Deze logica doortrekken in de 2e wereldoorlog waren vele joden ook gewaarschuwd dus die genocide van die Duitsers telt dan ook niet..quote:Op maandag 6 mei 2024 08:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hoe kun je nou fatsoenlijk genocide plegen als je de burgers vooraf waarschuwt?
Dit laat dan nog buiten beschouwing de vele keren Joodse nederzettingen waren aangevallen alvorens de staat Israël was opgericht. Maar zogenaamd is het allemaal de schuld van de Joden, dan wel Israël, zelf volgens sommigen.quote:
Deze vergelijking is zo onwijs scheef. Die waarschuwen toentertijd kwam buiten het nazisme. Van mensen die oplettend waren, het niet vertrouwde.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Deze logica doortrekken in de 2e wereldoorlog waren vele joden ook gewaarschuwd dus die genocide van die Duitsers telt dan ook niet..
De Duitsers gingen de Joden waarschuwen van voor wat hun te wachten stond en hun richting veilige gebieden sturen, zoals het Israëlische leger nu doet met de Palestijnen? Waarbij er op de Palestijnen geen concentratiekampen met gaskamers staan te wachten, maar talloze tentenkampen met humanitaire hulp.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Deze logica doortrekken in de 2e wereldoorlog waren vele joden ook gewaarschuwd dus die genocide van die Duitsers telt dan ook niet..
Doen ze toch al vanaf dag één, continue waarschuwen, burgers de kans geven om te vluchten terwijl ze zoveel mogelijk burgerdoden willen voorkomen.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:30 schreef Perrin het volgende:
Voor een genocide is het niet handig als je ze van tevoren waarschuwt.
[ x ]
Nederzettingen aanvallen is een volstrekt logische reactie. Het is dan ook weer logisch dat de nederzettingen-bewoners zijn gaan reageren.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit laat dan nog buiten beschouwing de vele keren Joodse nederzettingen waren aangevallen alvorens de staat Israël was opgericht. Maar zogenaamd is het allemaal de schuld van de Joden, dan wel Israël, zelf volgens sommigen.
Daarom is staan aan de kant van de palestijnen ook zo verkeerd. Israel wil een vredig bestaan voor zichzelf, palestijnen willen vernietiging van Israel en de Joden verjagen. Desnoods met moord op zo gruwelijk mogelijke wijze. En daarbij die 7 oktober aanval is gewoonweg intens slecht, alleen al zulke gruwelijke moorden plegen, maar ook nog eens met het motief aandacht trekken voor hun zaak want het was wat afgezakt.quote:Op maandag 6 mei 2024 03:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
goed punt, maar nee. want dan volg je de dynamiek van hoe dit steeds gaat gewoon niet. israel begint nooit. die willen gewoon hun land hebben, verder niets. afgezien van een extremistisch deel dat feitelijk aan banden ligt zolang er niet wordt gevochten.
de enige rechtvaariging die de palestijnen hebben is dat ze vinden dat israel niet mag bestaan, en dus begonnen zijn door te bestaan. daarin zit geen enkele oplossing voor dit conflict. behalve vernietiging.
quote:Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mooi zelf gemaakt in Paint maar dit plaatje slaat nergens opquote:
Heeft er werkelijk geen reet mee te makenquote:Op maandag 6 mei 2024 08:30 schreef Perrin het volgende:
Voor een genocide is het niet handig als je ze van tevoren waarschuwt.
Correct. En het komt iedere keer weer opnieuw uit dezelfde twee hoeken.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Doen ze toch al vanaf dag één, continue waarschuwen, burgers de kans geven om te vluchten terwijl ze zoveel mogelijk burgerdoden willen voorkomen.
Mensen die genocide krijsen zijn niet serieus te nemen en zitten vol Jodenhaat.
Je kunt het inderdaad ronduit slecht en verwerpelijk noemen.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom is staan aan de kant van de palestijnen ook zo verkeerd. Israel wil een vredig bestaan voor zichzelf, palestijnen willen vernietiging van Israel en de Joden verjagen. Desnoods met moord op zo gruwelijk mogelijke wijze. En daarbij die 7 oktober aanval is gewoonweg intens slecht, alleen al zulke gruwelijke moorden plegen, maar ook nog eens met het motief aandacht trekken voor hun zaak want het was wat afgezakt.
Dan ben je gewoonweg intens slecht en ik snap werkelijk niet dat zoveel mensen zich scharen achter die gekken.
Je verwacht dat Israel Hamas de ene keer met bombardementen probeert uit te schakelen, en de andere keer met bosjes bloemen ofzo?quote:Op maandag 6 mei 2024 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mooi zelf gemaakt in Paint maar dit plaatje slaat nergens op
Er gaat geen maand voorbij zonder dat het Israëlische leger Palestijnen dood. Geen maand. Leuk dat er af en toe een labeltje geplakt wordt op een bepaalde fase waarin Israel meer Palestijnen dood dan regulier, maar dat heeft niet zoveel te maken met wie er begint en wie niet.
Volgens mij is het sowieso een oorlogsmisdaad, maar snap je punt hier.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Schieten op hulptransporten was toch genocide?
Niet alle acties van Israel zijn een reactie op Hamas. Sterker nog, de meeste acties van Israel zijn dat niet. Dit soort plaatjes doen alsof er niets gebeurt buiten die periodes in, maar dat is niet het geval. Israel voert voortdurend militaire acties uit die Palestijnen het leven kosten.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je verwacht dat Israel Hamas de ene keer met bombardementen probeert uit te schakelen, en de andere keer met bosjes bloemen ofzo?
Ik weet niet waar je op doelt maar dit is wartaal.quote:Wat zeg je nou in hemelsnaam. ja, er komen burgerslachtoffers komen.
1: https://twitter.com/JoeTruzman/status/1787346304429076557quote:Op maandag 6 mei 2024 09:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet alle acties van Israel zijn een reactie op Hamas. Sterker nog, de meeste acties van Israel zijn dat niet. Dit soort plaatjes doen alsof er niets gebeurt buiten die periodes in, maar dat is niet het geval. Israel voert voortdurend militaire acties uit die Palestijnen het leven kosten.
[..]
Ik weet niet waar je op doelt maar dit is wartaal.
Dus? Dit is nog meer wartaal. Waar denk je dat mijn bericht over gaat? Wat moet ik met deze tweet?quote:Op maandag 6 mei 2024 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: https://twitter.com/JoeTruzman/status/1787346304429076557
Weer waarschuwingen aan de 'burgerbevolking' (daar is Israel niet eens 100% zeker van).
Ja wartaal ja. Zit je nog vast in een bevrijdingsdagtrip ofzo? Wat moet ik met die stelling van je?quote:2: Wartaal ja?
Oke, ben benieuwd naar je voorbeelden van gewapende conflicten waar geen burgerslachtoffers omkwamen.
quote:Op maandag 6 mei 2024 09:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De klaagmuur.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Alsof je tegen een betonnen muur praat.
Je kiest de aanval naar voren, om maar nergens inhoudelijk op in te hoeven gaan.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus? Dit is nog meer wartaal. Waar denk je dat mijn bericht over gaat? Wat moet ik met deze tweet?
[..]
Ja wartaal ja. Zit je nog vast in een bevrijdingsdagtrip ofzo? Wat moet ik met die stelling van je?
Je moet me niet quoten op een bericht en dan met iets volkomen anders beginnen en vragen of ik er op wil reageren. Als je quote, verwacht ik dat je ingaat op het deel dat je quote. Als je dat niet doet, of niet kan, quote dan niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kiest de aanval naar voren, om maar nergens inhoudelijk op in te hoeven gaan.
Of zijn misleid door "anti-koloniale" sentimenten. (= Sovjet-propaganda).quote:Op maandag 6 mei 2024 09:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Doen ze toch al vanaf dag één, continue waarschuwen, burgers de kans geven om te vluchten terwijl ze zoveel mogelijk burgerdoden willen voorkomen.
Mensen die genocide krijsen zijn niet serieus te nemen en zitten vol Jodenhaat.
Je hebt het constant over burgerslachtoffers, enkel om Israel in een kwaad daglicht te brengen. Mijn tegenreactie is gewoon ontopic.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je moet me niet quoten op een bericht en dan met iets volkomen anders beginnen en vragen of ik er op wil reageren. Als je quote, verwacht ik dat je ingaat op het deel dat je quote. Als je dat niet doet, of niet kan, quote dan niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |