Leuk betoog, kan zo de prullenbak in. Isral gaat wat verder dan “zich verdedigen”. Precies wat we Oekrane vertellen te doen en niet te doen. Bij Isral moeten we maar een oogje toeknijpen? Prima maar ik ben blij dat de grote wereldleiders toch aardig kritisch zijn op de acties van Isral.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geen idee hoe je je dat afschaffen van die onderdrukkende religie voorstelt. Isral zeker doet zeker niet waar zij "zin" in heeft en wringt zich juist in allerlei kromme bochten om het aantal slachtoffers, beperkt te houden. Het soevereine Isral heeft het volste en zelfs onvoorwaardelijke recht zich te verweren tegen de voortdurend escalerende terreur die hamas opererend onder dekking van burgers vanuit Gaza, veroorzaakt.
Het vervelende van historische oorzaken of vermeende rechten erbij slepen, is dat in een (eigen) aangepaste geschiedenislezing een passende reden te vinden zal zijn dat n of de ander, hun (on)gelijk heeft. Het lastige van tribaal georganiseerde structuren, w.o. idd de islam, is dat zij anderen op grond van haar geclaimde ontstaansgeschiedenis wil onderwerpen en als dat niet gaat, oproept tot verdrijven.
In dat verband verdiend Isral juist alle steun om zich in haar bestaan te kunnen blijven verdedigen. Dat dit tragische gevolgen heeft is n en alleen de ter volle verantwoording van hamas als terreurorganisatie.
Wanneer "rekening houden met" betekent dat hamas Isral blijft, mag of nog kan terroriseren; lijkt mij dat niet mogelijk. Dat Gazanen zelfs in die chaos van verdeelde eigenbelangen niet in staat zijn zichzelf te organiseren maakt mij te meer duidelijk zij zelf niet in staat blijkt om enige rechtsorde te hebben voor een betere toekomst.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er was voor de oorlog een werkloosheid van meer dan 80% en dat is nu natuurlijk helemaal hoog en alles ligt in puin. Hoe moeten die mensen aan geld komen om iets te kunnen kopen?
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat voedselhulp en hulpgoederen op de markt terecht komt alleen dat gaat natuurlijk wel gebeuren. Er is totaal geen gezag meer want dat was Hamas of de politie en beide worden door IDF aangevallen en IDF wil zich er verder niet mee bemoeien. De brave Palestijn is extreem de klos. Dat de brave Palestijn op weinig compassie kan rekenen begrijp ik, maar het zijn wel mensen en ze hebben er niet voor gekozen om daar geboren te worden of berhaupt te leven
HAMAS moet de gijzelaars vrij latenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer "rekening houden met" betekent dat hamas Isral blijft, mag of nog kan terroriseren; lijkt mij dat niet mogelijk. Dat Gazanen zelfs in die chaos van verdeelde eigenbelangen niet in staat zijn zichzelf te organiseren maakt mij te meer duidelijk zij zelf niet in staat blijkt om enige rechtsorde te hebben voor een betere toekomst.
Goed om te blijven verduidelijken dat hamas als ("verkozen") autoriteit ter plaatse als enige hoofdverantwoordelijk is voor al het aangedaan geweld. Het noodlot van leven is dat niemand daarvoor heeft gekozen maar wel kan bepalen hoe dat zo (vol)waardig mogelijk wordt geleefd.
Lijkt mij best lastig om met de verantwoordelijken van een geplande terreuraanslag - ook achter de schermen - te onderhandelen. Ik kan mij hier dan ook weinig anders bij voorstellen dan rekken is uiteindelijk strekken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:28 schreef Molo het volgende:
Het is verder wel een hopeloze bedoening allemaal qua vooruitgang... Hoop dat er achter de schermen wel wat voor elkaar gekregen wordt
ja dat zal ze helpenquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:09 schreef LaDaDiDa het volgende:
Hamas heeft hoe dan ook hun doel bereikt. Joden en Isral worden veel meer gehaat.
Ik zei niet dat het een logisch doel is. Maar Isral isoleren van de rest van de wereld is wel een doel gok ik.quote:
Mooi, je kan je scharen onder al die andere scheidsrechters die omdat een zeker betoog niet past in hun weldenken, repliek geen inhoud zou hebben.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:51 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Leuk betoog, kan zo de prullenbak in. Isral gaat wat verder dan “zich verdedigen”. Precies wat we Oekrane vertellen te doen en niet te doen. Bij Isral moeten we maar een oogje toeknijpen? Prima maar ik ben blij dat de grote wereldleiders toch aardig kritisch zijn op de acties van Isral.
Worden er in Gaza dan gebieden van de kaart geveegd?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:12 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Doen waar ze zin in hebben in de Gazastrook dan. Volgens mij staan we het Oekrane ook niet toe om Massaal hele gebieden in Rusland van de kaart te vegen.
Yep. Want ik zou niet weten welk land of leger meer rekening zou houden met een vijand die zo meedogenloos is als de Palestijnen. Ik zou het echt niet weten. Wijzelf hadden de Palestijnen met heel hun smerige haatcultuur allang in zee gegooid.quote:En waarom we ze niet onvoorwaardelijk moeten steunen. Moet ik dat echt uitleggen?
Dat was idd het strategische ingeplande "idee" dat de leiders van hamas in Qatar met de terreur voor ogen hadden om als allerlaatste poging en vooral wanhoopsgok, de status quo te doen kantelen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:14 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Ik zei niet dat het een logisch doel is. Maar Isral isoleren van de rest van de wereld is wel een doel gok ik.
En ze genieten vast van het groeiende anti semitisme overal.
Verdediging houdt in mijn woordenboek op daar waar je landsgrenzen eindigen. Dus dat houdt wat mij betreft dan ook in dat er van verdediging geen sprake is maar we hebben het hier over een aanval.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi, je kan je scharen onder al die andere scheidsrechters die omdat een zeker betoog niet past in hun weldenken, repliek geen inhoud zou hebben.
Ben wel benieuwd hoe dat werkt in iemands hoofd door de situatie van Oekrane te schakelen met dat wat plaatsvindt in Gaza. Wie hier en waar dan op welke wijze een oogje toeknijpt, mag je mij proberen uit te leggen.
Zelf heb ik niet zo'n hoge pet op van wereldleiders die vooral in staat zijn gebleken op aan de top van hun piramide te komen en anderen voor hun karretje te spannen. Dat iemand wereldleider is maakt de persoon nog niet rechtvaardig of geschikt een rol te hebben.
Laat staan wie zijn zij dan wel die menen wel Isral te mogen veroordelen op haar reactie maar zelf geen acties nemen om door hamas veroorzaakte terreur uit te willen bannen.
De oplossing zou relatief simpel zijn dat Gaza onder VN gezag zou komen, iets dat allerlei facties ter linkerzijde helaas wisten te voorkomen en die hoogmoedige wereldleiders geen trek in hebben.
Isral rest dan niets anders dan zelf te zorgen voor haar veiligheid dat hier betekent: de eradicatie van hamas.
Mooi dat eigen woordenboek en gelijk het probleem omdat het geen vertaling bevat van een andere zienswijze.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:51 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Verdediging houdt in mijn woordenboek op daar waar je landsgrenzen eindigen. Dus dat houdt wat mij betreft dan ook in dat er van verdediging geen sprake is maar we hebben het hier over een aanval.
Je kunt allerlei dure woorden gebruiken en vooral je zinsopbouw zodanig wegzetten dat niemand er wat van begrijpt, dat maakt nog niet dat je betoog enig stand houdt.
Hamas is niet heel veel anders dan Nederlands verzet in de tweede wereldoorlog. (behalve dan dat het 70+ jaar duurt ipv 5) De ironie is schrijnend. Ik heb weinig tot niets met de Islam of religie in zijn geheel maar als mijn land chronisch verkracht zou worden door een externe partij zou ik ook alles doen in mijn macht om me ertegen te verzetten (Hoop ik dan maar, sowieso is het meer dan begrijpelijk dat een volk zich steeds extremer verzet hoe hopelozer de situatie wordt)quote:Op donderdag 9 mei 2024 00:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi dat eigen woordenboek en gelijk het probleem omdat het geen vertaling bevat van een andere zienswijze.
Hoe zou Isral zich dan tegen een terreuraanval en raketten moeten verdedigen als (en wordt) gedaan vanuit Gaza ? Of geldt dan ook dat Isral zich dat om wille van zg landsgrenzen die in iemands hoofd zitten, allemaal moet laten welgevallen ?
Los daarvan is de Gazastrip geen land maar een overeengekomen autonoom "gebied" of zo je wilt, "(vluchtelingen)kamp" als product van ooit een wapenstilstand tussen Egypte en Isral.
Hamas greep daar ergens in 2007 de macht en heeft haar aanwezigheid sindsdien een steeds groter totalitair terreurkarakter gegeven. Palestijnen kennen zichzelf overigens een veel groter gebied toe als hun "land" dat zich niet voor niets uitstrekt van de "rivier tot aan de zee". Isral als staat, heeft daarin geen recht om (voort) te bestaan.
Wat Isral daar(in) mogelijk te verwijten is dat zij vanwege de voortdurend daaruit ontstane dreiging(en), de bewoners feitelijk op water en brood onder curatele hekbewaking plaatste etc.etc met de huidige situatie tot gevolg.
De hamas strategen en hun sponsoren, willen geen andere mogelijkheid gebruiken dan terreur als drukmiddel.
In een tribale cultuur, kent helaas alleen het recht van de (ge)weldadige overwinnaar. De vraag is dan hoe dan wel, anders dan met groter geweld, die methode de kop in te drukken ?
Wat je ook vindt van de Isralische keuze om hamas uit te gaan roeien, is daarmee voor de Gazanen de kans groter dat zij weer kunnen gaan toewerken naar een eigen land(sgrens cq tweestaten oplossing) om daarbinnen dan weer zelf te beschikken. Ik vrees dat ook dan, omdat er veel andere terreurorganisaties zijn, die oplossing nog een lange adem nodig zal hebben.
dit dus ,maar dan andersom!!!quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Hamas is niet heel veel anders dan Nederlands verzet in de tweede wereldoorlog. (behalve dan dat het 70+ jaar duurt ipv 5) De ironie is schrijnend. Ik heb weinig tot niets met de Islam of religie in zijn geheel maar als mijn land chronisch verkracht zou worden door een externe partij zou ik ook alles doen in mijn macht om me ertegen te verzetten (Hoop ik dan maar, sowieso is het meer dan begrijpelijk dat een volk zich steeds extremer verzet hoe hopelozer de situatie wordt)
Heel leuk die langspeelplaat over zg niet bestaande landsgrenzen. Mij zegt dat tot die hoogte zoveel dat Isral wel degelijk grenzen heeft en een gebied waar buiten een hoop terroristen ook gewoon burgers wonen die op een zodanige manier behandeld worden dat zij Isral de komende 50 jaar niet als vrienden gaat zien.quote:Op donderdag 9 mei 2024 00:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi dat eigen woordenboek en gelijk het probleem omdat het geen vertaling bevat van een andere zienswijze.
Hoe zou Isral zich dan tegen een terreuraanval en raketten moeten verdedigen als (en wordt) gedaan vanuit Gaza ? Of geldt dan ook dat Isral zich dat om wille van zg landsgrenzen die in iemands hoofd zitten, allemaal moet laten welgevallen ?
Los daarvan is de Gazastrip geen land maar een overeengekomen autonoom "gebied" of zo je wilt, "(vluchtelingen)kamp" als product van ooit een wapenstilstand tussen Egypte en Isral.
Hamas greep daar ergens in 2007 de macht en heeft haar aanwezigheid sindsdien een steeds groter totalitair terreurkarakter gegeven. Palestijnen kennen zichzelf overigens een veel groter gebied toe als hun "land" dat zich niet voor niets uitstrekt van de "rivier tot aan de zee". Isral als staat, heeft daarin geen recht om (voort) te bestaan.
Wat Isral daar(in) mogelijk te verwijten is dat zij vanwege de voortdurend daaruit ontstane dreiging(en), de bewoners feitelijk op water en brood onder curatele hekbewaking plaatste etc.etc met de huidige situatie tot gevolg.
De hamas strategen en hun sponsoren, willen geen andere mogelijkheid gebruiken dan terreur als drukmiddel.
In een tribale cultuur, kent helaas alleen het recht van de (ge)weldadige overwinnaar. De vraag is dan hoe dan wel, anders dan met groter geweld, die methode de kop in te drukken ?
Wat je ook vindt van de Isralische keuze om hamas uit te gaan roeien, is daarmee voor de Gazanen de kans groter dat zij weer kunnen gaan toewerken naar een eigen land(sgrens cq tweestaten oplossing) om daarbinnen dan weer zelf te beschikken. Ik vrees dat ook dan, omdat er veel andere terreurorganisaties zijn, die oplossing nog een lange adem nodig zal hebben.
3/4 staat achter hamas en vond de 7 oktober aanvallen helemaal top.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:33 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Heel leuk die langspeelplaat over zg niet bestaande landsgrenzen. Mij zegt dat tot die hoogte zoveel dat Isral wel degelijk grenzen heeft en een gebied waar buiten een hoop terroristen ook gewoon burgers wonen die op een zodanige manier behandeld worden dat zij Isral de komende 50 jaar niet als vrienden gaat zien.
Hamas is geen verzet. Hamas zijn terroristen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Hamas is niet heel veel anders dan Nederlands verzet in de tweede wereldoorlog. (behalve dan dat het 70+ jaar duurt ipv 5) De ironie is schrijnend. Ik heb weinig tot niets met de Islam of religie in zijn geheel maar als mijn land chronisch verkracht zou worden door een externe partij zou ik ook alles doen in mijn macht om me ertegen te verzetten (Hoop ik dan maar, sowieso is het meer dan begrijpelijk dat een volk zich steeds extremer verzet hoe hopelozer de situatie wordt)
Ik weet niet waar je dat 'rekening houden met' en die invulling vandaan haalt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer "rekening houden met" betekent dat hamas Isral blijft, mag of nog kan terroriseren; lijkt mij dat niet mogelijk. Dat Gazanen zelfs in die chaos van verdeelde eigenbelangen niet in staat zijn zichzelf te organiseren maakt mij te meer duidelijk zij zelf niet in staat blijkt om enige rechtsorde te hebben voor een betere toekomst.
joden hebben het altijd goed gehad in moslimlanden, daarom zie je er ook nog steeds grote en welvarende joodse gemeenschappen.quote:
Je dacht: goh, ik post hier niet zo vaak iets,laat ik met iets volkomen wereldvreemds komen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:03 schreef jogy het volgende:
Ik hoop dat de tienduizenden doden het uiteindelijke gevolg hebben dat Israel als wereldmacht straks niets meer voorsteld en dat het terecht gezien gaat worden als een terroristische paria staat. Dat alle extremistische zionistische organisaties ontmanteld worden en er groepen macht krijgen die deze ellende kunnen verhelpen zodat men uiteindelijk samen kunnen leven. Het feit dat Israel hun eigen deal voor een staakt het vuren weigert te ondertekenen zegt al genoeg. Men wil een genocide, geen vrede. En ondertussen wordt de
Westelijke Jordaanoever ook verder ontmanteld.
Onmenselijke Israelische terreur en ik ben in ieder geval blij dat er protesten woren gevoerd hiertegen.
Israel als legitieme staat is helemaal prima maar dan wel weer terug naar de grenzen van 1947.
Ja precies. Want Hamas laat de Palestijnen zelf wel echt voelen alsof ze 'vrij' zijn. Echte democraten die Hamas.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja precies. Want Hamas laat de Palestijnen zelf wel echt voelen alsof ze 'vrij' zijn. Echte democraten die Hamas.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Antisemitisme heeft in Europa een van de ergste grootschalige misdaden van de mensheid veroorzaakt, namelijk de holocaust. Zeker en vast.quote:
Intelligente man. Hij komt ook geduldig en beschaafd over.quote:Op donderdag 9 mei 2024 03:30 schreef Kijkertje het volgende:
Die zoon van een Hamas-leider die voor de Israelische geheime dienst Shin Bet ging werken:
[ x ]
Vind dit een beetje 'meh'. Ik ben alles behalve fan van Netanyahu, maar dat neemt niet weg dat het ook prima kan dat hij goede argumenten heeft om wel Rafah aan te vallen. En ja, ik denk ook dat hij het verslaan van Hamas, krachtigheid tonen aan de rechtse kiezers hoger op zijn prioriteiten lijst heeft staan, dan de gijzelaars.quote:Op donderdag 9 mei 2024 03:52 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Netanyahu's eigen oorlogskabinet was tegen de aanval op Rafah ....
zo even aangepastquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:09 schreef LaDaDiDa het volgende:
Hamas IRAN heeft hoe dan ook hun doel bereikt. Joden en Isral worden veel meer gehaat.
Dat is wat je ziet in alle openheid. Onder de schijnheilige Nederlandse oppervlakte zijn er massa's mensen die niks meer zeggen dan anders maar die over het randje zijn gevallen en naar het stemhokje zijn gerend omdat ze klaar zijn met wat ze hebben gezien vanuit islamitische maar ook "progressief" linkse hoek bij de taferelen bij de "pro-Palestina"-demonstraties.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:09 schreef LaDaDiDa het volgende:
Hamas heeft hoe dan ook hun doel bereikt. Joden en Isral worden veel meer gehaat.
Het Nederlands verzet heeft nooit aanslagen gepleegd op Duitse burgers. Verder zou ik nog veel andere dingen tegen je willen zeggen, maar dan krijg ik een ban hier. In elk geval: je bent knettergek.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Heeft het Nederlandse verzet bewust Duitse burgers gespaard omdat het onschuldige mensen zijn of zijn die Duitse burgers gespaard omdat ze ergens ver weg woonde waar wij niet wonen? Verder zijn er bij aanvallen van het neferlandse verzet welquote:Op donderdag 9 mei 2024 08:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het Nederlands verzet heeft nooit aanslagen gepleegd op Duitse burgers. Verder zou ik nog veel andere dingen tegen je willen zeggen, maar dan krijg ik een ban hier. In elk geval: je bent knettergek.
Ja dit ja.quote:Op donderdag 9 mei 2024 08:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het Nederlands verzet heeft nooit aanslagen gepleegd op Duitse burgers. Verder zou ik nog veel andere dingen tegen je willen zeggen, maar dan krijg ik een ban hier. In elk geval: je bent knettergek.
Goed verhaal, lekker kort.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:03 schreef jogy het volgende:
Ik hoop dat de tienduizenden doden het uiteindelijke gevolg hebben dat Israel als wereldmacht straks niets meer voorsteld en dat het terecht gezien gaat worden als een terroristische paria staat. Dat alle extremistische zionistische organisaties ontmanteld worden en er groepen macht krijgen die deze ellende kunnen verhelpen zodat men uiteindelijk samen kunnen leven. Het feit dat Israel hun eigen deal voor een staakt het vuren weigert te ondertekenen zegt al genoeg. Men wil een genocide, geen vrede. En ondertussen wordt de
Onmenselijke Israelische terreur en ik ben in ieder geval blij dat er protesten woren gevoerd hiertegen.
Israel als legitieme staat is helemaal prima maar dan wel weer terug naar de grenzen van 1947.
Opnieuw: the Great March of Return was geen geval van spontaan protesterende boze burgers die allemaal dezelfde kant op besloten te lopen, het was een door Hamas en de PIJ gechoreografeerde stampede in een militaire bufferzne richting een grens waarbij er met projectielen en snipers een reactie werd uitgelokt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 08:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heeft het Nederlandse verzet bewust Duitse burgers gespaard omdat het onschuldige mensen zijn of zijn die Duitse burgers gespaard omdat ze ergens ver weg woonde waar wij niet wonen? Verder zijn er bij aanvallen van het neferlandse verzet wel
Als burgers aanvallen absoluut not done is, zou dat voor 7 oktober in Gaza ook enigszins zo moeten zijn. Een dode Palestijnse burger doet ons al jaren geen pijn, het is altijd de volledige verantwoordelijkheid van Hamas. Ook zo'n bloedbad als Great March of Return
Je bedoelt het verdelingsplan dat unaniem door de Arabieren is afgewezen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:03 schreef jogy het volgende:
Koekoek. Dit kan echt niet meer.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Zo, de teringquote:Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Op donderdag 9 mei 2024 09:44 schreef HowardRoark het volgende:
En dus?quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:35 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Minister van nationale veiligheid dames en heren. Als je nog wil weten wat voor kleuters het in Isreal voor het zeggen hebben.
Fixedquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:09 schreef LaDaDiDa het volgende:
Hamas Putin heeft hoe dan ook hun zijn doel bereikt. Joden en Isral worden veel meer gehaat., de wereld is afgeleid van de oorlog in Ukraine
Zijn minst controversile tweet.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:35 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Minister van nationale veiligheid dames en heren. Als je nog wil weten wat voor kleuters het in Isreal voor het zeggen hebben.
Met een beetje pech heeft er in de VS over een paar maanden ook weer een kleuter het voor het zeggen. Kunnen ze samen in de zandbak spelen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:35 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Types zoals jij denken dat er in 1947 gewoon een speld op de kaart is gedrukt door Ben Gurion 'doe daar maar, daar is het altijd mooi weer en hebben ze palmbomen'quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:03 schreef jogy het volgende:
Wat ook voor het gemak ook vaak vergeten wordt is dat het plan ook een douane/economische unie was. Dus het hele 'we hebben geen haven' geneuzel sloeg totaal nergens op.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Types zoals jij denken dat er in 1947 gewoon een speld op de kaart is gedrukt door Ben Gurion 'doe daar maar, daar is het altijd mooi weer en hebben ze palmbomen'
Zijn claim is niet eens juist.quote:
Wat denk je dat het gevolg gaat zijn? Kinderen die opgroeien zonder ouders. Die worden wijs gemaakt dat hun onschuldige ouders zijn vermoord door Isral. Het hoeft allemaal niet waar te zijn. Net zoals dat Palestina geen bestaansrecht heeft volgens sommigen omdat het niet eens een officieel land is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:26 schreef Cruzinats het volgende:
Ethisch dilemma; nu is het moment om Hamas voor eens en voor altijd weg te vagen, ik weet dat Isral er alles aan doet om burgerslachtoffers te voorkomen, maar wegen die paar onschuldige burgers op tegen de vrede en welvaart voor de volgende generaties Palestijnen?
En dat gebeurt anders niet? Heb je gezien wat voor een lesmateriaal die kinderen krijgen voorgeschoteld? Wat voor een opvoeding die krijgen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:46 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wat denk je dat het gevolg gaat zijn? Kinderen die opgroeien zonder ouders. Die worden wijs gemaakt dat hun onschuldige ouders zijn vermoord door Isral. Het hoeft allemaal niet waar te zijn. Net zoals dat Palestina geen bestaansrecht heeft volgens sommigen omdat het niet eens een officieel land is.
Wij kunnen dat vanuit onze luie stoel nog makkelijk relativeren en beargumenteren maar ik denk dat de gemiddelde Palestijn daar toch wat anders over denkt.
Je weet prima hoe de verhoudingen liggen binnen de regering en de positie waarin Netanyahu zich bevindt. Religieus rechts heeft hem bij de ballen. Daarnaast zit hij zelf ook gewoon op n lijn met hen, alleen dan net wat minder extreem en minus het religieuze aspect.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zijn claim is niet eens juist.
Uit de complete regering (45 man) zijn er slechts 8 onderdeel van religieus rechts, waaronder totaalidioot Ben-Gvir. Maar dit is dus maar zo'n 15%. Wat sommigen echter proberen (en veel media doen dit helaas ook) is de uitspraken van mensen zoals Ben-Gvir (of Smotirch) pakken en dat presteren alsof het sentimenten zijn die gedeeld worden door de gehele regering.
Op die manier kan men dan weer het beeld proberen te schetsen alsof de Isralische regering en Hamas eigenlijk precies hetzelfde zijn. Het zijn nogal valse vergelijkingen.
Nee maar ik verwacht al helemaal niet dat het dan een positieve wending zou krijgen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat gebeurt anders niet? Heb je gezien wat voor een lesmateriaal die kinderen krijgen voorgeschoteld? Wat voor een opvoeding die krijgen?
Dus zit hij niet op n lijn.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Daarnaast zit hij zelf ook gewoon op n lijn met hen, alleen dan net wat minder extreem en minus het religieuze aspect.
D'r is maar n manier: Dehamazificatie.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:33 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Nee maar ik verwacht al helemaal niet dat het dan een positieve wending zou krijgen.
Ik lees met open bek hoe je een partij die zich verzette tegen brute inval, in relatie weet te brengen een terreurgroep die met geweld hun overtuiging wil doordrukken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Het liedje wordt niet anders dat de groep die zich onderdrukt voelt, ook kan kiezen om een andere doel aan de eigen melodie te geven.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:33 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Heel leuk die langspeelplaat over zg niet bestaande landsgrenzen. Mij zegt dat tot die hoogte zoveel dat Isral wel degelijk grenzen heeft en een gebied waar buiten een hoop terroristen ook gewoon burgers wonen die op een zodanige manier behandeld worden dat zij Isral de komende 50 jaar niet als vrienden gaat zien.
Zijn er al plannen uitgelekt hoe Isral dat zou willen gaan vormgeven of hoe dat zou moeten gaan gebeuren of is er maar n doel op korte en middenlange termijn en dat is doorgaan op de weg van afgelopen halfjaar en daarna zien we wel verder?quote:
Ik neem aan het aloude recept van een minuscuul strookje land, hek eromheen, wachttorens. Classy regime.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn er al plannen uitgelekt hoe Isral dat zou willen gaan vormgeven of hoe dat zou moeten gaan gebeuren of is er maar n doel op korte en middenlange termijn en dat is doorgaan op de weg van afgelopen halfjaar en daarna zien we wel verder?
Dat haalde ik uit jouw zinsnde met "Dat de brave Palestijn op weinig compassie kan rekenen begrijp ik, maar het zijn wel mensen en ze hebben er niet voor gekozen om daar geboren te worden of berhaupt te leven".quote:Op donderdag 9 mei 2024 07:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat 'rekening houden met' en die invulling vandaan haalt.
Ik vind het gek zoals je het spint dat ze het 'zelfs in die chaos' niet kunnen organiseren. Zelfs. Dan verwoord je het waardeloos of redeneer je een kant op
Ja, de gemiddelde Palestijn is heel blij met zijn leven in Isral. Ook is de gemiddelde Palestijn niet blij met het beleid van Isral in Judea en Samaria, maar uiteindelijk weten de gemiddelde Palestijnse mensen daar ook dat ze niet de middelen en mogelijkheden hebben om de stammen-oorlog doener gaande is zelf te handhaven of in goede banen te leiden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:46 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wat denk je dat het gevolg gaat zijn? Kinderen die opgroeien zonder ouders. Die worden wijs gemaakt dat hun onschuldige ouders zijn vermoord door Isral. Het hoeft allemaal niet waar te zijn. Net zoals dat Palestina geen bestaansrecht heeft volgens sommigen omdat het niet eens een officieel land is.
Wij kunnen dat vanuit onze luie stoel nog makkelijk relativeren en beargumenteren maar ik denk dat de gemiddelde Palestijn daar toch wat anders over denkt.
Ik ben er bang voor, dat de bestaande muren worden opgehoogd en dat daarna gehoopt wordt op een massaal Stockholm syndroom. (weetje: het Stockholm syndroom bestaat niet)quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik neem aan het aloude recept van een minuscuul strookje land, hek eromheen, wachttorens. Classy regime.
Eens, maar ook daarin zijn verschillende manieren en de huidige manier lijkt mij averechts te werken.quote:
Noem ze eens op.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:21 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Eens, maar ook daarin zijn verschillende manieren
Je hebt je te houden aan de wet. Dat deden deze mensen niet. Wellicht begrijpelijk vanwege het immense verdriet en de boosheid op Bibi dat hij de bescherming niet bood die hij zogezegd altijd zou bieden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:35 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/NTarnopolsky/status/1788305831055827347
Hahahaha Isralische politie beukt familie van gijzelaars in elkaar.
Wat een land... echt zoveel geluk dat hun vijanden nog ernstiger zijn.
Doe niet zo flauw. Op n lijn in hoofdlijnen. Ze willen beide naar rechts... de ene 40 graden en de ander 45 graden.quote:
Ik denk dat jij een wat verkeerd beeld hebt van Isral hedendag. Het zou wat zijn als ik nu naar mijn Palestijnse buurman loop en zeg dat hij geen overeenkomstige rechten heeft, dan lacht hij mij vierkant uit.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:31 schreef Nexum het volgende:
En terecht. Het land hoefde helemaal niet verdeeld te worden. en staat met gelijke rechten voor allen is wat er toen had moeten gebeuren. Maar dat konden de Joden niet accepteren!
Maar wat verwacht je dan?quote:
Dat klopt niet. Likud is een centrumrechtse partij, vergelijkbaar met de VVD in Nederland. En tevens heeft radicaal rechts hem niet bij de ballen, er zijn al meermaals wensen van hen geweigerd of ze zijn geheel beschouwing gelaten mbt kwesties.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je weet prima hoe de verhoudingen liggen binnen de regering en de positie waarin Netanyahu zich bevindt. Religieus rechts heeft hem bij de ballen. Daarnaast zit hij zelf ook gewoon op n lijn met hen, alleen dan net wat minder extreem en minus het religieuze aspect.
Er is duidelijk niks extreems met het internationale oorlogsrecht aan je laars lappen in jouw wereldjequote:Op donderdag 9 mei 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Likud is een centrumrechtse partij, vergelijkbaar met de VVD in Nederland. En tevens heeft radicaal rechts hem niet bij de ballen, er zijn al meermaals wensen van hen geweigerd of ze zijn geheel beschouwing gelaten mbt kwesties.
Zoals al aangegeven, de suggestie dat Netanyahu en de hele Isralische regering zogenaamd 'extreem' zou zijn is niet waar en een valse vergelijking die gretig gemaakt wordt om vervolgens de vergelijking met de Palestijnse terroristen van Hamas te kunnen maken en diens extremisme dan op basis van deze valse vergelijking te bagatelliseren en in perspectief te zetten.
Ik doe het niet graag maar ik ga hier toch enigszins persoonlijk worden. Je hebt ongetwijfeld veel kennis over Isral, waarom weet ik niet maar je zult je redenen er voor hebben.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Likud is een centrumrechtse partij, vergelijkbaar met de VVD in Nederland. En tevens heeft radicaal rechts hem niet bij de ballen, er zijn al meermaals wensen van hen geweigerd of ze zijn geheel beschouwing gelaten mbt kwesties.
Zoals al aangegeven, de suggestie dat Netanyahu en de hele Isralische regering zogenaamd 'extreem' zou zijn is niet waar en een valse vergelijking die gretig gemaakt wordt om vervolgens de vergelijking met de Palestijnse terroristen van Hamas te kunnen maken en diens extremisme dan op basis van deze valse vergelijking te bagatelliseren en in perspectief te zetten.
Ja of ze doen het gewoon niet natuurlijk. Hoeveel gijzelaars zijn er ook alweer al bevrijd? Handjevol? Tienduizenden doden. Joe.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je dan?
Als de VS die precisiebommen niet levert, moet Isral het met artillerie doen.
Slechts op detailniveau. In hoofdlijnen is het veel meer een radicaal rechtse koers dan een seculier liberale koers de laatste jaren. De vergelijking met de VVD is al een tijdje verleden tijd.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is geen "valse vergelijking" voor nodig. De cijfers, feiten en beelden spreken voor zich.quote:Zoals al aangegeven, de suggestie dat Netanyahu en de hele Isralische regering zogenaamd 'extreem' zou zijn is niet waar en een valse vergelijking die gretig gemaakt wordt om vervolgens de vergelijking met de Palestijnse terroristen van Hamas te kunnen maken en diens extremisme dan op basis van deze valse vergelijking te bagatelliseren en in perspectief te zetten.
Niet te vergeten dat ze ook per ongeluk een aantal gijzelaars zelf gedood hebben omdat ze dachten dat het Palestijnen waren en dat op 7 oktober zelf er ook een hoop zijn omgekomen door het toepassen van het Hannibal protocol (wat officieel afgeschaft zou zijn maar op 7 oktober toch weer werd toegepast). Het niet doen lijkt geen optie. Zelfs een deal waarbij alle gegijzelden vrij zouden komen zonder nog meer bloedvergieten werd een paar dagen geleden nog geweigerd, een deal waar men een week eerder zogenaamd nog voor was. Het huidige Isral is zo'n beetje de allerslechtste bevrijder van gijzelaars in de geschiedenis. De schade/succes ratio is bedroevend en helaas grotendeels bewust.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja of ze doen het gewoon niet natuurlijk. Hoeveel gijzelaars zijn er ook alweer al bevrijd? Handjevol? Tienduizenden doden. Joe.
Dat is zeker het extreem, dit maakt de Palestijnse cultuur dan ook zo problematisch. Dit is bij hun de norm.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:40 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Er is duidelijk niks extreems met het internationale oorlogsrecht aan je laars lappen in jouw wereldje
Hier ga je al de mist in. De meeste Palestijnen steunen Hamas, dan wel een andere extreme groepering zoals de Palestijnse tak van de Islamitische Jihad. De beelden van 7 oktober vergeten? Vergeten dat Hamas bestaat uit Palestijnse burgers en op democratische wijze verkozen is als de gezaghebbers? Of dat veel zelfmoordterroristen gewone burgers zijn, wiens familie rijkelijk worden beloond na dit martelaarschap?quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:51 schreef Electric_Eye het volgende:
Voor wie wat minder in de hele situatie is ingelezen en de gehele ontstaansgeschiedenis van Isral wat minder in het koppie zit is het redelijk duidelijk wat er gebeurd. Palestijnen worden gegijzeld door Hamas die in hun naam een verschrikkelijke aanslag plegen die keihard moet worden afgestraft. Dat doen we doorgaans niet met burgerdoden. Je kunt er van alles aan historische feiten bij slepen maar ik denk dat ook de Palestijnen het hm geen hol interesseert of ze nou wel of niet terecht omgebracht worden omdat ze nu eenmaal in een gebied wonen welke niet binnen bepaalde landsgrenzen valt.
Als deze cijfers al kloppen, komt dit door de manier waarop de Palestijnen zelf strijden. Wellicht zou het helpen als men niet de eigen burgers als menselijk schild gebruiken. Dat is namelijk een oorlogsmisdaad, waar Isral niet verantwoordelijk voor is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja of ze doen het gewoon niet natuurlijk. Hoeveel gijzelaars zijn er ook alweer al bevrijd? Handjevol? Tienduizenden doden. Joe.
Isral gaat niet meer lief doen en praten en theedrinken en mediteren en wat voor hippiebullshit je graag zou willen zien. Hamas ziet elke concessie van Isral als zwakheid en als reden om nog meer te eisen en te flikken. Kijk naar vorige week: Isral laat hulpgoederen toe via die grensovergang, en het eerste wat Hamas doet is boel beschieten. Ik geef Isral groot gelijk dat ze die terreurclub eerst uitroeien en dat ze daarna wel eens een keer gaan kijken of er iemand <--> is met wie te praten valt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor de korte termijn misschien de beste oplossing. Op langere termijn gaat het Isral keihard in de kont pakken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Isral gaat niet meer lief doen en praten en theedrinken en mediteren en wat voor hippiebullshit je graag zou willen zien. Hamas ziet elke concessie van Isral als zwakheid en als reden om nog meer te eisen en te flikken. Kijk naar vorige week: Isral laat hulpgoederen toe via die grensovergang, en het eerste wat Hamas doet is boel beschieten. Ik geef Isral groot gelijk dat ze die terreurclub eerst uitroeien en dat ze daarna wel eens een keer gaan kijken of er iemand <> is met wie te praten valt.
Maar niets is genoeg voor die lui tot de totale vernietiging van Isral een feit is. De IDF trok zich in 2000 terug uit Libanon. Hezbollah bouwt het gebied direct om tot lanceerplaats en gaat Isral beschieten. Ze trekken zich terug uit Gaza in 2005 en Hamas doet daar hetzelfde. Die twee groepen kozen daar zelf voor. Ze hadden ook iets constructiefs kunnen doen. Maar blijkbaar zijn ze daar niet in genteresseerd want anders deden ze het wel. Dus wat moet Isral dan?quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:38 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Voor de korte termijn misschien de beste oplossing. Op langere termijn gaat het Isral keihard in de kont pakken.
Mensen met fatsoenlijke muzieksmaak?quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, we weten allemaal wel [..] uit welke hoek het gevaar komt.
Je mag dat denken (of is het hopen?) maar de realiteit is dat Isral geen keuze meer had. En ook dat dit rijkelijk aan de late kant is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:38 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Voor de korte termijn misschien de beste oplossing. Op langere termijn gaat het Isral keihard in de kont pakken.
Heb je hier ook een bron van?quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zelfs een deal waarbij alle gegijzelden vrij zouden komen zonder nog meer bloedvergieten werd een paar dagen geleden nog geweigerd, een deal waar men een week eerder zogenaamd nog voor was.
Nee, het is simpelweg enorm moeilijk om honderden gijzelaars te bevrijden, die waarschijnlijk onder de grond zitten in een dichtbevolkt gebied, waar terroristen niet zijn te onderscheiden van burgers en Isral te maken krijgt met ladingen kritiek voor elk 'burgerslachtoffer' dat valt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het huidige Isral is zo'n beetje de allerslechtste bevrijder van gijzelaars in de geschiedenis.
Boude claim, nu de onderbouwing nog ...quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De schade/succes ratio is bedroevend en helaas grotendeels bewust.
Ik ben wel blij dat de artieste zich hierdoor niet laat afstoppen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, we weten allemaal wel waarom die beveiliging nodig is en uit welke hoek het gevaar komt.
[ twitter ]
Isral zit al in die 'op de lange termijn'. Er is niet zoveel 'op de korte termijn' meer aan de situatie in de Palestijnse gebieden, in het specifiek Gaza. Al zou je kunnen stellen dat termijnen een ruim in te vullen begrip is. Bijvoorbeeld; wat is 'later', dus wat is 'termijn'?quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:38 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Nee, de Islamtische hoek. Het is immers Malm .quote:
En toch laten we in Europa elk jaar weer hordes van deze mensen binnen als 'vluchteling' omdat we de mensenrechten zo hoog hebben zitten.quote:Op donderdag 9 mei 2024 19:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, de Islamtische hoek. Het is immers Malm .
[ twitter ]
Nee. bevel = bevel heb je niet in beschaafde democratische landen. Je hebt dan allerlei proportionaliteit beginselen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:27 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Je hebt je te houden aan de wet. Dat deden deze mensen niet. Wellicht begrijpelijk vanwege het immense verdriet en de boosheid op Bibi dat hij de bescherming niet bood die hij zogezegd altijd zou bieden.
Maar er wordt inderdaad gebeukt, met vervelende omstanders ernaast, die ook weer worden gebeukt. Voor verder verzet kunnen ze nu drie dingen doen:
1) Media verder opzoeken. (Wat ze vaker gedaan hebben)
2) Meer mensen verzamelen en dan op een niet vredige manier verzet oproepen en plegen. (Waarschijnlijk meer kans van slagen maar alsnog niet het doel bereikt)
3) Nog een paar keer proberen en hopen op geluk. (Niet zo handig. Doe maar niet)
Wil je klagen over landen? Nederland, Amsterdam, UvA terrein - mooi topic waar je verder kan met Twitterkots over politie die zich misdraagt in ogen van sommigen.
100+ Zweedse politie-agenten. Voor een stammenoorlogje in het Midden-Oosten.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, we weten allemaal wel waarom die beveiliging nodig is en uit welke hoek het gevaar komt.
[ twitter ]
Triest. Hopelijk gaat alles goed vanavond.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Het willen vernielen van openbare eigendommen, wat ook deze mensen hebben gedaan en nu weer wilde doen, is verboden bij de wet. Voor de collectiviteit van de democratische meerwaarde van de bevolking.quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. bevel = bevel heb je niet in beschaafde democratische landen. Je hebt dan allerlei proportionaliteit beginselen.
Ik zie het al voor mij - Theunderdog tegen de Nederlands democratisch beschaafde agent: 'Ja, maar meneer agent - ik sloeg met deze honkbalknuppel alleen maar de ruiten van het gemeentehuis kapot om er mee te gaan mozaeken! Snap dat dan, dat is al een heel andere insteek toch, meneer de boswachter?! Denkt u toch aan de proportionaliteit! Ma..Ah oy, die messen? Oh, die zijn alleen om de scherpe kantjes eraf te halen hoor...'quote:Op donderdag 9 mei 2024 20:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. bevel = bevel heb je niet in beschaafde democratische landen. Je hebt dan allerlei proportionaliteit beginselen.
Hadden die Israelische demonstranten honkbalknuppels?quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:00 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik zie het al voor mij - Theunderdog tegen de Nederlands democratisch beschaafde agent: 'Ja, maar meneer agent - ik sloeg met deze honkbalknuppel alleen maar de ruiten van het gemeentehuis kapot om er mee te gaan mozaeken! Snap dat dan, dat is al een heel andere insteek toch, meneer de boswachter?! Denkt u toch aan de proportionaliteit! Ma..Ah oy, die messen? Oh, die zijn alleen om de scherpe kantjes eraf te halen hoor...'
![]()
![]()
Sommigen, ja. Ook messen heb ik voorbij zien komen. Idioten heb je helaas overal.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hadden die Israelische demonstranten honkbalknuppels?
Vooral daar.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:08 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Sommigen, ja. Ook messen heb ik voorbij zien komen. Idioten heb je helaas overal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |