abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2024 @ 20:53:58 #1
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_213408189

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:
Videoclip

Live

De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  vrijdag 3 mei 2024 @ 20:56:13 #2
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_213408230
Sorry, topic titel niet gewijzigd :J
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_213408275
In een competitief jaar kan het zo zijn dat de top 5 binnen 50, 40 of 30 punten van elkaar eindigen. Dan moet je alles, maar dan ook alles aangrijpen om zo hoog mogelijk te eindigen.

Of het nou gaat over de commentatoren, de juryleden en zelfs de producers die de running order van de finale bepalen: ze worden allemaal beïnvloed door de bookmakers. Als jurylid denk je toch even goed na als je één van de topfavorieten onderaan wilt plaatsen. Hetzelfde geldt voor de producers: die geven de beste plekken in de running order in de finale meestal aan de 4/5 landen die topfavoriet zijn.

Zijn de odds doorslaggevend? Nee. Is de impact van de odds verwaarloosbaar? Nee. Het maakt dus weldegelijk uit of je 1e, 2e of 3e staat, of 6e, 7e, of 8e. Dan is het extra zuur om te zien dat de AVROTROS opnieuw geen verpletterende indruk maakt tijdens de repetities.

Het is toch veelzeggend dat Joost 24 uur na zijn 1e live optreden van Europapa een creatiever en dynamischer concept presenteerde dan dat we tot nu toe hebben gezien? Natuurlijk kan het nog veranderen als we het hele optreden zien, maar ik denk dat dat op dit moment eerlijk gezegd wishful thinking is om te denken dat er ons nog iets spectaculairs te wachten staat.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 20:59:48 #4
163650 Greys
pi_213408278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 20:56 schreef Rob310 het volgende:
Sorry, topic titel niet gewijzigd :J
Ik vind het nog steeds een prima TT. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 21:01:42 #5
163650 Greys
pi_213408298
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 20:59 schreef helloo_152420 het volgende:
In een competitief jaar kan het zo zijn dat de top 5 binnen 50, 40 of 30 punten van elkaar eindigen. Dan moet je alles, maar dan ook alles aangrijpen om zo hoog mogelijk te eindigen.

Of het nou gaat over de commentatoren, de juryleden en zelfs de producers die de running order van de finale bepalen: ze worden allemaal beïnvloed door de bookmakers. Als jurylid denk je toch even goed na als je één van de topfavorieten onderaan wilt plaatsen. Hetzelfde geldt voor de producers: die geven de beste plekken in de running order in de finale meestal aan de 4/5 landen die topfavoriet zijn.

Zijn de odds doorslaggevend? Nee. Is de impact van de odds verwaarloosbaar? Nee. Het maakt dus weldegelijk uit of je 1e, 2e of 3e staat, of 6e, 7e, of 8e. Dan is het extra zuur om te zien dat de AVROTROS opnieuw geen verpletterende indruk maakt tijdens de repetities.

Het is toch veelzeggend dat Joost 24 uur na zijn 1e live optreden van Europapa een creatiever en dynamischer concept presenteerde dan dat we tot nu toe hebben gezien? Natuurlijk kan het nog veranderen als we het hele optreden zien, maar ik denk dat dat op dit moment eerlijk gezegd wishful thinking is om te denken dat er ons nog iets spectaculairs te wachten staat.
Er is toch nog steeds een meer dan prima kans dat het woensdag supertof blijkt te zijn in z'n geheel?

En dat hij dan nog stijgt bij de bookies?

Donderdag gaat het alleen om televotes, dus vanaf woensdag heeft hij (als het goed is) nog dagen om te stijgen tot de finale.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 21:04:30 #6
163650 Greys
pi_213408330
Meerdere deelnemers zijn nu trouwens weer aan het optreden tijdens een 'Ukrainian Day at Malmö Event'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213408335
Het lied verkoopt zichzelf, we hebben helemaal geen staging nodig. Hoe effectief zou het zijn om gewoon alles letterlijk af te breken. Niks werkt meer, het LED scherm is kapot, de boxen bewegen niet meer, de lichten staan uit. En dan op het einde bij het outro komt een stagiair met een zaklamp joost bijschijnen. Gegarandeerd winst!
pi_213408350
quote:

Je hebt het over Avrotros maar het is toch echt vooral team-Joost dat dit heeft bedacht. Dat die live-video van Europapa echt veel toffer is qua concept en feel, dat is een feit. Voorlopig dan. Maar daarom vind ik het ook zo moeilijk voor te stellen dat dit alles is.
pi_213408371
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:01 schreef Greys het volgende:

[..]
Er is toch nog steeds een meer dan prima kans dat het woensdag supertof blijkt te zijn in z'n geheel?

En dat hij dan nog stijgt bij de bookies?

Donderdag gaat het alleen om televotes, dus vanaf woensdag heeft hij (als het goed is) nog dagen om te stijgen tot de finale.
Op papier kan dat zeker. Echter moeten we niet vergeten dat de jury's vrijdagavond om 21 uur al klaar zitten om de acts te beoordelen. Dat zou betekenen dat Nederland binnen 2 dagen enorm snel moet doorstoten naar een betere notering, terwijl landen als Oekraïne en Kroatië nu al meerdere dagen het momentum mee hebben en zij ook nog eens 2 dagen voor ons op het grote podium staan. Natuurlijk niet onmogelijk, maar de Nederlandse delegatie maakt het zichzelf (onnodig) moeilijk door ontzettend vaag en onduidelijk te blijven terwijl de buitenwereld steeds onzekerder wordt over de presentatie op het podium. Dat is mijn voornaamste frustratie; de AVROTROS lijkt zichzelf in de voet te schieten met de gekozen mediastrategie.
pi_213408373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:06 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je hebt het over Avrotros maar het is toch echt vooral team-Joost dat dit heeft bedacht. Dat die live-video van Europapa echt veel toffer is qua concept en feel, dat is een feit. Voorlopig dan. Maar daarom vind ik het ook zo moeilijk voor te stellen dat dit alles is.
Ja aan de ene kant denk je, dit zal het wel weer zijn. We verwachten weer veel te veel, maar het is weer typisch Nederland. Maarrrr tegelijkertijd zou ik dat dit jaar raarder dan ooit vinden.
pi_213408375
Iedereen denkt nog dat dit niet alles is maar we hebben toch echt al veel van de staging gezien hoor. Alleen de opening missen we nog. Ik snap niet waarom Nederland het altijd zo lastig heeft met stagings, zijn op het songfestival toch wel consistent een van de mindere daarin.
pi_213408392
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:08 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Op papier kan dat zeker. Echter moeten we niet vergeten dat de jury's vrijdagavond om 21 uur al klaar zitten om de acts te beoordelen. Dat zou betekenen dat Nederland binnen 2 dagen enorm snel moet doorstoten naar een betere notering, terwijl landen als Oekraïne en Kroatië nu al meerdere dagen het momentum mee hebben en zij ook nog eens 2 dagen voor ons op het grote podium staan. Natuurlijk niet onmogelijk, maar de Nederlandse delegatie maakt het zichzelf (onnodig) moeilijk door ontzettend vaag en onduidelijk te blijven terwijl de buitenwereld steeds onzekerder wordt over de presentatie op het podium. Dat is mijn voornaamste frustratie; de AVROTROS lijkt zichzelf in de voet te schieten met de gekozen mediastrategie.
De enige juryleden die de bookmakers serieus nemen, zijn degene die er zelf geld op in zetten. Vertrouw de britse jury nooit!
pi_213408400
Zijn optreden in 013 en op Lowlands waren ook heel goed conceptueel uitgedacht en daar zat hetzelfde team achter met aan het hoofd Joost en Gover. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze op het podium waar Joost al sinds kleins af aan van droomt, iets saais of lulligs gaan doen. We moeten gewoon afwachten tot woensdag en dan kunnen we pas echt onze woorden wel of niet terugnemen
pi_213408401
quote:

Het is gewoon zonde om als mogelijke kanshebber voor de winst of een hoge score en zo geheimzinnig mee om te gaan. Je wilt gewoon de hype genereren. Als het straks alleen een act is met een dansje en een paar leuke gezichtsuitdrukkingen van Joost dan is dat zo zonde. Al helemaal als je leest wat van goede ideeen op dit forum er al voorbij komen. Daarnaast moet je gewoon profiteren nu er geen duidelijke nummer 1 nog is. Ga er gewoon met gestrekt been in. Ik snap wel dat mensen nu geen geld op Nederland durven in te zetten.
pi_213408418
quote:

[..]
Het is een beetje dubbel. Aan de ene kant denk ik dat je hier best gelijk kunt hebben. Alleen misschien is dit het gewoon en dan maakt het niets uit, we winnen gewoon niet. Stel het is wel helemaal geweldig, dan maakt het alsnog niets uit want dan stijg je alsnog wel. Stel je wint uiteindelijk niet met 10 punten verschil, ja dán is deze strategie achteraf wel dom geweest. :P

Vind het allemaal wat lastig in te schatten omdat ik ook niet weet wie van de top 4 hier nou even gaat winnen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 21:16:07 #16
163650 Greys
pi_213408450
quote:

[..]
Ja dit ja.
Laten 'we' AvroTros maar weer de schuld geven. :D

En ik denk echt nog steeds dat het als geheel écht meer gaat zijn dan dit. Joost weet ook wel dat hij dat anders op z'n bord krijgt. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213408461
quote:

[..]
De creatieve input komt zeker van team Joost, maar uiteindelijk is AVROTROS bijvoorbeeld wel verantwoordelijk voor de communicatie naar de buitenwereld. Ik denk dat een klein topje van de ijsberg over de 'troef' (als die er überhaupt nog is) ervoor had kunnen zorgen dat die neerwaartse spiraal bij de bookies werd onderbroken of tenminste werd gedempt. Je hoeft niet alles prijs te geven, maar gewoon een kleine teaser om 'het volk' blij te houden. Hetzelfde geldt voor dat vogelpak: je moet als AVROTROS zijnde eigenlijk direct duidelijk maken waar dat voor staat, dan kunnen nationale commentatoren dat bijvoorbeeld nog meegeven aan de kijkers. De foto's staan toch al overal online, wees dan maar direct duidelijk. Dat soort sturing vanuit AVROTROS mis ik echt enorm.
pi_213408467
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:11 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Het is gewoon zonde om als mogelijke kanshebber voor de winst of een hoge score en zo geheimzinnig mee om te gaan. Je wilt gewoon de hype genereren. [knip]
En waar wil je die hype genereren dan? De bookies bepalen toch geen hype? De enige die hypen zijn de media die de bookmakers te serieus nemen. Maar ja genoeg mensen die de media weer niet serieus nemen. Die hype zal toch pas op het moment suprême bepaald gaan worden.
pi_213408481
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:09 schreef BramVeen2002 het volgende:
Iedereen denkt nog dat dit niet alles is maar we hebben toch echt al veel van de staging gezien hoor. Alleen de opening missen we nog. Ik snap niet waarom Nederland het altijd zo lastig heeft met stagings, zijn op het songfestival toch wel consistent een van de mindere daarin.
Dat valt toch wel mee zowel bij de Common Linnets(met maar 3 schakelingen in 3 minuten) als bij Duncan waren we denk ik de beste van de avond.
pi_213408483
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Alleen misschien is dit het gewoon en dan maakt het niets uit, we winnen gewoon niet.
Ben ik het mee oneens. Als dit het zou zijn en er is geen “verassing” meer dan is er gewoon niet genoeg uitgehaald wat erin zat. Als je met een mooie goed uitgedachte staging komt en het lukt niet oké prima, alleen als we geen verassing krijgen dan is niet alles eruit gehaald wat mogelijk was en eindigt het wel in een deceptie. Terwijl er zoveel mogelijk is met deze staging om er wel een spectaculairs van te maken. Creativiteit genoeg behalve bij de avrotros. Ik ken het moeilijk geloven dat Joost met zoiets simpels zou komen dit is immers zijn ultieme droom maar ik sluit het niet uit.
pi_213408517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:18 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Ben ik het mee oneens. Als dit het zou zijn en er is geen “verassing” meer dan is er gewoon niet genoeg uitgehaald wat erin zat. Als je met een mooie goed uitgedachte staging komt en het lukt niet oké prima, alleen als we geen verassing krijgen dan is niet alles eruit gehaald wat mogelijk was en eindigt het wel in een deceptie. Terwijl er zoveel mogelijk is met deze staging om er wel een spectaculairs van te maken. Creativiteit genoeg behalve bij de avrotros. Ik ken het moeilijk geloven dat Joost met zoiets simpels zou komen dit is immers zijn ultieme droom maar ik sluit het niet uit.
Ik bedoel dan is dit het gewoon mét deze staging. Dat is nu niet meer te veranderen. Dat er dan meer in zou hebben gezeten, ja zou kunnen, maar ik wacht liever even het complete optreden af.
pi_213408532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:16 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
De creatieve input komt zeker van team Joost, maar uiteindelijk is AVROTROS bijvoorbeeld wel verantwoordelijk voor de communicatie naar de buitenwereld. Ik denk dat een klein topje van de ijsberg over de 'troef' (als die er überhaupt nog is) ervoor had kunnen zorgen dat die neerwaartse spiraal bij de bookies werd onderbroken of tenminste werd gedempt. Je hoeft niet alles prijs te geven, maar gewoon een kleine teaser om 'het volk' blij te houden. Hetzelfde geldt voor dat vogelpak: je moet als AVROTROS zijnde eigenlijk direct duidelijk maken waar dat voor staat, dan kunnen nationale commentatoren dat bijvoorbeeld nog meegeven aan de kijkers. De foto's staan toch al overal online, wees dan maar direct duidelijk. Dat soort sturing vanuit AVROTROS mis ik echt enorm.
Dat vind ik wat overdreven. De Avrotros heeft niet zoveel reach als Joost zelf. Als hij echt wil communiceren waar die vogel voor staat doet hij dat zelf wel. Joost is een veel volwassener artiest dan waar jij hem credits voor geeft.

Ik snap de strategie ook niet helemaal, maar dit komt niet uit de koker van Avrotros.
pi_213408539
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:17 schreef CarloV het volgende:

[..]
En waar wil je die hype genereren dan? De bookies bepalen toch geen hype? De enige die hypen zijn de media die de bookmakers te serieus nemen. Maar ja genoeg mensen die de media weer niet serieus nemen. Die hype zal toch pas op het moment suprême bepaald gaan worden.
Je gaat er toch lekkerder in met 16% zoals voor de rehearsals dan 3% als we zo door blijven zakken. De commentatoren zullen het toch hebben over die top 3 tot top 5. Die nummers worden vervolgens meer behandeld in tv shows, radio etc.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 21:22:07 #24
163650 Greys
pi_213408544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:16 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Joost heeft toch vanaf het begin wel laten merken dat hij en zijn team dit hele creatieve en de communicatie voor het overgrote deel zelf in handen hebben?

Bij het eerste beeld van het blauwe pak werd hier bv ook al geroepen 'oh dit moest hij van AvroTros aan, wedden, het is zó niet Joost' terwijl hij het gewoon zelf ontworpen had en er heel trots op is.

De neiging om alles op AvroTros af te schuiven als er iets (nog) niet helemaal naar het zin is, is hier denk ik echt niet terecht. Alle communicatie ging toch voor het allergrootste deel via de eigen socials van Joost. :) Gemaakt door z'n eigen team. Zelfs de persco-achtige aankondigingen al met Apson.

Joost heeft zelf in een interview op Schiphol aangegeven dat HIJ (!) het niet tof vindt dat in repetities alles al wordt prijsgegeven. En de vergelijking gaf met de goochelaar.

Dit is zijn keuze. Laten we die respecteren en afwachten. O+

PS over die commentatoren: die zien woensdagmiddag alles al, als ze zich enigszins voorbereiden via de press stream en/of daar aanwezig zijn. Dus voor hen is 1,5 dag voordat ze moeten commentatoren alles bekend hoor. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 03-05-2024 21:29:31 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213408582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:21 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Je gaat er toch lekkerder in met 16% zoals voor de rehearsals dan 3% als we zo door blijven zakken. De commentatoren zullen het toch hebben over die top 3 tot top 5. Die nummers worden vervolgens meer behandeld in tv shows, radio etc.
Sommige leden van dit forum zouden dat prettig vinden. Ik denk dat Joost het niet zoveel uitmaakt.
pi_213408620
Nog verborgen hints in de 'leaked' Joost Klein docu?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213408627
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:25 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Sommige leden van dit forum zouden dat prettig vinden. Ik denk dat Joost het niet zoveel uitmaakt.
Ik vind het juist wel stoer en voor hem spreken dat hij zo erg in zijn concept en strategie gelooft dat hij gewoon z'n eigen ding blijft doen, wat anderen er ook van zeggen. Ja, misschien valt het uiteindelijk tegen allemaal, maar misschien ook niet. Tot nu toe heeft hij alles goed gedaan en ook voor het hele ESF avontuur heeft hij alles zelf gedaan en voor elkaar gekregen met zijn eigen creativiteit. Ik zou niet weten waarom nu niet.
pi_213408631
Joost moet zich mentaal wel kneitergoed hebben voorbereid hierop, gezien het zijn ultieme droom is. En hoeveel artiesten hebben dát aangegeven?

En inderdaad, het is nooit goed. Aan de andere kant maakt het straks ook niet uit wat wij ervan vinden want we kunnen niet op hem stemmen.
Europa moet het tof vinden, niet NL.
pi_213408650
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:21 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Zeker met een nummer als Europapa is zo'n uitgangspositie echt essentieel. Het is geen toeval dat Kaarija vorig jaar 5e werd bij de jury's, terwijl soortgelijke acts normaliter veel lager scoorden bij de juries. Dat Joost daar niet mee bezig is, is heel begrijpelijk. Ik had echter verwacht dat er binnen de AVROTROS ook iemand mee was die de media in de gaten houdt en bijstuurt waar dat nodig is. Bij grote artiesten, bedrijven en instituten is een sterk PR team echt heel gebruikelijk.
pi_213408668
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:29 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ik vind het juist wel stoer en voor hem spreken dat hij zo erg in zijn concept en strategie gelooft dat hij gewoon z'n eigen ding blijft doen, wat anderen er ook van zeggen. Ja, misschien valt het uiteindelijk tegen allemaal, maar misschien ook niet. Tot nu toe heeft hij alles goed gedaan en ook voor het hele ESF avontuur heeft hij alles zelf gedaan en voor elkaar gekregen met zijn eigen creativiteit. Ik zou niet weten waarom nu niet.
Ook precies dat. Dat bewonder ik enorm in hem. Je moet het maar kunnen.
pi_213408691
foutje :J

[ Bericht 88% gewijzigd door Aadrianus op 03-05-2024 21:55:02 ]
pi_213408772
quote:

[..]
Europapa heeft al vanaf het moment dat het gelanceerd werd het momentum mee wat betreft het aantal views en streams. De kans dat commentatoren dat vermelden is waarschijnlijk groter dan dat ze iets over bookmaker odds vertellen, of op z'n minst even groot. En als woensdagmiddag de dress rehearsal het beeld afknalt, kunnen de odds nog binnen het uur een gunstige wending krijgen, op tijd genoeg voordat de jury's aan het werk gaan.
pi_213408777
Het enige waar we voor moeten zorgen is dat er geen commentatoren zijn die zeggen dat we een plaspauze-act zijn. Zolang mensen kijken, zitten we goed.
pi_213408793
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:29 schreef d_elise het volgende:

[..]
Hij heeft creatief gezien tot nu toe alles perfect gedaan. Als het aan hem had gelegen was er helemaal niets van de act naar buiten gekomen tot het optreden zelf. Nu hebben we een paar foto’s gezien, een paar seconden van een couplet, en het einde, en mensen vinden meteen dat het gefaald heeft of zo. Ik snap dat gewoon echt niet. Terwijl we de mooiste delen nog niet hebben gezien, daar ben ik van overtuigd. Je hebt niet Joost Klein Droom Groot als mantra om dan vervolgens met een niksig optreden op de proppen te komen. Give him some more credit
Nee, het wordt groots, net als zijn dromen. :)
pi_213408801
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:18 schreef Remco het volgende:

[..]
Dat valt toch wel mee zowel bij de Common Linnets(met maar 3 schakelingen in 3 minuten) als bij Duncan waren we denk ik de beste van de avond.
Dan noem je 2 enorm gangbare en mooie liedjes die de halve wereld mooi vindt.
Die liedjes verkopen zichzelf wel.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213408809
En we moeten niet vergeten dat dit een live-TV optreden is en geen concert. Dat hij niet over het podium kan rennen, geen moshpit kan doen. Dat hij rekening moet houden met camera's en cue's.
En hij heeft, bij mijn weten, nog niet vaak een tv optreden gedaan. Laat staan van deze omvang. Als mensen volgende week een lowlands achtige performance verwachten komen ze bedrogen uit ben ik bang.
pi_213408847
Ik dacht ooit dat zijn optreden op het ESF zou resulteren in een crazy deinende massa,een spektakel, een gekkenhuis, een grote energie bom.

Ik denk dat nu niet meer. Ik denk dat wat Joost het liefste doet dat zwart wit optreden was, nu moet hij werken binnen de lijnen van het ESF, met een ingestudeerde act, echt losgaan kan hij niet. Zijn geweldigheid komt gerust wel over, maar die grote gekte zal het niet gaan worden.

Hij is gehouden aan protocollen en moet hetzelfde doen met die dansers en zijn vrienden wat hij nu al 800 keer geoefend heeft, terwijl hij liever uit de losse pols zijn gang gaat, mensen vangt en bespeelt, maar nu gevangen in het ESF stramien.

De staging maakt niets meer uit denk ik, ik denk dat hij niet kan zijn wie hij wil, en zelfs een oprecht geschreven outro keer op keer moeten oefenen haalt de lading er ook een beetje af, tenminste dat hoop ik voor hem.

Maar, hij heeft zoveel succes, gaat lekker door heel Europa zijn ding doen, in het publiek springen, een geweldige tijd tegemoet.

Het ESF is niet zo relevant meer, hij heeft allang gewonnen.
pi_213408853
Hoe kan het nou dat we alsnog zijn gezakt bij de bookmakers? _O- Het is ook nooit goed he!

Ik had gehoopt dat tijdens het gabberdeel er toffe beelden op de achtergrond zouden verschijnen. En veel sneller camerawerk. Dit is nogal saai zo op het eerste oog. Het einde vind ik wel sterk ^O^
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_213408854
Ik had eigenlijk verwacht dat we met deze beelden al wel zouden gaan stijgen, maar dat het tegendeel gebeurt verbaast me wel.

Maar goed, dat Kroatië wel goed is gevallen en Zwitserland niet vond ik ook al onlogisch
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213408870
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:09 schreef BramVeen2002 het volgende:
We hebben nog niks gezien dat hout snijdt. Juist dat is veelzeggend: er staat nog een hoop te gebeuren. Want zo karig als het er nu uitziet, matcht het op geen enkele manier met wat we OOK gehoord hebben: dat er een troef is, dat de Zweedse productie onder de indruk was van de plannen, dat Joos en co zorgvuldig hun best doen om bepaalde dingen nog bij pers etc weg te houden. Dat Joost focking hard bezig is om groot te dromen, voor zijn ouders. Trust the proces. Slaap je een stuk rustiger van.
pi_213408881
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:45 schreef grazz het volgende:
Hoe kan het nou dat we alsnog zijn gezakt bij de bookmakers? _O- Het is ook nooit goed he!

Ik had gehoopt dat tijdens het gabberdeel er toffe beelden op de achtergrond zouden verschijnen. Dit is nogal saai zo op het eerste oog. Het einde vind ik wel sterk ^O^
Je snapt niet waarom het zakt maar zegt dat het saai is. Daar is je antwoord. ;)

En het iets te overdreven einde…
pi_213408895
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:45 schreef Za het volgende:

Het ESF is niet zo relevant meer, hij heeft allang gewonnen.
Dat zeker.

Wat een leuke, lieve, intelligente jongen. Ik hoop dat het ondanks de drukte een prachtig avontuur voor hem is. :)
pi_213408909
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:40 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Europapa heeft al vanaf het moment dat het gelanceerd werd het momentum mee wat betreft het aantal views en streams. De kans dat commentatoren dat vermelden is waarschijnlijk groter dan dat ze iets over bookmaker odds vertellen, of op z'n minst even groot. En als woensdagmiddag de dress rehearsal het beeld afknalt, kunnen de odds nog binnen het uur een gunstige wending krijgen, op tijd genoeg voordat de jury's aan het werk gaan.
Het een sluit het andere niet uit natuurlijk. Het zou ideaal zijn om te kunnen praten over de tientallen miljoenen streams/views én over de goede notering bij de odds. Misschien ben ik daarin te ambitieus, maar ik vind wel dat dat de instelling moet zijn van een delegatie. Alles eruit halen om er zo goed mogelijk voor te staan, en zo nodig stuur je dat een beetje bij met je PR machine ;) Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat het nu gegarandeerd mis gaat en dat we nu 15e worden, maar wat minder ruis op de lijn zou heel fijn zijn!
pi_213408926
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat we met deze beelden al wel zouden gaan stijgen, maar dat het tegendeel gebeurt verbaast me wel.

Maar goed, dat Kroatië wel goed is gevallen en Zwitserland niet vond ik ook al onlogisch
Zal wel iets met verwachtingen te maken hebben? Met Kroatië als een soort van ja dit voldoet wel aan de verwachtingen winnaar. En het zijn toch alleen echte volgers of mensen die nu inzetten op (fan based) commentaren? Het 'gewone' publiek heeft nog niks gezien verder. Dat Ierland zo stijgt verbaast me eigenlijk ook wel een beetje. Ik bedoel dat nummer blijft gewoon zwaar bagger en ontoegankelijk.
pi_213408930
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:47 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
We hebben nog niks gezien dat hout snijdt. Juist dat is veelzeggend: er staat nog een hoop te gebeuren. Want zo karig als het er nu uitziet, matcht het op geen enkele manier met wat we OOK gehoord hebben: dat er een troef is, dat de Zweedse productie onder de indruk was van de plannen, dat Joos en co zorgvuldig hun best doen om bepaalde dingen nog bij pers etc weg te houden. Dat Joost focking hard bezig is om groot te dromen, voor zijn ouders. Trust the proces. Slaap je een stuk rustiger van.
Puur uit interesse, waar komt het verhaal vandaan dat de Zweedse productie onder de indruk zou zijn? Ik heb even lopen kijken maar heb nergens een originele bron kunnen vinden
pi_213408950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:52 schreef Spumonisal het volgende:

[..]
Zal wel iets met verwachtingen te maken hebben? Met Kroatië als een soort van ja dit voldoet wel aan de verwachtingen winnaar. En het zijn toch alleen echte volgers of mensen die nu inzetten op (fan based) commentaren? Het 'gewone' publiek heeft nog niks gezien verder. Dat Ierland zo stijgt verbaast me eigenlijk ook wel een beetje. Ik bedoel dat nummer blijft gewoon zwaar bagger en ontoegankelijk.
Weet je nog die jongen met die luchtballon een aantal jaar geleden. Toen die zich kwalificeerde stond ie derde bij de bookies, maar in de finale deed het nauwelijks iets. Het zijn gewoon Ieren en Britten die zichzelf structureel onder of overschatten.
pi_213408953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:49 schreef Pisces29 het volgende:

Dat zeker.

Wat een leuke, lieve, intelligente jongen. Ik hoop dat het ondanks de drukte een prachtig avontuur voor hem is. :)
Ik hoop het ook zo, en dat hij het ook aankan allemaal, want het is ongekend nu al.

Gelukkig heeft hij die ontnuchterende vrienden die hem steevast omringen.
pi_213408961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:50 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Het een sluit het andere niet uit natuurlijk. Het zou ideaal zijn om te kunnen praten over de tientallen miljoenen streams/views én over de goede notering bij de odds. Misschien ben ik daarin te ambitieus, maar ik vind wel dat dat de instelling moet zijn van een delegatie. Alles eruit halen om er zo goed mogelijk voor te staan, en zo nodig stuur je dat een beetje bij met je PR machine ;) Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat het nu gegarandeerd mis gaat en dat we nu 15e worden, maar wat minder ruis op de lijn zou heel fijn zijn!
Er is geen grotere PR-machine dan Joost zelf. Alleen die trekt zich niks aan van de normale Eurovisie-mores, waardoor hij heel moeilijk te plaatsen is, ook voor de bookmakers. Dat kun je als iets negatiefs zien, het onderscheidt hem in elk geval enorm van alle andere deelnemers.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 21:55:52 #49
163650 Greys
pi_213408975
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:52 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Puur uit interesse, waar komt het verhaal vandaan dat de Zweedse productie onder de indruk zou zijn? Ik heb even lopen kijken maar heb nergens een originele bron kunnen vinden
Dat zei Twan ergens, die heeft de stagingplannen daar zelf ingeleverd. Moet even zoeken waar dat ook alweer was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213408994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 21:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je snapt niet waarom het zakt maar zegt dat het saai is. Daar is je antwoord. ;)

En het iets te overdreven einde…
Ik zie er niks overdreven aan hoor. Ik las eerder op de avond ook al negatieve commentaar van mensen (buitenlandse fans) die dat einde zo nep vonden. Maar hallo, dat moet toch gewoon gerepeteerd worden? Ik kan me zo voorstellen dat volgende week, wanneer er meer druk is en hij zich ineens realiseert dat dit hét moment is, er dan zoveel door z'n koppie gaat dat deze woorden tig keer meer impact hebben. Ik vind hem hier een hele lieve uitstraling hebben. Ik geloof zelf nog steeds in een televotewinnaar.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')