abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213437610
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hoe kun je nou fatsoenlijk genocide plegen als je de burgers vooraf waarschuwt? :?

Deze logica doortrekken in de 2e wereldoorlog waren vele joden ook gewaarschuwd dus die genocide van die Duitsers telt dan ook niet.. :')
  maandag 6 mei 2024 @ 09:32:41 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213437628
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Dit laat dan nog buiten beschouwing de vele keren Joodse nederzettingen waren aangevallen alvorens de staat Israël was opgericht. Maar zogenaamd is het allemaal de schuld van de Joden, dan wel Israël, zelf volgens sommigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213437638
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Deze logica doortrekken in de 2e wereldoorlog waren vele joden ook gewaarschuwd dus die genocide van die Duitsers telt dan ook niet.. :')
Deze vergelijking is zo onwijs scheef. Die waarschuwen toentertijd kwam buiten het nazisme. Van mensen die oplettend waren, het niet vertrouwde.

In Gaza gaat het om het gegeven dat de aanvallers (Israel in deze) de Gazaanse burgerbevolking waarschuwt.
  maandag 6 mei 2024 @ 09:39:20 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213437674
quote:

[..]
De Duitsers gingen de Joden waarschuwen van voor wat hun te wachten stond en hun richting veilige gebieden sturen, zoals het Israëlische leger nu doet met de Palestijnen? Waarbij er op de Palestijnen geen concentratiekampen met gaskamers staan te wachten, maar talloze tentenkampen met humanitaire hulp.

Man man, hoe krijg je het weer voor elkaar om zulke onzin uit je toetsenbord te krijgen, het is echt ongekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213437679
quote:
18s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:30 schreef Perrin het volgende:
Voor een genocide is het niet handig als je ze van tevoren waarschuwt.

[ x ]
Doen ze toch al vanaf dag één, continue waarschuwen, burgers de kans geven om te vluchten terwijl ze zoveel mogelijk burgerdoden willen voorkomen.

Mensen die genocide krijsen zijn niet serieus te nemen en zitten vol Jodenhaat.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213437686
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit laat dan nog buiten beschouwing de vele keren Joodse nederzettingen waren aangevallen alvorens de staat Israël was opgericht. Maar zogenaamd is het allemaal de schuld van de Joden, dan wel Israël, zelf volgens sommigen.
Nederzettingen aanvallen is een volstrekt logische reactie. Het is dan ook weer logisch dat de nederzettingen-bewoners zijn gaan reageren.

Dat is wat dit conflict is he. Een verzameling logische reacties, gebaseerd op een volstrekt irrationeel kernpunt (dit grondgebied is van mij! neeheee!!! van mij!!).
  maandag 6 mei 2024 @ 09:41:23 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213437694
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 03:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
goed punt, maar nee. want dan volg je de dynamiek van hoe dit steeds gaat gewoon niet. israel begint nooit. die willen gewoon hun land hebben, verder niets. afgezien van een extremistisch deel dat feitelijk aan banden ligt zolang er niet wordt gevochten.

de enige rechtvaariging die de palestijnen hebben is dat ze vinden dat israel niet mag bestaan, en dus begonnen zijn door te bestaan. daarin zit geen enkele oplossing voor dit conflict. behalve vernietiging.
Daarom is staan aan de kant van de palestijnen ook zo verkeerd. Israel wil een vredig bestaan voor zichzelf, palestijnen willen vernietiging van Israel en de Joden verjagen. Desnoods met moord op zo gruwelijk mogelijke wijze. En daarbij die 7 oktober aanval is gewoonweg intens slecht, alleen al zulke gruwelijke moorden plegen, maar ook nog eens met het motief aandacht trekken voor hun zaak want het was wat afgezakt.

Dan ben je gewoonweg intens slecht en ik snap werkelijk niet dat zoveel mensen zich scharen achter die gekken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 6 mei 2024 @ 09:47:04 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213437734
quote:

[..]
:')
Waaw.

Nee, gewoonweg nee.
En ga hier niet eens argumenten op geven want hier ligt een enorm kennisgat van de historie aan ten grondslag.
Ga je eens inlezen :W
1947-2016
  maandag 6 mei 2024 @ 09:48:02 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437746
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Mooi zelf gemaakt in Paint maar dit plaatje slaat nergens op :')
Er gaat geen maand voorbij zonder dat het Israëlische leger Palestijnen dood. Geen maand. Leuk dat er af en toe een labeltje geplakt wordt op een bepaalde fase waarin Israel meer Palestijnen dood dan regulier, maar dat heeft niet zoveel te maken met wie er begint en wie niet.
Antifa
  maandag 6 mei 2024 @ 09:49:07 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437758
quote:
18s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:30 schreef Perrin het volgende:
Voor een genocide is het niet handig als je ze van tevoren waarschuwt.

Heeft er werkelijk geen reet mee te maken :')

Sterker nog, een gedwongen volksverhuizing is een genocidaal element.

[ Bericht 6% gewijzigd door VoMy op 06-05-2024 09:54:33 ]
Antifa
  maandag 6 mei 2024 @ 09:54:44 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213437814
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Doen ze toch al vanaf dag één, continue waarschuwen, burgers de kans geven om te vluchten terwijl ze zoveel mogelijk burgerdoden willen voorkomen.

Correct. En het komt iedere keer weer opnieuw uit dezelfde twee hoeken.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarom is staan aan de kant van de palestijnen ook zo verkeerd. Israel wil een vredig bestaan voor zichzelf, palestijnen willen vernietiging van Israel en de Joden verjagen. Desnoods met moord op zo gruwelijk mogelijke wijze. En daarbij die 7 oktober aanval is gewoonweg intens slecht, alleen al zulke gruwelijke moorden plegen, maar ook nog eens met het motief aandacht trekken voor hun zaak want het was wat afgezakt.

Dan ben je gewoonweg intens slecht en ik snap werkelijk niet dat zoveel mensen zich scharen achter die gekken.
Je kunt het inderdaad ronduit slecht en verwerpelijk noemen.

En het gaat ook nog hand in hand met het doelbewust op de meest smerige manieren verdraaien van de situatie en verdere geschiedenis, het schaamteloos goedpraten of rechtvaardigen van terrorisme of zelfs hele rare Sonderkommando-achtige manieren van redeneren, waarbij Joden dan wel Israël, het eigenlijk allemaal zichzelf aan zou doen. Zij 'creëren' zogenaamd de terroristen, of de leiders hebben de Palestijnen terroristen geholpen of het Israëlische leger heeft 7 oktober zelf uitgevoerd.
pi_213437815
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Mooi zelf gemaakt in Paint maar dit plaatje slaat nergens op :')
Er gaat geen maand voorbij zonder dat het Israëlische leger Palestijnen dood. Geen maand. Leuk dat er af en toe een labeltje geplakt wordt op een bepaalde fase waarin Israel meer Palestijnen dood dan regulier, maar dat heeft niet zoveel te maken met wie er begint en wie niet.
Je verwacht dat Israel Hamas de ene keer met bombardementen probeert uit te schakelen, en de andere keer met bosjes bloemen ofzo?

Wat zeg je nou in hemelsnaam. ja, er komen burgerslachtoffers komen. Dat is de ellende van oorlog.
  maandag 6 mei 2024 @ 09:56:43 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213437843
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 19:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Schieten op hulptransporten was toch genocide?
Volgens mij is het sowieso een oorlogsmisdaad, maar snap je punt hier.
1947-2016
  maandag 6 mei 2024 @ 09:58:14 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437864
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je verwacht dat Israel Hamas de ene keer met bombardementen probeert uit te schakelen, en de andere keer met bosjes bloemen ofzo?
Niet alle acties van Israel zijn een reactie op Hamas. Sterker nog, de meeste acties van Israel zijn dat niet. Dit soort plaatjes doen alsof er niets gebeurt buiten die periodes in, maar dat is niet het geval. Israel voert voortdurend militaire acties uit die Palestijnen het leven kosten.
quote:
Wat zeg je nou in hemelsnaam. ja, er komen burgerslachtoffers komen.
Ik weet niet waar je op doelt maar dit is wartaal.
Antifa
pi_213437887
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:58 schreef VoMy het volgende:

[..]
Niet alle acties van Israel zijn een reactie op Hamas. Sterker nog, de meeste acties van Israel zijn dat niet. Dit soort plaatjes doen alsof er niets gebeurt buiten die periodes in, maar dat is niet het geval. Israel voert voortdurend militaire acties uit die Palestijnen het leven kosten.
[..]
Ik weet niet waar je op doelt maar dit is wartaal.
1: https://twitter.com/JoeTruzman/status/1787346304429076557

Weer waarschuwingen aan de 'burgerbevolking' (daar is Israel niet eens 100% zeker van).

2: Wartaal ja?

Oke, ben benieuwd naar je voorbeelden van gewapende conflicten waar geen burgerslachtoffers omkwamen.
  maandag 6 mei 2024 @ 10:01:46 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437907
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: https://twitter.com/JoeTruzman/status/1787346304429076557

Weer waarschuwingen aan de 'burgerbevolking' (daar is Israel niet eens 100% zeker van).
Dus? Dit is nog meer wartaal. Waar denk je dat mijn bericht over gaat? Wat moet ik met deze tweet?
quote:
2: Wartaal ja?

Oke, ben benieuwd naar je voorbeelden van gewapende conflicten waar geen burgerslachtoffers omkwamen.
Ja wartaal ja. Zit je nog vast in een bevrijdingsdagtrip ofzo? Wat moet ik met die stelling van je?
Antifa
pi_213437909
quote:

[..]
:?

Ik ga altijd uit van het goede in de mens, maar ik kan niet anders dan concluderen dat je net de stomste vergelijking hebt gemaakt die ik in lange tijd heb gelezen. Zullen we het maar op een zwak momentje schuiven? :)
Intolerant voor intolerantie
  maandag 6 mei 2024 @ 10:01:59 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213437911
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2024 19:40 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Alsof je tegen een betonnen muur praat. :D
De klaagmuur.
1947-2016
pi_213437919
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dus? Dit is nog meer wartaal. Waar denk je dat mijn bericht over gaat? Wat moet ik met deze tweet?
[..]
Ja wartaal ja. Zit je nog vast in een bevrijdingsdagtrip ofzo? Wat moet ik met die stelling van je?
Je kiest de aanval naar voren, om maar nergens inhoudelijk op in te hoeven gaan.

Op niemand hier heb je op een fatsoenlijke, rationele manier gereageerd. Je hebt het enkel de hele tijd over dode kinderen.
  maandag 6 mei 2024 @ 10:03:41 #295
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437932
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je kiest de aanval naar voren, om maar nergens inhoudelijk op in te hoeven gaan.
Je moet me niet quoten op een bericht en dan met iets volkomen anders beginnen en vragen of ik er op wil reageren. Als je quote, verwacht ik dat je ingaat op het deel dat je quote. Als je dat niet doet, of niet kan, quote dan niet.
Antifa
pi_213437957
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Of zijn misleid door "anti-koloniale" sentimenten. (= Sovjet-propaganda).
Intolerant voor intolerantie
pi_213437971
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je moet me niet quoten op een bericht en dan met iets volkomen anders beginnen en vragen of ik er op wil reageren. Als je quote, verwacht ik dat je ingaat op het deel dat je quote. Als je dat niet doet, of niet kan, quote dan niet.
Je hebt het constant over burgerslachtoffers, enkel om Israel in een kwaad daglicht te brengen. Mijn tegenreactie is gewoon ontopic.
  maandag 6 mei 2024 @ 10:09:00 #298
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213437976
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Je hebt wegkijken, en je hebt VoMy. :D

Niet wegkijken, gewoon de realiteit.
Antifa
pi_213437980
Maar goed. Endgame...