Uitstekende naam.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:55 schreef Mani89 het volgende:
Wat denken jullie er van jongens, Jip. Goeie naam?
[ afbeelding ]
Smerig baardjequote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:55 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna net zo cute als jijquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:55 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Wel elke dag de OOTD plaatsenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:55 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
1. Ruslandquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:55 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Ach, Geert.
Ik dacht dat hij Nederland weer op 1 wilde zetten?
Het valt me nog mee dat de meeste Nederlandse reacties negatief zijn op die tweet. Het zijn vooral de buitenlandse trolls en bots die erg blij doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:01 schreef Pino112 het volgende:
Wanneer het nieuwe Bruin Rechtse kabinet voor het altijd genocide plegende Israël is.
Afgrond is bijna bereikt.
Jij hebt wel heel veel vertrouwen in het volkomen hersendode Nederlandse stemvee als je denkt er anders gestemd gaat worden na de onvermijdelijk totale teringzooi van Bruinrechts 1.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ergens moeten we ook wel Bruinrechts zijn gang laten gaan, om het Nederlandse volk te laten zien dat het een heilloze weg is. Met nieuwe verkiezingen denk ik dat er momenteel dan weinig zou veranderen (nou ja, een nog asocialer politiek klimaat), terwijl het politieke midden nog geen spoor van reflectie vertoont op kroonprins Bontenbal na. Hopelijk gaan middenpartijen zich werkelijk herschikken.
Je weet dat alle journalistiekstudenten in een omheind kamp worden gezet, hè?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ergens moeten we ook wel Bruinrechts zijn gang laten gaan, om het Nederlandse volk te laten zien dat het een heilloze weg is. Met nieuwe verkiezingen denk ik dat er momenteel dan weinig zou veranderen (nou ja, een nog asocialer politiek klimaat), terwijl het politieke midden nog geen spoor van reflectie vertoont op kroonprins Bontenbal na. Hopelijk gaan middenpartijen zich werkelijk herschikken.
De totale teringzooi van Bruinrechts 1 gaat gelukkig niet te vergelijken zijn met infantiele politieke systemen als in Hongarije, Polen of de Verenigde Staten. Misschien mis ik een trap van escalatie. Ik heb net zo weinig zin in Bruinrechts I, maar als het politieke midden niet van gedrag verandert krijg je juist een rinse and repeat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jij hebt wel heel veel vertrouwen in het volkomen hersendode Nederlandse stemvee als je denkt er anders gestemd gaat worden na de onvermijdelijk totale teringzooi van Bruinrechts 1.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:11 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je weet dat alle journalistiekstudenten in een omheind kamp worden gezet, hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben het met je eens. Laat Wilders het maar een keer doen, en verneuken. Hij zal ons vast niet in een oorlog storten en de rest is wel te repareren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Landverrader Geert en landverrader Lientje.quote:
Na Bruinrechts I komt Bruiner rechts I.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jij hebt wel heel veel vertrouwen in het volkomen hersendode Nederlandse stemvee als je denkt er anders gestemd gaat worden na de onvermijdelijk totale teringzooi van Bruinrechts 1.
Laten we eerst nóg verder naar beneden glijden van de glijbaan en dan kijken of we vanuit de diepere afgrond wél kunnen opkrabbelen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Laat Wilders het maar een keer doen, en verneuken. Hij zal ons vast niet in een oorlog storten en de rest is wel te repareren.
Misschien valt het nog een beetje mee, zoals bij Meloni.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:16 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De totale teringzooi van Bruinrechts 1 gaat gelukkig niet te vergelijken zijn met infantiele politieke systemen als in Hongarije, Polen of de Verenigde Staten. Misschien mis ik een trap van escalatie. Ik heb net zo weinig zin in Bruinrechts I, maar als het politieke midden niet van gedrag verandert krijg je juist een rinse and repeat.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:16 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De totale teringzooi van Bruinrechts 1 gaat gelukkig niet te vergelijken zijn met infantiele politieke systemen als in Hongarije, Polen of de Verenigde Staten. Misschien mis ik een trap van escalatie. Ik heb net zo weinig zin in Bruinrechts I, maar als het politieke midden niet van gedrag verandert krijg je juist een rinse and repeat.
Ik denk dat jullie gigantisch onderschatten hoe veel onherstelbare schade zelfs een paar maandjes Bruinrechts 1 kan aanrichten. Het lijntje met Hongarije, Polen of de VS is best dun, helemaal niet ondenkbaar dat je over een jaartje ook gewoon in dat rijtje staat als Nederland.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Laat Wilders het maar een keer doen, en verneuken. Hij zal ons vast niet in een oorlog storten en de rest is wel te repareren.
Verbetering is ook niet in zicht of een gegeven bij nieuwe verkiezingen na Bruin rechts I.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:21 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat jullie gigantisch onderschatten hoe veel onherstelbare schade zelfs een paar maandjes Bruinrechts 1 kan aanrichten. Het lijntje met Hongarije, Polen of de VS is best dun, helemaal niet ondenkbaar dat je over een jaartje ook gewoon in dat rijtje staat als Nederland.
Hoezo is het lijntje met Hongarije, Polen en de VS dun?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:21 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat jullie gigantisch onderschatten hoe veel onherstelbare schade zelfs een paar maandjes Bruinrechts 1 kan aanrichten. Het lijntje met Hongarije, Polen of de VS is best dun, helemaal niet ondenkbaar dat je over een jaartje ook gewoon in dat rijtje staat als Nederland.
Omdat je op zich best de volledige rechtstaat kan slopen binnen een paar maandjes. Zo stevig is de fundatie echt niet in dit land.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:23 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Hoezo is het lijntje met Hongarije, Polen en de VS dun?
Ja, dat wordt gezegd, maar is dat wel zo?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Misschien valt het nog een beetje mee, zoals bij Meloni.
De RAI is al in staking omdat de persvrijheid kapot gaan. Zie dat hier ook wel gebeuren, met als eerste actie natuurlijk het wagsaneren van de publieke omroep.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Misschien valt het nog een beetje mee, zoals bij Meloni.
Ik denk dat mensen ook onderschatten hoeveel schade er de afgelopen jaren al is aangericht. Alsof we op 0 beginnen en het vanaf nu misgaat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:21 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
Het feit dat over Meloni wordt gezegd dat het allemaal wel mee valt is wel een perfect voorbeeldje van hoe erg het Overton-window naar rechts is geschoven de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dat wordt gezegd, maar is dat wel zo?
https://nos.nl/artikel/25(...)italie-over-te-nemen
Alleen al dit soort shit.Eng, eng, eng.
In Hongarije en Polen hebben politieke minderheden in het parlement een meerderheid kunnen fixen. Onder andere dankzij vage kiesdistricten. Gelukkig hebben wij dat systeem niet. En derdewereldland Verenigde Staten is een tweepartijenstelsel plus bestaande uit kunstmatigheid waardoor je met minder stemmen alsnog de grootste kan worden en het altijd 'wij tegen zij' is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Omdat je op zich best de volledige rechtstaat kan slopen binnen een paar maandjes. Zo stevig is de fundatie echt niet in dit land.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]Lekker bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wind extinguishes a candle and energizes fire
Maar die schade is ook door het politieke midden aangericht. Daardoor bestaat er nu iets als 'centrum-rechts' en 'extreemrechts'. Mijn scepsis is dat een nieuwe leegte van een middenkabinet ook een patstelling op zou leveren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen ook onderschatten hoeveel schade er de afgelopen jaren al is aangericht. Alsof we op 0 beginnen en het vanaf nu misgaat.
Allemaal leuk en aardig, maar dat is toch niet zo relevant aangezien (extreem)rechts in Nederland een politieke meerderheid heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:27 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
In Hongarije en Polen hebben politieke minderheden in het parlement een meerderheid kunnen fixen. Onder andere dankzij vage kiesdistricten. Gelukkig hebben wij dat systeem niet. En derdewereldland Verenigde Staten is een tweepartijenstelsel plus bestaande uit kunstmatigheid waardoor je met minder stemmen alsnog de grootste kan worden en het altijd 'wij tegen zij' is.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook wel een goed voorbeeld ja. Woke zou zogenaamd altijd vooraan staan om ieder een met een afwijkende mening te cancellen, maar toen Antonio Scurati op de RAI een voordracht zou houden over het fascisme ging dat plotseling niet door 'omdat hij een te hoge gage vroeg', uh uh.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De RAI is al in staking omdat de persvrijheid kapot gaan. Zie dat hier ook wel gebeuren, met als eerste actie natuurlijk het wagsaneren van de publieke omroep.
En in de Eerste Kamer?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat is toch niet zo relevant aangezien (extreem)rechts in Nederland een politieke meerderheid heeft.
Beetje hetzelfde verhaal als Geert Milders.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:34 schreef Szura het volgende:
Als je zegt dat het met Meloni wel meevalt heb je al een krat bier in je mik, sorry hoor
Wat niet is, kan(gaat) nog komen.quote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:38 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat niet is, kan(gaat) nog komen.
En Bruinrechts is sowieso niet echt fan van de rechtstaat, dus ik zie ze er ook wel voor aan doodleuk de Eerste Kamer te negeren en lekker hun gang te gaan. Alle regeltjes en (wettelijke) kaders zullen overboord gesmeten worden.
Mijn nederige excuses, heb het direct aangepast want ik wil de baas hier uiteraard wel tevreden houden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[modbreak]HET IS RECHTSSTAAT[/modbreak]
De Eerste Kamer is best activistisch geworden de laatste jaren, en zonder goedgekeurde wetten via de Eerste Kamer kan je als kabinet weinig bewerkstelligen. Gelukkig is er nog een rechter, die ook al talloze malen de besluiteloosheid van het politieke midden heeft moeten corrigeren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:38 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat niet is, kan(gaat) nog komen.
En Bruinrechts is sowieso niet echt fan van de rechtstaat, dus ik zie ze er ook wel voor aan doodleuk de Eerste Kamer te negeren en lekker hun gang te gaan. Alle regeltjes en (wettelijke) kaders zullen overboord gesmeten worden.
Die systemen worden hier in sneltreinvaart ontmanteld als ze aan de macht komen, te beginnen met de rechtsspraak. Polen laat zien hoe rap dit kan gaan en hoe gevaarlijk en schadelijk dit is en hoe lastig te herstellen. How Nations Fail beschrijft ook in groot detail dat het gebrek aan (vertrouwen in) overheidsinstellingen de reden is dat landen falen en 25 jaar lang erosie van overheidsinstellingen (VVDED) zorgt ervoor dat er geen stevig fundament meer is dat Bruinrechts I overleeft, maar een gammele Vinexwoning met betonrot die eerder tot Bruiner Rechts etc. gaat leiden zoals @VoMy ook al aangeeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:16 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:42 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Mijn nederige excuses, heb het direct aangepast want ik wil de baas hier uiteraard wel tevreden houden.
Wat ben je toch ook een naïeve kloot. Net als al die blinden die wolf in schaapskleren Omzicht als de verlosser zagen. We horen het wel weer als je op je schreden bent teruggekeerd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:44 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De Eerste Kamer is best activistisch geworden de laatste jaren, en zonder goedgekeurde wetten via de Eerste Kamer kan je als kabinet weinig bewerkstelligen. Gelukkig is er nog een rechter, die ook al talloze malen de besluiteloosheid van het politieke midden heeft moeten corrigeren.
Ik wil liever ook geen Bruinrechts, maar met het huidige politieke midden wordt polarisatie en haat niet minder als ze zelf geen richting geven en alles afschuiven op experts of andere adviescolleges. Dat is waar ik me zorgen over maak. Of de eindeloze mediawerkelijkheid in politiek Den Haag. Er is een hele gedragscultuur in het politieke spectrum die we als samenleving zijn gaan dulden en het betonrot van onze samenleving dreigt te worden.
Over Vinexwoningen gesproken: daar stond vorige week nog een artikel over in de altijd fantastische Groene. Blijkbaar stemt men in de Vinexwijken massaal op de PVV.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Die systemen worden hier in sneltrein vaart ontmanteld als ze aan de macht komen, te beginnen met de rechtsspraak. Polen laat zien hoe rap dit kan gaan en hoe gevaarlijk en schadelijk dit is en hoe lastig te herstellen. How Nations Fail beschrijft ook in groot detail dat het gebrek aan (vertrouwen in) overheidsinstellingen de reden is dat landen falen en 25 jaar lang erosie van overheidsinstellingen (VVDED) zorgt ervoor dat er geen stevig fundament meer is dat Bruinrechts I overleeft, maar een gammele Vinexwoning met betonrot die eerder tot Bruiner Rechts etc. gaat leiden zoals @:VoMy ook al aangeeft.
Sowieso die take van: laat ze het maar proberen, de VVD probeert het al 25 jaar en is de reden dat we in deze puinhoop zitten. Maar dat mensen hierin trappen geeft aan hoe groot het probleem is, want ze herkennen een functionerend land en regering niet, dus de puinhopen die Bruinrechts I zal veroorzaken ook niet...
Demense leiden ons met 140 de afgrond in!
Doe en schrijf direct even een OP voor morgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:41 schreef Pistolero het volgende:
Ik ben trouwens wel sterk aan het overwegen om als een ware ramptoerist voor het eerst ooit naar het ESF te gaan kijken.
De gigantische steun onder jongeren voor de PVV/VVD is ook fascinerend. Vakkundig elk toekomstperspectief ontnomen door 25 jaar VVD beleid en dan vrolijk stemmen voor meer inkomensongelijkheid en belastingvoordelen voor vermogende bejaarden die al hun hele leven financiele meevallers hebben gehad...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Over Vinexwoningen gesproken: daar stond vorige week nog een artikel over in de altijd fantastische Groene. Blijkbaar stemt men in de Vinexwijken massaal op de PVV.
We zijn reddeloos verloren.
Social Media is vergif voor het brein.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:57 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De gigantische steun onder jongeren voor de PVV/VVD is ook fascinerend. Vakkundig elk toekomstperspectief ontnomen door 25 jaar VVD beleid en dan vrolijk stemmen voor meer inkomensongelijkheid en belastingvoordelen voor vermogende bejaarden die al hun hele leven financiele meevallers hebben gehad...
Stukje Tate.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:57 schreef DeeBee het volgende:
[..]
De gigantische steun onder jongeren voor de PVV/VVD is ook fascinerend. Vakkundig elk toekomstperspectief ontnomen door 25 jaar VVD beleid en dan vrolijk stemmen voor meer inkomensongelijkheid en belastingvoordelen voor vermogende bejaarden die al hun hele leven financiele meevallers hebben gehad...
Ik ken eigenlijk geen jongeren die VVD stemmen. Eerder D66, GL, PvdD of inderdaad de PVV.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:57 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben niet benaderd door @Slobeend, maar die heeft dus definitief geen tijd?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Doe en schrijf direct even een OP voor morgen.
Ik kan 10 minuten vrij maken voor iets heel basics, je mag het aanvullen morgenochtend als je daad zin in hebt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik ben niet benaderd door @:Slobeend, maar die heeft dus definitief geen tijd?
Eventueel wil ik morgenochtend dan nog wel wat in elkaar flansen als er echt niemand anders is.
Lijkt me prima, stuur maar door wat je hebt dan maak ik het af morgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:08 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik kan 10 minuten vrij maken voor iets heel basics, je mag het aanvullen morgenochtend als je daad zin in hebt.
Lekker stukkie wel inderdaad, maar eigenlijk komt het er dus op neer dat de middenklasse doodsbang is, ergens is het ook wel zielig. Al wil ik ook wel met Milan Kundera zeggen dat mensen verantwoordelijkheid hebben voor hun eigen onwetendheid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Over Vinexwoningen gesproken: daar stond vorige week nog een artikel over in de altijd fantastische Groene. Blijkbaar stemt men in de Vinexwijken massaal op de PVV.
We zijn reddeloos verloren.
Doodsbang voor Marokkanen, maar er nooit één ontmoet hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lekker stukkie wel inderdaad, maar eigenlijk komt het er dus op neer dat de middenklasse doodsbang is, ergens is het ook wel zielig. Al wil ik ook wel met Milan Kundera zeggen dat mensen verantwoordelijkheid hebben voor hun eigen onwetendheid.
Weet je wie ook heel goed propaganda kon maken? @AllesKaputtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:15 schreef VoMy het volgende:
Dit wordt echt een staaltje live audio-editing waar ze in Sovjet-Unie nog bang van zouden worden.
En voor het verlies van het beetje welvaart dat ze hebben opgebouwd. Maar er gaat een diepe onzekerheid schuil achter een stem op de vvd en rechts daarvan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:31 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Doodsbang voor Marokkanen, maar er nooit één ontmoet hebben.
"Scarlet Pimpernel"quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Weet je wie ook heel goed propaganda kon maken? @:AllesKaputt
Wie zal Geert als huisregisseur inhuren?
In Italië? Beetje kunnen genieten van het weer, de keuken, de historische stadjes, de goede koffie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:14 schreef hhh38 het volgende:
Ik kijk nu een paar dagen wielrennen en nu Eurovisie op de RAI en daar gooien ze er gewoon iedere 10 minuten een kort reclameblok in. Ook gewoon op 3km van de streep vandaag![]()
De NPO is een verademing in vergelijking.
Iets is beter dan niets wat dat betreft!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:14 schreef hhh38 het volgende:
Ik kijk nu een paar dagen wielrennen en nu Eurovisie op de RAI en daar gooien ze er gewoon iedere 10 minuten een kort reclameblok in. Ook gewoon op 3km van de streep vandaag![]()
De NPO is een verademing in vergelijking.
Je moet ook gewoon naar Salou gaan zodat je patat en frikadellen kan eten.quote:Op maandag 13 mei 2024 07:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Iets is beter dan niets wat dat betreft!
Ik was er van uit gegaan dat ik een enkele keer de KPN itv player aan zou kunnen gooien afgelopen week voor wat glimpen van Karsten en Jeroen maar die werkt dus niet buiten de eu.
De middenklasse wordt ook wel totaal uitgehold in een coalitie paars op dit moment, omdat er gekeken wordt naar bestaanszekerheid waarbij de vvd de bovenlaag niet te hard wil pakken “want die werken er zo hard voor”quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lekker stukkie wel inderdaad, maar eigenlijk komt het er dus op neer dat de middenklasse doodsbang is, ergens is het ook wel zielig. Al wil ik ook wel met Milan Kundera zeggen dat mensen verantwoordelijkheid hebben voor hun eigen onwetendheid.
Ik gooi een steen in de kikkerpoel: Erwin van de Looi.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:12 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ook Hansi Flick zal het niet worden. @:rellende_rotscholier
Dit vind ik een uitermate goed idee, als Heraclessupporter!quote:Op maandag 13 mei 2024 10:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik gooi een steen in de kikkerpoel: Erwin van de Looi.
Mja lastig inschatten, dit was de hele discussie na afloop van de verkiezingen: hebben mensen terechte zorgen of zijn ze gewoon racisten? Maar het stuk gaat specifiek over mensen die het goed hebben: ruim koophuis, een of meerdere auto's, etc. Wat Sander S. altijd Vinexië noemt.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De middenklasse wordt ook wel totaal uitgehold in een coalitie paars op dit moment, omdat er gekeken wordt naar bestaanszekerheid waarbij de vvd de bovenlaag niet te hard wil pakken “want die werken er zo hard voor”
Dus pak je alles boven de onderklasse evenredig, maar daarmee pak je de middenklasse het hardst van allemaal.
Enige probleem is dat de pvv die problemen niet gaat oplossen, maar ik snap de irritatie en frustratie zeker.
quote:Op maandag 13 mei 2024 18:20 schreef Szura het volgende:
Genot weer 5 miljard die het nieuwe kabinet niet kan uitgeven
https://nos.nl/artikel/25(...)-nog-5-miljard-extra
Goede methode, beetje je verhaal aandikken en je krijgt er tonnen bij of hoe werkt dit?quote:Ouders kunnen bij de stichting hun verhaal één keer doen en op basis van elementen uit het verhaal wordt een compensatie berekend. Is er bijvoorbeeld sprake van een scheiding in de tijd dat de stress door de toeslagenaffaire opliep, dan staat daar een standaardbedrag voor.
Ik mag toch hopen dat ie ontslagen wordt na de laatste wedstrijd. Echt chanant om zo dik te verliezen van zowel RKC als Excelsior. Dat is geen incident. Het is dat PSV en Feyenoord niet allebei gaan verliezen natuurlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik gooi een steen in de kikkerpoel: Erwin van de Looi.
Dit is toch letterlijk een soort omgekeerde toeslagenaffaire die zich voor onze ogen afspeelt?quote:Op maandag 13 mei 2024 18:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[..]
Goede methode, beetje je verhaal aandikken en je krijgt er tonnen bij of hoe werkt dit?
Daar zeg ik geen nee tegen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:48 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit is toch letterlijk een soort omgekeerde toeslagenaffaire die zich voor onze ogen afspeelt.
Van tevoren even wat uien snijden en een goed verhaal verzinnen en je krijgt zonder ook maar één fatsoenlijke check tonnen in je handen gedrukt.
Aangezien er al een trainer is ontslagen dit seizoen én Erwin een vriendje is van Hoogma senior, verwacht ik dat hij nog een jaartje mag blijven zitten, helaas.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ie ontslagen wordt na de laatste wedstrijd. Echt chanant om zo dik te verliezen van zowel RKC als Excelsior. Dat is geen incident. Het is dat PSV en Feyenoord niet allebei gaan verliezen natuurlijk.
De ouders die al gecompenseerd zijn gaan nu vast ook weer extra compensatie aanvragen genotquote:Op maandag 13 mei 2024 18:20 schreef Szura het volgende:
Genot weer 5 miljard die het nieuwe kabinet niet kan uitgeven
https://nos.nl/artikel/25(...)-nog-5-miljard-extra
Dan hebben we straks dus een toeslagenaffairecompensatieaffaire.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De ouders die al gecompenseerd zijn gaan nu vast ook weer extra compensatie aanvragen genot
Dat leest als satirequote:Op maandag 13 mei 2024 18:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[..]
Goede methode, beetje je verhaal aandikken en je krijgt er tonnen bij of hoe werkt dit?
Dat gaat dus geen enkel probleem zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:07 schreef Szura het volgende:
IJdeltuit Plasterk zou de perfecte premier zijn voor dit gare kabinet
Maar hoe kan Omzicht daarmee akkoord zijn na wat er in de vorige fase is gebeurd? Nou ja, alsof die wolf in schaapskleren nog maar enige geloofwaardigheid over had.
De basislijn, oftewel dat vod van Plasterk, blijkt weer eens niks waard. Dat verwacht je toch ook niet!quote:Op maandag 13 mei 2024 20:36 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Ach, het immer kwaadaardige monster Dilan Y.
We hebben de eu in de maand.quote:Op maandag 13 mei 2024 07:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Iets is beter dan niets wat dat betreft!
Ik was er van uit gegaan dat ik een enkele keer de KPN itv player aan zou kunnen gooien afgelopen week voor wat glimpen van Karsten en Jeroen maar die werkt dus niet buiten de eu.
De twist dat Tim Hofman ooit nog populair zou zijn zag ik echt niet aankomenquote:Op maandag 13 mei 2024 20:36 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Ach, het immer kwaadaardige monster Dilan Y.
Als je aan het eind naast promotie grijpt verlies je altijd in de nacompetitie, dat is een wetmatigheid.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ach Roda JC
Drie keer een streep door promotie in tien dagen.
'Wij zijn beter dan de concurrentie'quote:Op maandag 13 mei 2024 21:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je aan het eind naast promotie grijpt verlies je altijd in de nacompetitie, dat is een wetmatigheid.
Ik vind Plasterk eigenlijk wel sympathiek. In een parallel universum hadden mensen als hij en Jacques Monasch de PvdA een andere ideologische kant op kunnen sturen en hadden we nu een brede, sterke (economisch) linkse volkspartij gehad die met een kritische blik naar migratie en islamisering kan kijken. Zoals in Denemarken.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:07 schreef Szura het volgende:
IJdeltuit Plasterk zou de perfecte premier zijn voor dit gare kabinet
Maar hoe kan Omzicht daarmee akkoord zijn na wat er in de vorige fase is gebeurd? Nou ja, alsof die wolf in schaapskleren nog maar enige geloofwaardigheid over had.
Ard van Peppen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
'Wij zijn beter dan de concurrentie'
https://nos.nl/artikel/25(...)-dan-de-concurrentie
Lol.
Dat wilde ik net zeggen, toch wel de vitaliteitsmanager van de club! Heeft nu wel mooi wat werk te doen.quote:
Die zat laatst in het eindsignaal van Frank Heinen bij Studio Voetbal. Toen dacht ik al: het is nu echt tijd om die rubriek op te heffen, als ze zijn aanbeland bij Ardje van Peppen voor een eerbetoon.quote:
Dordrecht gaat promoverenquote:Op maandag 13 mei 2024 21:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je aan het eind naast promotie grijpt verlies je altijd in de nacompetitie, dat is een wetmatigheid.
Deze takequote:Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vind Plasterk eigenlijk wel sympathiek. In een parallel universum hadden mensen als hij en Jacques Monasch de PvdA een andere ideologische kant op kunnen sturen en hadden we nu een brede, sterke (economisch) linkse volkspartij gehad die met een kritische blik naar migratie en islamisering kan kijken. Zoals in Denemarken.
Wilders wordt altijd verketterd op links, maar men vergeet voor het gemak dan even waaróm hij zo populair is.
Straks Freek Heerkens, Bram van Polen, Jorrit Smeets.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Die zat laatst in het eindsignaal van Frank Heinen bij Studio Voetbal. Toen dacht ik al: het is nu echt tijd om die rubriek op te heffen, als ze zijn aanbeland bij Ardje van Peppen voor een eerbetoon.
Mark vd Maarrelquote:Op maandag 13 mei 2024 22:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Straks Freek Heerkens, Bram van Polen, Jorrit Smeets.
Dordrecht is tegenwoordig het tweede elftal van Feyenoord, even ter info.quote:
En dan excelsior nog. Of loopt daar niemand meer van Feyenoord rond?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dordrecht is tegenwoordig het tweede elftal van Feyenoord, even ter info.
Geloof dat ze twee spelers van Feyenoord hebben gehuurd, maar formeel zijn er geen banden meer.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:18 schreef franklop het volgende:
[..]
En dan excelsior nog. Of loopt daar niemand meer van Feyenoord rond?
Op zich wel mooi dat zo'n club als Dordt weer eens een mooi seizoen draait. Dat heb ik een paar andere clubs met weinig budget al heel lang niet zien doen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Geloof dat ze twee spelers van Feyenoord hebben gehuurd, maar formeel zijn er geen banden meer.
Ja, omdat ze dus dankzij Feyenoord meer budget hebben. En een betere scouting.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Op zich wel mooi dat zo'n club als Dordt weer eens een mooi seizoen draait. Dat heb ik een paar andere clubs met weinig budget al heel lang niet zien doen.
Morgen gaan ze eraan.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Op zich wel mooi dat zo'n club als Dordt weer eens een mooi seizoen draait. Dat heb ik een paar andere clubs met weinig budget al heel lang niet zien doen.
Sorry voor de open deur.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, omdat ze dus dankzij Feyenoord meer budget hebben. En een betere scouting.
De Superboeren gaan het doen!quote:
Oei. Halvezool Jacques aanhalen als oplossing voor de PvdA is apart. Maar wat is er breed aan een volkspartij die kinderen van migranten als minderwaardig ziet?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vind Plasterk eigenlijk wel sympathiek. In een parallel universum hadden mensen als hij en Jacques Monasch de PvdA een andere ideologische kant op kunnen sturen en hadden we nu een brede, sterke (economisch) linkse volkspartij gehad die met een kritische blik naar migratie en islamisering kan kijken. Zoals in Denemarken.
Jeetje, deze take kan echt niet hoor.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wilders wordt altijd verketterd op links, maar men vergeet voor het gemak dan even waaróm hij zo populair is.
Vermoedde al wel dat men hem hier in WLR controversieel zou vinden jaquote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:59 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jeetje, deze take kan echt niet hoor.
Maar Zoutkamp ligt helemaal niet aan de kust, wel een prima plekje voor een koffiepauze trouwens.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:45 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com(...)MXJxdTdiMG5lYzlncg==
@:franklop heb je je al opgegeven?
Er zijn grenzen natuurlijkquote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:45 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com(...)MXJxdTdiMG5lYzlncg==
@:franklop heb je je al opgegeven?
Na deze pot kunnen ze Gobert de defensive player of the year award wel weer afpakkenquote:Op woensdag 15 mei 2024 07:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Deze man haalt momenteel een niveau dat maar heel weinig mensen ooit hebben bereikt. @:Zwansen
Vond het wel terecht, maar de komende 15 jaar zijn voor Wembanyama. Er is maar zoveel wat je kunt doen als een van de beste spelers ooit de boel in handen neemt. Kijk dit dan .quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Na deze pot kunnen ze Gobert de defensive player of the year award wel weer afpakken
De zeer sympathieke JokicGod
Wel tot 23 mei 1969quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:17 schreef Aguero het volgende:
[..]
Maar Zoutkamp ligt helemaal niet aan de kust, wel een prima plekje voor een koffiepauze trouwens.
Een Italiaanse filosoof? Heeft die bij Ghiotto in de klas gezeten?quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:25 schreef DeeBee het volgende:
De Rotterdamse denker krijgt concurrentie van de Amsterdamse denker
Met Farioli (35) wil Ajax een denker binnenhalen: 'Haalde bij iedereen informatie op' - https://nos.nl/l/2520540
Een samenvatting van zijn scriptie: https://www.sportknowhowx(...)al-als-wedergeboortequote:Op woensdag 15 mei 2024 11:21 schreef Remco het volgende:
[..]
Een Italiaanse filosoof? Heeft die bij Ghiotto in de klas gezeten?
Klinkt als iemand die uitstekend past bij het moreel totaal failliete Ajax.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:24 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Een samenvatting van zijn scriptie: https://www.sportknowhowx(...)al-als-wedergeboorte
"De eindeloze verslaving aan valsspelen, het gebrek aan moraliteit en het door een groeiend publiek accepteren daarvan, zorgt ervoor dat we op de rand van de afgrond staan. Wellicht moeten we allemaal opnieuw uitvinden hoe mooi het is om, individueel of in groep, op avontuur te gaan. Om de eerlijkheid en passie achter het spel te hervinden, de schoonheid en de puurheid ervan opnieuw te ervaren."
Dat moet op appreciatie van WLR kunnen rekenen.
Klinkt leuk maar over 4 maanden missen een paar oudgedienden het AJAX-DNA in de speelstijl en vuurt de T. weer salvo's van kritiek af.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:24 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Een samenvatting van zijn scriptie: https://www.sportknowhowx(...)al-als-wedergeboorte
"De eindeloze verslaving aan valsspelen, het gebrek aan moraliteit en het door een groeiend publiek accepteren daarvan, zorgt ervoor dat we op de rand van de afgrond staan. Wellicht moeten we allemaal opnieuw uitvinden hoe mooi het is om, individueel of in groep, op avontuur te gaan. Om de eerlijkheid en passie achter het spel te hervinden, de schoonheid en de puurheid ervan opnieuw te ervaren."
Dit klinkt leuk, maar volgens de Fransen speelt die Farioli het meest zaaddodende voetbal ooit bij Nice. Stukje pragmatisme.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:24 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Van wat ik lees, heeft dit Nice vooral moeite met ploegen die hen de bal geven en terugploegen op eigen helft. Wat inderdaad klinkt zoals Pieter Zwart schreef: een moderne versie van Frank de Boer-voetbal.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit klinkt leuk, maar volgens de Fransen speelt die Farioli het meest zaaddodende voetbal ooit bij Nice. Stukje pragmatisme.
Ben wel benieuwd wat er bij Ajax gebeurt als je als buitenlandse niet-ex-(Ajax-)voetballer met weinig attractief voetbal derde wordt in de Eredivisie - wat op dit moment mijn voorspelling van de uitkomst zou zijn. Beetje het Co Adriaanse-scenario zeg maar. Al zou Wesley Sneijder potentieel geen goede ruiter noemen nu wellicht minder impact hebben.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Van wat ik lees, heeft dit Nice vooral moeite met ploegen die hen de bal geven en terugploegen op eigen helft. Wat inderdaad klinkt zoals Pieter Zwart schreef: een moderne versie van Frank de Boer-voetbal.
Maar momenteel zou ik allang blij zijn met een team dat niet 59 goals tegenkrijgt en in tegenstelling tot het huidige Ajax gewoon wedstrijden kan controleren. Ajax v Excelsior is de slechtste wedstrijd die ik ooit heb gezien van Ajax.
Yes. Weekje in Sicilië en nu nog 5 dagen Napels zien (en dan sterven).quote:Op zondag 12 mei 2024 20:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
In Italië? Beetje kunnen genieten van het weer, de keuken, de historische stadjes, de goede koffie?
quote:
quote:Bizar: ‘Assistent NAC brandt eigen spelers achter de rug om volledig af’
Het is momenteel erg onrustig bij NAC. De Bredanaars wonnen weliswaar het heenduel met Roda JC (3-1) in de play-offs om promotie/degradatie, buiten het veld knettert het enorm. In De Gegenpressing Podcast van BN DeStem doet NAC-clubwatcher Yadran Blanco nu een uiterst opvallende ontboezeming over assistent-trainer Ton Lokhoff.
NAC wist zich vorige week vrijdag dankzij een moeizaam 1-1 gelijkspel op bezoek bij TOP Oss te plaatsen voor de play-offs om promotie naar de Eredivisie. Blanco stelt in de podcast dat Lokhoff na afloop zijn onvrede over de spelersgroep van NAC bij de tegenstander uit Oss heeft geuit.
Lokhoff speelde meer dan tweehonderd duels voor de Parel van het Zuiden en vervult sinds juli 2022 de functie van assistent-trainer bij de club. “Het wordt door supporters van NAC niet gepruimd als er kritiek op Ton Lokhoff wordt geuit, maar als Ton tegen leden van de technische staf van TOP Oss zegt dat de spelers van NAC er niks van kunnen, dat het een klote elftal is, dat hij er klaar mee is…”
“Dan moeten ze niet naar buiten toe uitdragen alsof het allemaal pais en vree is”, vindt Blanco. “Hoe komt het over als, de zogeheten Mister NAC, de spelers bij medewerkers van de tegenstander helemaal afbrandt? Waar ben je dan mee bezig als technische staf?”
De clubwatcher heeft ook geen goed woord over voor teammanager John Karelse, die zijn eigen collega, perschef Alex Knook, na het duel met TOP Oss in de mixed zone naar de grond heeft gewerkt. Blanco heeft van meerdere bronnen gehoord dat Karelse vervolgens op non-actief zou worden gesteld, maar dat de RvC van NAC daar zaterdagavond plots een stokje voor stak.
De journalist liet zich in de afgelopen weken al meerdere malen kritisch uit over Karelse en is van mening dat de teammanager op non-actief gesteld had moeten worden. “Het is geen hetze, maar als John Karelse oppert dat bepaalde mensen binnen de club moeten verdwijnen en dat zijn goede vriend Ton Lokhoff een nieuw contract moet krijgen, dat past niet bij de taken van een teammanager. Informeel bemoeit hij zich achter de schermen met het beleid van NAC. Hij probeert bepaalde beslissingen door te drukken binnen allerlei geledingen”, aldus Blanco.
Gek genoeg nog geen column van Sjoerdje, die anders meteen zijn scheve bek open heeft. Journalistbedreiger Sjon Karelse zat ook gewoon weer op de bank.quote:
Terwijl het gewoon een centrumkabinet is, volgens bepaalde usersquote:Op woensdag 15 mei 2024 17:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zelfs Telegraaf noemt het niet centrum-rechts?
Ze volgt precies de lijn die de VVD-achterban wil, sinds het partijcongres Mark Rutte terugfloot omdat hij veel te links was.quote:Op woensdag 15 mei 2024 17:33 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik kan er niet over uit dat Yesilgöz nog vrolijk rondloopt als VVD-leidster.
quote:Op woensdag 15 mei 2024 17:19 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De in talkshows graag geziene Wim Voermans oppert Lasbril als premier.
Ben jij blij met het nieuwe kabinet?quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:31 schreef maxi-mus het volgende:
Sophie en Jeroen is wel genieten. Allemaal ziedend en in paniek.
Ik denk niet dat deze shitshow lang genoeg gaat duren om me daar al te druk over te maken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:37 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ben jij blij met het nieuwe kabinet?
Wat een verrassing. De partij gaat massaal mee met het enige lid.quote:De fractie van de PVV is, zoals verwacht, de eerste die klaar is met overleg over het hoofdlijnenakkoord. De fractie stemt 'unaniem in', laat Geert Wilders weten.
Het afschaffen van die enge linkse publieke omroep gaat ook al niet lukken als we de berichten mogen geloven. Het einde van Op1 was het enige positieve aan dit kabinet, en zelfs dat wordt ons niet gegund.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:58 schreef Szura het volgende:
We gaan het eigen risico meteen afschaffen!!! Dat geleuter van Timmermans dat het niet kan, mevrouw heeft nu geld nodig!
O nee, we halveren het slechts en dan pas in 2027.
quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:58 schreef Szura het volgende:
We gaan het eigen risico meteen afschaffen!!! Dat geleuter van Timmermans dat het niet kan, mevrouw heeft nu geld nodig!
O nee, we halveren het slechts en dan pas in 2027.
Op1 eindigt over 2 (?) maanden sowieso al!quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:12 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het afschaffen van die enge linkse publieke omroep gaat ook al niet lukken als we de berichten mogen geloven. Het einde van Op1 was het enige positieve aan dit kabinet, en zelfs dat wordt ons niet gegund.
In plaats daarvan je lekker scheel betalen aan veel duurdere noodopvangquote:
quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:49 schreef Mansjester het volgende:
Dit gave land gaat nog veel verder finaal naar de kanker
Het is allemaal de schuld van Plasterk. Lang leve Orban, Wilders 1!quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:49 schreef Mansjester het volgende:
Dit gave land gaat finaal naar de kanker
Dat dit soort ‘leuke’ voornemens ongetwijfeld tegen juridische barrières gaan oplopen. Rechtersgoden. Vollenbroekgod.quote:
Nee.quote:
Kost weer miljoenen om al die verkeersborden weg te halen danwel aan te passen, genot.quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
130 linkerbaanPrecies zo hard als toegestaan.
De fractie met figuren als Sandra 'Memo' Palmen en Faith 'Toeslagenslachtoffer' Bruyning ook unaniem akkoordquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:12 schreef DeeBee het volgende:
Als 130 rijden en het schrappen van de spreidingswet de hoofdpunten zijn, dan hebben ze echt over niks serieus onderhandeld en wordt elk serieus onderwerp weer 10 jaar vooruit geschoven... Stukje struisvogelpolitieknieuwebestuurscultuurgod.
Pjotr Ompzigdt die nonstop aan mental gymnastics als "extraparlementair kabinet" moet doen om z'n geweten te sussen dat hij Facisme I mogelijk heeft gemaakt
Voor hoeveel smeergeld houdt Ompzig 4 jaar zijn bek? Hij is toch wel het grote risico voor dit kabinet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:12 schreef DeeBee het volgende:
Als 130 rijden en het schrappen van de spreidingswet de hoofdpunten zijn, dan hebben ze echt over niks serieus onderhandeld en wordt elk serieus onderwerp weer 10 jaar vooruit geschoven... Stukje struisvogelpolitieknieuwebestuurscultuurgod.
Pjotr Ompzigdt die nonstop aan mental gymnastics als "extraparlementair kabinet" moet doen om z'n geweten te sussen dat hij Facisme I mogelijk heeft gemaakt
In Ter Apel stemde bijna 72% op deze partijen, dus die willen dit blijkbaar.quote:
391 dagenquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:12 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Hoe lang zal Bruinrechts I duren? Plaats uw voorspelling hieronder (in dagen):
23 maandenquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:12 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Hoe lang zal Bruinrechts I duren? Plaats uw voorspelling hieronder (in dagen):
Pas als het eigen gekozen kenteken ook een mogelijkheid is.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Moet Nederland nu op de banken staan dat er weer 130 gereden mag worden?
Juve he, zal dus wel bedwelmd zijn door allerlei illegale middelenquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:09 schreef maxi-mus het volgende:
Italiaantjes Italiaantjes, waarom altijd die overacting?
[ x ]
Dit zijn de belangrijke plannen en voornemens uit het coalitieakkoord - https://nos.nl/l/2520651quote:
Rode diesel genot.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooi akkoord om 30 jaar terug de tijd in te gaan.
Stukje grondwet aanpassen gaat echt niet lukken neem ik aan. Kan ook pas na verkiezingen en 2/3 meerderheid. Succes met dit sprookje.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:52 schreef VoMy het volgende:
Een nieuw kiesstelsel. Pieter Omtzigt met zijn ongekend slechte ideeën is geen leuke rubriek.
Nee, dit kan niet kloppen. Rechtstatelijk geweten Pieter Omtzigt was aanwezig bij de besprekingen, die zou nooit toestaan dat er iets onzorgvuldigs in het akkoord kwam!quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Stukje grondwet aanpassen gaat echt niet lukken neem ik aan. Kan ook pas na verkiezingen en 2/3 meerderheid. Succes met dit sprookje.
En dat wordt allemaal betaald door de bezuinigingen op Asiel?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef VoMy het volgende:
Bedrijven
• De pas ingevoerde belasting op de inkoop van eigen aandelen wordt teruggedraaid. Dit kost de schatkist 800 miljoen per jaar.
• De verlaging van de mkb-winstvrijstelling wordt ongedaan gemaakt.
• Bedrijven mogen een groter deel van hun rente-uitgaven aftrekken van de winst en betalen daardoor minder belasting. De grens gaat van 20 naar 25 procent.
• Het belastingtarief voor directeuren en grootaandeelhouders in box 2 gaat terug van 33 naar 31 procent.
• Grootverbruikers van gas gaan minder energiebelasting betalen.![]()
![]()
![]()
Hogere zorgpremie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:05 schreef franklop het volgende:
[..]
En dat wordt allemaal betaald door de bezuinigingen op Asiel?
Althans, dat is het enige waarop ik bezuinigingen zie zo'n beetje
O en 2,4 miljard op ontwikkelingssamenwerking
Dat gaat dan toch vooral naar zorgverzekeraars?quote:
Gouden kans voor de VVD natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
De VVD heeft het meeste binnengehaald. PVV en BBB hun issuetjes er door geduwd. Pietertje…. tsja
Ik zal op werk mijn doelen ook eens zo gaan aanpakken. Als ik ze niet haal ga ik een alternatief idee uitvoeren.quote:De coalitie wil zich qua klimaatbeleid houden aan bestaande doelen, staat in het akkoord. "Alleen als we de doelen niet halen, maken we alternatief beleid."
Ben wel mee eens dat de teneur wel mag veranderen van "ooh, wat errugquote:Op woensdag 15 mei 2024 19:31 schreef maxi-mus het volgende:
Sophie en Jeroen is wel genieten. Allemaal ziedend en in paniek.
Intrigerende passage. Je moet beleid maken om de doelen te halen. Of willen ze pas in 2050 gaan beginnen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zal op werk mijn doelen ook eens zo gaan aanpakken. Als ik ze niet haal ga ik een alternatief idee uitvoeren.
Grote steden en universiteitssteden zijn D66 en GL-PvdA bolwerken. Als meer dan 2/3 tegen deze partijen is en dan met een kiesstelsel op de proppen komt waarin absoluut aantal stemmen minder van belang is...quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Stukje grondwet aanpassen gaat echt niet lukken neem ik aan. Kan ook pas na verkiezingen en 2/3 meerderheid. Succes met dit sprookje.
Ik denk dat het zo ingekleed gaat worden dat het nog steeds evenredige vertegenwoordiging blijft. Als je 100 zetels regionaal doet dan hou je er nog 50 over om het een en ander aan te vullen zodat het weer klopt. Dat kan lukken als je de regio's niet te klein maakt - wanneer je elke provincie een regio zou maken, gaat het mis.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Grote steden en universiteitssteden zijn D66 en GL-PvdA bolwerken. Als meer dan 2/3 tegen deze partijen is en dan met een kiesstelsel op de proppen komt waarin absoluut aantal stemmen minder van belang is...
Ik zie zoveel kwaadaardige ideeën. Behalve het grootkapitaal moet alles en iedereen kapot.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef VoMy het volgende:
Bedrijven
• De pas ingevoerde belasting op de inkoop van eigen aandelen wordt teruggedraaid. Dit kost de schatkist 800 miljoen per jaar.
• De verlaging van de mkb-winstvrijstelling wordt ongedaan gemaakt.
• Bedrijven mogen een groter deel van hun rente-uitgaven aftrekken van de winst en betalen daardoor minder belasting. De grens gaat van 20 naar 25 procent.
• Het belastingtarief voor directeuren en grootaandeelhouders in box 2 gaat terug van 33 naar 31 procent.
• Grootverbruikers van gas gaan minder energiebelasting betalen.![]()
![]()
![]()
Er wordt natuurlijk met geen woord gerept over integratie in hele akkoord. Gewoon de nieuwe vluchtelingen wegjagen en dan komt alles vanzelf goed, of zoquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Voorrang op een huurwoning afschaffen is ook een briljant idee. Blijven ze alleen maar langer in een azc hangen en kunnen ze niet meedoen aan de samenleving. En dan daarna natuurlijk klagen dat de integratie niet goed gaat.
Het is kwaadaardige kortzichtigheid.
De Holocaust komt in de inburgeringscursus, of nou ja, de kennis er van.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk met geen woord gerept over integratie in hele akkoord. Gewoon de nieuwe vluchtelingen wegjagen en dan komt alles vanzelf goed, of zo
Maar als we asielzoekers gaan inperken zou het toch sowieso al minder een probleem moeten worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Voorrang op een huurwoning afschaffen is ook een briljant idee. Blijven ze alleen maar langer in een azc hangen en kunnen ze niet meedoen aan de samenleving. En dan daarna natuurlijk klagen dat de integratie niet goed gaat.
Het is kwaadaardige kortzichtigheid.
Op basis van de plannen lijkt het idee vooral te zijn om mensen af te schrikken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar als we asielzoekers gaan inperken zou het toch sowieso al minder een probleem moeten worden.
Extra lange wachtlijsten dus? In het bijzonder bij de IND?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
22% bezuinigen op ambtenaren en ook bezuinigen op externe inhuur. Normaal betekent bezuinigen op ambtenaren meer externe inhuur. Ben benieuwd.
Nee het gaat niet over uitvoerorganisaties.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Extra lange wachtlijsten dus? In het bijzonder bij de IND?
Ook letterlijk het enige concrete boerenplan dat niet bestaat uit 'we willen het helemaal anders doen, we vertellen later nog wel hoe'.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Van der Plas is het meest trots op dat de rode diesel voor boeren terugkomt. Dat is gewone diesel maar met een lagere accijns. De rode diesel mag niet door iedereen getankt worden, daarom is er een kleurstof toegevoegd
Fantastisch, hier helpen we Nederland mee verder de komende vier jaar.
Denk dat de Teide op Tenerife uitermate geschikt is voor WLR, hoeft niet per se onbewoond te zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:31 schreef DeLuna het volgende:
Kom we gaan met WLR gewoon allemaal op een onbewoond eiland zitten en stichten ons eigen fatsoenlijk land
WLR klinkt ook wel als een leuk bergachtig eilandje bij Kroatië.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:02 schreef McGrath het volgende:
[..]
Denk dat de Teide op Tenerife uitermate geschikt is voor WLR, hoeft niet per se onbewoond te zijn.
Een akkoord met enkel kortetermijnoplossingen die vooral nuttig zijn voor boeren en teringrijke mensen zonder moraal. Alles wat een beetje gunstig gaat zijn voor de rest is een sigaar uit eigen doos. En verder worden we vooral met een hoop ellende opgezadeld waar we nog heel veel last van gaan krijgen, eigenlijk wordt alles wat een beetje het land vooruit helpt getorpedeerd in het akkoord (lol)quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk met geen woord gerept over integratie in hele akkoord. Gewoon de nieuwe vluchtelingen wegjagen en dan komt alles vanzelf goed, of zo
Wel vermoeiend, die rechters die allemaal dingen gaan toetsen en bovendien ook nog eens extreemlinks zijn en onze cultuur aanvallen. Bovendien mag je van Nederlandse rechters mensen doodtrappen zonder consequenties. Wellicht moeten we maar eens alle rechters vervangen die wel streng durven te straffen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:05 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat dit soort ‘leuke’ voornemens ongetwijfeld tegen juridische barrières gaan oplopen. Rechtersgoden. Vollenbroekgod.
Als je gewoon deugende wetgeving zou maken, hoeft Vollenbroek ook niet te procederen. Technocratisering, beslissingen afschuiven naar adviescolleges of net zo lang een probleem niet oplossen totdat het niet langer kan. Dat is gewoon een van de ziektes van de politiek in de afgelopen jaren geweest. Maar we gaan gewoon verder op deze voet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel vermoeiend, die rechters die allemaal dingen gaan toetsen en bovendien ook nog eens extreemlinks zijn en onze cultuur aanvallen. Bovendien mag je van Nederlandse rechters mensen doodtrappen zonder consequenties. Wellicht moeten we maar eens alle rechters vervangen die wel streng durven te straffen.
Het gaat de komende jaren alleen maar erger worden Stijn. Drie fop-partijen die enkel de schuld aan anderen geven en de enige 'fatsoenlijke' partij komt enkel op voor de belangen van teringrijke mensen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:49 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Als je gewoon deugende wetgeving zou maken, hoeft Vollenbroek ook niet te procederen. Technocratisering, beslissingen afschuiven naar adviescolleges of net zo lang een probleem niet oplossen totdat het niet langer kan. Dat is gewoon een van de ziektes van de politiek in de afgelopen jaren geweest. Maar we gaan gewoon verder op deze voet.
Het zijn hele barre tijden als je de VVD als 'fatsoenlijke' partij ziet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het gaat de komende jaren alleen maar erger worden Stijn. Drie fop-partijen die enkel de schuld aan anderen geven en de enige 'fatsoenlijke' partij komt enkel op voor de belangen van teringrijke mensen.
Waarom denk je dat ik het woord tussen aanhalingstekens zetquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:21 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het zijn hele barre tijden als je de VVD als 'fatsoenlijke' partij ziet.
Althans, ik gok dat je op die partij doelt.
Gelukkig zijn we het op politiek gebied dan wel met elkaar eensquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik het woord tussen aanhalingstekens zet
Ook dat betwijfel ik ten zeerste, alleen dit formatieakkoord is wel echt idioterie van de bovenste plank, ik kan mij echt niet voorstellen dat iemand met een beetje verstand dat leest en denkt 'joh wat een goede plannen' (tenzij je boer bent, of een rijke ondernemer met schijt aan anderen).quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:55 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we het op politiek gebied dan wel met elkaar eens
Alleen de WordArt ontbreekt!quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:49 schreef DeeBee het volgende:
Het hele document alleen al, echt een middelbareschoolopstel. Lientje heeft driftig zitten tikken op de Pentium IV met niet geupdatete virusscanner en een piratenversie van Word.
Prachtige passage voor WLR uit het akkoord.quote:Innovatie wordt breed opgevat, dus inclusief voer en management. Innovatie krijgt de ruimte
die het verdient, procedures worden aangepast en innovatiemiddelen zo ingericht dat
nieuwe vindingen snel juridisch houdbaar toegepast kunnen worden en doelen worden
gehaald.
quote:[...] antidemocratisch en anti-rechtstatelijk onderwijs verder in te perken.
Ik heb een mooi gedicht geschreven.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:49 schreef DeeBee het volgende:
Het hele document alleen al, echt een middelbareschoolopstel. Lientje heeft driftig zitten tikken op de Pentium IV met niet geupdatete virusscanner en een piratenversie van Word.
Innovaties zijn juist juridisch niet houdbaar omdat ze veel te snel worden toegepast. Lekker blijven geloven in een papieren werkelijkheid.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Prachtige passage voor WLR uit het akkoord.
En @:Rellende_rotscholier, had je de rechtsstatelijke fout al opgemerkt?
[..]
En achteraf blijkt vaak dat het niet werkt of juist slechter is dan vooraf bedacht.quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Innovaties zijn juist juridisch niet houdbaar omdat ze veel te snel worden toegepast. Lekker blijven geloven in een papieren werkelijkheid.
Dat zulke mensen de taal niet beheersen zal niemand verbazen.
Ginkelse Heidequote:
Het probleem is dan ook dat men niet eerst uitgebreid test, maar meteen dit soort 'innovaties' in iedere stal pleurt omdat het op papier zou moeten werken. In plaats van nieuwe innovaties nu wel uitgebreid te testen willen ze opnieuw iedere innovatie meteen implementeren, en blijkbaar is het idee dat er wordt gekeken of men juridisch kan dichttimmeren dat er niet achteraf alsnog een streep door wordt gezet als het in de praktijk toch weer een teleurstellende innovatie blijkt te zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En achteraf blijkt vaak dat het niet werkt of juist slechter is dan vooraf bedacht.
Oa stalvloeren.
"It's morning again in America"quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:47 schreef AllesKaputt het volgende:
"De zon gaat weer schijnen in Nederland."
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 06:28 schreef Szura het volgende:
Plasterk komt vandaag met een ‘sorry Pieter’-briefje in de T, hoe kruiperig kun je richting het premierschap gaan hahahaha
[ afbeelding ]
Dit kan toch niet Johan
Pieter is ook een zeer labiele kleingeestige man als hij om dit soort zaken een premierkandidaat tegenhoudt, maar dat verbaast verder niemand.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 06:28 schreef Szura het volgende:
Plasterk komt vandaag met een ‘sorry Pieter’-briefje in de T, hoe kruiperig kun je richting het premierschap gaan hahahaha
[ afbeelding ]
Dit kan toch niet Johan
Nou dat is ook wel weer een prachtige media-frame dat er omheen wordt gegooid hoor. Weet niet of het niet waar is, zou inderdaad erg kinderachtig van hem zijn want dat was nou juist een mooie anekdote van ome Roon.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Pieter is ook een zeer labiele kleingeestige man als hij om dit soort zaken een premierkandidaat tegenhoudt, maar dat verbaast verder niemand.
Wolf in schaapskleren god, maar de altijd ijdele Ronald P. kan er ook wat van. Jezelf zo hijgerig als boegbeeld van Karbonade I opwerpen.
En Beth Gibbons! Kanshebber voor het album van het jaar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:34 schreef Slobeend het volgende:
Fijns Billie Eilish dag vandaag @:alaphilippe_
Het overkomt Pietertje allemaal maar?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou dat is ook wel weer een prachtige media-frame dat er omheen wordt gegooid hoor. Weet niet of het niet waar is, zou inderdaad erg kinderachtig van hem zijn want dat was nou juist een mooie anekdote van ome Roon.
Lijkt mij meer in character dat hij het onderzoek rondom de miljoenen die Plasterk via patenten van de UvA binnenharkte wil afwachten.
Hoe dan ook is Pietertje alweer vakkundig in een hoek geplaatst waar hij niet uit gaat komen.
Billie Eilishquote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:34 schreef Slobeend het volgende:
Fijns Billie Eilish dag vandaag @:alaphilippe_
Announce Moritz Steinnquote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:35 schreef Alaphilippe_ het volgende:
@:rellende_rotscholier Tuchel zegt net op zijn persco dat hij stopt (lol). Het is zo goed, dit alles.
Ik kan er niet meer tegen, overal domheid ahhhhhquote:Het is gewoon irritant, vindt Johan. “Ik vind het zo voorspelbaar. Ik vind het zo voorspelbaar. ‘Een ramp voor het land’, en ‘het is een schande’, enzo, dat Omtzigt met hen samenwerkt.”
“Dat stoort me dan. Daar moet je je eigenlijk niet aan ergeren. Het zijn gewoon heel slechte verliezers, maar ze denken ook niet na, want het feit dat Wilders 2,5 miljoen kiezers heeft, daar hebben hen voor gezorgd. Het is de ergernis en de onvrede over die linkse partijen en ze hebben het zelf hiernaar gemaakt.”
Johan vindt dat de oppositie er best iets minder hard in mag gaan. “Dan denk ik: geef dan het nieuwe clubje, dat het hartstikke moeilijk heeft want ze hebben weinig geld tot hun beschikking omdat de vorige periode erg duur geweest is… Als je geen geld hebt wordt het heel moeilijk om minderbedeelden wat toe te stoppen.”
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:35 schreef Alaphilippe_ het volgende:
@:rellende_rotscholier Tuchel zegt net op zijn persco dat hij stopt (lol). Het is zo goed, dit alles.
Thomas Tuchel: "This is my last press conference at Säbener Straße. There were talks, but we didn't reach an agreement, so the decision of February still stands"
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:27 schreef VoMy het volgende:
In het buitenland zijn ze tenminste wel enthousiast over ons aanstaande kabinet.
[ afbeelding ]
quote:“To end the problem, in order that the problem won’t come back, we need to do two things: one return to Gaza now! Return home! Return to our holy land! said Ben Gvir from the stage of the rally set up at the end of the march.
“And second, encourage emigration. Encourage the voluntary departure of Gaza’s residents…It is ethical! It is rational! It is right! It is the truth! It is the Torah and it is the only way! And yes, it is humane,” he continued.
quote:
Dit is wat wij in Nederland steunen.quote:Rami al-Halhouli was a 12-year-old Palestinian boy born and raised in Shuafat, a refugee camp in occupied East Jerusalem that is home to about 16,000 people.
In the last few seconds of his life, Rami Hamdan Al-Halhouli lit a firework and held it above his head. Then there were three sharp cracks - the first was a police officer's bullet, the second was the firework leaving Rami's hand, the third was the sound of the firework bursting over Rami's body in a bright shower of red and gold.
...
At a press conference on Wednesday morning, Israel's far-right National Security Minister Itamar Ben-Gvir hailed the officer who shot Rami as a "hero and a warrior", saying he had done an "exemplary job" and would receive the full support of the minister's office.
Middenprogressief heeft een type Arne Slot nodig die het allemaal gaat oplossen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:43 schreef Slobeend het volgende:
Wilders fikte altijd elk kabinet vanaf dag 1 af, maar nee dit gaat te ver en dit kan allemaal echt niet, hoe durven ze kritisch ts zijn!
[ x ]
[..]
Ik kan er niet meer tegen, overal domheid ahhhhh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |