Dit zijn de belangrijke plannen en voornemens uit het coalitieakkoord - https://nos.nl/l/2520651quote:
Rode diesel genot.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooi akkoord om 30 jaar terug de tijd in te gaan.
Stukje grondwet aanpassen gaat echt niet lukken neem ik aan. Kan ook pas na verkiezingen en 2/3 meerderheid. Succes met dit sprookje.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:52 schreef VoMy het volgende:
Een nieuw kiesstelsel. Pieter Omtzigt met zijn ongekend slechte ideeën is geen leuke rubriek.
Nee, dit kan niet kloppen. Rechtstatelijk geweten Pieter Omtzigt was aanwezig bij de besprekingen, die zou nooit toestaan dat er iets onzorgvuldigs in het akkoord kwam!quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Stukje grondwet aanpassen gaat echt niet lukken neem ik aan. Kan ook pas na verkiezingen en 2/3 meerderheid. Succes met dit sprookje.
En dat wordt allemaal betaald door de bezuinigingen op Asiel?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef VoMy het volgende:
Bedrijven
• De pas ingevoerde belasting op de inkoop van eigen aandelen wordt teruggedraaid. Dit kost de schatkist 800 miljoen per jaar.
• De verlaging van de mkb-winstvrijstelling wordt ongedaan gemaakt.
• Bedrijven mogen een groter deel van hun rente-uitgaven aftrekken van de winst en betalen daardoor minder belasting. De grens gaat van 20 naar 25 procent.
• Het belastingtarief voor directeuren en grootaandeelhouders in box 2 gaat terug van 33 naar 31 procent.
• Grootverbruikers van gas gaan minder energiebelasting betalen.![]()
![]()
![]()
Hogere zorgpremie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:05 schreef franklop het volgende:
[..]
En dat wordt allemaal betaald door de bezuinigingen op Asiel?
Althans, dat is het enige waarop ik bezuinigingen zie zo'n beetje
O en 2,4 miljard op ontwikkelingssamenwerking
Dat gaat dan toch vooral naar zorgverzekeraars?quote:
Gouden kans voor de VVD natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
De VVD heeft het meeste binnengehaald. PVV en BBB hun issuetjes er door geduwd. Pietertje…. tsja
Ik zal op werk mijn doelen ook eens zo gaan aanpakken. Als ik ze niet haal ga ik een alternatief idee uitvoeren.quote:De coalitie wil zich qua klimaatbeleid houden aan bestaande doelen, staat in het akkoord. "Alleen als we de doelen niet halen, maken we alternatief beleid."
Ben wel mee eens dat de teneur wel mag veranderen van "ooh, wat errugquote:Op woensdag 15 mei 2024 19:31 schreef maxi-mus het volgende:
Sophie en Jeroen is wel genieten. Allemaal ziedend en in paniek.
Intrigerende passage. Je moet beleid maken om de doelen te halen. Of willen ze pas in 2050 gaan beginnen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zal op werk mijn doelen ook eens zo gaan aanpakken. Als ik ze niet haal ga ik een alternatief idee uitvoeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |