Nou als Gaza/Hamas zo hard aan het winnen is, waarom dan al die demonstratiesquote:Op maandag 15 april 2024 15:38 schreef egayalS het volgende:
"nog ff jongens. De totale overwinning is nabij. Hamas is geschiedenis binnenkort."
Rafah is the newest bluff that the mouthpieces are plying to fool us and make us think that victory is just moments away. By the time they enter Rafah, the actual event will have lost its significance. There may be an incursion, perhaps a tiny one, sometime – say in May. After that, they'll peddle the next lie, that all we have to do is ________ (fill in the blank), and victory will be on its way. The reality is that the war's aims will not be achieved. Hamas will not be eradicated. The hostages will not be returned through military pressure. Security will not be reestablished.
The more the mouthpieces shout that "we're winning," the clearer it is that we're losing. Lying is their craft. We need to get used to that. Life is less secure than before October 7. The beating we took will sting for years to come. The international ostracism won't go away. And, of course, the dead won't be coming back. Nor will many of the hostages.
[ x ]
Het is vanuit een filosofische bril bekeken 'verliezen', als mens, beschaving en de lange termijn. Niet fysiek of militair verliezenquote:Op maandag 15 april 2024 16:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nou als Gaza/Hamas zo hard aan het winnen is, waarom dan al die demonstraties
Strohalmen.quote:Op maandag 15 april 2024 15:38 schreef egayalS het volgende:
"nog ff jongens. De totale overwinning is nabij. Hamas is geschiedenis binnenkort."
dus je redenatie is eigenlijk, dat als hamas 3000 raketten afvuurt en er een raakt, dat ze eigenlijk maar een raket af vuren? en dus niet gevaarlijk zijn?quote:Op maandag 15 april 2024 16:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit is geen vernietigingsoorlog, ook al zou Hamas het willen. Hamas is niet bij machte om Israël te vernietigen, dat was het punt. Daarnaast stellen de wapens van Hamas weinig voor vergeleken met die van Israël. 3000 raketten klinkt indrukwekkend maar is het niet als je kijkt naar wat voor soort raketten het zijn en het vergelijkt met wat Israël kan en doet. Hamas kan aanslagen plegen en aanvallen uitvoeren die qua schade vergelijkbaar zijn met een aanslag. Meer niet.
[..]
goeie![]()
een palestijnse staat vlaknaast irael,metg hamas aan de leiding, en dan is het opgelost, denk je? dat was gaza dus. dat loste helemaal niets op.quote:Op maandag 15 april 2024 16:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een permanente oplossing is een staat voor de Palestijnen maar daar wil Israel geenzins meer aan.
Wat moet je dan? Dat is de grote vraag.
De oorlog in Gaza is een grote ellende, en heel wat mensen daar zullen toekomstige Hamas strijders worden. Men die bijvoorbeeld familie / naasten heeft verloren en dat Israel kwalijk neemt.
Wat een dilemma.
Daar willen de Palestijnen zelf niet aan zul je bedoelen, men heeft de kans op een eigen staat herhaaldelijk afgewezen.quote:Op maandag 15 april 2024 16:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een permanente oplossing is een staat voor de Palestijnen maar daar wil Israel geenzins meer aan.
Wat moet je dan? Dat is de grote vraag.
Victim blaming. De vele Israëliërs die familie of vrienden hebben verloren door het barbaarse Palestijnse terreur van de afgelopen decennia, worden toch ook niet allemaal terrorist? Terrorisme is een keuze.quote:Op maandag 15 april 2024 16:16 schreef Joppiez het volgende:
De oorlog in Gaza is een grote ellende, en heel wat mensen daar zullen toekomstige Hamas strijders worden. Men die bijvoorbeeld familie / naasten heeft verloren en dat Israel kwalijk neemt.
Wat een dilemma.
Nou ja die zijn nu ook onschuldige burgers af aan het slachten. Alleen omdat je het in dienst van een leger doet ipv een boevenbende als Hamas maakt dat het niet minder terroristischquote:Op maandag 15 april 2024 19:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar willen de Palestijnen zelf niet aan zul je bedoelen, men heeft de kans op een eigen staat herhaaldelijk afgewezen.
[..]
Victim blaming. De vele Israëliërs die familie of vrienden hebben verloren door het barbaarse Palestijnse terreur van de afgelopen decennia, worden toch ook niet allemaal terrorist? Terrorisme is een keuze.
Met deze manier van redeneren, waren de geallieerden ook een stel terroristen. Ik vind dit daarom geen juiste benadering.quote:Op maandag 15 april 2024 19:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja die zijn nu ook onschuldige burgers af aan het slachten. Alleen omdat je het in dienst van een leger doet ipv een boevenbende als Hamas maakt dat het niet minder terroristisch
Hoezo dan? Ik zie niet helemaal hoe je deze beredenering door kan trekken naar de geallieerden, dat lijken me twee niet bepaald gelijke gevallenquote:Op maandag 15 april 2024 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met deze manier van redeneren, waren de geallieerden ook een stel terroristen.
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben. Ik denk eigenlijk dat ze behoorlijk gelijke doelen hebben. Ze willen allebei dat de ander hen met rust laat. Het probleem is alleen dat ze in hetzelfde huis wonen dus dan wordt het vrij lastig. Dus hebben beide partijen het doel de ander uit te schakelen. Bij beide partijen vallen daar onnoemelijk veel burgerdoden en beide partijen hopen daarmee de ander af te schrikken, door het maar groot genoeg aan te pakken. Beide vrij ziekelijk natuurlijk, of je nou hordes kinderen bombardeert, uithongert of afknalt, het is niet fraai.quote:Het draait allemaal om wat de motieven zijn. En het doel van het Israëlische leger is niet zoals het bij de Palestijnse terroristen wel is, om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
als je nu nog niet ziet dat Israël echt niet alleen toevallig burgerslachtoffers maakt waar de terroristen zich tussen verschuilen, ben je niet helemaal bij hoor. Ja, nou ja als je 0 hulpgoederen doorlaat en dus de hele bevolking, mensen die nog nooit een geweer vastgehad hebben, laat creperen omdat je dan automatisch ook Hamas laat creperen, dan wel. Maar als je denkt dat dit systematisch en doelgericht gebeurt en er enkel wat collateral damage is, ben je er niet helemaal bij. En ja, wie is onschuldig? De mannen en vrouwen die onschuldige Palestijnen en Israëliërs afslachten, of ook de Israëlieten en Palestijnen die erbij staan te juichen?quote:Het Israëlische leger probeert een terreurnetwerk uit te schakelen, waarbij de terroristen zich tussen en onder hun eigen burgers verstoppen. Dan gaan er natuurlijk sowieso slachtoffers vallen.
Daarnaast is het ook de vraag wie er onschuldig is, de steun voor Hamas is onder de Palestijnse bevolking enorm. Mensen die juichend in de straten stonden na 7 oktober, of zelfs meededen met het terreur, hoeft niemand medelijden mee te hebben.
Als ze allemaal dood zijn, wat zal het aanbod dan worden?quote:Op maandag 15 april 2024 20:06 schreef Aether het volgende:
Het worden er steeds minder.
Hamas reportedly now willing to release up to 20 hostages in return for 6-week truce
https://www.timesofisrael(...)rn-for-6-week-truce/
Je weet dat de geallieerden hele Duitse steden kapot hebben gebombardeerd met vele burgers als slachtoffer?quote:Op maandag 15 april 2024 20:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoezo dan? Ik zie niet helemaal hoe je deze beredenering door kan trekken naar de geallieerden, dat lijken me twee niet bepaald gelijke gevallen
Dat klopt gewoon niet. De doelen van Hamas zijn vrij duidelijk, die willen de totale vernietiging van Israël. Tevens bombardeert Israël niet doelbewust kinderen, Israël bombardeert terroristen en hun infrastructuur, waar bij het dus de strategie is van deze terroristen zich tussen de bevolking te verschuilen. Dat op zich is al een oorlogsmisdaad.quote:Op maandag 15 april 2024 20:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben. Ik denk eigenlijk dat ze behoorlijk gelijke doelen hebben. Ze willen allebei dat de ander hen met rust laat. Het probleem is alleen dat ze in hetzelfde huis wonen dus dan wordt het vrij lastig. Dus hebben beide partijen het doel de ander uit te schakelen. Bij beide partijen vallen daar onnoemelijk veel burgerdoden en beide partijen hopen daarmee de ander af te schrikken, door het maar groot genoeg aan te pakken. Beide vrij ziekelijk natuurlijk, of je nou hordes kinderen bombardeert, uithongert of afknalt, het is niet fraai.
Waar denk je dat aan te zien? Het gebeurd namelijk niet. Ook worden er gewoon hulpgoederen doorgelaten, heel veel zelfs en welke Israëliërs staan er in de straten te juichen? Niemand, dit zie je echt alleen maar bij de Palestijnen. Je geeft hier de indruk niet veel van deze oorlog en eerdere conflicten en frictie tussen deze twee volkeren af te weten. Het komt enigszins over zoals Joe Rogan recent in één van zijn podcasts, daarom is deze video ook de moeite waard:quote:Op maandag 15 april 2024 20:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
als je nu nog niet ziet dat Israël echt niet alleen toevallig burgerslachtoffers maakt waar de terroristen zich tussen verschuilen, ben je niet helemaal bij hoor. Ja, nou ja als je 0 hulpgoederen doorlaat en dus de hele bevolking, mensen die nog nooit een geweer vastgehad hebben, laat creperen omdat je dan automatisch ook Hamas laat creperen, dan wel. Maar als je denkt dat dit systematisch en doelgericht gebeurt en er enkel wat collateral damage is, ben je er niet helemaal bij. En ja, wie is onschuldig? De mannen en vrouwen die onschuldige Palestijnen en Israëliërs afslachten, of ook de Israëlieten en Palestijnen die erbij staan te juichen?
Beide partijen zijn tot in de kern verrot, ik begrijp niet hoe je kan doen of de ene kant het recht aan zijn zijde heeft
Als jij je daar beter bij voelt, vind ik het helemaal goed kameraadquote:Op maandag 15 april 2024 21:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je weet dat de geallieerden hele Duitse steden kapot hebben gebombardeerd met vele burgers als slachtoffer?
[..]
Dat klopt gewoon niet. De doelen van Hamas zijn vrij duidelijk, die willen de totale vernietiging van Israël. Tevens bombardeert Israël niet doelbewust kinderen, Israël bombardeert terroristen en hun infrastructuur, waar bij het dus de strategie is van deze terroristen zich tussen de bevolking te verschuilen. Dat op zich is al een oorlogsmisdaad.
[..]
Waar denk je dat aan te zien? Het gebeurd namelijk niet. Ook worden er gewoon hulpgoederen doorgelaten, heel veel zelfs en welke Israëliërs staan er in de straten te juichen? Niemand, dit zie je echt alleen maar bij de Palestijnen. Je geeft hier de indruk niet veel van deze oorlog en eerdere conflicten en frictie tussen deze twee volkeren af te weten. Het komt enigszins over zoals Joe Rogan recent in één van zijn podcasts, daarom is deze video ook de moeite waard:
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Het hele punt is dat Israël vanaf het begin dat niet bood. Het was en is exclusief voor joden. Wat er daarna overblijft is voor de rest. Dat joden van heide en ver daar iets kunnen claimen terwijl de oorspronkelijke bewoners verjaagd worden en hun sporen gewist worden om plaats te maken voor joden is hier illustratief voor.quote:Op maandag 15 april 2024 14:03 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat fijn dat Israël dat dan bied. Helaas is discriminatie meer gegroeid door de tijd, dat zullen we dan moeten veroordelen en zorgen dat we meer tolerantie vragen van mensen. Maar uiteindelijk is het mogelijk om samen te leven, óók in Israël als land.
Tenslotte ging de vraag ook over of mensen wilden dat Israël zou worden 'veroverd' en dus verdwijnt.
Zo te lezen mag Timboektoe van jou dus ook Israël heten, dat is fijn en een eerste hele goede stap tot èchte verantwoordelijkheid en samenleving/samenwerking.
Het zal vast wel afgedaan worden als een ongelukje. Dit is gewoon beleid van bovenaf.quote:Op zondag 14 april 2024 19:13 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Vertaling:
Een beveiligingscamera nam op: kolonisten betreden een parkeerplaats bij hun huis in het dorp Deir Divan, staken het voertuig in brand, en dit alles onder de ogen van IDF-soldaten.
Ja, ja, het leger stelt de pogrom veilig. Kijk zelf maar. (Met dank aan de Yesh Din-organisatie voor de update).
Haha wat een gebied.
Dit is vlak bij Ramallah, een Palestijns dorp. Zoals de mensen in al-Mughayyir het schijnbaar ook verdiende om onder begeleiding van IDF gemolesteerd te worden en 15 huizen in de fik (dood van 15 jarige joodse jongen, dader nog onbekend) zal ook deze Palestijnse familie het vast ook weer verdienen![]()
Nu hoop ik maar dat al deze Palestijnen dankbaar zijn voor de aandacht die ze kregen. Ze zouden het conflict anders zomaar kunnen laten escaleren
Er wonen in Israël alleen maar joden?quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het hele punt is dat Israël vanaf het begin dat niet bood. Het was en is exclusief voor joden. Wat er daarna overblijft is voor de rest. Dat joden van heide en ver daar iets kunnen claimen terwijl de oorspronkelijke bewoners verjaagd worden en hun sporen gewist worden om plaats te maken voor joden is hier illustratief voor.
In de fantasie van een veel te grote groep moslims wel. Zij zien dit immers als een heilige oorlog tegen Joden over zogenaamd Islamitisch grondgebied. Dit is ook waarom men zich zo drukmaakt om de Palestijnen en jammert over wat Israël allemaal zou doen, maar wegkijkt van al het andere leed in het Midden-Oosten zoals Syrië of Jemen. Men gebruikt zelfs met enthousiasme de verschrikkelijke beelden uit die locaties voor allerlei nepnieuws dat dan zogenaamd uit de Gazastrook zou komen.quote:
Je haalt daarmee de enige wet aan die echt werkelijk een doorn is in het oog. Ik wil graag dat je mij meer voorbeelden geeft van wetten die specifiek voor Joden zijn en niet voor alle Israëli. Ik bedoel dan specifiek niet discriminerende voorbeelden, zoals die ook in Nederland ervaren worden - wetten.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het hele punt is dat Israël vanaf het begin dat niet bood. Het was en is exclusief voor joden. Wat er daarna overblijft is voor de rest. Dat joden van heide en ver daar iets kunnen claimen terwijl de oorspronkelijke bewoners verjaagd worden en hun sporen gewist worden om plaats te maken voor joden is hier illustratief voor.
Mee eens, maar laat je alsjeblieft niet leiden door dit soort mensen; die ook geen antwoorden geven op vragen en dus ook niet uit zijn op goede discussies maar hun eitje even kwijt willen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:01 schreef Molo het volgende:
Wat een verrommeld kuttopic is dit toch geworden. Ben enorm benieuwd naar de achtergronden en discussies maar dit is vooral desinformatie en activisme wat ik hier lijk te treffen
En wtf is dat met die nachtelijke Twitterdiarree steeds ook?
Zo werkt het dus: gewoon de islamitische situatie nemen en dat verbuigen naar Israël en/of de joden.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het hele punt is dat Israël een islamitisch land vanaf het begin dat niet bood. Het was en is exclusief voor joden moslims. Wat er daarna overblijft is voor de rest. Dat joden moslims van heide en ver daar iets kunnen claimen terwijl de oorspronkelijke bewoners verjaagd worden en hun sporen gewist worden om plaats te maken voor joden moslims is hier illustratief voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |