Invullen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Altijd deze lege posts, gaat dat nou niet vervelen?
Iedereen op links is volgens jou een gestoord, GL achterban, studenten op de UVA en UU enzovoort. Ook zeker ik!
Maar jij Etto, jij denkt niet in groepen. Jij snapt wat progressiviteit is. Met dat constant invullen van wat anderen denken laat je inderdaad prachtig zien wat een tunnelvisie alle progressieven hebben. Maar niet jij, nee je meet me hier mooi de maat. Omdat ik opmerkte dat het raar is je zorgen te maken over strenge gelovigen en dan blij te zijn met SGP die meer macht krijgt. Ja dat was inderdaad een vergelijking met stenigingen in Afghanistan van mijn kant. Ja met dat type argumenten laat je mijn tunnelvisie inderdaad geweldig zien chapeau. Vind het wel knap hoe je telkens zulke bizarre invullingen aan mijn gedachten weet te geven die ik zelf nog nooit gedacht heb.
Het gros daarvan neemt dat niet serieus; dat zit in de toplaag van de pyramide van Maslow en, aangevoerd door activistische 'hoogleraren', surft mee op de zoveelste 'progressieve' hype.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:31 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Die mensen die klimaatverandering en milieuvervuiling wel serieus nemen. Die mensen die racisme en discriminatie wel een probleem vinden. Die mensen die wel de intelligentie hebben zelf een mening te vormen. Die bedoel je dan toch? Tja voor vmbo’ers moet je vooral bij je PVV vriendjes blijven buurten beste jongen.
Altijd weer grappig om dom-rechts over linkse universiteiten te horen klagen. Goh misschien is er wel een verband tussen intelligentie en stemgedrag?
[ afbeelding ]
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja om de universiteiten over te nemen moet je toch slimmer zijn dan de anderen?
Volgens mij hebben SGP’ers niet zo heel veel met Hemelvaart als kerkelijke feestdag.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh, ik was even vergeten dat we met een SGP'er zitten, dus die werkt vandaag en zondag sowieso niet. En Pieter was erg moe. Dus ze gaan bellen.
Mja, of het nou met hem te maken heeft of niet (ik las dit zonder verdere bron), de gesprekken zijn iig gestaakt:quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij hebben SGP’ers niet zo heel veel met Hemelvaart als kerkelijke feestdag.
Althans in die oorden zijn juist redelijk wat activiteiten en waar op zondag openen uit den boze is mag het tuincentrum wel open.
Nou, nee. Als je geen idee hebt waar het over gaat kun je beter niet feitenvrij gokken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Leek me een redelijk logische verklaring.
Haha veel haast hebben ze inderdaad niet.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Mja, of het nou met hem te maken heeft of niet (ik las dit zonder verdere bron), de gesprekken zijn iig gestaakt:
[ x ]
Hoe is dat overnemen dan wel gebeurd?quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou, nee. Als je geen idee hebt waar het over gaat kun je beter niet feitenvrij gokken.
Universiteiten zijn natuurlijk over het algemeen al heel links geweest, dat kan geen verrassing zijn. De laatste 10-15 jaar is het voornaamlijk Amerikaanse invloeden die de toon voeren, in een feedbackloop met de explosieve groei van studenten uit het buitenland.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe is dat overnemen dan wel gebeurd?
Maar hoe heeft dat concreet door een overname door extremistisch links geleid? En waar uit zich dan concreet in?quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Universiteiten zijn natuurlijk over het algemeen al heel links geweest, dat kan geen verrassing zijn. De laatste 10-15 jaar is het voornaamlijk Amerikaanse invloeden die de toon voeren, in een feedbackloop met de explosieve groei van studenten uit het buitenland.
Buitenlandse studenten zijn blijkbaar per definitie "woke" en extreem-links of zo?quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar hoe heeft dat concreet door een overname door extremistisch links geleid? En waar uit zich dan concreet in?
De achterlijkheid aan de UvA van afgelopen dagen is wel een mooi voorbeeld.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar hoe heeft dat concreet door een overname door extremistisch links geleid? En waar uit zich dan concreet in?
Studies die meer met de samenleving van doen hebben zullen sneller sociaal betrokken studenten trekken. Bizar. Verder zou ik wel eens echte statistieken hierover willen zien want die uitgekauwde projecties en generalisaties van het anti-demonstrantenkamp kennen we nu wel.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:58 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso gaat het doorgaans vooral om geitenwollensokkenstudies die altijd een links bolwerk waren.
Bij bedrijfskunde of werktuigbouwkunde ga je weinig van dit soort gedoe tegenkomen.
Maar goed, zonder enige data wat roepen is natuurlijk veel leuker dan de doodsaaie werkelijkheidquote:De NOS maakte op basis van onderzoek van het Ipsos inzichtelijk hoe de Tweede Kamer eruit had gezien als alleen jonge mensen van 18 tot 35 jaar hadden gestemd. De PVV zou dan de grootste partij blijven en er zelfs nog vier zetels bij krijgen. Afgelopen woensdag kregen zij 37 zetels. GL/PvdA zou iets groter eindigen (26 zetels) en de VVD zou minder zetels krijgen (20 zetels).
https://www.studenten.com(...)-bij-de-verkiezingen
Als je niet geinteresseerd bent in het antwoord kun je ook gewoon niet reagerenquote:Op donderdag 9 mei 2024 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
We hebben het over universiteiten.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
Onderzoek wat ten minste nog met data aankomt geeft een heel ander beeld, overigens:
[..]
Maar goed, zonder enige data wat roepen is natuurlijk veel leuker dan de doodsaaie werkelijkheid
Sociale betrokkenheid door de Intersectionele Lens van het Grote Gelijk, ja.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Studies die meer met de samenleving van doen hebben zullen sneller sociaal betrokken studenten trekken. Bizar. Verder zou ik wel eens echte statistieken hierover willen zien want die uitgekauwde projecties en generalisaties van het anti-demonstrantenkamp kennen we nu wel.
Correct. Die gietenwollensokkenstudies zijn als een soort kanker enorm gegroeid. Voornamelijk door de aanwas van vrouwelijke studenten.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:58 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso gaat het doorgaans vooral om geitenwollensokkenstudies die altijd een links bolwerk waren.
Bij bedrijfskunde of werktuigbouwkunde ga je weinig van dit soort gedoe tegenkomen.
Zijn die ook allemaal begin 20?quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sociale betrokkenheid door de Intersectionele Lens van het Grote Gelijk, ja.
In concreto is een VVD'er die een eigen zaak runt en belasting afdraagt meer sociaal betrokken dan die slopende, rellende, schreeuwende massa oh zo betrokken 'demonstranten'.
Nou nee, voornamelijk door een aanwas van lieden die de troep van Gloria Wekker serieus nemen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Correct. Die gietenwollensokkenstudies zijn als een soort kanker enorm gegroeid. Voornamelijk door de aanwas van vrouwelijke studenten.
Uit datzelfde artikel:quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
En daar heb je cijfers over aangeleverd?
Lezen is echt niet zo moeilijk, kom op zeg.quote:Ook nog interessant om te weten: welke partij was het grootste in de studentensteden van Nederland? In Nederland zijn 17 steden waar minimaal 10.000 studenten wonen. In de meeste van die steden was GL/PvdA afgelopen verkiezingen de grootste partij.
Irrelevant. Hoewel er inderdaad genoeg mensen op die leeftijd een eigen bedrijfje starten.quote:
Dat vul je nu alweer voor anderen in.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, voornamelijk door een aanwas van lieden die de troep van Gloria Wekker serieus nemen.
Weet jij veel wat ze de andere 360 dagen van het jaar doen. Misschien wel een eigen bedrijfje runnen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Irrelevant. Hoewel er inderdaad genoeg mensen op die leeftijd een eigen bedrijfje starten.
Maar goed, dan moet je ook echt iets leveren i.p.v. scanderend de straat over gaan om je 'betrokkenheid' te tonen.
Dat is vies kapitalisties.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weet jij veel wat ze de andere 360 dagen van het jaar doen. Misschien wel een eigen bedrijfje runnen.
En wat wil dit nou precies zeggen? Dat ze geïndoctrineerd zijn? Wat heeft het met Amerika te maken, waar je ook nog naar verweees?quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uit datzelfde artikel:
[..]
Lezen is echt niet zo moeilijk, kom op zeg.
Je kunt het gewoon teruglezen in posts in deze draad.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat vul je nu alweer voor anderen in.
Ja leuk. Maar die demonstraties hebben ook niks te maken met kapitalisme verder, zoals je ook wel weet.quote:
Ik heb de livestream gezien... Ik heb de slogans gehoord. En daar hoorde men o.a. typische XR-slogans als 'anti-kapi-talisme' en 'Revolution'.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar die demonstraties hebben ook niks te maken met kapitalisme verder, zoals je ook wel weet.
Nouja je suggereert dal alle studenten van geitenwollensokkenstudies aangetrokken worden door Gloria wekker.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon teruglezen in posts in deze draad.
Net nog kwam geloof ik 'koloniaal en Westers denken' voorbij.
Het gaat vooral om iets monumentaals kapot te maken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar die demonstraties hebben ook niks te maken met kapitalisme verder, zoals je ook wel weet.
Kun je in hun hoofden kijken dat je weet wat ze denken?quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het gaat vooral om iets monumentaals kapot te maken.
Zoek even op 'intersectionaliteit'.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja je suggereert dal alle studenten van geitenwollensokkenstudies aangetrokken worden door Gloria wekker.
Dat vul je gewoon voor ze in.
Om demonstraties komen doorgaans allerlei groepjes af. Het is geen homogeen gezelschap. Vaak komen ze ook zich naar elkaar promoten. Dus waarschijnlijk zijn er ook NCPN'ers die dan weer hun dingen roepen. Maar het maakt ze niet allemaal communisten.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb de livestream gezien... Ik heb de slogans gehoord. En daar hoorde men o.a. typische XR-slogans als 'anti-kapi-talisme' en 'Revolution'.
Natuurlijk hebben die demonstraties ermee te maken. Zoek nog eens op het onderzoeksgebied van de aanjagende docenten van dit debacle.
Hun achterlijke kadaverdiscipline slogans geven dat wel weg hoor.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kun je in hun hoofden kijken dat je weet wat ze denken?
Klopt, het zijn voornamelijk lieden met heel veel problemen met het Westen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Om demonstraties komen doorgaans allerlei groepjes af. Het is geen homogeen gezelschap. Vaak komen ze ook zich naar elkaar promoten. Dus waarschijnlijk zijn er ook NCPN'ers die dan weer hun dingen roepen. Maar het maakt ze niet allemaal communisten.
Dan vind ik niet de onderbouwing dat al die studenten Gloria Wekker fans zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoek even op 'intersectionaliteit'.
ze zijn vooral heel boos, politie, halsema, uva.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het gaat vooral om iets monumentaals kapot te maken.
Verder hebben de kneusjes geen punt gemaakt.
Het gros wel degelijk, anders houd je het op zo'n faculteit geen week vol.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan vind ik niet de onderbouwing dat al die studenten Gloria Wekker fans zijn.
Het zal wel teveel gevraagd zijn om hier bewijs van te willen zien?quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gros wel degelijk, anders houd je het op zo'n faculteit geen week vol.
Ik heb er jaren gestudeerd. Nooit wat van gemerkt. Natuurlijk is een omgeving met veel jonge en hoogopgeleide mensen wat linkser dan gemiddeld. Maar de JOVD liep ook gewoon over de campus en ik heb werkelijk nooit te maken gehad met linkse indoctrinatie of intimidatie terwijl ik toch zeker niet links ben en ook niet bang om te zegggen wat ik vind.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
35 jaar geleden stonk de Uni Nijmegen er al naar.
Ook dat is weer van buitenaf voor een ander bedenken. Kom je daar zelf ooit?quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gros wel degelijk, anders houd je het op zo'n faculteit geen week vol.
Wat ??? Is er een onverlaat die iemand koloniaal en westers denken verweet?quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon teruglezen in posts in deze draad.
Net nog kwam geloof ik 'koloniaal en Westers denken' voorbij.
Ik zei niet voor niets: zoek even op intersectionaliteit.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zal wel teveel gevraagd zijn om hier bewijs van te willen zien?
Niet doen, Hex... je weet wel waarom.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook dat is weer van buitenaf voor een ander bedenken. Kom je daar zelf ooit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |