Dit zijn de belangrijke plannen en voornemens uit het coalitieakkoord - https://nos.nl/l/2520651quote:
Rode diesel genot.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooi akkoord om 30 jaar terug de tijd in te gaan.
Stukje grondwet aanpassen gaat echt niet lukken neem ik aan. Kan ook pas na verkiezingen en 2/3 meerderheid. Succes met dit sprookje.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:52 schreef VoMy het volgende:
Een nieuw kiesstelsel. Pieter Omtzigt met zijn ongekend slechte ideeën is geen leuke rubriek.
Nee, dit kan niet kloppen. Rechtstatelijk geweten Pieter Omtzigt was aanwezig bij de besprekingen, die zou nooit toestaan dat er iets onzorgvuldigs in het akkoord kwam!quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Stukje grondwet aanpassen gaat echt niet lukken neem ik aan. Kan ook pas na verkiezingen en 2/3 meerderheid. Succes met dit sprookje.
En dat wordt allemaal betaald door de bezuinigingen op Asiel?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef VoMy het volgende:
Bedrijven
• De pas ingevoerde belasting op de inkoop van eigen aandelen wordt teruggedraaid. Dit kost de schatkist 800 miljoen per jaar.
• De verlaging van de mkb-winstvrijstelling wordt ongedaan gemaakt.
• Bedrijven mogen een groter deel van hun rente-uitgaven aftrekken van de winst en betalen daardoor minder belasting. De grens gaat van 20 naar 25 procent.
• Het belastingtarief voor directeuren en grootaandeelhouders in box 2 gaat terug van 33 naar 31 procent.
• Grootverbruikers van gas gaan minder energiebelasting betalen.![]()
![]()
![]()
Hogere zorgpremie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:05 schreef franklop het volgende:
[..]
En dat wordt allemaal betaald door de bezuinigingen op Asiel?
Althans, dat is het enige waarop ik bezuinigingen zie zo'n beetje
O en 2,4 miljard op ontwikkelingssamenwerking
Dat gaat dan toch vooral naar zorgverzekeraars?quote:
Gouden kans voor de VVD natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
De VVD heeft het meeste binnengehaald. PVV en BBB hun issuetjes er door geduwd. Pietertje…. tsja
Ik zal op werk mijn doelen ook eens zo gaan aanpakken. Als ik ze niet haal ga ik een alternatief idee uitvoeren.quote:De coalitie wil zich qua klimaatbeleid houden aan bestaande doelen, staat in het akkoord. "Alleen als we de doelen niet halen, maken we alternatief beleid."
Ben wel mee eens dat de teneur wel mag veranderen van "ooh, wat errugquote:Op woensdag 15 mei 2024 19:31 schreef maxi-mus het volgende:
Sophie en Jeroen is wel genieten. Allemaal ziedend en in paniek.
Intrigerende passage. Je moet beleid maken om de doelen te halen. Of willen ze pas in 2050 gaan beginnen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zal op werk mijn doelen ook eens zo gaan aanpakken. Als ik ze niet haal ga ik een alternatief idee uitvoeren.
Grote steden en universiteitssteden zijn D66 en GL-PvdA bolwerken. Als meer dan 2/3 tegen deze partijen is en dan met een kiesstelsel op de proppen komt waarin absoluut aantal stemmen minder van belang is...quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Stukje grondwet aanpassen gaat echt niet lukken neem ik aan. Kan ook pas na verkiezingen en 2/3 meerderheid. Succes met dit sprookje.
Ik denk dat het zo ingekleed gaat worden dat het nog steeds evenredige vertegenwoordiging blijft. Als je 100 zetels regionaal doet dan hou je er nog 50 over om het een en ander aan te vullen zodat het weer klopt. Dat kan lukken als je de regio's niet te klein maakt - wanneer je elke provincie een regio zou maken, gaat het mis.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Grote steden en universiteitssteden zijn D66 en GL-PvdA bolwerken. Als meer dan 2/3 tegen deze partijen is en dan met een kiesstelsel op de proppen komt waarin absoluut aantal stemmen minder van belang is...
Ik zie zoveel kwaadaardige ideeën. Behalve het grootkapitaal moet alles en iedereen kapot.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:55 schreef VoMy het volgende:
Bedrijven
• De pas ingevoerde belasting op de inkoop van eigen aandelen wordt teruggedraaid. Dit kost de schatkist 800 miljoen per jaar.
• De verlaging van de mkb-winstvrijstelling wordt ongedaan gemaakt.
• Bedrijven mogen een groter deel van hun rente-uitgaven aftrekken van de winst en betalen daardoor minder belasting. De grens gaat van 20 naar 25 procent.
• Het belastingtarief voor directeuren en grootaandeelhouders in box 2 gaat terug van 33 naar 31 procent.
• Grootverbruikers van gas gaan minder energiebelasting betalen.![]()
![]()
![]()
Er wordt natuurlijk met geen woord gerept over integratie in hele akkoord. Gewoon de nieuwe vluchtelingen wegjagen en dan komt alles vanzelf goed, of zoquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Voorrang op een huurwoning afschaffen is ook een briljant idee. Blijven ze alleen maar langer in een azc hangen en kunnen ze niet meedoen aan de samenleving. En dan daarna natuurlijk klagen dat de integratie niet goed gaat.
Het is kwaadaardige kortzichtigheid.
De Holocaust komt in de inburgeringscursus, of nou ja, de kennis er van.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk met geen woord gerept over integratie in hele akkoord. Gewoon de nieuwe vluchtelingen wegjagen en dan komt alles vanzelf goed, of zo
Maar als we asielzoekers gaan inperken zou het toch sowieso al minder een probleem moeten worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Voorrang op een huurwoning afschaffen is ook een briljant idee. Blijven ze alleen maar langer in een azc hangen en kunnen ze niet meedoen aan de samenleving. En dan daarna natuurlijk klagen dat de integratie niet goed gaat.
Het is kwaadaardige kortzichtigheid.
Op basis van de plannen lijkt het idee vooral te zijn om mensen af te schrikken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar als we asielzoekers gaan inperken zou het toch sowieso al minder een probleem moeten worden.
Extra lange wachtlijsten dus? In het bijzonder bij de IND?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
22% bezuinigen op ambtenaren en ook bezuinigen op externe inhuur. Normaal betekent bezuinigen op ambtenaren meer externe inhuur. Ben benieuwd.
Nee het gaat niet over uitvoerorganisaties.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Extra lange wachtlijsten dus? In het bijzonder bij de IND?
Ook letterlijk het enige concrete boerenplan dat niet bestaat uit 'we willen het helemaal anders doen, we vertellen later nog wel hoe'.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Van der Plas is het meest trots op dat de rode diesel voor boeren terugkomt. Dat is gewone diesel maar met een lagere accijns. De rode diesel mag niet door iedereen getankt worden, daarom is er een kleurstof toegevoegd
Fantastisch, hier helpen we Nederland mee verder de komende vier jaar.
Denk dat de Teide op Tenerife uitermate geschikt is voor WLR, hoeft niet per se onbewoond te zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:31 schreef DeLuna het volgende:
Kom we gaan met WLR gewoon allemaal op een onbewoond eiland zitten en stichten ons eigen fatsoenlijk land
WLR klinkt ook wel als een leuk bergachtig eilandje bij Kroatië.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:02 schreef McGrath het volgende:
[..]
Denk dat de Teide op Tenerife uitermate geschikt is voor WLR, hoeft niet per se onbewoond te zijn.
Een akkoord met enkel kortetermijnoplossingen die vooral nuttig zijn voor boeren en teringrijke mensen zonder moraal. Alles wat een beetje gunstig gaat zijn voor de rest is een sigaar uit eigen doos. En verder worden we vooral met een hoop ellende opgezadeld waar we nog heel veel last van gaan krijgen, eigenlijk wordt alles wat een beetje het land vooruit helpt getorpedeerd in het akkoord (lol)quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk met geen woord gerept over integratie in hele akkoord. Gewoon de nieuwe vluchtelingen wegjagen en dan komt alles vanzelf goed, of zo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |