Dat weet je niet. Discriminatieaangiftes in Nederland moeten altijd ter beoordeling worden aangeboden aan het OM, ook al concludeert de politie informeel al dat het een onzinaangifte is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Politie heeft het inmiddels wel aan de prosecutor overgedragen, dat zegt al wel wat meer
@Coco doe eens ffquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Soms denk je echt dat mannen hier een eeuwige maagd op zolder zijn.
Ik wacht nog op de eerste knappe man in ESF.
Nee, dat heeft volgens de nos te maken met de Nederlandse reacties, wel wil Ierland dat ook Israel eruit gaat vanwege de commentaren die ze op tv kreegquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee vooral met Ierland, Zwitserland en Griekenland denk ik die klacht indienen over gedrag Israëlische delegatie.
'Hier branden wij onze vingers nu even niet aan'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Politie heeft het inmiddels wel aan de prosecutor overgedragen, dat zegt al wel wat meer
Jeetje, klinkt een beetje als een dreigement. Hoop trouwens wel dat de politie hier alert is (achteraf kun je in elk geval zeggen dat het om de DQ van Joost ging, dat scheelt).quote:
'Next time i'll hit you' is de tekst.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef viceversa het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me eerder protocol bij een bedreiging. De bedreiging kan ook nog steeds een belediging zijn die te letterlijk is opgevat.
Denk dat zo'n actie rond Joost toch een beetje het lont in het kruitvat steekt. Als je al een week aan irritaties en provocaties hebt, waarbij er naar het schijnt toch een soort anti-Israelkamp is dat zich van de EBU niet mag uitspreken, en dan wordt er vervolgens iemand gedq'd vanwege een onduidelijke misdraging, dan ga je je wel steeds meer opwinden. Het geeft het gevoel dat er twee sets regels zijn die worden gehandhaafd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:04 schreef kilon het volgende:
Het is wel wat als straks 4, 5 landen niet optreden om Israël en de aanleiding is dan de DQ van Joost dat er helemaal niks mee te maken zou kunnen hebben.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jeetje, klinkt een beetje als een dreigement. Hoop trouwens wel dat de politie hier alert is (achteraf kun je in elk geval zeggen dat het om de DQ van Joost ging, dat scheelt).
Ja die knappe zanger van Maneskin was vast ook niet hetero. Maar dat maakt niet uit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog maar 5% kans dat die hetero is
Wat zit je Mr Lordi nou te bashen danquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Politie handelt dat niet zelf af, dus dat lijkt me logisch.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze niet mogen. Net als dat ze verplicht zijn om het ESF uit te zenden vanavondquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:07 schreef trein2000 het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom de AvroTros niet precies bekendmaakt wat er gebeurd is als ze het allemaal zo’n bullshit vinden. Persconferentie en alles er op en er aan.
Ach nee joh, dan had de politie de zaak wel anders afgehandeld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Viv het volgende:
[..]
Alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden.Vergeet niet dat Joost nog vervolging boven het hoofd hangt.
Nee die heeft rughaar en inhammen. In mijn tijd dan.quote:
https://epicureandculture.com/drinking-cat-poo-chino-bali/quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
RTL Boulevard.
Ik eet nog liever een week lang kattenstront dan dat ik daar naar kijk.
En waarom ben jij nog op FOK! ipv dat je daar de supermarkt en IKEA en een Zweedse boom kapot slaat enzo?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Viv het volgende:
[..]
Alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden.Vergeet niet dat Joost nog vervolging boven het hoofd hangt.
Dat zegt alleen maar dat er een aangifte ligt. Als de politie klaar is met zijn onderzoek gaat het naar het OM. Oftewel, de politie heeft ook geen aanwijsbare strafbare feiten kunnen constateren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Challenge accepted, ik heb er vier staan..ik zal t ff een weekje voor je opsparen en je dan een seintje geven🫢quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
RTL Boulevard.
Ik eet nog liever een week lang kattenstront dan dat ik daar naar kijk.
Bron?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Next time i'll hit you' is de tekst.
We zijn met 6 man ongeveer aan het vegen, er verdwijnen meer posts dan je denkt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:10 schreef timmmmm het volgende:
We zijn in 80 jaar uiteindelijk weinig opgeschoten.
De Nederlandse artiest bedreigt een productiemedewerker van de EBU en wat lees je overal, ook hier? Het is de schuld van de joden. Die hebben verder niks met het incident te maken, maar zij zijn er ook en we vinden ze nu eenmaal heel vervelend dus hun schuld.
Ik snap ook niet dat men hier niet harder optreedt tegen sit soort posts.
Kopi Luwak ook?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
https://epicureandculture.com/drinking-cat-poo-chino-bali/
Catpoochino is helemaal niet zo slecht.
quote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En waarom ben jij nog op FOK! ipv dat je daar de supermarkt en IKEA en een Zweedse boom kapot slaat enzo?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen maar; RTL Boulevard
Nou nou moet hier een onderzoek voor gedaan worden. Wat belachelijk overtrokkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
heeeel betrouwbaar, maar klinkt niet onrealitisch.
Gewoon voor de deur van ESF & NPO dat laten uitzenden op plek 5quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:13 schreef Poepz0r het volgende:
Joost moet nu in pak naar buiten lopen en gewoon zeggen ik treed op vanavond genot
Ik lees hier helemaal niet wat jij zegt op een aantal complotdenkers na.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:10 schreef timmmmm het volgende:
De Nederlandse artiest bedreigt een productiemedewerker van de EBU en wat lees je overal, ook hier? Het is de schuld van de joden. Die hebben verder niks met het incident te maken, maar zij zijn er ook en we vinden ze nu eenmaal heel vervelend dus hun schuld.
Dat geloof ik ook onmiddellijk hoor en ik weet hoe lastig het is, dus waarschijnlijk heb ik van de andere kant te snel mijn oordeel klaarquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
We zijn met 6 man ongeveer aan het vegen, er verdwijnen meer posts dan je denkt.
Goed bezig, maar het blijft heel treurig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
We zijn met 6 man ongeveer aan het vegen, er verdwijnen meer posts dan je denkt.
Zal in Zweden niet anders zijn. En Joost is uitsluitend en alleen gehoord. Waarmee je het impliciete oordeel van de politie ook al weet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:09 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Discriminatieaangiftes in Nederland moeten altijd ter beoordeling worden aangeboden aan het OM, ook al concludeert de politie informeel al dat het een onzinaangifte is.
Goed zo, pak ze! We zullen ze krijgen, die Zwedenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:13 schreef Viv het volgende:
[..]![]()
Ik zal zo wat Zweedse grassprieten een kopje kleiner maken.
That's it? en vol adrenaline zittend iemand, nou, oké, goed. Dan is dara vast beeld en audio van.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar Israël krijgt helemaal niet de schuld van de diskwalificatie van Joost. Er zijn separate aanklachten tegen hen ingediend bij de EBU door Ierland, Griekenland en nog een land..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als dat het isquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij had er achter aan moeten zeggen 'with my charisma'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nou nou moet hier een onderzoek voor gedaan worden. Wat belachelijk overtrokken
Wat ik vooral lees, is gelijke monniken, gelijken kappen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:10 schreef timmmmm het volgende:
Zero tolerance zou ook voor Israel moeten gelden, die maken zich (ook) schuldig aan gedrag waardoor niet iedereen zich veilig voelt. Dat zijn dan wel geen medewerkers maar deelnemers.quote:We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest.
Ik zou geen gekke dingen zeggen of roepen, maar het juist heel simpel houden. Desnoods niks zeggen en alleen een papiertje omhoog houden met de uitslag.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:14 schreef Jane het volgende:
Hoeveel andere landen zouden het vanavond nog braaf uitzenden en hun punten oplezen als ze op deze manier gediskwalificeerd zouden worden, vraag ik me af?
Met je EBU-regels.
Dat had toch ook vorige week gekund? Of vorige maand? Of drie maanden geleden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar misschien trekt ze zich wel terug vanwege Palestina zoals ze zegt?
Armeens meisje genotquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:15 schreef TLC het volgende:
Armeens meisje neemt het voor Joost op en noemt het onterecht dat hij niet mee mag doen
Weet ik, maar er staan her en der wel heeeeeeeeeeeeeel erge offtopic postsquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar Israël krijgt helemaal niet de schuld van de diskwalificatie van Joost. Er zijn separate aanklachten tegen hen ingediend bij de EBU door Ierland, Griekenland en nog een land..
Daar heeft men het over
Er zal toch niet overal een camera en microfoon staan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
That's it? en vol adrenaline zittend iemand, nou, oké, goed. Dan is dara vast beeld en audio van.
Zeker weten dat je niet Albanië bedoelt? BESA deed dat namelijk ook alquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:15 schreef TLC het volgende:
Armeens meisje neemt het voor Joost op en noemt het onterecht dat hij niet mee mag doen
Helemaal prima, maar ik hoop dat dat ook de andere kant uit werkt...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hahahahaha. Dit zou hilarisch zijn. Snøwflåke-zweden if true. Met hun gejank over Zlatan altijd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoop zo dat Nikki vanavond in het pak van Joost de punten uitdeeltquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:13 schreef Poepz0r het volgende:
Joost moet nu in pak naar buiten lopen en gewoon zeggen ik treed op vanavond genot
Hele grote ALS. Maar ALS het zoiets zou zijn dan is het wel de grootste afgang voor de EBU ooit. En is het nog veel schandaliger dat de Nederlandse delegatie hier niet harder tegenin is gegaan. Het zal dus allemaal niet zo zijn gegaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mobieltjes?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er zal toch niet overal een camera en microfoon staan?
Beide wordt gepost, dus inderdaad zo moeilijk is het niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:15 schreef Evenstar het volgende:
Mensen moeten echt het verschil leren lezen tussen "het is de schuld van de joden" en "als er een zero-tolerance beleid is m.b.t. veiligheid, respect etc. dan zou in ieder geval één van de leden van de delegatie van Israël woensdag al naar huis gestuurd moeten zijn."
Zo moeilijk is het niet mensen.
Dit, de diskwalificatie is niet de schuld van Israël. Maar het is wel raar dat de Israëlische delegatie zich misdraagt daar niks mee lijkt te gebeuren. Al lijken er nu wel klachten ingediend te zijn door andere landen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar Israël krijgt helemaal niet de schuld van de diskwalificatie van Joost. Er zijn separate aanklachten tegen hen ingediend bij de EBU door Ierland, Griekenland en nog een land..
Daar heeft men het over
Je stelt hiermee kritiek op Israël gelijk aan jodenhaat uit de Tweede Wereldoorlog?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:10 schreef timmmmm het volgende:
I hit you kan ook zijn de volgende keer loop ik tegen je op laten we dat voorkomenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij had er achter aan moeten zeggen 'with my charisma'
Heb je wel erg veel blauw nodig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat Nikki vanavond in het pak van Joost de punten uitdeelt
lol als dit waar is, belachelijk maar lijkt me heel sterk dat ze hem hiervoor DQenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat wordt wel heel erg gepusht hier en daar, ook gezegd in een tweet van ....de delegatie van Israël zelf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:15 schreef Evenstar het volgende:
Mensen moeten echt het verschil leren lezen tussen "het is de schuld van de joden" en "als er een zero-tolerance beleid is m.b.t. veiligheid, respect etc. dan zou in ieder geval één van de leden van de delegatie van Israël woensdag al naar huis gestuurd moeten zijn."
En je vergeet Griekenland. Als die middelvinger waar is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:15 schreef Evenstar het volgende:
Tenzij hij er een vuist bij maakte kan je dit ook nog zien als 'volgende keer bots ik tegen je aan'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als dit het werkelijk is heeft de EBU zich onsterfelijk belachelijk gemaakt en de droom van Joost compleet onnodig de vernieling in geholpen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Soms verdwijnt er per ongeluk ook weleens een "goede"post. Mea Culpa alvast.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:16 schreef gbm het volgende:
[..]
Helemaal prima, maar ik hoop dat dat ook de andere kant uit werkt...
Juist. Joost en Israel staan los van elkaar. De manier van aanwezigheid van Israel is gewoon nogal ongepast. Meerdere landen klagen over provocaties. Dat Joost weg is, is niet de schuld van Israel. Wel lijkt het een lont in het kruitvat te kunnen gaan zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar heeft men het over
Ik voel me aangesproken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Soms verdwijnt er per ongeluk ook weleens een "goede"post. Mea Culpa alvast.
Als dit het is, dan kan het ook nog betekenen: "Pas op, want de volgende keer loop ik tegen je aan" ofzoquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach ja, That's life.quote:
Graag gedaanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik in elk geval niet, maar helaas heel veel anderen wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je stelt hiermee kritiek op Israël gelijk aan jodenhaat uit de Tweede Wereldoorlog?
Erdogan is nu met spullen aan het smijten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:15 schreef TLC het volgende:
Ja maar zoiets als "I will hit you" kan dus lost in translation gaan. Kun je interpreteren als "Ik zal je slaan", terwijl je bedoelt "ik bots tegen je aan".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Tenzij hij er een vuist bij maakte kan je dit ook nog zien als 'volgende keer bots ik tegen je aan'
Als je niet begrijpend kan lezen, kan ik me voorstellen dat je dat eruit kan halenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je stelt hiermee kritiek op Israël gelijk aan jodenhaat uit de Tweede Wereldoorlog?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Als dit het is, dan kan het ook nog betekenen: "Pas op, want de volgende keer loop ik tegen je aan" ofzo
Iig had ik het zo uitgelegd tegen de EBU/Politie als ik Joost was geweest. Kom op zeg!
Al besprokenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Tenzij hij er een vuist bij maakte kan je dit ook nog zien als 'volgende keer bots ik tegen je aan'
Zoiets idd maar waarschijnlijk dacht die Zweedse ik heb een hekel aan deze inzending, last ik daar eens gebruik van makenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:19 schreef Pharkus het volgende:
Met die schoudervullingen is een botsing zo gemaakt. Was een vriendelijke waarschuwing
Ja, dan zou die ook, onterecht, eruit gegooid moeten worden. Ik vind een reactie als een middelvinger opsteken prima gepast als een mafketen je blijft achtervolgen en foto's van je blijft maken terwijl je dat niet wil.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:17 schreef Andromache het volgende:
[..]
En je vergeet Griekenland. Als die middelvinger waar is.
'met mij man en kindje', 'wat dit verpest mijn dag'quote:
Kom op. Je leest dingen die ee niet zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je niet begrijpend kan lezen, kan ik me voorstellen dat je dat eruit kan halen
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:10 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de EBU vanaf het begin als vond dat dat nummer niet thuishoorde op het songfestival, en toen ze de publieksstemmen zagen een manier hebben proberen te zoeken om hem te kunnen dqen, dat ze zich daarmee in de voet hebben geschoten, aangezien je op de grond waarop de EBU nu DQt, je eigenlijk ieder land waar een bepaald vermoeden tegen is kunt DQen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:14 schreef Jane het volgende:
Hoeveel andere landen zouden het vanavond nog braaf uitzenden en hun punten oplezen als ze op deze manier gediskwalificeerd zouden worden, vraag ik me af?
Met je EBU-regels.
Yep.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:20 schreef Cosima het volgende:
Is hier de reddit post al voorbij gekomen over de camera vrouw? Dat verhaal lijkt me waarschijnlijk. Zal de post even opzoeken, als het hier niet al is geplaatst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |