Zuid-Afrika, Burundi, Gambia en de Filippijnen trokken zich terug uit het verdrag.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
Maar over cynisch gesproken, cynischer dan het Internationaal Strafhof niet erkennen, zoals in het geval van Israël, bestaat nauwelijks.
ICC kan ook onafhankelijk aanklagen.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik zeg ICC, dan ben ik toch niet in de war met het gerechtshof?
2: Dat is zeker cynisch. Aan de andere kant: ik heb de overtuiging dat al die mensenrechten, internationaal recht (enz enz) papierenwerkelijkheden zijn.
Had een ander land in de situatie van Israel gestaan had het op zijn minst hetzelfde gedaan. Misschien nog wel erger.
Nóg erger iddquote:Op zondag 5 mei 2024 19:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zuid-Afrika, Burundi, Gambia en de Filippijnen trokken zich terug uit het verdrag.
Dat is hoogstens een culturele zuivering. Israel doet dat heel duidelijk in bepaalde delen van de WestBank.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rusland was in de Oekrainse gebieden die het had ingenomen, direct alles wat aan Oekraïne deed denken of herinneren aan het verwijderen. Standbeelden weg, straatnamen aangepast. Daarna bepaalde boeken en muziek verbieden en lesmateriaal aanpassen. In boeken en literatuur werd elke referentie aan Oekraïne verwijderd. Alsof Oekraïne niet bestond of bestaan heeft. Weg met de identiteit die de mensen tot die dag altijd gekend hebben. Dat noemde men (niet ik) toen genocide. De dood is geen vereiste.
Je kan buigen wat je wil, als je niet de bevoegdheid hebt om er iets mee te doen....quote:Op zondag 5 mei 2024 20:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
ICC kan ook onafhankelijk aanklagen.
Misschien hadden andere landen hetzelfde gedaan of erger, dan zal het Internationaal Strafhof zich daar hopelijk ook over buigen.
Nee, ik ben er niet van overtuigd dat hier sprake is van genocide. Maar als het Internationaal Strafhof dat later vaststelt, dan accepteer ik dat wel.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan buigen wat je wil, als je niet de bevoegdheid hebt om er iets mee te doen....
Macht is bepalend. Maar goed, kun jij eens duidelijk maken op welke manier het genocide zou zijn?
Maar alleen als een land zelf geen actie onderneemt. Israël onderneemt dat wel tegen eigen soldaten die de regels overtreden. En die uitspraken zijn gewoon openbaar, compleet met argumentatie door rechters, zoals in normale democratische staten. Je kunt mensen niet meerdere keren voor hetzelfde aanklagen.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
ICC kan ook onafhankelijk aanklagen.
Wat is dat nu weer. Dat hangt dan helemaal niet af van de argumentatie van het internationaal strafhof?quote:Op zondag 5 mei 2024 20:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, ik ben er niet van overtuigd dat hier sprake is van genocide. Maar als het Internationaal Strafhof dat later vaststelt, dan accepteer ik dat wel.
Dan zal het Internationaal Strafhof dat gewoon meenemen in de overwegingen, maar zo stellig als jij dat opschrijft, daarover zijn de meningen, zoals alles in dit godvergeten conflict, toch wat verdeeld volgens mij.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar alleen als een land zelf geen actie onderneemt. Israël onderneemt dat wel tegen eigen soldaten die de regels overtreden. En die uitspraken zijn gewoon openbaar, compleet met argumentatie door rechters, zoals in normale democratische staten. Je kunt mensen niet meerdere keren voor hetzelfde aanklagen.
Ik heb vertrouwen in dat hof.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer. Dat hangt dan helemaal niet af van de argumentatie van het internationaal strafhof?
Ben jij van de 'het recht in welke vorm dan ook mag je niet bevragen?'
Dat. Maar ik sluit het ook niet uit. Bepaalde zaken zien er wel heel lelijk uit. Dan praten we over gekloot met hulpgoederen en water, beperkt maken van onderscheid, aanvallen op beschermde objecten, inzetten van zeer zware wapens in gebieden waar zich ook burgers bevinden, retoriek in de trant van “onschuldige Palestijnen bestaan niet”.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, ik ben er niet van overtuigd dat hier sprake is van genocide.
De cijfers laten toch zien dat bovenstaande niet zoveel meer is dan grootpraat?quote:Op zondag 5 mei 2024 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat. Maar ik sluit het ook niet uit. Bepaalde zaken zien er wel heel lelijk uit. Dan praten we over gekloot met hulpgoederen en water, beperkt maken van onderscheid, aanvallen op beschermde objecten, inzetten van zeer zware wapens in gebieden waar zich ook burgers bevinden, retoriek in de trant van “onschuldige Palestijnen bestaan niet”.
Als je dat allemaal optelt ziet het er lelijk uit. Maar of het voldoende is om te spreken van genocide zal echt nog moeten blijken.
Kunnen die feiten geverifieerd worden door een onafhankelijke medium?quote:Op zondag 5 mei 2024 20:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De cijfers laten toch zien dat bovenstaande niet zoveel meer is dan grootpraat?
Als je jouw voorbeelden zou lezen, zonder je nog te hebben verdiept in de huidige Gaza oorlog, dan zou je denken dat er vrijwel niemand nog leeft. Feit is: 34.000 burgerdoden, waarvan 13.000 Hamas terroristen. In een stadsoorlog.
Hele mooie cijfers! En iets van 10.000 kinderen?quote:Op zondag 5 mei 2024 20:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je jouw voorbeelden zou lezen, zonder je nog te hebben verdiept in de huidige Gaza oorlog, dan zou je denken dat er vrijwel niemand nog leeft. Feit is: 34.000 burgerdoden, waarvan 13.000 Hamas terroristen. In een stadsoorlog.
Langzame genocide is ook genocide, laten we het gekut bij Rafah nu niet vergeten. Die cijfers zeggen ook niet alles natuurlijk.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zijn de cijfers uit Gaza. Vanuit Hamas.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:13 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kunnen die feiten geverifieerd worden door een onafhankelijke medium?
Dat maakt het nog geen genocide, maar zou best kunnen.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hele mooie cijfers! En iets van 10.000 kinderen?
Iedereen onder de 18 is kind. Je gemaakte sentiment is walgelijk.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hele mooie cijfers! En iets van 10.000 kinderen?
Kom nu eens met goede voorbeelden dan. Oorlog is altijd lelijk.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Langzame genocide is ook genocide, laten we het gekut bij Rafah nu niet vergeten. Die cijfers zeggen ook niet alles natuurlijk.
De drempel voor genocide ligt hoog, heel hoog. Maar het ziet er lelijk uit.
Ik heb net al wat factoren genoemd. En als ik heel cynisch zou zijn zou ik zeggen dat Adolf ook eerst iedereen bijeen dreef alvorens aan z’n eindoplossing te beginnen.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom nu eens met goede voorbeelden dan. Oorlog is altijd lelijk.
Is wel een beschermde groep natuurlijk.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus dat zegt niets. Dooie kinderen!!! is niets meer dan gemaakte sentiment.
• gekloot met hulpgoederen en water - Je bent niet verantwoordelijk voor de zorg voor burgers in vijandelijk gebied. Dat is een gevalletje jammer dan. Het is de taak van de lokale autoriteiten, in dit geval dus Hamas, dat te regelen. Het is niet de fout van Israël dat Hamas waterpijpen liever ombouwde tot raketten en alle hulpgelden uitgaf aan een of ander debiel tunnelnetwerk in plaats van aan verbetering van de waterinfrastructuur. En kun je niet voor de eigen burgers zorgen rest maar één ding: Overgave.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat. Maar ik sluit het ook niet uit. Bepaalde zaken zien er wel heel lelijk uit. Dan praten we over gekloot met hulpgoederen en water, beperkt maken van onderscheid, aanvallen op beschermde objecten, inzetten van zeer zware wapens in gebieden waar zich ook burgers bevinden, retoriek in de trant van “onschuldige Palestijnen bestaan niet”.
Als je dat allemaal optelt ziet het er lelijk uit. Maar of het voldoende is om te spreken van genocide zal echt nog moeten blijken.
1: De holocaust is zo ongeveer het best gedocumenteerde genocide. Dus deze vergelijking gaat nogal scheef.quote:Op zondag 5 mei 2024 20:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb net al wat factoren genoemd. En als ik heel cynisch zou zijn zou ik zeggen dat Adolf ook eerst iedereen bijeen dreef alvorens aan z’n eindoplossing te beginnen.
Je argumenten overtuigen niet. Zeg ik zonder daarmee te zeggen dat hier sprake is van genocide. Dat moet echt nog blijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |