abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215358434
quote:
11s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 23:51 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En kom eerst maar zelf met een bron die, wat ik (met 3 bronnen) aangegeven heb, weerspreekt.
Als de verzekeraars het niet van plan waren dan had die hele wet er ook niet hoeven komen.
Zo werkt dat niet. Jij hebt een claim gedaan die niet klopt, je kwam met bronnen die er niet over gingen. En nu moet ik aantonen dat jij ongelijk hebt?

Even het citaat:

quote:
11s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 21:47 schreef SiGNe het volgende:
maar ook toen de zorgverzekeraars hun reservepot (Maar dan 10 miljard euro) aan hun aandeelhouders wilden uitbetalen wist de SP dat in de Tweede Kamer tegen te houden/
  donderdag 24 oktober 2024 @ 00:26:52 #204
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_215358465
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet. Jij hebt een claim gedaan die niet klopt, je kwam met bronnen die er niet over gingen. En nu moet ik aantonen dat jij ongelijk hebt?

Even het citaat:
[..]

Bewijs maar dat ik het niet klopt, als je zelf niet met bronnen komt kan je niet claimen dat anderen het fout hebben
Wat ik zei is 100% correct in elk geval: SP heeft een eventuele winstuitkering van de zorgverzekeraars tegen gehouden.
je kan Googlen wat je wil maar je zal echt niks tegenkomen dat het tegendeel gaat bewijzen.
pi_215358506
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Bewijs maar dat ik het niet klopt, als je zelf niet met bronnen komt kan je niet claimen dat anderen het fout hebben
Wat ik zei is 100% correct in elk geval: SP heeft een eventuele winstuitkering van de zorgverzekeraars tegen gehouden.
je kan Googlen wat je wil maar je zal echt niks tegenkomen dat het tegendeel gaat bewijzen.
Lees je je eigen citaat wel? Je stelde dat de zorgverzekeraars miljarden (meer dan 10 miljard) wilden uitbetalen aan hun aandeelhouders. Dat is stemmingmakerij.

De meeste zorgverzekeraars hebben niet eens aandeelhouders, dus kunnen ze het niet eens uitbetalen, als ze het al zouden willen, want een buffer aanhouden is ook gewoon logisch.
pi_215358525
Overigens ben ik geen fan van zorgverzekeraars, ik zie het als een optie waarbij het alternatief, overheidsambtenaren die alle onderhandelingen over de prijzen voeren, nog slechter is.

Er moet controle zijn op wat verzekeraars doen, dan kan het werken.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 01:05:24 #207
45 SiGNe
pi_215358610
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Lees je je eigen citaat wel? Je stelde dat de zorgverzekeraars miljarden (meer dan 10 miljard) wilden uitbetalen aan hun aandeelhouders. Dat is stemmingmakerij.

De meeste zorgverzekeraars hebben niet eens aandeelhouders, dus kunnen ze het niet eens uitbetalen, als ze het al zouden willen, want een buffer aanhouden is ook gewoon logisch.
Dat is geen stemingsmakerij, dat zijn feiten, heb ik je bronnen voor gegeven.

En hoe het zit met aandeelhouders van N.V.'s en B.V's heb ik ook al uitgelegd.
En bijv Achmea is niet eens een B.V., da's een N.V., Rabobank heeft 31% van de aandelen.
CZ, ook een N.V. , VGZ net zo... moet ik nog verder doorgaan?
Alleen DSW is een B.V. maar die heeft ook mar 1 dochtermaatschappij (die alleen regionaal beschikbaar is), de andere 6 zorgverzekeraars hebben allemaal zo'n 10 dochtermaatschappijen.

Maar waar blijft die bron van je?
pi_215358614
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:05 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Dat is geen stemingsmakerij, dat zijn feiten, heb ik je bronnen voor gegeven.
Heb je niet.

Even concreet, waar bleek uit dat er 10 miljard uitgekeerd ging worden?
  donderdag 24 oktober 2024 @ 01:19:20 #209
45 SiGNe
pi_215358640
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Heb je niet.

Concreet. Waar blijkt uit dat er 10 miljard uitgekeerd gaat worden?
Heeft de SP de winstuitkering van de zorgverzeraars tegen gehouden? Ja, ook te lezen in de bronnen die ik je gaf.
Is er een wet gekomen daardoor? Ja, ook nog eens.
Heb ik je daar bronnen voor gegeven? Jazeker.... kan je ontkennen maar 't is toch echt zo.

Hoeveel zat er destijds in die reservepot? 9,4 miljard in 2020.. recentere cijfers kan ik even zo snel niet vinden maar de verzekeraars spreken de reservepot nooit heel erg veel aan, 2022 200 miljoen uit de reservepot gehaald om de premies niet teveel te laten verhogen.

Doen ze sinds Corona wel vaker lijkt het maar dat is dus nog maar een recente ontwikkeling. (is een idee van mij, geen bron voor.. 't lijkt zo te zijn)

Maar kom eens op met jouw bronnen waaruit blijkt dat ik het fout zou hebben.
pi_215360330
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 01:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Heeft de SP de winstuitkering van de zorgverzeraars tegen gehouden? Ja, ook te lezen in de bronnen die ik je gaf.
Is er een wet gekomen daardoor? Ja, ook nog eens.
Heb ik je daar bronnen voor gegeven? Jazeker.... kan je ontkennen maar 't is toch echt zo.
Dat ontken ik nergens.

quote:
Hoeveel zat er destijds in die reservepot? 9,4 miljard in 2020.. recentere cijfers kan ik even zo snel niet vinden maar de verzekeraars spreken de reservepot nooit heel erg veel aan, 2022 200 miljoen uit de reservepot gehaald om de premies niet teveel te laten verhogen.

Doen ze sinds Corona wel vaker lijkt het maar dat is dus nog maar een recente ontwikkeling. (is een idee van mij, geen bron voor.. 't lijkt zo te zijn)
Jij had je punt gewoon wat aangedikt. Zorgverzekeraars willen 10 miljard uitkeren aan aandeelhouders. Gelukkig heeft de SP dit gestopt. Terwijl nergens uit blijkt dat dit stond te gebeuren.

quote:
Maar kom eens op met jouw bronnen waaruit blijkt dat ik het fout zou hebben.
Zo werkt dat niet. Wie stelt bewijst. Ik kan moeilijk bewijzen dat wat jij bedacht hebt niet zo is.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 12:34:02 #211
45 SiGNe
pi_215360943
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat ontken ik nergens.
[..]
Jij had je punt gewoon wat aangedikt. Zorgverzekeraars willen 10 miljard uitkeren aan aandeelhouders. Gelukkig heeft de SP dit gestopt. Terwijl nergens uit blijkt dat dit stond te gebeuren.
[..]
Zo werkt dat niet. Wie stelt bewijst. Ik kan moeilijk bewijzen dat wat jij bedacht hebt niet zo is.
https://www.sp.nl/nieuws/(...)-wettelijk-verbieden
Nog enesjte dan..
Je kan 't blijven ontkennen maar 't is toch echt zo.
Voor de rest ga je zelf maar even Googlen, ik heb je genog handvatten gegeven inmiddels.
pi_215360968
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kunt het positief zien, de SP weet aandacht te genereren als kleine partij. Je kunt je ook afvragen waarom de SP steeds kleiner wordt.
De SP staat inmiddels op winst in de peilingen en Jimmy Dijk behoort tot de best gewaardeerde politici:

https://www.ipsos-publiek(...)choof-flink-gedaald/

Alleen Bontenbal en Bikker worden beter gewaardeerd.

Zoals ik al zei, de kans dat ik erop ga stemmen is nihil maar prima dat ze bestaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215360982
quote:
Dat die wet er is, staat helemaal niet ter discussie. Wat ter discussie staat is die 10 miljard die uitgekeerd zou worden, en daar heb je geen bronnen voor geleverd. Maar goed, we draaien in rondjes, jij doet alsof ik ontken dat er zo'n wet is.
pi_215361020
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De SP staat inmiddels op winst in de peilingen en Jimmy Dijk behoort tot de best gewaardeerde politici:

https://www.ipsos-publiek(...)choof-flink-gedaald/

Alleen Bontenbal en Bikker worden beter gewaardeerd.

Zoals ik al zei, de kans dat ik erop ga stemmen is nihil maar prima dat ze bestaan.
Peilingwijzer meldt dat de SP van 3,1% naar 3,4% tot 4,5% gegaan is. CDA is van 3,3% naar 6% tot 7,4% gegaan.

Vind ik behoorlijk tegenvallen van de SP. Het aantal linkse partijen is afgenomen van drie naar twee, en er is een rechts kabinet. Lijkt me dat er ruimte genoeg is. Jan Marijnissen haalde ooit 25 zetels (bijna 17%).
pi_215361262
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Peilingwijzer meldt dat de SP van 3,1% naar 3,4% tot 4,5% gegaan is. CDA is van 3,3% naar 6% tot 7,4% gegaan.

Vind ik behoorlijk tegenvallen van de SP. Het aantal linkse partijen is afgenomen van drie naar twee, en er is een rechts kabinet. Lijkt me dat er ruimte genoeg is. Jan Marijnissen haalde ooit 25 zetels (bijna 17%).
Ze gaan van 5 naar 7 zetels bij Ipsos.

De kiezer van nu is rechtser dan die van 2006. Het probleem is dat door een voortdurende ideologische oorlog kiezers dit nu relateren aan culturele issues (en denken dat PVV goed is voor integratie ofzo; arbeidsmigratie = links volgens de kiezer). Dingen als de WW verkorten blijven even enorm impopulair als eerst. De kiezer ziet nu PvdA-GL als linkser dan de SP (met dank aan Oudkerk, WNL, Frits Wester, Derksen en de hele rechtse stormram)

Marijnissen senior haalde natuurlijk niet altijd 25 zetels. Dat was de uitschieter en niet een normale score. Zijn normale score lag onder de 10 zetels. Toen was de PvdA aanzienlijk rechtser dan nu (volgens Manifesto Project zelfs centrum-rechts!)

Je kunt het altijd wel negatief proberen te framen (Roemer als zakkenvuller enz.) maar een goede waardering voor Jimmy Dijk is een begin.

Het is ook niet waar dat er nu minder concurrentie is. PvdD is een uiterst linkse partij. CU is linkser geworden, Volt zit Europees bij De Groenen, D66 is linkser geworden, zelfs het CDA is niet de club van onder Balkenende. Wat er van terecht komt moet je altijd afwachten maar Bontenbal positioneert zichzelf als 'sociaal en conservatief'. Het huidige CDA is voor een miljonairsbelasting om maar wat te noemen (ik vind dat een enigszins populistisch en simpel standpunt maar daar gaat het nu even niet om).

edit: Misschien is er daarom juist ook wel zo een push bij de VVD en rechts om snel alle tegenkrachten af te breken. De oligopolievorming te versterken, partijen véél afhankelijker maken van grote donaties enz.

[ Bericht 3% gewijzigd door Klopkoek op 24-10-2024 13:31:18 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215361349
JimmyGOD

twitter
pi_215361580
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:25 schreef Klopkoek het volgende:
Het is ook niet waar dat er nu minder concurrentie is. PvdD is een uiterst linkse partij. CU is linkser geworden, Volt zit Europees bij De Groenen, D66 is linkser geworden, zelfs het CDA is niet de club van onder Balkenende. Wat er van terecht komt moet je altijd afwachten maar Bontenbal positioneert zichzelf als 'sociaal en conservatief'. Het huidige CDA is voor een miljonairsbelasting om maar wat te noemen (ik vind dat een enigszins populistisch en simpel standpunt maar daar gaat het nu even niet om).
GroenLink en PvdA zijn wel de partijen die het meest overeenkomen met de SP. De partijen die jij noemt hebben allemaal een ander karakter dan de SP. CDA en CU hebben een christelijk karakter. PvdD hamert continu op dierenrechten. Volt is uiterst pro-Europees.

Het lijkt me een vrij duidelijk feit dat het vrij recentelijke samenvoegen van de PvdA en GL positief is voor de SP. De traditioneel linkse kiezer heeft namelijk minder opties om uit te kiezen.
pi_215361599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:38 schreef VanKuikeren het volgende:
JimmyGOD

[ x ]
Verraad, verraad, hetzelfde boze riedeltje als vorige keer. De SP kiest duidelijk voor de Geert-aanpak.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 14:08:52 #219
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215361608
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:38 schreef VanKuikeren het volgende:
JimmyGOD

[ x ]
Of is ze een banaan _O-
pi_215361616
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Of is ze een banaan _O-
Wilders: 'Heb geen ruggengraat van een banaan'
https://www.telegraaf.nl/(...)graat-van-een-banaan
pi_215361624
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Of is ze een banaan _O-
_O-

Of is zij gewoon een banaan? 🍌
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 8 december 2024 @ 16:50:53 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215810201
Jimmy durft in ieder geval fouten toe te geven
https://www.welingelichte(...)er-achteraf-verkeerd
  Trouwste user 2022 zondag 8 december 2024 @ 16:52:15 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_215810228
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 16:50 schreef Hexagon het volgende:
Jimmy durft in ieder geval fouten toe te geven
https://www.welingelichte(...)er-achteraf-verkeerd
Precies.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:45:16 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216940398
Zijn Oekraine koers is in ieder geval volledig flop.

Hij wil geen herbewapening maar vrede onderhandelen, en dan op Poetin vertrouwen. :')
  woensdag 5 maart 2025 @ 22:05:53 #225
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216941446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:45 schreef Hexagon het volgende:

Hij wil geen herbewapening maar vrede onderhandelen, en dan op Poetin vertrouwen. :')
Link? Deze heb ik even gemist
Robert Moog died for our synths
  woensdag 5 maart 2025 @ 22:07:30 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216941468
quote:
15s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:05 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Link? Deze heb ik even gemist
Ik weet niet of je dit debat al terug kan kijken. Maar zie de bijdrage van de SP daarin.

https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2025A00172
pi_216942259
quote:

Gesprekken met anderen. Ik geloof ook niet dat je zonder t gesprekken het zou kunnen, ook niet zonder gesprekken met Poetin.
  woensdag 5 maart 2025 @ 23:31:39 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216942269
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 23:30 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Gesprekken met anderen. Ik geloof ook niet dat je zonder t gesprekken het zou kunnen, ook niet zonder gesprekken met Poetin.
Uiteraard, maar je kan geen afspraken maken met Poetin als je geen macht kan tonen. Dat wenst Jimmy niet te snappen.
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:15:00 #229
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216948159
Nu met beeld:

Bekijk deze YouTube-video

Hij wil vooral geen afbraak op sociale zaken tbv extra defensie uitgaven (daar hebben anderen het steeds over en is wmb ook een vals dilemma). Ik hoor: Er is genoeg materieel in Europa om een vuist te maken, zorg dat we die goed en efficiënt inzetten.
pi_217222485

Jimmy Dijk over ReArm.
pi_217233148
quote:

Hij is een rare, naïeve sukkel.
  donderdag 5 juni 2025 @ 12:42:33 #232
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_217856645
godver, held _O_

Iemand moet eigenlijk even Jimmy in dit plaatje moeten shoppen.
pi_217856673
quote:

Krijgt 'ie ook al centjes van het Kremlin?
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:01:38 #234
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217856771
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 23:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard, maar je kan geen afspraken maken met Poetin als je geen macht kan tonen. Dat wenst Jimmy niet te snappen.
Maar dat kunnen we wel. We kunnen laten zien hoe Rusland als wereldmacht volledig achter begint te lopen op de overige blokken en dat als ze ook maar enigszins kans willen maken om onder de druk van de VS en China uit te komen, ze dan aan ons geweldige buren en partners hebben.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:27:09 #235
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217856969
quote:

Dit is mijn grootste bezwaar tegen de SP i.c.m. dubieuze figuren uit het verleden met een pro-Russische retoriek.

Ik ben benieuwd of de SP en Dijk komende tijd wat realistischer worden, want die onderhandelingen in Turkije lopen nu niet echt goed zeg maar.
pi_217857005
quote:

Vindt hij dat echt nog steeds?

Maar goed, ik stemde toch al jaren niet meer op de SP.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:42:17 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217857071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar goed, ik stemde toch al jaren niet meer op de SP.
Geen idee, maar maart is nog niet zo lang geleden.
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:46:26 #238
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_217857113
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Nouja, hun punt ligt ook een beetje anders dan hier gesteld werd. zie ook:

quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:15 schreef Gehenna het volgende:

Hij wil vooral geen afbraak op sociale zaken tbv extra defensie uitgaven (daar hebben anderen het steeds over en is wmb ook een vals dilemma). Ik hoor: Er is genoeg materieel in Europa om een vuist te maken, zorg dat we die goed en efficiënt inzetten.
  donderdag 5 juni 2025 @ 14:03:59 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217857245
quote:

Ja dit. Plus in de periode dat ik lid was, gingen ze ineens full anti migratie en heb ik mijn lidmaatschap opgezegd.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 5 juni 2025 @ 14:04:58 #240
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217857251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:46 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Nouja, hun punt ligt ook een beetje anders dan hier gesteld werd. zie ook:
[..]

Er zitten een aantal goede punten in, maar dat hele soft power/ vrede is vrij kansloos. Klinkt een beetje zoals de pro-Russische escalatie/NOEKS- roepers helaas.

Positieve punten:
- Wapens niet meer bij Amerika kopen
- Lokaal produceren

Ik kan me nog voorstellen dat je een lager bedrag wil besteden, maar dan moet je niet zo naïef doen dat er te onderhandelen valt met Putin.
  donderdag 5 juni 2025 @ 15:12:04 #241
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_217857938
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 14:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Er zitten een aantal goede punten in, maar dat hele soft power/ vrede is vrij kansloos. Klinkt een beetje zoals de pro-Russische escalatie/NOEKS- roepers helaas.

Positieve punten:
- Wapens niet meer bij Amerika kopen
- Lokaal produceren

Ik kan me nog voorstellen dat je een lager bedrag wil besteden, maar dan moet je niet zo naïef doen dat er te onderhandelen valt met Putin.
ja eens
  donderdag 5 juni 2025 @ 18:32:10 #242
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_217859652
Liever Dijk dan Timmermans _O_
Laffe huichelaar
pi_217869823
PVV en VVD kaltstellen, briljant!

twitter

https://x.com/MiesBee/status/1930982071545029115
pi_217869864
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:45 schreef Nober het volgende:

[ x ]
SP komt er toch nooit uit met de VVD, dus lekker makkelijk praten voor Sjimmie.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 21:02:46 #245
13309 nostra
ask why
pi_217869986
Is die man wel eens niet boos?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 7 juni 2025 @ 00:14:52 #246
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_217871621
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Precies, dit zeggen ze al sinds jaar en dag en terecht ook wmb
  zaterdag 7 juni 2025 @ 00:20:15 #247
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217871668
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 21:02 schreef nostra het volgende:
Is die man wel eens niet boos?
Het spreekt kiezers aan die zelf ook permanent verongelijkt zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 7 juni 2025 @ 00:26:08 #248
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217871705
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 20:45 schreef Nober het volgende:

[ x ]
Wat Dijk vooral zegt is dat de SP ook niet in het volgende kabinet komt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 7 juni 2025 @ 07:20:40 #249
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217872273
quote:

[..]
Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat de VVD echt het grootste probleem is van de laatste jaren. Zij zijn echt de enabler van extreemrechts en hebben nooit iets voor normale mensen gedaan. Yesilgoz drijft ook steeds verder af van het midden en van de fatsoenlijke mensen binnen de VVD. Nooit wordt er iets gezegd van dat ze degelijk en rechtvaardig beleid willen maken, nee altijd weer dat Yesilgoziaans populisme. Al heeft Rutte natuurlijk veel kapot gemaakt bij de VVD door de debatcultuur intern om zeep te helpen en overal hulpjes neer te zetten.

Het verschil tussen de PVV en VVD is inhoudelijk echt heel klein geworden. Zeker als je dat "socialisme" van de PVV negeert en gewoon naar hun stemgedrag kijkt.
  zaterdag 7 juni 2025 @ 07:22:50 #250
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217872275
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 00:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat Dijk vooral zegt is dat de SP ook niet in het volgende kabinet komt.
Die kans was toch al heel klein?

Maar logisch dat ie uitdraagt welk soort kabinet hij wel wil en dat ze bijvoorbeeld best met het CDA willen samenwerken. Ze willen laten zien dat ze niet alleen aan de zijlijn schreeuwen.
pi_217873010
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2025 07:20 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat de VVD echt het grootste probleem is van de laatste jaren. Zij zijn echt de enabler van extreemrechts en hebben nooit iets voor normale mensen gedaan. Yesilgoz drijft ook steeds verder af van het midden en van de fatsoenlijke mensen binnen de VVD. Nooit wordt er iets gezegd van dat ze degelijk en rechtvaardig beleid willen maken, nee altijd weer dat Yesilgoziaans populisme. Al heeft Rutte natuurlijk veel kapot gemaakt bij de VVD door de debatcultuur intern om zeep te helpen en overal hulpjes neer te zetten.

Het verschil tussen de PVV en VVD is inhoudelijk echt heel klein geworden. Zeker als je dat "socialisme" van de PVV negeert en gewoon naar hun stemgedrag kijkt.
Ik geloof ook niet dat Wilders inhoudelijk achter dingen als bevriezen sociale huur, de boodschappenbonus in de vorm van hogere huurtoeslag en afschaffen eigen risico in de zorg staat. Maar hij zadelt de rest er wel steeds mee op door het hardnekkig op te blijven voeren en te laten stemmen.

Gezien de verkiezingsresultaten deze eeuw, ontkomt de VV in bijna alle gevallen niet aan regeren. Da's ook het grote verschil met Jimmy Dijk en de SP.

SP is de laatste verkiezingen gewoon een kleine partij met een handvol zetels. Om mee te doen, moet je dan echt veel laten vallen. Je moet je dan, zoals de CU, echt richten op een select aantal punten en voor de rest accepteren dat dingen ingaan tegen je eigen programma.
  zondag 8 juni 2025 @ 10:06:30 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217883264
SP is voor het weer nationaliseren van banken en woningcorporaties
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217883284
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 10:06 schreef michaelmoore het volgende:
SP is voor het weer nationaliseren van banken en woningcorporaties
Niet alleen de banken en de woningcorporaties.
pi_217883299
quote:

[..]
Ze komen er vastwel uit.

quote:
Vanaf circa 1999 was ze lid van de Socialistische Partij. In 2004 was ze bestuurslid van de afdeling Amersfoort van deze partij en onder meer actief tegen het landelijk asielbeleid van minister Rita Verdonk. Zo was zij in Amersfoort de organisator van een demonstratie onder de noemer 'Van Harte Pardon'.[2] Tijdens haar lidmaatschap voor de SP schreef ze twee artikelen voor Lava, het ledenblad van de Jonge Socialisten in de PvdA. Later werkte ze als vrijwilliger in een callcenter van GroenLinks.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dilan_Ye%C5%9Filg%C3%B6z
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:53:24 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218450000
Jimmy gaat vol op het socialistische orgel
https://www.rtl.nl/nieuws(...)afond-van-50-miljoen

Ik denk niet dat mensen die niet al SP stemden hier nu heel warm voor gaan lopen. Of mis ik iets?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:01:28 #256
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218450083
Cuba als lichtend voorbeeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218450509
Sober, gematigd, achtergrond in de strokarton, SP. Betrouwbare keuze, zou een prima staatssecretaris van sociale zaken zijn. Wel wat ouderwets.

Het zou mooi zijn als bijvoorbeeld een Peter Kwint op een bepaald moment het stokje van partijleider wil overnemen.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:18:54 #258
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218450549
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:53 schreef Hexagon het volgende:

Ik denk niet dat mensen die niet al SP stemden hier nu heel warm voor gaan lopen. Of mis ik iets?
Niets mis met die plannen.
Maar Jimmy heeft het charisma van een natte tosti. Helaas is dat dodelijk in de hedendaagse politiek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218450633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niets mis met die plannen.
Maar Jimmy heeft het charisma van een natte tosti. Helaas is dat dodelijk in de hedendaagse politiek.
Wil je goede sociale voorzieningen, of wil je Timmermans die het op een akkoordje wil gooien met de VVD?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan9 op 08-08-2025 13:43:06 ]
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:45:58 #260
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218450731
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:31 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Wil je goede sociale voorzieningen, of wil je Timmermans die het op een akkoordje wil gooien met de VVD?
Ik wil Timmermans die het op een akkoordje gaat gooien met Bontenbal. Jimmy mag van mij ook mee doen.
pi_218451517
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:53 schreef Hexagon het volgende:

ze moeten het dit keer wel weer laten doorrekenen door het Centraal Planbureau
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:33:34 #262
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218451585
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
ze moeten het dit keer wel weer laten doorrekenen door het Centraal Planbureau
Dat is toch niet verplicht?
pi_218451589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is toch niet verplicht?
nee
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:40:38 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218451645
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:34 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
nee
Iets zegt me dan dat de SP dat niet gaat laten doen.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:08:22 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218451833
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Iets zegt me dan dat de SP dat niet gaat laten doen.
De SP is dat alweer niet van plan dat te gaan doen. In het verleden deden ze het wel. Wel deed de SP altijd trouw een tegenbegroting bij Prinsjesdag maar CPB is daar mee gestopt (besluit van minister :) ).

Het is een 'traditie' dat pas sinds eind jaren '80 bestaat, en werd op last van de Lubbers regeringen ingevoerd om partijen te disciplineren. Er is zeker kritiek mogelijk op de modellen (bezuinigen op onderwijs is een makkelijke post, minimumloon afschaffen doet de economische groei exploderen enz.) maar ik waardeer het wel dat partijen inzicht geven in de exacte bedragen en maatregelen. Of dat het CPB juist zegt dat je hier helemaal niks mee kan. JA21 werd door de doorrekening mooi ontmaskerd en te kijk gezet (dé armoede en werkloosheidspartij; asielzoekers zouden omkomen van de honger, mogen niet werken - en daar wil nostra et tutti quanti dan mee samen werken).

Het taboe is er natuurlijk wel wat vanaf. Bij de laatste verkiezingen behaalden de CPB weigeraars maar liefst 78 zetels. . Drie van de vier coalitiepartijen hadden geen serieus programma...

edit:

Ik zat de buitenlands beleid paragraaf te lezen... valt me enorm mee eigenlijk (pagina 21 tot 24). Oekraine, Navo, Rusland, Europese Unie. Helemaal niet knettergek en krankjorum. Volhouden.
https://sp-mediabucket.s3(...)gsprogramma_TK25.pdf
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:11:41 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218451861
Wat mij betreft worden alle niet doorgerekende programma's door de pers consequent als luchtfietserij benoemd.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:21:39 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218451922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 16:11 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft worden alle niet doorgerekende programma's door de pers consequent als luchtfietserij benoemd.
Media zou 'moeten' zeggen: een model is een model, maar verstoppertje spelen kan dan niet meer. Je moet je getallen laten zien en concreet invullen.

Een andere ergernis zijn trouwens de peilingen en hoe klakkeloos dat wordt overgenomen. Peilingen worden gemanipuleerd en zeker die van Maurice de Hond. Terecht dat Jimmy Dijk dit openlijk zegt op SBS6, en peilingen nul invloed hebben op wat hij zegt. De Hond zijn peilingen hellen erg over naar rechts (bijv. de goedkeuring van Trump door Nederlanders; dat meer dan helft de doodstraf wil invoeren, meer dan helft Islam wil verbieden enz) en mikt lukraak mensen uit zijn steekproef. Een charlatan.

Van het VK, VS en Oostenrijk (door kanselier Kurz zelf, nu close met engerd Peter Thiel - die zelfs @nostra ooit een engnek vond... Peter Thiel is een griezel) weten we dat peilingen worden gekocht. Naïef om te denken dat het niet hier ook kan.

Ik mis gezonde scepsis en notie van betrekkelijkheid. Zeker een publieke omroep zou een publieke taak hierin moeten hebben (hoi, EenVandaag - iig zeggen ze vandaag de dag iets over foutmarge en percentage 'weet niet', was 10 jaar geleden helemaal niet zo).
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 september 2025 @ 11:30:09 #269
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218785239
quote:
Jimmy wil dus rijke mensen beroven en bedrijven uitpersen d.m.v. absurd hogere belastingen. Lekker geld afpakken en geven aan uitkeringstrekkers van 20-30-40 jaar die te beroerd zijn om iets te betekenen voor deze maatschappij.

Wat een waardeloze vent, wat een waardeloze partij. Op naar de nul zetels.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen naar je staren
pi_218785882
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:30 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Jimmy wil dus rijke mensen beroven en bedrijven uitpersen d.m.v. absurd hogere belastingen. Lekker geld afpakken en geven aan uitkeringstrekkers van 20-30-40 jaar die te beroerd zijn om iets te betekenen voor deze maatschappij.

Wat een waardeloze vent, wat een waardeloze partij. Op naar de nul zetels.
hahaha och die arme arme rijke mensen toch..

misschien eerst even cursus begrijpend lezen doen, dan het partijprogramma even lezen en dan nog eens proberen.
pi_218786047
Laat Jimmy maar naar zijn eigen partij en oud partijgenoten kijken.
Want kennelijk kun je als SPer gewoon een huis van een miljoen plus kopen.
quote:
Lilian Marijnissen koopt luxe stadsvilla voor ¤ 1.080.000

Na haar hele leven in Oss te hebben gewoond, is voormalig SP-lijsttrekker Lilian Marijnissen (40) onlangs met haar vriend Joeri en hun dochtertje Lara naar een monumentaal pand in Maarssen verhuisd.

Het stel, dat net is teruggekeerd van een vakantie in Spanje, heeft de stadsvilla voor 1.080.000 euro gekocht.

Nieuw huis en hypotheek
Daarvoor namen ze een hypotheek van 821.500 euro en het resterende bedrag is uit eigen zak betaald. In hun nieuwe onderkomen vieren ze over een week ook de eerste verjaardag van hun dochtertje.

https://www.story.nl/show(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Rules for thee..
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 september 2025 @ 13:35:44 #272
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218786069
Vrouw met baan en partner koopt huis. Bel de krant.

TR gezet.
Antifa
pi_218786310
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:35 schreef VoMy het volgende:

TR gezet.
nou dit inderdaad. en dan ook nog eens: De SP heeft als enige partij een afdracht, de zogeheten solidariteitsregeling. Een groot deel van hun loon als kamerlid leveren ze gewoon in.

Als je gaat zeiken dat mensen teveel geld opstrijken in de politiek, is het slim om eerst naar alle andere partijen te kijken, die dus er veel meer aan over houden :') De tering zeg..
pi_218786854
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:35 schreef VoMy het volgende:

TR gezet.
Oh van mij mag ze hoor. Maar dan kun je er ook opmerkingen op verwachten. Een SPer die een huis koopt van meer dan een miljoen. :D

Lang leven het socialisme! w/
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 september 2025 @ 14:57:04 #275
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218786860
Dit niveau :')
Antifa
  dinsdag 16 september 2025 @ 15:09:29 #276
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218786959
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 14:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh van mij mag ze hoor. Maar dan kun je er ook opmerkingen op verwachten. Een SPer die een huis koopt van meer dan een miljoen. :D

Lang leven het socialisme! w/
Ze kunnen waarschijnlijk zo'n hoge hypotheek krijgen puur vanwege haar inkomen als politica. Kan ook zijn dat de partner veel verdient.

Onder de streep zal ze niet veel over houden omdat ze te maken krijgt met de afdrachtregeling van de SP.

Maar typisch verder dat je dit telegraaf achtig braaksel hier neerdumpt.
pi_218787016
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ze kunnen waarschijnlijk zo'n hoge hypotheek krijgen puur vanwege haar inkomen als politica. Kan ook zijn dat de partner veel verdient.

Onder de streep zal ze niet veel over houden omdat ze te maken krijgt met de afdrachtregeling van de SP.

:D

Ik heb nog wel een bron, maar die ga je nog veel erger vinden.
En het commentaar op X is ook geweldig. _O- of ze lid geworden is van de VVD.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218787058
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Huizen zijn duur. Bel de krant.

Bij gezinsuitbreiding heb je een groter huis nodig en verkoop je het oude huis (dat flink in waarde is gestegen). Nou en.

Socialisme wil niet iedereen arm hebben maar iedereen rechten geven en iedereen rijk maken. Geen al te grote machtsongelijkheden.

Ik ben 100% geen SP stemmer maar dit blijft domrechts gehuil.

Geert Wilders draagt Rolexen van tienduizenden euros. Daar hoor en zie je De Telegraaf en AD nou nooit over.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 september 2025 @ 15:19:49 #279
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218787067
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat houd je tegen om het hier neer te gooien?
Een stadsvilla is leuke ophef. Maar ze zal ook door de jaren heen veel afgedragen hebben. Maar niet alles, want de SP is namelijk niet communistisch. Het zijn sociaal democraten.
pi_218787084
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:15 schreef capricia het volgende:

[..]

En het commentaar op X is ook geweldig. _O- of ze lid geworden is van de VVD.
Socialisme is niet hetzelfde als communisme en dat je allemaal hetzelfde zou moeten verdienen...

En jawel, de voorlieden komen niet bepaald van de straat.

Hoeveel procent van de bevolking in de late 19e eeuw kon rekenen en schrijven denk je?
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 september 2025 @ 15:22:37 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218787089
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Huizen zijn duur. Bel de krant.

Bij gezinsuitbreiding heb je een groter huis nodig en verkoop je het oude huis (dat flink in waarde is gestegen). Nou en.

Socialisme wil niet iedereen arm hebben maar iedereen rechten geven en iedereen rijk maken. Geen al te grote machtsongelijkheden.

Ik ben 100% geen SP stemmer maar dit blijft domrechts gehuil.

Geert Wilders draagt Rolexen van tienduizenden euros. Daar hoor en zie je De Telegraaf en AD nou nooit over.
Ze moet volgens sommigen blijkbaar ergens in een kraakwoning gaan zitten met haar kids of zo.
pi_218787096
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat houd je tegen om het hier neer te gooien?
Een stadsvilla is leuke ophef. Maar ze zal ook door de jaren heen veel afgedragen hebben. Maar niet alles, want de SP is namelijk niet communistisch. Het zijn sociaal democraten.
Eén bron is wel genoeg. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218787106
All animals are equal..of hoe ging die ook al weer.
pi_218869076
Ik heb vanmiddag slechts fragmenten van het debat gezien dus ik kan er naast zitten maar alleen Jimmy Dijk noemde drie punten die bijdragen aan een voedingsbodem voor het rechtsextremisme. Zijn bron is een NCTV rapport. Naast de opruiende taal door bepaalde politici noemde Jimmy Dijk ook de afname van de bestaanszekerheid en een onbetrouwbare overheid (gasdossier, toeslagenschandaal) als punten. Daarmee onderscheidde Jimmy Dijk zich van de andere fractieleiders die alleen de focus hadden op het opruiende taalgebruik. Een plusje erbij voor Jimmy dus.
pi_218869175
quote:
Omdat hij zo goed beveiligd wordt is het voor hem mogelijk om zo'n ding te dragen. Voor ieder ander in dit land is het risico veel te groot dat je overhoop gestoken wordt door iemand die ook graag een mooi horloge wil maar die dat niet kan betalen.

En om op de TT terug te komen: Het feit dat dit topc al anderhalf jaar open staat zegt al genoeg, Jimmy is een flop.
-
  donderdag 25 september 2025 @ 19:16:54 #286
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218869336
quote:

Waarom zou je ze daar over moeten horen?
Laffe huichelaar
  donderdag 25 september 2025 @ 19:19:07 #287
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218869353
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]

Rules for thee..
Welke regels heb je het precies over die wel voor 'thee' zijn maar niet voor Marijnissen?
Laffe huichelaar
  donderdag 25 september 2025 @ 19:21:35 #288
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218869371
Ik ben dat zure gezeik aan alle kanten eigenlijk wel een beetje zat. Als Wilders een horloge wil dragen, moet hij dat lekker zelf weten. Zijn geld. Als Marijnissen met partner, een succesvol zakenman, een nieuw huis koopt, waarom moet dat meteen negatief zijn. Die vrouw zit niet eens meer in de politiek ffs

Kijk lekker of het beleid wat politici voor staan goed is of slecht is en heb het daar over. Wat ze in hun eigen tijd, met hun eigen geld of met hun partner doen moeten ze lekker zelf weten.

Wat een misgunners hebben we hier toch met zijn allen. Als er iemand een scheet laat, zijn er alweer 8 mensen die er aanstoot aan nemen.
Laffe huichelaar
pi_218869554
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:59 schreef quo_ het volgende:
En om op de TT terug te komen: Het feit dat dit topc al anderhalf jaar open staat zegt al genoeg, Jimmy is een flop.

-
Staat genoteerd, jij hebt liever D66 of GL. Want die hebben sneller een topic op fok! vol. Ieder z'n criteria ^O^
pi_218870356
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:39 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Staat genoteerd, jij hebt liever D66 of GL. Want die hebben sneller een topic op fok! vol. Ieder z'n criteria ^O^
Snel doorstrepen !
Die twee partijen die je noemt zijn de allerlaatsten waar ik op zou stemmen.
En om preciezer te zijn, na mijn PvdA stemcarriere heb ik nog geruime tijd "onderdak" gehad bij de SP.

Maar als op een druk bezocht forum als Fok POL er in anderhalf jaar tijd minder dan 300 mensen de moeite nemen te reageren op een topic over Jimmy dan lijkt het me overduidelijk dat hij totaal niet aanspreekt, niet in positieve zin en niet in negatieve zin. Een nono dus, ofwel een flop voor de partij die ooit 25 zetels haalde en een jaar later zelfs gepeild werd op 37.
-
pi_218870511
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:39 schreef quo_ het volgende:
Snel doorstrepen !
Die twee partijen die je noemt zijn de allerlaatsten waar ik op zou stemmen.
Ja dat was dus een beetje de grap
  zaterdag 27 september 2025 @ 01:53:44 #292
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218880712
quote:
[..]

Rules for thee..
De SP is een struikroverspartij. Hun voorgenomen beleid leidt tot een rem op ondernemerschap en hun hang naar overdreven herverdeling bestraft succes en beloont luie werklozen. En dat noemen ze dan rechtvaardig beleid. _O-
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen naar je staren
  zaterdag 27 september 2025 @ 12:18:19 #293
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218883177
quote:
[..]

Rules for thee..
Is dit relevant? In elk geval erg offtopic en kleinzielig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 27 september 2025 @ 13:15:54 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218883580
quote:
[..]

Rules for thee..
Wat een treurnis deze reactie. Weet je nou echt niets over de inhoud van hun plannen te zeggen?
  zaterdag 27 september 2025 @ 13:17:20 #295
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218883590
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat een treurnis deze reactie. Weet je nou echt niets over de inhoud van hun plannen te zeggen?
En daarnaast begint een normaal huis al met 5 ton. Dan is het dubbele njet excessief.
pi_218885993
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:17 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
En daarnaast begint een normaal huis al met 5 ton. Dan is het dubbele njet excessief.
Inderdaad helemaal niet excessief, reken maar even mee.
Als je een hypotheek van ¤1 miljoen nodig hebt, en de bank hanteert een LTI (Loan-to-income ratio)van 4,5, dan heb je een bruto jaarinkomen van minimaal ¤1.000.000 / 4,5 = ¤222.222 nodig.
Een vrij normaal inkomen in een gezin van de modale SP politicus, dat hou je makkelijk over na afdracht aan de partij.
Ook de gemiddelde SP kiezer zit aardig in de buurt en voor hen die lager zitten voert de SP een keiharde campagne.
-
pi_218886624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Inderdaad helemaal niet excessief, reken maar even mee.
Als je een hypotheek van ¤1 miljoen nodig hebt, en de bank hanteert een LTI (Loan-to-income ratio)van 4,5, dan heb je een bruto jaarinkomen van minimaal ¤1.000.000 / 4,5 = ¤222.222 nodig.
Een vrij normaal inkomen in een gezin van de modale SP politicus, dat hou je makkelijk over na afdracht aan de partij.
Ook de gemiddelde SP kiezer zit aardig in de buurt en voor hen die lager zitten voert de SP een keiharde campagne.
Maar het punt blijft dus, een SP'er mag niet boven modaal verienen of zo? :?
pi_218886897
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:51 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Maar het punt blijft dus, een SP'er mag niet boven modaal verienen of zo? :?
Uiteraard mag dat, maar van een partij die rigoreus iedereen de kop wil afhakken die boven hetmaatschappelijke maaiveld uitkomt verwacht je iets meer ingetogenheid van de toonaangevende figuren.
-
  zaterdag 27 september 2025 @ 20:33:15 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218887314
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:27 schreef quo_ het volgende:

[..]
Uiteraard mag dat, maar van een partij die rigoreus iedereen de kop wil afhakken die boven hetmaatschappelijke maaiveld uitkomt verwacht je iets meer ingetogenheid van de toonaangevende figuren.
Dus ze niet zich houden aan standpunten die je zelf verzint.

De SP zegt nergens dat je niet veel mag verdienen. Alleen dat je dan veel belasting moet betalen.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:25:27 #300
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_218925344
Jimmy stapt vandaag in het huwelijksbootje:
https://socialnieuws.nl/2(...)p-leider-jimmy-dijk/
pi_218925876
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 01:53 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
De SP is een struikroverspartij. Hun voorgenomen beleid leidt tot een rem op ondernemerschap en hun hang naar overdreven herverdeling bestraft succes en beloont luie werklozen. En dat noemen ze dan rechtvaardig beleid. _O-
Ik krijg met deze uitspraak de indruk dat de SP net zolang geregeerd heeft als de VVD waar de ondernemers (als ik al het geklaag hoor) minder blij mee zijn dan de SP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')