abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2024 @ 20:53:58 #1
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_213408189

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:
Videoclip

Live

De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  vrijdag 3 mei 2024 @ 20:56:13 #2
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_213408230
Sorry, topic titel niet gewijzigd :J
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_213408275
In een competitief jaar kan het zo zijn dat de top 5 binnen 50, 40 of 30 punten van elkaar eindigen. Dan moet je alles, maar dan ook alles aangrijpen om zo hoog mogelijk te eindigen.

Of het nou gaat over de commentatoren, de juryleden en zelfs de producers die de running order van de finale bepalen: ze worden allemaal beïnvloed door de bookmakers. Als jurylid denk je toch even goed na als je één van de topfavorieten onderaan wilt plaatsen. Hetzelfde geldt voor de producers: die geven de beste plekken in de running order in de finale meestal aan de 4/5 landen die topfavoriet zijn.

Zijn de odds doorslaggevend? Nee. Is de impact van de odds verwaarloosbaar? Nee. Het maakt dus weldegelijk uit of je 1e, 2e of 3e staat, of 6e, 7e, of 8e. Dan is het extra zuur om te zien dat de AVROTROS opnieuw geen verpletterende indruk maakt tijdens de repetities.

Het is toch veelzeggend dat Joost 24 uur na zijn 1e live optreden van Europapa een creatiever en dynamischer concept presenteerde dan dat we tot nu toe hebben gezien? Natuurlijk kan het nog veranderen als we het hele optreden zien, maar ik denk dat dat op dit moment eerlijk gezegd wishful thinking is om te denken dat er ons nog iets spectaculairs te wachten staat.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 20:59:48 #4
163650 Greys
pi_213408278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 20:56 schreef Rob310 het volgende:
Sorry, topic titel niet gewijzigd :J
Ik vind het nog steeds een prima TT. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 21:01:42 #5
163650 Greys
pi_213408298
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 20:59 schreef helloo_152420 het volgende:
In een competitief jaar kan het zo zijn dat de top 5 binnen 50, 40 of 30 punten van elkaar eindigen. Dan moet je alles, maar dan ook alles aangrijpen om zo hoog mogelijk te eindigen.

Of het nou gaat over de commentatoren, de juryleden en zelfs de producers die de running order van de finale bepalen: ze worden allemaal beïnvloed door de bookmakers. Als jurylid denk je toch even goed na als je één van de topfavorieten onderaan wilt plaatsen. Hetzelfde geldt voor de producers: die geven de beste plekken in de running order in de finale meestal aan de 4/5 landen die topfavoriet zijn.

Zijn de odds doorslaggevend? Nee. Is de impact van de odds verwaarloosbaar? Nee. Het maakt dus weldegelijk uit of je 1e, 2e of 3e staat, of 6e, 7e, of 8e. Dan is het extra zuur om te zien dat de AVROTROS opnieuw geen verpletterende indruk maakt tijdens de repetities.

Het is toch veelzeggend dat Joost 24 uur na zijn 1e live optreden van Europapa een creatiever en dynamischer concept presenteerde dan dat we tot nu toe hebben gezien? Natuurlijk kan het nog veranderen als we het hele optreden zien, maar ik denk dat dat op dit moment eerlijk gezegd wishful thinking is om te denken dat er ons nog iets spectaculairs te wachten staat.
Er is toch nog steeds een meer dan prima kans dat het woensdag supertof blijkt te zijn in z'n geheel?

En dat hij dan nog stijgt bij de bookies?

Donderdag gaat het alleen om televotes, dus vanaf woensdag heeft hij (als het goed is) nog dagen om te stijgen tot de finale.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 21:04:30 #6
163650 Greys
pi_213408330
Meerdere deelnemers zijn nu trouwens weer aan het optreden tijdens een 'Ukrainian Day at Malmö Event'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213408335
Het lied verkoopt zichzelf, we hebben helemaal geen staging nodig. Hoe effectief zou het zijn om gewoon alles letterlijk af te breken. Niks werkt meer, het LED scherm is kapot, de boxen bewegen niet meer, de lichten staan uit. En dan op het einde bij het outro komt een stagiair met een zaklamp joost bijschijnen. Gegarandeerd winst!
pi_213408350
quote:

Je hebt het over Avrotros maar het is toch echt vooral team-Joost dat dit heeft bedacht. Dat die live-video van Europapa echt veel toffer is qua concept en feel, dat is een feit. Voorlopig dan. Maar daarom vind ik het ook zo moeilijk voor te stellen dat dit alles is.
pi_213408371
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:01 schreef Greys het volgende:

[..]
Er is toch nog steeds een meer dan prima kans dat het woensdag supertof blijkt te zijn in z'n geheel?

En dat hij dan nog stijgt bij de bookies?

Donderdag gaat het alleen om televotes, dus vanaf woensdag heeft hij (als het goed is) nog dagen om te stijgen tot de finale.
Op papier kan dat zeker. Echter moeten we niet vergeten dat de jury's vrijdagavond om 21 uur al klaar zitten om de acts te beoordelen. Dat zou betekenen dat Nederland binnen 2 dagen enorm snel moet doorstoten naar een betere notering, terwijl landen als Oekraïne en Kroatië nu al meerdere dagen het momentum mee hebben en zij ook nog eens 2 dagen voor ons op het grote podium staan. Natuurlijk niet onmogelijk, maar de Nederlandse delegatie maakt het zichzelf (onnodig) moeilijk door ontzettend vaag en onduidelijk te blijven terwijl de buitenwereld steeds onzekerder wordt over de presentatie op het podium. Dat is mijn voornaamste frustratie; de AVROTROS lijkt zichzelf in de voet te schieten met de gekozen mediastrategie.
pi_213408373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je hebt het over Avrotros maar het is toch echt vooral team-Joost dat dit heeft bedacht. Dat die live-video van Europapa echt veel toffer is qua concept en feel, dat is een feit. Voorlopig dan. Maar daarom vind ik het ook zo moeilijk voor te stellen dat dit alles is.
Ja aan de ene kant denk je, dit zal het wel weer zijn. We verwachten weer veel te veel, maar het is weer typisch Nederland. Maarrrr tegelijkertijd zou ik dat dit jaar raarder dan ooit vinden.
pi_213408375
Iedereen denkt nog dat dit niet alles is maar we hebben toch echt al veel van de staging gezien hoor. Alleen de opening missen we nog. Ik snap niet waarom Nederland het altijd zo lastig heeft met stagings, zijn op het songfestival toch wel consistent een van de mindere daarin.
pi_213408392
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:08 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Op papier kan dat zeker. Echter moeten we niet vergeten dat de jury's vrijdagavond om 21 uur al klaar zitten om de acts te beoordelen. Dat zou betekenen dat Nederland binnen 2 dagen enorm snel moet doorstoten naar een betere notering, terwijl landen als Oekraïne en Kroatië nu al meerdere dagen het momentum mee hebben en zij ook nog eens 2 dagen voor ons op het grote podium staan. Natuurlijk niet onmogelijk, maar de Nederlandse delegatie maakt het zichzelf (onnodig) moeilijk door ontzettend vaag en onduidelijk te blijven terwijl de buitenwereld steeds onzekerder wordt over de presentatie op het podium. Dat is mijn voornaamste frustratie; de AVROTROS lijkt zichzelf in de voet te schieten met de gekozen mediastrategie.
De enige juryleden die de bookmakers serieus nemen, zijn degene die er zelf geld op in zetten. Vertrouw de britse jury nooit!
pi_213408400
Zijn optreden in 013 en op Lowlands waren ook heel goed conceptueel uitgedacht en daar zat hetzelfde team achter met aan het hoofd Joost en Gover. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze op het podium waar Joost al sinds kleins af aan van droomt, iets saais of lulligs gaan doen. We moeten gewoon afwachten tot woensdag en dan kunnen we pas echt onze woorden wel of niet terugnemen
pi_213408401
quote:

Het is gewoon zonde om als mogelijke kanshebber voor de winst of een hoge score en zo geheimzinnig mee om te gaan. Je wilt gewoon de hype genereren. Als het straks alleen een act is met een dansje en een paar leuke gezichtsuitdrukkingen van Joost dan is dat zo zonde. Al helemaal als je leest wat van goede ideeen op dit forum er al voorbij komen. Daarnaast moet je gewoon profiteren nu er geen duidelijke nummer 1 nog is. Ga er gewoon met gestrekt been in. Ik snap wel dat mensen nu geen geld op Nederland durven in te zetten.
pi_213408418
quote:

[..]
Het is een beetje dubbel. Aan de ene kant denk ik dat je hier best gelijk kunt hebben. Alleen misschien is dit het gewoon en dan maakt het niets uit, we winnen gewoon niet. Stel het is wel helemaal geweldig, dan maakt het alsnog niets uit want dan stijg je alsnog wel. Stel je wint uiteindelijk niet met 10 punten verschil, ja dán is deze strategie achteraf wel dom geweest. :P

Vind het allemaal wat lastig in te schatten omdat ik ook niet weet wie van de top 4 hier nou even gaat winnen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 21:16:07 #16
163650 Greys
pi_213408450
quote:

[..]
Ja dit ja.
Laten 'we' AvroTros maar weer de schuld geven. :D

En ik denk echt nog steeds dat het als geheel écht meer gaat zijn dan dit. Joost weet ook wel dat hij dat anders op z'n bord krijgt. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213408461
quote:

[..]
De creatieve input komt zeker van team Joost, maar uiteindelijk is AVROTROS bijvoorbeeld wel verantwoordelijk voor de communicatie naar de buitenwereld. Ik denk dat een klein topje van de ijsberg over de 'troef' (als die er überhaupt nog is) ervoor had kunnen zorgen dat die neerwaartse spiraal bij de bookies werd onderbroken of tenminste werd gedempt. Je hoeft niet alles prijs te geven, maar gewoon een kleine teaser om 'het volk' blij te houden. Hetzelfde geldt voor dat vogelpak: je moet als AVROTROS zijnde eigenlijk direct duidelijk maken waar dat voor staat, dan kunnen nationale commentatoren dat bijvoorbeeld nog meegeven aan de kijkers. De foto's staan toch al overal online, wees dan maar direct duidelijk. Dat soort sturing vanuit AVROTROS mis ik echt enorm.
pi_213408467
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:11 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Het is gewoon zonde om als mogelijke kanshebber voor de winst of een hoge score en zo geheimzinnig mee om te gaan. Je wilt gewoon de hype genereren. [knip]
En waar wil je die hype genereren dan? De bookies bepalen toch geen hype? De enige die hypen zijn de media die de bookmakers te serieus nemen. Maar ja genoeg mensen die de media weer niet serieus nemen. Die hype zal toch pas op het moment suprême bepaald gaan worden.
pi_213408481
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:09 schreef BramVeen2002 het volgende:
Iedereen denkt nog dat dit niet alles is maar we hebben toch echt al veel van de staging gezien hoor. Alleen de opening missen we nog. Ik snap niet waarom Nederland het altijd zo lastig heeft met stagings, zijn op het songfestival toch wel consistent een van de mindere daarin.
Dat valt toch wel mee zowel bij de Common Linnets(met maar 3 schakelingen in 3 minuten) als bij Duncan waren we denk ik de beste van de avond.
pi_213408483
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Alleen misschien is dit het gewoon en dan maakt het niets uit, we winnen gewoon niet.
Ben ik het mee oneens. Als dit het zou zijn en er is geen “verassing” meer dan is er gewoon niet genoeg uitgehaald wat erin zat. Als je met een mooie goed uitgedachte staging komt en het lukt niet oké prima, alleen als we geen verassing krijgen dan is niet alles eruit gehaald wat mogelijk was en eindigt het wel in een deceptie. Terwijl er zoveel mogelijk is met deze staging om er wel een spectaculairs van te maken. Creativiteit genoeg behalve bij de avrotros. Ik ken het moeilijk geloven dat Joost met zoiets simpels zou komen dit is immers zijn ultieme droom maar ik sluit het niet uit.
pi_213408517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:18 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Ben ik het mee oneens. Als dit het zou zijn en er is geen “verassing” meer dan is er gewoon niet genoeg uitgehaald wat erin zat. Als je met een mooie goed uitgedachte staging komt en het lukt niet oké prima, alleen als we geen verassing krijgen dan is niet alles eruit gehaald wat mogelijk was en eindigt het wel in een deceptie. Terwijl er zoveel mogelijk is met deze staging om er wel een spectaculairs van te maken. Creativiteit genoeg behalve bij de avrotros. Ik ken het moeilijk geloven dat Joost met zoiets simpels zou komen dit is immers zijn ultieme droom maar ik sluit het niet uit.
Ik bedoel dan is dit het gewoon mét deze staging. Dat is nu niet meer te veranderen. Dat er dan meer in zou hebben gezeten, ja zou kunnen, maar ik wacht liever even het complete optreden af.
pi_213408532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:16 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
De creatieve input komt zeker van team Joost, maar uiteindelijk is AVROTROS bijvoorbeeld wel verantwoordelijk voor de communicatie naar de buitenwereld. Ik denk dat een klein topje van de ijsberg over de 'troef' (als die er überhaupt nog is) ervoor had kunnen zorgen dat die neerwaartse spiraal bij de bookies werd onderbroken of tenminste werd gedempt. Je hoeft niet alles prijs te geven, maar gewoon een kleine teaser om 'het volk' blij te houden. Hetzelfde geldt voor dat vogelpak: je moet als AVROTROS zijnde eigenlijk direct duidelijk maken waar dat voor staat, dan kunnen nationale commentatoren dat bijvoorbeeld nog meegeven aan de kijkers. De foto's staan toch al overal online, wees dan maar direct duidelijk. Dat soort sturing vanuit AVROTROS mis ik echt enorm.
Dat vind ik wat overdreven. De Avrotros heeft niet zoveel reach als Joost zelf. Als hij echt wil communiceren waar die vogel voor staat doet hij dat zelf wel. Joost is een veel volwassener artiest dan waar jij hem credits voor geeft.

Ik snap de strategie ook niet helemaal, maar dit komt niet uit de koker van Avrotros.
pi_213408539
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:17 schreef CarloV het volgende:

[..]
En waar wil je die hype genereren dan? De bookies bepalen toch geen hype? De enige die hypen zijn de media die de bookmakers te serieus nemen. Maar ja genoeg mensen die de media weer niet serieus nemen. Die hype zal toch pas op het moment suprême bepaald gaan worden.
Je gaat er toch lekkerder in met 16% zoals voor de rehearsals dan 3% als we zo door blijven zakken. De commentatoren zullen het toch hebben over die top 3 tot top 5. Die nummers worden vervolgens meer behandeld in tv shows, radio etc.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 21:22:07 #24
163650 Greys
pi_213408544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:16 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Joost heeft toch vanaf het begin wel laten merken dat hij en zijn team dit hele creatieve en de communicatie voor het overgrote deel zelf in handen hebben?

Bij het eerste beeld van het blauwe pak werd hier bv ook al geroepen 'oh dit moest hij van AvroTros aan, wedden, het is zó niet Joost' terwijl hij het gewoon zelf ontworpen had en er heel trots op is.

De neiging om alles op AvroTros af te schuiven als er iets (nog) niet helemaal naar het zin is, is hier denk ik echt niet terecht. Alle communicatie ging toch voor het allergrootste deel via de eigen socials van Joost. :) Gemaakt door z'n eigen team. Zelfs de persco-achtige aankondigingen al met Apson.

Joost heeft zelf in een interview op Schiphol aangegeven dat HIJ (!) het niet tof vindt dat in repetities alles al wordt prijsgegeven. En de vergelijking gaf met de goochelaar.

Dit is zijn keuze. Laten we die respecteren en afwachten. O+

PS over die commentatoren: die zien woensdagmiddag alles al, als ze zich enigszins voorbereiden via de press stream en/of daar aanwezig zijn. Dus voor hen is 1,5 dag voordat ze moeten commentatoren alles bekend hoor. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 03-05-2024 21:29:31 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213408582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:21 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Je gaat er toch lekkerder in met 16% zoals voor de rehearsals dan 3% als we zo door blijven zakken. De commentatoren zullen het toch hebben over die top 3 tot top 5. Die nummers worden vervolgens meer behandeld in tv shows, radio etc.
Sommige leden van dit forum zouden dat prettig vinden. Ik denk dat Joost het niet zoveel uitmaakt.
pi_213408620
Nog verborgen hints in de 'leaked' Joost Klein docu?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213408627
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:25 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Sommige leden van dit forum zouden dat prettig vinden. Ik denk dat Joost het niet zoveel uitmaakt.
Ik vind het juist wel stoer en voor hem spreken dat hij zo erg in zijn concept en strategie gelooft dat hij gewoon z'n eigen ding blijft doen, wat anderen er ook van zeggen. Ja, misschien valt het uiteindelijk tegen allemaal, maar misschien ook niet. Tot nu toe heeft hij alles goed gedaan en ook voor het hele ESF avontuur heeft hij alles zelf gedaan en voor elkaar gekregen met zijn eigen creativiteit. Ik zou niet weten waarom nu niet.
pi_213408631
Joost moet zich mentaal wel kneitergoed hebben voorbereid hierop, gezien het zijn ultieme droom is. En hoeveel artiesten hebben dát aangegeven?

En inderdaad, het is nooit goed. Aan de andere kant maakt het straks ook niet uit wat wij ervan vinden want we kunnen niet op hem stemmen.
Europa moet het tof vinden, niet NL.
pi_213408650
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:21 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Zeker met een nummer als Europapa is zo'n uitgangspositie echt essentieel. Het is geen toeval dat Kaarija vorig jaar 5e werd bij de jury's, terwijl soortgelijke acts normaliter veel lager scoorden bij de juries. Dat Joost daar niet mee bezig is, is heel begrijpelijk. Ik had echter verwacht dat er binnen de AVROTROS ook iemand mee was die de media in de gaten houdt en bijstuurt waar dat nodig is. Bij grote artiesten, bedrijven en instituten is een sterk PR team echt heel gebruikelijk.
pi_213408668
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:29 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ik vind het juist wel stoer en voor hem spreken dat hij zo erg in zijn concept en strategie gelooft dat hij gewoon z'n eigen ding blijft doen, wat anderen er ook van zeggen. Ja, misschien valt het uiteindelijk tegen allemaal, maar misschien ook niet. Tot nu toe heeft hij alles goed gedaan en ook voor het hele ESF avontuur heeft hij alles zelf gedaan en voor elkaar gekregen met zijn eigen creativiteit. Ik zou niet weten waarom nu niet.
Ook precies dat. Dat bewonder ik enorm in hem. Je moet het maar kunnen.
pi_213408691
foutje :J

[ Bericht 88% gewijzigd door Aadrianus op 03-05-2024 21:55:02 ]
pi_213408772
quote:

[..]
Europapa heeft al vanaf het moment dat het gelanceerd werd het momentum mee wat betreft het aantal views en streams. De kans dat commentatoren dat vermelden is waarschijnlijk groter dan dat ze iets over bookmaker odds vertellen, of op z'n minst even groot. En als woensdagmiddag de dress rehearsal het beeld afknalt, kunnen de odds nog binnen het uur een gunstige wending krijgen, op tijd genoeg voordat de jury's aan het werk gaan.
pi_213408777
Het enige waar we voor moeten zorgen is dat er geen commentatoren zijn die zeggen dat we een plaspauze-act zijn. Zolang mensen kijken, zitten we goed.
pi_213408793
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:29 schreef d_elise het volgende:

[..]
Hij heeft creatief gezien tot nu toe alles perfect gedaan. Als het aan hem had gelegen was er helemaal niets van de act naar buiten gekomen tot het optreden zelf. Nu hebben we een paar foto’s gezien, een paar seconden van een couplet, en het einde, en mensen vinden meteen dat het gefaald heeft of zo. Ik snap dat gewoon echt niet. Terwijl we de mooiste delen nog niet hebben gezien, daar ben ik van overtuigd. Je hebt niet Joost Klein Droom Groot als mantra om dan vervolgens met een niksig optreden op de proppen te komen. Give him some more credit
Nee, het wordt groots, net als zijn dromen. :)
pi_213408801
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:18 schreef Remco het volgende:

[..]
Dat valt toch wel mee zowel bij de Common Linnets(met maar 3 schakelingen in 3 minuten) als bij Duncan waren we denk ik de beste van de avond.
Dan noem je 2 enorm gangbare en mooie liedjes die de halve wereld mooi vindt.
Die liedjes verkopen zichzelf wel.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213408809
En we moeten niet vergeten dat dit een live-TV optreden is en geen concert. Dat hij niet over het podium kan rennen, geen moshpit kan doen. Dat hij rekening moet houden met camera's en cue's.
En hij heeft, bij mijn weten, nog niet vaak een tv optreden gedaan. Laat staan van deze omvang. Als mensen volgende week een lowlands achtige performance verwachten komen ze bedrogen uit ben ik bang.
pi_213408847
Ik dacht ooit dat zijn optreden op het ESF zou resulteren in een crazy deinende massa,een spektakel, een gekkenhuis, een grote energie bom.

Ik denk dat nu niet meer. Ik denk dat wat Joost het liefste doet dat zwart wit optreden was, nu moet hij werken binnen de lijnen van het ESF, met een ingestudeerde act, echt losgaan kan hij niet. Zijn geweldigheid komt gerust wel over, maar die grote gekte zal het niet gaan worden.

Hij is gehouden aan protocollen en moet hetzelfde doen met die dansers en zijn vrienden wat hij nu al 800 keer geoefend heeft, terwijl hij liever uit de losse pols zijn gang gaat, mensen vangt en bespeelt, maar nu gevangen in het ESF stramien.

De staging maakt niets meer uit denk ik, ik denk dat hij niet kan zijn wie hij wil, en zelfs een oprecht geschreven outro keer op keer moeten oefenen haalt de lading er ook een beetje af, tenminste dat hoop ik voor hem.

Maar, hij heeft zoveel succes, gaat lekker door heel Europa zijn ding doen, in het publiek springen, een geweldige tijd tegemoet.

Het ESF is niet zo relevant meer, hij heeft allang gewonnen.
pi_213408853
Hoe kan het nou dat we alsnog zijn gezakt bij de bookmakers? _O- Het is ook nooit goed he!

Ik had gehoopt dat tijdens het gabberdeel er toffe beelden op de achtergrond zouden verschijnen. En veel sneller camerawerk. Dit is nogal saai zo op het eerste oog. Het einde vind ik wel sterk ^O^
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_213408854
Ik had eigenlijk verwacht dat we met deze beelden al wel zouden gaan stijgen, maar dat het tegendeel gebeurt verbaast me wel.

Maar goed, dat Kroatië wel goed is gevallen en Zwitserland niet vond ik ook al onlogisch
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213408870
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:09 schreef BramVeen2002 het volgende:
We hebben nog niks gezien dat hout snijdt. Juist dat is veelzeggend: er staat nog een hoop te gebeuren. Want zo karig als het er nu uitziet, matcht het op geen enkele manier met wat we OOK gehoord hebben: dat er een troef is, dat de Zweedse productie onder de indruk was van de plannen, dat Joos en co zorgvuldig hun best doen om bepaalde dingen nog bij pers etc weg te houden. Dat Joost focking hard bezig is om groot te dromen, voor zijn ouders. Trust the proces. Slaap je een stuk rustiger van.
pi_213408881
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:45 schreef grazz het volgende:
Hoe kan het nou dat we alsnog zijn gezakt bij de bookmakers? _O- Het is ook nooit goed he!

Ik had gehoopt dat tijdens het gabberdeel er toffe beelden op de achtergrond zouden verschijnen. Dit is nogal saai zo op het eerste oog. Het einde vind ik wel sterk ^O^
Je snapt niet waarom het zakt maar zegt dat het saai is. Daar is je antwoord. ;)

En het iets te overdreven einde…
pi_213408895
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:45 schreef Za het volgende:

Het ESF is niet zo relevant meer, hij heeft allang gewonnen.
Dat zeker.

Wat een leuke, lieve, intelligente jongen. Ik hoop dat het ondanks de drukte een prachtig avontuur voor hem is. :)
pi_213408909
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:40 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Europapa heeft al vanaf het moment dat het gelanceerd werd het momentum mee wat betreft het aantal views en streams. De kans dat commentatoren dat vermelden is waarschijnlijk groter dan dat ze iets over bookmaker odds vertellen, of op z'n minst even groot. En als woensdagmiddag de dress rehearsal het beeld afknalt, kunnen de odds nog binnen het uur een gunstige wending krijgen, op tijd genoeg voordat de jury's aan het werk gaan.
Het een sluit het andere niet uit natuurlijk. Het zou ideaal zijn om te kunnen praten over de tientallen miljoenen streams/views én over de goede notering bij de odds. Misschien ben ik daarin te ambitieus, maar ik vind wel dat dat de instelling moet zijn van een delegatie. Alles eruit halen om er zo goed mogelijk voor te staan, en zo nodig stuur je dat een beetje bij met je PR machine ;) Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat het nu gegarandeerd mis gaat en dat we nu 15e worden, maar wat minder ruis op de lijn zou heel fijn zijn!
pi_213408926
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat we met deze beelden al wel zouden gaan stijgen, maar dat het tegendeel gebeurt verbaast me wel.

Maar goed, dat Kroatië wel goed is gevallen en Zwitserland niet vond ik ook al onlogisch
Zal wel iets met verwachtingen te maken hebben? Met Kroatië als een soort van ja dit voldoet wel aan de verwachtingen winnaar. En het zijn toch alleen echte volgers of mensen die nu inzetten op (fan based) commentaren? Het 'gewone' publiek heeft nog niks gezien verder. Dat Ierland zo stijgt verbaast me eigenlijk ook wel een beetje. Ik bedoel dat nummer blijft gewoon zwaar bagger en ontoegankelijk.
pi_213408930
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:47 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
We hebben nog niks gezien dat hout snijdt. Juist dat is veelzeggend: er staat nog een hoop te gebeuren. Want zo karig als het er nu uitziet, matcht het op geen enkele manier met wat we OOK gehoord hebben: dat er een troef is, dat de Zweedse productie onder de indruk was van de plannen, dat Joos en co zorgvuldig hun best doen om bepaalde dingen nog bij pers etc weg te houden. Dat Joost focking hard bezig is om groot te dromen, voor zijn ouders. Trust the proces. Slaap je een stuk rustiger van.
Puur uit interesse, waar komt het verhaal vandaan dat de Zweedse productie onder de indruk zou zijn? Ik heb even lopen kijken maar heb nergens een originele bron kunnen vinden
pi_213408950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:52 schreef Spumonisal het volgende:

[..]
Zal wel iets met verwachtingen te maken hebben? Met Kroatië als een soort van ja dit voldoet wel aan de verwachtingen winnaar. En het zijn toch alleen echte volgers of mensen die nu inzetten op (fan based) commentaren? Het 'gewone' publiek heeft nog niks gezien verder. Dat Ierland zo stijgt verbaast me eigenlijk ook wel een beetje. Ik bedoel dat nummer blijft gewoon zwaar bagger en ontoegankelijk.
Weet je nog die jongen met die luchtballon een aantal jaar geleden. Toen die zich kwalificeerde stond ie derde bij de bookies, maar in de finale deed het nauwelijks iets. Het zijn gewoon Ieren en Britten die zichzelf structureel onder of overschatten.
pi_213408953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:49 schreef Pisces29 het volgende:

Dat zeker.

Wat een leuke, lieve, intelligente jongen. Ik hoop dat het ondanks de drukte een prachtig avontuur voor hem is. :)
Ik hoop het ook zo, en dat hij het ook aankan allemaal, want het is ongekend nu al.

Gelukkig heeft hij die ontnuchterende vrienden die hem steevast omringen.
pi_213408961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:50 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Het een sluit het andere niet uit natuurlijk. Het zou ideaal zijn om te kunnen praten over de tientallen miljoenen streams/views én over de goede notering bij de odds. Misschien ben ik daarin te ambitieus, maar ik vind wel dat dat de instelling moet zijn van een delegatie. Alles eruit halen om er zo goed mogelijk voor te staan, en zo nodig stuur je dat een beetje bij met je PR machine ;) Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat het nu gegarandeerd mis gaat en dat we nu 15e worden, maar wat minder ruis op de lijn zou heel fijn zijn!
Er is geen grotere PR-machine dan Joost zelf. Alleen die trekt zich niks aan van de normale Eurovisie-mores, waardoor hij heel moeilijk te plaatsen is, ook voor de bookmakers. Dat kun je als iets negatiefs zien, het onderscheidt hem in elk geval enorm van alle andere deelnemers.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 21:55:52 #49
163650 Greys
pi_213408975
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:52 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Puur uit interesse, waar komt het verhaal vandaan dat de Zweedse productie onder de indruk zou zijn? Ik heb even lopen kijken maar heb nergens een originele bron kunnen vinden
Dat zei Twan ergens, die heeft de stagingplannen daar zelf ingeleverd. Moet even zoeken waar dat ook alweer was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213408994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je snapt niet waarom het zakt maar zegt dat het saai is. Daar is je antwoord. ;)

Ik zie er niks overdreven aan hoor. Ik las eerder op de avond ook al negatieve commentaar van mensen (buitenlandse fans) die dat einde zo nep vonden. Maar hallo, dat moet toch gewoon gerepeteerd worden? Ik kan me zo voorstellen dat volgende week, wanneer er meer druk is en hij zich ineens realiseert dat dit hét moment is, er dan zoveel door z'n koppie gaat dat deze woorden tig keer meer impact hebben. Ik vind hem hier een hele lieve uitstraling hebben. Ik geloof zelf nog steeds in een televotewinnaar.
pi_213409023
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:54 schreef CarloV het volgende:

[..]
Weet je nog die jongen met die luchtballon een aantal jaar geleden. Toen die zich kwalificeerde stond ie derde bij de bookies, maar in de finale deed het nauwelijks iets. Het zijn gewoon Ieren en Britten die zichzelf structureel onder of overschatten.
Ja, die mensen daar zijn wel echte gokkers idd. Paar goede reviews over de staging en hoppa, mensen gaan erin geloven, zijn chauvinistisch en zetten er graag geld op in.
Ik vind dat het sowieso iets teveel gaat over de staging in die laatste 2 weken. Alsof je van een drol ineens een goudklomp kan maken met een goede performance
  vrijdag 3 mei 2024 @ 21:59:46 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213409028
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:29 schreef RipCity het volgende:
Ik zag een (lucht)kasteel, een game, een spiegel(?)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_213409040
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:57 schreef grazz het volgende:

[..]
Ik zie er niks overdreven aan hoor. Ik las eerder op de avond ook al negatieve commentaar van mensen (buitenlandse fans) die dat einde zo nep vonden. Maar hallo, dat moet toch gewoon gerepeteerd worden? Ik kan me zo voorstellen dat volgende week, wanneer er meer druk is en hij zich ineens realiseert dat dit hét moment is, er dan zoveel door z'n koppie gaat dat deze woorden tig keer meer impact hebben. Ik vind hem hier een hele lieve uitstraling hebben. Ik geloof zelf nog steeds in een televotewinnaar.
Dat hoeft ook niet, we zijn allemaal anders. :)

En daar ging het mij helemaal niet om.
Het gaat er voor mij om hoe de camera inzoomt, de close-up.
Niet om hoe Joost kijkt, of dat nu meer of minder emoties heeft vandaag, of volgende week.

Dat zijn lied zo geschreven is, is duidelijk, maar je kunt het ook anders in beeld brengen.
pi_213409053
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:29 schreef RipCity het volgende:
De drie vogels die op het laatst over onze Hollandse vlakte vliegen? Die zijn er expres in gezet sowieso.. Maar deze docu zit rettestrak in elkaar.
Het huis is duidelijk zijn ouderlijk huis maar zijn nieuw maatjes vormen nu zijn chosen family. Alles is lichtelijk absurdistisch maar tegelijk ook heel burgerlijk Hollands.
Als Joost vertelt over het instorten van zijn leven zie je stuntje 'game over' krijgen op zijn gameboy. Als hij vertelt over zijn nieuwe situatie, zijn maten en zijn proces; zie je Gover het droomkasteel afmaken en er iets over zeggen.

En dat zijn nog de meest opvallende details. Ik denk dat je nog veel meer kunt ontdekken als je er vaker naar kijkt.

Met andere woorden, wat we nu on stage hebben gezien is te simpel voor de creatieve intelligentie en het oog voor detail welke deze mensen hebben. Ik denk echt dat ze er alles aan doen om hun act zo lang mogelijk geheim te houden, desnoods ten koste van the odds.
pi_213409094
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:52 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Van Twan, head of delegation.....Die verantwoordelijk was voor de show (exl. tussenacts) in Rotterdam en Italië en dus heel veel stagings van dichtbij heeft meegemaakt en weet wat erbij komt kijken. Dus op hetzelfde level zit als de productie in Zweden.
pi_213409096
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:27 schreef Greys het volgende:
In de korte beelden van de eerste repetitie zag je Joost zelf flink hakken voor een licht wit scherm met op dat scherm een stukje van een hakkende persoon als projectie op de LED. Dus het wordt sowieso niet alleen dit met dat rode licht.

Edit: even teruggezocht. Dit dus.

[ x ]
Ik verwacht dat we dit gaan terugzien. Iedereen ziet meteen dat dit meer uitstraalt dan alleen wat rood licht. Dus ook teamJoost. Komt wel goed :J
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:05:14 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213409098
tiktok

Nieuwe tiktok
pi_213409102
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:00 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Niet om hoe Joost kijkt, of dat nu meer of minder emoties heeft vandaag, of volgende week.

Dat zijn lied zo geschreven is, is duidelijk, maar je kunt het ook anders in beeld brengen.
En hoe had je dan gewild dat ze het in beeld brachten? Met een wideshot?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:09:16 #59
163650 Greys
pi_213409144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:48 schreef Pisces29 het volgende:

Je weet dat ik hier tot vervelens aan toe positief doe maar ik snap waarom je dit vindt. Ik heb het zelf ook een píetsie.

Maar (OH GOD DAAR GAAT ZE WEER) ik weet zo goed als zeker dat dit komt door alle repetities en hij geen acteur is maar er toch een clippie 'moest' komen. Denk dat hij dit zelf ook echt liever niet had gehad maar ze anders stukjes nog niet wilden laten zien en wilden bevestigen dat de outro er gewoon aan zit.

Dit gaat zo goed als zeker live tien keer mooier overkomen. Omdat hij het dan voelt. Met die volle zaal. Dan is zijn belofte aan z'n ouders vervuld op dat moment. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213409147
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:55 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat zei Twan ergens, die heeft de stagingplannen daar zelf ingeleverd. Moet even zoeken waar dat ook alweer was.
Was bij Sophie en Jeroen
C’est Davie :o)
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:09:41 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213409150
tiktok
pi_213409151
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En hoe had je dan gewild dat ze het in beeld brachten? Met een wideshot?
Geen idee, niet iemand een x aantal seconden full on drama closeup inzoomen in ieder geval. :)
(En dat bedoel ik niet rot, want als ik zijn verdriet inbeeld, dan raakt het me, maar ik vind het gewoon een beetje teveel.)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:10:38 #63
163650 Greys
pi_213409157
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:09 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Geen idee, niet iemand een x aantal seconden full on drama closeup inzoomen in ieder geval. :)
(En dat bedoel ik niet rot, want als ik zijn verdriet inbeeld, dan raakt het me, maar ik vind het gewoon een beetje teveel.)
Dit kan niet anders in dit geval denk ik, als je wilt dat de mensen straks live z'n emoties kunnen zien op het Belofte Inlos Moment.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213409166
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Je weet dat ik hier tot vervelens aan toe positief doe maar ik snap waarom je dit vindt. Ik heb het zelf ook een píetsie.

Maar (OH GOD DAAR GAAT ZE WEER) ik weet zo goed als zeker dat dit komt door alle repetities en hij geen acteur is maar er toch een clippie 'moest' komen. Denk dat hij dit zelf ook echt liever niet had gehad maar ze anders stukjes nog niet wilden laten zien en wilden bevestigen dat de outro er gewoon aan zit.

Dit gaat zo goed als zeker live tien keer mooier overkomen. Omdat hij het dan voelt. Met die volle zaal. Dan is zijn belofte aan z'n ouders vervuld op dat moment. O+
Maar is dit stukje dan niet gegarandeerd zo lang en zo closeup in het echt straks?

Van veraf of gezicht zijkant, had ik veel mooier gevonden. :)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:12:47 #65
163650 Greys
pi_213409184
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Maar is dit stukje dan niet gegarandeerd zo lang en zo closeup in het echt straks?

Van veraf of gezicht zijkant, had ik veel mooier gevonden. :)
Van veraf zie je die emoties weer niet. Die komen alleen in de huiskamers als hij je recht aankijkt van dichtbij.

Ik vind het zelf wel echt fijn dat het juist zo in your face is. Alsof hij vlak voor je staat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213409188
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Van veraf zie je die emoties weer niet. Die komen alleen in de huiskamers als hij je recht aankijkt van dichtbij.
Ah oke. :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 mei 2024 @ 22:13:47 #67
862 Arcee
Look closer
pi_213409196
Odds van 19 bij Betfair :'(

Geloof jij er nog in @Greys? :@
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:14:23 #68
163650 Greys
pi_213409199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:13 schreef Arcee het volgende:

Geloof jij er nog in @:Greys? :@
Jazeker.

Sorry :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213409210
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:
Het kan natuurlijk wel dat hier stukjes inzitten waar we straks het publiek gaan zien, aangezien ze anders nu een lege zaal zouden filmen? Dat dit zo gedaan is voor deze clip.
Fred benoemde het ook al, maar ik hoop hier toch ook wel op hoor. Dat benadrukt nog meer het partygevoel, maar ook het let's come together als je de hele vloer op en neer ziet springen en fans uit alle windstreken er samen een feestje van maken, United by music :P . Ik hoop maar dat ze dat doen ;) Dat zou ik zelf wel een gemiste kans vinden.
pi_213409223
Guys kom op, dit was een kort deel van een repetitie (die zij al niet wilden tonen uberhaupt). Hij kan dat gevoelige heel goed live voor het echie, bij EIC was zijn snik 1000% real. Ik heb er alle vertrouwen dat dit ook op het moment supreme gaat zijn. :J
pi_213409232
quote:

De gokkers lezen hier niet mee, maar gaan af op alle zure comments elders. Commentaren van buitenlanders die sowieso al geen fan waren en die niets weten van Trust the Proces etc.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:17:48 #72
163650 Greys
pi_213409235
Van Kroatië snap ik zelf niet (hoe heerlijk ik dat lied en de meneer ( :@ ) ook vind) dat men die staging kennelijk zo fantástisch vindt. Hoewel echt wel leuk, heel bijzonder is het geenszins. Het enige dat ik kan bedenken is dat mensen zagen dat het hetzelfde is als in z'n nationale finale en er dus geen negatieve verrassingen daar kunnen komen. Gerustgesteld. Bij Joost weten ze dat nog niet.

En daarom denk ik dat het woensdag en donderdag allemaal weer recht trekt bij de bookies.

Jullie mogen me uiteraard allemaal hartelijk uitlachen als het een niksige act blijkt. Maar om meerdere redenen kan ik me bij Joost álles voorstellen behalve een niksige act. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 3 mei 2024 @ 22:18:49 #73
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213409247
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:17 schreef Greys het volgende:
Van Kroatië snap ik zelf niet (hoe heerlijk ik dat lied en de meneer ook vind) dat men die staging kennelijk zo fantástisch vindt. Hoewel echt wel leuk, heel bijzonder is het geenszins. Het enige dat ik kan bedenken is dat mensen zagen dat het hetzelfde is als in z'n nationale finale en er dus geen negatieve verrassingen daar kunnen komen. Bij Joost weten ze dat nog niet.

En daarom denk ik dat het woensdag en donderdag allemaal weer recht trekt bij de bookies.

Jullie mogen me uiteraard allemaal hartelijk uitlachen als het een niksige act blijkt. Maar om meerdere redenen kan ik me bij Joost álles voorstellen behalve een niksige act. :)
Ik doe met je mee

Trust the process :J
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213409249
quote:

Ik hoop dat we winnen en jij en @Cee ons volgend jaar weer trakteren op wat geweldige reportages. *O* :D

:J
pi_213409258
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:15 schreef grazz het volgende:

[..]
Fred benoemde het ook al, maar ik hoop hier toch ook wel op hoor. Dat benadrukt nog meer het partygevoel, maar ook het let's come together als je de hele vloer op en neer ziet springen en fans uit alle windstreken er samen een feestje van maken, United by music :P . Ik hoop maar dat ze dat doen ;) Dat zou ik zelf wel een gemiste kans vinden.
Ze gaan pas publiek regie shots toevoegen wanneer er publiek is. Dit wordt live ter plekke gedaan, vandaar ook zoveel shows met publiek om dit te oefenen. Maak je daar geen zorgen om. Er is daar een apart team voor die specifiek op 'publiek' zit, de eind regisseur bepaald live ter plekke, dat wel.

Nb het kan ook niet anders; de meeste wide publiek shots kun je wel zo goed als vastleggen maar close-ups totaal niet. Je kan wel van te voren bedenken we gaan nu links voor een close-up pakken maar las daar toevallig tijdens de live show een saaie muts staat die in haar neus loopt poeren kun je dat niets uitzenden.. Daarom heb je zoveel verschillende regieteams nodig voor dit soort grote live tv-shows.

[ Bericht 14% gewijzigd door nik4ever op 03-05-2024 22:24:56 ]
pi_213409280
quote:
Van Kroatië snap ik zelf niet (hoe heerlijk ik dat lied en de meneer ( :@ ) ook vind) dat men die staging kennelijk zo fantástisch vindt. Hoewel echt wel leuk, heel bijzonder is het geenszins. Het enige dat ik kan bedenken is dat mensen zagen dat het hetzelfde is als in z'n nationale finale en er dus geen negatieve verrassingen daar kunnen komen. Gerustgesteld. Bij Joost weten ze dat nog niet.

Je slaat de spijker op z'n kop. Het jaar is dit jaar te onvoorspelbaar qua winst dus zie je de mensen die wedden en de bookies op safe spelen. Wat scoorde altijd goed?!
pi_213409312
Ilse bevestigt net bij Beau dat ze idd bij laatste zat en ook auditie heeft moeten doen.
En ze baalt dat het is uitgelekt en dat dit misschien ook consequenties heeft voor artiesten in de toekomst. Maar dat ze zelf graag ook nog een keertje wilt gaan.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:25:16 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213409336
quote:

Interessant. Zou bijna gaan kijken of ik ergens kan gokken op een top 5 plaats. Eerste worden we niet, maar ik denk dat het wel goed komt met de staging.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_213409356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:23 schreef drxanax het volgende:
Ilse bevestigt net bij Beau dat ze idd bij laatste zat en ook auditie heeft moeten doen.
En ze baalt dat het is uitgelekt en dat dit misschien ook consequenties heeft voor artiesten in de toekomst. Maar dat ze zelf graag ook nog een keertje wilt gaan.
Oh ik vond het eigenlijk wel verfrissend dat ze zo open zijn en ook leuk om te weten, totaal niet gedacht dat ze zich moeten schamen ofzo dat ze niet gekozen zijn?
pi_213409358
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 20:24 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ja maar we gaan nu echt de verkeerde kant op bij de bookies, ik begin me nu echt zorgen te maken. Denk dat het er niet meer in zit.

Staging blijft toch altijd weer een dingetje voor Nederland, we hebben onze kansen om mee te doen om de win nu toch wel redelijk om zeep geholpen.
Zorgen maak ik me pas als woensdag iedereen negatief is. We zitten op 66% geloof ik, dus er gaat nog meer gebeuren en ik denk nog steeds dat het heel goed gaat zijn wat we te zien krijgen. Ik vind het wel een beetje jammer ja, dat we bij de bookmakers weer wat vertrouwen lijken te verliezen, maar het kan volgende week ook weer omslaan hé. Zo niet, dan niet. Eigen schuld en eeuwig zonde ;( . Maar ik geloof zelf in een goede afloop.
pi_213409366
quote:
zucht... artiesten en hun fragiele ego's....
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:29:41 #82
163650 Greys
pi_213409413
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik hoop dat we winnen en jij en @:Cee ons volgend jaar weer trakteren op wat geweldige reportages. *O* :D

Lief van je! O+

En als de Grote Droom dan geen winst oplevert was het alsnog een prachtig half jaar voor ons qua voorpret, is Joost z'n droom alsnog uitgekomen en hebben wij weer iets om volgend jaar naar uit te kijken, de volgende grote droom.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213409416
Oude quote:
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 09:55 schreef Meke het volgende:

[..]
Dingadong zei dat Ilse een soort coachingsrol had in Nobel, toen ze allemaal live op moesten treden. De jury kan natuurlijk moeilijk feedback geven tussen de optredens door, dus dat was haar rol.

Als het inderdaad nav die dag gelekt is, is het dus waarschijnlijk iemand die Ilse daar heeft zien lopen, maar niet betrokken genoeg is geweest om haar rol te kennen.
Dit klopte dus niet. :P ze wilde blijkbaar niet dat iemand wist dat ze dan afgewezen was ofzo.
pi_213409455
Nu snap ik trouwens wel wat Cornald bedoelde dat het zo ongemakkelijk was met bepaalde artiesten. Moet je Ilse DeLange daar 20 minuten op laten treden om te checken of het wat is. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:31:37 #85
163650 Greys
pi_213409457
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:26 schreef nik4ever het volgende:

[..]
zucht... artiesten en hun fragiele ego's....
Ik denk dat ze bedoelt dat er vast meer artiesten zullen zijn die liever niet openbaar 'afgewezen' worden maar best willen inzenden en auditie willen doen. Het zou een drempeltje kunnen opwerpen waardoor de keuze van de commissie de volgende keer kleiner wordt ipv groter. Op zich niet zo veel mis mee om dat te denken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:32:10 #86
163650 Greys
pi_213409472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:29 schreef Em31 het volgende:
Oude quote:
[..]
Dit klopte dus niet. :P ze wilde blijkbaar niet dat iemand wist dat ze dan afgewezen was ofzo.
Haha ja mooi teruggevonden!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213409479
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Aflevering van vandaag, songfestival vanaf 31:30 ongeveer
https://npo.nl/start/seri(...)ie-jeroen_4/afspelen
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:56 schreef Dave het volgende:

[..]
Stukje over Zweden vanaf 41.10 ongeveer.
Ook 94726 reactie filmpjes.
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:01 schreef Dave het volgende:

[..]
Toine is momenteel met z’n team in Zweden en had Cornald geappt dat “de reactie daar, van met name het Zweedse team heel goed zijn, en dat is belangrijk, omdat zij de staging van Nederland waar moeten maken op het podium.”
Ah, het was dus Cornald die bij Sophie en Jeroen zat, en via een app van Twan te horen kreeg dat de reactie van het Zweedse team heel goed was, dus wel enigszins in de hoek van “de nicht van de buurman van de slager”.
pi_213409481
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:26 schreef grazz het volgende:

[..]
Zorgen maak ik me pas als woensdag iedereen negatief is. We zitten op 66% geloof ik, dus er gaat nog meer gebeuren en ik denk nog steeds dat het heel goed gaat zijn wat we te zien krijgen. Ik vind het wel een beetje jammer ja, dat we bij de bookmakers weer wat vertrouwen lijken te verliezen, maar het kan volgende week ook weer omslaan hé. Zo niet, dan niet. Eigen schuld en eeuwig zonde ;( . Maar ik geloof zelf in een goede afloop.
Nu heeft het ook niet zo veel nut meer om naar de bookmakers te kijkers. Het kan prima dat als dinsdag Ierland en UK een leuke indruk maken, die over Nederland heengaan.

Het is alleen de vraag of er woensdag iets komt wat de zaak nog enorm gaat veranderen. Als dat niet het geval is, dan houdt het natuurlijk ook wel een beetje op, als het puur om de winst gaat, maar anders staan we zo weer tussen de toppers.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213409523
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:26 schreef grazz het volgende:

[..]
We zitten op 66% geloof ik,
Is al bevestigd dat dit geen fake pic was?
pi_213409539
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:31 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat er vast meer artiesten zullen zijn die liever niet openbaar 'afgewezen' worden maar best willen inzenden en auditie willen doen. Het zou een drempeltje kunnen opwerpen waardoor de keuze van de commissie de volgende keer kleiner wordt ipv groter. Op zich niet zo veel mis mee om dat te denken.
I love how you give everything a positive spin.. (compliment btw)..
pi_213409550
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:34 schreef Dave het volgende:

[..]
Nou in dat versnelde filmpje zijn die anderen nooit weg, dus denk wel fake?
pi_213409589
Net (eindelijk!) het fragmentje kunnen kijken. Het gesproken woord einde komt nog niet helemaal uit de verf maar daar maak ik mij geen zorgen over als ik denk aan EIC waar ik vanaf de tribune de emotie in zijn stem hoorde en dit kwam enorm binnen. Met een publiek straks komt dat helemaal goed!

Verder geloof ik nog steeds in de troef, en ben heeeel benieuwd naar de commentaren woensdag. De bookies game is nog lang niet gelopen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:38:51 #93
163650 Greys
pi_213409591
In dat vrijgegeven stukje zwiept er van rechts naar links bovenin nog een camera pontificaal door het beeld rond seconde 5 trouwens. :D

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213409662
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:38 schreef Greys het volgende:
In dat vrijgegeven stukje zwiept er van rechts naar links bovenin nog een camera pontificaal door het beeld rond seconde 5 trouwens. :D

[ afbeelding ]
Dat geeft ook duidelijk aan dat ze voor dit stukje gewoon maar 'een stukje' hebben gepakt ipv 'het stukje'
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:43:41 #95
163650 Greys
pi_213409674
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:42 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Dat geeft ook duidelijk aan dat ze voor dit stukje gewoon maar 'een stukje' hebben gepakt ipv 'het stukje'
Haha ja dat gevoel heb ik dus ook. Dat ze dit kozen omdat ze daar het minst mee weggeven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213409700
Mogen ze eigenlijk ook zelf kiezen voor welk optreden wordt gekozen? Tijdens zo'n repetitie wordt het nummer zo'n drie keer doorlopen, toch? Kan me dan ook nog wel voorstellen dat Joost gekozen heeft voor de "slechtste" repetitie (vandaar die camera die er nog doorheen vliegt) en uit die repetitie dan ook weer het stuk waarbij de troef nog niet zichtbaar is.
pi_213409703
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:00 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oke, kan. Ik vind het zelf wel mooi. :J
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:47:25 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213409721
Aran gaat morgen hardlopen met Joost
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:48:13 #99
163650 Greys
pi_213409731
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:47 schreef Momo het volgende:
Hahaha dat vind ik wel geinig. Want volgens mij kan Joost heel hard rennen. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213409741
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:47 schreef Momo het volgende:
Oprecht leuk dat ze dit gaan doen :D
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:50:35 #101
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213409766
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:48 schreef Greys het volgende:

[..]
Nu zeker denk ik. Hij is al een tijdje aan het trainen dacht ik?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213409801
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:38 schreef Greys het volgende:

[ afbeelding ]
In dat versnelde stukje van achteren gefilmd ook, op 7 seconden. Een camera waarschijnlijk, maar iemand in de reactie vroeg zich af of er iemand wegvliegt. Waarop een ander reageert: ja, supergrover.
pi_213409818
quote:
Dat ze tot de auditieronde is gekomen zegt dus wel dat de commissie haar een kans wilde geven.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 22:57:04 #104
163650 Greys
pi_213409861
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:52 schreef Dave het volgende:

[..]
In dat versnelde stukje van achteren gefilmd ook, op 7 seconden. Een camera waarschijnlijk, maar iemand in de reactie vroeg zich af of er iemand wegvliegt. Waarop een ander reageert: ja, supergrover.
Ja maar in het versnelde stukje is alles niet zoals het straks in beeld komt, dit wat nu vrijgegeven is zouden de echte camerabeelden moeten zijn. Dus dat moet nog wel even aangepast. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213409886
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:57 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja maar in het versnelde stukje is alles niet zoals het straks in beeld komt, dit wat nu vrijgegeven is zouden de echte camerabeelden moeten zijn. Dus dat moet nog wel even aangepast. 😅
Ja, al die camerastandpunten goed krijgen is net een maanlanding.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:59:31 #106
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213409891
quote:
Ik vind het eigenlijk wel een heel goed teken dat zelfs Ilse de Lange auditie moet doen. Betekent a) dat we veel kwaliteit hebben in de aanmeldingen, en b) dat mensen niet zomaar mogen gaan alleen op basis van hun staat van dienst. Geeft me hoop voor de komende jaren zelfs als dit (toch nog) een fiasco wordt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 23:07:11 #107
163650 Greys
pi_213410012
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:59 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk wel een heel goed teken dat zelfs Ilse de Lange auditie moet doen. Betekent a) dat we veel kwaliteit hebben in de aanmeldingen, en b) dat mensen niet zomaar mogen gaan alleen op basis van hun staat van dienst. Geeft me hoop voor de komende jaren zelfs als dit (toch nog) een fiasco wordt.
Ik vind dit ook echt een heel goed teken. :Y Fijn dat we dit keer überhaupt meer over het hele proces te horen hebben gekregen. Nog vóór dit krantenartikel bedoel ik, want we wisten al van de audities en het proces dit keer ook via dat leuke filmpje van AvroTros zelf geloof ik over hoe de selectie ongeveer ging.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 23:07:22 #108
163650 Greys
pi_213410014
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:59 schreef Dave het volgende:

[..]
Ja, al die camerastandpunten goed krijgen is net een maanlanding.
_O- :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213410019
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:34 schreef Dave het volgende:

[..]
Oh was dat fake? Hmm. Dan nog zagen de beelden eruit alsof de act voor slechts 66% af is ;)
pi_213410026
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:42 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Hij heeft creatief gezien tot nu toe alles perfect gedaan. Als het aan hem had gelegen was er helemaal niets van de act naar buiten gekomen tot het optreden zelf. Nu hebben we een paar foto’s gezien, een paar seconden van een couplet, en het einde, en mensen vinden meteen dat het gefaald heeft of zo. Ik snap dat gewoon echt niet. Terwijl we de mooiste delen nog niet hebben gezien, daar ben ik van overtuigd. Je hebt niet Joost Klein Droom Groot als mantra om dan vervolgens met een niksig optreden op de proppen te komen. Give him some more credit
Nee, het wordt groots, net als zijn dromen. :)
Amen! Mensen wat een hysterie hier. Drie keer ademen en rustig wachten tot de leukste week van het jaar! Pas woensdag weten we hoe het ervoor staat, nu totaal niet. Onze marketing-man snapt dat je niet nu, maar eind volgende week the talk of the town moet zijn. Als 99% van de mensen Joost en zn lied leren kennem. Het komt helemaal goed. Een top 5 zou fantastisch zijn. Het is voor mij al geslaagd:de leukste inzending die we hebben gehad in jaren! :J.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:08:32 #111
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213410029
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:07 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vind dit ook echt een heel goed teken. :Y Fijn dat we dit keer überhaupt meer over het hele proces te horen hebben gekregen. Nog vóór dit krantenartikel bedoel ik, want we wisten al van de audities en het proces dit keer ook via dat leuke filmpje van AvroTros zelf geloof ik over hoe de selectie ongeveer ging.
Volgende stap is een Melodiefestival NL/Festival van Hilversum oid (ipv San Remo). :)
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:10:54 #112
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_213410057
joost-eurovision.gif
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:10:56 #113
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213410058
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:08 schreef maresc het volgende:

[..]
Amen! Mensen wat een hysterie hier. Drie keer ademen en rustig wachten tot de leukste week van het jaar! Pas woensdag weten we hoe het ervoor staat, nu totaal niet. Onze marketing-man snapt dat je niet nu, maar eind volgende week the talk of the town moet zijn. Als 99% van de mensen Joost en zn lied leren kennem. Het komt helemaal goed. Een top 5 zou fantastisch zijn. Het is voor mij al geslaagd:de leukste inzending die we hebben gehad in jaren! :J.
Sowieso met afstand de beste sinds Duncan. Laatste jaren waren we toch een beetje de weg kwijt; als we niet toevallig hadden mogen hosten hadden we 2 van de 3 keer de finale niet gehaald dit decennium (Jeangu had geen schijn van kans gehad vrees ik).
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:13:03 #114
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213410081
Overigens heb ik de volgende mening over Jeangu: uitmuntende zanger, vreselijk slechte songwriter. Zolang hij covers zingt is hij echt heel goed.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:17:23 #115
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213410150
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:48 schreef Greys het volgende:

[..]
En anders zetten ze de Angry Bird maar in :+
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213410154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:59 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ja, al wil ik nog niet zo ver gaan dat ik elke vorm van bezorgdheid over de selectiecommissie kwijt ben. We waren vlakbij een nieuwe radiovriendelijke 11e plaats-inzending, terwijl de grootste ESF-hit in de Nederlandse muziekgeschiedenis meedeed aan de voorselectie :o
pi_213410157
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 22:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar Greys, dat kan toch niet?
Toen Eric Clapton het nummer schreef voor zijn overleden zoontje, zal hij tijdens het schrijven ervan, en initiële optredens gebroken zijn geweest.
Maar naarmate je het steeds moet herhalen, gaat de lading er op gegeven moment af, net als wanneer je bv een pijnlijke ervaring verteld, na de 30e keer kan iemand dat bijna zonder emoties doen.
Gelukkig maar, stel je voor dat de pijn altijd maar zo scherp zou blijven.

Ik wil helemaal geen Joost met een brekende stem in de outro, hopelijk zal hij die laatste zinnen gewoon krachtig kunnen zeggen.

Er ligt veel te veel nadruk op nu, doe dan maar een Joost die met zijn rug naar de camera staat en kijkt naar een fakkelende molen.
Ik vind dit zo verkeerd ergens, en zelfs dat er misbruik wordt gemaakt van zijn trauma door hem daar eenzaam verlicht die woorden te laten zeggen, wat misschien niet lukt op een geloofwaardige emotionele manier volgens critici, omdat het zeggen van deze zinnen de lading met de tijd heeft verloren.

Hij zegt dat hij stiekempjes fluistert, misschien is die laatste zin fluisteren mooi.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 03-05-2024 23:22:58 ]
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:18:08 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213410164
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:08 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Volgende stap is een Melodiefestival NL/Festival van Hilversum oid (ipv San Remo). :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 23:25:49 #119
163650 Greys
pi_213410219
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:17 schreef Za het volgende:

[..]
Maar Greys, dat kan toch niet?
Toen Eric Clapton het nummer schreef voor zijn overleden zoontje, zal hij tijdens het schrijven ervan, en initiële optredens gebroken zijn geweest.
Maar naarmate je het steeds moet herhalen, gaat de lading er op gegeven moment af, net als wanneer je bv een pijnlijke ervaring verteld, na de 30e keer kan iemand dat bijna zonder emoties doen.
Gelukkig maar, stel je voor dat de pijn altijd maar zo scherp zou blijven.

Ik wil helemaal geen Joost met een brekende stem in de outro, hopelijk zal hij die laatste zinnen gewoon krachtig kunnen zeggen.

Er ligt veel te veel nadruk op nu, doe dan maar een Joost die met zijn rug naar de camera staat en kijkt naar een fakkelende molen.
Ik vind dit zo verkeerd ergens, en zelfs ergens dat er misbruik wordt gemaakt van zijn trauma door hem daar eenzaam verlicht die woorden te laten zeggen, wat misschien niet lukt op een geloofwaardige emotionele manier volgens critici, omdat het zeggen van deze zinnen de lading met de tijd heeft verloren.
Je zegt 'misbruik van zijn trauma' en 'door hem daar eenzaam die woorden te láten zeggen' alsof hij daartoe gedwongen worden door anderen. Hij en z'n eigen team hebben dit zo bedacht dus hij zal dit zelf willen. :)

(En ik weet wel zeker dat hij het wel gaat voelen als het live met publiek is.)

Snap wel een beetje wat je bedoelt hoor. Want dit gaat hij dus hopelijk nog zes (!) keer live met publiek moeten doen. Juryshow, familieshow, semi, Juryshow finale, familieshow, finale. Maar we zullen wel zien hoe het gaat.

Bovenal vind ik het 'boys do cry' gevoel dat het geeft wel echt heel tof.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 mei 2024 @ 23:36:51 #120
862 Arcee
Look closer
pi_213410312
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:13 schreef DecoAoreste het volgende:
Overigens heb ik de volgende mening over Jeangu: uitmuntende zanger, vreselijk slechte songwriter. Zolang hij covers zingt is hij echt heel goed.
Ik blijf dit een topnummer vinden:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 23:37:28 #121
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213410315
quote:
Meh. Iets beter dan het broccoli-nummer, maar niet briljant.
pi_213410317
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:17 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zie geen Joost met een brekende stem. Ik zie iemand die geëmotioneerd is ja, en trots en met een lach zijn laatste zinnen uitspreekt. Pas daarna....kreeg hij het moeilijk. En daar is niks mis mee. Wat mij betreft.
pi_213410335
Tot nu toe heeft hij altijd tranen/een snik gehad tijdens het outro als hij het echt live speelde (013, pre-parties). Tijdens de halve finale gaat dat ook wel gebeuren, zeker omdat hij dan ook de energie van het publiek voelt en het er dan echt om gaat. En wij weten natuurlijk wat er gaat komen, maar 99% van de kijkers op die avond niet. Die zien die emotie voor het eerst en om die mensen te pakken moet het wel zo duidelijk in beeld gebracht worden, vind ik.
  Moderator vrijdag 3 mei 2024 @ 23:47:57 #125
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213410398
Eigenlijk dacht ik: hij zit gewoon te lachen
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 4 mei 2024 @ 00:28:14 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213410774
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:10 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Sowieso met afstand de beste sinds Duncan. Laatste jaren waren we toch een beetje de weg kwijt; als we niet toevallig hadden mogen hosten hadden we 2 van de 3 keer de finale niet gehaald dit decennium (Jeangu had geen schijn van kans gehad vrees ik).
Dit voelt als een steek richting S10; ik vond dat nummer eigenlijk beter dan dit en Duncan.
  Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 00:34:36 #127
pi_213410827
Mij die oefening lijkt het mij meer een soort acteren omdat hij erbij lacht?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213410833
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 00:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit voelt als een steek richting S10; ik vond dat nummer eigenlijk beter dan dit en Duncan.
Tsja, wat is "beter"? Denk dat dit liedje wel meer eurovisie en hit potentieel heeft dan dat liedje van S10. Arcade was meteen wel vrij duidelijk een kandidaat imho.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 4 mei 2024 @ 00:37:53 #129
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213410865
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 00:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
S10 was de beste van de drie, dat wel. Zeker niet slecht, maar ook niet zó speciaal wat mij betreft. Niet voor niets werden we weer 11e :P
pi_213411034
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 00:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mij die oefening lijkt het mij meer een soort acteren omdat hij erbij lacht?
Ik vind de emotie aan het einde iets te geforceerd. Lege zaal, repetitie.... ik weet niet, maar dit kan vrij onoprecht overkomen zo.
pi_213411045
Wat mij nu trouwens opvalt is dat hij bij de eerste repetitie aan het hakken was op een witte achtergrond. Repetitie 2 rood. Worden we in de maling genomen? @Greys
  Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 01:04:02 #132
pi_213411085
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 00:57 schreef aERodynamIC1970 het volgende:

[..]
Ik vind de emotie aan het einde iets te geforceerd. Lege zaal, repetitie.... ik weet niet, maar dit kan vrij onoprecht overkomen zo.
Misschien dat die de emoties die hij verwacht probeert te simuleren
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213411091
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:25 schreef Greys het volgende:

Je zegt 'misbruik van zijn trauma' en 'door hem daar eenzaam die woorden te láten zeggen' alsof hij daartoe gedwongen worden door anderen. Hij en z'n eigen team hebben dit zo bedacht dus hij zal dit zelf willen. :)
Voor hem is het een soort therapie, verwerking, ja hij heeft hiervoor gekozen, dat begrijp ik.

Maar omdat het zoveel indruk maakte is de outro nu een ding an sich, Joost zal daar alleen op het podium met gebroken stem in de spotlight staan, en daar gaat het ergens mis vind ik.

quote:
(En ik weet wel zeker dat hij het wel gaat voelen als het live met publiek is.)
Ik hoop zo van niet, laat hem het maar fluisteren met zn rug naar de camera. Ik weet dat je het goed bedoelt en hem zijn verwerking gunt. Het is gewoon een beetje dubbel, lastig hoor.
pi_213411145
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 01:04 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Misschien dat die de emoties die hij verwacht probeert te simuleren
Dat zou kunnen natuurlijk.
pi_213411328
Emotie op t end kan wel verklaren waarom ze geheimzinnig doen. Je wil niet dat dat uitlekt, want dan verliest dat zijn effect wat.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  zaterdag 4 mei 2024 @ 02:29:05 #136
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213411333
Een repetitie is iets anders dan optreden zonder publiek.
Repeteren doe je om het nummer op dat podium te laten werken, de puntjes op de i te zetten en alles te fine tunen.

Ik denk dat Joost niet voor niets het einde vrij heeft gegeven.
Het slot is simpel en in alle eenvoud een klein moment. Groots als boodschap maar in de presentatie van het hele nummer een slotakkoord, zonder poeha.

Om iedereen in het ongewisse te laten is dat mogelijk de reden om juist het rustige slot vrij te geven.

Zodat de rest van het nummer as donderdag als een perfect storm over ons heen dendert.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_213411743
Ik verbaas me ook wel dat ze dit stukje laten zien, maar ze willen denk ik echt dat andere deel nog niet bekend maken.

Snap trouwens niet waarom de AVROTROS het filmpje meteen verwijderde en nooit weer heeft gepost? :?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 08:12:17 #138
163650 Greys
pi_213411931
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 07:10 schreef Em31 het volgende:
Ik verbaas me ook wel dat ze dit stukje laten zien, maar ze willen denk ik echt dat andere deel nog niet bekend maken.

Snap trouwens niet waarom de AVROTROS het filmpje meteen verwijderde en nooit weer heeft gepost? :?
Over dat laatste heb ik nog even nagedacht, maar heel misschien is dat voor Joost. Omdat hij eigenlijk nog helemaal niks bekend wilde maken en zich misschien op dat vlak wel wat gedwongen voelde. Dat ze dachten 'hij wilde dit echt niet, het staat dan wel in de officiële recap maar laten wij daar toch maar niet aan meewerken, voor hem'.

Kan echt geen enkele andere reden bedenken (technisch ofzo) want dan had het er inmiddels toch wel weer gestaan als het een foutje was ofzo. Maar misschien denk ik te ver door en staat het er zo weer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213411939
Hier hoeft niet op gereageerd te worden, ik wilde dit alleen maar even kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door summer52 op 04-05-2024 08:27:54 ]
pi_213412015
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Over dat laatste heb ik nog even nagedacht, maar heel misschien is dat voor Joost. Omdat hij eigenlijk nog helemaal niks bekend wilde maken en zich misschien op dat vlak wel wat gedwongen voelde. Dat ze dachten 'hij wilde dit echt niet, het staat dan wel in de officiële recap maar laten wij daar toch maar niet aan meewerken, voor hem'.

Kan echt geen enkele andere reden bedenken (technisch ofzo) want dan had het er inmiddels toch wel weer gestaan als het een foutje was ofzo. Maar misschien denk ik te ver door en staat het er zo weer.
Dat zou inderdaad kunnen. Zo krijg je ook nog geen reacties daar etc. want anders was het wat vreemd inderdaad.
pi_213412020
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:16 schreef summer52 het volgende:
Het zijn ook geen onoprechte emoties, maar Joost zoekt het wel op natuurlijk. Dat doet hij heel bewust, het is onderdeel van zijn act. Maar als je het nu zo los ziet is het wel een beetje awkward. Als dit aan het einde van 3 minuten gekkigheid komt, met een volle zaal, is de impact heel anders.

Zo lang hij maar niet gaat schreeuwen voor dat gabberstuk "this is for my parents, I miss them so fucking much" zoals hij in Stockholm deed, dat is gewoon echt too much. Dan wordt het emotieporno.
pi_213412031
Ondertussen bij ESC tracker

Apple
1 Netherlands
20 Belgium
69 Lithuania

Itunes
4 Jordan
7 Netherlands
9 Belgium

Spotify
3 Netherlands (236973)
4 Belgium (67791)
125 Estonia (1297)
136 Lithuania (2274)

Dagelijkse streams:

twitter
pi_213412079
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:44 schreef Mandy040986 het volgende:
Itunes
4 Jordan
Europapa heeft in veel verrassende landen, zoals Singapore, Costa Rica en nu dus Jordanië al in de Itunes-chart gestaan... maar dan met de ringtone-versie. Want die moet je downloaden om hem op je telefoon te zetten :)

Zullen wel Nederlandse expats zijn, maar het is toch geinig.
pi_213412083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 00:58 schreef Poepz0r het volgende:
Wat mij nu trouwens opvalt is dat hij bij de eerste repetitie aan het hakken was op een witte achtergrond. Repetitie 2 rood. Worden we in de maling genomen? @:greys
Iemand een verklaring? :D
pi_213412146
12 punten uit de Jordaan *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 09:00:11 #146
163650 Greys
pi_213412157
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Het licht en de LED kunnen gewoon tijdens het gabberstuk veranderen, dat het eerst voor die witte achtergrond met hakker(s) op de LED is en daarna aan het eind rood wordt voor de overgang naar de outro.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213412172
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Het stuk ervoor is blauw, zo krijg je de Franse vlag
pi_213412196
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:42 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het zijn ook geen onoprechte emoties, maar Joost zoekt het wel op natuurlijk. Dat doet hij heel bewust, het is onderdeel van zijn act. Maar als je het nu zo los ziet is het wel een beetje awkward. Als dit aan het einde van 3 minuten gekkigheid komt, met een volle zaal, is de impact heel anders.

Zo lang hij maar niet gaat schreeuwen voor dat gabberstuk "this is for my parents, I miss them so fucking much" zoals hij in Stockholm deed, dat is gewoon echt too much. Dan wordt het emotieporno.
Iedereen verwerkt zijn trauma op een andere manier. En als Joost dat op deze manier doet dan is dat aan hem. Ik wou dat ik die uitlaatklep had gehad. Laat Joost het maar van de daken schreeuwen en laat mensen zoals jij het dan maar emotieporno noemen. En verder reageer ik niet meer.
pi_213412208
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Het licht en de LED kunnen gewoon tijdens het gabberstuk veranderen, dat het eerst voor die witte achtergrond met hakker(s) op de LED is en daarna aan het eind rood wordt voor de overgang naar de outro.
I know maar het lijkt op precies hetzelfde moment te zijn in het nummer
pi_213412213
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:04 schreef summer52 het volgende:

[..]
Iedereen verwerkt zijn trauma op een andere manier. En als Joost dat op deze manier doet dan is dat aan hem. Ik wou dat ik die uitlaatklep had gehad. Laat Joost het maar van de daken schreeuwen en laat mensen zoals jij het dan maar emotieporno noemen. En verder reageer ik niet meer.
Nounou, van mij mag hij he, z'n emoties uitschreeuwen... alleen op Eurovisie zou ik het zo niet doen. Maar dat gaat hij ook niet doen.
pi_213412294
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:16 schreef summer52 het volgende:
SPOILER
Eens, maar ik kan me voorstellen dat het zo kan overkomen als je ze telkens voor een repetitie moet gaan oproepen. Denk dat het heel naturel gaat zijn met publiek op het moment supreme
pi_213412301
Het is sowieso ook wel typisch om sommige fans te horen beweren dat hij het als extraatje doet om sympathie op te wekken. Dat hele nummer gaat over z'n vader, alsof hij het even voor de leuk heeft toegevoegd. Maar goed, dat zijn de fans, ik weet eigenlijk wel zeker dat dit volgende week op de gewone kijker echt indruk gaat maken. Helemaal als je die hele zaal daarna hoort juichen.
pi_213412307
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:19 schreef Em31 het volgende:
Het is sowieso ook wel typisch om sommige fans te horen beweren dat hij het als extraatje doet om sympathie op te wekken. Dat hele nummer gaat over z'n vader, alsof hij het even voor de leuk heeft toegevoegd. Maar goed, dat zijn de fans, ik weet eigenlijk wel zeker dat dit volgende week op de gewone kijker echt indruk gaat maken. Helemaal als je die hele zaal daarna hoort juichen.
Vader en moeder ;)
pi_213412310
Plek 5 bij de bookies lijkt ondertussen vrij safe, en ik denk dat we het inderdaad met een korrel zout moeten nemen als je die Ierse inzending dichterbij ziet komen.
pi_213412326
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:20 schreef TheVulture het volgende:
Plek 5 bij de bookies lijkt ondertussen vrij safe, en ik denk dat we het inderdaad met een korrel zout moeten nemen als je die Ierse inzending dichterbij ziet komen.
Bookies hedgen ook natuurlijk.

Bookmaker probeert niet zo zeer enkel de winnaar te voorspellen, maar vooral een situatie te creëren waarin ze geld verdienen.
pi_213412339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
I know maar het lijkt op precies hetzelfde moment te zijn in het nummer
Is niet hetzelfde moment, rehearsel 1 laat het begin van de gabberdrop zien, rehearsel 2 het mildere stuk erna. Dus kan best dat eerste deel van de gabberdrop met led is, en 2e deel rustiger zonder visuals, ter opbouw richting het einde.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 09:25:49 #157
163650 Greys
pi_213412347
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Bookies hedgen ook natuurlijk.

Bookmaker probeert niet zo zeer enkel de winnaar te voorspellen, maar vooral een situatie te creëren waarin ze geld verdienen.
Hier staat pure abracadabra voor mij en toch ben ik het met je eens. Dat kan, kennelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 mei 2024 @ 09:29:23 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213412373
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:24 schreef Gebruikersnaam___ het volgende:

[..]
Is niet hetzelfde moment, rehearsel 1 laat het begin van de gabberdrop zien, rehearsel 2 het mildere stuk erna. Dus kan best dat eerste deel van de gabberdrop met led is, en 2e deel rustiger zonder visuals, ter opbouw richting het einde.
Ja lijkt mij ook net een paar seconden later. Bij rehearsal 2 zie je ook in het begin iets als of Joost zijn balans verliest. Misschien missen wij er ook nog een paar seconden.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 09:30:04 #159
163650 Greys
pi_213412376
Ik hoop dat Joost het heerlijk heeft daar dit weekend met z'n vrienden en geen repetities. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 mei 2024 @ 09:31:02 #160
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213412381
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:30 schreef Greys het volgende:
Ik hoop dat Joost het heerlijk heeft daar dit weekend met z'n vrienden en geen repetities. O+
Zondag wel de turquoise carpet
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 09:33:00 #161
163650 Greys
pi_213412392
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Zondag wel de turquoise carpet
Ja maar dat lijkt me weinig druk te geven, minder dan repetities iig. Is vast gezellig en leuk om te doen. Hij gaat vast met z'n hele birdwatchersclub over die loper. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213412464
Ineens snap ik de hele staging en de rollen van zn maten. Een superheld, een angry bird.. zn hele jeugd komt voorbij met als leidraad het trauma van het verliezen van zn ouders. Een jeugdtrip en dan dat ongelooflijk gevoelige einde, dit gaat zo binnenkomen bij de 95% die dit nog niet gezien heeft.

Nu al kippevel.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 09:39:37 #163
163650 Greys
pi_213412478
Nu al meerdere reacties zoals deze gezien van mensen uit Aziatische landen en deze uit Kameroen bv. Die letten dan weer op het liedje dat Joost gebruikt in z'n instastory. Grappig hoe veel bereik over de wereld zoiets dus heeft.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213412543
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:39 schreef Greys het volgende:
Nu al meerdere reacties zoals deze gezien van mensen uit Aziatische landen en deze uit Kameroen bv. Die letten dan weer op het liedje dat Joost gebruikt in z'n instastory. Grappig hoe veel bereik over de wereld zoiets dus heeft.

[ x ]
Weet iemand de betekenis van dit liedje? Het viel mij namelijk ook al op (niks is random bij deze man namelijk) en vroeg me af of het meer betekende dan enkel een verwijzing naar de titel.. ALs ik deze reactie lees heeft het blijkbaar een diepere betekenis...
pi_213412577
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:44 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Weet iemand de betekenis van dit liedje? Het viel mij namelijk ook al op (niks is random bij deze man namelijk) en vroeg me af of het meer betekende dan enkel een verwijzing naar de titel.. ALs ik deze reactie lees heeft het blijkbaar een diepere betekenis...
Vertaalde songtekst:

You say if you could fly, you’d never come back down
You only have eyes for that blue, blue sky
You’ve yet to learn what sadness is
And are just now grasping what pain is like
Even the feeling i have for you
Must be expressed with words
As you awaken from a dream into an unknown world
Spread your wings and take flight
You aimed for those white, white clouds
You know if you can just make it through, you’ll find what you seek
So keep trying to break free, to that blue, blue sky
That blue, blue sky
That blue, blue sky
With a sound like all politeness was gone,
The rusted old window broke
Look, your so sick of looking at that cage that you’re throwing it away
Without ever looking back again
That throbbing beat takes your breath away
And you kick open that window and take off
You said that if you ran, you would obtain it
You’re tempted by that distant, distant voice
It grasps your far too dazzling hand
Untill you pursue that blue, blue sky
I understand that you are falling, but continue to follow the light
You say if you could fly, you would never come back down
You search for those white, white clouds
If you break through, you’ll know you’ll find it
So try untill you break free to that blue, blue sky
That blue, blue sky
pi_213412607
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:46 schreef Gebruikersnaam___ het volgende:

[..]
Vertaalde songtekst:

You only have eyes for that blue, blue sky
You’ve yet to learn what sadness is
And are just now grasping what pain is like
Even the feeling i have for you
Must be expressed with words
As you awaken from a dream into an unknown world
Spread your wings and take flight
You aimed for those white, white clouds
You know if you can just make it through, you’ll find what you seek
So keep trying to break free, to that blue, blue sky
That blue, blue sky
That blue, blue sky
With a sound like all politeness was gone,
The rusted old window broke
Look, your so sick of looking at that cage that you’re throwing it away
Without ever looking back again
That throbbing beat takes your breath away
And you kick open that window and take off
You said that if you ran, you would obtain it
You’re tempted by that distant, distant voice
It grasps your far too dazzling hand
Untill you pursue that blue, blue sky
I understand that you are falling, but continue to follow the light
You say if you could fly, you would never come back down
You search for those white, white clouds
If you break through, you’ll know you’ll find it
So try untill you break free to that blue, blue sky
That blue, blue sky
Jeez, zelfs in de allerkleinste details is hij geniaal... Respect!
pi_213412615
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:50 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Jeez, zelfs in de allerkleinste details is hij geniaal... Respect!
Maradonnie ;)
pi_213412669
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Eens, maar ik kan me voorstellen dat het zo kan overkomen als je ze telkens voor een repetitie moet gaan oproepen. Denk dat het heel naturel gaat zijn met publiek op het moment supreme
Dat is wat ik ook denk. Ik kan niet beoordelen of het echt is, maar meer dat mensen het nep kunnen vinden. Ik lees dit soort reacties nu al. Maar goed, de gemiddelde kijker krijgt vooraf niks mee.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 09:57:58 #169
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213412671
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Maradonnie ;)
Die nog niet gezien bij Joost in Malmö
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 10:03:44 #170
163650 Greys
pi_213412767
Percy van Wiwi (degene die ook 'pathetic' ipv 'athletic' schreef in een Wiwitweet per ongeluk en daarna OOPS DAT WAS IK, alleen daarom al vind ik haar leuk omdat ze haar foutjes ownt.) Ze is niet eens fan van het lied van Joost maar tweet toch dit.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213412793
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Die nog niet gezien bij Joost in Malmö
Die komt ook niet.
pi_213412868
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:39 schreef BetterCallSally het volgende:
Ineens snap ik de hele staging en de rollen van zn maten. Een superheld, een angry bird.. zn hele jeugd komt voorbij met als leidraad het trauma van het verliezen van zn ouders. Een jeugdtrip en dan dat ongelooflijk gevoelige einde, dit gaat zo binnenkomen bij de 95% die dit nog niet gezien heeft.

Nu al kippevel.
als ze het al snappen, wat ik na alle info, background storys etc gelezen te hebben nog amper doe :p
hardcoholic
pi_213412873
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:03 schreef Greys het volgende:
Percy van Wiwi (degene die ook 'pathetic' ipv 'athletic' schreef in een Wiwitweet per ongeluk en daarna OOPS DAT WAS IK, alleen daarom al vind ik haar leuk omdat ze haar foutjes ownt.) Ze is niet eens fan van het lied van Joost maar tweet toch dit.

[ x ]
Maakt niet uit, laat de mensen erover praten, negatief of positief... des te meer krijgen mensen mee dat zijn nummer niet een simpel partylied is. Wat dat betreft lijkt het bijna slim om dit fragment eruit te nemen :)

No such thing as bad publicity.
pi_213412922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja lijkt mij ook net een paar seconden later. Bij rehearsal 2 zie je ook in het begin iets als of Joost zijn balans verliest. Misschien missen wij er ook nog een paar seconden.
Joost doet de salto die in de clip zit, maar dit is nog niet te zien.
pi_213412945
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:16 schreef Dave het volgende:

[..]
Zou je denken.... Is dat waarom hij al ie trainingen moest doen?.. Zou wel heel vet zijn!
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:21:05 #176
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213412997
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:11 schreef Ferdii het volgende:

[..]
als ze het al snappen, wat ik na alle info, background storys etc gelezen te hebben nog amper doe :p
Is ook wel lastig om binnen 3 minuten dit begrijpelijk te maken voor mensen die Joost nog nooit gezien hebben. Bij van die first time reactie video´s komen er soms ook boze comments van fans als die gene het verhaal erachter niet snapt. Maar straks let natuurlijk ook iedereen niet even goed op. Mensen kijken met familie of vrienden en straks heb je 02:30 minuut lol en daarna de outro. Zou al knap zijn als hij veel mensen toch raakt met dat einde. Zijn wel meer nummers bij Eurovisie met een grotere betekenis, maar groot deel van Nederlandse publiek doet daar ook niet de moeite om naar de tekst te luisteren etc.
pi_213413037
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Is ook wel lastig om binnen 3 minuten dit begrijpelijk te maken voor mensen die Joost nog nooit gezien hebben. Bij van die first time reactie video´s komen er soms ook boze comments van fans als die gene het verhaal erachter niet snapt. Maar straks let natuurlijk ook iedereen niet even goed op. Mensen kijken met familie of vrienden en straks heb je 02:30 minuut lol en daarna de outro. Zou al knap zijn als hij veel mensen toch raakt met dat einde. Zijn wel meer nummers bij Eurovisie met een grotere betekenis, maar groot deel van Nederlandse publiek doet daar ook niet de moeite om naar de tekst te luisteren etc.
Ik geloof dat niet dat mensen Joost zaterdag bijvoorbeeld voor de eerste x gaan zien etc. Iedereen heeft tegenwoordig social media. Er komen altijd wel dingen voorbij in je feeds zeg maar.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:25:24 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213413048
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik geloof dat niet dat mensen Joost zaterdag bijvoorbeeld voor de eerste x gaan zien etc. Iedereen heeft tegenwoordig social media. Er komen altijd wel dingen voorbij in je feeds zeg maar.
Als je in de Eurovisie bubbel zit ja, 95% van de mensen die kijken zaterdag die niet in Nederland of België wonen kennen Joost niet.
pi_213413070
quote:

[..]
Voordat een land start krijg je toch altijd die postcard en vaak uitleg waar een liedje over gaat of wat die persoon of groep als boodschap heeft? :)
pi_213413077
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je in de Eurovisie bubbel zit ja, 95% van de mensen die kijken zaterdag die niet in Nederland of België wonen kennen Joost niet.
Mijn vrouw kent Joost ook niet. Toch kwamen er dingen voorbij als "ad" op o.a. Instagram en Facebook.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:28:52 #181
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213413095
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:26 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Voordat een land start krijg je toch altijd die postcard en vaak uitleg waar een liedje over gaat of wat die persoon of groep als boodschap heeft? :)
Ligt er maar net aan of de commentator zin heeft dingen uit te leggen. In Nederland doen ze dat wel, maar bijvoorbeeld bij de Belg of BBC zijn ze eerder schijtlollig aan het doen. Graham Norton vertelde over Maneskin alleen maar dat hun muziek erger was dan de schimmel in zijn badkamer. Verder geen background.
pi_213413104
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Ligt er maar net aan of de commentator zin heeft dingen uit te leggen. In Nederland doen ze dat wel, maar bijvoorbeeld bij de Belg of BBC zijn ze eerder schijtlollig aan het doen. Graham Norton vertelde over Maneskin alleen maar dat hun muziek erger was dan de schimmel in zijn badkamer. Verder geen background.
Maneskin GENOT
pi_213413116
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Ah, ik kijk altijd via de NOS. Wow, wat een verschil dan. -O- Ik dacht dat het altijd leuk was via de BBC, meteen afgeknapt nu. :')
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:32:19 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213413132
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ah, ik kijk altijd via de NOS. Wow, wat een verschil dan. -O- Ik dacht dat het altijd leuk was via de BBC, meteen afgeknapt nu. :')
Nouja veel mensen vinden het juist leuk als er vooral grappen worden gemaakt en vooral niet te serieus wordt gedaan.

Dit is Graham Norton in 2021, niet veel background informatie over de artiesten.

pi_213413201
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:32 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja veel mensen vinden het juist leuk als er vooral grappen worden gemaakt en vooral niet te serieus wordt gedaan.

Dit is Graham Norton in 2021, niet veel background informatie over de artiesten.

Heeft ieder jaar dezelfde grap over de punten vanuit Frankrijk :') Dat ze die altijd voor de Eiffeltoren geven en dat is ook zo :P
pi_213413211
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:03 schreef Greys het volgende:

[ x ]
Yup, ik heb persoonlijk dan weer niks met de bommen-en granatenachtergrond van Oekraïne. Los van dat de oorlog verschrikkelijk is voelt dat voor mij zoiets meer als makkelijk scoren dan de pure emotie vanuit een persoon.
pi_213413218
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup, ik heb persoonlijk dan weer niks met de bommen-en granatenachtergrond van Oekraïne. Los van dat de oorlog verschrikkelijk is voelt dat voor mij zoiets dan meer als makkelijk scoren dan de pure emotie vanuit een persoon.
Is ook zo.
pi_213413253
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Mijn vrouw kent Joost ook niet. Toch kwamen er dingen voorbij als "ad" op o.a. Instagram en Facebook.
Ja maar je weet toch ook 0.0 van elke andere artiest uit de andere landen? Ik vind Eurovisie top maar heb echt 0 idee of er een verhaal achter liedjes van andere landen zit -alleen een vaag gevoel van hoe een paar nummers gaan qua melodie.
pi_213413257
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:42 schreef RipCity het volgende:

[..]
Ja maar je weet toch ook 0.0 van elke andere artiest uit de andere landen? Ik vind Eurovisie top maar heb echt 0 idee of er een verhaal achter liedjes van andere landen zit -alleen een vaag gevoel van hoe een paar nummers gaan qua melodie.
Ligt eraan of je erop klikt natuurlijk of niet
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:44:06 #190
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213413273
Kroatië en Zwitserland hebben er ook wel baat bij dat iemand bij de postcard uitlegt waar het nummer over gaat.
pi_213413286
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:44 schreef Momo het volgende:
Kroatië en Zwitserland hebben er ook wel baat bij dat iemand bij de postcard uitlegt waar het nummer over gaat.
Hopelijk leggen we niks uit dan. Concurrentie gaan we niet in het zadel helpen natuurlijk :P
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:46:00 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213413306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hopelijk leggen we niks uit dan. Concurrentie gaan we niet in het zadel helpen natuurlijk :P
Zou je hetzelfde vinden als ze bij de Zwitserse of Kroatische TV bewust hetzelfde zouden doen bij Joost? ;)
pi_213413309
quote:

[..]
Zijn hele social media campagne draait om het vertellen van het verhaal. Zowel Jury (als ze serieus hun werk doen, niet altijd a given) als presentatoren gaan dit meekrijgen in de aanloop van en de kans is aannemelijk dat dit ook expliciet zal gezegd worden tijdens de aankondigen per land door hun presentatoren onder the postcards.. Dus als je al van te voren als casual kijken door de presentator die daar iets over vertelt tijdens de aankondiging en dit nummer komt en dat einde komt, ja dan zou het best kunnen zijn dat het grote publiek dit ook mee gaat krijgen. Al met al heel slim aangepakt en effectief! #trusttheproces.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 10:46:24 #194
163650 Greys
pi_213413313
Ik denk ook nog steeds zoiets. Dat het dus lijkt alsof hij in een game zit of lijkt alsof hij in het LED scherm zit straks, voor alle tv kijkers dan. Niet in de zaal.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213413324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Zou je hetzelfde vinden als ze bij de Zwitserse of Kroatische TV bewust hetzelfde zouden doen bij Joost? ;)
Ja het is een wedstrijd. Sterker nog een aantal landen doet dat altijd. Die stemmen gewoon niet op de concurrentie
pi_213413382
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:46 schreef Greys het volgende:
Ik denk ook nog steeds zoiets. Dat het dus lijkt alsof hij in een game zit of lijkt alsof hij in het LED scherm zit straks, voor alle tv kijkers dan. Niet in de zaal.

[ afbeelding ]
Dat denk ik inderdaad ook, het wordt een game. Met toevoegingen op het beeld en misschien ook een aangepast beeld wat later normaal wordt. Iemand zei ook dat al dat rood dan een error is.

Enige is dat sommige foto’s dan niet helemaal te plaatsen zijn, zoals die worst enzo. Maar er moet wel iéts zijn in dat deel en een game lijkt logisch omdat hij ook op 1 plek blijft staan.
pi_213413403
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:49 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat denk ik inderdaad ook, het wordt een game. Met toevoegingen op het beeld en misschien ook een aangepast beeld wat later normaal wordt. Iemand zei ook dat al dat rood dan een error is.

Enige is dat sommige foto’s dan niet helemaal te plaatsen zijn, zoals die worst enzo. Maar er moet wel iéts zijn in dat deel en een game lijkt logisch omdat hij ook op 1 plek blijft staan.
Zoiets inderdaad. Komt gover nog overvliegen als Supergover? :')
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:52:30 #198
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213413418
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nounou, van mij mag hij he, z'n emoties uitschreeuwen... alleen op Eurovisie zou ik het zo niet doen. Maar dat gaat hij ook niet doen.
Zullen we dat ‘nounou’ weglaten?
Ik vind dit denigrerend overkomen en het is duidelijk dat Summer het er moeilijk mee heeft.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213413425
Het is eigenlijk best grappig; tweede repetitie is geweest. We weten van alle landen ongeveer wat ze gaan doen en van NL is het nog steeds gissen...
Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt dus ook al wordt het een saaie act, zoals sommigen denken, het feit dat men bij repetitie twee nog steeds niet weet wat het gaat worden is inderdaad al iets wat nog nooit eerder is vertoont op Eurovisie (daar hadden ze dus al gelijk in haha) _O-

Maar nog steeds team #trusttheproces :J
pi_213413439
zenuwen beginnen te komen! en een deja vu met de rehearsals van duncan, want die gekke bol licht kon toch niet veel goeds betekenen….! ik heb er zin in.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:54:17 #201
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213413450
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 09:33 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja maar dat lijkt me weinig druk te geven, minder dan repetities iig. Is vast gezellig en leuk om te doen. Hij gaat vast met z'n hele birdwatchersclub over die loper. :D
Zo benieuwd hoe ze eruit gaan zien O+
George Michael
pi_213413459
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:52 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik vind dit denigrerend overkomen en het is duidelijk dat Summer het er moeilijk mee heeft.
Ik bedoel het niet aanmatigend, meer als reactie op "mensen als jij". Dat is namelijk ook denigrerend :)

Ik ben het verder helemaal niet oneens met Summer, zoals je misschien hebt gelezen.
pi_213413493
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik bedoel het niet aanmatigend, meer als reactie op "mensen als jij". Dat is namelijk ook denigrerend :)

Ik ben het verder helemaal niet oneens met Summer, zoals je misschien hebt gelezen.
Van mij hoef je jezelf niet te verdedigen hoor. Jij hebt ook recht op een mening #laatgaan
pi_213413517
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:49 schreef Em31 het volgende:

[..]

Die worst lijkt me een trollactie. Een game is het meest logisch inderdaad, waarbij af en toe door dat LED-scherm de illusie wordt gewekt dat Joost zich in de game bevindt. Eigenlijk is dat volgens mij wat @Greys al zei voordat de staging überhaupt bekend was :) Het is heel erg Joost.
pi_213413523
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die worst lijkt me een trollactie. Een game is het meest logisch inderdaad, waarbij af en toe door dat LED-scherm de illusie wordt gewekt dat Joost zich in de game bevindt. Eigenlijk is dat volgens mij wat @:Greys al zei voordat de staging überhaupt bekend was :) Het is heel erg Joost.
Die worst slaat op de Duitse tekst in het lied i guess
pi_213413558
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die worst lijkt me een trollactie. Een game is het meest logisch inderdaad, waarbij af en toe door dat LED-scherm de illusie wordt gewekt dat Joost zich in de game bevindt. Eigenlijk is dat volgens mij wat @:Greys al zei voordat de staging überhaupt bekend was :) Het is heel erg Joost.
Trollactie als in dat zien we straks niet meer? Want ik kan me niet voorstellen dat ze grapjes repeteren. :P gisteren zag je ook nog een leeg bord.
pi_213413567
Hoe groot achten we de kans dat we nog gaan winnen?
pi_213413574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:03 schreef BramVeen2002 het volgende:
50-50
pi_213413633
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:02 schreef Em31 het volgende:

[..]
Trollactie als in dat zien we straks niet meer? Want ik kan me niet voorstellen dat ze grapjes repeteren. :P gisteren zag je ook nog een leeg bord.
Hij had toch ook die powerpoint-slide met 33% loading. Die gaan we ook niet terug zien. En dus bij de eerste rehearsal een bord met worst, en bij de tweede een leeg bord. Lijkt me gewoon een grap.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 11:14:26 #210
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213413705
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:03 schreef BramVeen2002 het volgende:
7%.
pi_213413711
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij had toch ook die powerpoint-slide met 33% loading. Die gaan we ook niet terug zien. En dus bij de eerste rehearsal een bord met worst, en bij de tweede een leeg bord. Lijkt me gewoon een grap.
Dat zou wel grappig zijn, al zou het me ergens wel verbazen dat ze zin hebben om grapjes uit te halen, ook vanuit het Zweedse team.
pi_213413788
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:46 schreef Greys het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, ik denk ook zoiets. Dat hij letterlijk door Europa loopt op een wereldbol. Met daarbij visuals die verwijzen naar de verschillende landen, lekker herkenbaar voor iedereen. Als ze dit voor elkaar krijgen kan het wel eens een verpletterend optreden worden. :J
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_213413878
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:52 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Soms is wat steun zo belangrijk, dank je. O+
  zaterdag 4 mei 2024 @ 11:34:39 #214
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213413879
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Met ‘mensen als jij’ bedoelt ze volgens mij gewoon ‘mensen die het op die manier zien’. Dat bedoelt ze ook niet aanmatigend.

Ik heb verder ook niet gezegd dat je het oneens bent met Summer.
George Michael
  zaterdag 4 mei 2024 @ 11:36:12 #215
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213413895
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Van mij hoef je jezelf niet te verdedigen hoor. Jij hebt ook recht op een mening #laatgaan
Net als Summer.
Net als ik.
George Michael
  zaterdag 4 mei 2024 @ 11:53:51 #216
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_213414057
Maar na de 7% van gisteren zitten we momenteel weer op 8% dus....
  zaterdag 4 mei 2024 @ 11:55:28 #217
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_213414074
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 11:56:13 #218
163650 Greys
pi_213414083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:55 schreef Scrummie het volgende:
Moet er nog steeds elke keer om lachen. Die uitdrukking van die smiley is echt zo tof. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 mei 2024 @ 11:58:05 #219
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_213414092
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Moet er nog steeds elke keer om lachen. Die uitdrukking van die smiley is echt zo tof. _O-
Haha, gaaf. Ik had niet echt verwacht dat iedereen zo enthousiast zou zijn. Echt leuk. _O_

Nu ben ik ook Joost fan trouwens.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 12:03:05 #220
163650 Greys
pi_213414124
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Haha, gaaf. Ik had niet echt verwacht dat iedereen zo enthousiast zou zijn. Echt leuk. _O_

Nu ben ik ook Joost fan trouwens.
Neem een bord curryworst!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213414131
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:03 schreef Greys het volgende:

[..]
Neem een bord curryworst!

[ afbeelding ]
Wel lekker
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 12:04:35 #222
163650 Greys
pi_213414133
@Scrummie had je deze al gezien _O-

ESF / :J.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213414160
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:53 schreef TDHS het volgende:
Maar na de 7% van gisteren zitten we momenteel weer op 8% dus....
Ik zie nog steeds 7% staan :? en gezien de rode trend zie ik dat niet zomaar positief veranderen
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 12:12:49 #224
163650 Greys
pi_213414174
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213414210
Volgend jaar Ilse de Lange, ze was beetje gepikeerd, wat ik ook wel snap.

Nu moet eerst Joost knallen :J
pi_213414234
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:18 schreef wolffie het volgende:

Uhhh nee? Geen goed lied dan gewoon niet. Dan kun je Ilse heten, maar zonder goed lied geen kans.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 12:20:18 #227
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213414238
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:18 schreef wolffie het volgende:

Was ze gepikeerd omdat ze niet gekozen is?
George Michael
pi_213414259
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:20 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Was ze gepikeerd omdat ze niet gekozen is?
Nee dat naar buiten kwam dat ze een inzending had ingestuurd
  zaterdag 4 mei 2024 @ 12:22:49 #229
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_213414266
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik zie nog steeds 7% staan :? en gezien de rode trend zie ik dat niet zomaar positief veranderen
potverdikkie hij is weer naar zeven. heb wel een screenshot van de acht, mochten we er ooit naar terug verlangen
  zaterdag 4 mei 2024 @ 12:27:22 #230
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213414316
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:22 schreef TDHS het volgende:

[..]
potverdikkie hij is weer naar zeven. heb wel een screenshot van de acht, mochten we er ooit naar terug verlangen
SPOILER
George Michael
pi_213414357
Ga er maar vanuit dat het nog erger wordt want Engeland en Ierland moeten dinsdag en daar zijn ze gek op wedden. :P Gebeurt voor ons woensdag pas echt wat.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 12:32:25 #232
163650 Greys
pi_213414371
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213414374
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:27 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
SPOILER
We zijn echt alles kwijt, behalve de tijd...

Those were the days of our lives.....
pi_213414381
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
ga daar maar niet vanuit, niet iedereen is gay of verstokt songfestival fan. w/ Van de 200 miljoen kijkers zullen er misschien 10% eerder nummertjes gehoord hebben buiten hun thuisland inzending
hardcoholic
pi_213414409
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:32 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Omg, either I came late to the party or am oblivious, maar Joost heeft zijn eigen Joost Klein ondergoed (nod to Calvin Klein of course)! So nice!
pi_213414536
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:02 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik zat vanochtend nog na te denken over die trollactie. Waarom zouden ze voor één land een uitzondering maken om een trollactie tot stand te laten komen? Je zit al met een strak repetitie schema en visuals e.d. moeten van te voren aangeleverd worden. Ik denk ook niet dat het productieteam blij is als je hun eigen schema ook in de war schopt met zo'n soort actie.

Dus...... zou het zo kunnen zijn dat dit al veel langer onderdeel was van het plan? Dus dat bij het aanleveren van de stagingsplannen tijdens de HODmeeting Twan heeft aangegeven dat ze de act nog geheim willen houden tot aan de liveshow? En dat toen is gevraagd of ze mee willen werken aan een trollactie? Twan kent inmiddels ook wel veel mensen uit het wereldje en het kan best zo zijn dat mede vanwege de goede relaties onderling ze hier hebben gedacht laten we ze hierbij helpen. Ook omdat Nederland met een nooit eerder vertoonde staging komt. Dus hoe langer dit geheim kan blijven, hoe groter de verrassing bij alle kijkers natuurlijk.

Hier is gewoon zó goed over nagedacht door Joost. Dit moet van te voren besproken zijn denk ik. En dat ze dus ook het risico nemen misschien wel wat repetitietijd in te leveren, maar omdat er 9 mnd is getraind en Joost voornamelijk op één plek blijft bewegen hoefde hij in Malmö ook niet veel meer te repeteren. Staan, geluid testen, camera's. Als de hele act in je systeem zit, dan hoef je eigenlijk niet veel meer te doen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 13:02:03 #237
163650 Greys
pi_213414605
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:35 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Omg, either I came late to the party or am oblivious, maar Joost heeft zijn eigen Joost Klein ondergoed (nod to Calvin Klein of course)! So nice!
Zo, hup! :D

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213414607
Ik begrijp de aanwezigheid van de curryworst visual eigenlijk niet. Hij zingt niet over een Duits gerecht en voor de referentie naar Berlijn zag ik de Brandenburger Tor langskomen.
Tenzij die worst inderdaad een troll is.

Vraagje nog aan @Greys en/of @Cee: hoe laat zien jullie woensdag de act voor het eerst? Want ik zie 2 semi-final 2 dress rehearsals staan en daar kan ik geen wijs uit.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 13:04:43 #239
163650 Greys
pi_213414617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:02 schreef silverevlis het volgende:
Ik begrijp de aanwezigheid van de curryworst visual eigenlijk niet. Hij zingt niet over een Duits gerecht en voor de referentie naar Berlijn zag ik de Brandenburger Tor langskomen.
Tenzij die worst inderdaad een troll is.

Vraagje nog aan @:Greys en/of @:Cee: hoe laat zien jullie woensdag de act voor het eerst? Want ik zie 2 semi-final 2 dress rehearsals staan en daar kan ik geen wijs uit.
In de middag! Die dress rehearsal. In de avond heb je de Juryshow, bedoel je dat? Daar is er voor het eerst publiek bij maar die van de woensdagmiddag is de eerste die we zien via de stream.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213414638
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:52 schreef grazz het volgende:

[..]
Ik zat vanochtend nog na te denken over die trollactie. Waarom zouden ze voor één land een uitzondering maken om een trollactie tot stand te laten komen? Je zit al met een strak repetitie schema en visuals e.d. moeten van te voren aangeleverd worden. Ik denk ook niet dat het productieteam blij is als je hun eigen schema ook in de war schopt met zo'n soort actie.

Dus...... zou het zo kunnen zijn dat dit al veel langer onderdeel was van het plan? Dus dat bij het aanleveren van de stagingsplannen tijdens de HODmeeting Twan heeft aangegeven dat ze de act nog geheim willen houden tot aan de liveshow? En dat toen is gevraagd of ze mee willen werken aan een trollactie? Twan kent inmiddels ook wel veel mensen uit het wereldje en het kan best zo zijn dat mede vanwege de goede relaties onderling ze hier hebben gedacht laten we ze hierbij helpen. Ook omdat Nederland met een nooit eerder vertoonde staging komt. Dus hoe langer dit geheim kan blijven, hoe groter de verrassing bij alle kijkers natuurlijk.

Hier is gewoon zó goed over nagedacht door Joost. Dit moet van te voren besproken zijn denk ik. En dat ze dus ook het risico nemen misschien wel wat repetitietijd in te leveren, maar omdat er 9 mnd is getraind en Joost voornamelijk op één plek blijft bewegen hoefde hij in Malmö ook niet veel meer te repeteren. Staan, geluid testen, camera's. Als de hele act in je systeem zit, dan hoef je eigenlijk niet veel meer te doen.
Zo ingrijpend is het niet om in een hele reeks van afbeeldingen voor de LEDwand er eentje te vervangen door een andere met een silly text, zolang de tijd dat die alternatieve afbeelding te zien maar hetzelfde is. Lijkt me een enkel een kwestie van een andere usb stick invoeren oid. En volgens mij zit zowel het curry schaaltje als het lege bord in de reeks die we straks te zien krijgen.
pi_213414641
quote:

[..]

Ik weet het niet hoor. Zweden lijkt me totaal geen land dat daar zin in heeft, en als bijvoorbeeld wel uit zou lekken dat Joost op een waterscooter zit en het lijkt alsof hij echt drijft, dan is dat nog iets wat 99% van de kijkers volgende week voor het eerst merkt.

Dat stilstaan lijkt me voor iets wat voor TV is gemaakt, en wat vermoedelijk voor het hakkuh-gedeelte eindigt. Dan nog een troef dat Verka Serduchka Welkom in Europa Jonguh roept, en je hebt een prima televotingact.
pi_213414650
Lieve mensies. Niet vergeten, vanavond kijken we de editie van 2023 terug! It's crazy it's party! *G*

(Ook maar even een post hier :P)
  zaterdag 4 mei 2024 @ 13:10:30 #243
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213414663
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:02 schreef Greys het volgende:

[..]
Zo, hup! :D

[ x ]
Ik wil die :9~
George Michael
pi_213414668
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:04 schreef Greys het volgende:

[..]
In de middag! Die dress rehearsal. In de avond heb je de Juryshow, bedoel je dat? Daar is er voor het eerst publiek bij maar die van de woensdagmiddag is de eerste die we zien via de stream.
Op https://eurovisionworld.c(...)4-rehearsal-schedule staat bij 8 mei dress rehearsal 1 en 2. Dat maakt mij dus in de war, want ik haal er niet uit wat wat is.

Dus jullie zien het voor het eerst tussen 15:45 en 18:30 uur. Is de running order dezelfde als in de halve finale? Ik neem aan van wel.
pi_213414712
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor. Zweden lijkt me totaal geen land dat daar zin in heeft, en als bijvoorbeeld wel uit zou lekken dat Joost op een waterscooter zit en het lijkt alsof hij echt drijft, dan is dat nog iets wat 99% van de kijkers volgende week voor het eerst merkt.

Dat stilstaan lijkt me voor iets wat voor TV is gemaakt, en wat vermoedelijk voor het hakkuh-gedeelte eindigt. Dan nog een troef dat Verka Serduchka Welkom in Europa Jonguh roept, en je hebt een prima televotingact.
Zweden lijkt je geen land dat hier zin in heeft? Het is toch duidelijk dat we tot dusver niet de echte visuals hebben gezien, althans niet helemaal? Dus dan heeft Zweden er blijkbaar wel zin in.
pi_213414723
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:07 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Zo ingrijpend is het niet om in een hele reeks van afbeeldingen voor de LEDwand er eentje te vervangen door een andere met een silly text, zolang de tijd dat die alternatieve afbeelding te zien maar hetzelfde is. Lijkt me een enkel een kwestie van een andere usb stick invoeren oid. En volgens mij zit zowel het curry schaaltje als het lege bord in de reeks die we straks te zien krijgen.
Klinkt ook niet als iets dat heel ingrijpend is, maar op het moment van repeteren dan heeft elk land alles al aangeleverd en weet ik niet of ze zin hebben dat straks elk land met een soortgelijke actie komt. Daarom denk ik dat het van te voren is besproken/aangevraagd. Want stel je komt daar en krijgt nee te horen, dan moet je dus wel echte beelden laten zien.
pi_213414740
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:10 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Op https://eurovisionworld.c(...)4-rehearsal-schedule staat bij 8 mei dress rehearsal 1 en 2. Dat maakt mij dus in de war, want ik haal er niet uit wat wat is.

Dus jullie zien het voor het eerst tussen 15:45 en 18:30 uur. Is de running order dezelfde als in de halve finale? Ik neem aan van wel.
Het is een dress rehearsal, hè. Het is bedoeld om de halve finale show als geheel te repeteren. Dus ja, in dezelfde volgorde. :J

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 04-05-2024 13:23:48 ]
pi_213414826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Is ook zo, dat al zouden ze de gehele show nu al online gooien bij wijze van, dat het merendeel volgende week past inschakelt. Ik denk dat het een speciaal verzoek moet zijn geweest vanuit teamJoost om het op deze manier te doen omdat hij zelf de regie over alles wil houden. En die Zweden zijn met een portie bitterballen wel over te halen (volgens mij iemand uit de productie die daar een foto van postte een tijd terug :P )
pi_213415019
quote:

[..]

Ik kan het me heel slecht voorstellen, met hoe serieus ze altijd omgaan met die rehearsals. Al mag je natuurlijk wel nog dingen wijzigen dus het is niet dat het echt niet kan. Maarja ik weet niet zou me ook weer niet verbazen als we die afbeeldingen straks wel gewoon terugzien. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 mei 2024 @ 13:44:31 #250
163650 Greys
pi_213415077
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:10 schreef silverevlis het volgende:

[..]

Ja! Alles is hetzelfde, er is dan ook presentatie, intervalacts enzo. Een complete doorloop van de hele show.
In de avond is de Juryshow en die zetten ze ook helemaal op tape voor als er in de live semi iets mis gaat. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213415205
Dank u, dank u. Dus dan is het vanaf 18:30 uur afwachten wat jullie hier over de act gaan neerzetten. Het is mij helemaal duidelijk :J
pi_213415234
Alle repetities etc zijn voor Joost een moetje om uiteindelijk dáár op het finalepodium te kunnen staan en zijn kinderlijke en geinige belofte aan zijn ouders werkelijkheid te laten worden.

Dat zal bij de 2e semi al wel te voelen zijn, maar op het finalepodium zal dit zo overweldigend en voor het eggie voelen dat iedere levende ziel op aarde dit ook zal voelen.

Alles komt dan samen voor Joost.
O+ :'(

Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_213415330
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 13:40 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik kan het me heel slecht voorstellen, met hoe serieus ze altijd omgaan met die rehearsals. Al mag je natuurlijk wel nog dingen wijzigen dus het is niet dat het echt niet kan. Maarja ik weet niet zou me ook weer niet verbazen als we die afbeeldingen straks wel gewoon terugzien. _O-
Ja, precies. Zeker ook als je ziet hoe zakelijk Melodifestivalen wordt aangepakt. Maar goed, woensdag weten we alles.
pi_213415579

Ik vind het jeugdjournaal altijd wel cute :D
pi_213415588
twitter

O+
  zaterdag 4 mei 2024 @ 14:44:43 #256
485672 benlankamp
Doet iets met weer en wind
pi_213415675
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:27 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
SPOILER
Geen screenshots nodig, je kan het tijdverloop hier zien. Wordt uurlijks bijgewerkt. Momenteel 6.6% kans, Ierland en Frankrijk staan nagenoeg gelijk. De top-5 heeft nog altijd redelijk wat afstand met het waarschijnlijke onderste deel van de linkerhelft van het scorebord. Vooral Oekraïne, Ierland en Verenigd Koninkrijk hebben wind in de rug.

zaterdag 4 mei 2024 @ 14:56:01 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213415798
pi_213415914
We dachten ook dat die vogel een troll-actie was. Ga er maar vanuit dat van hetgeen we hebben gezien we dat donderdag ook gaan zien.
pi_213415930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:09 schreef drxanax het volgende:
We dachten ook dat die vogel een troll-actie was. Ga er maar vanuit dat van hetgeen we hebben gezien we dat donderdag ook gaan zien.
Maar we gaan nog zoveel meer zien dat we nu nog lang niet gezien hebben! Ga daar ook maar vanuit! Trust the Process :J
pi_213416050
3e plaats, maximaal
-nee-
pi_213416053
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:09 schreef drxanax het volgende:
Kan dat bord met eten nog weg? _O-
pi_213416073
twitter

Ik zag net dit voorbij komen. Kan toeval zijn, maar het past wel heel mooi.
pi_213416185
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:22 schreef d_elise het volgende:
[ x ]

De vraag is uiteraard, hoe oud is het oorspronkelijke boek? Past het in de tijdlijn van Joost's jeugd?.....

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen alsof we met een nieuwe De Vijf avontuur bezig zijn..
  zaterdag 4 mei 2024 @ 15:39:12 #265
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213416219
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:35 schreef nik4ever het volgende:

[..]
De vraag is uiteraard, hoe oud is het oorspronkelijke boek? Past het in de tijdlijn van Joost's jeugd?.....

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen alsof we met een nieuwe De Vijf avontuur bezig zijn..
https://siris.nl/nieuws/a(...)-vogel-gepresenteerd

Hier artikel uit 2010, zou dan 2009 zijn omdat ze het over december hebben.
pi_213416246
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:39 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat zou dan wel kunnen aangezien Joost eind 2009 12 werd en hij op die leeftijd z'n vader verloor..
pi_213416293
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:42 schreef d_elise het volgende:

[..]
Dat zou dan wel kunnen aangezien Joost eind 2009 12 werd en hij op die leeftijd z'n vader verloor..
Hmmm interesting... *) And the plot thickens...
  zaterdag 4 mei 2024 @ 15:52:09 #268
333483 Aguero
oooooooo
pi_213416314
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:39 schreef Momo het volgende:

[..]

https://www.uitvaart.nl/nieuws/layla-en-de-blauwe-vogel/20969

Dit bericht is van 2006. Toen viel 17 december ook daadwerkelijk op een zondag.
Citius, Altius, Fortius.
pi_213416337
quote:
Dan kan het natuurlijk helemaal. Ik vind het wel een goede theorie eigenlijk.
pi_213416411
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 15:42 schreef d_elise het volgende:

[..]
prima dat hij dar herinneringen aan heeft, maar waarom wil hij dat op een podium laten zien? toch geen hond die dit snapt? of zal er in de visuels hier naar gerefereerd worden?
hardcoholic
  Spellchecker zaterdag 4 mei 2024 @ 16:07:25 #271
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213416412
quote:
[ x ]

Toeval. Bestaat. Niet.

pi_213416421
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:16 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/pro
file/477381]summer52[/url] het volgende:

SPOILER
Ik moet hier op reageren, geen valse beschuldigingen aub:

SPOILER
Waarom heeft betreffende post 20 likes?
Er is niemand hier die dat heeft gezegd zover ik heb gezien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Za op 04-05-2024 16:34:02 ]
pi_213416539
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:42 schreef blackswangreen het volgende:

Heeft hij dat echt gedaan?
Oh my.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 16:23:11 #274
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213416561
Onze GJ vanuit Malmö net op radio10 aan de foon *O*
Ik dacht al: eindelijk een kenner _O-
George Michael
pi_213416600
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:16 schreef Dave het volgende:

Oh man dat hoop ik echt.
pi_213416751
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:08 schreef Za het volgende:

Waarom heeft betreffende post 20 likes?

In mijn geval likete ik de post omdat ik summer een leuk mens vind. En omdat ze iets persoonlijks deelt, waardoor de like ook een beetje als support aanvoelt.

Ik begrijp ook wel dat anderen kritiek hebben op dat laatste stukje, want het voelt als makkelijk scoren. De traan van Elina Born kwam bij me binnen. En de liefde van Ieva voor haar (inmiddels ex-) man in When We're Old, als hij dan op het podium komt, zorgde ook voor kippenvel.
Emotie scoort. Daarmee probeert Oekraïne dit songfestival ook mee te winnen.
pi_213416786
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:21 schreef Za het volgende:

[..]
Heeft hij dat echt gedaan?
Oh my.
Zó erg is het ook weer niet. Zeker omdat het gewoon een optreden in een of ander zaaltje was waar hij daarna de tent afbrak.
pi_213416836
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:42 schreef blackswangreen het volgende:

Zó erg is het ook weer niet. Zeker omdat het gewoon een optreden in een of ander zaaltje was waar hij daarna de tent afbrak.
Het geeft aan hoe het maar door zijn hoofd spookt continu.
pi_213416856
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:50 schreef Za het volgende:

[..]
Het geeft aan hoe het maar door zijn hoofd spookt continu.
Zou je een protocol willen aanleggen voor hoe en wanneer Joost zijn gemis mag uiten? Hij snap ook wel dat wat hij in Stockholm deed, hij in Malmö niet moet doen en bovendien past dat uitbundige ook niet bij het eind van het lied.
BIj een gewoon optreden geeft hij zijn eigen invulling zoals die op dat moment in hem opkomt, op het Songfestival is het in de sfeer van het liedje wat al heel lang bestaat. Zo'n gierende uithaal zou niet eens kunnen, want dat zou de sfeer verpesten.
pi_213416896
En meer in het algemeen: was het wel goed geweest als Joost op de repetitiefoto van de outro droge ogen had gehad? Er geen traan zichtbaar was geweest?
Ik ben het eens met @Mandy040986, het is nooit goed.
pi_213416900
quote:
[ x ]

Intrigerend. Van Bol:

In het boek, voor 4 tot 104 jarigen staat het verhaal van een meisje dat in de wereld van haar schilderij stapt en met de blauwe vogel mee omhoog vliegt. Ze ziet een vallende ster en wenst haar grootste wens; haar papa. Dan ziet ze haar papa, huppelend over de sterren en de maan. Een deel van hem springt in haar hartje, een deel blijft bij de zon en de maan.

Dat klinkt als Joost die "in" het led-scherm stapt.
pi_213416903
@Za als jij je aangesproken voelt dan spijt mij dat.
Maar dit was/is mijn mening.
Verder zeg ik hier niets meer over.

[ Bericht 0% gewijzigd door summer52 op 04-05-2024 17:07:01 ]
pi_213416986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:52 schreef silverevlis het volgende:

Zou je een protocol willen aanleggen voor hoe en wanneer Joost zijn gemis mag uiten? Hij snap ook wel dat wat hij in Stockholm deed, hij in Malmö niet moet doen en bovendien past dat uitbundige ook niet bij het eind van het lied.
BIj een gewoon optreden geeft hij zijn eigen invulling zoals die op dat moment in hem opkomt, op het Songfestival is het in de sfeer van het liedje wat al heel lang bestaat. Zo'n gierende uithaal zou niet eens kunnen, want dat zou de sfeer verpesten.
Waarom wil je doen alsof ik hem veroordeel, ik vind het erg voor hem.
pi_213416998
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:57 schreef summer52 het volgende:
@:Za als jij je aangesproken voelt dan spijt mij dat.
Maar dit is mijn mening.
Verder zeg ik hier niets meer over.
Thanks, nee ik voelde me niet aangesproken, maar dacht dat mijn woorden op een andere manier geïnterpreteerd werden als wat er daadwerkelijk stond, en dacht misschien behoeft het verduidelijking.
pi_213417084
Ik begin de mensen die Joost's trauma cq outro aanwenden om hier onterecht naar andere users te komen wijzen btw een beetje zat te worden.

Joost is geen kind en heeft jullie niet nodig.
Niemand veroordeelt hem hier.
pi_213417118
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:38 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
In mijn geval likete ik de post omdat ik summer een leuk mens vind. En omdat ze iets persoonlijks deelt, waardoor de like ook een beetje als support aanvoelt.

Ik begrijp ook wel dat anderen kritiek hebben op dat laatste stukje, want het voelt als makkelijk scoren. De traan van Elina Born kwam bij me binnen. En de liefde van Ieva voor haar (inmiddels ex-) man in When We're Old, als hij dan op het podium komt, zorgde ook voor kippenvel.
Emotie scoort. Daarmee probeert Oekraïne dit songfestival ook mee te winnen.
Als Israël straks een traantje wegpinkt, vinden we er ook wat van.

Als iedereen nou gewoon wat mag vinden, dan is alles toch prima? :)
  zaterdag 4 mei 2024 @ 17:14:48 #287
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213417120
Dat gaat nog een gezellige week worden zo. 😵💫
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_213417223
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:57 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Intrigerend. Van Bol:

In het boek, voor 4 tot 104 jarigen staat het verhaal van een meisje dat in de wereld van haar schilderij stapt en met de blauwe vogel mee omhoog vliegt. Ze ziet een vallende ster en wenst haar grootste wens; haar papa. Dan ziet ze haar papa, huppelend over de sterren en de maan. Een deel van hem springt in haar hartje, een deel blijft bij de zon en de maan.

Dat klinkt als Joost die "in" het led-scherm stapt.
Wellicht wordt er in het introductiestukje voor z’n optreden wel gerefereerd aan desbetreffende boek en zien we in het optreden het boek tot leven komen.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_213417229
De vogel gaat blijven mensen

Joost Klein over veelbesproken blauwe vogel: ‘Precies wat ik zelf als kind had willen zien’

https://www.ad.nl/show/jo(...)illen-zien~a690add5/
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_213417264
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:21 schreef Scorpion_17 het volgende:

Joost Klein over veelbesproken blauwe vogel: ‘Precies wat ik zelf als kind had willen zien’

"De blauwe vogel in de songfestivalact van Joost Klein staat voor zijn kindertijd"

*Zucht*
pi_213417281
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:23 schreef Za het volgende:

[..]
"De blauwe vogel in de songfestivalact van Joost Klein staat voor zijn kindertijd"

*Zucht*
Dat is toch niets nieuws?
pi_213417318
Als het misgaat gaat die appie voor komende 15 jaar de Sjaak zijn omdat hij dat vogel pak aanhad. Net als die indianentooi van franca en dat orgel van sieneke
pi_213417332
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:21 schreef Bamba het volgende:

[..]
Wellicht wordt er in het introductiestukje voor z’n optreden wel gerefereerd aan desbetreffende boek en zien we in het optreden het boek tot leven komen.
Of leest ie het boek tijdens zijn postcard
pi_213417378
quote:

Genoeg over die rare blauwe vogel, zie stuntje daar lekker in zijn eentje picknicken op een blauw kleedje met blauwe lege kussentjes... Ze praten zo enorm in beeldspraak deze jongens! :J
  zaterdag 4 mei 2024 @ 17:53:14 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213417577

Stuntkabouter tijdens persmoment Joost Klein

Lekker droog weer :D
pi_213417602
Wel goed dat ze dan daar een molen op hebben gezocht voor een persmoment _O_
Overal over nagedacht :J
pi_213417612
quote:

Wat een fiasco. Die vogel kost alleen maar punten.
pi_213417624
En das ook precies waarom de staging van nl vetgaaf gaat zijn....
pi_213417634
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Stuntkabouter tijdens persmoment Joost Klein

Lekker droog weer :D
Wat een heerlijk beeld 😂
  zaterdag 4 mei 2024 @ 18:01:32 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213417684
Wel mooi en typisch Joost dat hij zijn beste vrienden echt als familie ziet, Stuntje en Appie zaten ook in meerdere videoclips van Joost.
pi_213417886
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:27 schreef RipCity het volgende:
Als het misgaat gaat die appie voor komende 15 jaar de Sjaak zijn omdat hij dat vogel pak aanhad. Net als die indianentooi van franca en dat orgel van sieneke
Ja, ik moest ook meteen aan Joan denken…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')