Centen van Jumbo en BetCity vallen op korte termijn weg. Bora heeft wel de centjes van Red Bull.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:44 schreef Momo het volgende:
Wel een opvallende move, je zou juist denken dat de toekomst bij Visma zou liggen. Zou wel lekker veel geld bij zitten.
quote:Onze bronnen vertellen dat de 31-jarige Yates aast op een ploeg, waar al kopmannen in het rondewerk aanwezig zijn, zodat hij de verantwoordelijkheid en leiderschap kan delen. Ineos-Grenadiers meldde zich voor de winnaar van de Vuelta in 2018, maar volgens onze informatie zou Visma-Lease a Bike aan het langste eind trekken. Net als zijn tweelingbroer Adam in functie van Tadej Pogacar doet bij Team UAE moet Simon Yates Yates in de pikorde van de Nederlandse ploeg net onder Jonas Vingegaard komen en samen met Matteo Jorgenson en Sepp Kuss de reservekopman worden in het rondewerk. Ook Cian Uijtdebroeks moet die status op termijn kunnen claimen, maar onze 21-jarige landgenoot heeft nog tijd nodig om het gewenste en consistente niveau te halen.
Als je er buiten Tratnik en de van Dijkes niemand vertrekt, schat ik ze nog steeds hoger in dan Bora. Als ze niet collectief blijven crashen danquote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
Yates als reservekopman. Ik weet t niet. Voelt niet als een grote versterking. Vocsnor voor Tratnik evenmin. Tis alsof t bij visma elk jaar nu n beetje minder wordt terwijl bora met t redbullgelc de echte uitdager van uae wordt
Vierde van TDF vorig jaar is toch wel een versterking lijkt me? Die kan ook wel kleine rondjes winnen, een soort vervanger van Primoz Roglic.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
Yates als reservekopman. Ik weet t niet. Voelt niet als een grote versterking. Vocsnor voor Tratnik evenmin. Tis alsof t bij visma elk jaar nu n beetje minder wordt terwijl bora met t redbullgelc de echte uitdager van uae wordt
Niet gek dat het elk jaar minder wordt bij Visma gezien het plafond waar ze tegenaan zaten. Beter kon ook niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ja maar met t huidige deelnemersveld en opkomst van veel goede jonge klassementsmannen zie ik 'm niet snel vierde meer worden in n grote ronde. Ze hebben met Kuss en Uijtdebroeks al 2 goede schaduwkopmannen. Met Jorgensen daarachter.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vierde van TDF vorig jaar is toch wel een versterking lijkt me? Die kan ook wel kleine rondjes winnen, een soort vervanger van Primoz Roglic.
Tratnik lijkt me inderdaad wat beter dan Campenaerts maar Vocsnor is geen gekke renner om 100km op kop te laten beuken. En wie weet haalt Visma nog meer uit hem dan Lotto-Soudal.
Cian zal wel vooral zo lang mogelijk volgen zijn i.p.v. knechten.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja maar met t huidige deelnemersveld en opkomst van veel goede jonge klassementsmannen zie ik 'm niet snel vierde meer worden in n grote ronde. Ze hebben met Kuss en Uijtdebroeks al 2 goede schaduwkopmannen. Met Jorgensen daarachter.
Uijtdebroeks moet zich als schaduwkopman nog maar bewijzen, Simon Yates staat nog wel een trapje hoger in de rangschikking van klassementsrenners.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja maar met t huidige deelnemersveld en opkomst van veel goede jonge klassementsmannen zie ik 'm niet snel vierde meer worden in n grote ronde. Ze hebben met Kuss en Uijtdebroeks al 2 goede schaduwkopmannen. Met Jorgensen daarachter.
Maar dat Koen Bouwman was vastgelopen bij Visma-LaBwas toch wel duidelijk.quote:Op woensdag 19 juni 2024 10:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom haalt Jayco ieder jaar meer Nederlandse middelmaat?
quote:Op woensdag 19 juni 2024 10:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom haalt Jayco ieder jaar meer Nederlandse middelmaat?
En Kuss wil toch ook niet perse meer als klassementsrenner worden uitgespeeld?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Uijtdebroeks moet zich als schaduwkopman nog maar bewijzen, Simon Yates staat nog wel een trapje hoger in de rangschikking van klassementsrenners.
quote:De kogel is door de kerk: Jasper Philipsen heeft zijn contract bij Alpecin-Deceuninck dan toch verlengd tot 2028. Dat kondigde de Belgische sprinter zelf aan op de persconferentie van zijn ploeg.
Het contract van Philipsen bij Alpecin-Deceuninck liep eind 2024 af. Er waren verschillende ploegen die aan de mouw trokken van de ‘Vlam van Ham’ - onder meer zijn ex-team UAE Team Emirates had zich gemeld -, maar uiteindelijk besliste Philipsen toch om te blijven waar hij de afgelopen twee jaar de zeges opstapelde.
“Ik mag een verlenging aankondigen... De verlenging van sponsor Brustor voor een jaar”, nam Philipsen de aanwezige journalisten beet. Niet dat de aankondiging niet waar was, maar de reporters hadden iets anders verwacht. Of kwam dat nog?
“Het is een sidenote dat ik nog vier jaar heb verlengd bij de ploeg”, lachte Philipsen, die verder aanvulde. “Tot en met 2028. Ik ben heel tevreden. Ons verhaal is nog niet uitgeschreven. Vier jaar is nog lang, maar een leuke periode om lang sportief samen te werken en samen nog meer succes te realiseren.”
quote:Romain Bardet beëindigt carrière in juni 2025 na Dauphiné
De Fransman Romain Bardet (Team DSM-firmenich PostNL) heeft via zijn team laten weten dat hij zijn profcarrière op de weg zal beëindigen na het Critérium du Dauphiné van 2025, wanneer hij 34 jaar zal zijn en wil zich vervolgens toeleggen op gravelwedstrijden.
Dat ook niet nee, eigenlijk is vooral Jorgenson al een groot talent, en met Yates is er dan een renner met meer ervaringen en misschien iets meer zekerheid. Met 3 grote rondes in een jaar lijkt mij het geen probleem te worden.quote:Op woensdag 19 juni 2024 12:27 schreef franklop het volgende:
[..]
En Kuss wil toch ook niet perse meer als klassementsrenner worden uitgespeeld?
Ik heb besloten dat het voor mijn levensgeluk beter is hier niet meer op in te gaan.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
@:mani89 @:mani89 @:mani89
Toch weer terug naar DSM voor als Bardet straks vertrekt daar?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:13 schreef Marcoss het volgende:
Benieuwd waar Arensman dan terecht komt, voor een echte stap was de afgelopen Giro niet goed genoeg
WE kijken alweer collectief uit naar het kansloos ploegje wisselen bij de fransen.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat het voor mijn levensgeluk beter is hier niet meer op in te gaan.
Will Smithquote:
Sinds dat Jumbo zo op de loller is willen al die grote talenten daar natuurlijk heen, daarvoor was het vooral Nederlanders met een losse Belg, Scandinaviërs of Aussie.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Will Smith
Wel opvallend dat ze geen enkele Nederlander halen. Ik begeef me vast richting wielerflits om daar de meltdown te aanschouwen.
Visma, als slaaf ipv pensionado's Gesink/Kruijswijk?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:13 schreef Marcoss het volgende:
Benieuwd waar Arensman dan terecht komt, voor een echte stap was de afgelopen Giro niet goed genoeg
Ineos!quote:Op dinsdag 25 juni 2024 09:13 schreef Marcoss het volgende:
quote:Cofidis hengelt zwaar naar Dylan Teuns (Israel-Premier Tech)
Cofidis zet zwaar in op Dylan Teuns. De 32-jarige Limburger is straks einde contract bij Israel-Premier Tech. Teuns was vorige week dinsdag hard ontgoocheld toen hij hoorde dat hij niet bij de acht zat voor de Tour. Teuns staat eerste reserve en moet zich klaar houden voor het geval er alsnog iemand ziek uitvalt. Nu het Covid-virus opnieuw cirkuleert, is dat niet denkbeeldig.
Bij Cofidis zou Teuns de man voor de klassiekers moeten worden. Al is de deur voor de toekomst nog niet dicht bij Israel-Premier Tech.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 12:29 schreef Mani89 het volgende:
Zo krijgt de ultieme Tourploeg voor Remco toch eindelijk vorm, die kan rustig gaan slapen.
Ik blijf het vreemd vinden dat hij alsnog niet naar Visma gaat. Die hebben nogal nood aan een fatsoenlijke Nederlandse klassementsrenner. Weet jij of daar wel gesproken is?quote:
Can't polish a turd.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 11:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden dat hij alsnog niet naar Visma gaat. Die hebben nogal nood aan een fatsoenlijke Nederlandse klassementsrenner. Weet jij of daar wel gesproken is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |