abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213217033
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213217034
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je mag het ook timboektoe noemen hoor zolang mensen maar gelijkwaardig worden behandeld en er vrijheid is voor iedereen ongeacht kleur, afkomst,religie of wat dan ook.
Anno 2024 is dat toch het minste wat we kunnen nastreven voor onze medemens.

Vaak wordt de discussie een hoop geluld om de details en weinig om de dingen die er echt toedoen. Laat dat grote raamwerk van wetten maar bescherming bieden aan iedereen in dezelfde mate.
Wat fijn dat Israël dat dan bied. Helaas is discriminatie meer gegroeid door de tijd, dat zullen we dan moeten veroordelen en zorgen dat we meer tolerantie vragen van mensen. Maar uiteindelijk is het mogelijk om samen te leven, óók in Israël als land.

Tenslotte ging de vraag ook over of mensen wilden dat Israël zou worden 'veroverd' en dus verdwijnt.

Zo te lezen mag Timboektoe van jou dus ook Israël heten, dat is fijn en een eerste hele goede stap tot èchte verantwoordelijkheid en samenleving/samenwerking. O+
pi_213217038
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 13:43 schreef arvensis het volgende:

[..]
Zet mij ook maar in het lijstje, Palestina heeft ook mijn voorkeur als land. :*
Dat is fijn: ook van de rivier tot aan de zee, toevallig? :)
  maandag 15 april 2024 @ 14:03:51 #254
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213217040
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:02 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Als ze toch undefeatable zijn, wat lopen ze dan te janken met zijn allen 24/7? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 15 april 2024 @ 14:11:40 #255
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213217098
quote:
10s.gif Op maandag 15 april 2024 14:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Als ze toch undefeatable zijn, wat lopen ze dan te janken met zijn allen 24/7? :').
Activisten:

'Er wordt genocide gepleegd tegen Palestijnen'
'Hun land wordt is afgepakt!
'Ze worden onderdrukt!'
'De Gazastrook is een openluchtgevangenis'

Dezelfde activisten even later:

'De Palestijnen zijn onverslaanbaar'

:')
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213217229
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah, bij bijna allemaal heb ik niet de indruk dat ze willen dat israel veroverd wordt, Jodenhaat daar geloof ik bij een paar zeker in. Ik vind 't stoer dat je gewoon de namen durft te noemen (oprecht).
Waarom zou ik dat niet doen? :?

Ik ben niet van de nuance voor ongenuanceerden. Iets met intolerantie voor intolerantie.
Intolerant voor intolerantie
pi_213217251
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 13:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oja en dit betekent dat ze genocide op de Jood zouden willen, toch?
Oh nee hoor, ze zullen je met klem vertellen dat er geen enkele sprake zal zijn van genocide op joden!!! :o

Want ze hebben niets tegen joden, enkele van hun beste vrienden zijn joods. :Y

Leer mij de jodenhaters kennen. :D
pi_213217262
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 12:27 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Nou, bij al deze users die beschreven zijn (oh, en ik wil @:Chadi echt niet vergeten. *; ) heb ik anders heel sterk de indruk dat Palestina hen de voorkeur heeft als land - het liefste van de rivier tot aan de zee - en niet Israël. Als dat equivalent is van het "veroveren" dan ben ik heb eens met @:Cuendillar .
Veroveren, vernietigen, ontmantelen, beëindigen... wat voor term of eufemisme ze ook gebruiken maakt niet uit.

(Chadi is een act, dat weet je toch zo langzamerhand wel?)
pi_213217280
quote:
10s.gif Op maandag 15 april 2024 14:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Activisten:

'Ze worden onderdrukt!'

Logica heeft geen plaats bij de haatlijders. :N
  maandag 15 april 2024 @ 14:37:01 #260
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_213217319
quote:
10s.gif Op maandag 15 april 2024 13:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Vrouwen voor islam is als kippen voor KFC :').
Goeie! Zelf verzonnen?
Protège moi de mes désirs.
  maandag 15 april 2024 @ 14:38:57 #261
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213217335
quote:

[..]
Activisten:

'Ze worden onderdrukt!'

Nuttige idioten
pi_213217366
quote:

[..]
Activisten:

'Ze worden onderdrukt!'

Omdat het een wanhoopskreet is.

De Oekrainers zeggen ook dagelijks dat ze niet opgeven en blijven strijden terwijl Rusland de boel aan het front aan het platbombarderen is met haar FAB 1500s
pi_213217398
IDF zoals altijd in samenwerking met "extremistische kolonisten" hand in glove

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 april 2024 @ 14:53:23 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213217437
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:43 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Omdat het een wanhoopskreet is.

De Oekrainers zeggen ook dagelijks dat ze niet opgeven en blijven strijden terwijl Rusland de boel aan het front aan het platbombarderen is met haar FAB 1500s
Hmm. De Palestijnen zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met Oekraïners. Deze laatste groep zijn druk bezig met hun land te verdedigen, de eerste groep heeft niet eens een eigen land en men is al decennialang bezig met het proberen te vernietigen van een ander land. Wat dat betreft zijn er wel overeenkomsten te vinden tussen de Russen en de Palestijnen. Niet voor niets hebben de Palestijnse leiders ook hele goede banden met Moskou.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213217774
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2024 14:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. De Palestijnen zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met Oekraïners.
Ik zie wel wat overeenkomsten eigenlijk. Ook tussen Rusland en Israël.

quote:
Deze laatste groep zijn druk bezig met hun land te verdedigen, de eerste groep heeft niet eens een eigen land
Goh, hoezo en door wie zou dat nou komen :+ (nee, niet Hamas)

quote:
en men is al decennialang bezig met het proberen te vernietigen van een ander land.
Met stenen gooien, zelfmoord aanslagen en matige raketjes afvuren terwijl je zelf 100x meer te verduren krijgt heeft natuurlijk niks met het vernietigen van een ander land te maken en alles met het niet willen toegeven aan een onderdrukker. Ook 7 oktober komt niet in de buurt van het vernietigen van Israël.

quote:
Wat dat betreft zijn er wel overeenkomsten te vinden tussen de Russen en de Palestijnen. Niet voor niets hebben de Palestijnse leiders ook hele goede banden met Moskou.
Dat valt wel mee hoor.

https://en.wikipedia.org/(...)ns#Current_relations
https://en.wikipedia.org/(...)023_Israel-Hamas_war

Rusland eet van twee walletjes en dat heeft alles te maken met geo-politiek en niets met ideologie of het zijn van vriendjes. De Palestijnen zijn blij met elke steun die ze kunnen krijgen, al is het Noord Korea, ze zitten niet in een positie om heel kieskeurig te zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213217805
"nog ff jongens. De totale overwinning is nabij. Hamas is geschiedenis binnenkort."

Rafah is the newest bluff that the mouthpieces are plying to fool us and make us think that victory is just moments away. By the time they enter Rafah, the actual event will have lost its significance. There may be an incursion, perhaps a tiny one, sometime – say in May. After that, they'll peddle the next lie, that all we have to do is ________ (fill in the blank), and victory will be on its way. The reality is that the war's aims will not be achieved. Hamas will not be eradicated. The hostages will not be returned through military pressure. Security will not be reestablished.

The more the mouthpieces shout that "we're winning," the clearer it is that we're losing. Lying is their craft. We need to get used to that. Life is less secure than before October 7. The beating we took will sting for years to come. The international ostracism won't go away. And, of course, the dead won't be coming back. Nor will many of the hostages.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_213217847
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 15:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Met stenen gooien, zelfmoord aanslagen en matige raketjes afvuren terwijl je zelf 100x meer te verduren krijgt heeft natuurlijk niks met het vernietigen van een ander land te maken en alles met het niet willen toegeven aan een onderdrukker. Ook 7 oktober komt niet in de buurt van het vernietigen van Israël.

op 7 oktober vuurde hamas ook 3000 raketten af op burgerdoelen, bedoeld om ze te vermoorden.
het is dit soort triest denken dat dit conflict maar gaande houdt, dat de palestijnen zielig zijn en machteloos. terwijl ze een vernietinigsoorlog tegen israel proberen te voeren. en israel elke keer maar weer een stapje terug doet omdat het een beschaafd land is.
pi_213217877
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:02 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Wat moeten we hiermee? er valt niet te controleren of dit recent is. Bovendien zullen radicale pro-Israel mensen dit vooral gebruiken, om te laten zien dat het leed allemaal wel meevalt.

Dus voor wie zijn dit soort filmpjes bedoeld?
pi_213217897
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 15:38 schreef egayalS het volgende:
"nog ff jongens. De totale overwinning is nabij. Hamas is geschiedenis binnenkort."

[ x ]
Dat de overwinning nabij is is inderdaad onzin maar zeggen dat Israël is verslagen ook. De slag is gewonnen door Hamas en verloren door het Palestijnse volk en Israël. Maar de oorlog daarintegen gaat gewoon door totdat er echt een permanente oplossing is.
pi_213217903
quote:

Rafah is the newest bluff that the mouthpieces are plying to fool us and make us think that victory is just moments away. By the time they enter Rafah, the actual event will have lost its significance. There may be an incursion, perhaps a tiny one, sometime – say in May. After that, they'll peddle the next lie, that all we have to do is ________ (fill in the blank), and victory will be on its way. The reality is that the war's aims will not be achieved. Hamas will not be eradicated. The hostages will not be returned through military pressure. Security will not be reestablished.

The more the mouthpieces shout that "we're winning," the clearer it is that we're losing. Lying is their craft. We need to get used to that. Life is less secure than before October 7. The beating we took will sting for years to come. The international ostracism won't go away. And, of course, the dead won't be coming back. Nor will many of the hostages.

[ x ]
quote:

[ x ]
Welk internationaal isolement?

Recent hebben VS, UK, Frankrijk, Jordanie Israel geholpen met het uit de lucht schieten van Iraanse drones.
  maandag 15 april 2024 @ 15:50:40 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213217922
quote:

[..]
Ik zie wel wat overeenkomsten eigenlijk. Ook tussen Rusland en Israël.
Behalve dat er in Israël de nodige Joden met Russische komaf wonen, zijn er tussen beide landen weinig overeenkomsten.
quote:
[..]
Goh, hoezo en door wie zou dat nou komen :+ (nee, niet Hamas)
Doordat de Palestijnen zelf meermaals een eigen staat hebben afgewezen.
quote:
[..]
100x meer te verduren? De Arabieren zijn iedere keer zelf de aanleiding van conflict en oorlog. Dit was al 100 jaar geleden zo toen men opstand kwamen tegen de komst van meer Joden in de regio en in de tussentijd is er niets veranderd. En dan heb je naïeve Westerlingen zoals jij, die dit gaan verdedigen en het probleem bij Israël dan wel de Joodse gemeenschappen leggen.

En de aanslagen van 7 oktober betrof een complete vernietiging van enkele Israëlische dorpen inclusief de bewoners, als de Palestijnen de kans kregen zou men dat overal doen. Dat hebben de leiders ook openlijk aangegeven.
quote:
https://en.wikipedia.org/(...)ns#Current_relations
https://en.wikipedia.org/(...)023_Israel-Hamas_war

Rusland eet van twee walletjes en dat heeft alles te maken met geo-politiek en niets met ideologie of het zijn van vriendjes. De Palestijnen zijn blij met elke steun die ze kunnen krijgen, al is het Noord Korea, ze zitten niet in een positie om heel kieskeurig te zijn.
Het betreft banden tussen twee regimes, die ideologisch (antiwesters en expansionistisch) veel overeenkomsten hebben.
pi_213217955
Ik las een artikeltje over de arrestatie van de christelijke Layan Nasir in de West Bank. Zij heeft vanmorgen te horen gekregen dat administratieve detentie voor sowieso vier maanden verlengd is en het is nog onbekend waar ze van verdacht wordt.

In 't artikel wordt gemeld dat er nu bijna 4.000 mensen in administratieve detentie zitten, voor de oorlog waren dit er minder dan 1.500. Is er in aantallen cellen altijd al een mega overcapaciteit geweest of hoe heeft Israël ineens een paar duizend cellen weten te creëeren?
pi_213218010
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
op 7 oktober vuurde hamas ook 3000 raketten af op burgerdoelen, bedoeld om ze te vermoorden.
het is dit soort triest denken dat dit conflict maar gaande houdt, dat de palestijnen zielig zijn en machteloos. terwijl ze een vernietinigsoorlog tegen israel proberen te voeren.
Dit is geen vernietigingsoorlog, ook al zou Hamas het willen. Hamas is niet bij machte om Israël te vernietigen, dat was het punt. Daarnaast stellen de wapens van Hamas weinig voor vergeleken met die van Israël. 3000 raketten klinkt indrukwekkend maar is het niet als je kijkt naar wat voor soort raketten het zijn en het vergelijkt met wat Israël kan en doet. Hamas kan aanslagen plegen en aanvallen uitvoeren die qua schade vergelijkbaar zijn met een aanslag. Meer niet.

quote:
en israel elke keer maar weer een stapje terug doet omdat het een beschaafd land is.
goeie :') _O-
pi_213218173
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 15:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat de overwinning nabij is is inderdaad onzin maar zeggen dat Israël is verslagen ook. De slag is gewonnen door Hamas en verloren door het Palestijnse volk en Israël. Maar de oorlog daarintegen gaat gewoon door totdat er echt een permanente oplossing is.
Een permanente oplossing is een staat voor de Palestijnen maar daar wil Israel geenzins meer aan.

Wat moet je dan? Dat is de grote vraag.

De oorlog in Gaza is een grote ellende, en heel wat mensen daar zullen toekomstige Hamas strijders worden. Men die bijvoorbeeld familie / naasten heeft verloren en dat Israel kwalijk neemt.

Wat een dilemma.
pi_213218204
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 15:53 schreef opgebaarde het volgende:
Ik las een artikeltje over de arrestatie van de christelijke Layan Nasir in de West Bank. Zij heeft vanmorgen te horen gekregen dat administratieve detentie voor sowieso vier maanden verlengd is en het is nog onbekend waar ze van verdacht wordt.

In 't artikel wordt gemeld dat er nu bijna 4.000 mensen in administratieve detentie zitten, voor de oorlog waren dit er minder dan 1.500. Is er in aantallen cellen altijd al een mega overcapaciteit geweest of hoe heeft Israël ineens een paar duizend cellen weten te creëeren?
Geen idee hoe dat precies zat maar er is nu een probleem, cellen beginnen overvol te raken en shabas heeft de capaciteiten niet om er mee om te gaan. Ben gvir is met een voorstel gekomen om meer cellen te bouwen en meer geld te geven aan shabas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')