SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Net of jij vies bent van wat spam-postsquote:Op woensdag 17 april 2024 11:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Klopt.
Daarom post ik hier ook niet veel meer.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb dat eerder aangekaart. Daar wordt niet op gereageerd of je wordt uitgelachen. Vroeger was het topic veel interessanter, nu zitten er alleen maar zeikers, klagers, alsof hun leven er van af hangt. Erg vind ik dat er ook een mod vol aan mee doet. Het is een klaagtopic geworden. Totaal niet interessant meer.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Veel acts hier. Dit in tegenstelling tot vroeger.
Vroeger was het veel meer onderzoeksgericht hier.
Niet hier in WKN.quote:Op woensdag 17 april 2024 11:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Net of jij vies bent van wat spam-posts
Niet gek met al die coke daar 😱quote:
Mei/Juni 2023 vergeten?quote:Op woensdag 17 april 2024 12:14 schreef Nattekat het volgende:
En ons weer is al ruim een jaar saai. Gewoon een eindeloze stroom depressies.
En het gejank over hoe grijs het weer is, is zo ongeveer vertienvoudigd.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:14 schreef Nattekat het volgende:
Toch wel mooi hoe sommigen hier zo'n roze bril op hebben van het vroegah.
Het enige verschil tussen nu en 10 jaar geleden is de hoeveelheid gejank over hoe alles vroeger beter was.
En ons weer is al ruim een jaar saai. Gewoon een eindeloze stroom depressies.
Oeps. Foutje bedankt..quote:Op woensdag 17 april 2024 12:21 schreef PSVCL het volgende:
Noodweer Dubai mogelijk gevolg kunstmatig opgewekte regen
Het noodweer in de Verenigde Arabische Emiraten (VAE), waarbij tot nu toe één dode is gevallen, is mogelijk het gevolg van kunstmatig opgewekte regen. Het Nationaal Centrum van Meteorologie (NCM), de meteorologische dienst van het land, heeft bevestigd dat maandag en dinsdag vliegtuigen zijn opgestegen om het weer te beïnvloeden.
https://www.telegraaf.nl/(...)drijven-door-straten
al 6 mnd geen zon op 6 dagen naquote:Op woensdag 17 april 2024 12:30 schreef aloa het volgende:
[..]
En het gejank over hoe grijs het weer is, is zo ongeveer vertienvoudigd.
"Het is grijs"
"Het regent al drie maanden "
Hmm, valt dit onder 'geslaagd experiment'?quote:Op woensdag 17 april 2024 12:21 schreef PSVCL het volgende:
Noodweer Dubai mogelijk gevolg kunstmatig opgewekte regen
Het noodweer in de Verenigde Arabische Emiraten (VAE), waarbij tot nu toe één dode is gevallen, is mogelijk het gevolg van kunstmatig opgewekte regen. Het Nationaal Centrum van Meteorologie (NCM), de meteorologische dienst van het land, heeft bevestigd dat maandag en dinsdag vliegtuigen zijn opgestegen om het weer te beïnvloeden.
https://www.telegraaf.nl/(...)drijven-door-straten
Dat kan nog weleens een dingetje worden idd.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:41 schreef StateOfMind het volgende:
Gezien het gemiddelde wagenpark daar in Dubai, zullen de verzekeringsmaatschappijen daar not amused zijn
Vergeef me, maar hoe haal je daar een beetje relaxed je fiets uit je schuur?quote:
Weermanupilatie is spelen voor God en zal/kan nooit slagen.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm, valt dit onder 'geslaagd experiment'?
Dat kan nooit goed gaan idd.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Weermanupilatie is spelen voor God en zal/kan nooit slagen.
10 jaar geleden regende het dan ook niet vijf maanden, maar had je ook nog af en toe winter, zomer of lentequote:Op woensdag 17 april 2024 12:30 schreef aloa het volgende:
[..]
En het gejank over hoe grijs het weer is, is zo ongeveer vertienvoudigd.
"Het is grijs"
"Het regent al drie maanden "
Ja die oceanen is absurd.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
10 jaar geleden regende het dan ook niet vijf maanden, maar had je ook nog af en toe winter, zomer of lente
Zulke warme oceanen zijn ongekend, en daar ondervinden we de nadelen van.
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:11 schreef PzKpfw het volgende:
Gisteren liet de 14-daagse nog 25 graden zien voor 30 april. Nu is het maximum voor de komende 14 dagen een keer 14 graden
Nou ja ik had al gezegd weinig te verwachten van april. In mei zal er ongetwijfeld wel mooi voorjaarsweer komen.
Oh wee als dat niet uitkomtquote:Op woensdag 17 april 2024 13:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Waar het pijnpunt vooral zit is dat het al sinds weet ik veel hoe lang bijna onafgebroken waait en regent en dat dit voorkomt na een jaar waar bijna het hele voorjaar en de zomer ook in het water zijn gevallen. Weet nog hoe we hier reageerden op de eerste droogte-berichten eind meiquote:Op woensdag 17 april 2024 13:05 schreef StateOfMind het volgende:
April doet wat ie wil komt érgens vandaan
Meer sneeuw in april dan in de hele winter, die is ook leukquote:
Ik denk dat we met 12-13 graden blij moeten zijn.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
Valt er regen in mei, dan is april voorbij.
Hopelijk Koningsdag iig droog. 15+ is mooi meegenomen
En gek genoeg is het bij mij, waar het de laatste tijd vooral grijs was, nu juist droog en zonnigquote:
Zou er ook veel meer aan de hand zijn dan vroeger, of komt het door internet en social media dat je van alles op de hoogte bent? In het verleden waren er toch ook wel flinke oorlogen, wereldoorlogen zelfs. Maar dan hoorde maar 5 minuutjes daarover, alleen op het journaal. Of op de voorpagina van de papieren krant. Nu word je de hele dag overal mee doodgegooid.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:11 schreef StateOfMind het volgende:
Met alles wat er gaande is in de wereld (klimaat, steeds meer oorlogen en conflicten, de ene crisis bovenop de andere), ben ik blij dat ik geen kinderen achterlaat straks
Hopelijk blijft het nog een jaar of 30-35 redelijk normaal
Dit ja.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zou er ook veel meer aan de hand zijn dan vroeger, of komt het door internet en social media dat je van alles op de hoogte bent? In het verleden waren er toch ook wel flinke oorlogen, wereldoorlogen zelfs. Maar dan hoorde maar 5 minuutjes daarover, alleen op het journaal. Of op de voorpagina van de papieren krant. Nu word je de hele dag overal mee doodgegooid.
Maar ik ben het zeker met je eens dat het toen wel veel leuker was dan nu. Als jongere mag je al helemaal niks meer. Vroeger was alles beter. Ik ben echt blij dat ik jong was in de jaren 80 en niet nu.
Veluwe heeft een overschot van 300. Waarom tekenen ze dat niet in?quote:Op woensdag 17 april 2024 16:27 schreef Resistor het volgende:
[ afbeelding ]
Heerlijk die geautomatiseerde systemen waar verder niemand naar kijkt. Is het strand, of is het een strookje woestijn aan de westkust?
(direct van het KNMI gelinkt, kan iemand hem even opslaan en op een neutrale plek hosten? Ik zit mobiel en kan zo niet veel))
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:31 schreef BlackLining het volgende:
Hoe zeer ik ook behoefte heb aan gewoon, mooi, rustig lenteweer..
Serieus, ga ff iemand anders vervelen met je k..-bericht iedere keer.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Max temp en neerslag in De Bilt op 27 april vs 30 april:quote:Op dinsdag 16 april 2024 21:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook mijn herinnering. 30 april is vaak veeeel mooier dan 27. Het kan ook minder zijn, maar nooit stabiel kut als de 27ste.
Pak je van al die jaren de 30ste er bij zie je denk im dat het opvallend beter is.
quote:Op woensdag 17 april 2024 19:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Serieus, ga ff iemand anders vervelen met je k..-bericht iedere keer.
Ja, logisch, het gaat drie dagen later niet ineens gemiddeld totáál anders zijnquote:Op woensdag 17 april 2024 19:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Max temp en neerslag in De Bilt op 27 april vs 30 april:
2014 - 15,3°C / 3 mm vs 17,9°C / 0 mm
2015 - 12,6°C / 0 mm vs 14,2°C / 0 mm
2016 - 10,7°C / 2,8 mm vs 11,2°C / 0 mm
2017 - 10,9°C / 0,2 mm vs 18,4°C / 0 mm
2018 - 15,1°C / 0,1 mm vs 13,2°C / 27,2 mm
2019 - 13,6°C / 8,9 mm vs 12,4°C / 0 mm
2020 - 20,7°C / 0 mm vs 16,1°C / 7,3 mm
2021 - 15,7°C / 0 mm vs 10,3°C / 8,3 mm
2022 - 13,6°C / 0 mm vs 12,5°C / 0 mm
2023 - 13,3°C / 0 mm vs 17,9°C / 0 mm
Valt nog best mee eigenlijk.
Je weet goed wat ik bedoel. Je hebt dat bericht nu al 30x gepost. Begint vervelend te worden..quote:
Overschotten doen ze niet aan, dat blijft gewoon 0 tekort (geen buffer van het overschot)quote:Op woensdag 17 april 2024 17:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Veluwe heeft een overschot van 300. Waarom tekenen ze dat niet in?
Doe nog maar wat meer van vandaag ipv de zomerquote:Op woensdag 17 april 2024 21:26 schreef DemonRage het volgende:
Gezien de hoeveelheid warmte in de Atlantische Oceaan, de transitie van El Niño naar La Niña en het zeiknatte afgelopen halfjaar denk ik dat er dit jaar wel een klamme zomer met veel onweersdagen in gaat zitten, met veel bovengemiddeld warme nachten, geen extreme uitschieters kwa maximumtemperaturen maar misschien wel kwa dauwpunten.
We zullen dan vast wel weer van die drukkend warme dagen krijgen, waarbij de brandende zon van overdag in de avond plaats maakt voor steeds meer bewolking op nadering van een onweersstoring en de wind helemaal weg valt waardoor zweet van je kop blijft gutsen, je de muggen van je af moet slaan en je elke keer een plas condenswater moet wegdeppen onder je koude pilsje.
@Djeezquote:
Prima, maar doe maar meer onweer des doods en minder muggen.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:26 schreef DemonRage het volgende:
Gezien de hoeveelheid warmte in de Atlantische Oceaan, de transitie van El Niño naar La Niña en het zeiknatte afgelopen halfjaar denk ik dat er dit jaar wel een klamme zomer met veel onweersdagen in gaat zitten, met veel bovengemiddeld warme nachten, geen extreme uitschieters kwa maximumtemperaturen maar misschien wel kwa dauwpunten.
We zullen dan vast wel weer van die drukkend warme dagen krijgen, waarbij de brandende zon van overdag in de avond plaats maakt voor steeds meer bewolking op nadering van een onweersstoring en de wind helemaal weg valt waardoor zweet van je kop blijft gutsen, je de muggen van je af moet slaan en je elke keer een plas condenswater moet wegdeppen onder je koude pilsje.
Ik ben bang dat 2024 nóg kutter gaat zijn dan vorig jaarquote:Op woensdag 17 april 2024 22:29 schreef INViCTuS het volgende:
Beetje water voor de plantjes erbij![]()
[ x ]
Nóg hetere dagen in juni/juli/augustus/september?quote:Op woensdag 17 april 2024 22:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik ben bang dat 2024 nóg kutter gaat zijn dan vorig jaar
Wat is dit, joh. 😭quote:Op woensdag 17 april 2024 22:29 schreef INViCTuS het volgende:
Beetje water voor de plantjes erbij![]()
[ x ]
Lekker vooruitzicht voor de toekomst, kunnen we vast wennen aan het idee enzoquote:Op woensdag 17 april 2024 22:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het orakel heeft gesproken.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Met de huidige temperaturen kan dat een flink pak sneeuw opleveren. Kan de Global Warming-theorie eindelijk de prullenbak in. En Wilders I kan dan mooi de zinloze subsidies voor klimaatdrammers afschaffenquote:
Ik heb vorig jaar gelijk gekregenquote:
Oh, wat verlang ik daar naar.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:26 schreef DemonRage het volgende:
Topper ditquote:Op woensdag 17 april 2024 19:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Max temp en neerslag in De Bilt op 27 april vs 30 april:
2014 - 15,3°C / 3 mm vs 17,9°C / 0 mm
2015 - 12,6°C / 0 mm vs 14,2°C / 0 mm
2016 - 10,7°C / 2,8 mm vs 11,2°C / 0 mm
2017 - 10,9°C / 0,2 mm vs 18,4°C / 0 mm
2018 - 15,1°C / 0,1 mm vs 13,2°C / 27,2 mm
2019 - 13,6°C / 8,9 mm vs 12,4°C / 0 mm
2020 - 20,7°C / 0 mm vs 16,1°C / 7,3 mm
2021 - 15,7°C / 0 mm vs 10,3°C / 8,3 mm
2022 - 13,6°C / 0 mm vs 12,5°C / 0 mm
2023 - 13,3°C / 0 mm vs 17,9°C / 0 mm
Valt nog best mee eigenlijk.
Juli, augustus en september waren er precies geen hete dagen, dus heter dan vorig jaar is wel makkelijkquote:Op woensdag 17 april 2024 22:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nóg hetere dagen in juni/juli/augustus/september?
Ik had zelfs mijn handschoenen weer aan op de fietsquote:
Prima ochtend.quote:
September was mokerheet manquote:Op donderdag 18 april 2024 07:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juli, augustus en september waren er precies geen hete dagen, dus heter dan vorig jaar is wel makkelijk
Vooruit, even de daadwerkelijke cijfers nagekeken: augustus had alleen de nodige flink warme dagen (ongeveer de helft) ipv echt heet inderdaad, juli en september ook flink veel warme dagen maar een paar waarop de oven stevig aan stond.quote:Op donderdag 18 april 2024 07:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juli, augustus en september waren er precies geen hete dagen, dus heter dan vorig jaar is wel makkelijk
Dan begin ik pas te genieten, als het weer flink warmer wordt.quote:Op donderdag 18 april 2024 07:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Enfin, dit jaar wordt het ongetwijfeld nog weer warmer, dus ik geniet voorlopig nog even nu het nog kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |