allemaal deeltafels bij dit soort onderhandelingen dus de relevantie fractiemensen hebben de afspraken op hun Portefeuille danwel zelf gemaakt ofwel kennen de inhoud er al van.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
24 uur non stop onderhandelen vanaf nu en dan morgen even door de fracties jassen.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
AD is de doelposten al aan het verplaatsen
Kwartet op weg naar akkoord in de formatie, maar zetten alle Kamerleden hun handtekening?
Trek de portemonnee maar beste mensen!quote:Zo was het afschaffen van het eigen risico in de zorg een belofte van Wilders. Terwijl er de komende jaren, stelden experts en ambtenaren, juist veel minder uitgegeven moet worden door de overheid om de schulden niet te laten oplopen. Er zou daarom nu een flinke lastenverzwaring op de formatietafel liggen om de kosten voor een lager eigen risico te dekken. Maar de VVD wil niet dat de rekening bij bedrijven komt te liggen, dat is al te veel en te vaak gebeurd, vindt die partij.
Kan ik nog meer gaan betalen voor zorg waar ik nooit gebruik van maak. Ik vind 1750 euro per jaar al wel voldoende solidariteit van mijn kant.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Trek de portemonnee maar beste mensen!
Wel mooi gedaan.quote:
Dat zijn twee ritjes met de ambu.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kan ik nog meer gaan betalen voor zorg waar ik nooit gebruik van maak. Ik vind 1750 euro per jaar al wel voldoende solidariteit van mijn kant.
Als ze slim zijn gaan ze wel eerlijk delen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Trek de portemonnee maar beste mensen!
Denk eerder dat NSC een ongeleid projectiel kan zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel deze formerende partijen af lijken te stevenen op een akkoord betwijfel ik nog steeds of het daadwerkelijk zo ver komt. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat met name NSC weinig trek heeft in deze samenwerking. Sterker, ik denk zelfs dat Wilders zich het liefste weer nestelt in zijn vertrouwde oppositierol.
Maar goed, we gaan zien waar ze mee komen. Zelfs als het tot een regeerakkoord komt, lijkt deze coalitie mij geen lang leven beschoren. Je zit als kabinet opgescheept met ongeleide projectielen zoals Wilders en Van der Plas, waardoor je om de haverklap brandjes mag gaan blussen.
Ook ben ik heel benieuwd wat voor figuren bereid zijn gevonden om namens dit kwartet plaats te nemen in Vak K.
Vroegâh reden ze in Amsterdam nog met 1-op-3 dieselslurpende Chevy's, dat was wel klassiek ja.quote:
NSC moet zelf ook helemaal niet deel willen nemen aan een kabinet. De Kamerfractie is haar eigen dynamiek in principe nog aan het ontdekken. En hoe reageren de fractie en de algemene ledenvergadering op onverwachte ontwikkelen waar een kabinet onvermijdelijk mee te maken krijgt? Omtzigt kenmerkt zich door zijn besluiteloosheid. Als een van de vele CDA-poppetjes in de TK is dat niet zo'n probleem. Maar hij is nu leider van een van de vier steunpilaren van het nieuwe kabinet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk eerder dat NSC een ongeleid projectiel kan zijn.
Bij mij krijgen ze het voordeel van de twijfel.
Maar ik ben het met je eens. Het is niet 100% stabiel. Had liever geen NSC gehad.
Het eigen risicio afschaffen is ook niet per se links (ondanks dat dat vaak wordt geroepen), want het geld moet ergens vandaan komen, en het komt niet per se bij de armsten terecht. Als de VVD het geld voor het eigen risico ophaalt door te korten op de onderkant van de samenleving, is het gewoon een rechtse maatregel.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kan ik nog meer gaan betalen voor zorg waar ik nooit gebruik van maak. Ik vind 1750 euro per jaar al wel voldoende solidariteit van mijn kant.
Het slaat erop dat het kleine stukje tegensolidariteit (wat het eigen risico eigenlijk is, ik krijg een beetje korting omdat ik een jaar niet/nauwelijks gebruik heb gemaakt van mijn zorgverzekering) niet weg hoeft van mij.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Vroegâh reden ze in Amsterdam nog met 1-op-3 dieselslurpende Chevy's, dat was wel klassiek ja.
Maar goed, meer om aan te geven dat de kosten die we nu betalen een schijntje zijn ten opzichte van de werkelijke kosten (en het argument "ik maak er toch geen gebruik van" al helemaal als een tang op een varken slaat, 1 blindedarmontsteking verder en je hebt jaren premie eruit).
Oh ja, dat ben ik met je eens hoor. Het is verschrikkelijke symboolpolitiek en micromanagen, maar goed - het is een heel tastbaar iets, iets dat mensen meteen in hun portemonnee merken, iets dat de gunfactor heeft bij velen en iets dat nog enigszins te financieren is, dus als Wilders ergens iets kan binnenhalen is het daar. Ik gok overigens dat het - we leven immers in Nederland compromisland - door de helft gaat of iets.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het slaat erop dat het kleine stukje tegensolidariteit (wat het eigen risico eigenlijk is, ik krijg een beetje korting omdat ik een jaar niet/nauwelijks gebruik heb gemaakt van mijn zorgverzekering) niet weg hoeft van mij.
Inderdaad, een eigen risico van 400 euro, maar dan wel maximaal 100 euro per behandeling, zou ik meer voor zijn dan het huidige systeem. Het huidige kabinet heeft ook zoiets voorgesteld, geen idee of dat nog door gaat.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het eigen risicio afschaffen is ook niet per se links (ondanks dat dat vaak wordt geroepen), want het geld moet ergens vandaan komen, en het komt niet per se bij de armsten terecht. Als de VVD het geld voor het eigen risico ophaalt door te korten op de onderkant van de samenleving, is het gewoon een rechtse maatregel.
Ik ben sowieso geen voorstander van afschaffing. Ondoelmatig strooien met geld. Ik zie er wel wat in om het misschien anders te structureren, bijvoorbeeld een maximum bedrag per jaar maar ook per 'actie'.
Al is het dan weer wel opmerkelijk dat juist dezelfde PVV van Wilders onlangs nog tegen het afschaffen van het eigen risico heeft gestemd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ja, dat ben ik met je eens hoor. Het is verschrikkelijke symboolpolitiek en micromanagen, maar goed - het is een heel tastbaar iets, iets dat mensen meteen in hun portemonnee merken, iets dat de gunfactor heeft bij velen en iets dat nog enigszins te financieren is, dus als Wilders ergens iets kan binnenhalen is het daar. Ik gok overigens dat het - we leven immers in Nederland compromisland - door de helft gaat of iets.
Ze wilden dualisme, kunnen ze het krijgen ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Al is het dan weer wel opmerkelijk dat juist dezelfde PVV van Wilders onlangs nog tegen het afschaffen van het eigen risico heeft gestemd.
quote:Petitie van schrijvers vraagt kabinet om stappen tegen Israël voor aanval op Rafah
Honderden Nederlandse schrijvers, journalisten en academici vragen het kabinet stappen te zetten tegen Israël, nu het leger van dat land de stad Rafah in Gaza aanvalt. Premier Rutte noemde dat in maart "een gamechanger en een humanitaire ramp" en zei dat het kabinet zich in dat geval zou gaan beraden op stappen. "Het is van groot belang dat de premier zich aan zijn eigen woord houdt en sancties tegen Israël op tafel legt, zeggen de ondertekenaars van de De schrijverspetitie voor staakt-het-vuren Gaza.
De petitie is door honderden mensen ondertekend, onder wie BN'ers als Claudia de Breij, schrijver Abdelkader Benali, actrice Anna Drijver, schrijver en Librisprijswinnaar Rob van Essen en cabaretier Tim Fransen.
"Als schrijvers en journalisten zijn ook wij diep geraakt en we spreken ons uit tegen de aanslagen van Hamas van 7 oktober 2023", stelt de petitie. "Tegelijkertijd spreken wij ons, als Nederlandse burgers, uit tegen het uitblijven van de nadrukkelijke erkenning door de Nederlandse regering van de 35.000 Palestijnse burgers die sinds 7 oktober door Israël zijn gedood, waaronder meer dan 14.500 kinderen, daarnaast zijn er duizenden vermisten."
De ondertekenaars roepen het kabinet op om zich luid en duidelijk tegen het Israëlische geweld uit te spreken.
De premier moet iemand zijn die zich niet teveel aantrekt van Wilders, want anders houdt hij of zij het niet lang vol. En het helpt misschien om deze opmerking van Wilders te onthouden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel deze formerende partijen af lijken te stevenen op een akkoord betwijfel ik nog steeds of het daadwerkelijk zo ver komt. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat met name NSC weinig trek heeft in deze samenwerking. Sterker, ik denk zelfs dat Wilders zich het liefste weer nestelt in zijn vertrouwde oppositierol.
Maar goed, we gaan zien waar ze mee komen. Zelfs als het tot een regeerakkoord komt, lijkt deze coalitie mij geen lang leven beschoren. Je zit als kabinet opgescheept met ongeleide projectielen zoals Wilders en Van der Plas, waardoor je om de haverklap brandjes mag gaan blussen.
Ook ben ik heel benieuwd wat voor figuren bereid zijn gevonden om namens dit kwartet plaats te nemen in Vak K.
https://www.nu.nl/tweede-(...)r-en-maneschijn.htmlquote:"Ik geloof in het conflictmodel. Ik maak geen ruzie om het ruziemaken. Maar ik geloof dat als je iets op scherp zet, daar ook iets uit kan komen. Dat gebeurt niet wanneer je allemaal hetzelfde roept."
Ik zou de tientallen moties van wantrouwen van zijn kant niet perse "iets op scherp zetten" willen noemen. En de vele persoonlijke aanvallen "tassendrager van Rutte" oa ook niet iets wat bij conflictmodel hoort.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De premier moet iemand zijn die zich niet teveel aantrekt van Wilders, want anders houdt hij of zij het niet lang vol. En het helpt misschien om deze opmerking van Wilders te onthouden.
[..]
https://www.nu.nl/tweede-(...)r-en-maneschijn.html
Haha! Agema die een nepaccount repostquote:
Wel jammer dat ze nog steeds de verkeerde -door Hamas zelf ondertussen naar beneden bijgestelde- cijfers noemen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het moet van heel ver komen (lees: de media doet het zelf niet) maar dan is er toch een oproep om zich uit te spreken over Israelische inval in Rafah. Benieuwd of Rutte daar uberhaupt op gaat reageren.
[..]
Wel jammer dat je hier twee verschillende tellingen door elkaar komt halen. Beetje slordig.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze nog steeds de verkeerde -door Hamas zelf ondertussen naar beneden bijgestelde- cijfers noemen.
Beetje slordig.
Van wat?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:38 schreef nostra het volgende:
[..]
18 op 19 mei zou een fraaiere daarvoor zijn, op het 25-jarig jublieum van.
Ah, thanks!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
De beroemde nacht:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nacht_van_Wiegel
Ja, tenzij het misluktquote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:03 schreef Starhopper het volgende:
Maar morgen dus de laatste dag van de formatie?
Spannond!quote:
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
De Volkskrant meldde dit gisteren ook al. Hoe kun je nou stellen dat een akkoord dichtbij is als je nog niet eens hebt gesproken over de financiën? Alles staat of valt met harde afspraken over het kostenplaatje.
Strategie. Alles in kannen en kruiken maken. Dat laten lekken zodat een Omtzigt en in mindere mate een Yezilgoz niet meer kan weglopen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
De Volkskrant meldde dit gisteren ook al. Hoe kun je nou stellen dat een akkoord dichtbij is als je nog niet eens hebt gesproken over de financiën? Alles staat of valt met harde afspraken over het kostenplaatje.
Een programakkoord doet misschien niet aan kostenplaatjes?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ditmaal waren die deeltafels er niet of heel beperkt las ik. Alleen Omtzigt heeft zijn fractie uitgebreid meegenomen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er zijn allemaal deeltafels bij dit soort onderhandelingen dus de relevantie fractiemensen hebben de afspraken op hun Portefeuille danwel zelf gemaakt ofwel kennen de inhoud er al van.
Niet zo flauw, ook daar zijn “hoofdlijnen” een prima escape. Alle vier de partijen snakken onderhand naar gratis bier.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Deze had ik nog niet gezien. Vraag me dan af waar ze dan wel akkoord over hebben bereikt. De plannen zelf zonder het te laten doorrekenen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Sowieso apart dat de informateurs beide zeggen vanaf 16 mei niet meer beschikbaar te zijn als ze wellicht nog wat puntjes op i moeten zetten. Of hebben ze dit allang zien aankomen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:28 schreef VoMy het volgende:
Ik vind het sowieso maar raar dat ze nu een soort deadline hebben op 15 mei om 'eruit te komen'. Stel nou dat het niet lukt om overeenstemming te bereiken, wat dan? Dan kunnen de informateurs toch gewoon adviseren om verder te gaan met wat er al wel is en nog even twee weken wat door te onderhandelen?
Of gaan ze zeggen: Nou, we waren eruit op alle fronten behalve 2. Dus we blazen het hele gebeuren maar af!
Lijkt me heel apart.
Oh het kan prima door hoor. Maar dan wel zonder de huidige twee informateurs, die waren daar vrij duidelijk over.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:28 schreef VoMy het volgende:
Ik vind het sowieso maar raar dat ze nu een soort deadline hebben op 15 mei om 'eruit te komen'. Stel nou dat het niet lukt om overeenstemming te bereiken, wat dan? Dan kunnen de informateurs toch gewoon adviseren om verder te gaan met wat er al wel is en nog even twee weken wat door te onderhandelen?
Of gaan ze zeggen: Nou, we waren eruit op alle fronten behalve 2. Dus we blazen het hele gebeuren maar af!
Lijkt me heel apart.
PM. Opgelost.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet zo flauw, ook daar zijn “hoofdlijnen” een prima escape. Alle vier de partijen snakken onderhand naar gratis bier.
Een deadline is wel zeer effectief, anders blijf je onderhandelingen oneindig rekken. Zie ook met de brexit, daar was het het meest duidelijk. De deals kwamen er altijd in de laatste 2 dagen. In de EU werkt dit ook: praten ze maanden over een onderwerp, maar voor een deal gaan ze altijd de nacht voor de deadline nog door. Is ook goed voor de beeldvorming "we hebben echt het maximum er uit gehaald".quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:28 schreef VoMy het volgende:
Lijkt me heel apart.
Parool:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het moet van heel ver komen (lees: de media doet het zelf niet) maar dan is er toch een oproep om zich uit te spreken over Israelische inval in Rafah. Benieuwd of Rutte daar uberhaupt op gaat reageren.
[..]
19 maart stoere praat van Rutte dat ze iets gaan doen tegen Israelische terreurquote:Claudia de Breij, David Van Reybrouck en ruim 450 andere journalisten, schrijvers en academici roepen Nederlandse regering op: ‘Zet je in voor staakt-het-vuren in Rafah’
quote:Rutte: als Israël Rafah binnenvalt is dat een 'gamechanger' voor het kabinet
Als Israël Rafah binnenvalt zal dat "een gamechanger en een humanitaire ramp zijn". Demissionair premier Rutte heeft dat gezegd in de Tweede Kamer. "Dan komen we als kabinet bij elkaar om ons te beraden. Dat is een politiek moment dat gevolgen zal hebben."
Ja, dat zal inderdaad meespelen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Strategie. Alles in kannen en kruiken maken. Dat laten lekken zodat een Omtzigt en in mindere mate een Yezilgoz niet meer kan weglopen.
Wat moet de media volgens jou doen dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vragen stellen misschien? Je weet toch als journalist dat kabinet deze standpunt heeft ingenomen en uitgesproken. Dan zie je dat Israel Rafah binnenvalt. Dan is eerste wat je doet als journalist toch een vraag stellen aan het kabinet wat hun standpunt nu is en hoe ze hiernaar kijken?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat moet de media volgens jou doen dan?
Oh dus het is een samenzwering. Ahaquote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vragen stellen misschien? Je weet toch als journalist dat kabinet deze standpunt heeft ingenomen en uitgesproken. Dan zie je dat Israel Rafah binnenvalt. Dan is eerste wat je doet als journalist toch een vraag stellen aan het kabinet wat hun standpunt nu is en hoe ze hiernaar kijken?
Het lijkt wel alsof de media die vraag überhaupt niet durft te stellen. Het is de taak van de media om kritisch te zijn.
Het gaat om een tweet...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:06 schreef VoMy het volgende:
"Persvrijheid is een groot goed. Journalisten moeten vrij hun werk kunnen doen en alle vragen kunnen stellen die zij willen. Ik zal daar altijd voor opkomen", laat staatssecretaris Fleur Gräper (Cultuur en Media) weten in reactie op een tweet van haar collega Dilan Yeşilgöz (Justitie en Veiligheid).
Umm, dit kan toch niet? Iemand moet nu toch gewoon het kabinet verlaten? En dan denk ik Fleur Graper of zelfs heel D66, want Yesilgoz gaat niet van de een op de andere dag stoppen met mokerdomme dingen roepen. Maar je kunt toch niet als Staatssecretaris van C&M publiekelijk journalisten moeten verdedigen tegen je eigen minister van J&V? Of wel? En dan maar doen alsof er niets aan de hand is...
Twitter/X: dé plaats om een heksenjacht te ontketenen.quote:
Denk dat de hoofdredacteuren dat niet fijn zullen vindenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vragen stellen misschien? Je weet toch als journalist dat kabinet deze standpunt heeft ingenomen en uitgesproken. Dan zie je dat Israel Rafah binnenvalt. Dan is eerste wat je doet als journalist toch een vraag stellen aan het kabinet wat hun standpunt nu is en hoe ze hiernaar kijken?
Het lijkt wel alsof de media die vraag überhaupt niet durft te stellen. Het is de taak van de media om kritisch te zijn.
Op geen enkele manier, het was een reactie op een tweet van iemand anders. Zo'n tweet ziet niemand behalve als de media er over berichten. Dat de media twitter belangrijk vinden hoeven wij dat nog niet te doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
een tweet is hetzelfde als een quote voor een camera natuurlijk.
Nog een reden om het totaal niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:21 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Twitter/X: dé plaats om een heksenjacht te ontketenen.
kom op.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op geen enkele manier, het was een reactie op een tweet van iemand anders. Zo'n tweet ziet niemand behalve als de media er over berichten. Dat de media twitter belangrijk vinden hoeven wij dat nog niet te doen.
De inhoud van de tweet is verder ook niet zo gek, maar omdat Hoffman wordt gezien als 'journalist' heeft hij ineens alle kaarten in handen.
Dat zeg ik nergens. Ik constateer enkel dat ik deze vragen niet voorbij zie komen.quote:
Er wordt inderdaad veel over bericht, maar echt heel veel goede analyses of kritische journalistiek heb ik niet zoveel gezien eigenlijk. Zowel over Israel als over Palestina als over Hamas.quote:Verder doet de media niet anders dan kritisch zijn. Hoewel het de meeste Nederlanders totaal niet interesseert domineert het nieuws over die domme oorlog alle media.
Zo werkt het nietquote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nog een reden om het totaal niet serieus te nemen.
Dat zeg ik helemaal niet. Het gaat om het gewicht dat gegeven wordt aan die uiting, alleen maar omdat ze iets op twitter zegt tegen iemand die 'journalist' pleegt te zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
kom op.
een tweet rechstreeks van de minister is gewoon een uiting van een minister.
Volgens jou kan een minister van alles tweeten en als ze daarop wordt aangesproken zeggen "het is een tweet, die hoeven wet niet serieus te nemen".
Nonsens.
Dan let je niet goed op, elke move die Israël maakt wordt breed uitgemeten, met alle kritiek. Dus ook die beslissing wel/niet een of andere stad in te gaan. Zal best interessant en belangrijk zijn voor mensen die die oorlog volgen maar een 'liveblog' slaat echt nergens op.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad veel over bericht, maar echt heel veel goede analyses of kritische journalistiek heb ik niet zoveel gezien eigenlijk. Zowel over Israel als over Palestina als over Hamas.
Twitter is onderhand gewoon een belangrijk communicatiemiddel en dat gaat alleen maar meer worden in deze samenstelling. Daar mag en moet je politici dus ook gewoon op aanspreken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zo werkt het nietYesilgoz plaatst bij haar volle verstand (dat is niet veel maar toch) een bericht op Twitter en daarmee is het 100% serieus namens haar. En zij is nou eenmaal minister van J&V.
Nee hoor, dat is het niet. Het bereik van twitter is heel erg slecht onder de bevolking. Bovendien zijn er zelfs ministers die met een hoop ophef hun account verwijderenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Twitter is onderhand gewoon een belangrijk communicatiemiddel
het boeit geen ene reet of het wel of geen goed bereik heeft. Een uiting van een minister, is een uiting van een minister. Of dat nou op CNN, twitter, of in de Katwijkse courrant is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het niet. Het bereik van twitter is heel erg slecht onder de bevolking. Bovendien zijn er zelfs ministers die met een hoop ophef hun account verwijderen
Kun je niet lezen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar goed als je standpunt is dat een minister op twitter van alles kan roepen zonder daar verantwoording te hoeven afleggen, dan snap je niet hoe onze democratie werkt en is een verder gesprek ook zinloos.
quote:Dat zeg ik helemaal niet. Het gaat om het gewicht dat gegeven wordt aan die uiting, alleen maar omdat ze iets op twitter zegt tegen iemand die 'journalist' pleegt te zijn.
Het kabinet neemt dat verdrag niet aan. Daar is nog een uitgebreide procedure voor nodig. Gemier om niks weer.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:24 schreef KingRoland het volgende:
hopelijk snel een kabinet
dit demissionaire kabinet neemt gewoon verdragen aan zonder meerderheid van de kamer wtf danbananenrepubliek
Ter verduidelijking:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:24 schreef KingRoland het volgende:
hopelijk snel een kabinet
dit demissionaire kabinet neemt gewoon verdragen aan zonder meerderheid van de kamer wtf danbananenrepubliek
quote:Laatste woord
Na het akkoord duurt het nog enkele maanden voor het verdrag definitief af is. Er moet eerst een 'juridische en taalkundige' controle plaatsvinden, meldt Dijkstra.
Verder wijst ze erop dat de Tweede Kamer zich geen zorgen hoeft te maken, want het parlement heeft altijd het laatste woord als het gaat om grote verdragen. Nadat de minister haar handtekening heeft gezet onder het verdrag, volgt, voor de ratificatie, nog een uitgebreide parlementaire behandeling.
Ok, dan is het voor politici geen belangrijk communicatiemiddel. Als jij dat liever wilt gelovenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het niet. Het bereik van twitter is heel erg slecht onder de bevolking. Bovendien zijn er zelfs ministers die met een hoop ophef hun account verwijderen
Verplichte vaccinatie van alle kippenboeren en wappies. Daarom zijn ze ook zo boos.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat staat er eigenlijk in dat verdrag?
Met geloven heeft het niets te maken, wat ik zeg klopt gewoon. Het bereik van twitter is absoluut belabberd onder de bevolking. Of wil je dat tegenspreken?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok, dan is het voor politici geen belangrijk communicatiemiddel. Als jij dat liever wilt geloven.
Keijzer stelde letterlijk dat het er weliswaar niet in staat maar het ZOU er in kunnen staan. De PVV is tegen omdat er dan mischien geld naar het buitenland gaat.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Verplichte vaccinatie van alle kippenboeren en wappies. Daarom zijn ze ook zo boos.
Maar wat staat er wel in dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Keijzer stelde letterlijk dat het er weliswaar niet in staat maar het ZOU er in kunnen staan. De PVV is tegen omdat er dan mischien geld naar het buitenland gaat.
Dat moet dan een regering gaan vormen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |