abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:11:56 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213477959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dus?
Zijn claim is niet eens juist.

Uit de complete regering (45 man) zijn er slechts 8 onderdeel van religieus rechts, waaronder totaalidioot Ben-Gvir. Maar dit is dus maar zo'n 15%. Wat sommigen echter proberen (en veel media doen dit helaas ook) is de uitspraken van mensen zoals Ben-Gvir (of Smotirch) pakken en dat presteren alsof het sentimenten zijn die gedeeld worden door de gehele regering.

Op die manier kan men dan weer het beeld proberen te schetsen alsof de Isralische regering en Hamas eigenlijk precies hetzelfde zijn. Het zijn nogal valse vergelijkingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 9 mei 2024 @ 11:26:12 #152
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_213478069
Ethisch dilemma; nu is het moment om Hamas voor eens en voor altijd weg te vagen, ik weet dat Isral er alles aan doet om burgerslachtoffers te voorkomen, maar wegen die paar onschuldige burgers op tegen de vrede en welvaart voor de volgende generaties Palestijnen?
pi_213478238
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:26 schreef Cruzinats het volgende:
Ethisch dilemma; nu is het moment om Hamas voor eens en voor altijd weg te vagen, ik weet dat Isral er alles aan doet om burgerslachtoffers te voorkomen, maar wegen die paar onschuldige burgers op tegen de vrede en welvaart voor de volgende generaties Palestijnen?
Wat denk je dat het gevolg gaat zijn? Kinderen die opgroeien zonder ouders. Die worden wijs gemaakt dat hun onschuldige ouders zijn vermoord door Isral. Het hoeft allemaal niet waar te zijn. Net zoals dat Palestina geen bestaansrecht heeft volgens sommigen omdat het niet eens een officieel land is.
Wij kunnen dat vanuit onze luie stoel nog makkelijk relativeren en beargumenteren maar ik denk dat de gemiddelde Palestijn daar toch wat anders over denkt.
pi_213478479
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:46 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Wat denk je dat het gevolg gaat zijn? Kinderen die opgroeien zonder ouders. Die worden wijs gemaakt dat hun onschuldige ouders zijn vermoord door Isral. Het hoeft allemaal niet waar te zijn. Net zoals dat Palestina geen bestaansrecht heeft volgens sommigen omdat het niet eens een officieel land is.
Wij kunnen dat vanuit onze luie stoel nog makkelijk relativeren en beargumenteren maar ik denk dat de gemiddelde Palestijn daar toch wat anders over denkt.
En dat gebeurt anders niet? Heb je gezien wat voor een lesmateriaal die kinderen krijgen voorgeschoteld? Wat voor een opvoeding die krijgen?
pi_213478691
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zijn claim is niet eens juist.

Uit de complete regering (45 man) zijn er slechts 8 onderdeel van religieus rechts, waaronder totaalidioot Ben-Gvir. Maar dit is dus maar zo'n 15%. Wat sommigen echter proberen (en veel media doen dit helaas ook) is de uitspraken van mensen zoals Ben-Gvir (of Smotirch) pakken en dat presteren alsof het sentimenten zijn die gedeeld worden door de gehele regering.

Op die manier kan men dan weer het beeld proberen te schetsen alsof de Isralische regering en Hamas eigenlijk precies hetzelfde zijn. Het zijn nogal valse vergelijkingen.
Je weet prima hoe de verhoudingen liggen binnen de regering en de positie waarin Netanyahu zich bevindt. Religieus rechts heeft hem bij de ballen. Daarnaast zit hij zelf ook gewoon op n lijn met hen, alleen dan net wat minder extreem en minus het religieuze aspect.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213478719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dat gebeurt anders niet? Heb je gezien wat voor een lesmateriaal die kinderen krijgen voorgeschoteld? Wat voor een opvoeding die krijgen?
Nee maar ik verwacht al helemaal niet dat het dan een positieve wending zou krijgen.
pi_213478771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Daarnaast zit hij zelf ook gewoon op n lijn met hen, alleen dan net wat minder extreem en minus het religieuze aspect.
Dus zit hij niet op n lijn.
pi_213478776
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:33 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Nee maar ik verwacht al helemaal niet dat het dan een positieve wending zou krijgen.
D'r is maar n manier: Dehamazificatie.
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:37:48 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213478778
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:

[..]
Hamas is niet heel veel anders dan Nederlands verzet in de tweede wereldoorlog. (behalve dan dat het 70+ jaar duurt ipv 5) De ironie is schrijnend. Ik heb weinig tot niets met de Islam of religie in zijn geheel maar als mijn land chronisch verkracht zou worden door een externe partij zou ik ook alles doen in mijn macht om me ertegen te verzetten (Hoop ik dan maar, sowieso is het meer dan begrijpelijk dat een volk zich steeds extremer verzet hoe hopelozer de situatie wordt)
Ik lees met open bek hoe je een partij die zich verzette tegen brute inval, in relatie weet te brengen een terreurgroep die met geweld hun overtuiging wil doordrukken.

Ik prefereer mensen die hun religie aanhangen boven mensen die op grond van hun denken menen het gelijk aan hun kant te hebben. De eerste groep weet niet beter dat andersdenkenden minderwaardig zijn en de tweede groep heeft welbewust besloten op grond van haar eigenbelang dat de ander er voor hun niet (meer) toedoet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 9 mei 2024 @ 12:50:32 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213478876
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:33 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Heel leuk die langspeelplaat over zg niet bestaande landsgrenzen. Mij zegt dat tot die hoogte zoveel dat Isral wel degelijk grenzen heeft en een gebied waar buiten een hoop terroristen ook gewoon burgers wonen die op een zodanige manier behandeld worden dat zij Isral de komende 50 jaar niet als vrienden gaat zien.
Het liedje wordt niet anders dat de groep die zich onderdrukt voelt, ook kan kiezen om een andere doel aan de eigen melodie te geven.

Helaas wijzen Palestijnen en hun supporters allles af om staan toe dat vanuit de Palestijnse leefgebieden terreur wordt toegebracht met als geheiligd doel om Isral van de kaart te gaan vegen.
De vraag blijft hoe zou en kan Isral (zo ja) zich tegen doelbewuste aanvallen vanuit het door terroristen bestuurde gebied, verweren ?
pi_213478923
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zijn er al plannen uitgelekt hoe Isral dat zou willen gaan vormgeven of hoe dat zou moeten gaan gebeuren of is er maar n doel op korte en middenlange termijn en dat is doorgaan op de weg van afgelopen halfjaar en daarna zien we wel verder?
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:10:03 #162
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213478965
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zijn er al plannen uitgelekt hoe Isral dat zou willen gaan vormgeven of hoe dat zou moeten gaan gebeuren of is er maar n doel op korte en middenlange termijn en dat is doorgaan op de weg van afgelopen halfjaar en daarna zien we wel verder?
Ik neem aan het aloude recept van een minuscuul strookje land, hek eromheen, wachttorens. Classy regime.
Dit, dus.
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:11:56 #163
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213478977
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 07:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je dat 'rekening houden met' en die invulling vandaan haalt.

Ik vind het gek zoals je het spint dat ze het 'zelfs in die chaos' niet kunnen organiseren. Zelfs. Dan verwoord je het waardeloos of redeneer je een kant op
Dat haalde ik uit jouw zinsnde met "Dat de brave Palestijn op weinig compassie kan rekenen begrijp ik, maar het zijn wel mensen en ze hebben er niet voor gekozen om daar geboren te worden of berhaupt te leven".
Ik ben dan benieuwd wat je wil aangeven met dat gezegd of is het meer een gezegde dat iets, wat dan , anders moet suggereren.

Ik spin helemaal niets maar stel stel simpel vast dat Gazan/en (wie/wat zijn Palestijnen ?) niet in staat zijn hun zelf veroorzaakte chaos op te lossen.
En ook hier de vraag, wat zou in jouw denken Isral anders moeten doen zodat al die verdeelde groepen die vanuit Gaza terreur bedrijven, af gaan zien van geweld als middel ?

In Gaza heeft hamas momenteel de "leiding" maar herbergt tal van andere strijdgroepen die zich momenteel als als "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" opstellen met als voorlopig gemeenschapplijk doel om Isral van de kaart te vegen. Naast hamas, herbergen de Palestijnse gebieden o.a. terreurafdelingen van Islamitische Jihad, Al-Nassser verzetsgroep, diverse "free palestine" haatgroepen (PPL, PFLP-GC, DFLP), Al-Aqsa en diverse afgesplitste Mujahidien strijdgroepen. Op het moment dat Isral is onderworpen, gaan die groepen onderling tribaal verder met hun geweld om andersdenkenden uit te drijven.
pi_213478988
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:46 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ja, de gemiddelde Palestijn is heel blij met zijn leven in Isral. Ook is de gemiddelde Palestijn niet blij met het beleid van Isral in Judea en Samaria, maar uiteindelijk weten de gemiddelde Palestijnse mensen daar ook dat ze niet de middelen en mogelijkheden hebben om de stammen-oorlog doener gaande is zelf te handhaven of in goede banen te leiden.

Een veel bekeken beeld is dat van de plaatsen in Judea en Samaria waar de Palestijnse Autoriteiten hun leven beheerst en daar komt de media uit voort. Niet gek natuurlijk - de pers is niet toegestaan in C-gebied (ook de Isralische niet, geen van allen en niemand behalve het militaire complex) en uiteindelijk blijf je dus met een veeg of wat over van de dorpen met gemengde autoriteiten.

Het is overigens de Verenigde Naties die gevraagd heeft om ordehandhaving toe te passen in Judea en Samaria, aan Isral - met uitzondering van de gebieden onder Palestijnse Autoriteit. Ik kan je vertellen - daar is het er niet echt beter op voor de gemiddelde Palestijn (qua welvaart, gezondheid, sociaal-economische belangen, onderwijs en ga zo door)

Als we anders willen moeten we de eis neerleggen bij de Verenigde Naties. Daarvoor hoeven geen van beide partijen het eens te worden. Even zo voor doorgaan naar Gaza - de Palestijnse mensen die jij nu waarschijnlijk bedoeld in je stuk.

Die Palestijnse mensen hebben een hele lange tijd onder bewind van Hamas geleefd en het is er niet beter op geworden. De gemiddelde Palestijn daar geeft aan dat zij (voor dit conflict in de oorlog) de toegang tot onderwijs, zorg en economische hulp niet kon vinden, zonder lidmaatschap van het verzet voor Islamiyyah, Hamas. Ergo, ze werden eigenlijk gedwongen niet anders te kunnen, voornamelijk in de grote steden.

Ondertussen ging er miljarden aan steun naar het kleine gebied ter grootte van Texel, een nieuw zonneveld project voor Khan Younis ging net van start - volledig gesteund door EU gelden. Er waren en zijn goede initiatieven om, ondanks de verdorvenheid van Hamas aanwezigheid, toch de mensen in balans te brengen met het minimaal beschikbare.

Dus hoe denkt de "gemiddelde Palestijn"? Nou goed, ik denk dus dat als je specifiek Gaza bedoeld dat het twe kanten op kan - f de overwinning niet vieren ten name van Allah en Islam en alles daarbuiten is martyrdom; leven of middelen, alles is een eervolle marteling van verlies.

f ze smeken om evacuatie van het dodenkamp dat door de Verenigde Naties al jarenlang in stand gehouden wordt en totaal niet bevorderlijk is. Als je mensen isoleert geef je stammenregels en stammengedrag ruimte. Judea en Samaria zijn om die reden (gelukkig) Gaza niet.
pi_213479028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik neem aan het aloude recept van een minuscuul strookje land, hek eromheen, wachttorens. Classy regime.
Ik ben er bang voor, dat de bestaande muren worden opgehoogd en dat daarna gehoopt wordt op een massaal Stockholm syndroom. (weetje: het Stockholm syndroom bestaat niet)
pi_213479030
quote:

[..]
Eens, maar ook daarin zijn verschillende manieren en de huidige manier lijkt mij averechts te werken.

Kan zijn dat ik er compleet naast zit en de vredelievende Palestijn in een door Isral platgebombardeerd gebied woont.
pi_213479053
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 13:21 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Eens, maar ook daarin zijn verschillende manieren
Noem ze eens op.
pi_213479060
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:35 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/NTarnopolsky/status/1788305831055827347

Hahahaha Isralische politie beukt familie van gijzelaars in elkaar.

Wat een land... echt zoveel geluk dat hun vijanden nog ernstiger zijn.
Je hebt je te houden aan de wet. Dat deden deze mensen niet. Wellicht begrijpelijk vanwege het immense verdriet en de boosheid op Bibi dat hij de bescherming niet bood die hij zogezegd altijd zou bieden.

Maar er wordt inderdaad gebeukt, met vervelende omstanders ernaast, die ook weer worden gebeukt. Voor verder verzet kunnen ze nu drie dingen doen:

1) Media verder opzoeken. (Wat ze vaker gedaan hebben)

2) Meer mensen verzamelen en dan op een niet vredige manier verzet oproepen en plegen. (Waarschijnlijk meer kans van slagen maar alsnog niet het doel bereikt)

3) Nog een paar keer proberen en hopen op geluk. (Niet zo handig. Doe maar niet)

Wil je klagen over landen? Nederland, Amsterdam, UvA terrein - mooi topic waar je verder kan met Twitterkots over politie die zich misdraagt in ogen van sommigen.
pi_213479078
quote:

[..]
Dus zit hij niet op n lijn.
Doe niet zo flauw. Op n lijn in hoofdlijnen. Ze willen beide naar rechts... de ene 40 graden en de ander 45 graden.
pi_213479127
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:31 schreef Nexum het volgende:

En terecht. Het land hoefde helemaal niet verdeeld te worden. en staat met gelijke rechten voor allen is wat er toen had moeten gebeuren. Maar dat konden de Joden niet accepteren!
Ik denk dat jij een wat verkeerd beeld hebt van Isral hedendag. Het zou wat zijn als ik nu naar mijn Palestijnse buurman loop en zeg dat hij geen overeenkomstige rechten heeft, dan lacht hij mij vierkant uit.

Hij komt uit Judea en Samaria en was enorm blij met zijn permanente status omdat hij met zijn kennis en werkervaring heel erg graag wilde kunnen handelen en integreren.

Zou ik met hem een gesprek hebben over discriminatie, dan zou hij een ander verhaal hebben - dat is namelijk (afhankelijk van het gebied waar je bent) wel meer aanwezig.

Maar als ik in bepaalde buurten in Haifa zou rondlopen dan zou ik ook als 'blanke vrouw' anders behandeld worden. Maakt dat het beleid van Isral, niet bepaald lijkt mij.

Wat ik wel zorgelijk vind is dat in het recht-technische milieu ik ook sneller discriminatie zie ontstaan en dat zullen we moeten veroordelen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 13:55:24 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213479244
twitter

IDF heeft vannacht +/- 100 doelen aangevallen in Rafah, een stad iets groter dan Den Bosch qua oppervlakte.

Weet iemand of de inwoners plus vluchtelingen inmiddels in goede orde gevacueerd zijn/worden?
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:09:14 #172
323401 Kijkertje
met filter
pi_213479370
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213479546
quote:
81s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:09 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Maar wat verwacht je dan?

Als de VS die precisiebommen niet levert, moet Isral het met artillerie doen.
Intolerant voor intolerantie
pi_213479581
Iedereen die claimt dat als Hamas er uit wordt geknikkerd er plotseling een eind aan het conflict bestaat is of bewust de werkelijke (politieke) bron van het geweld aan het bagatelliseren of zichzelf in de maling te nemen. Hamas, Hezbollah, de Houthis en de Ayatollahs etc. bestonden nog niet/hadden allemaal geen enkele rol van betekenis voor de jaren 80 en de regio stond niet minder in de brand toen de Palestijnse bewegingen voornamelijk seculier nationalistisch en communistisch waren. Enige toekomstige dealtjes met Riyadh en Abu Dhabi over de toekomst in de gebieden zijn betekenisloos en zijn in weze er alleen maar om de bondgenootschap met wrede dictaturen te verkopen in de strijd tegen Iran
  donderdag 9 mei 2024 @ 14:37:00 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213479592
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 12:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je weet prima hoe de verhoudingen liggen binnen de regering en de positie waarin Netanyahu zich bevindt. Religieus rechts heeft hem bij de ballen. Daarnaast zit hij zelf ook gewoon op n lijn met hen, alleen dan net wat minder extreem en minus het religieuze aspect.
Dat klopt niet. Likud is een centrumrechtse partij, vergelijkbaar met de VVD in Nederland. En tevens heeft radicaal rechts hem niet bij de ballen, er zijn al meermaals wensen van hen geweigerd of ze zijn geheel beschouwing gelaten mbt kwesties.

Zoals al aangegeven, de suggestie dat Netanyahu en de hele Isralische regering zogenaamd 'extreem' zou zijn is niet waar en een valse vergelijking die gretig gemaakt wordt om vervolgens de vergelijking met de Palestijnse terroristen van Hamas te kunnen maken en diens extremisme dan op basis van deze valse vergelijking te bagatelliseren en in perspectief te zetten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213479638
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Likud is een centrumrechtse partij, vergelijkbaar met de VVD in Nederland. En tevens heeft radicaal rechts hem niet bij de ballen, er zijn al meermaals wensen van hen geweigerd of ze zijn geheel beschouwing gelaten mbt kwesties.

Zoals al aangegeven, de suggestie dat Netanyahu en de hele Isralische regering zogenaamd 'extreem' zou zijn is niet waar en een valse vergelijking die gretig gemaakt wordt om vervolgens de vergelijking met de Palestijnse terroristen van Hamas te kunnen maken en diens extremisme dan op basis van deze valse vergelijking te bagatelliseren en in perspectief te zetten.
Er is duidelijk niks extreems met het internationale oorlogsrecht aan je laars lappen in jouw wereldje

[ Bericht 0% gewijzigd door moby_jones op 09-05-2024 14:52:37 ]
pi_213479791
quote:

[..]

Ik doe het niet graag maar ik ga hier toch enigszins persoonlijk worden. Je hebt ongetwijfeld veel kennis over Isral, waarom weet ik niet maar je zult je redenen er voor hebben.

Voor wie wat minder in de hele situatie is ingelezen en de gehele ontstaansgeschiedenis van Isral wat minder in het koppie zit is het redelijk duidelijk wat er gebeurd. Palestijnen worden gegijzeld door Hamas die in hun naam een verschrikkelijke aanslag plegen die keihard moet worden afgestraft. Dat doen we doorgaans niet met burgerdoden. Je kunt er van alles aan historische feiten bij slepen maar ik denk dat ook de Palestijnen het hm geen hol interesseert of ze nou wel of niet terecht omgebracht worden omdat ze nu eenmaal in een gebied wonen welke niet binnen bepaalde landsgrenzen valt.
pi_213479799
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Maar wat verwacht je dan?

Als de VS die precisiebommen niet levert, moet Isral het met artillerie doen.
Ja of ze doen het gewoon niet natuurlijk. Hoeveel gijzelaars zijn er ook alweer al bevrijd? Handjevol? Tienduizenden doden. Joe.
zie email 27 oktober
pi_213479803
quote:

[..]
Slechts op detailniveau. In hoofdlijnen is het veel meer een radicaal rechtse koers dan een seculier liberale koers de laatste jaren. De vergelijking met de VVD is al een tijdje verleden tijd.

quote:
Daar is geen "valse vergelijking" voor nodig. De cijfers, feiten en beelden spreken voor zich.
pi_213479959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja of ze doen het gewoon niet natuurlijk. Hoeveel gijzelaars zijn er ook alweer al bevrijd? Handjevol? Tienduizenden doden. Joe.
Niet te vergeten dat ze ook per ongeluk een aantal gijzelaars zelf gedood hebben omdat ze dachten dat het Palestijnen waren en dat op 7 oktober zelf er ook een hoop zijn omgekomen door het toepassen van het Hannibal protocol (wat officieel afgeschaft zou zijn maar op 7 oktober toch weer werd toegepast). Het niet doen lijkt geen optie. Zelfs een deal waarbij alle gegijzelden vrij zouden komen zonder nog meer bloedvergieten werd een paar dagen geleden nog geweigerd, een deal waar men een week eerder zogenaamd nog voor was. Het huidige Isral is zo'n beetje de allerslechtste bevrijder van gijzelaars in de geschiedenis. De schade/succes ratio is bedroevend en helaas grotendeels bewust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')