abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213479638
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Likud is een centrumrechtse partij, vergelijkbaar met de VVD in Nederland. En tevens heeft radicaal rechts hem niet bij de ballen, er zijn al meermaals wensen van hen geweigerd of ze zijn geheel beschouwing gelaten mbt kwesties.

Zoals al aangegeven, de suggestie dat Netanyahu en de hele Israëlische regering zogenaamd 'extreem' zou zijn is niet waar en een valse vergelijking die gretig gemaakt wordt om vervolgens de vergelijking met de Palestijnse terroristen van Hamas te kunnen maken en diens extremisme dan op basis van deze valse vergelijking te bagatelliseren en in perspectief te zetten.
Er is duidelijk niks extreems met het internationale oorlogsrecht aan je laars lappen in jouw wereldje

[ Bericht 0% gewijzigd door moby_jones op 09-05-2024 14:52:37 ]
pi_213479791
quote:

[..]
Dat klopt niet. Likud is een centrumrechtse partij, vergelijkbaar met de VVD in Nederland. En tevens heeft radicaal rechts hem niet bij de ballen, er zijn al meermaals wensen van hen geweigerd of ze zijn geheel beschouwing gelaten mbt kwesties.

Zoals al aangegeven, de suggestie dat Netanyahu en de hele Israëlische regering zogenaamd 'extreem' zou zijn is niet waar en een valse vergelijking die gretig gemaakt wordt om vervolgens de vergelijking met de Palestijnse terroristen van Hamas te kunnen maken en diens extremisme dan op basis van deze valse vergelijking te bagatelliseren en in perspectief te zetten.
Ik doe het niet graag maar ik ga hier toch enigszins persoonlijk worden. Je hebt ongetwijfeld veel kennis over Israël, waarom weet ik niet maar je zult je redenen er voor hebben.

Voor wie wat minder in de hele situatie is ingelezen en de gehele ontstaansgeschiedenis van Israël wat minder in het koppie zit is het redelijk duidelijk wat er gebeurd. Palestijnen worden gegijzeld door Hamas die in hun naam een verschrikkelijke aanslag plegen die keihard moet worden afgestraft. Dat doen we doorgaans niet met burgerdoden. Je kunt er van alles aan historische feiten bij slepen maar ik denk dat ook de Palestijnen het hm geen hol interesseert of ze nou wel of niet terecht omgebracht worden omdat ze nu eenmaal in een gebied wonen welke niet binnen bepaalde landsgrenzen valt.
pi_213479799
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Maar wat verwacht je dan?

Als de VS die precisiebommen niet levert, moet Israël het met artillerie doen.
Ja of ze doen het gewoon niet natuurlijk. Hoeveel gijzelaars zijn er ook alweer al bevrijd? Handjevol? Tienduizenden doden. Joe.
zie email 27 oktober
pi_213479803
quote:

[..]
Slechts op detailniveau. In hoofdlijnen is het veel meer een radicaal rechtse koers dan een seculier liberale koers de laatste jaren. De vergelijking met de VVD is al een tijdje verleden tijd.

quote:
Daar is geen "valse vergelijking" voor nodig. De cijfers, feiten en beelden spreken voor zich.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213479959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja of ze doen het gewoon niet natuurlijk. Hoeveel gijzelaars zijn er ook alweer al bevrijd? Handjevol? Tienduizenden doden. Joe.
Niet te vergeten dat ze ook per ongeluk een aantal gijzelaars zelf gedood hebben omdat ze dachten dat het Palestijnen waren en dat op 7 oktober zelf er ook een hoop zijn omgekomen door het toepassen van het Hannibal protocol (wat officieel afgeschaft zou zijn maar op 7 oktober toch weer werd toegepast). Het niet doen lijkt geen optie. Zelfs een deal waarbij alle gegijzelden vrij zouden komen zonder nog meer bloedvergieten werd een paar dagen geleden nog geweigerd, een deal waar men een week eerder zogenaamd nog voor was. Het huidige Israël is zo'n beetje de allerslechtste bevrijder van gijzelaars in de geschiedenis. De schade/succes ratio is bedroevend en helaas grotendeels bewust.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 9 mei 2024 @ 15:08:47 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213479979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:40 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Er is duidelijk niks extreems met het internationale oorlogsrecht aan je laars lappen in jouw wereldje
Dat is zeker het extreem, dit maakt de Palestijnse cultuur dan ook zo problematisch. Dit is bij hun de norm.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:51 schreef Electric_Eye het volgende:
Voor wie wat minder in de hele situatie is ingelezen en de gehele ontstaansgeschiedenis van Israël wat minder in het koppie zit is het redelijk duidelijk wat er gebeurd. Palestijnen worden gegijzeld door Hamas die in hun naam een verschrikkelijke aanslag plegen die keihard moet worden afgestraft. Dat doen we doorgaans niet met burgerdoden. Je kunt er van alles aan historische feiten bij slepen maar ik denk dat ook de Palestijnen het hm geen hol interesseert of ze nou wel of niet terecht omgebracht worden omdat ze nu eenmaal in een gebied wonen welke niet binnen bepaalde landsgrenzen valt.
Hier ga je al de mist in. De meeste Palestijnen steunen Hamas, dan wel een andere extreme groepering zoals de Palestijnse tak van de Islamitische Jihad. De beelden van 7 oktober vergeten? Vergeten dat Hamas bestaat uit Palestijnse burgers en op democratische wijze verkozen is als de gezaghebbers? Of dat veel zelfmoordterroristen gewone burgers zijn, wiens familie rijkelijk worden beloond na dit martelaarschap?

Er zijn hier ook al meermaals videos gedeeld van willekeurige Palestijnen die op straat aangesproken worden met de vraag of zij Joden zouden willen verdrijven als men kon. Het meeste antwoord is bevestigend. Het idee dat deze mensen zogenaamd hartstikke gematigd zouden zijn en enkel Hamas het probleem is, betreft wensdenken.
quote:

[..]
Als deze cijfers al kloppen, komt dit door de manier waarop de Palestijnen zelf strijden. Wellicht zou het helpen als men niet de eigen burgers als menselijk schild gebruiken. Dat is namelijk een oorlogsmisdaad, waar Israël niet verantwoordelijk voor is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213480245
quote:

[..]
Israël gaat niet meer lief doen en praten en theedrinken en mediteren en wat voor hippiebullshit je graag zou willen zien. Hamas ziet elke concessie van Israël als zwakheid en als reden om nog meer te eisen en te flikken. Kijk naar vorige week: Israël laat hulpgoederen toe via die grensovergang, en het eerste wat Hamas doet is boel beschieten. Ik geef Israël groot gelijk dat ze die terreurclub eerst uitroeien en dat ze daarna wel eens een keer gaan kijken of er iemand <--> is met wie te praten valt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 09-05-2024 19:43:22 ]
pi_213481016
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Israël gaat niet meer lief doen en praten en theedrinken en mediteren en wat voor hippiebullshit je graag zou willen zien. Hamas ziet elke concessie van Israël als zwakheid en als reden om nog meer te eisen en te flikken. Kijk naar vorige week: Israël laat hulpgoederen toe via die grensovergang, en het eerste wat Hamas doet is boel beschieten. Ik geef Israël groot gelijk dat ze die terreurclub eerst uitroeien en dat ze daarna wel eens een keer gaan kijken of er iemand <> is met wie te praten valt.
Voor de korte termijn misschien de beste oplossing. Op langere termijn gaat het Israël keihard in de kont pakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 09-05-2024 19:44:30 ]
pi_213481229
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 16:38 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Voor de korte termijn misschien de beste oplossing. Op langere termijn gaat het Israël keihard in de kont pakken.
Maar niets is genoeg voor die lui tot de totale vernietiging van Israël een feit is. De IDF trok zich in 2000 terug uit Libanon. Hezbollah bouwt het gebied direct om tot lanceerplaats en gaat Israël beschieten. Ze trekken zich terug uit Gaza in 2005 en Hamas doet daar hetzelfde. Die twee groepen kozen daar zelf voor. Ze hadden ook iets constructiefs kunnen doen. Maar blijkbaar zijn ze daar niet in geïnteresseerd want anders deden ze het wel. Dus wat moet Israël dan?
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:17:20 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213481465
Tja, we weten allemaal wel waarom die beveiliging nodig is en uit welke hoek het gevaar komt.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213481474
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:17 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, we weten allemaal wel [..] uit welke hoek het gevaar komt.

Mensen met fatsoenlijke muzieksmaak?
pi_213481520
quote:

[..]
Je mag dat denken (of is het hopen?) maar de realiteit is dat Israël geen keuze meer had. En ook dat dit rijkelijk aan de late kant is.

De kanker die de Palestijnse haat heet, is al decennia aan het uitzaaien tot alle aspecten van hun maatschappij. Daar waar een beginnende tumor nog weggesneden had kunnen worden, is het nu niet mogelijk de patiënt te genezen zonder zeer ingrijpende maatregelen.

Israël wordt toch wel gehaat. Ik denk dat ze nu pas begrijpen dat zij daar zelf niets aan kunnen doen, behalve zorgen dat de haters niet veel tegen Israël kunnen beginnen. Terroristengroeperingen mogen daarom niet langer aan de grens blijven opereren. Als Hamas eenmaal uit Gaza is gewipt, is Hezbollah aan de beurt.
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:25:45 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213481531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zelfs een deal waarbij alle gegijzelden vrij zouden komen zonder nog meer bloedvergieten werd een paar dagen geleden nog geweigerd, een deal waar men een week eerder zogenaamd nog voor was.
Heb je hier ook een bron van?
quote:
Het huidige Israël is zo'n beetje de allerslechtste bevrijder van gijzelaars in de geschiedenis.
Nee, het is simpelweg enorm moeilijk om honderden gijzelaars te bevrijden, die waarschijnlijk onder de grond zitten in een dichtbevolkt gebied, waar terroristen niet zijn te onderscheiden van burgers en Israël te maken krijgt met ladingen kritiek voor elk 'burgerslachtoffer' dat valt.
quote:
De schade/succes ratio is bedroevend en helaas grotendeels bewust.
Boude claim, nu de onderbouwing nog ...
pi_213481721
quote:
Tja, we weten allemaal wel waarom die beveiliging nodig is en uit welke hoek het gevaar komt.

[ twitter ]
Ik ben wel blij dat de artieste zich hierdoor niet laat afstoppen.

Ergens hoop ik nog wel op een "Please don't support terrorism" op het eind of zo.
Intolerant voor intolerantie
pi_213482857
quote:

[..]
Israël zit al in die 'op de lange termijn'. Er is niet zoveel 'op de korte termijn' meer aan de situatie in de Palestijnse gebieden, in het specifiek Gaza. Al zou je kunnen stellen dat termijnen een ruim in te vullen begrip is. Bijvoorbeeld; wat is 'later', dus wat is 'termijn'?
  donderdag 9 mei 2024 @ 19:22:40 #191
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213482892
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mensen met fatsoenlijke muzieksmaak?
Nee, de Islamtische hoek. Het is immers Malmö .

twitter
  donderdag 9 mei 2024 @ 19:56:57 #192
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213483328
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2024 19:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, de Islamtische hoek. Het is immers Malmö .

[ twitter ]
En toch laten we in Europa elk jaar weer hordes van deze mensen binnen als 'vluchteling' omdat we de mensenrechten zo hoog hebben zitten. :{
pi_213483697
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:27 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Je hebt je te houden aan de wet. Dat deden deze mensen niet. Wellicht begrijpelijk vanwege het immense verdriet en de boosheid op Bibi dat hij de bescherming niet bood die hij zogezegd altijd zou bieden.

Maar er wordt inderdaad gebeukt, met vervelende omstanders ernaast, die ook weer worden gebeukt. Voor verder verzet kunnen ze nu drie dingen doen:

1) Media verder opzoeken. (Wat ze vaker gedaan hebben)

2) Meer mensen verzamelen en dan op een niet vredige manier verzet oproepen en plegen. (Waarschijnlijk meer kans van slagen maar alsnog niet het doel bereikt)

3) Nog een paar keer proberen en hopen op geluk. (Niet zo handig. Doe maar niet)

Wil je klagen over landen? Nederland, Amsterdam, UvA terrein - mooi topic waar je verder kan met Twitterkots over politie die zich misdraagt in ogen van sommigen.
Nee. bevel = bevel heb je niet in beschaafde democratische landen. Je hebt dan allerlei proportionaliteit beginselen.
pi_213483746
quote:

[ twitter ]
100+ Zweedse politie-agenten. Voor een stammenoorlogje in het Midden-Oosten.

Dat dat land zich daar voor laat lenen.
pi_213483915
quote:

[ twitter ]
Triest. Hopelijk gaat alles goed vanavond.
pi_213484275
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. bevel = bevel heb je niet in beschaafde democratische landen. Je hebt dan allerlei proportionaliteit beginselen.
Het willen vernielen van openbare eigendommen, wat ook deze mensen hebben gedaan en nu weer wilde doen, is verboden bij de wet. Voor de collectiviteit van de democratische meerwaarde van de bevolking.

Jij kan het willen omturnen naar Germaans bevel-denken maar dat is niet van toepassing in dit voorbeeld.

Mijn nuance van drie stappen geven dit aan. Jouw beeld van Israël is er eentje te vroeg genomen en te generaliserend.
pi_213484564
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 20:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zie het al voor mij - Theunderdog tegen de Nederlands democratisch beschaafde agent: 'Ja, maar meneer agent - ik sloeg met deze honkbalknuppel alleen maar de ruiten van het gemeentehuis kapot om er mee te gaan mozaïeken! Snap dat dan, dat is al een heel andere insteek toch, meneer de boswachter?! Denkt u toch aan de proportionaliteit! Ma..Ah oy, die messen? Oh, die zijn alleen om de scherpe kantjes eraf te halen hoor...'

:o :+ :')
pi_213484595
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:00 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik zie het al voor mij - Theunderdog tegen de Nederlands democratisch beschaafde agent: 'Ja, maar meneer agent - ik sloeg met deze honkbalknuppel alleen maar de ruiten van het gemeentehuis kapot om er mee te gaan mozaïeken! Snap dat dan, dat is al een heel andere insteek toch, meneer de boswachter?! Denkt u toch aan de proportionaliteit! Ma..Ah oy, die messen? Oh, die zijn alleen om de scherpe kantjes eraf te halen hoor...'

:o :+ :')
Hadden die Israelische demonstranten honkbalknuppels?
pi_213484874
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hadden die Israelische demonstranten honkbalknuppels?
Sommigen, ja. Ook messen heb ik voorbij zien komen. Idioten heb je helaas overal. :N
pi_213485096
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:08 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Sommigen, ja. Ook messen heb ik voorbij zien komen. Idioten heb je helaas overal. :N
Vooral daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')