Welke eis in die tekst is om de oorlog voort te zetten?quote:Op woensdag 3 april 2024 22:35 schreef pokkerdepok het volgende:
hamas voorwaarden voor een seize-fire op dit moment:
[..]
hebben nog even benadrukt dat dit hun minimale eisen zijn. lol.
is er nog iemand die denkt dat hamas graag wil dat de oorlog stopt?
Daar is niks mis mee.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:35 schreef pokkerdepok het volgende:
hamas voorwaarden voor een seize-fire op dit moment:
[..]
hebben nog even benadrukt dat dit hun minimale eisen zijn. lol.
is er nog iemand die denkt dat hamas graag wil dat de oorlog stopt?
Dit is al maanden bekend. Toen dit nieuws naar buiten kwam werd reageerd door IDF soldaten die hadden gediend bij een eerdere operatie in Gaza zo van, "oh dat was bij ons de opdracht back in the day, dus dat verbaast me niks"quote:
Bewijs!quote:
Ik zie iemand die zingt als een kanariepietje nadat die -waarschijnlijk- met het bewijsmateriaal tegen hem is geconfronteerd en snapt dat hij er gloeiend bij is. Niet veel anders dan een politieverhoor. Ik zie geen angstreflexen.quote:
Dat is het punt niet. Dit filmpje bewijst helemaal niets over wat er in dat ziekenhuis gaande was. Net zo min als er 'bewijzen' waren dat 1300 medewerkers van UNRWA actieve Hamas-leden waren.quote:Op donderdag 4 april 2024 01:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie iemand die zingt als een kanariepietje nadat die -waarschijnlijk- met het bewijsmateriaal tegen hem is geconfronteerd en snapt dat hij gloeiend bij is. Niet veel anders dan een politieverhoor. Ik zie geen angstreflexen.
Dus zeg het maar. Zie je iemand die is gemarteld of niet?
Waarom niet?quote:Op donderdag 4 april 2024 01:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Dit filmpje bewijst helemaal niets over wat er in dat ziekenhuis gaande was. Net zo min als er 'bewijzen' waren dat 1300 medewerkers van UNRWA actieve Hamas-leden waren.
Waarom wel? Een getuigenverklaring/ bekentenis wordt in een rechtszaak nooit zomaar als bewijs geaccepteerd. Dan zullen ze toch echt met meer moeten komen net als bij hun claim over UNWRA.quote:
Uiteraard. Maar dit zal ook niet het enige zijn Ik hoop dat je niet zo naïef bent om te denken dat zo'n verhoor anderhalve minuut duurt en dat alles direct en ongefilterd openbaar wordt gemaakt.quote:Op donderdag 4 april 2024 01:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom wel? Een getuigenverklaring/ bekentenis wordt in een rechtszaak nooit zomaar als bewijs geaccepteerd. Dan zullen ze toch echt met meer moeten komen net als bij hun claim over UNWRA.
Waarom uberhaupt zo'n filmpje op Twitter zetten? Ik hoop dat je niet zo naief bent om daar dan allerlei conclusies uit te trekken.quote:Op donderdag 4 april 2024 01:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dit zal ook niet het enige zijn Ik hoop dat je niet zo naïef bent om te denken dat zo'n verhoor anderhalve minuut duurt en dat alles direct en ongefilterd openbaar wordt gemaakt.
En het is geen propaganda. Het is psy-ops. Het is een hoge pief van Hamas die zingt. De overgebleven Hamassers zien dit ook. Die weten wie dit is. En die lui moeten snel gaan beslissen of ze zichzelf kapot laten schieten door de IDF, of dat ze misschien moeten gaan doen wat hij deed en leven.
Exactly. Alles wat binnen de kill zone ligt telt als hamas en mag afgeschoten worden.quote:Op donderdag 4 april 2024 00:49 schreef egayalS het volgende:
[..]
Dit is al maanden bekend. Toen dit nieuws naar buiten kwam werd reageerd door IDF soldaten die hadden gediend bij een eerdere operatie in Gaza zo van, "oh dat was bij ons de opdracht back in the day, dus dat verbaast me niks"
Het is overduidelijk dat Israël de basis voorzieningen gewoon wil afbreken en hiervoor excuses zoekt. Ze willen een zo groot mogelijk lijden veroorzaken. Dat ziekenhuis is kamer voor kamer tot de grond afgebroken. De beelden die uit dat ziekenhuis komen liegen er niet om.quote:
quote:Op donderdag 4 april 2024 02:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt zo'n filmpje op Twitter zetten? Ik hoop dat je niet zo naief bent om daar dan allerlei conclusies uit te trekken.
Um. lol?quote:
Waarom zou zo’n Hamas leider überhaupt zichzelf gevangen laten nemen. Ik zweer het je Israël heeft het allemaal in scène gezet, is gewoon fake, ja toch?quote:Op donderdag 4 april 2024 02:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt zo'n filmpje op Twitter zetten? Ik hoop dat je niet zo naief bent om daar dan allerlei conclusies uit te trekken.
Ik vond het al zo raar, want de helft van alle tweets die ze post zijn getuigenverklaringen. Toch mooi om die hypocrisie eens duidelijk te zien.quote:
Natuurlijk niet die werken nooit samen dat kunnen ze niet.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:25 schreef Ali_boo het volgende:
Gaan ze gehoor geven aan de oproep?
[ x ]
Dus deze gast is een Israeli?quote:Op donderdag 4 april 2024 04:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat Israël de basis voorzieningen gewoon wil afbreken en hiervoor excuses zoekt. Ze willen een zo groot mogelijk lijden veroorzaken. Dat ziekenhuis is kamer voor kamer tot de grond afgebroken. De beelden die uit dat ziekenhuis komen liegen er niet om.
Mee eens niettemin moeten die kolonisten gewoon opzouten uit de gebieden dat is al decennia olie op het vuur.quote:Op woensdag 3 april 2024 19:00 schreef oblo het volgende:
[..]
Kolonisten zijn over het algemeen goed bewapend en georganiseerd, zeker na 7 oktober. Velen maken nu gebruik van de soepelere voorwaarden voor een wapen vergunning, en nederzettingen zijn over het algemeen goed beveiligd en (ook gebieden in Israel dichtbij de zuid en noordgrens) hebben een soort van rapid response team dat nu extra training krijgt. Dat is ook de reden waarom je bijna geen terroristische aanslagen hebt binnen nederzettingen.
Maak je over de kolonisten maar geen zorgen. Ik denk dat je je eerder zorgen moet maken om de Palestijnen. In veel gevallen heb je het leger nodig om de kolonisten in bedwang te houden, hoe paradoxaal dit ook klinkt.
Niet echt verrassend. Ze geven volgens mij zelf ook geen reet om de Palestijnse burger.quote:
Dit is wel een artikeltje zegquote:
Bovenstaande was bij het begin van de oorlog en daar wordt al snel vanaf geweken.quote:In an unprecedented move, according to two of the sources, the army also decided during the first weeks of the war that, for every junior Hamas operative that Lavender marked, it was permissible to kill up to 15 or 20 civilians; in the past, the military did not authorize any “collateral damage” during assassinations of low-ranking militants. The sources added that, in the event that the target was a senior Hamas official with the rank of battalion or brigade commander, the army on several occasions authorized the killing of more than 100 civilians in the assassination of a single commander.
Voor veel zal de reactie zijn: "FAFO", alleen veel burgers hebben niet aan "FA" gedaanquote:we show how on several occasions, when a home was struck, usually at night, the individual target was sometimes not inside at all, because military officers did not verify the information in real time
Knip
In practice, however, sources who have used Lavender in recent months say human agency and precision were substituted for mass target creation and lethality.
Knip
“Everything was statistical, everything was neat — it was very dry,” B. said. He noted that this lack of supervision was permitted despite internal checks showing that Lavender’s calculations were considered accurate only 90 percent of the time; in other words, it was known in advance that 10 percent of the human targets slated for assassination were not members of the Hamas military wing at all.
Knip
“Let’s say you calculate [that there is one] Hamas [operative] plus 10 [civilians in the house],” A. said. “Usually, these 10 will be women and children. So absurdly, it turns out that most of the people you killed were women and children.”
Knip
“It’s not just that you can kill any person who is a Hamas soldier, which is clearly permitted and legitimate in terms of international law,” A. said. “But they directly tell you: ‘You are allowed to kill them along with many civilians.’
“Every person who wore a Hamas uniform in the past year or two could be bombed with 20 [civilians killed as] collateral damage, even without special permission,” A. continued. “In practice, the principle of proportionality did not exist.”
According to A., this was the policy for most of the time that he served. Only later did the military lower the collateral damage degree. “In this calculation, it could also be 20 children for a junior operative … It really wasn’t like that in the past,” A. explained. Asked about the security rationale behind this policy, A. replied: “Lethality.”
Knip
“There were regulations, but they were just very lenient,” said E., another intelligence source. “We’ve killed people with collateral damage in the high double-digits, if not low triple-digits. These are things that haven’t happened before.”
Knip
A. also used the word “revenge” to describe the atmosphere inside the army after October 7. “No one thought about what to do afterward, when the war is over, or how it will be possible to live in Gaza and what they will do with it,” A. said. “We were told: now we have to fuck up Hamas, no matter what the cost. Whatever you can, you bomb.”
Knip
Three intelligence sources told +972 and Local Call that they had witnessed an incident in which the Israeli army bombed a family’s private home, and it later turned out that the intended target of the assassination was not even inside the house, since no further verification was conducted in real time.
Knip
“You don’t know exactly how many you killed, and who you killed,” an intelligence source told Local Call for a previous investigation published in January. “Only when it’s senior Hamas operatives do you follow the BDA procedure. In the rest of the cases, you don’t care. You get a report from the air force about whether the building was blown up, and that’s it. You have no idea how much collateral damage there was; you immediately move on to the next target. The emphasis was to create as many targets as possible, as quickly as possible.”
quote:According to data from the Palestinian Health Ministry in Gaza, on which the Israeli army has relied almost exclusively since the beginning of the war, Israel killed some 15,000 Palestinians — almost half of the death toll so far — in the first six weeks of the war, up until a week-long ceasefire was agreed on Nov. 24.
Dat zijn wel aantallen zeg...15-20 voor een juniorlidquote:Op donderdag 4 april 2024 10:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is wel een artikeltje zeg![]()
https://www.972mag.com/lavender-ai-israeli-army-gaza/
@:qarrad we hadden 't (eer)gisteren over wat voor IDF acceptabel is bij het uitschakelen van een Hamas strijders. Ik lees in dat artikel van 972
In an unprecedented move, according to two of the sources, the army also decided during the first weeks of the war that, for every junior Hamas operative that Lavender marked, it was permissible to kill up to 15 or 20 civilians; in the past, the military did not authorize any “collateral damage” during assassinations of low-ranking militants. The sources added that, in the event that the target was a senior Hamas official with the rank of battalion or brigade commander, the army on several occasions authorized the killing of more than 100 civilians in the assassination of a single commander.
Diep- en dieptriest. Hebben ze nou echt niet door hoe schandelijk en mensonterend ze te werk gaan?quote:Op donderdag 4 april 2024 10:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zijn wel aantallen zeg...15-20 voor een juniorlid
Voorlopig hou ik het bij gebrekkig Engelsquote:Op woensdag 3 april 2024 22:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan trouwens tussen alle meningen niet meer goed terugvinden of het nu echt het consulaat/ambassadegebouw is geweest of een belendend gebouw. Het staat overal verwarrend geformuleerd of als een bot feit geschreeuwd.
Ze haten elkaar onderlingquote:Op woensdag 3 april 2024 23:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Lol, nee.
Islamitische wereld en zich verenigen?
De laatste keer duurde dat zes dagen.
Sjow danquote:
Blablabla. Als Iran dan harde klappen krijgt, zouden ze dan toegeven dat God niet aan hun kant staat?quote:Op donderdag 4 april 2024 11:50 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
With God's help we will make the Zionists repent of their crime of aggression against the Iranian consulate in Damascus
Pfff, hard. Als het waar is natuurlijk. Maar als je nog bevestiging wil dat het Israël menens is deze keer en niet meer volgens de regels speelt die Hamas zo effectief misbruikt...quote:Op donderdag 4 april 2024 10:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is wel een artikeltje zeg![]()
https://www.972mag.com/lavender-ai-israeli-army-gaza/
@:qarrad we hadden 't (eer)gisteren over wat voor IDF acceptabel is bij het uitschakelen van een Hamas strijders. Ik lees in dat artikel van 972
[..]
Bovenstaande was bij het begin van de oorlog en daar wordt al snel vanaf geweken.
[..]
Voor veel zal de reactie zijn: "FAFO", alleen veel burgers hebben niet aan "FA" gedaan
En een stukje over de onbetrouwbare cijfers van Hamas
[..]
God straft hun voor hun ongehoorzaamheid wordt dan het nieuwe narratiefquote:Op donderdag 4 april 2024 11:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Blablabla. Als Iran dan harde klappen krijgt, zouden ze dan toegeven dat God niet aan hun kant staat?
Ja, ja, net als de vorige keer met ISIS en die herdenkingsdienst... en met de executie van die generaal (dezelfde van die herdenkingsdienst)...quote:Op donderdag 4 april 2024 11:50 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
With God's help we will make the Zionists repent of their crime of aggression against the Iranian consulate in Damascus
Bij proportionaliteit moet je ook het risico voor de eigen troepen en bevolking meerekenen. Dat is na 7/10 veranderd. Dus gaan miepen dat Israel het niet meer speelt als voor die aanval slaat nergens op.quote:Op donderdag 4 april 2024 11:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Pfff, hard. Als het waar is natuurlijk. Maar als je nog bevestiging wil dat het Israël menens is deze keer en niet meer volgens de regels speelt die Hamas zo effectief misbruikt...
Aan het begin van de oorlog zag je al dat de Israeli wel probeerden te infiltreren in gebouwen voor precisie aanvallen, maar dat ze daarbij soms grote verliezen leden. Dan wordt het al gauw "liever zij dan wij", want ik heb het idee dat de Israëliërs het niet meer zo op hebben met de Palestijnse bevolking.
Laat ze dat nou niet doen.quote:Op donderdag 4 april 2024 11:51 schreef Ali_boo het volgende:
World Health Kitchen zegt dat er sprake was van opzet
[ x ]
Die hele regio is daar om bekend.quote:Op donderdag 4 april 2024 10:51 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Mogelijke opmaat naar een actie in centraal Israël.
Of gewoon een storing.
Maar het is toch zo? Hamas speelt nog volgens de regels van de vorige conflicten: ze voeren aanvallen uit, verschuilen zich vervolgens achter de bevolking en laten die de klappen opvangen. De internationale gemeenschap bekritiseert Israël die zich daardoor gedwongen ziet om te stoppen.quote:Op donderdag 4 april 2024 11:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bij proportionaliteit moet je ook het risico voor de eigen troepen en bevolking meerekenen. Dat is na 7/10 veranderd. Dus gaan miepen dat Israel het niet meer speelt als voor die aanval slaat nergens op.
Voorheen was het zo dat er dan 5 tot 10 man in Iran opgepakt gaat worden en die worden geëxecuteerd want: spionnen van Israël.quote:Op donderdag 4 april 2024 12:48 schreef Discombobulate het volgende:
Alle verloven ingetrokken dus. Vraag me echt heel af hoe Iran gaat terugslaan. Wat zou Israël voor intel hebben dat ze dat doen?
allemaal toch, bijna..quote:Op donderdag 4 april 2024 00:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Welke eis in die tekst is om de oorlog voort te zetten?
Ze zijn niet de enige die het roepen hequote:Op donderdag 4 april 2024 12:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Laat ze dat nou niet doen.
Ik kan me voorstellen dat ze woedend zijn, zeker omdat Israël dat konvooi dus blijkbaar wel degelijk doelgericht heeft getarget, maar dit is een politieke opinie die niet past bij een hulporganisatie.
Suicide drones als ik de berichten moet gelovenquote:Op donderdag 4 april 2024 12:48 schreef Discombobulate het volgende:
Alle verloven ingetrokken dus. Vraag me echt heel af hoe Iran gaat terugslaan. Wat zou Israël voor intel hebben dat ze dat doen?
je kan dan beter vragen; wat doet israel dan?quote:Op donderdag 4 april 2024 13:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Voorheen was het zo dat er dan 5 tot 10 man in Iran opgepakt gaat worden en die worden geëxecuteerd want: spionnen van Israël.
Denk dat deze vergelding anders gaat zijn. De vraag is of Iran het durft op Israëlisch grondgebied.
(al doen ze dat natuurlijk al via Hezbollah en Hamas)
Maar het wordt anders als Iran bijv een luchtaanval of raketaanval vanuit Iran rechtstreeks op Israël uitvoert.
En als ze dat doen: Wat doet de VS dan
Waarmee de VS ook betrokken raakt. Gaat Iran niet doen.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je kan dan beter vragen; wat doet israel dan?
israel kan met gerichte aanvallen iran gigantische schade toebrengen. andersom misschien ook, maar toch meer op de hamas manier; veel doen, en dan maar zien of er iets lukt.
beide vermijden dit liever, want dit gebeurt vooralsnog helemaal niet. maar de status quo daarin is vooral dat iran niet direct met israel gaat vechten. want als ze dat doen, dan gaat israel los op iran.
Waarna de hele wereld in de fik staat... en ik zie het maar zo gebeuren...quote:Op donderdag 4 april 2024 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarmee de VS ook betrokken raakt. Gaat Iran niet doen.
Ja we weten het nu wel. 7 oktober, 30.000+ doden in Gaza.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
allemaal toch, bijna..
dit is een oorlog die volgt op een gigantische moordpartij in israel, plus ontvoeringen. en nu eisen ze dat israel ze met rust laat. terwijl ze hebben gezegd het steed weer te zullen doen.
als je nu nog niet ziet dat hamas gewoon oorlog wil voeren, dan mis je toch wat.
We know you want to see the world burn, mr Frutsel.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarna de hele wereld in de fik staat... en ik zie het maar zo gebeuren...
Niet zo naïef.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja we weten het nu wel. 7 oktober, 30.000+ doden in Gaza.
Moet daardoor de oorlog tot in de eeuwigheid voortduren?
Ga eens inhoudelijk erop in. Jij claimt dat Hamas niet wilt dat de oorlog stopt vanwege die tekst. Ik lees het nergens terug.
Ik ben er ook bang voor, maar gelukkig word ik niet gehinderd door enige kennisquote:Op donderdag 4 april 2024 14:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waarna de hele wereld in de fik staat... en ik zie het maar zo gebeuren...
Je vergeet één ding... Rusland en voor een deel zijn China ook klaar met de VS... en samen staan ze sterker dan ooit... (denken ze)... ik zie Rusland zo meedoen... China, NoordKorea, Afrika, Venezuela... mogelijk ook...quote:Op donderdag 4 april 2024 14:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor, maar gelukkig word ik niet gehinderd door enige kennis
Iran is zo klaar met de VS en Israël, oorlogszuchtige lui denken niet in een zero sum game. Die willen gewoon slaan, ook al moeten ze ook incasseren (van het eigen volk). Het is maar goed dat de VS en IDF supersterk zijn, dat schrikt al jaren af en hopelijk ook nog vele jaren
Al die landen die je noemt plus de hele moslimwereld vs het westen, Israel en de VSquote:Op donderdag 4 april 2024 14:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je vergeet één ding... Rusland en voor een deel zijn China ook klaar met de VS... en samen staan ze sterker dan ooit... (denken ze)... ik zie Rusland zo meedoen... China, NoordKorea, Afrika, Venezuela... mogelijk ook...
Daarnaast: Mochten de joden ooit opnieuw vanuit alle fronten worden aangevallen en aan de verliezende hand raken dan weet je zeker dat zij in elk geval de nukes gaan gooien.
ik leg het net uit lolquote:Op donderdag 4 april 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja we weten het nu wel. 7 oktober, 30.000+ doden in Gaza.
Moet daardoor de oorlog tot in de eeuwigheid voortduren?
Ga eens inhoudelijk erop in. Jij claimt dat Hamas niet wilt dat de oorlog stopt vanwege die tekst. Ik lees het nergens terug.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet zo naïef.
Hamas zal pas lief voor Israël zijn als Israël niet meer bestaat.
In die zin gaat het om de totale vernietiging van Hamas of die van Israël.
Aangezien één van beide opties aan de verre einder nog niet te zien is, zal vooralsnog de oorlog tot in de eeuwigheid voortduren.
Een tijdelijk staakt het vuren is dan ook niet meer dan dat, tijdelijk. Tot het weer 7 oktober wordt.
Maar goed, het is verder ieders goed recht om in sprookjes te geloven.
Dus je neemt aan dat er geen doden vallen in Gaza? Iets betwisten is prima. Maar het betwisten en dan zonder onderbouwing komen is wel heel simpel.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef pokkerdepok het volgende:
en die doden cijfers zijn hamas cijfers. dat is totaal niet bevestigd door wie dan ook.
quote:Op donderdag 4 april 2024 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je kan dan beter vragen; wat doet israel dan?
israel kan met gerichte aanvallen iran gigantische schade toebrengen. andersom misschien ook, maar toch meer op de hamas manier; veel doen, en dan maar zien of er iets lukt.
beide vermijden dit liever, want dit gebeurt vooralsnog helemaal niet. maar de status quo daarin is vooral dat iran niet direct met israel gaat vechten. want als ze dat doen, dan gaat israel los op iran.
Beantwoord dan eens deze vraag: waarom zouden ze? Wat winnen ze hiermee? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de risico's? Ik zie het niet, hoor.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:25 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze zijn niet de enige die het roepen he
Israel had so much information on aid convoy it blew up they 'probably even knew the NAMES of the people in the cars': Damning claim from British Army major as former MI6 chief condemns 'reckless' strike
https://www.dailymail.co.(...)reckless-strike.html
IDF gebruikt ze zelf ook en in de dodenlijsten met naam, geslacht, geboortedatums, sterfdatum en bsn's zijn (op één statisticus na) op een paar dubbelingen na geen onvolkomenheden gevonden. Bij eerdere oorlogen kon men ook al geen fouten vinden. Blijven volhouden dat ze niet kloppen of misschien niet zouden kunnen kloppen is puur wensdenkenquote:Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en die doden cijfers zijn hamas cijfers. dat is totaal niet bevestigd door wie dan ook.
Hoe vaak is hier een bewezen dat de rest van het journaille de Hamas cijfers wel degelijk als geloofwaardig acht? Misschien moet je je daar eens in inlezen in plaats van domme uitspraken te doenquote:Op donderdag 4 april 2024 15:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik leg het net uit lol
hamas eist dat israel gewoon op geeft. en gaza herbouwd. en gaza voedt. en een absurde hoeveelheid palestijnen vrij laat in ruil voor de gijzelaars. en permanent niet meer gaza aanvalt.
Even fucking serieus he: Waarom zou je de waarom vraag moeten stellen bij Israel en niet bij Hamas?quote:Op donderdag 4 april 2024 16:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Beantwoord dan eens deze vraag: waarom zouden ze? Wat winnen ze hiermee? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de risico's? Ik zie het niet, hoor.
Is er misschien meer aan de hand? Werkt deze organisatie stiekem samen met Hamas? Ja, waarom zouden ze überhaupt anders getarget worden?
Terecht dat ze weigeren om nu een deal te sluiten zodat ze over 6 weken niks hebben om mee te onderhandelen. Netanyahu staat intern niet onder druk omdat de palestijnen verschikkelijk dingen aangedaan wordt maar omdat er gijzelaars zijn.quote:
Jawel, ze beweren 2/3e te hebben uitgeschakeld...quote:Op donderdag 4 april 2024 16:28 schreef opgebaarde het volgende:
Over schapen gesproken
Israel beweert nergens dat ze 20.000 Hamasstrijders hebben gedood, not even close
Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..quote:Op donderdag 4 april 2024 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
allemaal toch, bijna..
dit is een oorlog die volgt op een gigantische moordpartij in israel, plus ontvoeringen. en nu eisen ze dat israel ze met rust laat. terwijl ze hebben gezegd het steed weer te zullen doen.
als je nu nog niet ziet dat hamas gewoon oorlog wil voeren, dan mis je toch wat.
Maar de VN veiligheidsraad had in die laatste resolutie Hamas opgedragen de gijzelaars vrij te laten. En Israel een staakt-het-vuren in te lassen.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Terecht dat ze weigeren om nu een deal te sluiten zodat ze over 6 weken niks hebben om mee te onderhandelen. Netanyahu staat intern niet onder druk omdat de palestijnen verschikkelijk dingen aangedaan wordt maar omdat er gijzelaars zijn.
Korter. Het was eerst bezet door Egypte en geannexeerd door Jordanië.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:34 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..
Eens moet het klaar zijn en moet Israel voldoende gewroken zijn lijkt me..
Tut tut tut rustig vriendelijke vriend. Zoek gewoon op aantallen, dat is een stuk duidelijker - Knip-quote:Op donderdag 4 april 2024 16:30 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Jawel, ze beweren 2/3e te hebben uitgeschakeld...
Amerikaanse inlichtingen zeggen maximaal 1/3e...
Wel een beetje je info up to date houden aub.
Je moet zaken van elkaar differentiëren. De bezetting (nederzettingenbeleid) is afkeuringswaardig, en draagt op geen enkele manier bij aan eventuele vredesonderhandelingen. MAAR! 7 oktober staat daar nu juist geheel los van. Het is namelijk niet Hamas dat last heeft van de bezetting. Heb je wel eens gezien hoe goed de leiders het hebben?quote:Op donderdag 4 april 2024 16:34 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..
Eens moet het klaar zijn en moet Israel voldoende gewroken zijn lijkt me..
Wat is je definitie van 'steunen'?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:05 schreef Nielsch het volgende:
Het plan van Israel om de hongersnood in Gaza nog erger te maken heeft gewerkt. Even gericht 7 hulpverleners vermoorden met als gevolg een miljoen maaltijden per week minder. Het is volkerenmoord, niets minder dan dat. Iedereen die Israël steunt moet zich kapot schamen.
En jij denkt dat Hamas niet ook uit burgers bestaat die eens gezegd hebben "en nu is het klaar"....quote:Op donderdag 4 april 2024 17:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet zaken van elkaar differentiëren. De bezetting (nederzettingenbeleid) is afkeuringswaardig, en draagt op geen enkele manier bij aan eventuele vredesonderhandelingen. MAAR! 7 oktober staat daar nu juist geheel los van. Het is namelijk niet Hamas dat last heeft van de bezetting. Heb je wel eens gezien hoe goed de leiders het hebben?
De waarheid is nu juist dat de onschuldige Palestijn overal tussen zit. Hij/zij is slachtoffer van Hamas EN van het steeds maar rechter wordende Israel.
Nee. Wel uit burgers die de wanhoop nabij waren, en zijn geronseld.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:10 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
En jij denkt dat Hamas niet ook uit burgers bestaat die eens gezegd hebben "en nu is het klaar"....
Dat de leiding er geen last van heeft klopt, die zitten in het Buitenland. Wat logisch is, anders zouden ze door Israel geëxecuteerd worden.
Maar van de 30.000 Hamas strijders zitten genoeg mensen die last hebben van de bezetting en daarom de strijd zijn aangegaan.
Sterker nog, als je de filmpjes ziet die Hamas op YT post dan zijn de strijders waar IDF nu last van heeft vooral jonge mannen die strijden voor hun dorp en voor hun familie. Ze kalken overal "dood aan de bezetters" op voordat ze de IDF in een val laten lopen of op tanks schieten.
Tevens schijnt de politieke leiding van Hamas verrast te zijn door de aanval op 7 oktober.
https://www.groene.nl/art(...)een-steen-in-een-put
Jammerlijk genoeg kan ik die vragen niet beantwoordenquote:Op donderdag 4 april 2024 16:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Beantwoord dan eens deze vraag: waarom zouden ze? Wat winnen ze hiermee? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de risico's? Ik zie het niet, hoor.
Is er misschien meer aan de hand? Werkt deze organisatie stiekem samen met Hamas? Ja, waarom zouden ze überhaupt anders getarget worden?
Nee juist niet...quote:Op donderdag 4 april 2024 17:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Wel uit burgers die de wanhoop nabij waren, en zijn geronseld.
In mijn optiek zijn die dus dubbel en dwars slachtoffer. Maar jij blijft het zien als een soort vrijwillige vrijheidsstrijd?
Kind met trauma. Die dien je juist niet serieus te nemen als het om dit soort zaken gaat. Beetje als de holocaust overlevende die Israel de nieuwe nazi's noemt.quote:
Hehe, dit doet me denken aan mensen die ooit rookten en nu antiroken zijn. Of christenen die nu ineens antireligie zijn..quote:
Ik had het over de media. Ik zie de NOS of BBC geen Russische propaganda napapegaaien. Dit waar zulke outlets dat wel doen met de verhalen afkomstig van de Palestijnse terroristen.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De toestanden met omgekochte politici, de complotstront die uit die mondjes valt, de hordes wappies zijn jou ontgaan?
Correct. Maar sommige naïevelingen blijven zich maar voorhouden dat dit verschil er wel is en de Palestijnen eigenlijk een vredelievend volk zijn dat slechts een tweestatenoplossing wil.quote:
Punt is: Hamas is eveneens agressief tegenover 'de Palestijnen'. Het is geen vrijheidsbeweging.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:22 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Nee juist niet...
In mijn opticien is het zo dat de mensen getraumatiseerd zijn door de aanvallen van Israel (en ook ten tijde van vrede, dat Israel de Palestijnen aan het onderdrukken was). En dat je dan als vanzelf mee gaat doen in de strijd voor Hamas..
Er waren in NL ook mensen die de strijd oppakten tegen de Duitsers na traumatische ervaringen. En ook in de vrijheidsstrijd voor Indonesië waren er mensen die zich gedwongen voelden om te gaan strijden voor hun volk..
Tevens zijn er ook veel Israelers/Joden geweest die de strijd tegen de Arabieren aangingen vanwege wat hun volk werd aangedaan. Maar dat is al zo lang geleden, die trauma zit er niet meer..
Het is daar een en al grote ellende en ik ben blij daar niet geboren te zijn of er te wonen.
heel het interview: vraag me trouwens ook af waar jij je expertise haaltquote:Op donderdag 4 april 2024 17:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kind met trauma. Die dien je juist niet serieus te nemen als het om dit soort zaken gaat. Beetje als de holocaust overlevende die Israel de nieuwe nazi's noemt.
Zulke mensen redeneren vanuit hun vernielde mentale toestand. Dat is nogal een knuppel in het hondenhok. Want wij hebben een cultuur opgebouwd waarin wij zulke mensen maar al te graag zien als 'ervaringsdeskundige'. Maar het zijn patienten.
Onafhankelijke bronnen. Niet van een gekkie met een Hamas pappa.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:31 schreef Loverboii het volgende:
[..]
heel het interview: vraag me trouwens ook af waar jij je expertise haalt
*gaat popcorn halen*quote:
dat gevoel heb ik bij jou ook..quote:
ik vertel je letterlijk hoe het zit. er zijn alleen maar hamas cijfers over doden in gaza. we weten niet of dat klopt.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dus je neemt aan dat er geen doden vallen in Gaza? Iets betwisten is prima. Maar het betwisten en dan zonder onderbouwing komen is wel heel simpel.
weet je nog dat de VS irak aanviel na 9-11? binnen 6 dagen geloof ik was het klaar.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:19 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
wanneer houden mensen eens op met de praatje over Iran en andere "niet Westerse landen" alsof het kleine landjes zijn zonder enig militaire kracht?
Is dat om zo een leuk wereldbeeld te blijven houden of zo?
okee, daarom hebben ze nu gaza veroverd dus, met minimale burgerslachtoffers in urban warfare, terwijl hamas zich achter burgers verschuild. . omdat ze niks kunnen.quote:Tevens heeft de IDF nu na maanden strijd wel laten zien dat ze niks zijn? Enkel met vliegtuigen hele gebouwen in elkaar bombarderen en met tanks een ziekenhuis binnen vallen. Of verkleed als vrouwtje een ziekenhuis binnenvallen om gewonde Hamas strijders te executeren.
Als het gaat om de strijd 1 vs 1 is een IDF strijder helemaal niks en doen ze het in de broek. (getuige ook het neerschieten van drie ongewapende gijzelaars, dit gebeurde allemaal uit angst)...
Wat gaan we doen met moslims zus, joden zo post? Waar ook collega mods zich schuldig aan maken? Het is gewoon gebagger in deze discussie.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:55 schreef Jippie het volgende:
[modbreak] Willen jullie stoppen met het elkaar persoonlijk afzeiken om een andersluidende mening dan die van jezelf?
We gaan elkaar niet dom noemen of aanspreken op godsdienst of afkomst.
Persoonlijke aanvallen worden genote en verwijderd, ook al heb je 4 uur over een post gedaan, dus denk na wat je hier post.
[/modbreak]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |