dit dusquote:Op zondag 14 april 2024 01:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is gewoon vanaf 1948 één grote clusterfuck geweest, dat hele project. En natuurlijk, als land moeten ze nu wel iets doen. Maar wát ze doen hoort niet bij het imago dat ze geprobeerd hebben te creëren.
Ja. Al is het tegelijkertijd ook wel te verklaren.quote:Op zondag 14 april 2024 01:07 schreef Koen66 het volgende:
[..]
qua ""interesse"" in oorlogen zijn we idd altijd ietwat selectief
Ja, ik ook. Ik heb ooit met twee biertjes op gereden, maar drink voor de rest nooit meer dan 1 biertje, als ik met de auto ben. En dan zorg ik er ook altijd voor dat er nog 1,5 uur tussen het laatste slokje en het daadwerkelijke rijden zit. Het liefst houd ik het gewoon bij 0,0. Niet dat ik denk dat het veel invloed gaat hebben, maar gewoon voor je eigen gevoel...quote:Op zondag 14 april 2024 01:05 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dan moet je idd niet rijden, met de helft ook niet imo.![]()
(ik ben nogal fanatiek van de 0,0 als je nog moet rijden.)
Waterpolo. Geen idee of ik het vaak verteld heb. Die jongens drinken nogal aardig door en dat kan ik ook, maar vandaag heb ik me eens netjes ingehouden.quote:Je oude sport als in de sport die je vroeger deed? Zo ja, welke sport is dat?
Volgens mij heb ik dat nooit meegekregen (of niet geregistreerd omdat ik niet zo geïnteresseerd ben in sport)
Of is het een typo en ben je bij je ouders sport gaan kijken?![]()
Dat kan natuurlijk ook, zeker na zes bier.
[..]
Zeker. We kunnen als mens niet alle ellende van de wereld volgen want dan worden we helemaal gek. Dus ik vind het ook altijd vrij hypocriet als iemand zich er boos over maakt dat iemand anders selectief is, terwijl ze dat zelf ongetwijfeld ook zijn.quote:Op zondag 14 april 2024 01:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Al is het tegelijkertijd ook wel te verklaren.
Dat seizoen kan ik me ook nog wel herinneren jaquote:Op zondag 14 april 2024 01:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
The Amazing Race! Geweldige opdracht met die watermeloen
Ja, dat was toen al zo zielig. Of het jaar ervoor met Polina Gagarina die zo moest huilen...quote:Op zondag 14 april 2024 01:14 schreef Koen66 het volgende:
ik vermoed dat de Israelische inzending nog vijandiger bejegend gaat worden in Zweden dadelijk dan de reactie op Rusland jaren terug met die tweeling destijds gaat overtreffen
Ja precies. Daarmee wordt vooral dat wij tegen zij heel erg aangewakkerd. Vooral omdat het tegen moslims is. Er wordt altijd gedaan alsof Israël cultureel enorm verwant aan ons is (de laatste jaren vooral ook met die PVV bullshit dat we hier Joods-Christelijke waarden hebben). Terwijl we net zo veel raakvlakken met hen hebben als hun buurland Libanon.quote:Op zondag 14 april 2024 01:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat de aversie tegen Israël ook zo groot is omdat zeker christelijke landen het doen voorkomen alsof Israël een heel beschaafd land is, maar als je je dan een beetje verdiept zie je dat dat nogal tegenvalt. En dat beginnen steeds meer mensen door te krijgen. Israël houdt echter nog steeds vast aan het narratief dat het verheven is boven alle andere landen in de regio.
Ik heb me daar toen ook echt boos over gemaakt met die tweeling. Dat was toen ik me realiseerde dat het ESF-publiek helemaal niet inclusive is, maar alleen over bepaalde dingen. Jonge meisjes zo behandelen als volwassenen, verschrikkelijk.quote:Op zondag 14 april 2024 01:17 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, dat was toen al zo zielig. Of het jaar ervoor met Polina Gagarina die zo moest huilen...
Ja dat laatste is ook weer zoiets ja. Ik dacht eerlijk gezegd dat antisemitisme in Nederland aardig was uitgeroeid (op wat domme spreekkoren van ééncellige hooligans na) maar blijkbaar kunnen mensen het land Israël en dan vooral de politiek niet altijd los zien van Joodse mensen in het algemeen.quote:Op zondag 14 april 2024 01:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja precies. Daarmee wordt vooral dat wij tegen zij heel erg aangewakkerd. Vooral omdat het tegen moslims is. Er wordt altijd gedaan alsof Israël cultureel enorm verwant aan ons is (de laatste jaren vooral ook met die PVV bullshit dat we hier Joods-Christelijke waarden hebben). Terwijl we net zo veel raakvlakken met hen hebben als hun buurland Libanon.
En andersom zie je dan weer veel die het een beetje door de strot drukken van hen kant kiezen als een soort terechte keuze om dan maar antisemitisch te zijn, wat vrij weerzinwekkend is.
Precies. Daarom vind ik andersom ook zelden dat iemand zich hoeft te verontschuldigen als diegene over eigen leed begint terwijl iemand anders iets vreselijks meemaakt of elders er iets ernstigs aan de hand is. Aan het eind van de rit heb je toch echt heel wat meer last van eigen leed dan het van anderen.quote:Op zondag 14 april 2024 01:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Zeker. We kunnen als mens niet alle ellende van de wereld volgen want dan worden we helemaal gek. Dus ik vind het ook altijd vrij hypocriet als iemand zich er boos over maakt dat iemand anders selectief is, terwijl ze dat zelf ongetwijfeld ook zijn.
Ik heb een keer gereden met een wijntje op, bij het eten nog wel.quote:Op zondag 14 april 2024 01:13 schreef BillDauterive het volgende:
Ja, ik ook. Ik heb ooit met twee biertjes op gereden, maar drink voor de rest nooit meer dan 1 biertje, als ik met de auto ben. En dan zorg ik er ook altijd voor dat er nog 1,5 uur tussen het laatste slokje en het daadwerkelijke rijden zit. Het liefst houd ik het gewoon bij 0,0. Niet dat ik denk dat het veel invloed gaat hebben, maar gewoon voor je eigen gevoel...
Nu je het zegt stat me er wel iets van bij, maar je hebt het iig niet zó vaak verteld dat ik het ook meteen wist.quote:Waterpolo. Geen idee of ik het vaak verteld heb. Die jongens drinken nogal aardig door en dat kan ik ook, maar vandaag heb ik me eens netjes ingehouden.
De kans op uitfluiten gaat wel groot zijn ja.quote:Op zondag 14 april 2024 01:14 schreef Koen66 het volgende:
ik vermoed dat de Israelische inzending nog vijandiger bejegend gaat worden in Zweden dadelijk dan de reactie op Rusland jaren terug met die tweeling destijds gaat overtreffen
Misschien gaat het beter met?quote:
Ja wel eens. Dat wil zeggen, als het niet als directe reactie is op het leed van iemand anders. Want die gewoonte hebben veel mensen ook, alsof het een competitie is.quote:Op zondag 14 april 2024 01:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Precies. Daarom vind ik andersom ook zelden dat iemand zich hoeft te verontschuldigen als diegene over eigen leed begint terwijl iemand anders iets vreselijks meemaakt of elders er iets ernstigs aan de hand is. Aan het eind van de rit heb je toch echt heel wat meer last van eigen leed dan het van anderen.
Uiteraard moet iemand natuurlijk niet een heel topic bij elkaar gaan klagen dat diegene slecht geslapen heeft als iemand anders ouder is overleden.
werd na bierarrangement gisterenavond afgelopen ochten met iets teveel koppijn wakker, dus vanavond maar ff nietsquote:
Ja maar was dat niet ook omdat je steeds op je stopwatch keek om te zien hoe snel je reacties waren?quote:Op zondag 14 april 2024 01:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
ik merkte wel dat ik echt anders reed. Ik reageerde toch minder snel en zag meer over het hoofd.
Natuurlijk niet, ik ben geen idioot.quote:Op zondag 14 april 2024 01:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar was dat niet ook omdat je steeds op je stopwatch keek om te zien hoe snel je reacties waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |