abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213432537
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus dat zegt niets. Dooie kinderen!!! is niets meer dan gemaakte sentiment.
Nee, het zijn dode kinderen, dat is geen sentiment.
pi_213432542
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is wel een beschermde groep natuurlijk.
Mensen onder de 18 zijn een beschermde groep?
pi_213432551
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, het zijn dode kinderen, dat is geen sentiment.
Dat is het wel. Want je denkt dan al snel aan dode peuters. Dat weet je zelf ook wel.
pi_213432566
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is het wel. Want je denkt dan al snel aan dode peuters. Dat weet je zelf ook wel.
Dat het zo wordt misbruikt is nog geen goede reden voor jou om andersom laconiek te doen over duizenden dode kinderen.
pi_213432573
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:24 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat het zo wordt misbruikt is nog geen goede reden voor jou om andersom laconiek te doen over duizenden dode kinderen.
Dat doe ik ook niet. Ik reageer juist op iemand die het misbruikt.
pi_213432585
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
• gekloot met hulpgoederen en water - Je bent niet verantwoordelijk voor de zorg voor burgers in vijandelijk gebied. Dat is een gevalletje jammer dan. Het is de taak van de lokale autoriteiten, in dit geval dus Hamas, dat te regelen. Het is niet de fout van Isral dat Hamas waterpijpen liever ombouwde tot raketten en alle hulpgelden uitgaf aan een of ander debiel tunnelnetwerk in plaats van aan verbetering van de waterinfrastructuur.
Dat klopt natuurlijk niet. En bezettingsmacht heeft ook verantwoordelijkheden. Daar komt bij dat Gaza ook een maritieme blokkade de verduren heeft. Isral gaat dus verder dan allleen zelf niet leveren. Ze bemoeilijken ook hulp door anderen.
quote:
• Beperkt maken van onderscheid - Klopt niet. Burgers worden gewoon gewaarschuwd en kregen tijd weg te wezen.
Waar heen precies? Rafah? Waarvan Nethanyahu al dagen zegt dat hij het ook gaat invallen? Maar zelfs dan, niet wegwezen betekent nog niet dat je een legitiem doel wordt.
quote:
• Beschermde objecten - verliezen die status als ze door Hamas voor militaire doeleinden gebruikt worden. En dat zag je overal.
Zegt Isral. Ik heb nog heel weinig onafhankelijke verificatie daarvan gezien. En dan zullen we het nog maar niet over dat WCK team hebben.
quote:
• Zware wapens bij burgers inzetten - zie punt twee, en verder is het een dichtbevolkt gebied. Er zijn per definitie burgers in de buurt. Shit happens. War is hell.
”Shit happens” is natuurlijk niet zo’n sterk argument. Als jij met een lichter middel ook je doel kan bereiken ben je verplicht om dat te doen.
quote:
• retoriek - Niet handig, maar zolang het daarbij blijft is er weinig aan de hand.
Maar het weegt wel mee in de optelsom.

Nogmaals ik zeg niet dat het zo is, de drempel voor genocide is erg hoog. Maar om het allemaal maar even weg te wuiven als niets aan de hand is het andere uiterste.
zie email 27 oktober
pi_213432588
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mensen onder de 18 zijn een beschermde groep?
Kinderen. Jazeker.
zie email 27 oktober
pi_213432607
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat klopt natuurlijk niet. En bezettingsmacht heeft ook verantwoordelijkheden. Daar komt bij dat Gaza ook een maritieme blokkade de verduren heeft. Isral gaat dus verder dan allleen zelf niet leveren. Ze bemoeilijken ook hulp door anderen.
[..]
Waar heen precies? Rafah? Waarvan Nethanyahu al dagen zegt dat hij het ook gaat invallen? Maar zelfs dan, niet wegwezen betekent nog niet dat je een legitiem doel wordt.
[..]
Zegt Isral. Ik heb nog heel weinig onafhankelijke verificatie daarvan gezien. En dan zullen we het nog maar niet over dat WCK team hebben.
[..]
”Shit happens” is natuurlijk niet zo’n sterk argument. Als jij met een lichter middel ook je doel kan bereiken ben je verplicht om dat te doen.
[..]
Maar het weegt wel mee in de optelsom.

Nogmaals ik zeg niet dat het zo is, de drempel voor genocide is erg hoog. Maar om het allemaal maar even weg te wuiven als niets aan de hand is het andere uiterste.
Ik ben het eens met je weerleggingen hier. Maar dan nog 'bewijs' je enkel buitenproportioneel geweld.
pi_213432613
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kinderen. Jazeker.
Fair enough. Ook als ze van een terreurgroep zijn?
pi_213432623
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat doe ik ook niet. Ik reageer juist op iemand die het misbruikt.
Okee, iets te cynisch voor mijn smaak, maar zo cynisch kan ik eerlijk gezegd zelf ook reageren in vergelijkbare gevallen.
pi_213432632
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik ben het eens met je weerleggingen hier. Maar dan nog 'bewijs' je enkel buitenproportioneel geweld.
Daarom zeg ik ook dat de drempel voor genocide erg hoog is. Maar als je zegt dat er geen onschuldige Palestijnen bestaan dan schuif je wel die kant op natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_213432637
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Fair enough. Ook als ze van een terreurgroep zijn?
Sja, is Hamas een terreurorganisatie of een misselijke regering? Want in het laatste geval, zijn het dan geen kindsoldaten?

Ik heb eigenlijk geen idee.
pi_213432656
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:30 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Sja, is Hamas een terreurorganisatie of een misselijke regering? Want in het laatste geval, zijn het dan geen kindsoldaten?

Ik heb eigenlijk geen idee.
Is ingewikkelde materie. Maar de kern van het oorlogsrecht is natuurlijk ook dat je je niet hoeft te laten doodschieten. Dus ook een kind is een legitiem doelwit als hij met een geweer in z’n klauwen staat. Daar buiten is het allemaal wat grijzer.
zie email 27 oktober
pi_213432663
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daarom zeg ik ook dat de drempel voor genocide erg hoog is. Maar als je zegt dat er geen onschuldige Palestijnen bestaan dan schuif je wel die kant op natuurlijk.
Toch alleen als iemand die ook echt verantwoordelijk is voor de militaire strategie/tactiek in Gaza dat heeft gedaan? en naar mijn weten moet je dan ook nog met goede punten komen wat laat zien dat er ook gehandeld is naar die uitspraak.

En dan kom ik weer met de cijfers: die laten zien dat dat zulke uitspraken grootsprak was. WEL ben ik van mening dat er na 7 oktober disproportioneel is opgetreden tegen de infrastructuur, ziekenhuizen.

Maar dan kom ik weer tot mijn cynische, maar ik denk realistische observatie: we komen weer in een tijd waarin oorlogsregels veranderen. Of beter: verdwijnen. Het is zaak dat Europa zich erop voorbereid.
pi_213432668
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:28 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Okee, iets te cynisch voor mijn smaak, maar zo cynisch kan ik eerlijk gezegd zelf ook reageren in vergelijkbare gevallen.
Eens. Elke dode, zeker kinderen is er een teveel. Hoe ja als individu anders kan vinden, is mij vreemd.
pi_213432681
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Israel bezette Gaza niet.

quote:
Ergens anders heen. Dat is het probleem van die mensen. Je kunt ook blijven zitten, maar op eigen risico.
quote:

Ligt aan het doel. Als je ondergrondse bunkers wil opblazen zul je met zwaardere wapen moeten aankomen. En doe eens een gok: Soms missen ze. Soms kiezen ze inderdaad een te zware bom. Dat maakt het geen genocide.
pi_213432688
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is ingewikkelde materie. Maar de kern van het oorlogsrecht is natuurlijk ook dat je je niet hoeft te laten doodschieten. Dus ook een kind is een legitiem doelwit als hij met een geweer in z’n klauwen staat. Daar buiten is het allemaal wat grijzer.
En door dat grijze is het eigenlijk niet veel meer dan een papierenwerkelijkheid. Let op: ik vind dat eveneens heel erg he.

Maar wees nu eens eerlijk: oorlog gaat toch om macht? als een land denkt of zelfs weet weg te kunnen komen met mensenrechtenschendigen, dan doet dat land dat (als het land denkt er genoeg mee te kunnen winnen). Israel, Amerika hebben ICC niet eens erkend.
pi_213432695
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kinderen. Jazeker.
Niet pers. Kinderen die munitie naar een soldaat brengen zijn gewoon een legitiem doelwit.
pi_213432708
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Toch alleen als iemand die ook echt verantwoordelijk is voor de militaire strategie/tactiek in Gaza dat heeft gedaan? en naar mijn weten moet je dan ook nog met goede punten komen wat laat zien dat er ook gehandeld is naar die uitspraak.

En dan kom ik weer met de cijfers: die laten zien dat dat zulke uitspraken grootsprak was. WEL ben ik van mening dat er na 7 oktober disproportioneel is opgetreden tegen de infrastructuur, ziekenhuizen.

Maar dan kom ik weer tot mijn cynische, maar ik denk realistische observatie: we komen weer in een tijd waarin oorlogsregels veranderen. Of beter: verdwijnen. Het is zaak dat Europa zich erop voorbereid.
Dat laatste is natuurlijk zonder meer waar. Hoe treurig ook.

Maar die uitspraken zijn gewoon gedaan door de hoogste man, president Herzog himself: https://news.yahoo.com/is(...)jYvLeytSjJ9pk92LE5_Y

En dat op zichzelf is onvoldoende (alhoewel oproepen tot genocide ook zelfstandig verboden is); maar het weegt wel mee natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_213432739
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat laatste is natuurlijk zonder meer waar. Hoe treurig ook.

Maar die uitspraken zijn gewoon gedaan door de hoogste man, president Herzog himself: https://news.yahoo.com/is(...)jYvLeytSjJ9pk92LE5_Y

En dat op zichzelf is onvoldoende (alhoewel oproepen tot genocide ook zelfstandig verboden is); maar het weegt wel mee natuurlijk.
Sorry, maar ik zie toch wel essentile nuances. Hij zegt hier niet dat letterlijk geen enkele Palestijn in Gaza onschuldig is, maar wel dat er een collectieve verantwoordelijkheid is qua macht van Hamas.

Daarin heeft hij toch vanuit zijn perspectief gelijk? Hamas is democratisch verkozen, en sinds toen is er weinig opstand tegen hun geweest. Natuurlijk komt dat door buitengewoon grof totalitair optreden van hamas, maar desalniettemin.
pi_213432747
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:36 schreef trein2000 het volgende:
alhoewel oproepen tot genocide ook zelfstandig verboden is
Moeten die demonstranten die op universiteiten oproepen tot herhaling van 7 oktober tegen Isral dan niet naar Den Haag?
pi_213432750
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Moeten die demonstranten die op universiteiten oproepen tot herhaling van 7 oktober tegen Isral dan niet naar Den Haag?
Remigratie in veel gevallen lijkt mij beter. Maar beetje offtopic.
pi_213433358
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 19:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Rusland en Palestina. Exact hetzelfde ja :D gezicht in de plooi houden h!
Hij heeft gelijk. De twee situaties zijn vergelijkbaar... Sorry. :P
Intolerant voor intolerantie
  zondag 5 mei 2024 @ 21:35:58 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213433396
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet pers. Kinderen die munitie naar een soldaat brengen zijn gewoon een legitiem doelwit.
En dat deden ze alle 10.000?
Antifa
  zondag 5 mei 2024 @ 21:44:52 #225
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213433554
Hoe zorg je dat het vuurtje niet uitgaat, nou gewoon.... raketten blijven afvuren en door gaan met terreur....
quote:
bron: nu.nl 05mei24 Grensovergang Kerem Shalom dicht na aanvallen door Hamas
Isral heeft de grensovergang met Gaza bij Kerem Shalom gesloten na een raketaanval in de buurt. Volgens het Isralische leger (IDF) zijn er tien raketten afgevuurd op de grenspost. Een gewapende tak van Hamas heeft de aanval opgeist en zegt dat die gericht was op een Isralische legerbasis, niet op de grensovergang.
Wmb maakt het geen flikker uit op welk doel die afzwaaiers zijn gericht. Puur het blote feit dat hamas (nog steeds) raketten afvuurt vanuit Rafah maakt duidelijk dat ze niets om burgers geven.
Voor de beeldvorming: het plaatsje Kerem Shalom (landbouw dorpje) ligt zuidelijk net buiten Gaza ongeveer 4 km onder Rafah.
Zullen vast wel weer mensen zijn die Isral veroordelen omdat zij zich niet willen laten beschieten.

Fout is dan imo weer dat Isral Al-Jazeerah verbiedt en juist met alle overdreven egards moet worden gefaciliteerd om duidelijk te maken hoe propagandistisch dat die door Qatar betaalde "nieuws" outlet is met zg. als enige onafhankelijk "journalisten" in Gaza. Maar goed, ik begrijp het wel weer want menig gehersenspoelde Useful Idiot neemt maar al te graag aan dat wat zij zelf willen zien, ook precies zo zal zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 05-05-2024 21:51:30 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213433561
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 21:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom vraag je dat?
  zondag 5 mei 2024 @ 21:57:13 #227
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213433769
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 21:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Waarom vraag je dat?
Omdat er heel veel kinderen gedood zijn door Israel. En het argument 'maar misschien werkten ze wel voor Hamas' enkel valide is voor individuele doden en nooit voor een hele groep; kortom, tenzij je redelijk bewijs hebt dat inderdaad vrijwel alle van die duizenden en duizenden door Israel omgebrachte kinderen voor Hamas werkten - wat er niet is - zijn er duizenden en duizenden onschuldige kinderen dankzij Israelische acties om het leven gekomen.
Antifa
pi_213433982
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 21:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Omdat er heel veel kinderen gedood zijn door Israel. En het argument 'maar misschien werkten ze wel voor Hamas' enkel valide is voor individuele doden en nooit voor een hele groep; kortom, tenzij je redelijk bewijs hebt dat inderdaad vrijwel alle van die duizenden en duizenden door Israel omgebrachte kinderen voor Hamas werkten - wat er niet is - zijn er duizenden en duizenden onschuldige kinderen dankzij Israelische acties om het leven gekomen.
Het antwoord is dus om te janken.
  zondag 5 mei 2024 @ 22:09:48 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213434062
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 22:05 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het antwoord is dus om te janken.
Duizenden door Israel gedode kinderen is inderdaad geen lachen onderwerp.
Antifa
pi_213434191
quote:

[..]
Wie zegt dat?

Niemand.
pi_213434227
quote:

[..]
Onder kinderen valt iedereen onder de 18?

Ik denk dat de Hamas indoctrinatie goed werkt bij kinderen. Als je ziet wat er voor een lesmateriaal in die scholen is gevonden kan ik me voorstellen dat er behoorlijk wat zijn geweest die wilden helpen. Maar sommigen zullen ook gewoon pech hebben gehad. Of kunnen door Hamasleden gebruikt zijn als een soort get-out-of-jail-free card. Als ik een kleuter naast me heb mag ik wel op zionisten schieten maar zij mogen niets terug doen. Dat soort dingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2024 22:19:27 ]
pi_213434575
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 22:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Duizenden door Israel gedode kinderen is inderdaad geen lachen onderwerp.
Ik geloof geen seconde dat jij echt maalt om die dode kinderen. Anders had je op dezelfde manier gereageerd in het Oekrane topic, of over Soedan. En daar zie ik je niet.

Je gebruikt ze als stok om Isral mee te slaan. En dat vind ik het erge. Die kinderen gebruiken als stok. :{
  zondag 5 mei 2024 @ 22:44:33 #233
16715 Mylene
*schatje*
pi_213434661
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 22:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk dat de Hamas indoctrinatie goed werkt bij kinderen. Als je ziet wat er voor een lesmateriaal in die scholen is gevonden kan ik me voorstellen dat er behoorlijk wat zijn geweest die wilden helpen. Maar sommigen zullen ook gewoon pech hebben gehad. Of kunnen door Hamasleden gebruikt zijn als een soort get-out-of-jail-free card. Als ik een kleuter naast me heb mag ik wel op zionisten schieten maar zij mogen niets terug doen. Dat soort dingen.
Dat is onderzocht.

UNRWA Education: Textbooks and Terror—November 2023
UNRWA EDUCATION—TEXTBOOKS AND TERROR NOV 2023--Image of front cover
With this damning report, documenting support for the October 7 Massacre among UNRWA teachers and other staff members, IMPACT-se uncovers evidence of the connection between the content of textbooks taught in UNRWA schools and the atrocities committed on October 7, reflecting years of hate-teaching in these schools. The report shows that to date, at least fourteen teachers and staff at UNRWA schools have publicly celebrated the October 7 massacre and other Hamas attacks on their social media accounts. One UNRWA teacher in the school system in Gaza, Sarah Alderawy, posted a video clip on the day of the massacre showing Hamas terrorists roaming the Israeli streets with rifles while shooting at Israeli cars and rocket attacks in Israel. Over half of Gazan school students attend UNRWA schools. The report further reveals that at least 100 Hamas members committing the terror attacks are graduates of UNRWA’s education system, whose textbooks include content that encourages antisemitism, glorifies violence and promotes militant . Report

https://www.impact-se.org(...)-Terror-Nov-2023.pdf
pi_213434924
twitter

19 jaar. Net geen kind meer.
pi_213435006
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 22:56 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

19 jaar. Net geen kind meer.
Soldaten =/= burgers.
pi_213435056
Als je maar totaal onverantwoordelijk veel kinderen neemt en je erachter verschuild kan niemand je wat maken _O_ Wat een strategie.
pi_213435188
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Soldaten =/= burgers.
Onzin. En dag voor je achttiende ben je nog een klein kindje, onschuldig en zo. Dan hoor je bij de baby's te worden geteld in de statistieken. Zelfs al ben je net van de stormbaan gestapt.
pi_213435204
De palliematties zullen wel weer kwaad worden.

twitter
pi_213435235
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Onzin. En dag voor je achttiende ben je nog een klein kindje, onschuldig en zo. Dan hoor je bij de baby's te worden geteld in de statistieken. Zelfs al ben je net van de stormbaan gestapt.
Nou en? Hij was een soldaat en ja dan kun je doodgeschoten worden. Risico van het vak. Als het nou drie burgers waren was het een ander verhaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213435264
https://twitter.com/bxieus/status/1786506411926487395

Het is niet pro-Palestina en/of anti-Israel. Het is anti-westen.
pi_213435632
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou en? Hij was een soldaat en ja dan kun je doodgeschoten worden. Risico van het vak. Als het nou drie burgers waren was het een ander verhaal.
Toch raar, die dubbele moraal.

Hoeveel van de kinderen aan Palestijnse zijde waren eigenlijk terrorist? Of "strijder" zo je wil? Geldt dat voor hen dan ook?
  maandag 6 mei 2024 @ 01:07:27 #242
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213436442
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 21:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
denk je niet dat hamas verantwoordelijk is dan? want die hebben deze hele ellende uitgelokt en die kinderen en hun gehele bevolking voor de leeuwen gegooid om zichzelf te beschermen.
denk goed na over je antwoord.
  maandag 6 mei 2024 @ 02:11:21 #243
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213436613
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 20:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het zijn de cijfers uit Gaza. Vanuit Hamas.
Ahhh Hamas heeft bevestigt dat het terroristen waren?
  maandag 6 mei 2024 @ 02:23:53 #244
323401 Kijkertje
met filter
pi_213436640
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 01:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
denk je niet dat hamas verantwoordelijk is dan? want die hebben deze hele ellende uitgelokt en die kinderen en hun gehele bevolking voor de leeuwen gegooid om zichzelf te beschermen.
denk goed na over je antwoord.
Want als je uitgelokt bent mag je alles of zo? :')

Mag Hamas dan ook hun gruwelijke daden in Israel rechtvaardigen met het argument dat Israel die hele ellende uitgelokt heeft?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 02:51:24 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213436666
In principe toets je het aan de internationale wetgeving, niet aan elkaar

Dus ja Isral mag vooralsnog doen wat ze doen ondanks dat ze hier in daar wat erg veel in grijs gebied terechtkomen

Hamas niet

Wie nu eigenlijk wie heeft uitgelokt ooit is allang niet meer rullevant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213436672
wauw ik heb veel mee gelezen hier! word erg verdrietig van dit gezever... heb een standpunt en dat is altijd pro israel... nee ik ben niet joods, maar realistisch
  maandag 6 mei 2024 @ 03:36:49 #247
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213436696
quote:
82s.gif Op maandag 6 mei 2024 02:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mag Hamas dan ook hun gruwelijke daden in Israel rechtvaardigen met het argument dat Israel die hele ellende uitgelokt heeft?
goed punt, maar nee. want dan volg je de dynamiek van hoe dit steeds gaat gewoon niet. israel begint nooit. die willen gewoon hun land hebben, verder niets. afgezien van een extremistisch deel dat feitelijk aan banden ligt zolang er niet wordt gevochten.

de enige rechtvaariging die de palestijnen hebben is dat ze vinden dat israel niet mag bestaan, en dus begonnen zijn door te bestaan. daarin zit geen enkele oplossing voor dit conflict. behalve vernietiging.
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 03:41:35 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213436702
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 03:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
goed punt, maar nee. want dan volg je de dynamiek van hoe dit steeds gaat gewoon niet. israel begint nooit.
Dat is niet helemaal waar
pi_213436715
quote:

[..]
goed punt, maar nee. want dan volg je de dynamiek van hoe dit steeds gaat gewoon niet. israel begint nooit. die willen gewoon hun land hebben, verder niets. afgezien van een extremistisch deel dat feitelijk aan banden ligt zolang er niet wordt gevochten.

de enige rechtvaariging die de palestijnen hebben is dat ze vinden dat israel niet mag bestaan, en dus begonnen zijn door te bestaan. daarin zit geen enkele oplossing voor dit conflict. behalve vernietiging.
soo true!!
pi_213436716
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 03:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar
oh je volgt npo
pi_213436720
quote:

[..]

zo triest who stands up??? we live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won t be offendend
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 06:15:37 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213436768
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 04:00 schreef Thorelf het volgende:

[..]
oh je volgt npo
:')
  maandag 6 mei 2024 @ 07:10:54 #253
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213436898
quote:

[..]
goed punt, maar nee. want dan volg je de dynamiek van hoe dit steeds gaat gewoon niet. israel begint nooit. die willen gewoon hun land hebben
Dit is dan wel weer een komische noot. Hahahahaha
Antifa
pi_213436947
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit is dan wel weer een komische noot. Hahahahaha
nah, het punt is wel dat als het hele midden-oosten stopt met uitspreken van + handelen naar de vernietiging van Israel zou het er daar echt wel anders uitzien natuurlijk.
  maandag 6 mei 2024 @ 07:26:42 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213436949
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 22:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Onder kinderen valt iedereen onder de 18?

Ik denk dat de Hamas indoctrinatie goed werkt bij kinderen.
Helaas, het strafrecht is niet geinteresseerd in de mening van een twitterspambot.

Er zijn tienduizenden dode kinderen die dood zijn doordat Israel bombardeert, schiet, uithongert, etcetera. Die zijn voor het overovergrote deel niet gedood tijdens tweezijdige gevechtshandelingen, maar gewoon doordat Israel een bom gooide op een gebouw met kinderen erin, een tank vuurde op een auto met kinderen erin, vuurde op kinderen binnen schootsafstand, verhongerden doordat Israel een verhongeringsstrategie toepaste, etcetera.

Je filosofisch compleet nutteloze bijdrage dat ze misschien wel allemaal bijna 18 waren verandert de zaken niet, noch is het een relevante hypothese. Er zijn zeker tienduizend door Isral gedode kinderen en nog meer door Isral verminkte, gewonde kinderen.

Hoe graag je ook zou willen, er is geen aanleiding om zonder enige substantile onderbouwing te denken dat het overgrote deel van deze door Isral gedode kinderen voor Hamas actief zou zijn. Het is vooral een intens sneue gedachtegang.

Dus: extreem veel onschuldige door Isral gedode kinderen.

Daarnaast klopt het natuurlijk ook dat er heel erg veel door Isral gedode onschuldige volwassenen zijn. Onder andere maar zeker niet uitsluitend medisch personeel, journalisten, mensen die met een witte vlag zwaaiden, hulpverleners, ga zo maar door.
Antifa
  maandag 6 mei 2024 @ 07:31:33 #256
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213436970
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:26 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
nah, het punt is wel dat als het hele midden-oosten stopt met uitspreken van + handelen naar de vernietiging van Israel zou het er daar echt wel anders uitzien natuurlijk.
Dat is het punt helemaal niet.
Isral doodt en verminkt jaarlijks veel meer Palestijnen dan dat er Isralirs gewond raken door Palestijnen, Isral voert een kolonisatiepolitiek op de Westelijke Jordaanoever uit, Isral bombardeert op willekeurige momenten essentile infrastructuur, zowel op de Oever als in Gaza, niet pas sinds kort maar al vele decennia.

En dan hebben we het nog niet eens over die eeuwige bombardementen die ze uitvoeren buiten de landsgrenzen.
Antifa
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 07:33:18 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213436975
wat is de relevantie van het feit dat het kinderen zijn uberhaupt?

jan soldaat is geen rechter die de doodstraf uitdeelt de hele tijd, hij moet zijn doel bereiken en daar vallen helaas burgerdoden bij ook onschuldige burgers ook kinderen en als je in de stad gaat vechten zijn dat er altijd estreem veel

dat is jammer maar niet direct een argument voor of tegen
  maandag 6 mei 2024 @ 07:38:54 #258
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437000
quote:
88s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:33 schreef sp3c het volgende:

jan soldaat is geen rechter die de doodstraf uitdeelt de hele tijd
Dat doet ie in dit geval dus wel.
quote:
hij moet zijn doel bereiken en daar vallen helaas burgerdoden bij ook onschuldige burgers ook kinderen en als je in de stad gaat vechten zijn dat er altijd estreem veel

Dit laatste is niet per se waar, het hangt af van hoe je in de stad vecht. Het bombarderen van flatgebouwen of woningen zorgt voor meer burgerdoden dan een andere tactiek.

Ook het argument: 'je doel bereiken' gaat niet op. Je kunt niet lukraak iedereen doodschieten omdat je je doel moet bereiken.

Het hele idee van de tienduizenden gedode kinderen is dat het aangeeft dat Isral vooral bezig is met zoveel mogelijk schade aanbrengen in Gaza en onder de bevolking en niet gericht bezig is met Hamas bevechten. Ook in oorlog hebben onschuldigen het recht om te blijven leven en als Isral dat recht niet erkent dan komt genocide erg dichtbij.
Antifa
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 07:43:24 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213437023
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat doet ie in dit geval dus wel.
blijkt nergens uit tot nog toe

quote:
[..]
Dit laatste is niet per se waar, het hangt af van hoe je in de stad vecht. Het bombarderen van flatgebouwen of woningen zorgt voor meer burgerdoden dan een andere tactiek.
welke andere tactiek?

quote:
Ook het argument: 'je doel bereiken' gaat niet op. Je kunt niet lukraak iedereen doodschieten omdat je je doel moet bereiken.

Het hele idee van de tienduizenden gedode kinderen is dat het aangeeft dat Isral vooral bezig is met zoveel mogelijk schade aanbrengen in Gaza en onder de bevolking en niet gericht bezig is met Hamas bevechten. Ook in oorlog hebben onschuldigen het recht om te blijven leven en als Isral dat recht niet erkent dan komt genocide erg dichtbij.
niemand heeft het recht om te blijven leven

war is cruelty and you cannot refine it
pi_213437036
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:31 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat is het punt helemaal niet.
Isral doodt en verminkt jaarlijks veel meer Palestijnen dan dat er Isralirs gewond raken door Palestijnen, Isral voert een kolonisatiepolitiek op de Westelijke Jordaanoever uit, Isral bombardeert op willekeurige momenten essentile infrastructuur, zowel op de Oever als in Gaza, niet pas sinds kort maar al vele decennia.

En dan hebben we het nog niet eens over die eeuwige bombardementen die ze uitvoeren buiten de landsgrenzen.
dat is het punt wel, maargoed dat wil je simpelweg niet inzien. Dat er onnodige en onschuldige slahctoffers vallen aan palestijnse zijde ontken ik verder niet.
  maandag 6 mei 2024 @ 07:47:36 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437041
quote:
88s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
blijkt nergens uit tot nog toe
[..]
niemand heeft het recht om te blijven leven

war is cruelty and you cannot refine it
Het clich-kanon schiet ook met scherp zo te zien.

Nouja, dat kan dus prima wel, dat redefinen. Je kunt gewoon uitspreken dat soldaten die zomaar mensen doodschieten een misdaad begaan, net zoals het bombarderen van woningen of flats waar veel gezinnen in zitten een misdaad is.

Als je als leger je niet aan wat simpele regels kan houden over het niet bewust over de kling jagen van tienduizenden burgers moet je maar niet gaan vechten. En zeker niet de Nederlandse steun.
Antifa
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 07:50:14 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213437046
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:47 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het clich-kanon schiet ook met scherp zo te zien.

Nouja, dat kan dus prima wel, dat redefinen. Je kunt gewoon uitspreken dat soldaten die zomaar mensen doodschieten een misdaad begaan, net zoals het bombarderen van woningen of flats waar veel gezinnen in zitten een misdaad is.

Als je als leger je niet aan wat simpele regels kan houden over het niet bewust over de kling jagen van tienduizenden burgers moet je maar niet gaan vechten. En zeker niet de Nederlandse steun.
maar worden ze zomaar doodgeschoten of komen ze om tijdens gevechtshandelingen?

de een zegt A, de ander zegt B en niemand heeft echt ergens bewijs voor, ik wil best twijfelen aan de Israelische acties en intenties maar simpel 'er zijn al 10.000 kinderen deaud!!!' bewijst totaal niets
  maandag 6 mei 2024 @ 08:30:28 #263
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213437257
Voor een genocide is het niet handig als je ze van tevoren waarschuwt.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213437273
IDF using flyers, text messages and phone calls to instruct Gazans on evacuation of Rafah neighborhoods
https://www.timesofisrael(...)rafah-neighborhoods/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213437317
-edit- Spuit 11 :s)
pi_213437330
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 02:11 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ahhh Hamas heeft bevestigt dat het terroristen waren?
Nee, zij zeggen zelf Hamas leden uiteraard.
pi_213437338
quote:
82s.gif Op maandag 6 mei 2024 02:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Dat doen ze toch ook?
pi_213437340
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:33 schreef Aether het volgende:
IDF using flyers, text messages and phone calls to instruct Gazans on evacuation of Rafah neighborhoods
https://www.timesofisrael(...)rafah-neighborhoods/
Hoe kun je nou fatsoenlijk genocide plegen als je de burgers vooraf waarschuwt? :?

Die Isralirs kunnen er niets van. :N
pi_213437344
quote:
88s.gif Op maandag 6 mei 2024 02:51 schreef sp3c het volgende:
In principe toets je het aan de internationale wetgeving, niet aan elkaar

Dus ja Isral mag vooralsnog doen wat ze doen ondanks dat ze hier in daar wat erg veel in grijs gebied terechtkomen

Hamas niet

Wie nu eigenlijk wie heeft uitgelokt ooit is allang niet meer rullevant
Ochja, maar Hamas trekt zich weinig aan van die internationale wetgeving. Dus zoveel boeit dat niet.
pi_213437351
Maar goed. Endgame voor Hamas.
  maandag 6 mei 2024 @ 08:49:20 #271
38496 Perrin
pi_213437380
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:44 schreef Cuendillar het volgende:
Maar goed. Endgame voor Hamas.
Netjes in de terroristencontainer.
pi_213437388
quote:

[..]

pi_213437532
quote:
88s.gif Op maandag 6 mei 2024 07:33 schreef sp3c het volgende:

jan soldaat is geen rechter die de doodstraf uitdeelt de hele tijd, hij moet zijn doel bereiken en daar vallen helaas burgerdoden bij ook onschuldige burgers ook kinderen en als je in de stad gaat vechten zijn dat er altijd estreem veel

dat is jammer maar niet direct een argument voor of tegen
Sentiment. Voor ieder mens met een gezond limbisch systeem is het zien van kapot gebombardeerde kinderen op zijn minst geen pretje. Mensen zoals jij vinden dat dan akelig om te zien, maar zijn nog instaat een rationele analyse te maken zoals bovenstaande. Maar heel veel mensen worden gewoon boos op het land die die bombardemente uitvoerde.

Dat is het doel.
pi_213437557
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 6 mei 2024 @ 09:24:52 #275
38496 Perrin
pi_213437578
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:22 schreef Nexum het volgende:

[..]
Best kneuzig idd, al die mislukte aanvallen.
pi_213437610
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hoe kun je nou fatsoenlijk genocide plegen als je de burgers vooraf waarschuwt? :?

Deze logica doortrekken in de 2e wereldoorlog waren vele joden ook gewaarschuwd dus die genocide van die Duitsers telt dan ook niet.. :')
  maandag 6 mei 2024 @ 09:32:41 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213437628
quote:

[..]
[ link | afbeelding ]
Dit laat dan nog buiten beschouwing de vele keren Joodse nederzettingen waren aangevallen alvorens de staat Isral was opgericht. Maar zogenaamd is het allemaal de schuld van de Joden, dan wel Isral, zelf volgens sommigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213437638
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Deze logica doortrekken in de 2e wereldoorlog waren vele joden ook gewaarschuwd dus die genocide van die Duitsers telt dan ook niet.. :')
Deze vergelijking is zo onwijs scheef. Die waarschuwen toentertijd kwam buiten het nazisme. Van mensen die oplettend waren, het niet vertrouwde.

In Gaza gaat het om het gegeven dat de aanvallers (Israel in deze) de Gazaanse burgerbevolking waarschuwt.
  maandag 6 mei 2024 @ 09:39:20 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213437674
quote:

[..]
De Duitsers gingen de Joden waarschuwen van voor wat hun te wachten stond en hun richting veilige gebieden sturen, zoals het Isralische leger nu doet met de Palestijnen? Waarbij er op de Palestijnen geen concentratiekampen met gaskamers staan te wachten, maar talloze tentenkampen met humanitaire hulp.

Man man, hoe krijg je het weer voor elkaar om zulke onzin uit je toetsenbord te krijgen, het is echt ongekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213437679
quote:
18s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:30 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Doen ze toch al vanaf dag n, continue waarschuwen, burgers de kans geven om te vluchten terwijl ze zoveel mogelijk burgerdoden willen voorkomen.

Mensen die genocide krijsen zijn niet serieus te nemen en zitten vol Jodenhaat.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213437686
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit laat dan nog buiten beschouwing de vele keren Joodse nederzettingen waren aangevallen alvorens de staat Isral was opgericht. Maar zogenaamd is het allemaal de schuld van de Joden, dan wel Isral, zelf volgens sommigen.
Nederzettingen aanvallen is een volstrekt logische reactie. Het is dan ook weer logisch dat de nederzettingen-bewoners zijn gaan reageren.

Dat is wat dit conflict is he. Een verzameling logische reacties, gebaseerd op een volstrekt irrationeel kernpunt (dit grondgebied is van mij! neeheee!!! van mij!!).
  maandag 6 mei 2024 @ 09:41:23 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213437694
quote:

[..]

Daarom is staan aan de kant van de palestijnen ook zo verkeerd. Israel wil een vredig bestaan voor zichzelf, palestijnen willen vernietiging van Israel en de Joden verjagen. Desnoods met moord op zo gruwelijk mogelijke wijze. En daarbij die 7 oktober aanval is gewoonweg intens slecht, alleen al zulke gruwelijke moorden plegen, maar ook nog eens met het motief aandacht trekken voor hun zaak want het was wat afgezakt.

Dan ben je gewoonweg intens slecht en ik snap werkelijk niet dat zoveel mensen zich scharen achter die gekken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 6 mei 2024 @ 09:47:04 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213437734
quote:

[..]
Waaw.

Nee, gewoonweg nee.
En ga hier niet eens argumenten op geven want hier ligt een enorm kennisgat van de historie aan ten grondslag.
Ga je eens inlezen :W
1947-2016
  maandag 6 mei 2024 @ 09:48:02 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437746
quote:

[..]
[ link | afbeelding ]
Mooi zelf gemaakt in Paint maar dit plaatje slaat nergens op :')
Er gaat geen maand voorbij zonder dat het Isralische leger Palestijnen dood. Geen maand. Leuk dat er af en toe een labeltje geplakt wordt op een bepaalde fase waarin Israel meer Palestijnen dood dan regulier, maar dat heeft niet zoveel te maken met wie er begint en wie niet.
Antifa
  maandag 6 mei 2024 @ 09:49:07 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437758
quote:
18s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:30 schreef Perrin het volgende:

Heeft er werkelijk geen reet mee te maken :')

Sterker nog, een gedwongen volksverhuizing is een genocidaal element.

[ Bericht 6% gewijzigd door VoMy op 06-05-2024 09:54:33 ]
Antifa
  maandag 6 mei 2024 @ 09:54:44 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213437814
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Doen ze toch al vanaf dag n, continue waarschuwen, burgers de kans geven om te vluchten terwijl ze zoveel mogelijk burgerdoden willen voorkomen.

Correct. En het komt iedere keer weer opnieuw uit dezelfde twee hoeken.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarom is staan aan de kant van de palestijnen ook zo verkeerd. Israel wil een vredig bestaan voor zichzelf, palestijnen willen vernietiging van Israel en de Joden verjagen. Desnoods met moord op zo gruwelijk mogelijke wijze. En daarbij die 7 oktober aanval is gewoonweg intens slecht, alleen al zulke gruwelijke moorden plegen, maar ook nog eens met het motief aandacht trekken voor hun zaak want het was wat afgezakt.

Dan ben je gewoonweg intens slecht en ik snap werkelijk niet dat zoveel mensen zich scharen achter die gekken.
Je kunt het inderdaad ronduit slecht en verwerpelijk noemen.

En het gaat ook nog hand in hand met het doelbewust op de meest smerige manieren verdraaien van de situatie en verdere geschiedenis, het schaamteloos goedpraten of rechtvaardigen van terrorisme of zelfs hele rare Sonderkommando-achtige manieren van redeneren, waarbij Joden dan wel Isral, het eigenlijk allemaal zichzelf aan zou doen. Zij 'creren' zogenaamd de terroristen, of de leiders hebben de Palestijnen terroristen geholpen of het Isralische leger heeft 7 oktober zelf uitgevoerd.
pi_213437815
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Mooi zelf gemaakt in Paint maar dit plaatje slaat nergens op :')
Er gaat geen maand voorbij zonder dat het Isralische leger Palestijnen dood. Geen maand. Leuk dat er af en toe een labeltje geplakt wordt op een bepaalde fase waarin Israel meer Palestijnen dood dan regulier, maar dat heeft niet zoveel te maken met wie er begint en wie niet.
Je verwacht dat Israel Hamas de ene keer met bombardementen probeert uit te schakelen, en de andere keer met bosjes bloemen ofzo?

Wat zeg je nou in hemelsnaam. ja, er komen burgerslachtoffers komen. Dat is de ellende van oorlog.
  maandag 6 mei 2024 @ 09:56:43 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213437843
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 19:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Schieten op hulptransporten was toch genocide?
Volgens mij is het sowieso een oorlogsmisdaad, maar snap je punt hier.
1947-2016
  maandag 6 mei 2024 @ 09:58:14 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437864
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je verwacht dat Israel Hamas de ene keer met bombardementen probeert uit te schakelen, en de andere keer met bosjes bloemen ofzo?
Niet alle acties van Israel zijn een reactie op Hamas. Sterker nog, de meeste acties van Israel zijn dat niet. Dit soort plaatjes doen alsof er niets gebeurt buiten die periodes in, maar dat is niet het geval. Israel voert voortdurend militaire acties uit die Palestijnen het leven kosten.
quote:
Wat zeg je nou in hemelsnaam. ja, er komen burgerslachtoffers komen.
Ik weet niet waar je op doelt maar dit is wartaal.
Antifa
pi_213437887
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:58 schreef VoMy het volgende:

[..]
Niet alle acties van Israel zijn een reactie op Hamas. Sterker nog, de meeste acties van Israel zijn dat niet. Dit soort plaatjes doen alsof er niets gebeurt buiten die periodes in, maar dat is niet het geval. Israel voert voortdurend militaire acties uit die Palestijnen het leven kosten.
[..]
Ik weet niet waar je op doelt maar dit is wartaal.
1: https://twitter.com/JoeTruzman/status/1787346304429076557

Weer waarschuwingen aan de 'burgerbevolking' (daar is Israel niet eens 100% zeker van).

2: Wartaal ja?

Oke, ben benieuwd naar je voorbeelden van gewapende conflicten waar geen burgerslachtoffers omkwamen.
  maandag 6 mei 2024 @ 10:01:46 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437907
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: https://twitter.com/JoeTruzman/status/1787346304429076557

Weer waarschuwingen aan de 'burgerbevolking' (daar is Israel niet eens 100% zeker van).
Dus? Dit is nog meer wartaal. Waar denk je dat mijn bericht over gaat? Wat moet ik met deze tweet?
quote:
2: Wartaal ja?

Oke, ben benieuwd naar je voorbeelden van gewapende conflicten waar geen burgerslachtoffers omkwamen.
Ja wartaal ja. Zit je nog vast in een bevrijdingsdagtrip ofzo? Wat moet ik met die stelling van je?
Antifa
pi_213437909
quote:

[..]
:?

Ik ga altijd uit van het goede in de mens, maar ik kan niet anders dan concluderen dat je net de stomste vergelijking hebt gemaakt die ik in lange tijd heb gelezen. Zullen we het maar op een zwak momentje schuiven? :)
  maandag 6 mei 2024 @ 10:01:59 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213437911
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2024 19:40 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Alsof je tegen een betonnen muur praat. :D
De klaagmuur.
1947-2016
pi_213437919
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dus? Dit is nog meer wartaal. Waar denk je dat mijn bericht over gaat? Wat moet ik met deze tweet?
[..]
Ja wartaal ja. Zit je nog vast in een bevrijdingsdagtrip ofzo? Wat moet ik met die stelling van je?
Je kiest de aanval naar voren, om maar nergens inhoudelijk op in te hoeven gaan.

Op niemand hier heb je op een fatsoenlijke, rationele manier gereageerd. Je hebt het enkel de hele tijd over dode kinderen.
  maandag 6 mei 2024 @ 10:03:41 #295
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437932
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je kiest de aanval naar voren, om maar nergens inhoudelijk op in te hoeven gaan.
Je moet me niet quoten op een bericht en dan met iets volkomen anders beginnen en vragen of ik er op wil reageren. Als je quote, verwacht ik dat je ingaat op het deel dat je quote. Als je dat niet doet, of niet kan, quote dan niet.
Antifa
pi_213437957
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Of zijn misleid door "anti-koloniale" sentimenten. (= Sovjet-propaganda).
pi_213437971
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je moet me niet quoten op een bericht en dan met iets volkomen anders beginnen en vragen of ik er op wil reageren. Als je quote, verwacht ik dat je ingaat op het deel dat je quote. Als je dat niet doet, of niet kan, quote dan niet.
Je hebt het constant over burgerslachtoffers, enkel om Israel in een kwaad daglicht te brengen. Mijn tegenreactie is gewoon ontopic.
  maandag 6 mei 2024 @ 10:09:00 #298
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437976
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je hebt wegkijken, en je hebt VoMy. :D

Niet wegkijken, gewoon de realiteit.
Antifa
pi_213437980
Maar goed. Endgame...