abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213482969
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, hoezo?
Nou ja om de universiteiten over te nemen moet je toch slimmer zijn dan de anderen?
  donderdag 9 mei 2024 @ 19:29:44 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213482978
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Altijd deze lege posts, gaat dat nou niet vervelen?

Iedereen op links is volgens jou een gestoord, GL achterban, studenten op de UVA en UU enzovoort. Ook zeker ik!
Maar jij Etto, jij denkt niet in groepen. Jij snapt wat progressiviteit is. Met dat constant invullen van wat anderen denken laat je inderdaad prachtig zien wat een tunnelvisie alle progressieven hebben. Maar niet jij, nee je meet me hier mooi de maat. Omdat ik opmerkte dat het raar is je zorgen te maken over strenge gelovigen en dan blij te zijn met SGP die meer macht krijgt. Ja dat was inderdaad een vergelijking met stenigingen in Afghanistan van mijn kant. Ja met dat type argumenten laat je mijn tunnelvisie inderdaad geweldig zien chapeau. Vind het wel knap hoe je telkens zulke bizarre invullingen aan mijn gedachten weet te geven die ik zelf nog nooit gedacht heb.
Invullen?

Ik wacht nog op die quotes waaruit zou blijken dat ik conservatief zou zijn.

Verder zou ik soms gewoon even wachten met reageren; mijn reactie betrof de opmerking dat de SGP onze eigen Taliban zou zijn, niet dat men zich geen zorgen zou moeten maken over hun eventuele vergroting van macht. Sterker nog, ik heb naast politiek problemen ook zéér significante theologische problemen met het gedachtegoed van de SGP (gefundeerd op het orthodox calvinisme a la Calvijn, Beza en Voetius).

Het is simpelweg een graag gebruikte cop-out om de SGP op één lijn te zetten met een moorddadige terreurclub als de Taliban. Qua conservatisme past de term 'Poldertaliban' inderdaad beter, maar het één op één koppelen aan dé Taliban is voorbij alle realiteitszin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 mei 2024 @ 19:35:34 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213483058
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Die mensen die klimaatverandering en milieuvervuiling wel serieus nemen. Die mensen die racisme en discriminatie wel een probleem vinden. Die mensen die wel de intelligentie hebben zelf een mening te vormen. Die bedoel je dan toch? Tja voor vmbo’ers moet je vooral bij je PVV vriendjes blijven buurten beste jongen.

Altijd weer grappig om dom-rechts over linkse universiteiten te horen klagen. Goh misschien is er wel een verband tussen intelligentie en stemgedrag?

[ afbeelding ]
Het gros daarvan neemt dat niet serieus; dat zit in de toplaag van de pyramide van Maslow en, aangevoerd door activistische 'hoogleraren', surft mee op de zoveelste 'progressieve' hype.

Zelf een mening vormen... proest. Ze worden nog net niet bij aanmelding automatisch eveneens aangemeld bij XR.

Ergens wel lachwekkend dat uitgerekend de 'sociale' afdelingen van een UvA of UU of RU nu hier neergezet worden als bastions van academische excellentie, terwijl, zoals Jan en Dakka al aangaven, daar helemaal geen academische integriteit meer heerst maar ordinair activisme. En ja, nu zijn de zaken die je aanhaalt hip om 'tegen c.q. voor te strijden'. Sowieso kost dat niet veel in dit zeer vrije en veilige land. Zie ook het debacle aan de UvA.

Het is voor het overgrote deel gewoon tijdverdrijf met een deugrandje... hobbyisme voor types die in een chronische strijdmodus zitten
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213483059
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou ja om de universiteiten over te nemen moet je toch slimmer zijn dan de anderen?
Hoe kom je daar nou bij?
pi_213483072
quote:
81s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Oh, ik was even vergeten dat we met een SGP'er zitten, dus die werkt vandaag en zondag sowieso niet. En Pieter was erg moe. Dus ze gaan bellen.
Volgens mij hebben SGP’ers niet zo heel veel met Hemelvaart als kerkelijke feestdag.
Althans in die oorden zijn juist redelijk wat activiteiten en waar op zondag openen uit den boze is mag het tuincentrum wel open.
pi_213483095
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou bij?
Leek me een redelijk logische verklaring.
Hoe is dat overnemen dan wel gebeurd?
pi_213483119
Dames en heren, kan het persoonlijke de maat nemen verder gewoon in DM plaatsvinden aub? Ik begin mij een kleuterklas leider te voelen zolangzamerhand. Als je zaken op de persoon gaat trekken dan doe je dat maar in DM, niet hier.
pi_213483124
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens mij hebben SGP’ers niet zo heel veel met Hemelvaart als kerkelijke feestdag.
Althans in die oorden zijn juist redelijk wat activiteiten en waar op zondag openen uit den boze is mag het tuincentrum wel open.
Mja, of het nou met hem te maken heeft of niet (ik las dit zonder verdere bron), de gesprekken zijn iig gestaakt:

twitter
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_213483143
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Leek me een redelijk logische verklaring.
Nou, nee. Als je geen idee hebt waar het over gaat kun je beter niet feitenvrij gokken.
pi_213483211
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Mja, of het nou met hem te maken heeft of niet (ik las dit zonder verdere bron), de gesprekken zijn iig gestaakt:

[ x ]
Haha veel haast hebben ze inderdaad niet.
pi_213483214
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou, nee. Als je geen idee hebt waar het over gaat kun je beter niet feitenvrij gokken.
pi_213483239
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Universiteiten zijn natuurlijk over het algemeen al heel links geweest, dat kan geen verrassing zijn. De laatste 10-15 jaar is het voornaamlijk Amerikaanse invloeden die de toon voeren, in een feedbackloop met de explosieve groei van studenten uit het buitenland.
pi_213483261
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Universiteiten zijn natuurlijk over het algemeen al heel links geweest, dat kan geen verrassing zijn. De laatste 10-15 jaar is het voornaamlijk Amerikaanse invloeden die de toon voeren, in een feedbackloop met de explosieve groei van studenten uit het buitenland.
Maar hoe heeft dat concreet door een overname door extremistisch links geleid? En waar uit zich dan concreet in?
pi_213483285
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar hoe heeft dat concreet door een overname door extremistisch links geleid? En waar uit zich dan concreet in?
Buitenlandse studenten zijn blijkbaar per definitie "woke" en extreem-links of zo?
  donderdag 9 mei 2024 @ 19:58:00 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213483346
Sowieso gaat het doorgaans vooral om geitenwollensokkenstudies die altijd een links bolwerk waren.

Bij bedrijfskunde of werktuigbouwkunde ga je weinig van dit soort gedoe tegenkomen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:00:23 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213483373
quote:

[..]
De achterlijkheid aan de UvA van afgelopen dagen is wel een mooi voorbeeld.

Dat hoogleraren zich op dergelijke wijze mengen in deze kwestie geeft haarfijn aan hoe 'kritisch' men daar is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:01:26 #217
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213483389
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:58 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso gaat het doorgaans vooral om geitenwollensokkenstudies die altijd een links bolwerk waren.

Bij bedrijfskunde of werktuigbouwkunde ga je weinig van dit soort gedoe tegenkomen.
Studies die meer met de samenleving van doen hebben zullen sneller sociaal betrokken studenten trekken. Bizar. Verder zou ik wel eens echte statistieken hierover willen zien want die uitgekauwde projecties en generalisaties van het anti-demonstrantenkamp kennen we nu wel.
Antifa
pi_213483393
Onderzoek wat ten minste nog met data aankomt geeft een heel ander beeld, overigens:

quote:
De NOS maakte op basis van onderzoek van het Ipsos inzichtelijk hoe de Tweede Kamer eruit had gezien als alleen jonge mensen van 18 tot 35 jaar hadden gestemd. De PVV zou dan de grootste partij blijven en er zelfs nog vier zetels bij krijgen. Afgelopen woensdag kregen zij 37 zetels. GL/PvdA zou iets groter eindigen (26 zetels) en de VVD zou minder zetels krijgen (20 zetels).

https://www.studenten.com(...)-bij-de-verkiezingen
Maar goed, zonder enige data wat roepen is natuurlijk veel leuker dan de doodsaaie werkelijkheid
pi_213483427
quote:

[..]
Als je niet geinteresseerd bent in het antwoord kun je ook gewoon niet reageren :)
pi_213483450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
Onderzoek wat ten minste nog met data aankomt geeft een heel ander beeld, overigens:
[..]
Maar goed, zonder enige data wat roepen is natuurlijk veel leuker dan de doodsaaie werkelijkheid
We hebben het over universiteiten. |:(
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:04:56 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213483453
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Studies die meer met de samenleving van doen hebben zullen sneller sociaal betrokken studenten trekken. Bizar. Verder zou ik wel eens echte statistieken hierover willen zien want die uitgekauwde projecties en generalisaties van het anti-demonstrantenkamp kennen we nu wel.
Sociale betrokkenheid door de Intersectionele Lens van het Grote Gelijk, ja.

In concreto is een VVD'er die een eigen zaak runt en belasting afdraagt meer sociaal betrokken dan die slopende, rellende, schreeuwende massa oh zo betrokken 'demonstranten'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213483461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:58 schreef Hexagon het volgende:

Correct. Die gietenwollensokkenstudies zijn als een soort kanker enorm gegroeid. Voornamelijk door de aanwas van vrouwelijke studenten.
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:06:11 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213483467
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
We hebben het over universiteiten. |:(
En daar heb je cijfers over aangeleverd?
Antifa
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 20:06:15 #224
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213483469
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Sociale betrokkenheid door de Intersectionele Lens van het Grote Gelijk, ja.

In concreto is een VVD'er die een eigen zaak runt en belasting afdraagt meer sociaal betrokken dan die slopende, rellende, schreeuwende massa oh zo betrokken 'demonstranten'.
Zijn die ook allemaal begin 20?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:06:36 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213483473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Correct. Die gietenwollensokkenstudies zijn als een soort kanker enorm gegroeid. Voornamelijk door de aanwas van vrouwelijke studenten.
Nou nee, voornamelijk door een aanwas van lieden die de troep van Gloria Wekker serieus nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')