abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213466475
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 15:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, waarom zou Israël eigenlijk Rafah niet moeten binnenvallen? Daar worden de gijzelaars vastgehouden, zitten nog terroristen en is nog veel van hun infrastructuur.
(ik heb je reactie even uit het andere topic hier geplaats want daar is 't offtopic)

IDF heeft een gedeelte van Rafah opgeroepen om weer een keer te verkassen. Hoe voorkomt IDF dat Hamas met de burgers mee vlucht en dat de burgers in de weg gaan lopen?
  woensdag 8 mei 2024 @ 16:04:25 #77
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213466494
Correct.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213466495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:21 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Op de manier zoals Israël het nu aanpakt creëren ze een voedingsbodem voor nóg meer van die Arabische gekken. Hamas is op deze manier lastig uit te roeien en als het ze al lukt staat de volgende partij al wel klaar.
Israël heeft helemaal geen invloed op de Arabische gekken (a.k.a. Arabische jodenhaat). Niets wat Israël aan toezeggingen heeft gedaan, heeft geleid tot minder haat. De terugtrekking uit Gaza in 2005 en het Palestijnse zelfbestuur bijvoorbeeld. De haat is alleen maar toegenomen, niet afgenomen. De appeasement-aanpak van de afgelopen twee decennia, waarbij relatief mild werd gereageerd op doorlopende terreuraanslagen (een raketbeschieting is een terreuraanslag), heeft niet geleid tot minder haat. Sterker nog, de haat liep zó erg op dat 7 oktober 2023 heeft plaatsgevonden.

Dus deze oorlog is eigenlijk de eerste waarin Israël erkent: ze haten ons omdat we bestaan, niet om wat we doen, dus wij hoeven daar geen rekening meer mee te houden. Wij moeten nu gaan doen wat nodig is om onszelf te beschermen.

Met andere woorden: die Arabische gekken hebben al een voedingsbodem; het maakt niet uit wat Israël doet of laat.
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 8 mei 2024 @ 16:07:02 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213466516
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
(ik heb je reactie even uit het andere topic hier geplaats want daar is 't offtopic)

IDF heeft een gedeelte van Rafah opgeroepen om weer een keer te verkassen. Hoe voorkomt IDF dat Hamas met de burgers mee vlucht en dat de burgers in de weg gaan lopen?
Goede vraag, dat is iets waar men dus oog voor moet houden. Grote groepen gijzelaars verplaatsen zal daarentegen moeilijker zijn. Punt is meer dat het natuurlijk opmerkelijk is om Israël de hele Gazastrook te laten uitkammen op één plek na.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 mei 2024 @ 16:12:52 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213466588
En hier weer een prachtige stukje Palestijnse cultuur. Wat een lieve, onschuldige, hartverwarmende mensen zijn dit toch.

twitter
  woensdag 8 mei 2024 @ 16:15:18 #81
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213466625
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.

[ twitter ]
Wat een ontzettend slecht filmpje. Valse suggesties. Tegen het zielige aan. :')

Ze zijn (vrijwillig) vertrokken na 1948 naar Palestina. En dan doen ze of ze zijn uitgemoord. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 8 mei 2024 @ 16:17:04 #82
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213466644
quote:
13s.gif Op woensdag 8 mei 2024 15:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'We willen alleen maar een staak-het-vuren' 'Het gaat ons alleen maar om de "onschuldige" Palestijnen'

Tja, de beelden van het partijcongres, waar schuimbekkend de meest rare complottheorieën werden verspreid over Zionisme, zeiden helaas wel genoeg. Een aanzienlijk deel van deze mensen vinden dat Israël eigenlijk geen bestaansrecht heeft.
Bedoel je hiermee dat het zionisme niet bestaat?
pi_213466656
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:04 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Israël heeft helemaal geen invloed op de Arabische gekken (a.k.a. Arabische jodenhaat). Niets wat Israël aan toezeggingen heeft gedaan, heeft geleid tot minder haat. De terugtrekking uit Gaza in 2005 en het Palestijnse zelfbestuur bijvoorbeeld. De haat is alleen maar toegenomen, niet afgenomen. De appeasement-aanpak van de afgelopen twee decennia, waarbij relatief mild werd gereageerd op doorlopende terreuraanslagen (een raketbeschieting is een terreuraanslag), heeft niet geleid tot minder haat. Sterker nog, de haat liep zó erg op dat 7 oktober 2023 heeft plaatsgevonden.

Dus deze oorlog is eigenlijk de eerste waarin Israël erkent: ze haten ons omdat we bestaan, niet om wat we doen, dus wij hoeven daar geen rekening meer mee te houden. Wij moeten nu gaan doen wat nodig is om onszelf te beschermen.

Met andere woorden: die Arabische gekken hebben al een voedingsbodem; het maakt niet uit wat Israël doet of laat.
Het hele conflict dateert a van meer dan een eeuw geleden, een grondoorzaak zal lastig te achterhalen zijn en is ook totaal irrelevant eigenlijk. Maar ik vind niet dat we Israël onvoorwaardelijk moeten steunen in hun al grootscheepse acties om Hamas klein te krijgen.
Wat mij betreft schaffen we de Islam en haar krankzinnige gevolg per direct af maar dat betekent niet dat we het zomaar toe moeten staan dat Israël maar mag doen waar ze zin in hebben.
pi_213466676
quote:
12s.gif Op woensdag 8 mei 2024 15:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Alles valt en staat met een definitie waarbij genocide het de actie betreft om een bevolkingspopulatie of het ontstaan daarvan met een bepaald kenmerk, cultuur, overtuiging of origine, te elimineren.

Hoewel de door hamas geclaimde slachtoffers (het getal van ik meen 35.000 telt) tragisch is, is dat nauwelijks relevant op een populatie van ruim 2.100.000.
Hierbij ook in acht nemen dat in dat aantal van 35.000 waarschijnlijk ook een component van "natuurlijk" overlijden zit van 3 op de 1000 inwoners. Het geluk is weer dat er flink meer geboorten zijn van ca 28 op de 1000 bron:wiki.
Beetje zuur gezegd zijn sinds 07okt23 volgens hamas 35.000 mensen gedood maar op grond van vast te stellen demografie ook een kleine 35.000 kinderen (statistisch 34,300) het licht zullen hebben gezien.

Dus per saldo is de populatie ongeveer hetzelfde gebleven en kan/zal er daar dus geen sprake zijn van genocide of zelfs plannen daartoe.

Dat er casualties of war zijn, is dan een triest gevolg van de verkozen hamas ideologie die terreur aanwendt en zich verbergt met stuen van de bevolking, om anderen gezindten hun religieuze aangestuurde wil op te blijven leggen.
Dat Israël zich vooral richt op hamas terroristen, aanvoerders en hun gelieerden te elimineren, zal door "useful idiots" dan gezien worden als genocide. Hier omdat Israël zich vooral richt op criminelen die als kenmerk, geweld inzetten om hun doel(en) te bereiken.

Steeds weer wordt ook vergeten dat hamas de keuze heeft de schoonmaak te stoppen door gegijzelden onvoorwaardelijk vrij te laten, te stoppen met terreur en daders zich verantwoorden voor hun misdrijven jegens onschuldige burgers.
Het spijt mij echt. Maar je zegt hier helemaal niets.

Iedereen weet dat Hamas dit is begonnen. En dus?
  woensdag 8 mei 2024 @ 16:26:46 #85
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213466732
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat een ontzettend slecht filmpje. Valse suggesties. Tegen het zielige aan. :')

Ze zijn (vrijwillig) vertrokken na 1948 naar Palestina. En dan doen ze of ze zijn uitgemoord. :')

:{²
Nee hoor, dit is enkel jouw eigen onjuiste conclusie omdat je schijnbaar geen kennis hebt van de term 'etnisch zuiveren'.

En tevens is er niemand vertrokken naar Palestina, zoals inmiddels bekend bestaat dit land niet en heeft het nooit bestaan. De meeste Joden zijn uit de Arabische wereld, soms met veel geweld, verdreven of gevlucht.
pi_213466771
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Goede vraag, dat is iets waar men dus oog voor moet houden. Grote groepen gijzelaars verplaatsen zal daarentegen moeilijker zijn. Punt is meer dat het natuurlijk opmerkelijk is om Israël de hele Gazastrook te laten uitkammen op één plek na.
Zeker. Ik kan me goed voorstellen dat deze "laatste" hobbel (helaas wel meer dan 2/3e van alles ten zuiden van snelweg 749) heel graag genomen wordt. IDF is nu al zo ver, halverwege stoppen is echt zonde. Dit is een uitgelezen kans om Hamas een enorme slag toe te brengen en wellicht worden er ook gijzelaars gevonden.

Er ontbreekt, als ik de Amerikanen mag geloven, waarschijnlijk nog wel een plan voor de komende maanden en vooral wat gaat er met gaza gebeuren als alles onder controle is.
pi_213466936
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:26 schreef HowardRoark het volgende:
En tevens is er niemand vertrokken naar Palestina, zoals inmiddels bekend bestaat dit land niet en heeft het nooit bestaan.
Wanneer houd je nou eens op met deze act :') . Wanneer iemand het over Palestina heeft weet je dondergoed wat en welke plek daarmee bedoeld wordt. Het verandert ook helemaal niks aan het argument om daar zo'n punt van te maken steeds. Ja voor jou is het wel handig omdat je dan kan doen alsof de kous af is maar de mensen die het lezen vinden het lachwekkend.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213467055
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niet. Maar dat maakt niet uit. Het geeft de IDF de mogelijkheid de hamasinfrastructuur te vernietigen zonder zelf verliezen te lijden.
Die hamassholes zijn die dan kwijt.
pi_213467158
quote:
13s.gif Op woensdag 8 mei 2024 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, wat moet je ook verwachten van een land waar honderdduizenden Joden in de Tweede Wereldoorlog zijn gedeporteerd en waar de grafstenen van de Joodse begraafplaatsen zijn gebruikt voor bestrating en constructie van kerken en gebouwen.

[ twitter ]
Weer nepnieuws en weer van OliLondon. Dit zijn beelden van rellen tussen politie en pro-Palestina demonstranten. .

Zelfs in de comments op /r/israel zijn ze kritischer dan jij. https://www.reddit.com/r/(...)_athens_greece_as_a/
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213467175
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wanneer houd je nou eens op met deze act :') . Wanneer iemand het over Palestina heeft weet je dondergoed wat en welke plek daarmee bedoeld wordt. Het verandert ook helemaal niks aan het argument om daar zo'n punt van te maken steeds. Ja voor jou is het wel handig omdat je dan kan doen alsof de kous af is maar de mensen die het lezen vinden het lachwekkend.
Eens. Het is historische pietpraat, waar je niets aan hebt qua feiten nu.

Ja, Palestijnen als volk zijn een recente uitvinding. Maar dat gaat ook op voor Israeliers.
  woensdag 8 mei 2024 @ 17:31:36 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213467739
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het betreft geen act, het betreft de realiteit. Er wordt namelijk geregeld naar 'Palestina' verwezen alsof dit een land is (of was). Dit is simpelweg niet waar, ik snap dat dit voor een user zoals jij, die heilig gelooft in alle verzinsels rondom de zogenaamd onschuldige Palestijnen en hun zogenaamd 'gestolen land' Palestina, lastig is te accepteren, maar dat is niet mijn probleem.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 17:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Weer nepnieuws en weer van OliLondon. Dit zijn beelden van rellen tussen politie en pro-Palestina demonstranten. .

Zelfs in de comments op /r/israel zijn ze kritischer dan jij. https://www.reddit.com/r/(...)_athens_greece_as_a/
Kritiek hebben op een tweet die ik plaats en dan zelf met Reddit als een bron komen, hmm. Bovendien, dat er ook rellen in Athene waren ontkracht deze tweet toch niet? Soortgelijke taferelen hebben we al eerder kunnen zien in Dagestan.
  woensdag 8 mei 2024 @ 19:16:07 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213469553
Veel berichten vandaag vanuit Rafah van beschietingen en bombardementen. Op basis van satellietbeelden ziet de kaart er nu zo uit:

twitter
pi_213471339
Mensen moeten ook geld sturen aan gewone onschuldige Palestijnen zodat die hulp kunnen kopen bij HAMAS UNRWA.

twitter
pi_213472233
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 20:53 schreef Ulx het volgende:
Mensen moeten ook geld sturen aan gewone onschuldige Palestijnen zodat die hulp kunnen kopen bij HAMAS UNRWA.

[ x ]
Er was voor de oorlog een werkloosheid van meer dan 80% en dat is nu natuurlijk helemaal hoog en alles ligt in puin. Hoe moeten die mensen aan geld komen om iets te kunnen kopen?

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat voedselhulp en hulpgoederen op de markt terecht komt alleen dat gaat natuurlijk wel gebeuren. Er is totaal geen gezag meer want dat was Hamas of de politie en beide worden door IDF aangevallen en IDF wil zich er verder niet mee bemoeien. De brave Palestijn is extreem de klos. Dat de brave Palestijn op weinig compassie kan rekenen begrijp ik, maar het zijn wel mensen en ze hebben er niet voor gekozen om daar geboren te worden of überhaupt te leven
pi_213473048
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:18 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Het hele conflict dateert a van meer dan een eeuw geleden, een grondoorzaak zal lastig te achterhalen zijn en is ook totaal irrelevant eigenlijk. Maar ik vind niet dat we Israël onvoorwaardelijk moeten steunen in hun al grootscheepse acties om Hamas klein te krijgen.
Ik wel. Waarom zouden we het niet doen?
quote:
Wat mij betreft schaffen we de Islam en haar krankzinnige gevolg per direct af maar dat betekent niet dat we het zomaar toe moeten staan dat Israël maar mag doen waar ze zin in hebben.
Waar ze zin in hebben? :?

Hoe weet jij nou waar Israël zin in heeft? :?

Het is een vrij, democratisch land dus mij dunkt dat ze zin hebben in ongeveer dezelfde dingen als wij. Maar het is belangrijker om te analyseren waar ze geen zin in hebben. Buren die ze haten om wat ze zijn. Hadden wij ook niet getolereerd, toch? Of wel?
Intolerant voor intolerantie
pi_213473172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik wel. Waarom zouden we het niet doen?
[..]
Waar ze zin in hebben? :?

Hoe weet jij nou waar Israël zin in heeft? :?

Het is een vrij, democratisch land dus mij dunkt dat ze zin hebben in ongeveer dezelfde dingen als wij. Maar het is belangrijker om te analyseren waar ze geen zin in hebben. Buren die ze haten om wat ze zijn. Hadden wij ook niet getolereerd, toch? Of wel?
Doen waar ze zin in hebben in de Gazastrook dan. Volgens mij staan we het Oekraïne ook niet toe om Massaal hele gebieden in Rusland van de kaart te vegen.

En waarom we ze niet onvoorwaardelijk moeten steunen. Moet ik dat echt uitleggen?
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:15:29 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213473235
Ga maart naar Iran vergeet je hoofddoek niet , en maak je klaar voor de steniging
quote:
Woke studenten kunnen naar Iran vertrekken, geniet maar van de ayatollahs

De onrust op Amerikaanse universiteiten toont aan hoe het kritisch denken in het Westen allang onderworpen is geraakt aan het wokisme.

Het idee dat de wereld verdeeld is in twee groepen: daders en slachtoffers.

De dader is uiteraard altijd het Westen en de slachtoffers dat zijn zij, de demonstranten en groepen waarvoor zij zeggen op te komen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:28:39 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213473546
Het is verder wel een hopeloze bedoening allemaal qua vooruitgang... Hoop dat er achter de schermen wel wat voor elkaar gekregen wordt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:35:16 #99
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213473697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:18 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Geen idee hoe je je dat afschaffen van die onderdrukkende religie voorstelt. Israël zeker doet zeker niet waar zij "zin" in heeft en wringt zich juist in allerlei kromme bochten om het aantal slachtoffers, beperkt te houden. Het soevereine Israël heeft het volste en zelfs onvoorwaardelijke recht zich te verweren tegen de voortdurend escalerende terreur die hamas opererend onder dekking van burgers vanuit Gaza, veroorzaakt.

Het vervelende van historische oorzaken of vermeende rechten erbij slepen, is dat in een (eigen) aangepaste geschiedenislezing een passende reden te vinden zal zijn dat één of de ander, hun (on)gelijk heeft. Het lastige van tribaal georganiseerde structuren, w.o. idd de islam, is dat zij anderen op grond van haar geclaimde ontstaansgeschiedenis wil onderwerpen en als dat niet gaat, oproept tot verdrijven.

In dat verband verdiend Israël juist alle steun om zich in haar bestaan te kunnen blijven verdedigen. Dat dit tragische gevolgen heeft is één en alleen de ter volle verantwoording van hamas als terreurorganisatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:38:33 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213473753
@opgebaarde Wat betreft het Auschwitz-filmpje, daar zat ik inderdaad naast. Er werd Our Streets geroepen.

Mijn fout om te snel hieromtrent te oordelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')