Dat doen ze meestal ook toch? w, V, B enzo..quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:04 schreef Cirilico het volgende:
Ik blijf erbij dat je het beste kan beginnen met letters die een hoge waarde hebben bij scrabble.
Niet altijd en nu deden ze de L niet meteen na de W/V/B. Maar na het kopen van de L zagen ze het woord direct.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat doen ze meestal ook toch? w, V, B enzo..
6 vragen voor 46 euro doet ie wel snel.quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:38 schreef Szura het volgende:
Moeten veel teveel opzoeken, diaspora en Laurie mag je wel weten
Je moet hier altijd een eind naar boven scrollen om te zien dat Lienekien het woord alweer heeft.quote:
Ik schakel op TV ook net pas in…quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet hier altijd een eind naar boven scrollen om te zien dat Lienekien het woord alweer heeft.
Was die zoon nou echt twintig? Hij zag er eerder dertig uit, en ook al getrouwd en twee kinderen. Jeetje.quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:51 schreef Arcee het volgende:
Wat leken die vader en die zoon bizar veel op elkaar, zeg. Het leek wel of die vader dertig jaar geleden naar 2024 is gereisd om met zichzelf mee te doen aan 2 voor 12.
TWINTIG?!!!quote:Op zaterdag 13 april 2024 11:53 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Was die zoon nou echt twintig? Hij zag er eerder dertig uit, en ook al getrouwd en twee kinderen. Jeetje.
Maar dit geheel terzijde.
Same here.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik dacht dat te verstaan ja. Zelfs nog teruggespoeld daarvoor.
Ja, ik heb ook nog even teruggeluisterd. Maar hoe dan?!quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik dacht dat te verstaan ja. Zelfs nog teruggespoeld daarvoor.
Hij kent zijn eigen leeftijd niet lol. Ik heb op linkedin gekeken en hij deed vwo van 2003 tot 2009.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook nog even teruggeluisterd. Maar hoe dan?!
Dan heeft hij een lettergrepen ingeslikt letters verkeerd gebruiktquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:27 schreef Evangelion het volgende:
Volgens mij zegt hij (heel snel) 32 jaar als je goed luistert .. wat lettergrepen inslikkend
Ook nog een keer geluisterd en het zou inderdaad een razendsnel uitgesproken 32 kunnen zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:27 schreef Evangelion het volgende:
Volgens mij zegt hij (heel snel) 32 jaar als je goed luistert .. wat lettergrepen inslikkend
Net zoiets als die meisjes die op een stokpaard over hindernissen springenquote:Op vrijdag 19 april 2024 20:53 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe gek ben je als je dat op een veld gaat doen
Ik zie ook jongetjes dat doen, met in de andere hand een houten zwaardje.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:55 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Net zoiets als die meisjes die op een stokpaard over hindernissen springen
Ja aparte inleidingquote:Op vrijdag 19 april 2024 21:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dictator zei ze, Julius Caesar was geen keizer. Caesar was zijn naam, na hem werd het pas een titel, keizer, tsjaar…
Net even gekeken omdat ik nisk te doen hadquote:
quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:41 schreef DrMarten het volgende:
Mag ik zeggen dat ik het een makkelijke ronde vind?
Inderdaad. Net zo'n raar woord als laatst. Iets met 'bliksem' dacht ik (bliksemactie?). We gaan de kant op van de ogenschijnlijk willekeurige samenstellingen. Omdat het kan.quote:
Ogenschijnlijk, ja.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:07 schreef Cirilico het volgende:
[..]Als ik er meer dan 6 weet, is het een makkelijke ronde.
Gemiddeld weet ik er maar 4 ofzo.
[..]
Inderdaad. Net zo'n raar woord als laatst. Iets met 'bliksem' dacht ik (bliksemactie?). We gaan de kant op van de ogenschijnlijk willekeurige samenstellingen. Omdat het kan.
Daarom inderdaad 'ogenschijnlijk'.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ogenschijnlijk, ja.
Want bliksemactie en gifschandaal staan gewoon in het woordenboek.
Dat is ook een twaalfletterig samengesteld zelfstandig naamwoord, maar zal denk ik niet als zodanig in het woordenboek staan.quote:
Bijvoeglijk naamwoord/bijwoord.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:54 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is ook een twaalfletterig samengesteld zelfstandig naamwoord, maar zal denk ik niet als zodanig in het woordenboek staan.
Even doordenken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bijvoeglijk naamwoord/bijwoord.
En wel in het woordenboek.
Dat zou lijkogenschijn moeten zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:11 schreef thabit het volgende:
[..]
Het licht dat uit de ogen van dat lijk komt.
Ogenschijnlijkquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zou lijkogenschijn moeten zijn.
Nee, volgens de regels van woordsamenstelling.quote:
Prietpraat.quote:Op dinsdag 23 april 2024 23:11 schreef Cirilico het volgende:
[..]
De betekenis van een woord heeft geen conclusie nodig.
Het is wel vrij treurig vandaag hequote:
Sterker nog ik denk dat je gewoon een overgroot gedeelte van alle landen moet kennenquote:Op vrijdag 26 april 2024 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je niet alle Landen van Europa op de kaart kan aanwijzen hoor je aan geen enkele quiz mee te doen, laat staan deze.
Nou dat Joegoslavie-gesplits is na mijn tijd, daar wil ik nog wel eens de mist ingaan.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je niet alle Landen van Europa op de kaart kan aanwijzen hoor je aan geen enkele quiz mee te doen, laat staan deze.
Dat scheelt inderdaad, maar dan haal je een keer iets door elkaar. Luxemburg ligt daar al heel lang.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou dat Joegoslavie-gesplits is na mijn tijd, daar wil ik nog wel eens de mist ingaan.
Die staat niet zo open voor kritiek.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:50 schreef Szura het volgende:
Er was hier toch een user die vragen bedacht voor tv-quizzen? Benieuwd of die weet te vertellen waarom ze dit seizoen een kindervariant uitzenden.
Maar het is toch het Higg-Boson deeltje of zo?quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nee dat is een deeltjevernoemd naar Bose
François Englert. Moest ik opzoekenquote:Op vrijdag 26 april 2024 20:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar het is toch het Higg-Boson deeltje of zo?
Ja het Higgs Boson is een specifiek boson. En een boson is een deeltje met een heeltallige spin. Het biggsboson is de 'veroorzaker' van het higgsveld waarmee massa verklaard wordt.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar het is toch het Higg-Boson deeltje of zo?
Geen idee wat hier staatquote:Op vrijdag 26 april 2024 21:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja het Higgs Boson is een specifiek boson. En een boson is een deeltje met een heeltallige spin. Het biggsboson is de 'veroorzaker' van het higgsveld waarmee massa verklaard wordt.
waar massa vandaan komt weten we toch nog niet?quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja het Higgs Boson is een specifiek boson. En een boson is een deeltje met een heeltallige spin. Het biggsboson is de 'veroorzaker' van het higgsveld waarmee massa verklaard wordt.
Uit Braziliequote:Op vrijdag 26 april 2024 21:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
waar massa vandaan komt weten we toch nog niet?
Trekt het gemiddelde niveau van vandaag wel flink omhoog.quote:
Het is ongelofelijk ingewikkeld en echt begrijpen doe ik het ook niet.quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
waar massa vandaan komt weten we toch nog niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Eerder je vraag gemist. Volgens mij niet meer, maar ik kijk nog wel beeldbuis. Hoezo?quote:
Ik was niet in de war omtrent mijn favoriete opera.quote:
Ik vind La Forza del Destino ook erg mooiquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik was niet in de war omtrent mijn favoriete opera.
Ken ik niet, ik ben maar een heel oppervlakkig operaliefhebber, vooral een beetje Verdi dus.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind La Forza del Destino ook erg mooi
Als je overture op YouTube zoekt, ken je die waarschijnlijk welquote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ken ik niet, ik ben maar een heel oppervlakkig operaliefhebber, vooral een beetje Verdi dus.
Nee, eigenlijk niet. Lang geleden had je van die Deutsche Grammophon opera's voor een paar euro, of gulden nog, in uitstekende staat, en daar heb ik er een aantal van gekocht. Maar uiteindelijk luisterde ik toch vooral een paar losse 'nummers' die ik leuk vond uit zo'n hele box. En mijn favoriete uitvoering van Il Trovatore is dan weer één LP door vrij onbekende namen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je overture op YouTube zoekt, ken je die waarschijnlijk wel
Ik dacht dat ze bij de naam margaret ging.quote:
Twijfelen ze nog over Orwell ook....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |