Ah, thanks!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
De beroemde nacht:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nacht_van_Wiegel
Ja, tenzij het misluktquote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:03 schreef Starhopper het volgende:
Maar morgen dus de laatste dag van de formatie?
Spannond!quote:
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
De Volkskrant meldde dit gisteren ook al. Hoe kun je nou stellen dat een akkoord dichtbij is als je nog niet eens hebt gesproken over de financiën? Alles staat of valt met harde afspraken over het kostenplaatje.
Strategie. Alles in kannen en kruiken maken. Dat laten lekken zodat een Omtzigt en in mindere mate een Yezilgoz niet meer kan weglopen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
De Volkskrant meldde dit gisteren ook al. Hoe kun je nou stellen dat een akkoord dichtbij is als je nog niet eens hebt gesproken over de financiën? Alles staat of valt met harde afspraken over het kostenplaatje.
Een programakkoord doet misschien niet aan kostenplaatjes?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ditmaal waren die deeltafels er niet of heel beperkt las ik. Alleen Omtzigt heeft zijn fractie uitgebreid meegenomen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er zijn allemaal deeltafels bij dit soort onderhandelingen dus de relevantie fractiemensen hebben de afspraken op hun Portefeuille danwel zelf gemaakt ofwel kennen de inhoud er al van.
Niet zo flauw, ook daar zijn “hoofdlijnen” een prima escape. Alle vier de partijen snakken onderhand naar gratis bier.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Deze had ik nog niet gezien. Vraag me dan af waar ze dan wel akkoord over hebben bereikt. De plannen zelf zonder het te laten doorrekenen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Sowieso apart dat de informateurs beide zeggen vanaf 16 mei niet meer beschikbaar te zijn als ze wellicht nog wat puntjes op i moeten zetten. Of hebben ze dit allang zien aankomen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:28 schreef VoMy het volgende:
Ik vind het sowieso maar raar dat ze nu een soort deadline hebben op 15 mei om 'eruit te komen'. Stel nou dat het niet lukt om overeenstemming te bereiken, wat dan? Dan kunnen de informateurs toch gewoon adviseren om verder te gaan met wat er al wel is en nog even twee weken wat door te onderhandelen?
Of gaan ze zeggen: Nou, we waren eruit op alle fronten behalve 2. Dus we blazen het hele gebeuren maar af!
Lijkt me heel apart.
Oh het kan prima door hoor. Maar dan wel zonder de huidige twee informateurs, die waren daar vrij duidelijk over.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:28 schreef VoMy het volgende:
Ik vind het sowieso maar raar dat ze nu een soort deadline hebben op 15 mei om 'eruit te komen'. Stel nou dat het niet lukt om overeenstemming te bereiken, wat dan? Dan kunnen de informateurs toch gewoon adviseren om verder te gaan met wat er al wel is en nog even twee weken wat door te onderhandelen?
Of gaan ze zeggen: Nou, we waren eruit op alle fronten behalve 2. Dus we blazen het hele gebeuren maar af!
Lijkt me heel apart.
PM. Opgelost.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet zo flauw, ook daar zijn “hoofdlijnen” een prima escape. Alle vier de partijen snakken onderhand naar gratis bier.
Een deadline is wel zeer effectief, anders blijf je onderhandelingen oneindig rekken. Zie ook met de brexit, daar was het het meest duidelijk. De deals kwamen er altijd in de laatste 2 dagen. In de EU werkt dit ook: praten ze maanden over een onderwerp, maar voor een deal gaan ze altijd de nacht voor de deadline nog door. Is ook goed voor de beeldvorming "we hebben echt het maximum er uit gehaald".quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:28 schreef VoMy het volgende:
Lijkt me heel apart.
Parool:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het moet van heel ver komen (lees: de media doet het zelf niet) maar dan is er toch een oproep om zich uit te spreken over Israelische inval in Rafah. Benieuwd of Rutte daar uberhaupt op gaat reageren.
[..]
19 maart stoere praat van Rutte dat ze iets gaan doen tegen Israelische terreurquote:Claudia de Breij, David Van Reybrouck en ruim 450 andere journalisten, schrijvers en academici roepen Nederlandse regering op: ‘Zet je in voor staakt-het-vuren in Rafah’
quote:Rutte: als Israël Rafah binnenvalt is dat een 'gamechanger' voor het kabinet
Als Israël Rafah binnenvalt zal dat "een gamechanger en een humanitaire ramp zijn". Demissionair premier Rutte heeft dat gezegd in de Tweede Kamer. "Dan komen we als kabinet bij elkaar om ons te beraden. Dat is een politiek moment dat gevolgen zal hebben."
Ja, dat zal inderdaad meespelen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Strategie. Alles in kannen en kruiken maken. Dat laten lekken zodat een Omtzigt en in mindere mate een Yezilgoz niet meer kan weglopen.
Wat moet de media volgens jou doen dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het moet van heel ver komen (lees: de media doet het zelf niet) maar dan is er toch een oproep om zich uit te spreken over Israelische inval in Rafah. Benieuwd of Rutte daar uberhaupt op gaat reageren.
[..]
Vragen stellen misschien? Je weet toch als journalist dat kabinet deze standpunt heeft ingenomen en uitgesproken. Dan zie je dat Israel Rafah binnenvalt. Dan is eerste wat je doet als journalist toch een vraag stellen aan het kabinet wat hun standpunt nu is en hoe ze hiernaar kijken?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat moet de media volgens jou doen dan?
Oh dus het is een samenzwering. Ahaquote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vragen stellen misschien? Je weet toch als journalist dat kabinet deze standpunt heeft ingenomen en uitgesproken. Dan zie je dat Israel Rafah binnenvalt. Dan is eerste wat je doet als journalist toch een vraag stellen aan het kabinet wat hun standpunt nu is en hoe ze hiernaar kijken?
Het lijkt wel alsof de media die vraag überhaupt niet durft te stellen. Het is de taak van de media om kritisch te zijn.
Het gaat om een tweet...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:06 schreef VoMy het volgende:
"Persvrijheid is een groot goed. Journalisten moeten vrij hun werk kunnen doen en alle vragen kunnen stellen die zij willen. Ik zal daar altijd voor opkomen", laat staatssecretaris Fleur Gräper (Cultuur en Media) weten in reactie op een tweet van haar collega Dilan Yeşilgöz (Justitie en Veiligheid).
Umm, dit kan toch niet? Iemand moet nu toch gewoon het kabinet verlaten? En dan denk ik Fleur Graper of zelfs heel D66, want Yesilgoz gaat niet van de een op de andere dag stoppen met mokerdomme dingen roepen. Maar je kunt toch niet als Staatssecretaris van C&M publiekelijk journalisten moeten verdedigen tegen je eigen minister van J&V? Of wel? En dan maar doen alsof er niets aan de hand is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |