quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Isral. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Isralische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Isralische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Isralische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Isralietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Isralische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten n docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Isral hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
Dat verplicht ze niet tot het organiseren van demonstraties die je eist. Ze sluiten alleen aan. Dus als jij organiseert en ze komen niet opdagen zonder goede reden, dan kun je misschien klagen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar ik roep dan ook niet dat Nederland een verderfelijk homofobisch inferno is.
Klein verschil.
En waarom komen ze daar zelf niet mee?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat verplicht ze niet tot het organiseren van demonstraties die je eist. Ze sluiten alleen aan. Dus als jij organiseert en ze komen niet opdagen zonder goede reden, dan kun je misschien klagen.
Die gaat daar niet komen, dan stort de hele kade in, het resultaat van jarenlange bezuinigingen op onderhoud.quote:
Volgens mij zijn er maar weinig nuttige opleidingen op de UvAquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:51 schreef Zoddie het volgende:
Geen Civiele Techniek opleiding in het UvA blijkbaar?
Om nog maar te zwijgen dat we er geen 1 hebben in NL en die eerst ingehuurd moet worden in Be of DUIquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:51 schreef spoilert het volgende:
[..]
Die gaat daar niet komen, dan stort de hele kade in, het resultaat van jarenlange bezuinigingen op onderhoud.
Niets daarvan, tuig in elkaar rammen en opsluiten. Dit gedrag moeten we niet belonen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hef de UvA gewoon op en maak er een aksieclubhuis van voor deze gesubsidieerde beroepsdemonstranten.
Zolang ze maar beloven ook daar te blijven.
Ik zou momenteel zeggen 30/70. Als er meer Islamisten komen kan de vlam pas echt goed in de pan slaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:51 schreef Beaurealis het volgende:
Moeilijk te schatten, wat zou de verhouding moslims / linkiewinkies zijn?
Kan je bijna alle universiteiten wel opheffen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hef de UvA gewoon op en maak er een aksieclubhuis van voor deze gesubsidieerde beroepsdemonstranten.
Zolang ze maar beloven ook daar te blijven.
Ja, als het zo doorgaat wel ja. Maar gezien het niveau missen we daar niet veel aan.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kan je bijna alle universiteiten wel opheffen.
Mwah, sommige zijn echt erger dan anderen wat dit betreft. Hier is dus zeker wel een onderscheid in te maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kan je bijna alle universiteiten wel opheffen.
Het is in vrijwel heel de westerse wereld. Ik zie toch wel problemen als we die allemaal opheffen hahaquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, als het zo doorgaat wel ja. Maar gezien het niveau missen we daar niet veel aan.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niets daarvan, tuig in elkaar rammen en opsluiten. Dit gedrag moeten we niet belonen.
Het erge is die stem die nu loopt te schreeuwen herken ik gewoon, die staat ook vaak op de Dam te roeptoeteren...quote:
Nou nou nouquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:58 schreef T3hTommay het volgende:
[..]
Keeeeeeroline is een hypocriete kuthoer.
Toch wel in het Engels hoop ik? Anders kunnen de internationale kornuiten niet begrijpen hoe goed je bezig bent.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Weer veel trommels en slogans.
Zoals ik al zei: dan hoef je niet na te denken.
Denk dat je te positief bent. Als die studenten van UVA nog even weten door te zetten, ga je dit zien in op zijn minst alle grote steden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, sommige zijn echt erger dan anderen wat dit betreft. Hier is dus zeker wel een onderscheid in te maken.
Behalve bij de blokkeerfriezen, dat ging cht te ver /squote:
Natuurlijk in het (Steenkolen) Engelsquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Toch wel in het Engels hoop ik? Anders kunnen de internationale kornuiten niet begrijpen hoe goed je bezig bent.
No wowning no crowning!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk in het (Steenkolen) Engels
Ga je mij nou de woorden van die boeren kut in de mond leggen of zo?quote:
Die durven niet meer naar het terein te gaanquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:00 schreef Sebbeszweet het volgende:
Als je jood bent en je zit op de UVA, heb je dan geen leven meer daar? Is er nog ruimte voor een ander geluid?
Ander geluid moet je opeisen. Zo is het ook. Waar is de Kahane mentaliteit?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:00 schreef Sebbeszweet het volgende:
Als je jood bent en je zit op de UVA, heb je dan geen leven meer daar? Is er nog ruimte voor een ander geluid?
Misschien kunnen ze een specifieke ruimte inrichten waar de Joden dan moeten zitten, ofzo.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die durven niet meer naar het terein te gaan
Ze zullen het niet uitspreken maar daar zijn ze wel op uit jaquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze een specifieke ruimte inrichten waar de Joden dan moeten zitten, ofzo.
Genant is het werkelijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kan er ophef ontstaan over iets wat nog verder weg is?
Israel 4594 km.
Kom op, er zal vast iets in Melbourne zijn wat de 'inwoners' van Amsterdam niet bevalt. Succes!
Jawel, je moet alleen iets naspelen uit een ver verleden. Re-enactment zoals de Amerikanen zouden zeggen. Alleen doen die dat meestal met burgeroorlogen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:00 schreef Sebbeszweet het volgende:
Jeetje, mensen met een mening. Dat zou niet moeten mogen kunnen in dit land.quote:
Inderdaad, gewoon niet zo aanstellen! Het is niet alsof die demonstranten met witte lakens over het hoofd aan het rondlopen zijn. Zien er gewoon allemaal heel vriendelijk en gezellig uit. Zou zelf zeker gelijk een biertje met ze gaan drinken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:07 schreef theunderdog het volgende:
Het is weer geheel duidelijk. Voor trotse diaspora Joden zijn er maar twee oplossingen: de kahane mentaliteit of Aliyah.
Maar het zoveelste krantenstukje waarin je zegt 'je onveilig te voelen' gaat niets voor je doen.
We zijn niet allemaal slap en angstig. Geef het een paar dagen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:07 schreef theunderdog het volgende:
Het is weer geheel duidelijk. Voor trotse diaspora Joden zijn er maar twee oplossingen: de kahane mentaliteit of Aliyah.
Maar het zoveelste krantenstukje waarin je zegt 'je onveilig te voelen' gaat niets voor je doen.
Dan is de klok kapotquote:
4594 km? Zit jij in de Mauritani? China? Atlantische Oceaan? Ruslandquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kan er ophef ontstaan over iets wat nog verder weg is?
Israel 4594 km.
Kom op, er zal vast iets in Melbourne zijn wat de 'inwoners' van Amsterdam niet bevalt. Succes!
Ze spreken ook gewoon beide Nederlands en dan toch Arabisch pratenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:14 schreef Stupidisco het volgende:
Lekker onderhandelen met die agressieveling van gister. Bizar.
Wel genoten van het schoonvegen vannacht, wat jij Howard?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, sommige zijn echt erger dan anderen wat dit betreft. Hier is dus zeker wel een onderscheid in te maken.
Wacht maar tot het donker wordt en het gajes uit west en Bos en Lommer zich aansluiten, wollha voor en wollah naquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:17 schreef Tekaschi het volgende:
Je hoort alleen habibi talen op die stream.
Vraag je je toch af waarom Femke die groep nu zo groot laat worden. Na gisteren wist je dat er nu veel meer kwamen opdagen, gaat een grote teringzooi worden om dat te ontruimen. En Femke moet snel zijn want ze ligt al onder een vergrootglas.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:18 schreef spoilert het volgende:
[..]
Wacht maar tot het donker wordt en het gajes uit west en Bos en Lommer zich aansluiten, wollha voor en wollah na
Hebben ze van XR geleerd, zo komt de boodschap van de "leiders" over bij de hele groep. Net zoals dat met het handje omhoog staan als men stil moet zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Alles napraten. Maakt niet uit wat de voorspreker zegt.
Waar zit Tim Hofman in deze verdeling?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:20 schreef Zoddie het volgende:
Verwacht 20% studenten sociale wetenschappen, 40% moslims die hun broeders willen steunen in verweggistan en 40% Jippie, even leuk mee doen! Is helemaal in! Daar moeten wel deel van uitmaken en op insta zetten!"
En door XR weet iedereen daar dat ze morgenvroeg sowieso weer buiten staan zonder consequenties.
Leuk verzetje voor de ME straks. Tegen 100 man is ook geen kunstquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Vraag je je toch af waarom Femke die groep nu zo groot laat worden. Na gisteren wist je dat er nu veel meer kwamen opdagen, gaat een grote teringzooi worden om dat te ontruimen. En Femke moet snel zijn want ze ligt al onder een vergrootglas.
Lol, links mafklappers papegaaien over geen geweld, vuurwerk en messen, weten blijkbaar niet met wat voor een volk ze daar hand in hand staan.
Doen ze toch al jaren, zelfdenken blijft moeilijk voor dat tuig, daarom staan ze daar.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Alles napraten. Maakt niet uit wat de voorspreker zegt.
Geen 8-10% overig?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:20 schreef Zoddie het volgende:
Verwacht 20% studenten sociale wetenschappen, 40% moslims die hun broeders willen steunen in verweggistan en 40% Jippie, even leuk mee doen! Is helemaal in! Daar moeten wel deel van uitmaken en op insta zetten!"
En door XR weet iedereen daar dat ze morgenvroeg sowieso weer buiten staan zonder consequenties.
Er gaat niets gebeuren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:11 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal slap en angstig. Geef het een paar dagen.
Zolang ze ze niet aanpakken als hooligans, boeren of anti corona demonstranten maakt het geen verschil. Waterkanon en wapenstok wil ik zien, gevolgd door wekenlang cel en uitzetting voor het gemporteerde tuig.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Leuk verzetje voor de ME straks. Tegen 100 man is ook geen kunst
Alle camera's afplakken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:28 schreef Tekaschi het volgende:
AT5: ze geven aan een vreedzame demonstratie te willen
Realiteit: straten gesloopt, woningen vernield, stenen klaarliggen.
Dat 'proberen' ze. Al een half uur overigensquote:
Als er nou ook nog wat Cobra's gegooid worden kunenn ze helemaal Larpen als Gazanen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:30 schreef Akathisia het volgende:
Op zich wel een mooie nabootsing van Gaza, al die losliggende bakstenen.
Nu de tanks nog om het plaatje compleet te maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:30 schreef Akathisia het volgende:
Hopelijk reageert de politie ook zoals in Gaza.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:30 schreef Akathisia het volgende:
Nee, renovatiewerkzaamhedenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:32 schreef Beaurealis het volgende:
Die stenen uit de straat trekken, valt dat niet onder vandalisme?
Als zelfs jij niet meer in de trucjes van links trapt dan moeten ze het bont gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet maar eens een PR-bureau gaan oprichten en mijn zakken gaan vullen met het geld van dit soort lui. Want ze doen werkelijk alles fout voor hun zaak.
Daar niet blijkbaar, zelfde voor vernieling, geweld en intimidatie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:32 schreef Beaurealis het volgende:
Fuck Halsema? Nou, nee, ik zou m'n zieke hond er nog van af trappen.quote:
Ze geven niet om de zaak, ze willen gewoon mee doen met de hype overgevlogen vanuit Amerika.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet maar eens een PR-bureau gaan oprichten en mijn zakken gaan vullen met het geld van dit soort lui. Want ze doen werkelijk alles fout voor hun zaak.
Nee ze trekken de stenen vreedzaam uit de grond en slopen ook vreedzaam hekken en ander straatmeubilair, vooral dat vreedzaam moet de nadruk op liggen natuurlijk. Als je het immers maar blijft herhalen schrijft de media ook continue "vreedzaam".quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:32 schreef Beaurealis het volgende:
Gaan ze ook nog homo's van het dak af gooien?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:30 schreef Akathisia het volgende:
Fiery but mostly peaceful.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee ze trekken de stenen vreedzaam uit de grond en slopen ook vreedzaam hekken en ander straatmeubilair, vooral dat vreedzaam moet de nadruk op liggen natuurlijk. Als je het immers maar blijft herhalen schrijft de media ook continue "vreedzaam".
Of ze geven echt iets om de zaak. Maar goed morgen protesteren ze op de snelweg en is het ook niet goed. Misschien dat het binnenkort een hype is om te klagen op het internet als de boze witte manquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:33 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ze geven niet om de zaak, ze willen gewoon mee doen met de hype overgevlogen vanuit Amerika.
Net als BLM protesten.
Net als Wallstreet 1% protesten.
Ze vervelen zich en willen wat spanning in hun leven, ze weten toch wel dat hen niets overkomt.
Ik ben ook nooit links geweest. Ik ben van technocratische realpolitik met een sociaal liberale orientatie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als zelfs jij niet meer in de trucjes van links trapt dan moeten ze het bont gemaakt hebben.
Een zwakke ruggengraat noemt men dat ook wel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:31 schreef Lichtloper het volgende:
Typerend moment net wel bij AT5. Gast wordt genterviewd, lijkt redelijk relaxed. Gelijk een kerel met volledig bedekt gezicht die er naar toeloopt en hem ‘no talking to the media’ toebijt, waarop die gelijk het interview staakt.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Of ze geven echt iets om de zaak. Maar goed morgen protesteren ze op de snelweg en is het ook niet goed. Misschien dat het binnenkort een hype is om te klagen op het internet als de boze witte man
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben ook nooit links geweest. Ik ben van technocratische realpolitik met een sociaal liberale orientatie.
Jodenhaat verbroedert.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:36 schreef Magister_Artium het volgende:
Rest mij de vraag wat al die radicaal-marxisten zo solidair maakt met islamitische fundamentalisten.
Beiden een hekel aan het westen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:36 schreef Magister_Artium het volgende:
Rest mij de vraag wat al die radicaal-marxisten zo solidair maakt met islamitische fundamentalisten.
Vrij simpel eigenlijk, haat voor het westen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:36 schreef Magister_Artium het volgende:
Ze kopiren die israeliers met hun geweld. Alleen doen zij dit gesofisticeerder. Dit komt hun zaak totaal niet ten goede want het leidt af. Kijk maar naar wat nu de aandacht krijgt. Ik blijf echter wijsheid propageren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:34 schreef spoilert het volgende:
Wat was ook alweer de definitie van geweld??? maar ze zijn echt vreedzaam hoor....
Ben je het een keer met m eens is het weer niet goed. Steek je energie in wat anders manquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Vandaar de oh zo rele debatjes met Etto altijd.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:38 schreef oblo het volgende:
Dit zijn allemaal vreedzame demonstranten. Elke vorm van geweld is een reactie op de gewelddadigheid van het pro israel kamp.
Ik ben het slechts deels met je eens. Je eerste zin is niet waar helaas.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:38 schreef oblo het volgende:
Dit zijn allemaal vreedzame demonstranten. Elke vorm van geweld is een reactie op de gewelddadigheid van het pro israel kamp.
Degene die dit aanstuurt zijn een stel laffe honden. Ze hadden dit vanmiddag al de kop in moeten drukken.quote:
Dat is nogal erg makkelijk van tevoren te claimen...quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:38 schreef oblo het volgende:
De vele Joden en hun aanhangers natuurlijk, die sinds 7 oktober rellend en vechtend door neerlands straten trekken. Oh wacht...quote:
Je weet dan ook nooit wat ze wel of niet uitzenden en hoeveel er geknipt en verdraaid is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:31 schreef Lichtloper het volgende:
Typerend moment net wel bij AT5. Gast wordt genterviewd, lijkt redelijk relaxed. Gelijk een kerel met volledig bedekt gezicht die er naar toeloopt en hem ‘no talking to the media’ toebijt, waarop die gelijk het interview staakt.
Ach hoe meer het ettert hoe beter, Wilders spint hier flink garen bij. Alleen is dat volk te dom om dat te snappen, dat kauwen die "professoren" ze niet voor.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:39 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Degene die dit aanstuurt zijn een stel laffe honden. Ze hadden dit vanmiddag al de kop in moeten drukken.
En dan ligt er dadelijk ineens een 15-jarige demonstrant onderquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:40 schreef Stoorzendert het volgende:
Al die moeite voor 20 seconden shovelen
Dan doeken we alle media maar op?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je weet dan ook nooit wat ze wel of niet uitzenden en hoeveel er geknipt en verdraaid is.
Ja qua wereldbeeld wel een heel groot verschil inderdaad.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Vandaar de oh zo rele debatjes met Etto altijd.
Nee, alleen de media waar Harvest en co. niet zo'n zin in hebben.quote:
Als een moslim met een kaffieyh iemand een hersenschudding slaat dan is dat toch een reactie op een rotje dat in een pro palestina demonstratie is gegooid een uur eerder.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben het slechts deels met je eens. Je eerste zin is niet waar helaas.
Waar zeg ik dat?quote:
Terwijl je wel TRANSPARANTIE en volledige openheid EIST van de UvA. (En voer).quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?![]()
Ik kan me alleen voorstellen dat je er als demonstrant zo min mogelijk tegen zegt.
Wilders heeft al een tijdje niks hoeven doen wat dat betreft. Alleen hoe meer dit/dat doorslaat hoe groter de verschillen gaan worden en hoe heftiger het geweld gaat worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach hoe meer het ettert hoe beter, Wilders spint hier flink garen bij. Alleen is dat volk te dom om dat te snappen, dat kauwen die "professoren" ze niet voor.
De door universiteitsstudenten vernielde straten gaan niet hersteld worden door professoren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ondertussen zijn er duizenden mensen van dezelfde leeftijd als deze 'studenten' die gewoon al werken en dus mogen betalen voor de aangerichte schade.
UvA
Het mooie is dat beide uitersten van het politieke spectrum de "mainstream media (((m5m)))", niet vertrouwen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, alleen de media waar Harvest en co. niet zo'n zin in hebben.
Net als die 'demonstranten'.
tiktok professorquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:45 schreef Zoddie het volgende:
"Ik geef zelf les over....genicide...en....en...uhm..dit soort dingen"
Zal dat een professor zijn van de UvA?
Ik zou graag onderzocht willen hebben hoe we deze schade direct of indirect kunnen verhalen op israel. En dan op macroniveau. Het mag misschien zo zijn dat het geweld van de demonstranten een symbolische spiegel is die ze israel willen voorhouden, maar ze moeten weten dat ze hiermee onschuldigen opzadelen (met bv. letsel en kosten).quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ondertussen zijn er duizenden mensen van dezelfde leeftijd als deze 'studenten' die gewoon al werken en dus mogen betalen voor de aangerichte schade.
UvA
Daarom lees ik alles van Joop tot Geenstijlquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:46 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Het mooie is dat beide uitersten van het politieke spectrum de "mainstream media (((m5m)))", niet vertrouwen.
Je zal maar eens iets horen of lezen wat niet in je straatje past
"In de pas van Wilders lopen want anders!!!!"quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:45 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wilders heeft al een tijdje niks hoeven doen wat dat betreft. Alleen hoe meer dit/dat doorslaat hoe groter de verschillen gaan worden en hoe heftiger het geweld gaat worden.
Naja als wat jij zegt klopt dan lijkt me de media redelijk waardeloos toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?![]()
Ik kan me alleen voorstellen dat je er als demonstrant zo min mogelijk tegen zegt.
Nee, die schade gaan we verhalen op de studenten. Jeweetwel, degenen die daadwerkelijk de actie hebben verricht.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou graag onderzocht willen hebben hoe we deze schade direct of indirect kunnen verhalen op israel. En dan op macroniveau. Het mag misschien zo zijn dat het geweld van de demonstranten een symbolische spiegel is die ze israel willen voorhouden, maar ze moeten weten dat ze hiermee onschuldigen opzadelen (met bv. letsel en kosten).
Dit gaat wat mij betreft cht alle perken te buiten. israel moet onmiddelijk stoppen, en daarmee zal logischerwijs ook de zin en onzin van deze demonstranten stoppen. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Tfoe zware kostquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom lees ik alles van Joop tot Geenstijl
Zal wel aan mij liggen, maar je staat daar toch om aan zoveel mogelijk mensen je opvattingen te verkondigen? Als er dan iemand voor je neus staat met een livestream en een groot publiek, lijkt me dat een mooi moment om, tja… je mening te verkondigen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?![]()
Uit onvrede over Frankrijk's opstelling over pulsvissen heb ik meteen alle Renaults en Citroens in de straat in brand gestoken. De rekening sturen de eigenaren maar naar Frankrijk, die hebben mij hiertoe aangezet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou graag onderzocht willen hebben hoe we deze schade direct of indirect kunnen verhalen op israel. En dan op macroniveau. Het mag misschien zo zijn dat het geweld van de demonstranten een symbolische spiegel is die ze israel willen voorhouden, maar ze moeten weten dat ze hiermee onschuldigen opzadelen (met bv. letsel en kosten).
Dit gaat wat mij betreft cht alle perken te buiten. israel moet onmiddelijk stoppen, en daarmee zal logischerwijs ook de zin en onzin van deze demonstranten stoppen. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Jij kan niet anders dan een troll zijn, chapeau, goed gedaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als jij ergens demonstreert en bijvoorbeeld het Pownews of de Telegraaf komt op je af kun je die beter negeren tenzij je rechtsliberaal of rechtspopulistisch bent.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Terwijl je wel TRANSPARANTIE en volledige openheid EIST van de UvA. (En voer).
Nee, goed en consistent verhaal wel.
Oh? Of je vertelt gewoon wat je aan het doen bent en waarom.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als jij ergens demonstreert en bijvoorbeeld het Pownews of de Telegraaf komt op je af kun je die beter negeren tenzij je rechtsliberaal of rechtspopulistisch bent.
Nee want dan worden ze beschoten.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:51 schreef Hexagon het volgende:
Maar ze leren niks van hun fouten die demonstranten.
Ze hadden gewoon met Mark van den Oever moeten bellen voor een stel trekkers.
Of een kleine tactical nuke.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:52 schreef S95Sedan het volgende:
Drone is aanwezig en fotos van de situatie aan het maken dus de ME zal ook wel spoedig volgen.
Hebben ze bij de corona rellen in diverse steden geprobeerd, om de schade op opgepakte relschoppers te verhalen. Dat was alleen enorm lastig omdat er wel veel gesloopt was maar vaak niet duidelijk wie wat gesloopt had.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die schade gaan we verhalen op de studenten. Jeweetwel, degenen die daadwerkelijk de actie hebben verricht.
Maar dat schijnt voor veel mensen allemaal heel moelijk te zijn tegenwoordig: individuen verantwoordelijk houden voor hun gedrag.
Ik denk dat je gewoon je verhaal kan doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als jij ergens demonstreert en bijvoorbeeld het Pownews of de Telegraaf komt op je af kun je die beter negeren tenzij je rechtsliberaal of rechtspopulistisch bent.
Ja, dus de werkende Nederlander mag dit hobbyisme weer betalen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hebben ze bij de corona rellen in diverse steden geprobeerd, om de schade op opgepakte relschoppers te verhalen. Dat was alleen enorm lastig omdat er wel veel gesloopt was maar vaak niet duidelijk wie wat gesloopt had.
Dat schijnt voor veel mensen lastig te zijn. Dat je iemand niet verantwoordelijk kan houden voor iets wat hij niet gedaan heeft.
Inderdaad, zet gewoon een paar waterkanonnen op die kuthippies en laat er een hondenbrigade op los, dan doen ze het nooit meer.quote:
Voetbalfans hetzelfde. In vergelijking met die rellen is dit peanuts.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hebben ze bij de corona rellen in diverse steden geprobeerd, om de schade op opgepakte relschoppers te verhalen. Dat was alleen enorm lastig omdat er wel veel gesloopt was maar vaak niet duidelijk wie wat gesloopt had.
Dat schijnt voor veel mensen lastig te zijn. Dat je iemand niet verantwoordelijk kan houden voor iets wat hij niet gedaan heeft.
Vergeef me het jargon gebruik, maar ik geloof dus meer in een topdown aanpak. Als overheden zich gedragen straalt dit ook af op de bevolking.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die schade gaan we verhalen op de studenten. Jeweetwel, degenen die daadwerkelijk de actie hebben verricht
Dat moet frustrerend zijn jaquote:
"Kuthippies" in combinatie met jouw usericon is wel lachen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, zet gewoon een paar waterkanonnen op die kuthippies en laat er een hondenbrigade op los, dan doen ze het nooit meer.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Kuthippies" in combinatie met jouw usericon is wel lachen.
Als het om Israel gaat zal dat sowieso moeilijk worden Je kunt de Palestijnen uitzwaaien. Ik zie dit niet meer goedkomen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vergeef me het jargon gebruik, maar ik geloof dus meer in een topdown aanpak. Als overheden zich gedragen straalt dit ook af op de bevolking.
Ook de Nederlander met inkomen die niet werkt betaalt er aan meequote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dus de werkende Nederlander mag dit hobbyisme weer betalen.
Smerige kapitalisten.
Het begint zielig te worden. Elke keer als Wilders het gevoel krijgt dat het de verkeerde kant opgaat voor zijn partij komt ie met dit soort tweets.quote:
Voor Wilders is dit fantastisch inderdaad. Dat lijken die linkse hippies niet te beseffen.quote:
Ze stonden net wat te dansen op de trommelmuziek terwijl onschuldige kinderen in gaza bommen mogen koppen. Wat een volk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:01 schreef Zoddie het volgende:
Is Palestina al vrij trouwens? Heeft het al geholpen?
Nee, in Nederland gaat de burgemeester zelfs 'in gesprek' met die mensenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, zet gewoon een paar waterkanonnen op die kuthippies en laat er een hondenbrigade op los, dan doen ze het nooit meer.
Mede door dit soort maatschappelijke ontwikkelingen denk ik dat Wilders niet bang hoeft te zijn dat zijn partij marginaliseert.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het begint zielig te worden. Elke keer als Wilders het gevoel krijgt dat het de verkeerde kant opgaat voor zijn partij komt ie met dit soort tweets.
Over een jaartje of tien maximaal zijn we f hier net zo conservatief/nationalistisch als in Oost-Europa geworden f we gaan richting Islamitische enclaves in de grote steden, voor zover die er nu niet al zijn. Het is eigenlijk al 5 na 12, maar goed, we gaan het zien.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mede door dit soort maatschappelijke ontwikkelingen denk ik dat Wilders niet bang hoeft te zijn dat zijn partij marginaliseert.
Ze zijn Nederland kapot het maken? Slaan ze met die stokken tegen de Afsluitdijk of zo?quote:
Gelukkig gaat Geertje het allemaal oplossen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor Wilders is dit fantastisch inderdaad. Dat lijken die linkse hippies niet te beseffen.
Hier maak je een grote denkfout; het is niet alleen Wilders die dit zegt/denkt, maar er zijn vele miljoenen met hem die het ook spuugzat zijn dat een groep extremisten alles aan het verzieken is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het begint zielig te worden. Elke keer als Wilders het gevoel krijgt dat het de verkeerde kant opgaat voor zijn partij komt ie met dit soort tweets.
Hangt er van af. Als hij het leger en politie aan zijn kant heeft is er veel mogelijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:04 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig gaat Geertje het allemaal oplossen.
Ik denk het niet, dus kan het geen denkfout zijn. Ik zie Wilders toch tweeten.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:05 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Hier maak je een grote denkfout; het is niet alleen Wilders die dit zegt/denkt, maar er zijn vele miljoenen met hem die het ook spuugzat zijn dat een groep extremisten alles aan het verzieken is.
Wat wil je dat hij met het leger gaat doen dan?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:06 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Hangt er van af. Als hij het leger en politie aan zijn kant heeft is er veel mogelijk.
De lat ligt vrij laag en veel slechter kan het toch niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat heeft hij nou ooit opgelost. Hij kan alleen maar schreeuwen en verongelijkt kijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het misschien ook een tikkeltje extremistisch om militair gereedschap te sturen dat regelrecht wordt gebruikt om vrouwen en kinderen te bombarderen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:05 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Hier maak je een grote denkfout, het is niet alleen Wilders die dit zegt/denkt, maar er zijn vele miljoenen met hem die het ook spuugzat zijn dat een groep extremisten alles aan het verzieken is.
En daar kan ik nog wel respect voor hebben voor demonstranten die weten dat er consequenties zijn en toch door gaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:02 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nee, in Nederland gaat de burgemeester zelfs 'in gesprek' met die mensenHadden we nog maar een contingent mariniers die net zo optraden als bij de Damslapers destijds, mooi was die actie.
Het lijkt eerder dat vele niet meer weten wat consequenties zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die schade gaan we verhalen op de studenten. Jeweetwel, degenen die daadwerkelijk de actie hebben verricht.
Maar dat schijnt voor veel mensen allemaal heel moelijk te zijn tegenwoordig: individuen verantwoordelijk houden voor hun gedrag.
Lekker manquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Geertje het niet oplost en het blijft dooretteren dan lossen anderen het wel op, onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Alles aan het verzieken"quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:05 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Hier maak je een grote denkfout; het is niet alleen Wilders die dit zegt/denkt, maar er zijn vele miljoenen met hem die het ook spuugzat zijn dat een groep extremisten alles aan het verzieken is.
Ik zie het anders.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel hoor. Kijk maar in Rusland. Daar is het een stuk slechter.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:07 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
De lat ligt vrij laag en veel slechter kan het toch niet.
Nederland de-islamiseren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat wil je dat hij met het leger gaat doen dan?
Eens, en 99% van deze zogenaamd gengageerde studenten met teveel tijd werkt over 10 jaar allemaal in een managementfunctie bij een corporate en die 1% is junk geworden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:07 schreef Zoddie het volgende:
[..]
En daar kan ik nog wel respect voor hebben voor demonstranten die weten dat er consequenties zijn en toch door gaan.
Maar deze mensen weten dat hun niets gebeurd en dat ze 'Police brutality' roepen (in het Engels want dat kennen ze van Amerika) zo gauw ze een blauwe plek hebben.
Vervolgens gaan zitten janken bij Op1 om de trauma's die ze hebben opgelopen.
Dat is lekker vaag he. Hoe zie je dat in de praktijk voor je?quote:
Veel kansen om te veranderen heeft hij niet gehad. Het land zit wel aardig op slot door gepruts van zijn voorgangers.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat heeft hij nou ooit opgelost. Hij kan alleen maar schreeuwen en verongelijkt kijken.
Ja behalve dan dat die demonstraties door hem niet weggaan. Dus op een gegeven moment is het niet geloofwaardig meer.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:08 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik zie het anders.
Ondanks zijn onrealistische plannen en niet serieus te nemen partijprogramma krijgt deze man meer en meer stemmen.
Mensen worden boos en willen actie als ze dit soort dingen zien.
Niet dat ik denk dat Wilders daarbij gaat helpen hoor.
Het is een utopie, maar wel een hele mooiequote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is lekker vaag he. Hoe zie je dat in de praktijk voor je?
Gaat niet gebeuren helaas. Of je moet aan biologische oorlogsvoering gaan doen. Moslim baarmoeders zijn nou eenmaal ijveriger.quote:
Dat verklaart de vliegenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren helaas. Of je moet aan biologische oorlogsvoering gaan doen. Moslim baarmoeders zijn nou eenmaal ijveriger.
Dat is ook niet erg toch? Toen ik 20 was, reageerde ik ook veel emotioneler op onrecht in de wereld. Nu ben ik twee keer zo oud en er realistischer / onverschilliger voor geworden. Ik weet niet wat beter is eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:09 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Eens, en 99% van deze zogenaamd gengageerde studenten met teveel tijd werkt over 10 jaar allemaal in een managementfunctie bij een corporate en die 1% is junk geworden.
Ben jij Joods?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:27 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Geduld. We zijn nog niet compleet.
Dan heb je nog niets wat goed kan nadenken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren helaas. Of je moet aan biologische oorlogsvoering gaan doen. Moslim baarmoeders zijn nou eenmaal ijveriger.
Nee die tijd zal binnenkort aanbreken (of niet)quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja behalve dan dat die demonstraties door hem niet weggaan. Dus op een gegeven moment is het niet geloofwaardig meer.
Met de waarheid en het licht van het kruis!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is lekker vaag he. Hoe zie je dat in de praktijk voor je?
Waren moslim hersenen maar wat ijverigerquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik kan daarom ook nog wel met enig mededogen naar deze studenten kijken. Dat docenten en andere volwassenen zich laten meeslepen in dezelfde emotie vind ik ergerlijker.
Al heeft Geertje 100 zetels. Het maakt geen fluit uit. Je bent een naeve knuppel als je dat nog steeds niet in zietquote:
De bestellingen bljiven komen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Marechaussee is een soort Guardia Civil, en op dit gebied name de KMar ME (die kwamen in actie met de Coronarellen). Maar die worden in Spanje volgens mij inderdaad breder ingezet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:34 schreef Magister_Artium het volgende:
Waarom hebben wij geen Guardia civil? Demonstreren mag, of beter, demonstreren moet!
Dit is echter provoceren en saboteren. Geen tolerantie voor intolerantie!
Dus gewoon Jehovas Getuigen er op af sturen? Succes er mee.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:16 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Met de waarheid en het licht van het kruis!
[ afbeelding ]
De boel bewapend gaan bewaken, zodat normale mensen die geen wapens hebben, zonder vrees te hoeven hebben kunnen winkelen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat wil je dat hij met het leger gaat doen dan?
Wensdenken maakt mensen blind. Dat heb ik hier wel geleegd.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Al heeft Geertje 100 zetels. Het maakt geen fluit uit. Je bent een naeve knuppel als je dat nog steeds niet in ziet
Jij zal het inderdaad wetenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Al heeft Geertje 100 zetels. Het maakt geen fluit uit. Je bent een naeve knuppel als je dat nog steeds niet in ziet
Wat moet het leger doen dan? Wees eens concreet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:20 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
De enige taal die moslims begrijpen is geweld. Met soft democratisch gewauwel krijg je ze echt niet weg en faciliteer je de annexatie alleen maar. Dus het leger is nodig.
En daarna is Nederland weer gezellig![]()
Vandaar dat meneer Aart altijd zo boos werd op Hakim…quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:20 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
De enige taal die moslims begrijpen is geweld. Met soft democratisch gewauwel krijg je ze echt niet weg en faciliteer je de annexatie alleen maar. Dus het leger is nodig.
En daarna is Nederland weer gezellig![]()
Haha ah gossie tochquote:
Kap eens met zo opzichtig een ban uitlokken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:22 schreef Harvest89 het volgende:
Wat moet het leger doen dan? Wees eens concreet.
Die komen waarschijnlijk allemaal uit China.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:21 schreef Zoddie het volgende:
Ik had serieus vlaggenmaker moeten worden.
Palestijnse vlaggen, Israelische vlaggen, Amerikaanse vlaggen.
Extra duur voor de goed brandbare versies, goud geld in.
Ja, je hebt gelijk hoor. Ook zij hebben recht op hun beleving van onrecht en de daarmee gepaard gaande emoties. Wat je zegt; die docenten en volwassenen zijn vele malen erger.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat is ook niet erg toch? Toen ik 20 was, reageerde ik ook veel emotioneler op onrecht in de wereld. Nu ben ik twee keer zo oud en er realistischer / onverschilliger voor geworden. Ik weet niet wat beter is eigenlijk.
Ik kan daarom ook nog wel met enig mededogen naar deze studenten kijken. Dat docenten en andere volwassenen zich laten meeslepen in dezelfde emotie vind ik ergerlijker.
Laffe haas. Spreek je extremistische fantasien dan ook gewoon uitquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:23 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Kap eens met zo opzichtig een ban uitlokken.
Laf? Jij gaat verlegen lachen wanneer de moslims je vriendin lastigvallen. Wegkijker.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Laffe haas. Spreek je extremistische fantasien dan ook gewoon uit
Het gaat om positioneren..quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die komen waarschijnlijk allemaal uit China.
Nee, er zijn belangrijkere zaken voor pvv stemmers. Bedreigingen voor het nageslacht bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha ah gossie toch
Maakt mij verder niet uit hoor, stem allemaal maar op hem. Het land blijft jaren stilstaan op deze manier maargoed, dat is kennelijk niet heel belangrijk voor zijn stemmers
Doe ik niet. Ik heb zelfs nog nooit een TR gezet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:23 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Kap eens met zo opzichtig een ban uitlokken.
Fokkers hebben geen vriendin dus dit kan helemaal niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Laf? Jij gaat verlegen lachen wanneer de moslims je vriendin lastigvallen. Wegkijker.
En jij hebt ze liever 1 voor 1 tegen de muurquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Laf? Jij gaat verlegen lachen wanneer de moslims je vriendin lastigvallen. Wegkijker.
De frustratie zit inderdaad diep. Bij velen, zoals we in de peilingen kunnen zien. Een groot deel van Nederland is helemaal klaar met dat islamitische tuig dat Nederland zo verziekt heeft.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Doe ik niet. Ik heb zelfs nog nooit een TR gezet.
Maar als je ballen hebt zeg je gewoon wat er precies moet gebeuren ipv vage oneliners. Dan weet men tenminste hoe diep de frustratie bij jou zit.
Hij mag wel concreter worden, maar ik denk dat dit dingen zijn die niemand wil toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En jij hebt ze liever 1 voor 1 tegen de muurzonder onderscheid
geef dat gewoon eens eerlijk toe.
Niet heel fanatiek. Nooit veel mee gedaan. Ben ook niet religieus. Tot 7 oktober stond ik in het midden. Om persoonlijke redenen sta ik daar nu niet meer.quote:
Ik mag hopen van niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:29 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Hij mag wel concreter worden, maar ik denk dat dit dingen zijn die niemand wil toch?
Wellicht zien mensen het probleem wel, maar de PVV niet als oplossing?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:29 schreef Beaurealis het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat je als autochtone Nederlander de groei van de PVV als een slechte zaak kan zien. Zou driekwart van Nederland nooit naar Opsporing Verzocht kijken?
https://opsporingverzocht.avrotros.nl/opsporingslijst/quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:29 schreef Beaurealis het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat je als autochtone Nederlander de groei van de PVV als een slechte zaak kan zien. Zou driekwart van Nederland nooit naar Opsporing Verzocht kijken?
De?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Sowieso, de vorige keer dat de PVV wat te zeggen had hebben ze op alle veiligheidsdiensten lopen bezuinigen. Lijkt me de ideale stem als terrorist of crimineel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:31 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Wellicht zien mensen het probleem wel, maar de PVV niet als oplossing?
En toch zie ik vanuit mijn werk in het onderwijs toch ook lichtpuntjes; moslims (vaak vrouw, maar zeker niet altijd) die richting de sociale middenklasse opschuiven. Ouders van Islamitische leerlingen die willen dat hun kind het anders heeft dan zij ooit hebben gehad met een bestaan in de marge van de Nederlandse samenleving. Je staat versteld van de inzet, motivatie en beleefdheid van vluchtelingenkinderen. Daar kunnen 'onze' mondige Nederlandse kinderen nog een hoop van leren. Ik denk dat we als samenleving gewoon nog een hoop geduld met elkaar moeten hebben, hoeveel brandjes ook uitbreken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:28 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
De frustratie zit inderdaad diep. Bij velen, zoals we in de peilingen kunnen zien. Een groot deel van Nederland is helemaal klaar met dat islamitische tuig dat Nederland zo verziekt heeft.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:31 schreef Zoddie het volgende:
[..]
https://opsporingverzocht.avrotros.nl/opsporingslijst/
Ben blij dat minderheden het toch zo goed doen op bepaalde lijstjes
Het zijn dan vaak ook wanhoopsstemmen, en dat zegt ook wel iets.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:31 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Die mogen volgens Beaurealis ook in zijn vernietigingsmachine die hij niet durft te benoemen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:32 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En toch zie ik vanuit mijn werk in het onderwijs toch ook lichtpuntjes; moslims (vaak vrouw, maar zeker niet altijd) die richting de sociale middenklasse opschuiven. Ouders van Islamitische leerlingen die willen dat hun kind het anders heeft dan zij ooit hebben gehad met een bestaan in de marge van de Nederlandse samenleving. Je staat versteld van de inzet, motivatie en beleefdheid van vluchtelingenkinderen. Daar kunnen 'onze' mondige Nederlandse kinderen nog een hoop van leren. Ik denk dat we als samenleving gewoon nog een hoop geduld met elkaar moeten hebben, hoeveel brandjes ook uitbreken.
Maar van Joodse komaf, bedoel ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Niet heel fanatiek. Nooit veel mee gedaan. Ben ook niet religieus. Tot 7 oktober stond ik in het midden. Om persoonlijke redenen sta ik daar nu niet meer.
Als je nu nog in de VVD trapt als oplossing ben je wel heel erg achterlijk. Op de partijen stemmen die gewoon doen alsof er helemaal geen probleem is kan dan natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:31 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ah, the shiniest of two turds zegmaarquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je nu nog in de VVD trapt als oplossing ben je wel heel erg achterlijk. Op de partijen stemmen die gewoon doen alsof er helemaal geen probleem is kan dan natuurlijk ook niet.
wel een pestkopje he jijquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Kijk naar zijn naam
Dit gedeelte van de samenleving, wat helaas niet bepaald kleiner wordt, is totaal verloren
Nou ik weet niet of dat gedeelte van de samenleving groeit.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Kijk naar zijn naam
Dit gedeelte van de samenleving, wat helaas niet bepaald kleiner wordt, is totaal verloren
Nee hoor, eerder medelijden als je cognitief kennelijk zo beperkt bent dat je in zo'n korte tijd zo kan afdwalen van alles en iedereenquote:
Ik kan hem ergens wel begrijpen. Ik ben opgegroeid in Gouda en daar heerst(te) de sociale onderklasse van de Marokkaanse gemeenschap die de boel flink, maar dan ook flink terroriseerde. Daarmee heb ik zelf vaak mee te maken gehad en nooit werd er iets aan gedaan waardoor ik ook radicaal kon denken over 'de buitenlander'. Gaandeweg word je ouder, ontmoet je meer mensen uit andere culturen die eigenlijk gewoon hetzelfde nastreven als iedereen: leuk werk, leuke partner, huisje en misschien wat kinderen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die mogen volgens Beaurealis ook in zijn vernietigingsmachine die hij niet durft te benoemen.
Hear hearquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:40 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik kan hem ergens wel begrijpen. Ik ben opgegroeid in Gouda en daar heerst(te) de sociale onderklasse van de Marokkaanse gemeenschap die de boel flink, maar dan ook flink terroriseerde. Daarmee heb ik zelf vaak mee te maken gehad en nooit werd er iets aan gedaan waardoor ik ook radicaal kon denken over 'de buitenlander'. Gaandeweg word je ouder, ontmoet je meer mensen uit andere culturen die eigenlijk gewoon hetzelfde nastreven als iedereen: leuk werk, leuke partner, huisje en misschien wat kinderen.
Bovendien hebben we in Nederland een nogal orthodoxe vorm van de Islam in onze maag gesplitst gekregen; het Wahabisme, streng conservatief en gefinancierd vanuit Saudi-Arabi. Regelmatig praat ik met moslims uit bijvoorbeeld Irak, Syri en Iran en ook zij vinden het een gemiste kans voor de Islam in Europa om zo slecht in het daglicht te komen als gevolg van dit religieus-extremistische element in de Islam.
Kortom, de wereld is niet zo zwart-wit.
Doen alsof.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:32 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En toch zie ik vanuit mijn werk in het onderwijs toch ook lichtpuntjes; moslims (vaak vrouw, maar zeker niet altijd) die richting de sociale middenklasse opschuiven. Ouders van Islamitische leerlingen die willen dat hun kind het anders heeft dan zij ooit hebben gehad met een bestaan in de marge van de Nederlandse samenleving. Je staat versteld van de inzet, motivatie en beleefdheid van vluchtelingenkinderen. Daar kunnen 'onze' mondige Nederlandse kinderen nog een hoop van leren. Ik denk dat we als samenleving gewoon nog een hoop geduld met elkaar moeten hebben, hoeveel brandjes ook uitbreken.
Als je gelooft dat de PVV toch niks kan veranderen, beetje vreemd om je dan zo te gedragen tegen die mensen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hoor, eerder medelijden als je cognitief kennelijk zo beperkt bent dat je in zo'n korte tijd zo kan afdwalen van alles en iedereen
Beaurealis is geen pvv stemmer lolquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:43 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Als je gelooft dat de PVV toch niks kan veranderen, beetje vreemd om je dan zo te gedragen tegen die mensen.
Ja, want als je een hypotheek en kinderen hebt dan denk je ook elke dag aan de Jihadquote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doen alsof.
Religie van de vrede kaart trekken en vriendelijk voordoen. Als het er op aan komt.... geen vrede meer.
Ja. Al ben ik in eerste instantie Amsterdammer 😉 Maar wel een directe lijn naar Isral. Krijg dagelijks het laatste nieuws.quote:
Zijn op dit moment maar 3 landen die zich een islamitische republiek noemen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:43 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ze slaan elkaar de hersens in omdat ze verschillend denken of Imam Ali de rechtmatige opvolger van de profeet ome Mo is.
Bijna lachwekkend, als het niet zoveel ellende zou veroorzaken. Zouden wij elkaar afmaken tijdens een Stones vs Beatles discussie? Nee. Wij zijn westerlingen. Wij hebben de Verlichting meegemaakt.
Alle islamitische landen zijn poepgatlanden. Dan weet je het toch wel? Het is alleen maar geweld, geweld, geweld. En dat zal nooit veranderen.
Ik stem al jaren Martin Bosma. Maar vond het woordgrapje wel leuk. Ik zal nooit op Thierry stemmen, maar de beste man heeft taalkundig al wat pareltjes achtergelaten.quote:
Weet je, op FOK! houden we gewoon altijd van elkaar, verenigd op de zolderkamer.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:46 schreef Zoddie het volgende:
Mag ik wel even zeggen dat ik blij ben dat je hier nog beide kanten kan horen, dat hier nog debatten kunnen staan ook al zijn ze vaak onnozel en zullen weinig hun mening veranderen.
Dat is iets wat ik wel wat mis in andere media, waar men door algoritmes toch in echokamertjes worden geduwd waar alleen 1 mening mogelijk is en alles "100% with us or against us" is.
Klinkt allemaal fantastisch op papier, dat “geduld” hebben, maar die zwijgende meerderheid waar je het over hebt doet letterlijk niks om de extremistischte kantjes van hun eigen geloof af te halen. Sterker nog, jij als ongelovige zal het altijd, maar dan ook echt altijd afleggen tegen die extremen als ze moeten kiezen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:32 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, laten we elkaar dan maar gewoon blijven haten dan.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klinkt allemaal fantastisch op papier, dat “geduld” hebben, maar die zwijgende meerderheid waar je het over hebt doet letterlijk niks om de extremistischte kantjes van hun eigen geloof af te halen. Sterker nog, jij als ongelovige zal het altijd, maar dan ook echt altijd afleggen tegen die extremen als ze moeten kiezen.
En dat is de makke van het fascistische geloof genaamd “islam”. Het is ontworpen om te onderwerpen, te controleren, te bezetten, te veroveren. Er is geen compromis mogelijk, de wetten van de islam zijn in steen gebeiteld in hun Koran en eraan twijfelen staat gelijk aan hoogverraad.
Jouw tolerantie wordt niet gedeeld door de mensen naar wie je tolerant wil zijn.
Wanneer was de laatste bomaanslag dan van een van die 2?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nooit gehoord van de onmin tussen Katholieke en Protestanten in Nederland enkele decennia terug? Precies hetzelfde, alleen dan hier.
Oja, over geweld gesproken: in welk werelddeel zijn in de vorige eeuw de twee grootste oorlogen te wereld begonnen?
Amsterdamse-joden heb ik lief. En ik (maar dat is uiteraard een persoonlijke mening) vind het positief dat je rechtser bent gaan staan qua politieke positie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:45 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ja. Al ben ik in eerste instantie Amsterdammer 😉 Maar wel een directe lijn naar Isral. Krijg dagelijks het laatste nieuws.
Ik snap dat het moeilijk te verteren is, maar weten wie je tegenover je hebt, hoe diegene denkt en vooral denkt over jou is niet gelijk aan “haten”.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:49 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, laten we elkaar dan maar gewoon blijven haten dan.
Groetjes
Ok, kijk dan even naar Ierland in de jaren '80. Ja, ander land, maar zelfde tegenstellingen in extremis.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste bomaanslag dan van een van die 2?
Verzuiling ja, mekaar de hersens in slaan en opblazen..
Mijn beste vriend is Irakees, toegewijd moslim en hij is zijn gewicht in goud waard. Waarom? Omdat we slimmer zijn dan welk geloof dan ook en slechts afgaan op de mensen die we ontmoeten.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap dat het moeilijk te verteren is, maar weten wie je tegenover je hebt, hoe diegene denkt en vooral denkt over jou is niet gelijk aan “haten”.
Make no mistake, voor elke moslim is een ongelovige per definitie minder dan hijzelf.
Mijn beste vriend is moslim, maar zou mij zo dood willen als ik zijn god beledig.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:53 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mijn beste vriend is Irakees, toegewijd moslim en hij is zijn gewicht in goud waard. Waarom? Omdat we slimmer zijn dan welk geloof dan ook en slechts afgaan op de mensen die we ontmoeten.
Ze hoepelen niet meer op dus ik denk dat jij een huisje in Hongarije zou moeten gaan zoeken; daar is nog het Nederland van de jaren '50. Steeds meer Nederlanders doen dat. Dat zeg ik overigens zonder moreel oordeel; het is een keuze die je hebt om om te gaan met een veranderende maatschappij waar je wel of niet in wil leven. En ik denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt en dat doe ik niet bij haten.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:53 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Haten kost veel energie. Ik wil gewoon dat ze ophoepelenEn als jij heeeeeeel eerlijk naar jezelf bent en even de verstikkende politieke correctheid opzij zet, kan je niet anders dan conluderen dat Nederland er van op zou knappen.
Aah, een Nederland zonder islamEen mens mag dromen, nietwaar?
Wel lullig voor de medewerkers van Opsporing Verzocht, die moeten dan gaan saneren![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |