(ik heb je reactie even uit het andere topic hier geplaats want daar is 't offtopic)quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, waarom zou Israël eigenlijk Rafah niet moeten binnenvallen? Daar worden de gijzelaars vastgehouden, zitten nog terroristen en is nog veel van hun infrastructuur.
Israël heeft helemaal geen invloed op de Arabische gekken (a.k.a. Arabische jodenhaat). Niets wat Israël aan toezeggingen heeft gedaan, heeft geleid tot minder haat. De terugtrekking uit Gaza in 2005 en het Palestijnse zelfbestuur bijvoorbeeld. De haat is alleen maar toegenomen, niet afgenomen. De appeasement-aanpak van de afgelopen twee decennia, waarbij relatief mild werd gereageerd op doorlopende terreuraanslagen (een raketbeschieting is een terreuraanslag), heeft niet geleid tot minder haat. Sterker nog, de haat liep zó erg op dat 7 oktober 2023 heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:21 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Op de manier zoals Israël het nu aanpakt creëren ze een voedingsbodem voor nóg meer van die Arabische gekken. Hamas is op deze manier lastig uit te roeien en als het ze al lukt staat de volgende partij al wel klaar.
Goede vraag, dat is iets waar men dus oog voor moet houden. Grote groepen gijzelaars verplaatsen zal daarentegen moeilijker zijn. Punt is meer dat het natuurlijk opmerkelijk is om Israël de hele Gazastrook te laten uitkammen op één plek na.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
(ik heb je reactie even uit het andere topic hier geplaats want daar is 't offtopic)
IDF heeft een gedeelte van Rafah opgeroepen om weer een keer te verkassen. Hoe voorkomt IDF dat Hamas met de burgers mee vlucht en dat de burgers in de weg gaan lopen?
Wat een ontzettend slecht filmpje. Valse suggesties. Tegen het zielige aan.quote:
Bedoel je hiermee dat het zionisme niet bestaat?quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'We willen alleen maar een staak-het-vuren' 'Het gaat ons alleen maar om de "onschuldige" Palestijnen'
Tja, de beelden van het partijcongres, waar schuimbekkend de meest rare complottheorieën werden verspreid over Zionisme, zeiden helaas wel genoeg. Een aanzienlijk deel van deze mensen vinden dat Israël eigenlijk geen bestaansrecht heeft.
Het hele conflict dateert a van meer dan een eeuw geleden, een grondoorzaak zal lastig te achterhalen zijn en is ook totaal irrelevant eigenlijk. Maar ik vind niet dat we Israël onvoorwaardelijk moeten steunen in hun al grootscheepse acties om Hamas klein te krijgen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:04 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Israël heeft helemaal geen invloed op de Arabische gekken (a.k.a. Arabische jodenhaat). Niets wat Israël aan toezeggingen heeft gedaan, heeft geleid tot minder haat. De terugtrekking uit Gaza in 2005 en het Palestijnse zelfbestuur bijvoorbeeld. De haat is alleen maar toegenomen, niet afgenomen. De appeasement-aanpak van de afgelopen twee decennia, waarbij relatief mild werd gereageerd op doorlopende terreuraanslagen (een raketbeschieting is een terreuraanslag), heeft niet geleid tot minder haat. Sterker nog, de haat liep zó erg op dat 7 oktober 2023 heeft plaatsgevonden.
Dus deze oorlog is eigenlijk de eerste waarin Israël erkent: ze haten ons omdat we bestaan, niet om wat we doen, dus wij hoeven daar geen rekening meer mee te houden. Wij moeten nu gaan doen wat nodig is om onszelf te beschermen.
Met andere woorden: die Arabische gekken hebben al een voedingsbodem; het maakt niet uit wat Israël doet of laat.
Het spijt mij echt. Maar je zegt hier helemaal niets.quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Alles valt en staat met een definitie waarbij genocide het de actie betreft om een bevolkingspopulatie of het ontstaan daarvan met een bepaald kenmerk, cultuur, overtuiging of origine, te elimineren.
Hoewel de door hamas geclaimde slachtoffers (het getal van ik meen 35.000 telt) tragisch is, is dat nauwelijks relevant op een populatie van ruim 2.100.000.
Hierbij ook in acht nemen dat in dat aantal van 35.000 waarschijnlijk ook een component van "natuurlijk" overlijden zit van 3 op de 1000 inwoners. Het geluk is weer dat er flink meer geboorten zijn van ca 28 op de 1000 bron:wiki.
Beetje zuur gezegd zijn sinds 07okt23 volgens hamas 35.000 mensen gedood maar op grond van vast te stellen demografie ook een kleine 35.000 kinderen (statistisch 34,300) het licht zullen hebben gezien.
Dus per saldo is de populatie ongeveer hetzelfde gebleven en kan/zal er daar dus geen sprake zijn van genocide of zelfs plannen daartoe.
Dat er casualties of war zijn, is dan een triest gevolg van de verkozen hamas ideologie die terreur aanwendt en zich verbergt met stuen van de bevolking, om anderen gezindten hun religieuze aangestuurde wil op te blijven leggen.
Dat Israël zich vooral richt op hamas terroristen, aanvoerders en hun gelieerden te elimineren, zal door "useful idiots" dan gezien worden als genocide. Hier omdat Israël zich vooral richt op criminelen die als kenmerk, geweld inzetten om hun doel(en) te bereiken.
Steeds weer wordt ook vergeten dat hamas de keuze heeft de schoonmaak te stoppen door gegijzelden onvoorwaardelijk vrij te laten, te stoppen met terreur en daders zich verantwoorden voor hun misdrijven jegens onschuldige burgers.
Nee hoor, dit is enkel jouw eigen onjuiste conclusie omdat je schijnbaar geen kennis hebt van de term 'etnisch zuiveren'.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een ontzettend slecht filmpje. Valse suggesties. Tegen het zielige aan.
Ze zijn (vrijwillig) vertrokken na 1948 naar Palestina. En dan doen ze of ze zijn uitgemoord.²
Zeker. Ik kan me goed voorstellen dat deze "laatste" hobbel (helaas wel meer dan 2/3e van alles ten zuiden van snelweg 749) heel graag genomen wordt. IDF is nu al zo ver, halverwege stoppen is echt zonde. Dit is een uitgelezen kans om Hamas een enorme slag toe te brengen en wellicht worden er ook gijzelaars gevonden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Goede vraag, dat is iets waar men dus oog voor moet houden. Grote groepen gijzelaars verplaatsen zal daarentegen moeilijker zijn. Punt is meer dat het natuurlijk opmerkelijk is om Israël de hele Gazastrook te laten uitkammen op één plek na.
Wanneer houd je nou eens op met deze actquote:Op woensdag 8 mei 2024 16:26 schreef HowardRoark het volgende:
En tevens is er niemand vertrokken naar Palestina, zoals inmiddels bekend bestaat dit land niet en heeft het nooit bestaan.
Niet. Maar dat maakt niet uit. Het geeft de IDF de mogelijkheid de hamasinfrastructuur te vernietigen zonder zelf verliezen te lijden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
(ik heb je reactie even uit het andere topic hier geplaats want daar is 't offtopic)
IDF heeft een gedeelte van Rafah opgeroepen om weer een keer te verkassen. Hoe voorkomt IDF dat Hamas met de burgers mee vlucht en dat de burgers in de weg gaan lopen?
Weer nepnieuws en weer van OliLondon. Dit zijn beelden van rellen tussen politie en pro-Palestina demonstranten. .quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, wat moet je ook verwachten van een land waar honderdduizenden Joden in de Tweede Wereldoorlog zijn gedeporteerd en waar de grafstenen van de Joodse begraafplaatsen zijn gebruikt voor bestrating en constructie van kerken en gebouwen.
[ twitter ]
Eens. Het is historische pietpraat, waar je niets aan hebt qua feiten nu.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wanneer houd je nou eens op met deze act. Wanneer iemand het over Palestina heeft weet je dondergoed wat en welke plek daarmee bedoeld wordt. Het verandert ook helemaal niks aan het argument om daar zo'n punt van te maken steeds. Ja voor jou is het wel handig omdat je dan kan doen alsof de kous af is maar de mensen die het lezen vinden het lachwekkend.
Het betreft geen act, het betreft de realiteit. Er wordt namelijk geregeld naar 'Palestina' verwezen alsof dit een land is (of was). Dit is simpelweg niet waar, ik snap dat dit voor een user zoals jij, die heilig gelooft in alle verzinsels rondom de zogenaamd onschuldige Palestijnen en hun zogenaamd 'gestolen land' Palestina, lastig is te accepteren, maar dat is niet mijn probleem.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wanneer houd je nou eens op met deze act. Wanneer iemand het over Palestina heeft weet je dondergoed wat en welke plek daarmee bedoeld wordt. Het verandert ook helemaal niks aan het argument om daar zo'n punt van te maken steeds. Ja voor jou is het wel handig omdat je dan kan doen alsof de kous af is maar de mensen die het lezen vinden het lachwekkend.
Kritiek hebben op een tweet die ik plaats en dan zelf met Reddit als een bron komen, hmm. Bovendien, dat er ook rellen in Athene waren ontkracht deze tweet toch niet? Soortgelijke taferelen hebben we al eerder kunnen zien in Dagestan.quote:Op woensdag 8 mei 2024 17:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Weer nepnieuws en weer van OliLondon. Dit zijn beelden van rellen tussen politie en pro-Palestina demonstranten. .
Zelfs in de comments op /r/israel zijn ze kritischer dan jij. https://www.reddit.com/r/(...)_athens_greece_as_a/
Er was voor de oorlog een werkloosheid van meer dan 80% en dat is nu natuurlijk helemaal hoog en alles ligt in puin. Hoe moeten die mensen aan geld komen om iets te kunnen kopen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:53 schreef Ulx het volgende:
Mensen moeten ook geld sturen aan gewone onschuldige Palestijnen zodat die hulp kunnen kopen bij HAMAS UNRWA.
[ x ]
Ik wel. Waarom zouden we het niet doen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:18 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het hele conflict dateert a van meer dan een eeuw geleden, een grondoorzaak zal lastig te achterhalen zijn en is ook totaal irrelevant eigenlijk. Maar ik vind niet dat we Israël onvoorwaardelijk moeten steunen in hun al grootscheepse acties om Hamas klein te krijgen.
Waar ze zin in hebben?quote:Wat mij betreft schaffen we de Islam en haar krankzinnige gevolg per direct af maar dat betekent niet dat we het zomaar toe moeten staan dat Israël maar mag doen waar ze zin in hebben.
Doen waar ze zin in hebben in de Gazastrook dan. Volgens mij staan we het Oekraïne ook niet toe om Massaal hele gebieden in Rusland van de kaart te vegen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:06 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik wel. Waarom zouden we het niet doen?
[..]
Waar ze zin in hebben?
Hoe weet jij nou waar Israël zin in heeft?
Het is een vrij, democratisch land dus mij dunkt dat ze zin hebben in ongeveer dezelfde dingen als wij. Maar het is belangrijker om te analyseren waar ze geen zin in hebben. Buren die ze haten om wat ze zijn. Hadden wij ook niet getolereerd, toch? Of wel?
quote:Woke studenten kunnen naar Iran vertrekken, geniet maar van de ayatollahs
De onrust op Amerikaanse universiteiten toont aan hoe het kritisch denken in het Westen allang onderworpen is geraakt aan het wokisme.
Het idee dat de wereld verdeeld is in twee groepen: daders en slachtoffers.
De dader is uiteraard altijd het Westen en de slachtoffers dat zijn zij, de demonstranten en groepen waarvoor zij zeggen op te komen.
Geen idee hoe je je dat afschaffen van die onderdrukkende religie voorstelt. Israël zeker doet zeker niet waar zij "zin" in heeft en wringt zich juist in allerlei kromme bochten om het aantal slachtoffers, beperkt te houden. Het soevereine Israël heeft het volste en zelfs onvoorwaardelijke recht zich te verweren tegen de voortdurend escalerende terreur die hamas opererend onder dekking van burgers vanuit Gaza, veroorzaakt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:18 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het hele conflict dateert a van meer dan een eeuw geleden, een grondoorzaak zal lastig te achterhalen zijn en is ook totaal irrelevant eigenlijk. Maar ik vind niet dat we Israël onvoorwaardelijk moeten steunen in hun al grootscheepse acties om Hamas klein te krijgen.
Wat mij betreft schaffen we de Islam en haar krankzinnige gevolg per direct af maar dat betekent niet dat we het zomaar toe moeten staan dat Israël maar mag doen waar ze zin in hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |