abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2024 @ 17:31:36 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213467739
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wanneer houd je nou eens op met deze act :') . Wanneer iemand het over Palestina heeft weet je dondergoed wat en welke plek daarmee bedoeld wordt. Het verandert ook helemaal niks aan het argument om daar zo'n punt van te maken steeds. Ja voor jou is het wel handig omdat je dan kan doen alsof de kous af is maar de mensen die het lezen vinden het lachwekkend.
Het betreft geen act, het betreft de realiteit. Er wordt namelijk geregeld naar 'Palestina' verwezen alsof dit een land is (of was). Dit is simpelweg niet waar, ik snap dat dit voor een user zoals jij, die heilig gelooft in alle verzinsels rondom de zogenaamd onschuldige Palestijnen en hun zogenaamd 'gestolen land' Palestina, lastig is te accepteren, maar dat is niet mijn probleem.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Weer nepnieuws en weer van OliLondon. Dit zijn beelden van rellen tussen politie en pro-Palestina demonstranten. .

Zelfs in de comments op /r/israel zijn ze kritischer dan jij. https://www.reddit.com/r/(...)_athens_greece_as_a/
Kritiek hebben op een tweet die ik plaats en dan zelf met Reddit als een bron komen, hmm. Bovendien, dat er ook rellen in Athene waren ontkracht deze tweet toch niet? Soortgelijke taferelen hebben we al eerder kunnen zien in Dagestan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 mei 2024 @ 19:16:07 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213469553
Veel berichten vandaag vanuit Rafah van beschietingen en bombardementen. Op basis van satellietbeelden ziet de kaart er nu zo uit:

twitter
pi_213471339
Mensen moeten ook geld sturen aan gewone onschuldige Palestijnen zodat die hulp kunnen kopen bij HAMAS UNRWA.

twitter
pi_213472233
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 20:53 schreef Ulx het volgende:
Mensen moeten ook geld sturen aan gewone onschuldige Palestijnen zodat die hulp kunnen kopen bij HAMAS UNRWA.

[ x ]
Er was voor de oorlog een werkloosheid van meer dan 80% en dat is nu natuurlijk helemaal hoog en alles ligt in puin. Hoe moeten die mensen aan geld komen om iets te kunnen kopen?

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat voedselhulp en hulpgoederen op de markt terecht komt alleen dat gaat natuurlijk wel gebeuren. Er is totaal geen gezag meer want dat was Hamas of de politie en beide worden door IDF aangevallen en IDF wil zich er verder niet mee bemoeien. De brave Palestijn is extreem de klos. Dat de brave Palestijn op weinig compassie kan rekenen begrijp ik, maar het zijn wel mensen en ze hebben er niet voor gekozen om daar geboren te worden of überhaupt te leven
pi_213473048
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:18 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Het hele conflict dateert a van meer dan een eeuw geleden, een grondoorzaak zal lastig te achterhalen zijn en is ook totaal irrelevant eigenlijk. Maar ik vind niet dat we Israël onvoorwaardelijk moeten steunen in hun al grootscheepse acties om Hamas klein te krijgen.
Ik wel. Waarom zouden we het niet doen?
quote:
Wat mij betreft schaffen we de Islam en haar krankzinnige gevolg per direct af maar dat betekent niet dat we het zomaar toe moeten staan dat Israël maar mag doen waar ze zin in hebben.
Waar ze zin in hebben? :?

Hoe weet jij nou waar Israël zin in heeft? :?

Het is een vrij, democratisch land dus mij dunkt dat ze zin hebben in ongeveer dezelfde dingen als wij. Maar het is belangrijker om te analyseren waar ze geen zin in hebben. Buren die ze haten om wat ze zijn. Hadden wij ook niet getolereerd, toch? Of wel?
Intolerant voor intolerantie
pi_213473172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik wel. Waarom zouden we het niet doen?
[..]
Waar ze zin in hebben? :?

Hoe weet jij nou waar Israël zin in heeft? :?

Het is een vrij, democratisch land dus mij dunkt dat ze zin hebben in ongeveer dezelfde dingen als wij. Maar het is belangrijker om te analyseren waar ze geen zin in hebben. Buren die ze haten om wat ze zijn. Hadden wij ook niet getolereerd, toch? Of wel?
Doen waar ze zin in hebben in de Gazastrook dan. Volgens mij staan we het Oekraïne ook niet toe om Massaal hele gebieden in Rusland van de kaart te vegen.

En waarom we ze niet onvoorwaardelijk moeten steunen. Moet ik dat echt uitleggen?
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:15:29 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213473235
Ga maart naar Iran vergeet je hoofddoek niet , en maak je klaar voor de steniging
quote:
Woke studenten kunnen naar Iran vertrekken, geniet maar van de ayatollahs

De onrust op Amerikaanse universiteiten toont aan hoe het kritisch denken in het Westen allang onderworpen is geraakt aan het wokisme.

Het idee dat de wereld verdeeld is in twee groepen: daders en slachtoffers.

De dader is uiteraard altijd het Westen en de slachtoffers dat zijn zij, de demonstranten en groepen waarvoor zij zeggen op te komen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:28:39 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213473546
Het is verder wel een hopeloze bedoening allemaal qua vooruitgang... Hoop dat er achter de schermen wel wat voor elkaar gekregen wordt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:35:16 #99
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213473697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:18 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Het hele conflict dateert a van meer dan een eeuw geleden, een grondoorzaak zal lastig te achterhalen zijn en is ook totaal irrelevant eigenlijk. Maar ik vind niet dat we Israël onvoorwaardelijk moeten steunen in hun al grootscheepse acties om Hamas klein te krijgen.
Wat mij betreft schaffen we de Islam en haar krankzinnige gevolg per direct af maar dat betekent niet dat we het zomaar toe moeten staan dat Israël maar mag doen waar ze zin in hebben.
Geen idee hoe je je dat afschaffen van die onderdrukkende religie voorstelt. Israël zeker doet zeker niet waar zij "zin" in heeft en wringt zich juist in allerlei kromme bochten om het aantal slachtoffers, beperkt te houden. Het soevereine Israël heeft het volste en zelfs onvoorwaardelijke recht zich te verweren tegen de voortdurend escalerende terreur die hamas opererend onder dekking van burgers vanuit Gaza, veroorzaakt.

Het vervelende van historische oorzaken of vermeende rechten erbij slepen, is dat in een (eigen) aangepaste geschiedenislezing een passende reden te vinden zal zijn dat één of de ander, hun (on)gelijk heeft. Het lastige van tribaal georganiseerde structuren, w.o. idd de islam, is dat zij anderen op grond van haar geclaimde ontstaansgeschiedenis wil onderwerpen en als dat niet gaat, oproept tot verdrijven.

In dat verband verdiend Israël juist alle steun om zich in haar bestaan te kunnen blijven verdedigen. Dat dit tragische gevolgen heeft is één en alleen de ter volle verantwoording van hamas als terreurorganisatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:38:33 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213473753
@opgebaarde Wat betreft het Auschwitz-filmpje, daar zat ik inderdaad naast. Er werd Our Streets geroepen.

Mijn fout om te snel hieromtrent te oordelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213474118
quote:
12s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:35 schreef Vallon het volgende:

[..]
Geen idee hoe je je dat afschaffen van die onderdrukkende religie voorstelt. Israël zeker doet zeker niet waar zij "zin" in heeft en wringt zich juist in allerlei kromme bochten om het aantal slachtoffers, beperkt te houden. Het soevereine Israël heeft het volste en zelfs onvoorwaardelijke recht zich te verweren tegen de voortdurend escalerende terreur die hamas opererend onder dekking van burgers vanuit Gaza, veroorzaakt.

Het vervelende van historische oorzaken of vermeende rechten erbij slepen, is dat in een (eigen) aangepaste geschiedenislezing een passende reden te vinden zal zijn dat één of de ander, hun (on)gelijk heeft. Het lastige van tribaal georganiseerde structuren, w.o. idd de islam, is dat zij anderen op grond van haar geclaimde ontstaansgeschiedenis wil onderwerpen en als dat niet gaat, oproept tot verdrijven.

In dat verband verdiend Israël juist alle steun om zich in haar bestaan te kunnen blijven verdedigen. Dat dit tragische gevolgen heeft is één en alleen de ter volle verantwoording van hamas als terreurorganisatie.
Leuk betoog, kan zo de prullenbak in. Israël gaat wat verder dan “zich verdedigen”. Precies wat we Oekraïne vertellen te doen en niet te doen. Bij Israël moeten we maar een oogje toeknijpen? Prima maar ik ben blij dat de grote wereldleiders toch aardig kritisch zijn op de acties van Israël.
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:55:28 #102
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213474218
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 21:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er was voor de oorlog een werkloosheid van meer dan 80% en dat is nu natuurlijk helemaal hoog en alles ligt in puin. Hoe moeten die mensen aan geld komen om iets te kunnen kopen?

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat voedselhulp en hulpgoederen op de markt terecht komt alleen dat gaat natuurlijk wel gebeuren. Er is totaal geen gezag meer want dat was Hamas of de politie en beide worden door IDF aangevallen en IDF wil zich er verder niet mee bemoeien. De brave Palestijn is extreem de klos. Dat de brave Palestijn op weinig compassie kan rekenen begrijp ik, maar het zijn wel mensen en ze hebben er niet voor gekozen om daar geboren te worden of überhaupt te leven
Wanneer "rekening houden met" betekent dat hamas Israël blijft, mag of nog kan terroriseren; lijkt mij dat niet mogelijk. Dat Gazanen zelfs in die chaos van verdeelde eigenbelangen niet in staat zijn zichzelf te organiseren maakt mij te meer duidelijk zij zelf niet in staat blijkt om enige rechtsorde te hebben voor een betere toekomst.

Goed om te blijven verduidelijken dat hamas als ("verkozen") autoriteit ter plaatse als enige hoofdverantwoordelijk is voor al het aangedaan geweld. Het noodlot van leven is dat niemand daarvoor heeft gekozen maar wel kan bepalen hoe dat zo (vol)waardig mogelijk wordt geleefd.
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:57:07 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213474244
quote:
12s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:55 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wanneer "rekening houden met" betekent dat hamas Israël blijft, mag of nog kan terroriseren; lijkt mij dat niet mogelijk. Dat Gazanen zelfs in die chaos van verdeelde eigenbelangen niet in staat zijn zichzelf te organiseren maakt mij te meer duidelijk zij zelf niet in staat blijkt om enige rechtsorde te hebben voor een betere toekomst.

Goed om te blijven verduidelijken dat hamas als ("verkozen") autoriteit ter plaatse als enige hoofdverantwoordelijk is voor al het aangedaan geweld. Het noodlot van leven is dat niemand daarvoor heeft gekozen maar wel kan bepalen hoe dat zo (vol)waardig mogelijk wordt geleefd.
HAMAS moet de gijzelaars vrij laten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:58:56 #104
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213474286
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:28 schreef Molo het volgende:
Het is verder wel een hopeloze bedoening allemaal qua vooruitgang... Hoop dat er achter de schermen wel wat voor elkaar gekregen wordt
Lijkt mij best lastig om met de verantwoordelijken van een geplande terreuraanslag - ook achter de schermen - te onderhandelen. Ik kan mij hier dan ook weinig anders bij voorstellen dan rekken is uiteindelijk strekken.
pi_213474471
Hamas heeft hoe dan ook hun doel bereikt. Joden en Israël worden veel meer gehaat.
pi_213474481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:09 schreef LaDaDiDa het volgende:
Hamas heeft hoe dan ook hun doel bereikt. Joden en Israël worden veel meer gehaat.
ja dat zal ze helpen :')
Do what you love, love what you do!
pi_213474537
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:10 schreef kree het volgende:

[..]
ja dat zal ze helpen :')
Ik zei niet dat het een logisch doel is. Maar Israël isoleren van de rest van de wereld is wel een doel gok ik.

En ze genieten vast van het groeiende anti semitisme overal.
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:16:24 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213474565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:51 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Leuk betoog, kan zo de prullenbak in. Israël gaat wat verder dan “zich verdedigen”. Precies wat we Oekraïne vertellen te doen en niet te doen. Bij Israël moeten we maar een oogje toeknijpen? Prima maar ik ben blij dat de grote wereldleiders toch aardig kritisch zijn op de acties van Israël.
Mooi, je kan je scharen onder al die andere scheidsrechters die omdat een zeker betoog niet past in hun weldenken, repliek geen inhoud zou hebben.

Ben wel benieuwd hoe dat werkt in iemands hoofd door de situatie van Oekraïne te schakelen met dat wat plaatsvindt in Gaza. Wie hier en waar dan op welke wijze een oogje toeknijpt, mag je mij proberen uit te leggen.
Zelf heb ik niet zo'n hoge pet op van wereldleiders die vooral in staat zijn gebleken op aan de top van hun piramide te komen en anderen voor hun karretje te spannen. Dat iemand wereldleider is maakt de persoon nog niet rechtvaardig of geschikt een rol te hebben.

Laat staan wie zijn zij dan wel die menen wel Israël te mogen veroordelen op haar reactie maar zelf geen acties nemen om door hamas veroorzaakte terreur uit te willen bannen.
De oplossing zou relatief simpel zijn dat Gaza onder VN gezag zou komen, iets dat allerlei facties ter linkerzijde helaas wisten te voorkomen en die hoogmoedige wereldleiders geen trek in hebben.
Israël rest dan niets anders dan zelf te zorgen voor haar veiligheid dat hier betekent: de eradicatie van hamas.
pi_213474574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:12 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Doen waar ze zin in hebben in de Gazastrook dan. Volgens mij staan we het Oekraïne ook niet toe om Massaal hele gebieden in Rusland van de kaart te vegen.
Worden er in Gaza dan gebieden van de kaart geveegd?

Kijk nou nog eens wat er daar allemaal gebeurt. Met al hun vuurkracht hadden ze geheel Gaza tot as kunnen branden maar daar is helemaal geen sprake van.

Weet je zeker dat je je informatie wel van de juiste bronnen haalt?
quote:
En waarom we ze niet onvoorwaardelijk moeten steunen. Moet ik dat echt uitleggen?
Yep. Want ik zou niet weten welk land of leger meer rekening zou houden met een vijand die zo meedogenloos is als de Palestijnen. Ik zou het echt niet weten. Wijzelf hadden de Palestijnen met heel hun smerige haatcultuur allang in zee gegooid.
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:28:38 #110
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213474726
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:14 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Ik zei niet dat het een logisch doel is. Maar Israël isoleren van de rest van de wereld is wel een doel gok ik.

En ze genieten vast van het groeiende anti semitisme overal.
Dat was idd het strategische ingeplande "idee" dat de leiders van hamas in Qatar met de terreur voor ogen hadden om als allerlaatste poging en vooral wanhoopsgok, de status quo te doen kantelen.

Buiten dat dit een doelbewust vooropgezette misdaad is die "onschuldige" burgers in dood en verderf stort(te), lijkt mij dat het uiterst geavanceerde (en autonoom opererende) Israël zich zeker niet en nooit zal onderwerpen aan andersmans idee van een onderdrukkende leefwijze.
pi_213474818
https://twitter.com/NTarnopolsky/status/1788305831055827347

Hahahaha Israëlische politie beukt familie van gijzelaars in elkaar.

Wat een land... echt zoveel geluk dat hun vijanden nog ernstiger zijn.
pi_213474989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
Mooi, je kan je scharen onder al die andere scheidsrechters die omdat een zeker betoog niet past in hun weldenken, repliek geen inhoud zou hebben.

Ben wel benieuwd hoe dat werkt in iemands hoofd door de situatie van Oekraïne te schakelen met dat wat plaatsvindt in Gaza. Wie hier en waar dan op welke wijze een oogje toeknijpt, mag je mij proberen uit te leggen.
Zelf heb ik niet zo'n hoge pet op van wereldleiders die vooral in staat zijn gebleken op aan de top van hun piramide te komen en anderen voor hun karretje te spannen. Dat iemand wereldleider is maakt de persoon nog niet rechtvaardig of geschikt een rol te hebben.

Laat staan wie zijn zij dan wel die menen wel Israël te mogen veroordelen op haar reactie maar zelf geen acties nemen om door hamas veroorzaakte terreur uit te willen bannen.
De oplossing zou relatief simpel zijn dat Gaza onder VN gezag zou komen, iets dat allerlei facties ter linkerzijde helaas wisten te voorkomen en die hoogmoedige wereldleiders geen trek in hebben.
Israël rest dan niets anders dan zelf te zorgen voor haar veiligheid dat hier betekent: de eradicatie van hamas.
Verdediging houdt in mijn woordenboek op daar waar je landsgrenzen eindigen. Dus dat houdt wat mij betreft dan ook in dat er van verdediging geen sprake is maar we hebben het hier over een aanval.
Je kunt allerlei dure woorden gebruiken en vooral je zinsopbouw zodanig wegzetten dat niemand er wat van begrijpt, dat maakt nog niet dat je betoog enig stand houdt.
  donderdag 9 mei 2024 @ 00:38:21 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213475363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:51 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Verdediging houdt in mijn woordenboek op daar waar je landsgrenzen eindigen. Dus dat houdt wat mij betreft dan ook in dat er van verdediging geen sprake is maar we hebben het hier over een aanval.
Je kunt allerlei dure woorden gebruiken en vooral je zinsopbouw zodanig wegzetten dat niemand er wat van begrijpt, dat maakt nog niet dat je betoog enig stand houdt.
Mooi dat eigen woordenboek en gelijk het probleem omdat het geen vertaling bevat van een andere zienswijze.

Hoe zou Israël zich dan tegen een terreuraanval en raketten moeten verdedigen als (en wordt) gedaan vanuit Gaza ? Of geldt dan ook dat Israël zich dat om wille van zg landsgrenzen die in iemands hoofd zitten, allemaal moet laten welgevallen ?

Los daarvan is de Gazastrip geen land maar een overeengekomen autonoom "gebied" of zo je wilt, "(vluchtelingen)kamp" als product van ooit een wapenstilstand tussen Egypte en Israël.
Hamas greep daar ergens in 2007 de macht en heeft haar aanwezigheid sindsdien een steeds groter totalitair terreurkarakter gegeven. Palestijnen kennen zichzelf overigens een veel groter gebied toe als hun "land" dat zich niet voor niets uitstrekt van de "rivier tot aan de zee". Israël als staat, heeft daarin geen recht om (voort) te bestaan.

Wat Israël daar(in) mogelijk te verwijten is dat zij vanwege de voortdurend daaruit ontstane dreiging(en), de bewoners feitelijk op water en brood onder curatele hekbewaking plaatste etc.etc met de huidige situatie tot gevolg.

De hamas strategen en hun sponsoren, willen geen andere mogelijkheid gebruiken dan terreur als drukmiddel.
In een tribale cultuur, kent helaas alleen het recht van de (ge)weldadige overwinnaar. De vraag is dan hoe dan wel, anders dan met groter geweld, die methode de kop in te drukken ?

Wat je ook vindt van de Israëlische keuze om hamas uit te gaan roeien, is daarmee voor de Gazanen de kans groter dat zij weer kunnen gaan toewerken naar een eigen land(sgrens cq tweestaten oplossing) om daarbinnen dan weer zelf te beschikken. Ik vrees dat ook dan, omdat er veel andere terreurorganisaties zijn, die oplossing nog een lange adem nodig zal hebben.
  donderdag 9 mei 2024 @ 01:03:27 #114
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213475506
Ik hoop dat de tienduizenden doden het uiteindelijke gevolg hebben dat Israel als wereldmacht straks niets meer voorsteld en dat het terecht gezien gaat worden als een terroristische paria staat. Dat alle extremistische zionistische organisaties ontmanteld worden en er groepen macht krijgen die deze ellende kunnen verhelpen zodat men uiteindelijk samen kunnen leven. Het feit dat Israel hun eigen deal voor een staakt het vuren weigert te ondertekenen zegt al genoeg. Men wil een genocide, geen vrede. En ondertussen wordt de
Westelijke Jordaanoever ook verder ontmanteld.

Onmenselijke Israelische terreur en ik ben in ieder geval blij dat er protesten woren gevoerd hiertegen.

Israel als legitieme staat is helemaal prima maar dan wel weer terug naar de grenzen van 1947.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 9 mei 2024 @ 01:09:48 #115
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213475537
quote:
18s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:38 schreef Vallon het volgende:

[..]
Mooi dat eigen woordenboek en gelijk het probleem omdat het geen vertaling bevat van een andere zienswijze.

Hoe zou Israël zich dan tegen een terreuraanval en raketten moeten verdedigen als (en wordt) gedaan vanuit Gaza ? Of geldt dan ook dat Israël zich dat om wille van zg landsgrenzen die in iemands hoofd zitten, allemaal moet laten welgevallen ?

Los daarvan is de Gazastrip geen land maar een overeengekomen autonoom "gebied" of zo je wilt, "(vluchtelingen)kamp" als product van ooit een wapenstilstand tussen Egypte en Israël.
Hamas greep daar ergens in 2007 de macht en heeft haar aanwezigheid sindsdien een steeds groter totalitair terreurkarakter gegeven. Palestijnen kennen zichzelf overigens een veel groter gebied toe als hun "land" dat zich niet voor niets uitstrekt van de "rivier tot aan de zee". Israël als staat, heeft daarin geen recht om (voort) te bestaan.

Wat Israël daar(in) mogelijk te verwijten is dat zij vanwege de voortdurend daaruit ontstane dreiging(en), de bewoners feitelijk op water en brood onder curatele hekbewaking plaatste etc.etc met de huidige situatie tot gevolg.

De hamas strategen en hun sponsoren, willen geen andere mogelijkheid gebruiken dan terreur als drukmiddel.
In een tribale cultuur, kent helaas alleen het recht van de (ge)weldadige overwinnaar. De vraag is dan hoe dan wel, anders dan met groter geweld, die methode de kop in te drukken ?

Wat je ook vindt van de Israëlische keuze om hamas uit te gaan roeien, is daarmee voor de Gazanen de kans groter dat zij weer kunnen gaan toewerken naar een eigen land(sgrens cq tweestaten oplossing) om daarbinnen dan weer zelf te beschikken. Ik vrees dat ook dan, omdat er veel andere terreurorganisaties zijn, die oplossing nog een lange adem nodig zal hebben.
Hamas is niet heel veel anders dan Nederlands verzet in de tweede wereldoorlog. (behalve dan dat het 70+ jaar duurt ipv 5) De ironie is schrijnend. Ik heb weinig tot niets met de Islam of religie in zijn geheel maar als mijn land chronisch verkracht zou worden door een externe partij zou ik ook alles doen in mijn macht om me ertegen te verzetten (Hoop ik dan maar, sowieso is het meer dan begrijpelijk dat een volk zich steeds extremer verzet hoe hopelozer de situatie wordt)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_213475571
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:

[..]
Hamas is niet heel veel anders dan Nederlands verzet in de tweede wereldoorlog. (behalve dan dat het 70+ jaar duurt ipv 5) De ironie is schrijnend. Ik heb weinig tot niets met de Islam of religie in zijn geheel maar als mijn land chronisch verkracht zou worden door een externe partij zou ik ook alles doen in mijn macht om me ertegen te verzetten (Hoop ik dan maar, sowieso is het meer dan begrijpelijk dat een volk zich steeds extremer verzet hoe hopelozer de situatie wordt)
dit dus ,maar dan andersom!!!
pi_213475662
quote:
18s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Heel leuk die langspeelplaat over zg niet bestaande landsgrenzen. Mij zegt dat tot die hoogte zoveel dat Israël wel degelijk grenzen heeft en een gebied waar buiten een hoop terroristen ook gewoon burgers wonen die op een zodanige manier behandeld worden dat zij Israël de komende 50 jaar niet als vrienden gaat zien.
  donderdag 9 mei 2024 @ 01:45:53 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213475706
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:33 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Heel leuk die langspeelplaat over zg niet bestaande landsgrenzen. Mij zegt dat tot die hoogte zoveel dat Israël wel degelijk grenzen heeft en een gebied waar buiten een hoop terroristen ook gewoon burgers wonen die op een zodanige manier behandeld worden dat zij Israël de komende 50 jaar niet als vrienden gaat zien.
3/4 staat achter hamas en vond de 7 oktober aanvallen helemaal top.

Zij dienen israel en de joden ook niet zo te behandelen zoals ze doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 mei 2024 @ 01:48:19 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213475718
quote:
13s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:09 schreef jogy het volgende:

[..]
Hamas is geen verzet. Hamas zijn terroristen.

Een detail nog: Het verzet richte zich tegen de bezetter, het verzet ging niet de grens over om al verkrachtend, borstafsnijdend, in de brand steken rond te moorden op willekeurige burgers in Duitsland.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 mei 2024 @ 02:41:52 #120
323401 Kijkertje
met filter
pi_213475880
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')