Alle geοnteresseerde ploegen hebben het bloedpaspoort van Hirschi bekeken en gedacht: Ja, nee, hier beginnen we niet aan?quote:Op zondag 14 april 2024 13:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Schitterend. Schit-ter-rend.
Franse renners zijn bij Franse ploegen vaak wel wat meer salaris waard dan bij niet-Franse ploegen.quote:Op zondag 14 april 2024 14:48 schreef wimderon het volgende:
Hirschi naar Tudor dan toch geen done deal?
Alaphilippe zijnde naar de slechtst presterende WT-ploeg gaan, goed plan.
Ik wilde hier vanochtend al op reageren, nu lijkt een beetje after-timing, maar Hirschi was vorig jaar qua punten top 10 in de wereld. Een beetje de De Lie van de heuvelkoersen. Moet toch wel een WT-team zijn die punten nodig heeft?quote:Op zondag 14 april 2024 13:55 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Alle geοnteresseerde ploegen hebben het bloedpaspoort van Hirschi bekeken en gedacht: Ja, nee, hier beginnen we niet aan?
De manier waarop ie weg ging bij DSM zal niet helpen denk ik zo.quote:Op zondag 14 april 2024 21:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik wilde hier vanochtend al op reageren, nu lijkt een beetje after-timing, maar Hirschi was vorig jaar qua punten top 10 in de wereld. Een beetje de De Lie van de heuvelkoersen. Moet toch wel een WT-team zijn die punten nodig heeft?
Vergeet ook niet dat hij waarschijnlijk behoorlijk duur zal zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 21:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik wilde hier vanochtend al op reageren, nu lijkt een beetje after-timing, maar Hirschi was vorig jaar qua punten top 10 in de wereld. Een beetje de De Lie van de heuvelkoersen. Moet toch wel een WT-team zijn die punten nodig heeft?
quote:Tourwinnaar Demi Vollering op weg naar Franse ploeg: onderhandelingen over meerjarig contract
Demi Vollering rijdt vanaf komend seizoen waarschijnlijk voor FDJ-Suez. De Nederlandse winnaar van de laatste Tour de France is met de Franse ploeg in onderhandeling over een meerjarig contract. Vollering vertrekt aan het einde van dit seizoen bij SD Worx Pro Time, waar de Belgische wereldkampioen Lotte Kopecky wel de komende jaren blijft koersen.
Een Franse ploeg?? Dat kan nooit goed aflopen.quote:Op maandag 15 april 2024 12:15 schreef Aguero het volgende:
https://www.ad.nl/wielren(...)g-contract~a26c065f/
[..]
Die ging voor Roglic naar Jumbo, niet zo raar dat hij dan naar Bora gaat als Roglic dat doet.. en ook meteen de beste renner in de voorjaarskoersen, al denk ik dat een type als hij dan meer baat heeft bij een sterke ploeg zoals bij Jumboquote:
Ontzettend voorspelbaar, ontzettend treurig.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:39 schreef VoMy het volgende:
https://www.indeleiderstr(...)ingen-zijn-opgestart
TotalEnergies probeert de Franse chouchou Julian Alaphilippe al langer te verleiden tot een vertrek naar de formatie, maar inmiddels is er ook schot in de zaak. Althans, dat laat ploegbaas Jean-Renι Bernadeau weten aan de krant Ouest-France. 'De onderhandelingen zijn begonnen', klinkt het vol vertrouwen.
JuJu -> Total
Iemand die top 10 stond vorig jaar kun je onmogelijk de grootste teleurstelling noemen, ookal valt hij in grotere koersen vaak tegen.quote:Op maandag 15 april 2024 12:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Een Franse ploeg?? Dat kan nooit goed aflopen.
En Hirschi vind ik wel de grootste teleurstelling van de afgelopen 2 seizoenen.
Ik moet zeggen dat ik wel met gefronste wenkbrauwen heb gelezen dat hij kennelijk vorig jaar top-10 stond op de ranking, maar het klopt inderdaad wel. Heel veel zeges en 2e plaatsen in kleine en middelgrote koersen. Zo kom je er ook wel.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:47 schreef Funzel het volgende:
[..]
Iemand die top 10 stond vorig jaar kun je onmogelijk de grootste teleurstelling noemen, ookal valt hij in grotere koersen vaak tegen.
Dit wilde ik ook al als reponse posten, toevallig. Het totale en voorspelbare failliet van de armzalige Franse ploegjes.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ontzettend voorspelbaar, ontzettend treurig.
Hij moet dezelfde rol krijgen als Sagan.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ontzettend voorspelbaar, ontzettend treurig.
Raar dat hij en Sagan samen 5 van de laatste 10 WKs hebben gewonnen en allebei daarna veel te vroeg zijn afgezakt naar een middelmatig niveau.quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Hij moet dezelfde rol krijgen als Sagan.
Oftewel nog een paar jaar mascotte spelen voor een paar miljoen.
Alcohol is a hell of a drug.quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Raar dat hij en Sagan samen 5 van de laatste 10 WKs hebben gewonnen en allebei daarna veel te vroeg zijn afgezakt naar een middelmatig niveau.
Eens, al heeft Sagan wel 10 jaar aan de top gestaan. Die was al heel vroeg heel goed.quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Raar dat hij en Sagan samen 5 van de laatste 10 WKs hebben gewonnen en allebei daarna veel te vroeg zijn afgezakt naar een middelmatig niveau.
Klopt. Maar ik bedoelde meer dat het na die WK titels vrij snel voorbij was. Misschien is de honger naar overwinningen wel gestild dan.quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Eens, al heeft Sagan wel 10 jaar aan de top gestaan. Die was al heel vroeg heel goed.
En qua WK's kun je omgedraaid ook zeggen dat het matig is dat Mathieu en Wout er pas 1 hebben.
Dan is zo'n Pedersen traject toch leuker. Daarvan dacht iedereen toen dat het ιιn van de grootste flukes ooit was.quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik bedoelde meer dat het na die WK titels vrij snel voorbij was. Misschien is de honger naar overwinningen wel gestild dan.
Sagan was sinds zijn scheiding geen schim meer van de Sagan die we kenden.quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die trapt goede waarden in het testhonk?quote:
Mathieu Burgaudeau kan anders ook wel doorgaan als broer van Lollerflipquote:Op woensdag 24 april 2024 13:21 schreef The_Undertone het volgende:
https://www.hln.be/sport/(...)n-rusthuis~a9b190b6/
Wordt nog een leuke bidwar tussen Cofidis en Total Energies voor Lollerflip. Zouden dan beter ook zijn broer als 'personal trainer' terughalen.
Gaat een beetje richting het voetbal op, waar een paar grote teams jonge talenten heel vroeg zo lang mogelijk vast leggen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Dit loopt wel steeds meer uit de hand.
Als er wederzijdse interesse is en hij laat goeie dingen zien in de Ronde van Romandiλ, dan kunnen we de markt opgaan.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:21 schreef The_Undertone het volgende:
Wordt nog een leuke bidwar tussen Cofidis en Total Energies voor Lollerflip. Zouden dan beter ook zijn broer als 'personal trainer' terughalen.
Asgreen bij Cofidis heeft enorme rubriekpotentie.quote:Vasseur also confirmed that he was looking at Asgreen and Georg Zimmermann for next year.
"we zijn geen rusthuis”quote:Op woensdag 24 april 2024 13:21 schreef The_Undertone het volgende:
Bron: WFquote:Stijn Steels heeft twee jaar na zijn pensioen als profwielrenner een nieuwe job gevonden in het peloton. De 34-jarige Oost-Vlaming gaat aan de slag bij de technische staf van de vrouwenploeg van AG Insurance-Soudal.
Zou jij dat niet doen in zijn positie?quote:Op donderdag 25 april 2024 10:00 schreef Idisrom het volgende:
Jasper Philipsen blijft maar lang aan het onderhandelen.
De ploeg is altijd laat met publiceren van de gecontracteerde renners.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:00 schreef Idisrom het volgende:
Jasper Philipsen blijft maar lang aan het onderhandelen.
Woehahahaha.quote:“We willen Alaphilippe niet tekenen puur voor de naam, maar wel om wat hij het team kan bieden. Momenteel kent hij een moeilijkere periode, dus wachten we nog even. Cofidis is geen rusthuis”, klonk het bij teammanager Cιdric Vasseur.
Blijkbaar is het UAE geworden.quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
F. Vermeersch mag niet klagen, na Jumbo nu ook al Bora met interesse. En dat terwijl hij toch behoorlijk in de lappenmand ligt.
In het licht van het aanstaande vertrek van HGHirschi vind ik het wel een logische transfer. De lijst van uitslagen van Vermeersch is stiekem namelijk best indrukwekkend, als je sec naar de punten kijkt. Daarnaast kan hij iets toevoegen in de klassiekerkern, want hij is wel betrouwbaar boven de 250 kilometer.quote:
quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oier gaat kiezen tussen Bora en Movistar. Doe dan toch maar Movistar, alleen al om te voorkomen dat dadelijk niet alle goede renners voor dezelfde drie/vier ploegen rijden.
Dat zal wel Bora worden dan.quote:“Lazkano vind ik een renner die heel goed bij ons zou passen en daar zijn we ook echt achter gegaan. (Verzorger en scout, red.) Johan Molly heeft een goed informeel contact met veel Franse en Spaanse renners en via hem wisten we dat Lazkano ook wel oren had naar onze ploeg. Maar zijn manager is Giuseppe Acquadro en die is het spel beginnen te spelen. Hij heeft op vijf verschillende paarden gewed en de prijs opgedreven. Wat natuurlijk zijn goed recht is. Lazkano is weg, denk ik. Wij hebben er niks meer van gehoord.”
Oh dacht dat die allang gestopt wasquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)fjaren-voor-bekeken/
Blackmore promoveert per direct naar het hoogdteam van Israelquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)fjaren-voor-bekeken/
Terecht. Mooi dat die niet naar Visma, UAE, Ineos of Bora gaat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 16:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Blackmore promoveert per direct naar het hoogdteam van Israel
En dan vergeet je Florian Vermeersch nog.quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:56 schreef TheArt het volgende:
Best leuk ploegje voor het voorjaar begint dat te worden met Narvaez, Wellens, Politt, Morgado, Bjerg en dan misschien ook Pog nog als ie zin heeft.
Waarbij ze dan wel Pogi nodig hebben om echt mee te doen, denk ik.. tenzij ze bij UAE toch eens tactisch gaan koersenquote:Op donderdag 23 mei 2024 09:56 schreef TheArt het volgende:
Best leuk ploegje voor het voorjaar begint dat te worden met Narvaez, Wellens, Politt, Morgado, Bjerg en dan misschien ook Pog nog als ie zin heeft.
Eens.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En dan vergeet je Florian Vermeersch nog.
Dit is me een partij walgelijk zeg.
Welkom bij DSM, Emu!quote:Op maandag 27 mei 2024 18:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Welke ploeg heeft nog iemand nodig die een anoniem top 10 klassement kan rijden?
Buchmann wordt al een tijd in verband gebracht met Cofidis, aangezien ze daar blijkbaar altijd een Duitser willen hebben en Geschke het na dit jaar voor gezien houdt.quote:Op maandag 27 mei 2024 18:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Welke ploeg heeft nog iemand nodig die een anoniem top 10 klassement kan rijden?
Zijn vriendin heeft banden met Auto Eder?quote:Op maandag 27 mei 2024 18:18 schreef Pino112 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)er-voor-ons-koersen/
Emanuel Buchmann is bezig aan zijn laatste seizoen in dienst van BORA-hansgrohe. De 31-jarige Duitse klimmer komt al sinds 2015 uit voor de Duitse formatie, maar beschikt over een aflopend contract en zal sowieso niet verlengen. “Hij wil niet meer met en voor ons koersen”, is teambaas Ralph Denk duidelijk
Lijkt mij niet direct de slimste versterking.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 06:29 schreef Idisrom het volgende:
Een van de Paret Peintres (Valentin) gaat naar Soudal Quick Step, volgens HLN
Is er uberhaupt ooit bekend gemaakt wat hem precies mankeert?quote:Op maandag 3 juni 2024 21:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Dus, even resumerend, Theodor Storm zou vanuit de junioren de stap zetten naar ColoQuick om vervolgens in 2025 over te stappen naar Ineos. Enkele maanden later bedenken ze zich bij Ineos en halen ze hem in 2024 al meteen bij de ploeg. Nu, een half jaar later, heeft hij geen enkele koers gereden voor Ineos en gaat hij alsnog naar ColoQuick.
Ineos is echt een shitshow.
quote:Op maandag 3 juni 2024 21:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Is er uberhaupt ooit bekend gemaakt wat hem mankeert?
quote:Op maandag 3 juni 2024 21:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Is er uberhaupt ooit bekend gemaakt wat hem precies mankeert?
Hij is trouwens officieel nooit geregistreerd bij Ineos, op de UCI website staat hij al het hele jaar bij Coloquick.
Maar we hadden al een nieuwe Annemiek van Vleuten toch?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:46 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Een renster die pas in haar studententijd is begonnen met fietsen en op late leeftijd haar profdebuut maakte. Ik zie het al, dit wordt een grandioos succes.
Is toch niet zo lastig? Verb-Njakquote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:55 schreef Marcoss het volgende:
Wel een uitdagende naam voor commentatoren
Jij hebt inside info?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 19:22 schreef Funzel het volgende:
Yates heeft al getekend bij Visma. Zal nog wel even wachten tot het definitief is maar dat is het al degelijk. Samen met Zingle.
quote:Een contract voor drie jaar ligt klaar: Victor Campenaerts op weg naar Visma-Lease a Bike
Het heeft er alle schijn van dat Victor Campenaerts (32) zijn carriθre zal afsluiten bij het Nederlandse Visma-Lease a Bike. Er ligt voor de Antwerpenaar van Lotto Dstny een driejarig contract klaar, een handtekening is nog niet gezet.
Transfers mogen sowieso pas op 1 augustus officieel bevestigd worden. Campenaerts heeft al een verleden bij het Nederlandse team. In 2016 ruilde hij Topsport-Vlaanderen in voor Lotto NL-Jumbo waar hij twee seizoenen voor zou rijden alvorens een eerste keer naar de Lotto-ploeg te verkassen. Campenaerts won in het verleden etappes in de Ronde van Italiλ en Tirreno-Adriatico, net als de GP Jef Scherens en de Druivenkoers. Hij maakte ook naam als tijdrijder met twee Belgische en twee Europese titels maar uiteraard ook met zijn geslaagde werelduurrecordpoging in het Mexicaanse Aguascalientes in april 2019.
Campenaerts rijdt nog tot het einde van het seizoen voor Lotto Dstny en ontpopte zich de voorbije seizoenen tot de mentor van Arnaud De Lie en een gewaardeerde kracht in de klassiekers. Hij staat straks ook aan de start van de Ronde van Frankrijk.
Yates wil gewoon een grote ronde winnenquote:Op woensdag 12 juni 2024 08:46 schreef Marcoss het volgende:
Zingle klinkt als een logische transfer (zeker gezien de stappen die Laporte heeft gemaakt), Yates en Campenaerts had ik iets minder aan zien komen
Maar die heeft hij alquote:Op woensdag 12 juni 2024 10:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Yates wil gewoon een grote ronde winnen
Maar zonder overstap gaat hij nooit een volgende winnenquote:
quote:Pascal Eenkhoorn is de volgende renner die Lotto Dstny verlaat aan het einde van 2024. In de WielerFlits Podcast werd het nieuws naar buiten gebracht dat de Nederlands kampioen van 2022 de komende twee jaar uitkomt voor Soudal Quick-Step.
Ach, het altijd ultranationalistiche Wielerflits.quote:Op donderdag 13 juni 2024 07:10 schreef Koffieplanter het volgende:
De commentsectie van Wielerflits zit in zak en as door dit exodus. Een regelrechte schande, lees ik zelfs.
Wordt hoog tijd dat ze bij Visma hun Nederlandse licentie inleveren, wat een schande. Structureel geen kansen geven aan Nederlanse talenten (of uberhaupt hun talenten) komt nu als een boemerang terug. Deze ploeg draagt he-le-maal niks bij aan de ontwikkeling van het Nederlandse wielrennen. Die frame in het artikel dat het voornamelijk om geld draait is ook wel vrij doorzichtig. Onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 13 juni 2024 07:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ach, het altijd ultranationalistiche Wielerflits.
Worden Mick en Tim ook niet een tikkeltje overschat? Lazkano en Pithie zijn wel echt een stukje beter. Dat wordt knechten geblazen.
Aan andere kant staan Lazkano en Pithie voorlopig nog niet als topfavoriet aan de start. Dus wel genoeg mogelijkheden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 07:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Worden Mick en Tim ook niet een tikkeltje overschat? Lazkano en Pithie zijn wel echt een stukje beter. Dat wordt knechten geblazen.
Ook dat zijn toch geen kopmannen waar je met deze bak geld van Red Bull op moet mikken? Op deze manier wordt het gewoon een Ineos 2.0 met een dure verzameling net-niet of niet meer.quote:Op donderdag 13 juni 2024 07:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dan moeten die kopmannen wel beschikbaar zijn. Ze hadden interesse in Philipsen, maar daarin zijn de afgetroefd door Alpecin en UAE. Voor wie hadden ze dan moeten gaan? Als je kijkt wat er beschikbaar is op de markt vind ik Lazkano en Pithie geen gekke namen. Ook nog wel renners waarvan je kunt verwachten dat ze nog beter gaan worden. Ik vind je nu wat te streng.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ook dat zijn toch geen kopmannen waar je met deze bak geld van Red Bull op moet mikken? Op deze manier wordt het gewoon een Ineos 2.0 met een dure verzameling net-niet of niet meer.
Dat ligt er ook aan wat je die betaalt. Anders moet je gewoon wachten totdat de grote kopmannen of supertalenten beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2024 11:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dan moeten die kopmannen wel beschikbaar zijn. Ze hadden interesse in Philipsen, maar daarin zijn de afgetroefd door Alpecin en UAE. Voor wie hadden ze dan moeten gaan? Als je kijkt wat er beschikbaar is op de markt vind ik Lazkano en Pithie geen gekke namen. Ook nog wel renners waarvan je kunt verwachten dat ze nog beter gaan worden. Ik vind je nu wat te streng.
Nouja, als je nu niemand haalt is Haller volgend jaar weer de kopman in het voorjaar, dat kan ook onmogelijk de bedoeling zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat ligt er ook aan wat je die betaalt. Anders moet je gewoon wachten totdat de grote kopmannen of supertalenten beschikbaar zijn.
Centen van Jumbo en BetCity vallen op korte termijn weg. Bora heeft wel de centjes van Red Bull.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:44 schreef Momo het volgende:
Wel een opvallende move, je zou juist denken dat de toekomst bij Visma zou liggen. Zou wel lekker veel geld bij zitten.
quote:Onze bronnen vertellen dat de 31-jarige Yates aast op een ploeg, waar al kopmannen in het rondewerk aanwezig zijn, zodat hij de verantwoordelijkheid en leiderschap kan delen. Ineos-Grenadiers meldde zich voor de winnaar van de Vuelta in 2018, maar volgens onze informatie zou Visma-Lease a Bike aan het langste eind trekken. Net als zijn tweelingbroer Adam in functie van Tadej Pogacar doet bij Team UAE moet Simon Yates Yates in de pikorde van de Nederlandse ploeg net onder Jonas Vingegaard komen en samen met Matteo Jorgenson en Sepp Kuss de reservekopman worden in het rondewerk. Ook Cian Uijtdebroeks moet die status op termijn kunnen claimen, maar onze 21-jarige landgenoot heeft nog tijd nodig om het gewenste en consistente niveau te halen.
Als je er buiten Tratnik en de van Dijkes niemand vertrekt, schat ik ze nog steeds hoger in dan Bora. Als ze niet collectief blijven crashen danquote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
Yates als reservekopman. Ik weet t niet. Voelt niet als een grote versterking. Vocsnor voor Tratnik evenmin. Tis alsof t bij visma elk jaar nu n beetje minder wordt terwijl bora met t redbullgelc de echte uitdager van uae wordt
Vierde van TDF vorig jaar is toch wel een versterking lijkt me? Die kan ook wel kleine rondjes winnen, een soort vervanger van Primoz Roglic.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
Yates als reservekopman. Ik weet t niet. Voelt niet als een grote versterking. Vocsnor voor Tratnik evenmin. Tis alsof t bij visma elk jaar nu n beetje minder wordt terwijl bora met t redbullgelc de echte uitdager van uae wordt
Niet gek dat het elk jaar minder wordt bij Visma gezien het plafond waar ze tegenaan zaten. Beter kon ook niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ja maar met t huidige deelnemersveld en opkomst van veel goede jonge klassementsmannen zie ik 'm niet snel vierde meer worden in n grote ronde. Ze hebben met Kuss en Uijtdebroeks al 2 goede schaduwkopmannen. Met Jorgensen daarachter.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vierde van TDF vorig jaar is toch wel een versterking lijkt me? Die kan ook wel kleine rondjes winnen, een soort vervanger van Primoz Roglic.
Tratnik lijkt me inderdaad wat beter dan Campenaerts maar Vocsnor is geen gekke renner om 100km op kop te laten beuken. En wie weet haalt Visma nog meer uit hem dan Lotto-Soudal.
Cian zal wel vooral zo lang mogelijk volgen zijn i.p.v. knechten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja maar met t huidige deelnemersveld en opkomst van veel goede jonge klassementsmannen zie ik 'm niet snel vierde meer worden in n grote ronde. Ze hebben met Kuss en Uijtdebroeks al 2 goede schaduwkopmannen. Met Jorgensen daarachter.
Uijtdebroeks moet zich als schaduwkopman nog maar bewijzen, Simon Yates staat nog wel een trapje hoger in de rangschikking van klassementsrenners.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja maar met t huidige deelnemersveld en opkomst van veel goede jonge klassementsmannen zie ik 'm niet snel vierde meer worden in n grote ronde. Ze hebben met Kuss en Uijtdebroeks al 2 goede schaduwkopmannen. Met Jorgensen daarachter.
Maar dat Koen Bouwman was vastgelopen bij Visma-LaBwas toch wel duidelijk.quote:Op woensdag 19 juni 2024 10:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom haalt Jayco ieder jaar meer Nederlandse middelmaat?
quote:Op woensdag 19 juni 2024 10:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom haalt Jayco ieder jaar meer Nederlandse middelmaat?
En Kuss wil toch ook niet perse meer als klassementsrenner worden uitgespeeld?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Uijtdebroeks moet zich als schaduwkopman nog maar bewijzen, Simon Yates staat nog wel een trapje hoger in de rangschikking van klassementsrenners.
quote:De kogel is door de kerk: Jasper Philipsen heeft zijn contract bij Alpecin-Deceuninck dan toch verlengd tot 2028. Dat kondigde de Belgische sprinter zelf aan op de persconferentie van zijn ploeg.
Het contract van Philipsen bij Alpecin-Deceuninck liep eind 2024 af. Er waren verschillende ploegen die aan de mouw trokken van de ‘Vlam van Ham’ - onder meer zijn ex-team UAE Team Emirates had zich gemeld -, maar uiteindelijk besliste Philipsen toch om te blijven waar hij de afgelopen twee jaar de zeges opstapelde.
“Ik mag een verlenging aankondigen... De verlenging van sponsor Brustor voor een jaar”, nam Philipsen de aanwezige journalisten beet. Niet dat de aankondiging niet waar was, maar de reporters hadden iets anders verwacht. Of kwam dat nog?
“Het is een sidenote dat ik nog vier jaar heb verlengd bij de ploeg”, lachte Philipsen, die verder aanvulde. “Tot en met 2028. Ik ben heel tevreden. Ons verhaal is nog niet uitgeschreven. Vier jaar is nog lang, maar een leuke periode om lang sportief samen te werken en samen nog meer succes te realiseren.”
quote:Romain Bardet beλindigt carriθre in juni 2025 na Dauphinι
De Fransman Romain Bardet (Team DSM-firmenich PostNL) heeft via zijn team laten weten dat hij zijn profcarriθre op de weg zal beλindigen na het Critιrium du Dauphinι van 2025, wanneer hij 34 jaar zal zijn en wil zich vervolgens toeleggen op gravelwedstrijden.
Dat ook niet nee, eigenlijk is vooral Jorgenson al een groot talent, en met Yates is er dan een renner met meer ervaringen en misschien iets meer zekerheid. Met 3 grote rondes in een jaar lijkt mij het geen probleem te worden.quote:Op woensdag 19 juni 2024 12:27 schreef franklop het volgende:
[..]
En Kuss wil toch ook niet perse meer als klassementsrenner worden uitgespeeld?
Ik heb besloten dat het voor mijn levensgeluk beter is hier niet meer op in te gaan.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
@:mani89 @:mani89 @:mani89
Toch weer terug naar DSM voor als Bardet straks vertrekt daar?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:13 schreef Marcoss het volgende:
Benieuwd waar Arensman dan terecht komt, voor een echte stap was de afgelopen Giro niet goed genoeg
WE kijken alweer collectief uit naar het kansloos ploegje wisselen bij de fransen.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat het voor mijn levensgeluk beter is hier niet meer op in te gaan.
Will Smithquote:
Sinds dat Jumbo zo op de loller is willen al die grote talenten daar natuurlijk heen, daarvoor was het vooral Nederlanders met een losse Belg, Scandinaviλrs of Aussie.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Will Smith
Wel opvallend dat ze geen enkele Nederlander halen. Ik begeef me vast richting wielerflits om daar de meltdown te aanschouwen.
Visma, als slaaf ipv pensionado's Gesink/Kruijswijk?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:13 schreef Marcoss het volgende:
Benieuwd waar Arensman dan terecht komt, voor een echte stap was de afgelopen Giro niet goed genoeg
Ineos!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:13 schreef Marcoss het volgende:
quote:Cofidis hengelt zwaar naar Dylan Teuns (Israel-Premier Tech)
Cofidis zet zwaar in op Dylan Teuns. De 32-jarige Limburger is straks einde contract bij Israel-Premier Tech. Teuns was vorige week dinsdag hard ontgoocheld toen hij hoorde dat hij niet bij de acht zat voor de Tour. Teuns staat eerste reserve en moet zich klaar houden voor het geval er alsnog iemand ziek uitvalt. Nu het Covid-virus opnieuw cirkuleert, is dat niet denkbeeldig.
Bij Cofidis zou Teuns de man voor de klassiekers moeten worden. Al is de deur voor de toekomst nog niet dicht bij Israel-Premier Tech.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:29 schreef Mani89 het volgende:
Zo krijgt de ultieme Tourploeg voor Remco toch eindelijk vorm, die kan rustig gaan slapen.
Ik blijf het vreemd vinden dat hij alsnog niet naar Visma gaat. Die hebben nogal nood aan een fatsoenlijke Nederlandse klassementsrenner. Weet jij of daar wel gesproken is?quote:
Can't polish a turd.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden dat hij alsnog niet naar Visma gaat. Die hebben nogal nood aan een fatsoenlijke Nederlandse klassementsrenner. Weet jij of daar wel gesproken is?
Wonderlijke combinatie van geοnteresseerde ploegenquote:Op zondag 30 juni 2024 20:01 schreef H.Vviv het volgende:
Lutsenko lijkt te vertrekken bij Astana en kan naar Ineos, Soudal Quick-Step en Israλl.
Wat is hier het praktisch nut van? Met je eindeloze budget nutteloze rittenkaapmeuk als Konrad en Kamna halen, leg maar uit.quote:
Kan het goed begrijpen dat je als Lidl graag een Duitse renner als Kδmna in je ploeg wilt hebben.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat is hier het praktisch nut van? Met je eindeloze budget nutteloze rittenkaapmeuk als Konrad en Kamna halen, leg maar uit.
Denk dat ze meer hebben aan Tim Torn Teutenberg.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:17 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Kan het goed begrijpen dat je als Lidl graag een Duitse renner als Kδmna in je ploeg wilt hebben.
Ik moet hier een beetje om lachen, omdat Acquadro altijd zaken doet met dezelfde ploegen. En net die ploegen hebben toevallig allemaal interesse in Aranburu, wow!quote:Op dinsdag 2 juli 2024 09:53 schreef franklop het volgende:
[ x ]
@:rellende_rotscholier Zeg het maar. Basken/Spanjaarden bij Cofidis kan vaak 2 kanten op
Al weet ik niet of dit al oud nieuws is.
Ongetwijfeld op weg naar een van de 500 ploegen van de Roodhoofts.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:08 schreef Felagund het volgende:
Joris Nieuwenhuis (zeer waarschijnlijk) weg bij Baloise-Trek Lions omdat ze hem geen verbeterd contract kunnen geven:
https://sporza.be/nl/2024(...)ter-h~1719865580040/
Jonathan Tiernan-Locke 2.0quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Langellotti naar Ineos, HAHAHAHAHAHAHA
PatLef die in het contractjaar van Alain trapt, HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Als 'ie geld heeft gevonden, zou het wel dom zijn om Franse salarissen aan Flip te gaan betalen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:06 schreef Marcoss het volgende:
Alaphilippe en blijven bij QS was sowieso wel een optie toch? Alleen zou hij financieel nooit hetzelfde krijgen als bij de Franse ploegen
Tenzij PatLef nu wel geld gevonden heeft
Dat zie je verkeerd, bij Pat gaat het nooit over geld, vervelend dat jij daar nu weer over begintquote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:06 schreef Marcoss het volgende:
Alaphilippe en blijven bij QS was sowieso wel een optie toch? Alleen zou hij financieel nooit hetzelfde krijgen als bij de Franse ploegen
Tenzij PatLef nu wel geld gevonden heeft
Praten over geld.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:42 schreef Halcon het volgende:
Benieuwd wat Patlef gaat doen als Remco weg gaat daar.
Drinken.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:42 schreef Halcon het volgende:
Benieuwd wat Patlef gaat doen als Remco weg gaat daar.
quote:XDS COMPANY INVESTS IN ASTANA QAZAQSTAN TEAM
The large Chinese company XDS has decided to invest in professional cycling.
The company’s management held negotiations with the Kazakh WorldTour team Astana Qazaqstan Team during the most prestigious Grand Tour, the Tour de France. As a result, mutual understanding was reached, and a decision to cooperate was made.
The draft agreement provides for long-term investment for a period of at least five years and financing at the level of leading WorldTour teams.
“Since 2022, we started seeking for the opportunity to get involved in the WorldTour. It was very lucky that we met Astana Qazaqstan Team this year in the Shanghai show. During discussions we were sure that Astana was the team we wanted. For the following seasons, XDS will be the strongest backup for the team. We will make sure the team has very enough budget and the best technical support”, – said Yancong Tan, CEO of XDS.
“We have been diligently searching for an investor capable of taking the team to a new level of development. We are pleased that the management of XDS fully shares our goals and future vision for the project. During the negotiations, we discussed many topics, and our views on the development of the team completely coincided. XDS is ready for long-term investment, which, among other things, will include technical partnership with a new bicycle brand. We understand that the team and the entire project as a whole will face some significant changes, but we are ready for this. I am very happy to be part of this project and look to the future with great enthusiasm”, – said Alexandr Vinokurov, General Manager of Astana Qazaqstan Team.
quote:Girmay bezorgde de Waalse ploeg een eerste ritzege in de Tour en meteen tot drie keer toe. Het heeft interesse van andere ploegen gewekt, EF - Easy Post meldt zich. De Amerikaanse ploeg wou Girmay ook al aantrekken in 2021, maar toen won Intermarchι - Wanty het pleit.
De 24-jarige Eritreeλr voelt zich in zijn sas bij het Waalse WorldTour-team. Zijn huidig contract - met een salaris van circa 1,2 miljoen euro - loopt pas eind 2026 af, maar volgens onze info wil zijn management dat contract rap openbreken tot eind 2028, inclusief fiks verbeterde financiλle voorwaarden. Ook vraagt Girmay dat er nog meer geοnvesteerd wordt in zijn sprinttrein, lees extra en goeie/dure helpers.
Verderop in het artikel staat wel dat er in radio peloton rondgaat dat er een nieuwe sponsor zit aan te komen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:12 schreef Marcoss het volgende:
Probleem lijkt vooral het (ontbrekende) budget bij de ploeg, daar hintte Teunissen ook al op bij de Avondetappe
Dat ie meer geld wil is tot daaraantoe, maar een nog betere sprinttrein lijkt me echt overbodig als je al drie etappes in de Tour hebt gewonnen. Met Teunissen en Thijssen heeft hij toch wel de beste mannen die hij kan hebben denk ik. Die zijn namelijk zelf niet goed genoeg om een sprint te winnen en Teunissen leek er in de Avondetappe ook volledig van overtuigd dat het helpen van Bini zijn beste kans is om net iets meer dan pelotonvulling te zijn.quote:
Teunissen doet deze Tour goed zijn werk, maar Thijssen is in alles niet de juiste man voor Girmay. Na twee ritzeges van Girmay durft hij het nog uit te spreken dat hij het jammer vind dat ze in de volgende massasprint niet rijden voor hem, maar voor Girmay.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat ie meer geld wil is tot daaraantoe, maar een nog betere sprinttrein lijkt me echt overbodig als je al drie etappes in de Tour hebt gewonnen. Met Teunissen en Thijssen heeft hij toch wel de beste mannen die hij kan hebben denk ik. Die zijn namelijk zelf niet goed genoeg om een sprint te winnen en Teunissen leek er in de Avondetappe ook volledig van overtuigd dat het helpen van Bini zijn beste kans is om net iets meer dan pelotonvulling te zijn.
Ik zou ook vooral niet naar EF gaan als ik Girmay was. Vreselijk ploegje.
Vergelijk de 'trein' van Bini maar eens met die van Alpecin. Het verschil kan haast niet groter zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:38 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Teunissen doet deze Tour goed zijn werk, maar Thijssen is in alles niet de juiste man voor Girmay. Na twee ritzeges van Girmay durft hij het nog uit te spreken dat hij het jammer vind dat ze in de volgende massasprint niet rijden voor hem, maar voor Girmay.
Een nieuwe sponsor zou ook moeten kunnen. Lijkt me dat Bini voor een brede nieuwe markt heel erg interessant is.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Verderop in het artikel staat wel dat er in radio peloton rondgaat dat er een nieuwe sponsor zit aan te komen.
Carera wil duidelijk het ijzer smeden nu het heet is, maar zonder nieuwe sponsor gaat dat feest mooi niet door.
Gewoon een kapotte kompas.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ik mis wel altijd een richting bij de transfers van Jayco.
De Movistar wederopstanding is aanstaande.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Movistar zou overigens interesse hebben in Oorluis. @:mani89
Voor dit jaar was het met o.a Luke Plapp en Mauro Schmid nog best leuk qua inkomende transfers.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gewoon een kapotte kompas.
Halen van pure afgerangeerde pure middelmaat in hoop dat ze een goed jaar hebben.
quote:Biniam Girmay staat op het punt om een nieuw contract te tekenen bij de Intermarchι-Wanty. De Eritreeλr, die zondag zonder ongelukken zondag in Nice in de groene trui op het podium staat, gaat bijtekenen tot 2028.
Ondanks het feit dat de Waalse ploeg het kleinste budget heeft in de WorldTour (14 miljoen euro), staat het dicht bij een akkoord met zijn kopman om zijn contract, dat afloopt in 2026, met twee jaar te verlengen.
“We hebben een heel goede relatie”, maakt CEO Jean-Franηois Bourlart er geen geheim van. “Als we staan waar we vandaag de dag staan, dan is dat dankzij hem. Maar omgekeerd geldt hetzelfde. Zijn succes hebben we opgebouwd samen met zijn manager (Alex Carera, die ook Tadej Pogacar, Jasper Philipsen en Cian Uijtdebroeks in zijn portefeuille heeft, red.). Hij ziet wat Bini nodig heeft. Er is geen reden om te veranderen. Bini is een sportman die iets anders nodig heeft dan een grote bankrekening.”
Het toch al stevige salaris van Biniam Girmay (momenteel geschat op een miljoen euro per jaar) zal in zijn volgende contract de hoogte in gaan. Dat is een stevige investering voor Intermarchι-Wanty, maar een nieuwe sponsor zou zeer binnenkort worden aangekondigd. “We hebben concreet contact met kandidaten en we willen ons budget in de nabije toekomst verhogen naar 20 miljoen,” legde Bourlart eerder deze week uit in een interview. “Bini opent ook nieuwe deuren voor ons, met name met partners die geοnteresseerd zijn in de Afrikaanse markt. We zijn ook dingen aan het opbouwen met onze sponsors en technische partners. En we staan open voor gemotiveerde en ambitieuze sponsors. Ons contract met Intermarchι loopt tot 2026, maar de posities van hoofdpartner en naamsponsor zijn geen absolute voorwaarde voor hun keuze om met ons samen te werken.”
De aanstaande verlenging van Girmay is natuurlijk uitstekend nieuws voor de toekomst van de ploeg, die net de mooiste bladzijde uit haar geschiedenis heeft geschreven in de Tour de France, met de hattrick van overwinningen en de groene trui. “We hadden al een paar mooie pagina’s geschreven: onze overwinningen in de Amstel Gold Race en Gent-Wevelgem en etappezeges in de Giro en de Vuelta. Maar wat er gebeurde in deze Tour, de grootste wedstrijd ter wereld, was meer dan we hadden durven hopen.”
“Een etappe-overwinning was al de droom en die kwam in deze Tour al snel uit, de rest kwam vanzelf: de andere overwinningen en de groene trui. Het is ongelooflijk. Sommige renners moesten hun eigen ambities opzijzetten, maar ze deden het graag. En ze weten dat Bini ook op andere momenten de rol van teamgenoot op zich kan nemen. Ik hoop dat dit het begin is van een heel lang verhaal.”
Juul bij Doug, dat gaat wat worden.quote:Nu we bij de nieuwtjes zijn aanbeland: Julian Alaphilippe wordt in verband gebracht met Q36.5. Hij verlaat sowieso uw ploeg?
“Neen, ik heb laten weten dat ik nog altijd wil babbelen. We zijn nog bezig met wat sponsoring. Julian zegt ook dat hij nog nergens getekend heeft. Natuurlijk: lang mag dat allemaal niet meer duren. In de week na de Tour moet er duidelijkheid zijn.”
Dit gaat dus echt gebeurenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Langellotti naar Ineos, HAHAHAHAHAHAHA
Ronduit bizar.quote:
wat een ego heeft die gast zegquote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:56 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Ach, Ayuso.
Dit gaat een leuke soap worden.
Fake account.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:56 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Ach, Ayuso.
Dit gaat een leuke soap worden.
Ach, nooit vertrouwen op CyclingNews dus. (welkom terug trouwens, lol)quote:
Danny richting Wantyquote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:35 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Kom er maar in @:Rellende_Rotscholier
Heeft BINI een groot probleem?
Eιn fatsoenlijke lead-out in twee jaar tijd, we gaan Mike NIET missen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 15:35 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Kom er maar in @:Rellende_Rotscholier
Heeft BINI een groot probleem?
Het geld lijkt op.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Eιn fatsoenlijke lead-out in twee jaar tijd, we gaan Mike NIET missen.
De vraag lijkt me eerder: heeft Visma een groot probleem? Hoe kom je ineens weer bij dit soort afgedankte rommel uit?
Denk niet dat hij heel goedkoop is eigenlijk..quote:
Dan hadden ze beter Danny van Poppel kunnen halen, al weet ik niet wat zijn contractstatus is.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat hij heel goedkoop is eigenlijk..
Blijkbaar willen ze toch met Kooij echt mee gaan doen in de grote koersen, dan helpt het wel als je een leadout hebt, zeker na het vertrek van de van Dijkes. Al had ik de keus van Teunissen zelf niet verwacht
Die heeft nog een heel lang contract, geloof ik. Al kun je die afkopen uiteraardquote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan hadden ze beter Danny van Poppel kunnen halen, al weet ik niet wat zijn contractstatus is.
Geloof niks van Wout naar QS, vanuit het goed geregelde Visma (waar hij vandaag nog hoog over opgeeft) naar een ploeg waar het allemaal minder goed geregeld is zie ik hem niet doen.quote:
Wout en PatLef lijkt mij ook geen match.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Geloof niks van Wout naar QS, vanuit het goed geregelde Visma (waar hij vandaag nog hoog over opgeeft) naar een ploeg waar het allemaal minder goed geregeld is zie ik hem niet doen.
Als Wout passι is hoeft 90% van het peloton niet meer op de fiets te stappenquote:Op zondag 28 juli 2024 18:39 schreef TAmaru het volgende:
Wout is sowieso passι
Ik zie hem nooit meer een monument winnen
Daarvoor heeft de tegenstand te veel stappen gezet
Visma is ook passι, zoveel is wel duidelijk
naja hij is alsnog beter dan 90% van het peloton, maar ik denk niet meer dat hij VdP en Pogi kan verslaan in de klassiekers.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Als Wout passι is hoeft 90% van het peloton niet meer op de fiets te stappen
quote:Opvallend: Tom Pidcock lijkt te mogen vertrekken bij Ineos Grenadiers ondanks een nog lopend contract
Volgens Brits wielerjournalist Daniel Benson staat Ineos Grenadiers open voor een vertrek van Tom Pidcock (25) ondanks een nog lopend contract. Al twee teams uit de World Tour hebben zich gemeld in een poging om Pidcock los te weken. Het zou gaan om Lidl-Trek en Red Bull BORA hansgrohe.
De kersverse olympisch kampioen mountainbike ligt bij het Britse topteam nog onder contract tot 2027. Volgens Benson is het teammanagement bereid om mee te werken aan een transfer van Pidcock en zouden ze zelfs bereid zijn een deel van het loon van Pidcock te blijven betalen. Er zouden zich intussen al twee teams hebben aangeboden om Pidcock over te nemen. Volgens onze informatie gaat het om Lidl - Trek en Red Bull BORA hansgrohe. Logisch, beide teams behoren financieel tot de top vijf van het peloton en zijn nog op zoek naar bijkomende versterking in het hoogste segment. Er is trouwens al een link tussen Pidcock en Red Bull BORA hansgrohe. Pidcock wordt persoonlijk ondersteund door Red Bull UK en Red Bull International. Red Bull werd net voor de start van de Tour aangekondigd als de nieuwe hoofdsponsor nadat het in het begin van het jaar reeds een meerderheidsparticipatie nam in het Duitse team. Manager Ralph Denk heeft voor 2025 trouwens wel nog wat plaatsjes vrij.
Dat Ineos Grenadiers bereid is om mee te werken aan een transfer, zou in eerste instantie te wijten zijn aan het eigenzinnige karakter van de Brit. Pidcock droomt van Tourwinst maar focuste zich de voorbije jaren tegelijkertijd op de klassiekers, het mountainbiken en in mindere mate het veldrijden. Tegelijk kon Pidcock de voorbije jaren in het rondewerk onvoldoende indruk maken zodat Ineos er niet langer van overtuigd lijkt dat Pidcock ooit de Tour zal winnen. Hij won weliswaar al een etappe op L’Alpe d’Huez maar in het algemeen klassement kwam hij nog niet verder dan een zeventiende en dertiende plaats. Eerder deze maand verliet hij de Tour na de dertiende etappe nadat bij de Brit symptomen van corona waren vastgesteld. Verder won Pidcock wel klassiekers als de Amstel Gold Race, Strade Bianche en de Brabantse Pijl. Maar daar ligt niet de corebusiness voor Ineos.
Ineos zelf is intussen druk op zoek naar een kandidaat-winnaar voor de Tour de France, de wedstrijd die het Britse team tussen 2012 en 2019 zeven van de acht keer wist te winnen maar waar ze sinds de ontbolstering van het duo Pogacar - Vingegaard niet meer in aanmerking kwamen voor de eindzege. Dit jaar was alle hoop gevestigd op de Spanjaard Carlos Rodriguez maar hij kwam niet verder dan een zevende plaats. Rodriguez is bovendien nog maar 23 jaar oud en kan nog wel een bijkomende kopman aan zijn zijde gebruiken. Aangezien zowel de Sloveen bij UAE Team Emirates als de Deen bij Visma - Lease a Bike niet zinnens lijken om de ploeg te verlaten, wordt er automatisch weer gekeken naar Remco Evenepoel die bij Soudal - Quick Step nog tot 2026 onder contract ligt. Er beweegt wel wat aan de top van de wielerpiramide.
Tot die top behoort ook nog altijd Julian Alaphilippe. De Franse ex-wereldkampioen is einde contract bij Soudal - Quick-Step. Er is vooral interesse uit Franse hoek maar Alaphilippe zelf heeft een verder verblijf bij Soudal Quick-Step nog niet uitgesloten.
Tja, sinds die zwarte kas van Frits van Eerd geconfisqueerd werd ........quote:
Guercilena doet ook zijn best om zijn Lidl-geld aan een hele hoop net niet te verbrassen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Pidcock is nu al een van de best betaalde renners van het peloton, in dat kader best logisch dat Ineos hem wil lozen, aangezien zijn prestaties dat salaris totaal niet rechtvaardigen. Natuurlijk, olympisch kampioen op de mountainbike, maar daar kopen ze bij Ineos volgens mij weinig voor.
Dan rest de vraag: wie gaat Pidcock nσg meer geld betalen? Red Bull ligt uiteraard het meest voor de hand, maar je zou ze dan toch adviseren het geld even te bewaren voor iemand die het echt waard is. Al kan ik ze sowieso niet betrappen op veel visie, dus dit zal ongetwijfeld snel rond zijn.
Die heeft dit jaar het geluk dat zijn ploeg al vol zit. Volgend jaar kunnen we pas echt gaan lachen, dan lopen er een boel contracten af en mag hij helemaal los.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Guercilena doet ook zijn best om zijn Lidl-geld aan een hele hoop net niet te verbrassen.
Twan terug naar Pat volgens Het Nieuwsblad.quote:De Tsjech Jan Hirt verhuist dan weer naar Astana dat ook een oogje heeft laten vallen op Italiaans kampioen Alberto Bettiol. De Nederlander Wout Poels zou dan weer op weg zijn naar het team van Patrick Lefevere.
Opzich wel met je eens, maar als je ziet dat de grote talenten vertrekken en iemand als Gaudu al 2 jaar niet thuis geeft snap ik dat je wat 'zekerheid' wilt binnen halen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
In de categorie nutteloos.
Wat ook nog kan meespelen is de lengte van de Fransman, die net zo lang is als Tratnik. De Sloveen leende de afgelopen Tour nog een paar ritten zijn fiets uit aan Jonas Vingegaard, die ongeveer even groot is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |