@Djeezquote:
Prima, maar doe maar meer onweer des doods en minder muggen.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:26 schreef DemonRage het volgende:
Gezien de hoeveelheid warmte in de Atlantische Oceaan, de transitie van El Nio naar La Nia en het zeiknatte afgelopen halfjaar denk ik dat er dit jaar wel een klamme zomer met veel onweersdagen in gaat zitten, met veel bovengemiddeld warme nachten, geen extreme uitschieters kwa maximumtemperaturen maar misschien wel kwa dauwpunten.
We zullen dan vast wel weer van die drukkend warme dagen krijgen, waarbij de brandende zon van overdag in de avond plaats maakt voor steeds meer bewolking op nadering van een onweersstoring en de wind helemaal weg valt waardoor zweet van je kop blijft gutsen, je de muggen van je af moet slaan en je elke keer een plas condenswater moet wegdeppen onder je koude pilsje.
Ik ben bang dat 2024 ng kutter gaat zijn dan vorig jaarquote:Op woensdag 17 april 2024 22:29 schreef INViCTuS het volgende:
Beetje water voor de plantjes erbij![]()
[ x ]
Ng hetere dagen in juni/juli/augustus/september?quote:Op woensdag 17 april 2024 22:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik ben bang dat 2024 ng kutter gaat zijn dan vorig jaar
Wat is dit, joh. 😭quote:Op woensdag 17 april 2024 22:29 schreef INViCTuS het volgende:
Beetje water voor de plantjes erbij![]()
[ x ]
Lekker vooruitzicht voor de toekomst, kunnen we vast wennen aan het idee enzoquote:Op woensdag 17 april 2024 22:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het orakel heeft gesproken.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Met de huidige temperaturen kan dat een flink pak sneeuw opleveren. Kan de Global Warming-theorie eindelijk de prullenbak in. En Wilders I kan dan mooi de zinloze subsidies voor klimaatdrammers afschaffenquote:
Ik heb vorig jaar gelijk gekregenquote:
Oh, wat verlang ik daar naar.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:26 schreef DemonRage het volgende:
Gezien de hoeveelheid warmte in de Atlantische Oceaan, de transitie van El Nio naar La Nia en het zeiknatte afgelopen halfjaar denk ik dat er dit jaar wel een klamme zomer met veel onweersdagen in gaat zitten, met veel bovengemiddeld warme nachten, geen extreme uitschieters kwa maximumtemperaturen maar misschien wel kwa dauwpunten.
We zullen dan vast wel weer van die drukkend warme dagen krijgen, waarbij de brandende zon van overdag in de avond plaats maakt voor steeds meer bewolking op nadering van een onweersstoring en de wind helemaal weg valt waardoor zweet van je kop blijft gutsen, je de muggen van je af moet slaan en je elke keer een plas condenswater moet wegdeppen onder je koude pilsje.
Topper ditquote:Op woensdag 17 april 2024 19:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Max temp en neerslag in De Bilt op 27 april vs 30 april:
2014 - 15,3C / 3 mm vs 17,9C / 0 mm
2015 - 12,6C / 0 mm vs 14,2C / 0 mm
2016 - 10,7C / 2,8 mm vs 11,2C / 0 mm
2017 - 10,9C / 0,2 mm vs 18,4C / 0 mm
2018 - 15,1C / 0,1 mm vs 13,2C / 27,2 mm
2019 - 13,6C / 8,9 mm vs 12,4C / 0 mm
2020 - 20,7C / 0 mm vs 16,1C / 7,3 mm
2021 - 15,7C / 0 mm vs 10,3C / 8,3 mm
2022 - 13,6C / 0 mm vs 12,5C / 0 mm
2023 - 13,3C / 0 mm vs 17,9C / 0 mm
Valt nog best mee eigenlijk.
Juli, augustus en september waren er precies geen hete dagen, dus heter dan vorig jaar is wel makkelijkquote:Op woensdag 17 april 2024 22:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ng hetere dagen in juni/juli/augustus/september?
Ik had zelfs mijn handschoenen weer aan op de fietsquote:
Prima ochtend.quote:
September was mokerheet manquote:Op donderdag 18 april 2024 07:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juli, augustus en september waren er precies geen hete dagen, dus heter dan vorig jaar is wel makkelijk
Vooruit, even de daadwerkelijke cijfers nagekeken: augustus had alleen de nodige flink warme dagen (ongeveer de helft) ipv echt heet inderdaad, juli en september ook flink veel warme dagen maar een paar waarop de oven stevig aan stond.quote:Op donderdag 18 april 2024 07:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juli, augustus en september waren er precies geen hete dagen, dus heter dan vorig jaar is wel makkelijk
Dan begin ik pas te genieten, als het weer flink warmer wordt.quote:Op donderdag 18 april 2024 07:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Enfin, dit jaar wordt het ongetwijfeld nog weer warmer, dus ik geniet voorlopig nog even nu het nog kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |