SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere delen van de reeks:
ESF / [2024] Rehearsals #1
Eerste halve finale:
27 april
28 april
IJsland, Sloveni, Finland, Moldavi, Azerbeidzjan, Australi, Portugal en Luxemburg
[ Bericht 5% gewijzigd door Momo op 28-04-2024 13:21:28 ]
Oekrane heeft het altijd zo goed voor elkaar.quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Benieuwd hoe dit werkt
Hier verder
ESF / [2024] Rehearsals #2
quote:Staging-wise, LUNA is revealed on stage from between two huge neon chess rooks that roll across the stage. She’s wearing a shiny PVC-esque red cape with huge pointy shoulders (Joost Klein, the bar has been set). The cape is removed to reveal a long white dress with red horns – never thought we’d be adding ‘lethal shoulders’ to the costume themes this year, but every Eurovision is a new adventure.
LUNA also has three faceless backing dancers in black, white and red respectively, and there’s a great moment when she lies on the LED floor and appears to ride a red horse. Huge sci-fi chess vibe, and a very clever piece of visual theatre.
Oh godquote:Op zaterdag 27 april 2024 15:18 schreef Funhouse het volgende:
Luna werkt met de staging director van Engeland 2021, dus de gigantische trompetten zijn vervangen door gigantische schaakstukken
quote:🔥 PYRO UPDATE: In the final run-through - there's are big firework jets all round the stage in the final chorus.
quote:15:30 CEST: Rehearsal 7: 🇭🇷 Croatia – Baby Lasagna – Rim Tim Tagi Dim
Time for our last rehearsal of the day (how time flies when you’re having fun) - Croatia are wrapping things up - starting soon! Also we will at some point work out how to remove the picture of Silia Kapsis at the bottom of this megathread, but in the meantime we are very aware that this is not a picture of Baby Lasagna
OK, here we go! After Let 3 set a high bar for memorable performances in Liverpool last year (underpants, anyone?), this year singer-songwriter Marko Puriić, aka Baby Lasagna, has seized the baton with Rim Tim Tagi Dim - a unique blend of rock, folk, techno and angry violins that tells a story about leaving home to find better opportunities.
Staging wise, the set-up is similar to when Baby Lasagna swept the board at Dora 2024 – elements of traditional dancing, Baby Lasagna in giant frilly sleeves, great use of the whole stage. BUT the whole performance has been polished up for Malm, from the dance routine to the herd of neon farm animals on the LED wall. Dancing neon cats make an appearance right at the end – surely this will have some pyro? We’ll meow back as soon as we know…
dit gaat echt zo mooi overkomenquote:Op zaterdag 27 april 2024 15:40 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Oekraine foto's op instagram: https://www.instagram.com/p/C6RFKCciCgZ
[ afbeelding ]
Oekraine doet dat altijd goed hoorquote:Op zaterdag 27 april 2024 16:02 schreef Em31 het volgende:
Die foto’s kunnen natuurlijk wel vertekenen, maar damn wat ziet dit er mooi uit.
[ afbeelding ]
quote:🔥 PYRO UPDATE: Big smoke jets during the violins, then fire jets in each chorus and cracker fireworks before the techno bridge. By FAR the biggest pyro display of the day - who will it be tomorrow?
De kijkert is straks helemaal in de war. Dezelfde meneer zagen ze eerder bij Litouwen en niet veel later bij Kroati.quote:
quote:
quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:05 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Fijn dat ze al op een stokje zitten dan
Een staging out of the embers.quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:11 schreef Em31 het volgende:
Ik vind Polen niet echt goed overkomen zovraag me af wat daar allemaal gaat gebeuren.
Hallo op rechts.quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:16 schreef Funhouse het volgende:
Kaleen neemt 4 dansers mee:
[ afbeelding ]
Op de dating apps zijn ze dat vaak allebei tegelijkquote:Op zaterdag 27 april 2024 16:08 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
De mannen zijn f gezichtloos, f shirtloos.
quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:15 schreef NailQueen het volgende:
Straks komt Luna nog met effecten aan zetten
Nou, opvallen wel, maar ergens ben ik toch bang dat het tegenvalt. T rommelig, te hoog WTF-gehalte. Dinsdag wordt rete spannend iig.quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:15 schreef DevK het volgende:
Als ik al deze mooie stagings zie, ben ik bang dat Nederland niet gaat opvallen ofzo, vooral omdat onze vorige stagings.... niet het beste was. 😅
Maar ik vertrouw Joost, Stefano Keizers en het team met hun lange voorbereiding en ik weet zeker dat ze alles goed in hebben gepland.
#trusttheprocess
Ik kan me niet eens een beetje voorstellen wat ze gaan doen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:18 schreef grazz het volgende:
[..]
Nou, opvallen wel, maar ergens ben ik toch bang dat het tegenvalt. T rommelig, te hoog WTF-gehalte. Dinsdag wordt rete spannend iig.
Mathieu van der Poel is altijd op zijn best in een witte broek.quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:53 schreef d_elise het volgende:
Was al nooit fan van mannen met witte broeken en deze beelden veranderen die mening niet 😬
Ja eigenlijk was dat vorige nog beter of dat rode vest. Dit is toch ook wat piraterig.quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:54 schreef Funhouse het volgende:
Ik vind de combinatie haar + outfit een beetje slordig ogen
Nouja we hebben ook wel eens gezien dat compleet iets anders doen op het ESF podium. Maar vaak hebben ze er al een nationale finale mee gewonnen dus om dan compleet afscheid te nemen is ook weer ietsquote:Op zaterdag 27 april 2024 16:55 schreef Em31 het volgende:
Dat is het ‘nadeel’ aan nationale finales, we wisten al wat de staging zou worden dus je bent minder verrast nu. Zelfde met Litouwen bijvoorbeeld.
Nee dat is ook logisch, maar soms krijgt het nu een boost omdat we verrast worden en dat heb je dan nu even niet. Maar de meeste mensen thuis hebben daar geen idee van natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja we hebben ook wel eens gezien dat compleet iets anders doen op het ESF podium. Maar vaak hebben ze er al een nationale finale mee gewonnen dus om dan compleet afscheid te nemen is ook weer iets
Laatste met al die witte rook is wel gaafquote:Op zaterdag 27 april 2024 16:58 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Gallerij: https://eurovision.tv/gal(...)-dim-first-rehearsal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dacht echt een hele tijd dat dit kansloos zou zijn voor de finale, maar komt volgens mij makkelijk goed.quote:
Ik denk dat Oekraine ook erg goed uit ziet op de foto'squote:Op zaterdag 27 april 2024 17:02 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Voor mij zijn Ierland en Servie de winnaars van vandaag
Zeker! En eerlijk gezegd persoonlijk vind ik Polen ook goed eruit zien. Maar wilde niet bijna ieder land noemenquote:Op zaterdag 27 april 2024 17:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraine ook erg goed uit ziet op de foto's
Mooie foto’s dit.quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:15 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo te zien wel echt veel effecten
Ik vind echt helemaal niks bijzonder aan deze act van Baby Lasagna. Doe mij dan maar Bambie Thug.quote:
Die van Litouwen was perfect zo. Maar Kroatie oogde erg rommelig dus daar wel wat werk aan de winkel.quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:55 schreef Em31 het volgende:
Dat is het ‘nadeel’ aan nationale finales, we wisten al wat de staging zou worden dus je bent minder verrast nu. Zelfde met Litouwen bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:20 schreef usagi414 het volgende:
Het is heerlijk meelezen in dit topic. Zo goed dat jullie van alle chaos met de verschillende aanbieders nog wat kunnen maken.
Met een speciale vermelding voor @:AnnethingIsPossible
Servie & Oekraine zijn denk ik wel mijn winnaars van vandaag.
Geloof dat ik ondertussen m’n mond er maar over moet houden.. maar ik snap het niet.quote:
Ik ben ook geen fan hoor, ik vind het een beetje een bij elkaar geraapt zooitjequote:Op zaterdag 27 april 2024 17:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Geloof dat ik ondertussen m’n mond er maar over moet houden.. maar ik snap het niet.komt ook kil over.
Het nummer blijft voor mij erg goed. Maar ik zie Kroati eigenlijk net naast de top 5 in de finale grijpen.quote:
Buik inhoudenquote:Op zaterdag 27 april 2024 15:16 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
Wat heeft ze toch aan. Oma's onderbroek? Ik vind het er echt niet mooi uitzien. Het nummer verdient wat mij betreft een finaleplek, maar vind dit eigenlijk, samen met Cyprus, vandaag het minst sterk overkomen.quote:
Ja is weer van dat account dat dit vorig jaar ook elke keer deed en ander getroll. Maar bij de eerste en tweede rehearsals zijn dus geen officile press polls.quote:
Het kan zomaar op dezelfde manier aflopen als in 2016, zonder een duidelijke topfavoriet die alle boxen automatisch aanvinktquote:
Hoog poppenkastgehalte.quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:27 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
https://eurovision.tv/gallery/poland-luna-tower-first-rehearsal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het team ter plekke post op Reddit de eerste indrukken van de landen die repeteren. Naast wat algemene info en linkjes naar fotoalbums en TikTok video's is er niet veel te lezen. Alle verslagen zijn ook in dit topic gepost.quote:Op zaterdag 27 april 2024 21:49 schreef Thrts het volgende:
Bedankt voor de updates! Is het nog interessant om Reddit terug te lezen, snap niet helemaal wat zij posten?
Mag ik Kaleen dumpen en een Quintetje met deze dansers doen>?quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:16 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
Te laat, die op rechts is al geclaimed.quote:Op zaterdag 27 april 2024 23:05 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Mag ik Kaleen dumpen en een Quintetje met deze dansers doen>?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze zullen wel goed betaald krijgen, maar deze filmpjes hebben dus op Instagram veel meer views dan op TikTok. Het dubbele of driedubbele. Rehearsals een paar boven de 400.000, maar ook tussen 100.000-200.000. Ook niet super bijzonder verder.quote:Op zaterdag 27 april 2024 22:21 schreef Momo het volgende:
De kandidaten zingen ook een stukje onder de douche
https://www.instagram.com/p/C6Rx_Sliqqa/
Moet lachen om deze met Bambie
Matige helft vandaag. Zeg het maar welke van deze inzendingen minimaal 40-45 punten kunnen pakken en meedoen voor kwalificatie.quote:
Ik merk dat ik ook niet hl veel interesse heb in deze repetities.quote:Op zondag 28 april 2024 09:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Matige helft vandaag. Zeg het maar welke van deze inzendingen minimaal 40-45 punten kunnen pakken en meedoen voor kwalificatie.
Ah, een soortgelijke costume change die ik bij Joost verwacht had. Hopelijk heeft TeamNL een andere troef achter de hand.quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:50 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Polen foto's op instagram: https://www.instagram.com/p/C6RGQ8Ri_Pf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh dat idd wel maar dan zie ik die aan het einde van de dag wel bedoel ik. Ben niet z benieuwd dat ik de hele middag ga F5-en zoals bij andere landen. 😅quote:Op zondag 28 april 2024 09:55 schreef Em31 het volgende:
Ja dit is wel een behoorlijk oninteressante helft, al ben ik wel gewoon benieuwd naar de foto’s.
Ja die twee ook wel inderdaad.quote:Australi het meest omdat ik geen idee heb wat die gaan doen. Luxemburg ook wel, of ze nog veel hebben veranderd.
Oh ik bedoelde het niet zo gericht tegen jou hoorquote:Op zondag 28 april 2024 10:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh dat idd wel maar dan zie ik die aan het einde van de dag wel bedoel ik. Ben niet z benieuwd dat ik de hele middag ga F5-en zoals bij andere landen. 😅
[..]
Ja die twee ook wel inderdaad.
En bovenal gun ik iedereen natuurlijk gewoon een goede eerste repetitie. It's the dream!
Ik heb sowieso het idee dat verwachting hier heel hoog is voor Joost qua staging.quote:Op zondag 28 april 2024 09:59 schreef Dave het volgende:
[..]
Ah, een soortgelijke costume change die ik bij Joost verwacht had. Hopelijk heeft TeamNL een andere troef achter de hand.
Daar werken ze zelf ook een beetje aan mee.quote:Op zondag 28 april 2024 10:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat verwachting hier heel hoog is voor Joost qua staging.
Alles minder dan Joost die met een vliegtuigje door de zaal vliegt, zou tegenvallen inderdaad.quote:Op zondag 28 april 2024 10:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat verwachting hier heel hoog is voor Joost qua staging.
Rehearsal is dinsdag van Joost, dan moet ik juist naar kantoor in de middag. Ik heb verlof maar vorige week gingen sollicitatiegesprekken niet door, dus die moeten nu echt plaatsvinden.quote:Op zondag 28 april 2024 10:17 schreef Dave het volgende:
[..]
Daar werken ze zelf ook een beetje aan mee.
Straks krijgen we alleen “I <3 you all!!!”.
Helaas heb ik morgen een kantoor dag.
Veel te hoog waarschijnlijk en dan zien we straks eerst niets bijzonders op de foto’squote:Op zondag 28 april 2024 10:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Nederland heeft standaard nul budget, dus tenzij Joost zelf de buidel trekt, krijg je waarschijnlijk gewoon een optreden van Joost en een paar gasten die er omheen dansen inderdaad.quote:Op zondag 28 april 2024 10:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Veel te hoog waarschijnlijk en dan zien we straks eerst niets bijzonders op de foto’s
Ik had in m’n hoofd dat het morgen de 30e is.quote:Op zondag 28 april 2024 10:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Rehearsal is dinsdag van Joost, dan moet ik juist naar kantoor in de middag. Ik heb verlof maar vorige week gingen sollicitatiegesprekken niet door, dus die moeten nu echt plaatsvinden.
Ja, idd benieuwd naar foto's en naar Australi.quote:Op zondag 28 april 2024 09:55 schreef Em31 het volgende:
Ja dit is wel een behoorlijk oninteressante helft, al ben ik wel gewoon benieuwd naar de foto’s.
Australi het meest omdat ik geen idee heb wat die gaan doen. Luxemburg ook wel, of ze nog veel hebben veranderd.
Joost heeft wel een groep om zich heen die voor weinig geld iets heel moois kan maken, die videoclip is ook met een budget van nul gedraaid maar zo ziet het er niet uit. Ik denk dat ze vooral met dat LED-scherm los gaan, daar kun je natuurlijk naar hartelust mee klooien, en dat kost niks.quote:Op zondag 28 april 2024 10:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nederland heeft standaard nul budget, dus tenzij Joost zelf de buidel trekt, krijg je waarschijnlijk gewoon een optreden van Joost en een paar gasten die er omheen dansen inderdaad.
Helaas heb ik maandag en dinsdag werkdagen. Met dinsdag een kantoor dag, dus hoop dat ik dan wel wat mee kan hyperen over verschillende landen.quote:Op zondag 28 april 2024 10:04 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde het niet zo gericht tegen jou hoorik ga vandaag ook niet F5’en ofzo inderdaad
![]()
Morgen en dinsdag wordt weer een stuk leuker.
Ik geloof ook best dat het een prima optreden wordt, en directe concurrent Kroati heeft de lat ook niet zo hoog gelegd naar mijn mening, dus daar moeten we wel overheen kunnen, maar we moeten oppassen te verwachten dat het wereldschokkend gaat worden. Ik verwacht iets van het niveau van Krij. Dat was ook prima, maar niets wat nooit vertoond was ofzo.quote:Op zondag 28 april 2024 10:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Joost heeft wel een groep om zich heen die voor weinig geld iets heel moois kan maken, die videoclip is ook met een budget van nul gedraaid maar zo ziet het er niet uit. Ik denk dat ze vooral met dat LED-scherm los gaan, daar kun je natuurlijk naar hartelust mee klooien, en dat kost niks.
Maar we krijgen een nooit vertoonde fysiek onmogelijke maanlanding Fred. GOVER ZEI HET.quote:Op zondag 28 april 2024 10:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat het een prima optreden wordt, en directe concurrent Kroati heeft de lat ook niet zo hoog gelegd naar mijn mening, dus daar moeten we wel overheen kunnen, maar we moeten oppassen te verwachten dat het wereldschokkend gaat worden. Ik verwacht iets van het niveau van Krij. Dat was ook prima, maar niets wat nooit vertoond was ofzo.
Als Grover het zegt, dan gaat Joost toch door de zaal vliegen in zijn blauwe pak.quote:Op zondag 28 april 2024 10:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar we krijgen een nooit vertoonde fysiek onmogelijke maanlanding Fred. GOVER ZEI HET.
Imitation is the sincerest form of flattery, zullen we maar zeggen. Dit lijkt wel een eerbetoon aan Joostquote:Op zondag 28 april 2024 09:59 schreef Dave het volgende:
[..]
Ah, een soortgelijke costume change die ik bij Joost verwacht had. Hopelijk heeft TeamNL een andere troef achter de hand.
Luna loopt al rond in outfits met die punterige schouders sinds voor Europapa, dus lijkt mij gewoon toeval.quote:Op zondag 28 april 2024 10:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Imitation is the sincerest form of flattery, zullen we maar zeggen. Dit lijkt wel een eerbetoon aan Joost
Toeval niet, dan moet ze er bij Eurovisie pas achterkomen dat Joost ook zo'n outfit heeft. En dat lijkt me niet het geval.quote:Op zondag 28 april 2024 10:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Luna loopt al rond in outfits met die punterige schouders sinds voor Europapa, dus lijkt mij gewoon toeval.
quote:First up to rehearse today is Hera Bjrk, who is no stranger to the Eurovision stage, having previously represented Iceland back in 2010. She’s a legendary pop diva both back at home in Iceland and amongst the Eurovision fandom, and this song is another of her trademark uplifting pop bangers.
Hera has swapped the Sngvakeppnin red sparkly jumpsuit for gold and VERY sparkly, with fringing to aid fearless flight. We’ve heard it weights 6kg, but will confirm!
She starts on a black plinth (not high: fear not) backed by five backing singers. It’s very similar to the Sngvakeppnin performance, just on a Malm scale – lots of gold graphics and silhouettes of dancers on the LED wall makes it feel like a big old party. We’re having a little chair bop in section A4 - WHAT a way to start the day.
YES to the comment that Hera's outfit looks like Conor from Wild Youth last year. Just SO much more glamorous. And less...tight.
No pyro for Iceland - Hera is sparkly enough. Photos coming soon!
Ohja, dat beeld kunnen we ons allemaal nog wel herinneren geloof ikquote:Op zondag 28 april 2024 11:08 schreef grazz het volgende:
YES to the comment that Hera's outfit looks like Conor from Wild Youth last year. Just SO much more glamorous. And less...tight.
quote:For staging, it’s Raiven in a dark silver bodysuit – she starts out on the floor, and her movements spark off pulsing graphics on the LED floor. She’s joined by five contemporary dancers in nude bodysuits, who perform a complex routine of intertwining bodies – the whole performance has a very similar feel to the official video – ethereal, but also VERY dramatic. And those high notes at the end take the roof off.
Pyro rehearsal coming next - we've heard rumours of smoke and wind...
Maar ik geloof niet dat iemand hier verwacht dat het echt wereldschokkend wordtquote:Op zondag 28 april 2024 10:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat het een prima optreden wordt, en directe concurrent Kroati heeft de lat ook niet zo hoog gelegd naar mijn mening, dus daar moeten we wel overheen kunnen, maar we moeten oppassen te verwachten dat het wereldschokkend gaat worden. Ik verwacht iets van het niveau van Krij. Dat was ook prima, maar niets wat nooit vertoond was ofzo.
quote:Fans of their winning UMK performance will be delighted to hear that the Denim Egg Show has made it to Malm, along with the ‘just within the rules’ nudity (a thong, we can confirm, hopefully secured with more than a couple of Clippy paperclips), tiny jorts and Henri Piispanen’s high notes. In fact, this pretty much a cut and paste of their UMK staging, but with even more processing power and a cloudy LED wall that’s giving 90s screensaver.
Listeners to the Official Eurovision Podcast will know that the backing dancers in this performance are inspired by Teemu’s love of Gina G’s Ooh Aah…Just A Little Bit. So Windows 95, inspired by Eurovision 96. We live for this kind of fun fact.
Pyro rehearsal coming soon - it's reasonable to assume that smoke and fireworks are incoming...
Zo dan, die moet niet te veel wiebelen op het podium anders krijgen we ongelukken.quote:
Ik had het donkerder verwacht, zoals in de clipquote:Op zondag 28 april 2024 12:13 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:The staging has the static routine that we saw at Etapa Națională, the Moldovan national final – with hand claps and armography and a white violin – but Natalia is no longer flanked by backing singers – she’s entirely alone, in front of a beautiful backdrop of seascapes and trees and flowers and butterflies.
During the violin section the LED wall turns to huge wings, so when viewed from the front Natalia looks like an angel. It’s completely different from anything we’ve seen on this stage so far in 2024, and really clever – and of course, Natalia hits every one of those high notes.
Nieuwe stagiaire.quote:Op zondag 28 april 2024 12:49 schreef Em31 het volgende:
Valt me bij die stukjes dit jaar op dat het veel minder slayyyyyyyy queen is, gelukkig.Zeker iemand anders die ze typt.
Wie is dit?quote:Op zondag 28 april 2024 13:25 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helemaal vergeten dat zij meedeedquote:
Omdat reclame en bedrijfslogo's on stage verboden zijn en je zo toch nog een beetje kunt zien waarom hij zo heet.quote:Op zondag 28 april 2024 14:15 schreef NailQueen het volgende:
Waarom is bij Finland het windows logo geblurred?
Ohh mooiquote:Op zondag 28 april 2024 13:25 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die vleugels is wel Conchita. (En een Jamala-boom)quote:Op zondag 28 april 2024 13:25 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij komen ze ook uit die lichtboxen aan het plafond als ik het goed zie, dus denk dat het onderdeel is van het podium zelf.quote:Op zondag 28 april 2024 14:17 schreef Funhouse het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd of die lasers die Hera Bjrk gebruikt onderdeel zijn van het standaard lichtontwerp of dat ze die zelf mee moest nemen. Vorig jaar mocht Alessandra van Noorwegen geen lasers gebruiken van de BBC.
het ziet er wel een beetje uit als een advertentie voor een spa.quote:Op zondag 28 april 2024 12:13 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:14:10 CEST: Rehearsal 5: 🇦🇿 Azerbaijan - FAHREE feat. Ilkin Dovlatov - znlə Apar
Time for Azerbaijan, with FAHREE performing a huge ballad sung in English and Azerbaijani. It has some lovely orchestral strings that fill the arena - additional Mugham vocals are provided by Ilkin Dovlatov, and the whole thing comes together to create a mix of traditional Azeri sounds with a really contemporary edge.
FAHREE’s outfit is black and silver and gives off an armoured vibe, and Ilkin is in black with sparkly sleeves. For most of the song FAHREE is alone in the centre of the stage, backed my monochrome graphics that show an animated figure slowly emerging from water. In the second half two huge cupped hands appear on the stage so FAHREE can sing the final verse and chorus standing between them.
This is a really difficult performance to describe in words, because it’s less about the individual staging elements and more about the powerful atmosphere they create together – a combination of shadowy lighting, graphics, contrasting vocals and FAHREE’s expressive body movements.
The official video to this song came out yesterday, and if you watch that you’ll get a good feel for the energy on stage right now. Photos coming soon!
En dit mag wel op getoond worden op de BBC vr rond 20.00u?quote:
Ik weet het niet, het nummer vind ik wel mooi, maar tot nu toe vind ik de live optredens wat plat vallen...quote:
quote:14:50 CEST: Rehearsal 6: 🇦🇺 Australia - Electric Fields - One Milkali (one blood)
Time for Australia’s Electric Fields - fans may remember them from Australia Decides in 2019, when they were runners up to Kate Miller-Heidke and her wobbly pole.
The mathematics enthusiasts amongst you will know that the reference to ‘0.618’ is a Fibonacci sequence thing - hence ‘I stand in the eye of the spiral’. Sincere thanks to Electric Fields for bringing the golden ratio to Eurovision, it was long overdue. Art class yesterday, mathematics today.
Zaachariaha Fielding’s fabulous white dress captures the arena light and transforms into a rainbow at the start, and then this whole performance builds into an uplifting cosmic explosion of light and colour across both the LED wall and the floor. Zaachariaha is supported by Michael Ross on keyboards, two backing singers, and of course the didgeridoo.
There’s a lot of movement around the stage, which makes it feel like it’s a performance that aims to welcome in every corner of the arena – just pure joy from start to finish, and we’re delighted to add Yankunytjatjara, an Aboriginal language, to the Eurovision canon. Photos coming soon!
Also for anyone interested - we checked Zaachariaha's preferred pronouns, and either he/him or she/her is fine. So we're going with he/him, but you may see she/her elsewhere.
Ik doe dit volgend jaar aan naar EICquote:Op zondag 28 april 2024 15:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Misschien is dit iets voor @:nailqueen
Mwah denk dat genoeg mensen dit grappig vinden, en verder in de tweede helft van semi 1 zitten vooral serieuze rustige nummers. In de finale zie ik het wel echt laag scoren, zeker de jury gaat dit niks geven.quote:Op zondag 28 april 2024 15:24 schreef NailQueen het volgende:
Ik blijf er bij dat Finland een shocking NQ gaat worden. (Non Qualification, geen Nailqueen)
Zou kunnen hoor, maar eerlijk gezegd kun je dat nu nog niet zeker weten. Bij de officile repetitiebeelden na de tweede rehearsal zie je pas wat ze met de camera enzo gedaan hebben, niet op basis van de foto’s.quote:Op zondag 28 april 2024 15:21 schreef Aadrianus het volgende:
Ik hoop (en verwacht stiekem) dat de staging van Europapa meer de mogelijkheden van het stageontwerp benut dan wat ik nu zoal voorbij zie komen.
de cubes worden gebruikt!quote:Zaachariaha Fielding’s fabulous white dress captures the arena light and transforms into a rainbow at the start, and then this whole performance builds into an uplifting cosmic explosion of light and colour across both the LED wall and the floor and...THE CUBES. Zaachariaha is supported by Michael Ross on keyboards, two backing singers, and of course the didgeridoo.
ik zie nu trouwens dat de pasjes precies zijn uitgesneden en geblurredquote:Op zondag 28 april 2024 15:32 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ afbeelding ]
Nog meer witte outfits en mannen met een panty over hun hoofd
Ja, ik wacht nog even op meer beelden, maar ik had meer verwacht dan wat ik so far heb gezien.quote:Op zondag 28 april 2024 15:50 schreef Momo het volgende:
Australi, ik weet het niet, had misschien iets groots verwacht gezien de stilte.
Wat bedoel je?quote:Op zondag 28 april 2024 15:44 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Het was misschien te verwachten, de TT van Finland lijkt geblokkeerd?
Oh god ik denk bij TT na al die jaren forum nog steeds aan TopicTitel.quote:
Erg mooie kleurenquote:Op zondag 28 april 2024 15:42 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch last van krimpende budgetten vrees ik.quote:Op zondag 28 april 2024 15:50 schreef Momo het volgende:
Australi, ik weet het niet, had misschien iets groots verwacht gezien de stilte.
quote:1530 CEST: Rehearsal 7: 🇵🇹 Portugal - iolanda - Grito
Next up in the running order will be Sweden, but as the host nation they won’t be rehearsing until Thursday. Instead it’s time for Portuguese singer/songwriter iolanda, rehearsing her song Grito.
The title translates as ‘Shout’, but there’s nothing shouty about this melodic ballad. It’s a fusion of pop and R ‘n’ B with traditional Portuguese Fado roots, and iolanda’s vocals seem to fill every corner of the arena, from the haunting acapella opening to the huge note at the end. It's a song that really builds over the three minutes, and even though it's a ballad, it still has a underlying bass that vibrates through the floor. A song you feel through your feet and into your chest.
The staging is similar to iolanda’s win at Festival da Cano, with five white-clad dancers with covered faces performing a contemporary dance routine. They’ve also lowered the middle cube, which makes the space feel more intimate and adds to the artistry. Creative and hypnotic - we'll post some photos soon.
Note to self: investigate how delegations keep white outfits clean. Do they have spares? Are there express dry cleaning facilities in the Malm arena? Will find out.
Ik ook. Ze verzinnen maar een andere afkorting voor TikTokquote:Op zondag 28 april 2024 15:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh god ik denk bij TT na al die jaren forum nog steeds aan TopicTitel.![]()
Sorry.
Maar geblokkeerd wegens... het broekje? Echt? Of het geblurde logo?
Spanje heeft mannen in een string en dat is geen probleem. Chanel liep in heur blote billen en was ook geen probleem.
Ging Joost nou ook vandaag repeteren? Of dinsdag pas?quote:Op zondag 28 april 2024 16:01 schreef Em31 het volgende:
Eigenlijk is het toch best wel vreemd dat de Big 5 + host nu niet gewoon ook repeteert? Ze moeten daar dinsdag ook gewoon staan, ze hoeven nu niet later te beginnen ofzo.
Misschien dat ze dit pas besloten hebben nadat iedereen al had geboekt.
Dinsdag rond 16:00quote:Op zondag 28 april 2024 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ging Joost nou ook vandaag repeteren? Of dinsdag pas?
Wel veel juwelen.quote:Op zondag 28 april 2024 16:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Huh wat een simpele outfitals dit haar outfit al is dan.
Ja, zelfde. Hopelijk meer impact bij de echte beelden maar ik had verwacht dat ze iets uit de hoge hoed zouden trekken qua staging. Want dat hebben ze wel nodig.quote:Op zondag 28 april 2024 15:50 schreef Momo het volgende:
Ik begreep dat dit niet haar outfit gaat zijnquote:Op zondag 28 april 2024 16:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Huh wat een simpele outfitals dit haar outfit al is dan.
Ik besef dit pas nu ik je post lees. Raar inderdaad, ze hebben ook net zo veel repetitie tijd nodig als de rest. Marcus en Martinus zijn gisteren zelfs voor iets naar Servi vertrokken.quote:Op zondag 28 april 2024 16:01 schreef Em31 het volgende:
Eigenlijk is het toch best wel vreemd dat de Big 5 + host nu niet gewoon ook repeteert? Ze moeten daar dinsdag ook gewoon staan, ze hoeven nu niet later te beginnen ofzo.
quote:Staging-wise, we have BONUS CUBES on stage, providing a frame for TALI and her five dancers. She’s in a black bodysuit, and all her dancers are in different red outfits. Sparkly, fun and energetic – a great way to wrap up the first Semi. Bon retour parmi nous, Luxembourg. We’ve missed you.
Ah okquote:Op zondag 28 april 2024 16:18 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Ik begreep dat dit niet haar outfit gaat zijn
De Luxemburgse omroep zei in een instagram story dat de daadwerkelijke outfit later deze week bekend wordt gemaakt https://www.instagram.com(...)3356189204449488528/
@Cee wie stond er bij ons in Ahoy nou ook alweer nog met krulspelden en een joggingbroek oid tijdens de familyshow? Was dat Malta? Dat er dachten GURL ER IS PUBLIEK HOOR.quote:Op zondag 28 april 2024 16:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ah okIk zag toevallig vanochtend deze tweet
[ x ]
Dat zie je nu bijna niet meer (behalve haar/make-up af en toe), maar een paar jaar geleden stonden ze tijdens deze repetities nog gewoon in een spijkerbroek.
Ik zie nu dat die pas donderdag voor het eerst repeteren inderdaad. Huh. Hoe dan. Moeten die zonder enige repetitie live dat podium? Dat kan toch niet. Of zou het zonder staging zijn ofzo? Maar zelfs dan...quote:Op zondag 28 april 2024 16:01 schreef Em31 het volgende:
Doen ook twee repetities, zie OP.quote:Op zondag 28 april 2024 17:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie nu dat die pas donderdag voor het eerst repeteren inderdaad. Huh. Hoe dan. Moeten die zonder enige repetitie live dat podium? Dat kan toch niet. Of zou het zonder staging zijn ofzo? Maar zelfs dan...
Mooi die warme kleurenquote:Op zondag 28 april 2024 17:05 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |