Zijn claim is niet eens juist.quote:
Wat denk je dat het gevolg gaat zijn? Kinderen die opgroeien zonder ouders. Die worden wijs gemaakt dat hun onschuldige ouders zijn vermoord door Isral. Het hoeft allemaal niet waar te zijn. Net zoals dat Palestina geen bestaansrecht heeft volgens sommigen omdat het niet eens een officieel land is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:26 schreef Cruzinats het volgende:
Ethisch dilemma; nu is het moment om Hamas voor eens en voor altijd weg te vagen, ik weet dat Isral er alles aan doet om burgerslachtoffers te voorkomen, maar wegen die paar onschuldige burgers op tegen de vrede en welvaart voor de volgende generaties Palestijnen?
En dat gebeurt anders niet? Heb je gezien wat voor een lesmateriaal die kinderen krijgen voorgeschoteld? Wat voor een opvoeding die krijgen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:46 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wat denk je dat het gevolg gaat zijn? Kinderen die opgroeien zonder ouders. Die worden wijs gemaakt dat hun onschuldige ouders zijn vermoord door Isral. Het hoeft allemaal niet waar te zijn. Net zoals dat Palestina geen bestaansrecht heeft volgens sommigen omdat het niet eens een officieel land is.
Wij kunnen dat vanuit onze luie stoel nog makkelijk relativeren en beargumenteren maar ik denk dat de gemiddelde Palestijn daar toch wat anders over denkt.
Je weet prima hoe de verhoudingen liggen binnen de regering en de positie waarin Netanyahu zich bevindt. Religieus rechts heeft hem bij de ballen. Daarnaast zit hij zelf ook gewoon op n lijn met hen, alleen dan net wat minder extreem en minus het religieuze aspect.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zijn claim is niet eens juist.
Uit de complete regering (45 man) zijn er slechts 8 onderdeel van religieus rechts, waaronder totaalidioot Ben-Gvir. Maar dit is dus maar zo'n 15%. Wat sommigen echter proberen (en veel media doen dit helaas ook) is de uitspraken van mensen zoals Ben-Gvir (of Smotirch) pakken en dat presteren alsof het sentimenten zijn die gedeeld worden door de gehele regering.
Op die manier kan men dan weer het beeld proberen te schetsen alsof de Isralische regering en Hamas eigenlijk precies hetzelfde zijn. Het zijn nogal valse vergelijkingen.
Nee maar ik verwacht al helemaal niet dat het dan een positieve wending zou krijgen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat gebeurt anders niet? Heb je gezien wat voor een lesmateriaal die kinderen krijgen voorgeschoteld? Wat voor een opvoeding die krijgen?
Dus zit hij niet op n lijn.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Daarnaast zit hij zelf ook gewoon op n lijn met hen, alleen dan net wat minder extreem en minus het religieuze aspect.
D'r is maar n manier: Dehamazificatie.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:33 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Nee maar ik verwacht al helemaal niet dat het dan een positieve wending zou krijgen.
Ik lees met open bek hoe je een partij die zich verzette tegen brute inval, in relatie weet te brengen een terreurgroep die met geweld hun overtuiging wil doordrukken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Hamas is niet heel veel anders dan Nederlands verzet in de tweede wereldoorlog. (behalve dan dat het 70+ jaar duurt ipv 5) De ironie is schrijnend. Ik heb weinig tot niets met de Islam of religie in zijn geheel maar als mijn land chronisch verkracht zou worden door een externe partij zou ik ook alles doen in mijn macht om me ertegen te verzetten (Hoop ik dan maar, sowieso is het meer dan begrijpelijk dat een volk zich steeds extremer verzet hoe hopelozer de situatie wordt)
Het liedje wordt niet anders dat de groep die zich onderdrukt voelt, ook kan kiezen om een andere doel aan de eigen melodie te geven.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:33 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Heel leuk die langspeelplaat over zg niet bestaande landsgrenzen. Mij zegt dat tot die hoogte zoveel dat Isral wel degelijk grenzen heeft en een gebied waar buiten een hoop terroristen ook gewoon burgers wonen die op een zodanige manier behandeld worden dat zij Isral de komende 50 jaar niet als vrienden gaat zien.
Zijn er al plannen uitgelekt hoe Isral dat zou willen gaan vormgeven of hoe dat zou moeten gaan gebeuren of is er maar n doel op korte en middenlange termijn en dat is doorgaan op de weg van afgelopen halfjaar en daarna zien we wel verder?quote:
Ik neem aan het aloude recept van een minuscuul strookje land, hek eromheen, wachttorens. Classy regime.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn er al plannen uitgelekt hoe Isral dat zou willen gaan vormgeven of hoe dat zou moeten gaan gebeuren of is er maar n doel op korte en middenlange termijn en dat is doorgaan op de weg van afgelopen halfjaar en daarna zien we wel verder?
Dat haalde ik uit jouw zinsnde met "Dat de brave Palestijn op weinig compassie kan rekenen begrijp ik, maar het zijn wel mensen en ze hebben er niet voor gekozen om daar geboren te worden of berhaupt te leven".quote:Op donderdag 9 mei 2024 07:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat 'rekening houden met' en die invulling vandaan haalt.
Ik vind het gek zoals je het spint dat ze het 'zelfs in die chaos' niet kunnen organiseren. Zelfs. Dan verwoord je het waardeloos of redeneer je een kant op
Ja, de gemiddelde Palestijn is heel blij met zijn leven in Isral. Ook is de gemiddelde Palestijn niet blij met het beleid van Isral in Judea en Samaria, maar uiteindelijk weten de gemiddelde Palestijnse mensen daar ook dat ze niet de middelen en mogelijkheden hebben om de stammen-oorlog doener gaande is zelf te handhaven of in goede banen te leiden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:46 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wat denk je dat het gevolg gaat zijn? Kinderen die opgroeien zonder ouders. Die worden wijs gemaakt dat hun onschuldige ouders zijn vermoord door Isral. Het hoeft allemaal niet waar te zijn. Net zoals dat Palestina geen bestaansrecht heeft volgens sommigen omdat het niet eens een officieel land is.
Wij kunnen dat vanuit onze luie stoel nog makkelijk relativeren en beargumenteren maar ik denk dat de gemiddelde Palestijn daar toch wat anders over denkt.
Ik ben er bang voor, dat de bestaande muren worden opgehoogd en dat daarna gehoopt wordt op een massaal Stockholm syndroom. (weetje: het Stockholm syndroom bestaat niet)quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik neem aan het aloude recept van een minuscuul strookje land, hek eromheen, wachttorens. Classy regime.
Eens, maar ook daarin zijn verschillende manieren en de huidige manier lijkt mij averechts te werken.quote:
Noem ze eens op.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:21 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Eens, maar ook daarin zijn verschillende manieren
Je hebt je te houden aan de wet. Dat deden deze mensen niet. Wellicht begrijpelijk vanwege het immense verdriet en de boosheid op Bibi dat hij de bescherming niet bood die hij zogezegd altijd zou bieden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:35 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/NTarnopolsky/status/1788305831055827347
Hahahaha Isralische politie beukt familie van gijzelaars in elkaar.
Wat een land... echt zoveel geluk dat hun vijanden nog ernstiger zijn.
Doe niet zo flauw. Op n lijn in hoofdlijnen. Ze willen beide naar rechts... de ene 40 graden en de ander 45 graden.quote:
Ik denk dat jij een wat verkeerd beeld hebt van Isral hedendag. Het zou wat zijn als ik nu naar mijn Palestijnse buurman loop en zeg dat hij geen overeenkomstige rechten heeft, dan lacht hij mij vierkant uit.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:31 schreef Nexum het volgende:
En terecht. Het land hoefde helemaal niet verdeeld te worden. en staat met gelijke rechten voor allen is wat er toen had moeten gebeuren. Maar dat konden de Joden niet accepteren!
Maar wat verwacht je dan?quote:
Dat klopt niet. Likud is een centrumrechtse partij, vergelijkbaar met de VVD in Nederland. En tevens heeft radicaal rechts hem niet bij de ballen, er zijn al meermaals wensen van hen geweigerd of ze zijn geheel beschouwing gelaten mbt kwesties.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je weet prima hoe de verhoudingen liggen binnen de regering en de positie waarin Netanyahu zich bevindt. Religieus rechts heeft hem bij de ballen. Daarnaast zit hij zelf ook gewoon op n lijn met hen, alleen dan net wat minder extreem en minus het religieuze aspect.
Er is duidelijk niks extreems met het internationale oorlogsrecht aan je laars lappen in jouw wereldjequote:Op donderdag 9 mei 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Likud is een centrumrechtse partij, vergelijkbaar met de VVD in Nederland. En tevens heeft radicaal rechts hem niet bij de ballen, er zijn al meermaals wensen van hen geweigerd of ze zijn geheel beschouwing gelaten mbt kwesties.
Zoals al aangegeven, de suggestie dat Netanyahu en de hele Isralische regering zogenaamd 'extreem' zou zijn is niet waar en een valse vergelijking die gretig gemaakt wordt om vervolgens de vergelijking met de Palestijnse terroristen van Hamas te kunnen maken en diens extremisme dan op basis van deze valse vergelijking te bagatelliseren en in perspectief te zetten.
Ik doe het niet graag maar ik ga hier toch enigszins persoonlijk worden. Je hebt ongetwijfeld veel kennis over Isral, waarom weet ik niet maar je zult je redenen er voor hebben.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Likud is een centrumrechtse partij, vergelijkbaar met de VVD in Nederland. En tevens heeft radicaal rechts hem niet bij de ballen, er zijn al meermaals wensen van hen geweigerd of ze zijn geheel beschouwing gelaten mbt kwesties.
Zoals al aangegeven, de suggestie dat Netanyahu en de hele Isralische regering zogenaamd 'extreem' zou zijn is niet waar en een valse vergelijking die gretig gemaakt wordt om vervolgens de vergelijking met de Palestijnse terroristen van Hamas te kunnen maken en diens extremisme dan op basis van deze valse vergelijking te bagatelliseren en in perspectief te zetten.
Ja of ze doen het gewoon niet natuurlijk. Hoeveel gijzelaars zijn er ook alweer al bevrijd? Handjevol? Tienduizenden doden. Joe.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar wat verwacht je dan?
Als de VS die precisiebommen niet levert, moet Isral het met artillerie doen.
Slechts op detailniveau. In hoofdlijnen is het veel meer een radicaal rechtse koers dan een seculier liberale koers de laatste jaren. De vergelijking met de VVD is al een tijdje verleden tijd.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is geen "valse vergelijking" voor nodig. De cijfers, feiten en beelden spreken voor zich.quote:Zoals al aangegeven, de suggestie dat Netanyahu en de hele Isralische regering zogenaamd 'extreem' zou zijn is niet waar en een valse vergelijking die gretig gemaakt wordt om vervolgens de vergelijking met de Palestijnse terroristen van Hamas te kunnen maken en diens extremisme dan op basis van deze valse vergelijking te bagatelliseren en in perspectief te zetten.
Niet te vergeten dat ze ook per ongeluk een aantal gijzelaars zelf gedood hebben omdat ze dachten dat het Palestijnen waren en dat op 7 oktober zelf er ook een hoop zijn omgekomen door het toepassen van het Hannibal protocol (wat officieel afgeschaft zou zijn maar op 7 oktober toch weer werd toegepast). Het niet doen lijkt geen optie. Zelfs een deal waarbij alle gegijzelden vrij zouden komen zonder nog meer bloedvergieten werd een paar dagen geleden nog geweigerd, een deal waar men een week eerder zogenaamd nog voor was. Het huidige Isral is zo'n beetje de allerslechtste bevrijder van gijzelaars in de geschiedenis. De schade/succes ratio is bedroevend en helaas grotendeels bewust.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja of ze doen het gewoon niet natuurlijk. Hoeveel gijzelaars zijn er ook alweer al bevrijd? Handjevol? Tienduizenden doden. Joe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |