Volgens mij is het gewonde kind een lid van de bedoe飁ngemeenschap.quote:Op zondag 14 april 2024 13:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dat er toch een kolonistenkind zwaargewond is geraakt. Weliswaar door brokstukken, maar toch. Je kunt het toch wel een beetje een succes noemen, of niet?
Zeggen de pro-genocide mensen die doen alsof ISR-PAL pas sinds 7 okt begonnen is en met 1 aanval alle walgelijkheden van Israel goedpratenquote:Op zondag 14 april 2024 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent zo boos dat je zelf niet meer naar de realiteit kan kijken. Doen alsof er aan die aanval van Isra雔 niet jaren aan aanvallen van Irans proxy terreurgroepen ging bijvoorbeeld.
En Hamassholes maar gillen dat Israel die mensen zo slecht behandelt.Het is gewoon een poging tot GeNoCiDe geweest van Iran. Dat valt niet meer te ontkennen.quote:Op zondag 14 april 2024 15:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewonde kind een lid van de bedoe飁ngemeenschap.
Het tweede is een (onbedoeld) gevolg van het eerste. Dat kun je niet op dezelfde manier beoordelen.quote:Op zondag 14 april 2024 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dat gaat toch beide kanten op? Pro Palestina mensen doen net alsof 7 oktober niet bestaat. Pro Isra雔 mensen doen net als of al die burgerdoden in Gaza en blokkade van voedsel/medicijnen niet bestaat.
Als 7 oktober niet was gebeurd, was Isra雔 dan alsnog Gaza binnen gevallen?quote:Op zondag 14 april 2024 16:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zeggen de pro-genocide mensen die doen alsof ISR-PAL pas sinds 7 okt begonnen is en met 1 aanval alle walgelijkheden van Israel goedpraten![]()
![]()
![]()
Te lachwekkend.
Dat jij niet inziet dat nagenoeg iedereen de wreedheden van het IDF-leger afkeurt zegt meer over jou dan over ons.quote:Op zondag 14 april 2024 16:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zeggen de pro-genocide mensen die doen alsof ISR-PAL pas sinds 7 okt begonnen is en met 1 aanval alle walgelijkheden van Israel goedpraten![]()
![]()
![]()
Te lachwekkend.
Dit is echt te dubbelzinnig... (Gekke ik.quote:Op zondag 14 april 2024 15:43 schreef Cuendillar het volgende:
Hier, bianconeri. Je hebt het nodig.
[ afbeelding ]
Doe ik dat daar ja? Volgens mij kun je niet zo goed lezen door die rode waas voor je ogen.quote:Op zondag 14 april 2024 16:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
![]()
![]()
Te lachwekkend.
Dat kan natuurlijk ook nogquote:Op zondag 14 april 2024 16:47 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dit is echt te dubbelzinnig... (Gekke ik.)
Maargoed: multi inzetbaar voor beide uitkomsten, laten we dan maar zeggen.
Want Isra雔 was al niet vaak genoeg aanwezig daar?quote:Op zondag 14 april 2024 16:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Als 7 oktober niet was gebeurd, was Isra雔 dan alsnog Gaza binnen gevallen?
quote:Op zondag 14 april 2024 22:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want Isra雔 was al niet vaak genoeg aanwezig daar?
quote:Op zondag 14 april 2024 22:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want Isra雔 was al niet vaak genoeg aanwezig daar?
De beschaafde wereld zal zich altijd verenigen tegen het as van het kwaad. Ook als Isra雔 nu een radicale regering heeft.quote:Op zondag 14 april 2024 22:20 schreef bianconeri het volgende:
G7 wel tegen aanval Iran.
G7 niet tegen de genocide van Isra雔.
Hmmm i spot some islamofobie.
Team Middeleeuwse dictatuur is het er niet mee eens.quote:Op zondag 14 april 2024 22:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
De beschaafde wereld zal zich altijd verenigen tegen het as van het kwaad. Ook als Isra雔 nu een radicale regering heeft.
De barbaren kunnen verontwaardiging doen maar kunnen eens beter in de spiegel kijken, waarom ze zo gewelddadig zijn.
De barbaren dat is Israel. Waarom is de beschaafde wereld niet tegen het as van het kwaad, Israel?quote:Op zondag 14 april 2024 22:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
De beschaafde wereld zal zich altijd verenigen tegen het as van het kwaad. Ook als Isra雔 nu een radicale regering heeft.
De barbaren kunnen verontwaardiging doen maar kunnen eens beter in de spiegel kijken, waarom ze zo gewelddadig zijn.
Want het Westen moet pro-genocide zijn en anti-moslims zijn?quote:Op zondag 14 april 2024 22:33 schreef Perrin het volgende:
Team Middeleeuwse dictatuur is het er niet mee eens.
Team Middeleeuwse dictatuur heeft niet zoveel te willen.quote:Op zondag 14 april 2024 22:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit waarderen ze ook niet.quote:Op zondag 14 april 2024 22:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja en onnodig.quote:Op maandag 15 april 2024 07:07 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Dit soort berichten zijn toch wel vrij bizar
Foto is van vorig jaarquote:
Tot zover de eenheid in de islamitische wereld.quote:
En wat ging eraan vooraf? Dat wordt weer buiten beschouwing gelaten. Bovendien nul bewijzen van de claims.quote:Op maandag 15 april 2024 07:07 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Dit soort berichten zijn toch wel vrij bizar
Uhuhquote:Op maandag 15 april 2024 10:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En wat ging eraan vooraf? Dat wordt weer buiten beschouwing gelaten. Bovendien nul bewijzen van de claims.
Slayage/EgayalSquote:Op maandag 15 april 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
Wie op deze site willen of hopen dat Isra雔 veroverd wordt
Hier ligt de nadruk op wat men in Palestijnse kringen te melden heeft. Bijvoorbeeld:quote:Op maandag 15 april 2024 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uhuh
Paar posts erboven zie je hoe een auto in een garage in de fik wordt gestoken, waar IDF bij aanwezig is, en wat er dit weekend in al-Mughayyir en Duma gebeurd is daar wordt over geschreven
Haaretz, AP, France 24, times of Isra雔 of NBC news en daar zijn gewoon beelden van. Maar ok parkeer dat maar.
Om dan maar jouw woorden te gebruiken, waar zijn de beelden wat er aan vooraf ging? Daar is die "nul bewijs"
Dit zijn claims, geen bewijzen.quote:"Settlers raided the town with the excuse of searching for the missing Israeli boy," village mayor Amin Abu Alyah told AFP.
"They raided the village when the army arrived to back them up."
Als in Europa een groep haatbaarden een terroristische aanslag pleegt, vanuit een moskee gepland, met instemming van de imam, mogen we daar niet de hele moslimwereld op aankijken.quote:Op maandag 15 april 2024 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uhuh
Paar posts erboven zie je hoe een auto in een garage in de fik wordt gestoken, waar IDF bij aanwezig is, en wat er dit weekend in al-Mughayyir en Duma gebeurd is daar wordt over geschreven
Haaretz, AP, France 24, times of Isra雔 of NBC news en daar zijn gewoon beelden van. Maar ok parkeer dat maar.
Om dan maar jouw woorden te gebruiken, waar zijn de beelden wat er aan vooraf ging? Daar is die "nul bewijs"
Er zijn gewoon beelden. Nu kan het natuurlijk zijn dat die huizen en gebouwen spontaan in de fik vliegen of dat Palestijnen stenen naar elkaar aan het gooien zijn en legerkleding hebben aangetrokken. Dat kan natuurlijk. En dat het echte IDF een westers weekend had. Kan. Daarnaast dat die journalisten en mensenrechtenorganisaties liegen. Zeker een mogelijkheid.quote:Op maandag 15 april 2024 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier ligt de nadruk op wat men in Palestijnse kringen te melden heeft. Bijvoorbeeld:
[..]
Dit zijn claims, geen bewijzen.
En bovendien betreft dit ongeregeldheden na aanleiding van het Joodse kind dat om het leven was gekomen door Palestijnen. Maar dit proberen verscheidene media en een activistische organisatie als B'Tselem grotendeels te negeren. Ik zou beginnen om daar juist het probleem te zoeken, daar begint het mee.
Jahoor Gia, prima joh.quote:Op maandag 15 april 2024 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Als in Europa een groep haatbaarden een terroristische aanslag pleegt, vanuit een moskee gepland, met instemming van de imam, mogen we daar niet de hele moslimwereld op aankijken.
Maar een dergelijke actie, gepleegd door individuen uit Isra雔, waar, volgens jullie, IDF-soldaten bij toekijken, rechtvaardigt volgens jou zo'n 300+ missiles op Isra雔?
Los van dat er geen sprake is van genocide, al sinds het allereerste begin van het bestaan van Isra雔 moet het land zich militair sterk opstellen en keihard terugslaan als het wordt aangevallen.quote:Op maandag 15 april 2024 06:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De barbaren dat is Israel. Waarom is de beschaafde wereld niet tegen het as van het kwaad, Israel?
Of valt genocide tegenwoordig onder modern en normaal voor het Westen?
[..]
Tja, de anti moslim kaartquote:Want het Westen moet pro-genocide zijn en anti-moslims zijn?
Dat is modern dus?
Ah, bij bijna allemaal heb ik niet de indruk dat ze willen dat israel veroverd wordt, Jodenhaat daar geloof ik bij een paar zeker in. Ik vind 't stoer dat je gewoon de namen durft te noemen (oprecht).quote:Op maandag 15 april 2024 11:06 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Slayage/EgayalS
Ronald-Koeman
Kijkertje
Mutant01
Otofsap
TR-Soldier (of zoiets)
En verder iedere jodenhater en islamitische user (op een enkeling na).
Hoezo?
Nou, bij al deze users die beschreven zijn (oh, en ik wil @Chadi echt niet vergeten.quote:Op maandag 15 april 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah, bij bijna allemaal heb ik niet de indruk dat ze willen dat israel veroverd wordt, Jodenhaat daar geloof ik bij een paar zeker in. Ik vind 't stoer dat je gewoon de namen durft te noemen (oprecht).
Nee, Israel moet inderdaad op magische wijze ophouden te bestaan voor deze users. Dat is heel wat anders.quote:Op maandag 15 april 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah, bij bijna allemaal heb ik niet de indruk dat ze willen dat israel veroverd wordt, Jodenhaat daar geloof ik bij een paar zeker in. Ik vind 't stoer dat je gewoon de namen durft te noemen (oprecht).
Oja en dit betekent dat ze genocide op de Jood zouden willen, toch?quote:Op maandag 15 april 2024 12:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, Israel moet inderdaad op magische wijze ophouden te bestaan voor deze users. Dat is heel wat anders.
Je mag het ook timboektoe noemen hoor zolang mensen maar gelijkwaardig worden behandeld en er vrijheid is voor iedereen ongeacht kleur, afkomst,religie of wat dan ook.quote:Op maandag 15 april 2024 12:27 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Nou, bij al deze users die beschreven zijn (oh, en ik wil @:Chadi echt niet vergeten.) heb ik anders heel sterk de indruk dat Palestina hen de voorkeur heeft als land - het liefste van de rivier tot aan de zee - en niet Isra雔. Als dat equivalent is van het "veroveren" dan ben ik heb eens met @:Cuendillar .
Zet mij ook maar in het lijstje, Palestina heeft ook mijn voorkeur als land.quote:Op maandag 15 april 2024 12:27 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Nou, bij al deze users die beschreven zijn (oh, en ik wil @:Chadi echt niet vergeten.) heb ik anders heel sterk de indruk dat Palestina hen de voorkeur heeft als land - het liefste van de rivier tot aan de zee - en niet Isra雔. Als dat equivalent is van het "veroveren" dan ben ik heb eens met @:Cuendillar .
Aangezien Israel voor minder is uitgemaakt als genocide plegende kindermoordenaars lijkt het me een uitstekende vergelijking ja.quote:Op maandag 15 april 2024 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oja en dit betekent dat ze genocide op de Jood zouden willen, toch?
Is dan de 'andere groep' voor genocide op die 4 (of bijna 6) Palestijnen?
Vrouwen voor islam is als kippen voor KFCquote:Op maandag 15 april 2024 13:43 schreef arvensis het volgende:
[..]
Zet mij ook maar in het lijstje, Palestina heeft ook mijn voorkeur als land.
Er is nog plek voor je in de cursus, HeatWave.quote:Op maandag 15 april 2024 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vrouwen voor islam is als kippen voor KFC.
Haha, het is in de Arabische en Islamtische wereld juist de norm dat dit bijna nergens gebeurd. Minderheden zijn en worden altijd onderdrukt (geweest). Maar nu is ineens gelijkwaardigheid zo belangrijk? Het komt daarom nogal ongeloofwaardig en hypocriet over. Ineens gaat men dwepen met Westerse normen en waarden, die normaal gezien altijd verafschuwd worden. Immers, alles en iedereen is ondergeschikt aan de Islam en diens volgers.quote:Op maandag 15 april 2024 13:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je mag het ook timboektoe noemen hoor zolang mensen maar gelijkwaardig worden behandeld en er vrijheid is voor iedereen ongeacht kleur, afkomst,religie of wat dan ook.
Anno 2024 is dat toch het minste wat we kunnen nastreven voor onze medemens.
Vaak wordt de discussie een hoop geluld om de details en weinig om de dingen die er echt toedoen. Laat dat grote raamwerk van wetten maar bescherming bieden aan iedereen in dezelfde mate.
Dit slaat dus echt nergens opquote:Op maandag 15 april 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is nog plek voor je in de cursus, HeatWave.
[ x ]
Hahahaquote:Op maandag 15 april 2024 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is nog plek voor je in de cursus, HeatWave.
[ x ]
Er zitten daar allemaal kippen voor KFC..quote:
Oh ok zo bedoel je hetquote:Op maandag 15 april 2024 13:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zitten daar allemaal kippen voor KFC..
Voor minder?quote:Op maandag 15 april 2024 13:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aangezien Israel voor minder is uitgemaakt als genocide plegende kindermoordenaars lijkt het me een uitstekende vergelijking ja.
Wat fijn dat Isra雔 dat dan bied. Helaas is discriminatie meer gegroeid door de tijd, dat zullen we dan moeten veroordelen en zorgen dat we meer tolerantie vragen van mensen. Maar uiteindelijk is het mogelijk om samen te leven, 篌k in Isra雔 als land.quote:Op maandag 15 april 2024 13:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je mag het ook timboektoe noemen hoor zolang mensen maar gelijkwaardig worden behandeld en er vrijheid is voor iedereen ongeacht kleur, afkomst,religie of wat dan ook.
Anno 2024 is dat toch het minste wat we kunnen nastreven voor onze medemens.
Vaak wordt de discussie een hoop geluld om de details en weinig om de dingen die er echt toedoen. Laat dat grote raamwerk van wetten maar bescherming bieden aan iedereen in dezelfde mate.
Dat is fijn: ook van de rivier tot aan de zee, toevallig?quote:Op maandag 15 april 2024 13:43 schreef arvensis het volgende:
[..]
Zet mij ook maar in het lijstje, Palestina heeft ook mijn voorkeur als land.
Als ze toch undefeatable zijn, wat lopen ze dan te janken met zijn allen 24/7?quote:
Activisten:quote:Op maandag 15 april 2024 14:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als ze toch undefeatable zijn, wat lopen ze dan te janken met zijn allen 24/7?.
Waarom zou ik dat niet doen?quote:Op maandag 15 april 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ze zullen je met klem vertellen dat er geen enkele sprake zal zijn van genocide op joden!!!quote:Op maandag 15 april 2024 13:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oja en dit betekent dat ze genocide op de Jood zouden willen, toch?
Veroveren, vernietigen, ontmantelen, be雐ndigen... wat voor term of eufemisme ze ook gebruiken maakt niet uit.quote:Op maandag 15 april 2024 12:27 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Logica heeft geen plaats bij de haatlijders.quote:Op maandag 15 april 2024 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Activisten:
'Er wordt genocide gepleegd tegen Palestijnen'
'Hun land wordt is afgepakt!
'Ze worden onderdrukt!'
'De Gazastrook is een openluchtgevangenis'
Dezelfde activisten even later:
'De Palestijnen zijn onverslaanbaar'
Goeie! Zelf verzonnen?quote:Op maandag 15 april 2024 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vrouwen voor islam is als kippen voor KFC.
Nuttige idiotenquote:Op maandag 15 april 2024 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Activisten:
'Ze worden onderdrukt!'
Omdat het een wanhoopskreet is.quote:Op maandag 15 april 2024 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Activisten:
'Ze worden onderdrukt!'
Hmm. De Palestijnen zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met Oekra飊ers. Deze laatste groep zijn druk bezig met hun land te verdedigen, de eerste groep heeft niet eens een eigen land en men is al decennialang bezig met het proberen te vernietigen van een ander land. Wat dat betreft zijn er wel overeenkomsten te vinden tussen de Russen en de Palestijnen. Niet voor niets hebben de Palestijnse leiders ook hele goede banden met Moskou.quote:Op maandag 15 april 2024 14:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Omdat het een wanhoopskreet is.
De Oekrainers zeggen ook dagelijks dat ze niet opgeven en blijven strijden terwijl Rusland de boel aan het front aan het platbombarderen is met haar FAB 1500s
Ik zie wel wat overeenkomsten eigenlijk. Ook tussen Rusland en Isra雔.quote:Op maandag 15 april 2024 14:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. De Palestijnen zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met Oekra飊ers.
Goh, hoezo en door wie zou dat nou komenquote:Deze laatste groep zijn druk bezig met hun land te verdedigen, de eerste groep heeft niet eens een eigen land
Met stenen gooien, zelfmoord aanslagen en matige raketjes afvuren terwijl je zelf 100x meer te verduren krijgt heeft natuurlijk niks met het vernietigen van een ander land te maken en alles met het niet willen toegeven aan een onderdrukker. Ook 7 oktober komt niet in de buurt van het vernietigen van Isra雔.quote:en men is al decennialang bezig met het proberen te vernietigen van een ander land.
Dat valt wel mee hoor.quote:Wat dat betreft zijn er wel overeenkomsten te vinden tussen de Russen en de Palestijnen. Niet voor niets hebben de Palestijnse leiders ook hele goede banden met Moskou.
op 7 oktober vuurde hamas ook 3000 raketten af op burgerdoelen, bedoeld om ze te vermoorden.quote:Op maandag 15 april 2024 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Met stenen gooien, zelfmoord aanslagen en matige raketjes afvuren terwijl je zelf 100x meer te verduren krijgt heeft natuurlijk niks met het vernietigen van een ander land te maken en alles met het niet willen toegeven aan een onderdrukker. Ook 7 oktober komt niet in de buurt van het vernietigen van Isra雔.
Wat moeten we hiermee? er valt niet te controleren of dit recent is. Bovendien zullen radicale pro-Israel mensen dit vooral gebruiken, om te laten zien dat het leed allemaal wel meevalt.quote:
Dat de overwinning nabij is is inderdaad onzin maar zeggen dat Isra雔 is verslagen ook. De slag is gewonnen door Hamas en verloren door het Palestijnse volk en Isra雔. Maar de oorlog daarintegen gaat gewoon door totdat er echt een permanente oplossing is.quote:Op maandag 15 april 2024 15:38 schreef egayalS het volgende:
"nog ff jongens. De totale overwinning is nabij. Hamas is geschiedenis binnenkort."
[ x ]
quote:Op maandag 15 april 2024 15:38 schreef egayalS het volgende:
"nog ff jongens. De totale overwinning is nabij. Hamas is geschiedenis binnenkort."
Rafah is the newest bluff that the mouthpieces are plying to fool us and make us think that victory is just moments away. By the time they enter Rafah, the actual event will have lost its significance. There may be an incursion, perhaps a tiny one, sometime – say in May. After that, they'll peddle the next lie, that all we have to do is ________ (fill in the blank), and victory will be on its way. The reality is that the war's aims will not be achieved. Hamas will not be eradicated. The hostages will not be returned through military pressure. Security will not be reestablished.
The more the mouthpieces shout that "we're winning," the clearer it is that we're losing. Lying is their craft. We need to get used to that. Life is less secure than before October 7. The beating we took will sting for years to come. The international ostracism won't go away. And, of course, the dead won't be coming back. Nor will many of the hostages.
[ x ]
Welk internationaal isolement?quote:Op maandag 15 april 2024 15:38 schreef egayalS het volgende:
Rafah is the newest bluff that the mouthpieces are plying to fool us and make us think that victory is just moments away. By the time they enter Rafah, the actual event will have lost its significance. There may be an incursion, perhaps a tiny one, sometime – say in May. After that, they'll peddle the next lie, that all we have to do is ________ (fill in the blank), and victory will be on its way. The reality is that the war's aims will not be achieved. Hamas will not be eradicated. The hostages will not be returned through military pressure. Security will not be reestablished.
The more the mouthpieces shout that "we're winning," the clearer it is that we're losing. Lying is their craft. We need to get used to that. Life is less secure than before October 7. The beating we took will sting for years to come. The international ostracism won't go away. And, of course, the dead won't be coming back. Nor will many of the hostages.
[ x ]
Behalve dat er in Isra雔 de nodige Joden met Russische komaf wonen, zijn er tussen beide landen weinig overeenkomsten.quote:Op maandag 15 april 2024 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zie wel wat overeenkomsten eigenlijk. Ook tussen Rusland en Isra雔.
Doordat de Palestijnen zelf meermaals een eigen staat hebben afgewezen.quote:Op maandag 15 april 2024 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Goh, hoezo en door wie zou dat nou komen(nee, niet Hamas)
100x meer te verduren? De Arabieren zijn iedere keer zelf de aanleiding van conflict en oorlog. Dit was al 100 jaar geleden zo toen men opstand kwamen tegen de komst van meer Joden in de regio en in de tussentijd is er niets veranderd. En dan heb je na飁ve Westerlingen zoals jij, die dit gaan verdedigen en het probleem bij Isra雔 dan wel de Joodse gemeenschappen leggen.quote:Op maandag 15 april 2024 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Met stenen gooien, zelfmoord aanslagen en matige raketjes afvuren terwijl je zelf 100x meer te verduren krijgt heeft natuurlijk niks met het vernietigen van een ander land te maken en alles met het niet willen toegeven aan een onderdrukker. Ook 7 oktober komt niet in de buurt van het vernietigen van Isra雔.
Het betreft banden tussen twee regimes, die ideologisch (antiwesters en expansionistisch) veel overeenkomsten hebben.quote:Op maandag 15 april 2024 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)ns#Current_relations
https://en.wikipedia.org/(...)023_Israel-Hamas_war
Rusland eet van twee walletjes en dat heeft alles te maken met geo-politiek en niets met ideologie of het zijn van vriendjes. De Palestijnen zijn blij met elke steun die ze kunnen krijgen, al is het Noord Korea, ze zitten niet in een positie om heel kieskeurig te zijn.
Dit is geen vernietigingsoorlog, ook al zou Hamas het willen. Hamas is niet bij machte om Isra雔 te vernietigen, dat was het punt. Daarnaast stellen de wapens van Hamas weinig voor vergeleken met die van Isra雔. 3000 raketten klinkt indrukwekkend maar is het niet als je kijkt naar wat voor soort raketten het zijn en het vergelijkt met wat Isra雔 kan en doet. Hamas kan aanslagen plegen en aanvallen uitvoeren die qua schade vergelijkbaar zijn met een aanslag. Meer niet.quote:Op maandag 15 april 2024 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
op 7 oktober vuurde hamas ook 3000 raketten af op burgerdoelen, bedoeld om ze te vermoorden.
het is dit soort triest denken dat dit conflict maar gaande houdt, dat de palestijnen zielig zijn en machteloos. terwijl ze een vernietinigsoorlog tegen israel proberen te voeren.
goeiequote:en israel elke keer maar weer een stapje terug doet omdat het een beschaafd land is.
Een permanente oplossing is een staat voor de Palestijnen maar daar wil Israel geenzins meer aan.quote:Op maandag 15 april 2024 15:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat de overwinning nabij is is inderdaad onzin maar zeggen dat Isra雔 is verslagen ook. De slag is gewonnen door Hamas en verloren door het Palestijnse volk en Isra雔. Maar de oorlog daarintegen gaat gewoon door totdat er echt een permanente oplossing is.
Geen idee hoe dat precies zat maar er is nu een probleem, cellen beginnen overvol te raken en shabas heeft de capaciteiten niet om er mee om te gaan. Ben gvir is met een voorstel gekomen om meer cellen te bouwen en meer geld te geven aan shabas.quote:Op maandag 15 april 2024 15:53 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las een artikeltje over de arrestatie van de christelijke Layan Nasir in de West Bank. Zij heeft vanmorgen te horen gekregen dat administratieve detentie voor sowieso vier maanden verlengd is en het is nog onbekend waar ze van verdacht wordt.
In 't artikel wordt gemeld dat er nu bijna 4.000 mensen in administratieve detentie zitten, voor de oorlog waren dit er minder dan 1.500. Is er in aantallen cellen altijd al een mega overcapaciteit geweest of hoe heeft Isra雔 ineens een paar duizend cellen weten te cre雃ren?
Nou als Gaza/Hamas zo hard aan het winnen is, waarom dan al die demonstratiesquote:Op maandag 15 april 2024 15:38 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Het is vanuit een filosofische bril bekeken 'verliezen', als mens, beschaving en de lange termijn. Niet fysiek of militair verliezenquote:Op maandag 15 april 2024 16:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nou als Gaza/Hamas zo hard aan het winnen is, waarom dan al die demonstraties
Strohalmen.quote:Op maandag 15 april 2024 15:38 schreef egayalS het volgende:
dus je redenatie is eigenlijk, dat als hamas 3000 raketten afvuurt en er een raakt, dat ze eigenlijk maar een raket af vuren? en dus niet gevaarlijk zijn?quote:Op maandag 15 april 2024 16:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is geen vernietigingsoorlog, ook al zou Hamas het willen. Hamas is niet bij machte om Isra雔 te vernietigen, dat was het punt. Daarnaast stellen de wapens van Hamas weinig voor vergeleken met die van Isra雔. 3000 raketten klinkt indrukwekkend maar is het niet als je kijkt naar wat voor soort raketten het zijn en het vergelijkt met wat Isra雔 kan en doet. Hamas kan aanslagen plegen en aanvallen uitvoeren die qua schade vergelijkbaar zijn met een aanslag. Meer niet.
[..]
goeie![]()
een palestijnse staat vlaknaast irael,metg hamas aan de leiding, en dan is het opgelost, denk je? dat was gaza dus. dat loste helemaal niets op.quote:Op maandag 15 april 2024 16:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een permanente oplossing is een staat voor de Palestijnen maar daar wil Israel geenzins meer aan.
Wat moet je dan? Dat is de grote vraag.
De oorlog in Gaza is een grote ellende, en heel wat mensen daar zullen toekomstige Hamas strijders worden. Men die bijvoorbeeld familie / naasten heeft verloren en dat Israel kwalijk neemt.
Wat een dilemma.
Daar willen de Palestijnen zelf niet aan zul je bedoelen, men heeft de kans op een eigen staat herhaaldelijk afgewezen.quote:Op maandag 15 april 2024 16:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een permanente oplossing is een staat voor de Palestijnen maar daar wil Israel geenzins meer aan.
Wat moet je dan? Dat is de grote vraag.
Victim blaming. De vele Isra雔i雛s die familie of vrienden hebben verloren door het barbaarse Palestijnse terreur van de afgelopen decennia, worden toch ook niet allemaal terrorist? Terrorisme is een keuze.quote:Op maandag 15 april 2024 16:16 schreef Joppiez het volgende:
De oorlog in Gaza is een grote ellende, en heel wat mensen daar zullen toekomstige Hamas strijders worden. Men die bijvoorbeeld familie / naasten heeft verloren en dat Israel kwalijk neemt.
Wat een dilemma.
Nou ja die zijn nu ook onschuldige burgers af aan het slachten. Alleen omdat je het in dienst van een leger doet ipv een boevenbende als Hamas maakt dat het niet minder terroristischquote:Op maandag 15 april 2024 19:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar willen de Palestijnen zelf niet aan zul je bedoelen, men heeft de kans op een eigen staat herhaaldelijk afgewezen.
[..]
Victim blaming. De vele Isra雔i雛s die familie of vrienden hebben verloren door het barbaarse Palestijnse terreur van de afgelopen decennia, worden toch ook niet allemaal terrorist? Terrorisme is een keuze.
Met deze manier van redeneren, waren de geallieerden ook een stel terroristen. Ik vind dit daarom geen juiste benadering.quote:Op maandag 15 april 2024 19:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja die zijn nu ook onschuldige burgers af aan het slachten. Alleen omdat je het in dienst van een leger doet ipv een boevenbende als Hamas maakt dat het niet minder terroristisch
Hoezo dan? Ik zie niet helemaal hoe je deze beredenering door kan trekken naar de geallieerden, dat lijken me twee niet bepaald gelijke gevallenquote:Op maandag 15 april 2024 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met deze manier van redeneren, waren de geallieerden ook een stel terroristen.
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben. Ik denk eigenlijk dat ze behoorlijk gelijke doelen hebben. Ze willen allebei dat de ander hen met rust laat. Het probleem is alleen dat ze in hetzelfde huis wonen dus dan wordt het vrij lastig. Dus hebben beide partijen het doel de ander uit te schakelen. Bij beide partijen vallen daar onnoemelijk veel burgerdoden en beide partijen hopen daarmee de ander af te schrikken, door het maar groot genoeg aan te pakken. Beide vrij ziekelijk natuurlijk, of je nou hordes kinderen bombardeert, uithongert of afknalt, het is niet fraai.quote:Het draait allemaal om wat de motieven zijn. En het doel van het Isra雔ische leger is niet zoals het bij de Palestijnse terroristen wel is, om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
als je nu nog niet ziet dat Isra雔 echt niet alleen toevallig burgerslachtoffers maakt waar de terroristen zich tussen verschuilen, ben je niet helemaal bij hoor. Ja, nou ja als je 0 hulpgoederen doorlaat en dus de hele bevolking, mensen die nog nooit een geweer vastgehad hebben, laat creperen omdat je dan automatisch ook Hamas laat creperen, dan wel. Maar als je denkt dat dit systematisch en doelgericht gebeurt en er enkel wat collateral damage is, ben je er niet helemaal bij. En ja, wie is onschuldig? De mannen en vrouwen die onschuldige Palestijnen en Isra雔i雛s afslachten, of ook de Isra雔ieten en Palestijnen die erbij staan te juichen?quote:Het Isra雔ische leger probeert een terreurnetwerk uit te schakelen, waarbij de terroristen zich tussen en onder hun eigen burgers verstoppen. Dan gaan er natuurlijk sowieso slachtoffers vallen.
Daarnaast is het ook de vraag wie er onschuldig is, de steun voor Hamas is onder de Palestijnse bevolking enorm. Mensen die juichend in de straten stonden na 7 oktober, of zelfs meededen met het terreur, hoeft niemand medelijden mee te hebben.
Als ze allemaal dood zijn, wat zal het aanbod dan worden?quote:Op maandag 15 april 2024 20:06 schreef Aether het volgende:
Het worden er steeds minder.
Hamas reportedly now willing to release up to 20 hostages in return for 6-week truce
https://www.timesofisrael(...)rn-for-6-week-truce/
Je weet dat de geallieerden hele Duitse steden kapot hebben gebombardeerd met vele burgers als slachtoffer?quote:Op maandag 15 april 2024 20:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoezo dan? Ik zie niet helemaal hoe je deze beredenering door kan trekken naar de geallieerden, dat lijken me twee niet bepaald gelijke gevallen
Dat klopt gewoon niet. De doelen van Hamas zijn vrij duidelijk, die willen de totale vernietiging van Isra雔. Tevens bombardeert Isra雔 niet doelbewust kinderen, Isra雔 bombardeert terroristen en hun infrastructuur, waar bij het dus de strategie is van deze terroristen zich tussen de bevolking te verschuilen. Dat op zich is al een oorlogsmisdaad.quote:Op maandag 15 april 2024 20:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben. Ik denk eigenlijk dat ze behoorlijk gelijke doelen hebben. Ze willen allebei dat de ander hen met rust laat. Het probleem is alleen dat ze in hetzelfde huis wonen dus dan wordt het vrij lastig. Dus hebben beide partijen het doel de ander uit te schakelen. Bij beide partijen vallen daar onnoemelijk veel burgerdoden en beide partijen hopen daarmee de ander af te schrikken, door het maar groot genoeg aan te pakken. Beide vrij ziekelijk natuurlijk, of je nou hordes kinderen bombardeert, uithongert of afknalt, het is niet fraai.
Waar denk je dat aan te zien? Het gebeurd namelijk niet. Ook worden er gewoon hulpgoederen doorgelaten, heel veel zelfs en welke Isra雔i雛s staan er in de straten te juichen? Niemand, dit zie je echt alleen maar bij de Palestijnen. Je geeft hier de indruk niet veel van deze oorlog en eerdere conflicten en frictie tussen deze twee volkeren af te weten. Het komt enigszins over zoals Joe Rogan recent in 殚n van zijn podcasts, daarom is deze video ook de moeite waard:quote:Op maandag 15 april 2024 20:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
als je nu nog niet ziet dat Isra雔 echt niet alleen toevallig burgerslachtoffers maakt waar de terroristen zich tussen verschuilen, ben je niet helemaal bij hoor. Ja, nou ja als je 0 hulpgoederen doorlaat en dus de hele bevolking, mensen die nog nooit een geweer vastgehad hebben, laat creperen omdat je dan automatisch ook Hamas laat creperen, dan wel. Maar als je denkt dat dit systematisch en doelgericht gebeurt en er enkel wat collateral damage is, ben je er niet helemaal bij. En ja, wie is onschuldig? De mannen en vrouwen die onschuldige Palestijnen en Isra雔i雛s afslachten, of ook de Isra雔ieten en Palestijnen die erbij staan te juichen?
Beide partijen zijn tot in de kern verrot, ik begrijp niet hoe je kan doen of de ene kant het recht aan zijn zijde heeft
Als jij je daar beter bij voelt, vind ik het helemaal goed kameraadquote:Op maandag 15 april 2024 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je weet dat de geallieerden hele Duitse steden kapot hebben gebombardeerd met vele burgers als slachtoffer?
[..]
Dat klopt gewoon niet. De doelen van Hamas zijn vrij duidelijk, die willen de totale vernietiging van Isra雔. Tevens bombardeert Isra雔 niet doelbewust kinderen, Isra雔 bombardeert terroristen en hun infrastructuur, waar bij het dus de strategie is van deze terroristen zich tussen de bevolking te verschuilen. Dat op zich is al een oorlogsmisdaad.
[..]
Waar denk je dat aan te zien? Het gebeurd namelijk niet. Ook worden er gewoon hulpgoederen doorgelaten, heel veel zelfs en welke Isra雔i雛s staan er in de straten te juichen? Niemand, dit zie je echt alleen maar bij de Palestijnen. Je geeft hier de indruk niet veel van deze oorlog en eerdere conflicten en frictie tussen deze twee volkeren af te weten. Het komt enigszins over zoals Joe Rogan recent in 殚n van zijn podcasts, daarom is deze video ook de moeite waard:
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Het hele punt is dat Isra雔 vanaf het begin dat niet bood. Het was en is exclusief voor joden. Wat er daarna overblijft is voor de rest. Dat joden van heide en ver daar iets kunnen claimen terwijl de oorspronkelijke bewoners verjaagd worden en hun sporen gewist worden om plaats te maken voor joden is hier illustratief voor.quote:Op maandag 15 april 2024 14:03 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat fijn dat Isra雔 dat dan bied. Helaas is discriminatie meer gegroeid door de tijd, dat zullen we dan moeten veroordelen en zorgen dat we meer tolerantie vragen van mensen. Maar uiteindelijk is het mogelijk om samen te leven, 篌k in Isra雔 als land.
Tenslotte ging de vraag ook over of mensen wilden dat Isra雔 zou worden 'veroverd' en dus verdwijnt.
Zo te lezen mag Timboektoe van jou dus ook Isra雔 heten, dat is fijn en een eerste hele goede stap tot 鑓hte verantwoordelijkheid en samenleving/samenwerking.
Het zal vast wel afgedaan worden als een ongelukje. Dit is gewoon beleid van bovenaf.quote:Op zondag 14 april 2024 19:13 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Vertaling:
Een beveiligingscamera nam op: kolonisten betreden een parkeerplaats bij hun huis in het dorp Deir Divan, staken het voertuig in brand, en dit alles onder de ogen van IDF-soldaten.
Ja, ja, het leger stelt de pogrom veilig. Kijk zelf maar. (Met dank aan de Yesh Din-organisatie voor de update).
Haha wat een gebied.
Dit is vlak bij Ramallah, een Palestijns dorp. Zoals de mensen in al-Mughayyir het schijnbaar ook verdiende om onder begeleiding van IDF gemolesteerd te worden en 15 huizen in de fik (dood van 15 jarige joodse jongen, dader nog onbekend) zal ook deze Palestijnse familie het vast ook weer verdienen![]()
Nu hoop ik maar dat al deze Palestijnen dankbaar zijn voor de aandacht die ze kregen. Ze zouden het conflict anders zomaar kunnen laten escaleren
Er wonen in Isra雔 alleen maar joden?quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het hele punt is dat Isra雔 vanaf het begin dat niet bood. Het was en is exclusief voor joden. Wat er daarna overblijft is voor de rest. Dat joden van heide en ver daar iets kunnen claimen terwijl de oorspronkelijke bewoners verjaagd worden en hun sporen gewist worden om plaats te maken voor joden is hier illustratief voor.
In de fantasie van een veel te grote groep moslims wel. Zij zien dit immers als een heilige oorlog tegen Joden over zogenaamd Islamitisch grondgebied. Dit is ook waarom men zich zo drukmaakt om de Palestijnen en jammert over wat Isra雔 allemaal zou doen, maar wegkijkt van al het andere leed in het Midden-Oosten zoals Syri of Jemen. Men gebruikt zelfs met enthousiasme de verschrikkelijke beelden uit die locaties voor allerlei nepnieuws dat dan zogenaamd uit de Gazastrook zou komen.quote:
Je haalt daarmee de enige wet aan die echt werkelijk een doorn is in het oog. Ik wil graag dat je mij meer voorbeelden geeft van wetten die specifiek voor Joden zijn en niet voor alle Isra雔i. Ik bedoel dan specifiek niet discriminerende voorbeelden, zoals die ook in Nederland ervaren worden - wetten.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het hele punt is dat Isra雔 vanaf het begin dat niet bood. Het was en is exclusief voor joden. Wat er daarna overblijft is voor de rest. Dat joden van heide en ver daar iets kunnen claimen terwijl de oorspronkelijke bewoners verjaagd worden en hun sporen gewist worden om plaats te maken voor joden is hier illustratief voor.
Mee eens, maar laat je alsjeblieft niet leiden door dit soort mensen; die ook geen antwoorden geven op vragen en dus ook niet uit zijn op goede discussies maar hun eitje even kwijt willen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:01 schreef Molo het volgende:
Wat een verrommeld kuttopic is dit toch geworden. Ben enorm benieuwd naar de achtergronden en discussies maar dit is vooral desinformatie en activisme wat ik hier lijk te treffen
En wtf is dat met die nachtelijke Twitterdiarree steeds ook?
Zo werkt het dus: gewoon de islamitische situatie nemen en dat verbuigen naar Isra雔 en/of de joden.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het hele punt is dat Isra雔 een islamitisch land vanaf het begin dat niet bood. Het was en is exclusief voor joden moslims. Wat er daarna overblijft is voor de rest. Dat joden moslims van heide en ver daar iets kunnen claimen terwijl de oorspronkelijke bewoners verjaagd worden en hun sporen gewist worden om plaats te maken voor joden moslims is hier illustratief voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |