Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..quote:Op donderdag 4 april 2024 13:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
allemaal toch, bijna..
dit is een oorlog die volgt op een gigantische moordpartij in israel, plus ontvoeringen. en nu eisen ze dat israel ze met rust laat. terwijl ze hebben gezegd het steed weer te zullen doen.
als je nu nog niet ziet dat hamas gewoon oorlog wil voeren, dan mis je toch wat.
Maar de VN veiligheidsraad had in die laatste resolutie Hamas opgedragen de gijzelaars vrij te laten. En Israel een staakt-het-vuren in te lassen.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Terecht dat ze weigeren om nu een deal te sluiten zodat ze over 6 weken niks hebben om mee te onderhandelen. Netanyahu staat intern niet onder druk omdat de palestijnen verschikkelijk dingen aangedaan wordt maar omdat er gijzelaars zijn.
Korter. Het was eerst bezet door Egypte en geannexeerd door Jordani.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:34 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..
Eens moet het klaar zijn en moet Israel voldoende gewroken zijn lijkt me..
Tut tut tut rustig vriendelijke vriend. Zoek gewoon op aantallen, dat is een stuk duidelijker - Knip-quote:Op donderdag 4 april 2024 16:30 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Jawel, ze beweren 2/3e te hebben uitgeschakeld...
Amerikaanse inlichtingen zeggen maximaal 1/3e...
Wel een beetje je info up to date houden aub.
Je moet zaken van elkaar differentiren. De bezetting (nederzettingenbeleid) is afkeuringswaardig, en draagt op geen enkele manier bij aan eventuele vredesonderhandelingen. MAAR! 7 oktober staat daar nu juist geheel los van. Het is namelijk niet Hamas dat last heeft van de bezetting. Heb je wel eens gezien hoe goed de leiders het hebben?quote:Op donderdag 4 april 2024 16:34 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Die aanslag volgde op 65 jaar aan bezetting...En die bezetting volgde weer op oorlogen daarvoor..
Eens moet het klaar zijn en moet Israel voldoende gewroken zijn lijkt me..
Wat is je definitie van 'steunen'?quote:Op donderdag 4 april 2024 17:05 schreef Nielsch het volgende:
Het plan van Israel om de hongersnood in Gaza nog erger te maken heeft gewerkt. Even gericht 7 hulpverleners vermoorden met als gevolg een miljoen maaltijden per week minder. Het is volkerenmoord, niets minder dan dat. Iedereen die Isral steunt moet zich kapot schamen.
En jij denkt dat Hamas niet ook uit burgers bestaat die eens gezegd hebben "en nu is het klaar"....quote:Op donderdag 4 april 2024 17:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet zaken van elkaar differentiren. De bezetting (nederzettingenbeleid) is afkeuringswaardig, en draagt op geen enkele manier bij aan eventuele vredesonderhandelingen. MAAR! 7 oktober staat daar nu juist geheel los van. Het is namelijk niet Hamas dat last heeft van de bezetting. Heb je wel eens gezien hoe goed de leiders het hebben?
De waarheid is nu juist dat de onschuldige Palestijn overal tussen zit. Hij/zij is slachtoffer van Hamas EN van het steeds maar rechter wordende Israel.
Nee. Wel uit burgers die de wanhoop nabij waren, en zijn geronseld.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:10 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
En jij denkt dat Hamas niet ook uit burgers bestaat die eens gezegd hebben "en nu is het klaar"....
Dat de leiding er geen last van heeft klopt, die zitten in het Buitenland. Wat logisch is, anders zouden ze door Israel gexecuteerd worden.
Maar van de 30.000 Hamas strijders zitten genoeg mensen die last hebben van de bezetting en daarom de strijd zijn aangegaan.
Sterker nog, als je de filmpjes ziet die Hamas op YT post dan zijn de strijders waar IDF nu last van heeft vooral jonge mannen die strijden voor hun dorp en voor hun familie. Ze kalken overal "dood aan de bezetters" op voordat ze de IDF in een val laten lopen of op tanks schieten.
Tevens schijnt de politieke leiding van Hamas verrast te zijn door de aanval op 7 oktober.
https://www.groene.nl/art(...)een-steen-in-een-put
Jammerlijk genoeg kan ik die vragen niet beantwoordenquote:Op donderdag 4 april 2024 16:20 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Beantwoord dan eens deze vraag: waarom zouden ze? Wat winnen ze hiermee? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de risico's? Ik zie het niet, hoor.
Is er misschien meer aan de hand? Werkt deze organisatie stiekem samen met Hamas? Ja, waarom zouden ze berhaupt anders getarget worden?
Nee juist niet...quote:Op donderdag 4 april 2024 17:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Wel uit burgers die de wanhoop nabij waren, en zijn geronseld.
In mijn optiek zijn die dus dubbel en dwars slachtoffer. Maar jij blijft het zien als een soort vrijwillige vrijheidsstrijd?
Kind met trauma. Die dien je juist niet serieus te nemen als het om dit soort zaken gaat. Beetje als de holocaust overlevende die Israel de nieuwe nazi's noemt.quote:
Hehe, dit doet me denken aan mensen die ooit rookten en nu antiroken zijn. Of christenen die nu ineens antireligie zijn..quote:
Ik had het over de media. Ik zie de NOS of BBC geen Russische propaganda napapegaaien. Dit waar zulke outlets dat wel doen met de verhalen afkomstig van de Palestijnse terroristen.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De toestanden met omgekochte politici, de complotstront die uit die mondjes valt, de hordes wappies zijn jou ontgaan?
Correct. Maar sommige naevelingen blijven zich maar voorhouden dat dit verschil er wel is en de Palestijnen eigenlijk een vredelievend volk zijn dat slechts een tweestatenoplossing wil.quote:
Punt is: Hamas is eveneens agressief tegenover 'de Palestijnen'. Het is geen vrijheidsbeweging.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:22 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Nee juist niet...
In mijn opticien is het zo dat de mensen getraumatiseerd zijn door de aanvallen van Israel (en ook ten tijde van vrede, dat Israel de Palestijnen aan het onderdrukken was). En dat je dan als vanzelf mee gaat doen in de strijd voor Hamas..
Er waren in NL ook mensen die de strijd oppakten tegen de Duitsers na traumatische ervaringen. En ook in de vrijheidsstrijd voor Indonesi waren er mensen die zich gedwongen voelden om te gaan strijden voor hun volk..
Tevens zijn er ook veel Israelers/Joden geweest die de strijd tegen de Arabieren aangingen vanwege wat hun volk werd aangedaan. Maar dat is al zo lang geleden, die trauma zit er niet meer..
Het is daar een en al grote ellende en ik ben blij daar niet geboren te zijn of er te wonen.
heel het interview: vraag me trouwens ook af waar jij je expertise haaltquote:Op donderdag 4 april 2024 17:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kind met trauma. Die dien je juist niet serieus te nemen als het om dit soort zaken gaat. Beetje als de holocaust overlevende die Israel de nieuwe nazi's noemt.
Zulke mensen redeneren vanuit hun vernielde mentale toestand. Dat is nogal een knuppel in het hondenhok. Want wij hebben een cultuur opgebouwd waarin wij zulke mensen maar al te graag zien als 'ervaringsdeskundige'. Maar het zijn patienten.
Onafhankelijke bronnen. Niet van een gekkie met een Hamas pappa.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:31 schreef Loverboii het volgende:
[..]
heel het interview: vraag me trouwens ook af waar jij je expertise haalt
*gaat popcorn halen*quote:
dat gevoel heb ik bij jou ook..quote:
ik vertel je letterlijk hoe het zit. er zijn alleen maar hamas cijfers over doden in gaza. we weten niet of dat klopt.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dus je neemt aan dat er geen doden vallen in Gaza? Iets betwisten is prima. Maar het betwisten en dan zonder onderbouwing komen is wel heel simpel.
weet je nog dat de VS irak aanviel na 9-11? binnen 6 dagen geloof ik was het klaar.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:19 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
wanneer houden mensen eens op met de praatje over Iran en andere "niet Westerse landen" alsof het kleine landjes zijn zonder enig militaire kracht?
Is dat om zo een leuk wereldbeeld te blijven houden of zo?
okee, daarom hebben ze nu gaza veroverd dus, met minimale burgerslachtoffers in urban warfare, terwijl hamas zich achter burgers verschuild. . omdat ze niks kunnen.quote:Tevens heeft de IDF nu na maanden strijd wel laten zien dat ze niks zijn? Enkel met vliegtuigen hele gebouwen in elkaar bombarderen en met tanks een ziekenhuis binnen vallen. Of verkleed als vrouwtje een ziekenhuis binnenvallen om gewonde Hamas strijders te executeren.
Als het gaat om de strijd 1 vs 1 is een IDF strijder helemaal niks en doen ze het in de broek. (getuige ook het neerschieten van drie ongewapende gijzelaars, dit gebeurde allemaal uit angst)...
Wat gaan we doen met moslims zus, joden zo post? Waar ook collega mods zich schuldig aan maken? Het is gewoon gebagger in deze discussie.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:55 schreef Jippie het volgende:
[modbreak] Willen jullie stoppen met het elkaar persoonlijk afzeiken om een andersluidende mening dan die van jezelf?
We gaan elkaar niet dom noemen of aanspreken op godsdienst of afkomst.
Persoonlijke aanvallen worden genote en verwijderd, ook al heb je 4 uur over een post gedaan, dus denk na wat je hier post.
[/modbreak]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |