quote:Op dinsdag 2 mei 2023 20:56 schreef Leandra het volgende:
Vandaag bericht in mijn overheid. Stats:
04-03-2023 13.15 uur Aangifte gedaan
19-03-2023 Registratie inkomen 2022 op basis van Aangifte
21-04-2023 Registratie inkomen 2022 op basis van Definitieve aanslag
02-05-2023 11:33 uur Definitieve aanslag in mijn overheid
09-05-2023 Dagtekening Definitieve aanslag
quote:Op woensdag 10 april 2024 15:17 schreef Leandra het volgende:
Omdat het weer april is, en deze topics onvermijdelijk weer omhoog komen, hierbij het nieuwe centrale topic..
met meteen de tips and tricks om te weten wanneer je aan de beurt bent.. omdat dit toch weer ieder jaar opnieuw wordt gevraagd![]()
Wanneer krijg ik mijn centen?
Tussen 1 april en 30 juni krijg je bericht van de belastingdienst. Dat kan zijn;
-een brief over je voorlopige teruggaaf\aanslag daar staat dan meteen een betaaldatum bij
-een brief over je definitieve aanslag, ook daar staat een betaaldatum bij
-een brief dat ze nog wat langer over je aangifte gaan doen en dus wat uitstel nodig hebben
De meeste van ons zullen brief numero 1 krijgen en voor 30 juni de centjes op de rekening hebben
Oh, maar ik heb 1 maart de aangifte gedaan, ik zal wel meteen aan de beurt zijn
Neen. de volgorde der verwerking is een van de grote mysteries der mensheid. Iemand die 30 maart aangifte doet kan 2 april verwerkt worden.. en vice versa. Als het langer duurt is dat geen reden tot paniek of slecht nieuws.
Die van mij zal wel langer duren want die was complex
Ook dat heeft er niets mee te maken. Het duurt zolang het duurt, de complexere (huis gekocht/verkocht, eigen zaak, BV's, gezamenlijke aangifte e.d.) leiden vaak tot eerst een voorlopige dan definitieve aangifte, maar die komen niet pas later aan de beurt en duren ook niet langer.
Maar ik ben ongeduldig! hoe weet ik nu dat ze met me bezig zijn?
dat is een goede vraag.
log in op mijn belastingdienst op www.belastingdienst.nl
Ga naar "mijn gegevens"
ga naar "Inkomensverklaring en geregistreerd inkomen opvragen"
daar staat dan onder inkomen 2023 het inkomen wat je hebt opgegeven via je aangifte.
Daaronder staat een datum, "registratie inkomen" die datum staat nu op ongeveer 10 dagen nadat je je aangifte hebt verstuurd.
Zo gauw die is geüpdatet naar een nieuwe datum (bijv. 4 april 2024) dan is je aangifte verwerkt. je zult dan binnen 2 weken een bericht krijgen.
game on!
de OP klopt prima, je leest niet goedquote:Op woensdag 10 april 2024 15:32 schreef Leandra het volgende:
De OP is grotendeels overgenomen uit het topic van vorig jaar en het kan dus zijn dat de verwerkingsduur na registratie inkomen niet klopt.
Bij mij klopt het sowieso iig al niet met die 10 dagen uit de OP:
Aangifte gedaan (gezamenlijk) op 24 maart, registratiedatum inkomen staat bij allebei op 27 maart.
Nog niets gehoord of gezien, niet in mijn overheid en ook niet per post.
Vorig jaar: Aangifte 04-03-2023; Registratie inkomen 21-04-2023; Bericht Definitieve Aanslag Mijn Overheid 02-05-2023 (6 werkdagen na registratie inkomen); Dagtekening: 09-05-2023 (11 werkdagen na registratie inkomen); Datum ontvangen op bankrekening 10-05-2023
De registratiedatum van de IB van mijn (in 2023 overleden) vader ging nog sneller, we deden 05-04-2024 aangifte en dat is ook de registratiedatum van zijn inkomen. Nou moeten we een godsvermogen aan IB betalen voor hem, dus ben benieuwd hoe snel ik daar bericht van krijg
ik vermoed dat dat met de datum waarop je de aangifte doet heeft te maken.. ze kunnen het sneller verwerken denk ik naarmate je later dan 1 maart zit.. bij mij duurde het 14 dagen.. vandaar ook "ongeveer"quote:Op woensdag 10 april 2024 18:31 schreef Leandra het volgende:
Maar er staat ook dat die eerste registratie inkomen ongeveer 10 dagen na de aangifte is, dat klopt dus dit jaar niet, dat is waar het me om ging.
Bij ons was het 3 dagen na de aangifte en bij de aangifte IB die we voor mijn vader hebben gedaan (om 17.26 uur verzonden) staat het zelfs dezelfde datum.
Verschil tussen onze eigen aangifte en die van hem is dat er bij ons staat dat we voor 1 juli bericht krijgen en bij hem staat "binnen 3 maanden".
Nou, ik vond vrijdagmiddag 17.26 uur eigenlijk geen tijdstip meer waarop ik nog (digitale) verwerking had verwacht, maar kennelijk toch welquote:Op woensdag 10 april 2024 18:36 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik vermoed dat dat met de datum waarop je de aangifte doet heeft te maken.. ze kunnen het sneller verwerken denk ik naarmate je later dan 1 maart zit.. bij mij duurde het 14 dagen.. vandaar ook "ongeveer"
Yep hier ook.quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:42 schreef Mimbla het volgende:
Ging gluren in belasting site .
Inkomen gesteld op basis van definitieve anslaag,datum 19-04.
Yey
Hier ook 19-4 als registratiedatum obv definitieve aanslag inderdaad. Over een week of 2 komt de aanslag dan vast zelf.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:16 schreef Mr.Chippie het volgende:
2 maart aangifte gedaan
15 maart inkomen geregistreerd op basis van aangifte
19 april inkomen geregistreerd op basis van definitieve aanslag
incognito venster even proberen?quote:Op zaterdag 27 april 2024 10:35 schreef roos94 het volgende:
Kan geneens inloggen. Mijne blijft hangen op Loading...
ja hier ookquote:Op zaterdag 27 april 2024 18:46 schreef Gunner het volgende:
Hebben jullie dit in de mail (of berichtenbox) of via de site?
Als je naar mijn belastingdienst gaat, op inkomstenbelasting klikken. Dan belastingjaar 2023 en daaronder staat dan “u heeft een aanslag gekregen”. Iets daar onder staat dan de correspondentie. Helemaal rechts in het scherm is de datum van dagtekening zichtbaar.quote:Op zaterdag 27 april 2024 18:46 schreef Gunner het volgende:
Hebben jullie dit in de mail (of berichtenbox) of via de site?
Grappig dat je op d3ze manier idd eerder inzage hebtquote:Op zaterdag 27 april 2024 18:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als je naar mijn belastingdienst gaat, op inkomstenbelasting klikken. Dan belastingjaar 2023 en daaronder staat dan “u heeft een aanslag gekregen”. Iets daar onder staat dan de correspondentie. Helemaal rechts in het scherm is de datum van dagtekening zichtbaar.
Wellicht kan je beter hier terechtquote:Op maandag 29 april 2024 12:24 schreef Neo_ het volgende:
Ik kreeg een bericht van de belastingdienst met "Wijziging van de voorlopige aanslag: eu XXXX meer terug te ontvangen"
Moet ik nu zelf nog iets wijzigen in de aangifte, of is het zo OK en wachten tot uitbetaling?
hier geen mail nog van mijn overheid maar het bericht staat er wel.quote:Op dinsdag 30 april 2024 16:17 schreef essnhills het volgende:
01-03 aangifte gedaan
19-04 registratiedatum inkomen
03-05 dagtekening
Kreeg net de melding van mijn berichtenbox
quote:Het totaal van de inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen dat u zou moeten betalen is lager dan of gelijk aan ¤ 51. Dit betekent dat u niets hoeft te betalen.
Ja ik vind ze ook verbazingwekkend snel dit jaar! Nu hopen dat ze ook snel uitbetalen 😂quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:43 schreef NicolasJoy het volgende:
Bericht binnen in de berichtenbox, dagtekening 3 mei ook inderdaad. Wat zijn ze voor mijn gevoel snel dit jaar!
Maar deze kan je nog niet digitaal openen toch?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:43 schreef NicolasJoy het volgende:
Bericht binnen in de berichtenbox, dagtekening 3 mei ook inderdaad. Wat zijn ze voor mijn gevoel snel dit jaar!
Hier ook gister bericht gekregen, met die 3 mei.quote:Op maandag 29 april 2024 13:11 schreef knny het volgende:
Ook dagtekening 3 mei. Mooi snel dit jaar zeg
Is de eerste aanslag niet meestal voorlopig?quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:22 schreef Neo_ het volgende:
hmmm ik heb een voorlopige aanslag gekregen met dagtekening 3 mei. Ben benieuwd waarom deze voorlopig is?
Nee, vorig jaar was het volgende bericht ná mijn aangifte de definitieve aanslag.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is de eerste aanslag niet meestal voorlopig?
Oh, dat heb ik geloof ik nog nooit gehad.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:25 schreef Neo_ het volgende:
Nee, vorig jaar was het volgende bericht ná mijn aangifte de definitieve aanslag.
Hier precies hetzelfde.quote:Op maandag 29 april 2024 12:24 schreef Neo_ het volgende:
Ik kreeg een bericht van de belastingdienst met "Wijziging van de voorlopige aanslag: eu XXXX meer terug te ontvangen"
Moet ik nu zelf nog iets wijzigen in de aangifte, of is het zo OK en wachten tot uitbetaling?
https://www.belastingdien(...)g/voorlopige_aanslagquote:Nadat u aangifte hebt gedaan, krijgt u soms een voorlopige aanslag. Hierop staat hoeveel belasting u terugkrijgt of moet betalen. De voorlopige aanslag is gebaseerd op uw gegevens. U krijgt daarna altijd nog een definitieve aanslag.
bij mijn overheid heb ik hem wel al digitaal te openen. bij belastingdienst zelf niet inderdaad.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar deze kan je nog niet digitaal openen toch?
Wat een flauwekulletjes
meestal wel idd, maar ze hebben de laatste jaren vaker meteen definitief gemaaktquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is de eerste aanslag niet meestal voorlopig?
Ik zie hem juist bij mijn belastingdienst al klaarstaan maar geen mogelijkheid tot openen (dagtekening is 08-05-2024) en bij mijn overheid staat er nog helemaal niks.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
bij mijn overheid heb ik hem wel al digitaal te openen. bij belastingdienst zelf niet inderdaad.
[..]
meestal wel idd, maar ze hebben de laatste jaren vaker meteen definitief gemaakt
dan moet je nog even geduld hebben blijkbaarquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie hem juist bij mijn belastingdienst al klaarstaan maar geen mogelijkheid tot openen (dagtekening is 08-05-2024) en bij mijn overheid staat er nog helemaal niks.
Jawel, had echt al compleet de definitieve aangifte IB binnen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar deze kan je nog niet digitaal openen toch?
Wat een flauwekulletjes
Bij mij zat er vorig jaar tussen de dagtekening en betaling 1 dag.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:52 schreef Gunner het volgende:
Is het met dagtekening 3 mei ook betaaldag hoe zat dat ook alweer
Op de aanslag staat binnen een week na dagtekening. Dus das dan uiterlijk de 10e.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:52 schreef Gunner het volgende:
Ik hoop het , en het is net voor het 5 mei weekend , anders word het pas de 8e denk ik.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:52 schreef Gunner het volgende:
Yep.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:13 schreef Mimilabelle1 het volgende:
Iemand met dagtekening 3 mei die het al binnen heeft? Zag net op facebook dat ing het al had?
Welke bank heb je?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:22 schreef SwJ het volgende:
[..]
Yep.
Dagtekening 3 mei en t staat al netjes op de rekening.
Ja ik! Het was binnen om 08.22quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:13 schreef Mimilabelle1 het volgende:
Iemand met dagtekening 3 mei die het al binnen heeft? Zag net op facebook dat ing het al had?
En ook dit jaar.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij mij zat er vorig jaar tussen de dagtekening en betaling 1 dag.
Jup hier ook. We kunnen weer een jaartje vooruitquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:12 schreef ZarB het volgende:
betalen de hypotheek bruto en hebben zo dus een soort spaarpotje.
Vandaag ook binnen!quote:Op maandag 6 mei 2024 15:17 schreef muzas het volgende:
Dagtekening 3 Mei, en hier ook vandaag binnen. Ergens half maart aangifte gedaan.
[..]
Jup hier ook. We kunnen weer een jaartje vooruit
Wel alles waar ik recht op had, al moet ik nog wel wat toeslagen krijgen maar die komen er ook nog aan!quote:
inkomen geregistreerd op 25/3 is de eerste update. zogauw die datum update krijg je na 2 weken van die datum je centen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:05 schreef Gradencelsius het volgende:
Belasting aangifte voor mezelf en partner laten invullen en verstuurd op 19-03.
Allebei op 25-03 inkomen geregistreerd op basis van aangifte.
Nog niks ontvangen of geupdated.
Vorig jaar en dat jaar daarvoor bijna dezelfde dagen en toen was alles 9 en 10 mei binnen.
Ben benieuwd of dat dit jaar weer zo gaat zijn.
Klopt, de jaren hiervoor waren deze eind april al aangepast. Nu nog niet, nog even wachten dus.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:09 schreef freak1 het volgende:
[..]
inkomen geregistreerd op 25/3 is de eerste update. zogauw die datum update krijg je na 2 weken van die datum je centen.
Vandaag in mijn belastingdienst is de datum van geregistreerd inkomen aangepast naar 10/05quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:05 schreef Gradencelsius het volgende:
Belasting aangifte voor mezelf en partner laten invullen en verstuurd op 19-03.
Allebei op 25-03 inkomen geregistreerd op basis van aangifte.
Nog niks ontvangen of geupdated.
Vorig jaar en dat jaar daarvoor bijna dezelfde dagen en toen was alles 9 en 10 mei binnen.
Ben benieuwd of dat dit jaar weer zo gaat zijn.
Het is binnen!quote:Op maandag 13 mei 2024 13:59 schreef arvensis het volgende:
Hier ook dd 11 mei maar nog niks ontvangen.
Bedankt. Dan wacht ik het af.quote:Op woensdag 5 juni 2024 05:46 schreef johandebom het volgende:
Bij mij 1 keer na 10 dagen en een keertje direct.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |